Študujeme vieroučné body CASD - Desiatky
Re: Študujeme vieroučné body CASD - Desiatky
Pro Daniele Huvara:
Jestli se nepletu, tak jsi první kazatel z ČS unie, který sem napsal a podepsal se vlastním jménem.
To oceňuji.
A souhlasím i s tím, že v samotném jádru nejde o desátky, ale nejprve o porozumění smlouvám (vztah a význam SZ a NZ pro dnešního křesťana) neboli ,,skripturologii" jak by řekl teolog. Z toho potom vyplývají další odlišná porozumění věroučným bodům.
Ale i když jsi uvedl na obranu 2Tm 3,16-17 ,,Veškeré písmo je dobré k....."
A říkáš, že zastánci pouze nové smlouvy jako závazné pro všechny vlastně vyhazují SZ část bible do popelnice.
Tak přesto uznej, že to není úplně košer námitka, protože ani ty, věřím, nepřijímáš vlastně za závazná všechna místa v SZ (třeba trest smrti, válečnou kořist, chování k otrokům, a jiné ) a přesto bys o sobě neřekl, že je vyhazuješ do popelnice.
Všichni dnešní křesťané dokonce i ti původem ze židů si vybírají, která z nařízení 66 knih bible pro ně platí a musí ta zbylá nějak vykládat proč je nedodržují, nebo je tiše opomíjet a ignorovat.
Principiálně tedy ten přístup není špatný, je dokonce nutný.
Jedni rozlišují mezi SZ a NZ jiní rozlišují mezi ceremoniálním a morálním zákonem SZ + další vyjímky jako např. zdravotní zákony.
Které rozdělování je správné by měla rozsoudit sama bible.
Jinak myslím, že bys nemusel Xmana - autora příspěvku - hned shazovat za jeho nedostatečnou akademickou úroveň. Církev je tvořena menšinou akademicky teologicky vzdělaných kazatelů a vetšinou laiků běžných členů, kteří mají studium bible spíš jako svůj koníček.
Samotní průkopníci a zakladatelé církve byli nestudovaní farmáři a jejich díla také nejsou příliš akademicky korektní. Přesto věřím, že právě i od řadových členů mohou přicházet rozumné podněty a zpětná vazba pro vedení, jak oni vnímají život ve své církvi.
Reakce TS a Romana Macha na web biblické studie Pavla Škody byla v podobném duchu, kdy Roman Mach kritizoval akademické zpracování článku/studie od Pavla Škody, ale nevyjadřoval se k samotnému obsahu a závěrům, který byl/je přece pro českou a slovenskou církev ASD kontroverzní, revoluční a budí určitě velké otazníky a rozruch mezi členy.
Akorát kazatelé tehdy vyfasovali vydání oprášené 60 let staré obhajovací knihy EGW a Její kritici od Francise D. Nichola, aby měli jak odpovídat.
Kniha ale ale není aktuální a je psaná od Američana, V knize se také neodpovídá na všechny současné námitky.
Myslím, že tak jako tehdy by členové ocenili oficiální církevní dialog/ veřejnou apologii (čti obhajobu církevního učení) na dané stránky, tak i ty se můžeš vyjádřit sám k tématu desátků a nejen negativně k jeho zpracování.
Ale ještě jednou díky, za to že jsi první kazatel co zde na fóru vůbec přispěje neanonymně.
Jestli se nepletu, tak jsi první kazatel z ČS unie, který sem napsal a podepsal se vlastním jménem.
To oceňuji.
A souhlasím i s tím, že v samotném jádru nejde o desátky, ale nejprve o porozumění smlouvám (vztah a význam SZ a NZ pro dnešního křesťana) neboli ,,skripturologii" jak by řekl teolog. Z toho potom vyplývají další odlišná porozumění věroučným bodům.
Ale i když jsi uvedl na obranu 2Tm 3,16-17 ,,Veškeré písmo je dobré k....."
A říkáš, že zastánci pouze nové smlouvy jako závazné pro všechny vlastně vyhazují SZ část bible do popelnice.
Tak přesto uznej, že to není úplně košer námitka, protože ani ty, věřím, nepřijímáš vlastně za závazná všechna místa v SZ (třeba trest smrti, válečnou kořist, chování k otrokům, a jiné ) a přesto bys o sobě neřekl, že je vyhazuješ do popelnice.
Všichni dnešní křesťané dokonce i ti původem ze židů si vybírají, která z nařízení 66 knih bible pro ně platí a musí ta zbylá nějak vykládat proč je nedodržují, nebo je tiše opomíjet a ignorovat.
Principiálně tedy ten přístup není špatný, je dokonce nutný.
Jedni rozlišují mezi SZ a NZ jiní rozlišují mezi ceremoniálním a morálním zákonem SZ + další vyjímky jako např. zdravotní zákony.
Které rozdělování je správné by měla rozsoudit sama bible.
Jinak myslím, že bys nemusel Xmana - autora příspěvku - hned shazovat za jeho nedostatečnou akademickou úroveň. Církev je tvořena menšinou akademicky teologicky vzdělaných kazatelů a vetšinou laiků běžných členů, kteří mají studium bible spíš jako svůj koníček.
Samotní průkopníci a zakladatelé církve byli nestudovaní farmáři a jejich díla také nejsou příliš akademicky korektní. Přesto věřím, že právě i od řadových členů mohou přicházet rozumné podněty a zpětná vazba pro vedení, jak oni vnímají život ve své církvi.
Reakce TS a Romana Macha na web biblické studie Pavla Škody byla v podobném duchu, kdy Roman Mach kritizoval akademické zpracování článku/studie od Pavla Škody, ale nevyjadřoval se k samotnému obsahu a závěrům, který byl/je přece pro českou a slovenskou církev ASD kontroverzní, revoluční a budí určitě velké otazníky a rozruch mezi členy.
Akorát kazatelé tehdy vyfasovali vydání oprášené 60 let staré obhajovací knihy EGW a Její kritici od Francise D. Nichola, aby měli jak odpovídat.
Kniha ale ale není aktuální a je psaná od Američana, V knize se také neodpovídá na všechny současné námitky.
Myslím, že tak jako tehdy by členové ocenili oficiální církevní dialog/ veřejnou apologii (čti obhajobu církevního učení) na dané stránky, tak i ty se můžeš vyjádřit sám k tématu desátků a nejen negativně k jeho zpracování.
Ale ještě jednou díky, za to že jsi první kazatel co zde na fóru vůbec přispěje neanonymně.
Re: Študujeme vieroučné body CASD - Desiatky
Len pre upresnenie - myslím, že v minulosti tu pod svojím menom písali aj kazatelia Slov. združenia Filip Soós a Marek Riečan.Tomáš Plechatý napísal:Pro Daniele Huvara:
Jestli se nepletu, tak jsi první kazatel z ČS unie, který sem napsal a podepsal se vlastním jménem.
To oceňuji.
-
- Príspevky: 911
- Dátum registrácie: 10 Jan 2017, 10:40
- Kontaktovať používateľa:
Re: Študujeme vieroučné body CASD - Desiatky
Áno, máš pravdu. Vďaka za upresnenie.west napísal:Len pre upresnenie - myslím, že v minulosti tu pod svojím menom písali aj kazatelia Slov. združenia Filip Soós a Marek Riečan.
Re: Študujeme vieroučné body CASD - Desiatky
Ahoj Tome,
já chci být transparentní, proto nemám problém se podepsat, a jsem rád, že i v Tvém případě vím, kdo si se mnou píše. Taky to oceňuju.
Mně opravdu nešlo o to někoho shodit a ani si nemyslím, že jsem to udělal. Pokud to tak vyznělo, chci jen říct, že to nebyl záměr. Jen jsem upozornil na dle mého názoru neadekvátní formu, která nutně nesouvisí s teologickým vzděláním autora. Já vůbec netuším, je-li Xman teolog, či ne. O to ani nejde. Spíš se mi jedná o tu formu, která něco značí o postoji autora k tématu (možná i k CASD samotné) a která neodpovídá v úvodu slibovanému "hledání nezaujatého křesťana, který se setkal s učením CASD a chce mu porozumět."
Naopak se Xman ve svých komentářích nezdráhá hovořit o adv. teolozích a kazatelích velmi nevybíravě a útočně (zahazování teologických diplomů apod.). To mně až zarazilo.
Co se týče přijímání SZ nařízení, snažím se o jejich výklad a pochopení, jak jen jsem schopen. Byť přiznávám, že ne vše mám zatím prostudované a už vůbec ne výkladově a aplikačně dotáhnuté, to ani omylem. Ale z principu odmítám tvrzení (a pokud vím, tak teologie CASD také), že závazné je pouze to, co je výslovně uvedeno v NZ. V tom případě by byl SZ pro dnešního křesťana věru malého užitku. Samozřejmě, že jsou některá vyjádření ve SZ, které nedokážu hned nějak uchopit a jednoduše aplikovat, jelikož nežiji ve společnosti schvalující otroctví, nevedeme jako církev svaté války apod. Je pravdou, že mnohé se od SZ doby změnilo a to nejen v duchovní oblasti smrtí Ježíše Krista, ale také ve společnosti jako takové. Myslím si, že ale i k těmto a dalším složitým tématům nám v principech NZ ukazuje na posun či aktualizaci (zvláště Ježíš, který se staví do role vykladače Zákona) a my bychom měli být ochotní a schopní tato témata studovat a byť jsou složitá, snažit se i z nich něco vytěžit. Snažit se je uchopit ve světle Novozákonních principů. Ne je pro jejich složitost, neaktuálnost, zastaralost či nepohodlnost šmahem hodit do koše jen proto, že se o nich v NZ nemluví. To mi nepřijde jako seriozní zacházení s Písmem.
A jak uvádíš, přístupů k Písmu je vícero. Proto bych právě ocenil, kdyby autor začal od začátku (a ne od konce) a věnoval se 1. kapitole zmíněné knihy o "Božím slově". Pak bychom měli aspoň nějaký základ, na kterém se shodneme či nikoli a podle toho by se ukázalo, jestli má vůbec smysl diskutovat dále a věnovat se konkrétním tématům. Bez tohoto základu sám za sebe nevidím přínos v rozebírání jednotlivostí a proto jsem se ani vlastně nevyjádřil ke konkrétním věcem na diskutované téma. Jak už jsem uvedl dříve, postrádám zde serioznost.
Reakci R. Macha ani knihu od F. D. Nichola jsem nečetl (časem bych asi měl), ani těmito weby kritickými vůči učení CASD jsem se zatím zrovna nezabýval (byť námitky a kritiku teologie ASD více méně znám).
Dostal jsem se tady náhodou, protože jsem obdržel email od "ACOSTYM týmu", který nějak získal mou adresu (možná, že v týmu je někdo, kdo mě zná, netuším) a který mě zde pozval. A nedávno mi přišla další pošta s upozorněním na nová témata, tak jsem tady náhodou včera večer zabloudil. Chci jen říct, že jsem čekal něco jiného, a pokud je pravda, jak někdo výše uvedl, že se jedná o další platformu pro uveřejňování názorů bývalých adventistů na způsob Pavla Škody, pak mě moc neláká v diskuzi pokračovat. Ne snad proto, že bych se bál konfrontace s odlišným názorem či výkladem Bible. Zprvu mě ale zaujala zmiňovaná nezaujatost a snaha porozumět a bylo to pro mě atraktivní, a proto jsem tady přišel. Ale již z tohoto prvního příspěvku jsem rychle pochopil, že o nezaujatost ani porozumění tady v prvé řadě nejde (nebo se to minimálně moc nedaří). A já se přiznám, že chci svůj čas využít jinak, než psaním si s anonymními lidmi v takto předem nastavené diskuzi. Ze zkušenosti vím, že mnohem přínosnější je pro diskuzi osobní setkání. Osobní setkání více umožňuje porozumění tomu, co, kdo a jak říká, lépe se chápou záměry, myšlenkové pochody, pohnutky druhého člověka apod. Tímto bych aspoň pro teď uzavřel své komentáře na tomto webu. Pokud by měl někdo zájem o osobní setkání a diskuzi, jsem tomu otevřený.
Nechtěl jsem psát ani tento komentář, ale jelikož se známe, tak jsem změnil názor a ještě odepsal.
Doufám, že se Ti daří dobře, rád na Tebe, Tome, vzpomínám. Na naše pro mě obohacující diskuze, Tvůj humor... Přeji Ti Boží požehnání a vedení. Tobě, i všem ostatním na tomto webu.
Dan Huvar
já chci být transparentní, proto nemám problém se podepsat, a jsem rád, že i v Tvém případě vím, kdo si se mnou píše. Taky to oceňuju.
Mně opravdu nešlo o to někoho shodit a ani si nemyslím, že jsem to udělal. Pokud to tak vyznělo, chci jen říct, že to nebyl záměr. Jen jsem upozornil na dle mého názoru neadekvátní formu, která nutně nesouvisí s teologickým vzděláním autora. Já vůbec netuším, je-li Xman teolog, či ne. O to ani nejde. Spíš se mi jedná o tu formu, která něco značí o postoji autora k tématu (možná i k CASD samotné) a která neodpovídá v úvodu slibovanému "hledání nezaujatého křesťana, který se setkal s učením CASD a chce mu porozumět."
Naopak se Xman ve svých komentářích nezdráhá hovořit o adv. teolozích a kazatelích velmi nevybíravě a útočně (zahazování teologických diplomů apod.). To mně až zarazilo.
Co se týče přijímání SZ nařízení, snažím se o jejich výklad a pochopení, jak jen jsem schopen. Byť přiznávám, že ne vše mám zatím prostudované a už vůbec ne výkladově a aplikačně dotáhnuté, to ani omylem. Ale z principu odmítám tvrzení (a pokud vím, tak teologie CASD také), že závazné je pouze to, co je výslovně uvedeno v NZ. V tom případě by byl SZ pro dnešního křesťana věru malého užitku. Samozřejmě, že jsou některá vyjádření ve SZ, které nedokážu hned nějak uchopit a jednoduše aplikovat, jelikož nežiji ve společnosti schvalující otroctví, nevedeme jako církev svaté války apod. Je pravdou, že mnohé se od SZ doby změnilo a to nejen v duchovní oblasti smrtí Ježíše Krista, ale také ve společnosti jako takové. Myslím si, že ale i k těmto a dalším složitým tématům nám v principech NZ ukazuje na posun či aktualizaci (zvláště Ježíš, který se staví do role vykladače Zákona) a my bychom měli být ochotní a schopní tato témata studovat a byť jsou složitá, snažit se i z nich něco vytěžit. Snažit se je uchopit ve světle Novozákonních principů. Ne je pro jejich složitost, neaktuálnost, zastaralost či nepohodlnost šmahem hodit do koše jen proto, že se o nich v NZ nemluví. To mi nepřijde jako seriozní zacházení s Písmem.
A jak uvádíš, přístupů k Písmu je vícero. Proto bych právě ocenil, kdyby autor začal od začátku (a ne od konce) a věnoval se 1. kapitole zmíněné knihy o "Božím slově". Pak bychom měli aspoň nějaký základ, na kterém se shodneme či nikoli a podle toho by se ukázalo, jestli má vůbec smysl diskutovat dále a věnovat se konkrétním tématům. Bez tohoto základu sám za sebe nevidím přínos v rozebírání jednotlivostí a proto jsem se ani vlastně nevyjádřil ke konkrétním věcem na diskutované téma. Jak už jsem uvedl dříve, postrádám zde serioznost.
Reakci R. Macha ani knihu od F. D. Nichola jsem nečetl (časem bych asi měl), ani těmito weby kritickými vůči učení CASD jsem se zatím zrovna nezabýval (byť námitky a kritiku teologie ASD více méně znám).
Dostal jsem se tady náhodou, protože jsem obdržel email od "ACOSTYM týmu", který nějak získal mou adresu (možná, že v týmu je někdo, kdo mě zná, netuším) a který mě zde pozval. A nedávno mi přišla další pošta s upozorněním na nová témata, tak jsem tady náhodou včera večer zabloudil. Chci jen říct, že jsem čekal něco jiného, a pokud je pravda, jak někdo výše uvedl, že se jedná o další platformu pro uveřejňování názorů bývalých adventistů na způsob Pavla Škody, pak mě moc neláká v diskuzi pokračovat. Ne snad proto, že bych se bál konfrontace s odlišným názorem či výkladem Bible. Zprvu mě ale zaujala zmiňovaná nezaujatost a snaha porozumět a bylo to pro mě atraktivní, a proto jsem tady přišel. Ale již z tohoto prvního příspěvku jsem rychle pochopil, že o nezaujatost ani porozumění tady v prvé řadě nejde (nebo se to minimálně moc nedaří). A já se přiznám, že chci svůj čas využít jinak, než psaním si s anonymními lidmi v takto předem nastavené diskuzi. Ze zkušenosti vím, že mnohem přínosnější je pro diskuzi osobní setkání. Osobní setkání více umožňuje porozumění tomu, co, kdo a jak říká, lépe se chápou záměry, myšlenkové pochody, pohnutky druhého člověka apod. Tímto bych aspoň pro teď uzavřel své komentáře na tomto webu. Pokud by měl někdo zájem o osobní setkání a diskuzi, jsem tomu otevřený.
Nechtěl jsem psát ani tento komentář, ale jelikož se známe, tak jsem změnil názor a ještě odepsal.
Doufám, že se Ti daří dobře, rád na Tebe, Tome, vzpomínám. Na naše pro mě obohacující diskuze, Tvůj humor... Přeji Ti Boží požehnání a vedení. Tobě, i všem ostatním na tomto webu.
Dan Huvar
-
- Príspevky: 357
- Dátum registrácie: 01 Apr 2017, 11:56
- Kontaktovať používateľa:
Re: Študujeme vieroučné body CASD - Desiatky
Naco tohle dal resite. Maji snad zajem se verici CASD dat obrezat a prijmout vsechny narizeni SZ a dal ignorovat svobodu, kterou vsem lidem i Zidum vazanym SZ prinesl NZ - Kristovo uceni a obet ?
-
- Príspevky: 911
- Dátum registrácie: 10 Jan 2017, 10:40
- Kontaktovať používateľa:
Re: Študujeme vieroučné body CASD - Desiatky
Původně jsem nechtěla reagovat, ale před odjezdem ještě po zvážení připojím pár slov k výše citovanému komentáři:Daniel Huvar napísal:Chci jen říct, že jsem čekal něco jiného, a pokud je pravda, jak někdo výše uvedl, že se jedná o další platformu pro uveřejňování názorů bývalých adventistů na způsob Pavla Škody, pak mě moc neláká v diskuzi pokračovat.
Zřejmě jste myslel tento citát, jestli se nepletu:
Nevím, koho tím autor myslel, ale domnívám se, že asi mě, Tomáše, možná pár dalších. Toto jeho (mikimovo) prohlášení berte, prosím, s rezervou. Jsem jednou z bývalých adventistů na tomto webu, velké adventistické ryby nelovím a už vůbec je nejímmikim napísal:To zase budou mít zdejší bývalí adventisté radost, že se jim chytla do sítě velká adventistická ryba, aby si měli nad kým smlsnout...![]()
A budu ti oponovat nejčastěji studii P. Škody:.....

Když jste napsal svůj příspěvek, uvítala jsem to. A rovněž klobouk dolů za to, že se neschováváte za anonymitu. V některých případech je anonymita oprávněná, nesoudím tyto lidi, ač jednou bude zjeveno, co je dnes skryto. Jelikož jsem žena, tak klobouk vlastně nenosím, takže by bylo vhodnější říci např. "palec hore".
V některých věcech bychom spolu nesouhlasili, ale to je jedno. Chtěla jsem jen říct, že podle mého názoru by Vaše (třebas jen občasné) působení na tomto webu bylo přínosné, protože jste teologicky vzdělaný a můžete nám všem ukázat, jak se dělá seriózní výzkum/studie/pojednání. Pro jistotu říkám, že to nemyslím jako ironii. Máte pravdu, že v internetové komunikaci je těžké rozpoznat tón řeči, hlasu a dochází k nedorozuměním, či různým obviněním. Někdy se tu z některých komentářů cítím jako "zplozenec pekla", ale to je úděl Ježíšových následovníků, za kterého se také počítám, ač nejsem bezchybná.
Domnívám se, že díky tomu, že se zde teď nezapojují kazatelé (aspoň ne pod svým jménem v této době, myslím), tak se členové církve mohou domnívat, že církev nezná a nemá obhajobu pro své učení. To je může utvrzovat v tom, zda "není šprochu, aby na něm nebylo pravdy trochu". (Toto úsloví nesnáším, ale využívám ho jen jako příklad). Jak už zde bylo řečeno, myslím si, že členové by uvítali nějakou apologii ze strany církve. Toto fórum má totiž větší vliv, než si myslíme. U mě došlo k tomu, že odjíždím na sborový tábor pod vedením kazatele, na jehož kázání zde dal link jeden člověk. Bude se jednat o systematické studium Bible s cílem, aby se rozhojňovalo naše poznání Pána Ježíše, nikoliv poznání určitého teologického systému. Takže jsem za toto fórum ráda.
Apologiií nemyslím to, aby se lidé přetahovali z jedné církve do druhé, na to už jsem stará a už jsem z toho vyrostla. Ale členové potřebují vědět, zda má jejich víra/věrouka smysl, potřebují mít vizi, k čemu je to má vést, tj. jaké je ovoce tohoto učení, jinak se pochybující budou obracet jinde, třeba zrovna sem. Chápu, že církev se asi nechce zabývat anonymním fórem, jenže někdy musí jedinec/člověk/církev/společenství vstoupit na nejistou "půdu", aby se setkala s těmi, které chce oslovit. Podle mého soudu je zde dost "ryb", které ještě čekají na svého "rybáře".
Myslím si, že většina z nás, co jsme zde, jsme prošli určitým vývojem. Snad nezůstáváme stát na jednom místě. Bůh nás veď a buď nám milostiv. S negativními jevy se zde ale samozřejmě setkáte, to je život.
Na tento svůj komentář neočekávám odpověď, když jste psal, že zde aspoň zatím nic nebudete psát. Ale samozřejmě klidně můžete napsat. Chápu, že jste se rozhodl trávit svůj čas tak, jak to vnímáte za užitečné. Pokud byste však přece jenom přehodnotil Vaše stanovisko, jste zde vítán, aspoň z mé strany.
Bůh Vám žehnej.
Re: Študujeme vieroučné body CASD - Desiatky
Moc díky, že kvůli mně jsi odepsal ještě jednou Dane. I já doufám, že se ti daří dobře a taky rád vzpomínám na tvé upřímné nasazení pro víru a na společné písně, a hru na kytaru.Doufám, že se Ti daří dobře, rád na Tebe, Tome, vzpomínám. Na naše pro mě obohacující diskuze, Tvůj humor... Přeji Ti Boží požehnání a vedení. Tobě, i všem ostatním na tomto webu.
Dan Huvar
Ať se ti dobře daří také ti přeji Boží požehnání.
Tomáš Plechatý
Re: Študujeme vieroučné body CASD - Desiatky
Ne ty nevíš, že obětní zákony, ale i obřízka momentálně neplatí minimálně pro křesťany od dob jejich přibití na kříž a naplnění v Kristu? Obřízka platí i nadále jen pro židy.Karol Schneider napísal:Naco tohle dal resite. Maji snad zajem se verici CASD dat obrezat a prijmout vsechny narizeni SZ a dal ignorovat svobodu, kterou vsem lidem i Zidum vazanym SZ prinesl NZ - Kristovo uceni a obet ?
[NBK] 1 K 7:19 Obřízka nic není a neobřízka nic není. [Záleží] přece [na] zachovávání Božích přikázání.
Pro nás křesťany žijících v ostatku je důležité (závazné) zejména zachovávání Božích přikázání, které jsou i nadále platné a stejně tak, ale spíše dobrovolně i všech ostatních ustanovení z Mojžíšova zákona, která nepřestala platit (což je asi polovina z 613) a jsou i pro nás křesťany dnes užitečné.
[KB1613] Mt 5:18 Amen zajisté pravím vám: Dokudž nepomine nebe i země, jediná literka aneb jeden puňktík nepomine z zákona, až se všecky věci stanou.
Obětní zákony sice přestaly platit, ale podle tohoto verše Mt. 5.18 ani ony nebyly zatím vymazány úplně ze zákona. To nastane až pomine nebe a země.
Zatím se všechny věci nestaly kromě naplnění ustanovení o obětech na kříži.
Re: Študujeme vieroučné body CASD - Desiatky
...V některých věcech bychom spolu nesouhlasili, ale to je jedno.Lída Rohalová napísal:Původně jsem nechtěla reagovat, ale před odjezdem ještě po zvážení připojím pár slov k výše citovanému komentáři:Daniel Huvar napísal:Chci jen říct, že jsem čekal něco jiného, a pokud je pravda, jak někdo výše uvedl, že se jedná o další platformu pro uveřejňování názorů bývalých adventistů na způsob Pavla Škody, pak mě moc neláká v diskuzi pokračovat.
Zřejmě jste myslel tento citát, jestli se nepletu:
Nevím, koho tím autor myslel, ale domnívám se, že asi mě, Tomáše, možná pár dalších. Toto jeho (mikimovo) prohlášení berte, prosím, s rezervou. Jsem jednou z bývalých adventistů na tomto webu, velké adventistické ryby nelovím a už vůbec je nejímmikim napísal:To zase budou mít zdejší bývalí adventisté radost, že se jim chytla do sítě velká adventistická ryba, aby si měli nad kým smlsnout...![]()
A budu ti oponovat nejčastěji studii P. Škody:.....![]()
Když jste napsal svůj příspěvek, uvítala jsem to. A rovněž klobouk dolů za to, že se neschováváte za anonymitu. V některých případech je anonymita oprávněná, nesoudím tyto lidi, ač jednou bude zjeveno, co je dnes skryto. Jelikož jsem žena, tak klobouk vlastně nenosím, takže by bylo vhodnější říci např. "palec hore".
V některých věcech bychom spolu nesouhlasili, ale to je jedno. Chtěla jsem jen říct, že podle mého názoru by Vaše (třebas jen občasné) působení na tomto webu bylo přínosné, protože jste teologicky vzdělaný a můžete nám všem ukázat, jak se dělá seriózní výzkum/studie/pojednání. Pro jistotu říkám, že to nemyslím jako ironii. Máte pravdu, že v internetové komunikaci je těžké rozpoznat tón řeči, hlasu a dochází k nedorozuměním, či různým obviněním. Někdy se tu z některých komentářů cítím jako "zplozenec pekla", ale to je úděl Ježíšových následovníků, za kterého se také počítám, ač nejsem bezchybná.
Domnívám se, že díky tomu, že se zde teď nezapojují kazatelé (aspoň ne pod svým jménem v této době, myslím), tak se členové církve mohou domnívat, že církev nezná a nemá obhajobu pro své učení. To je může utvrzovat v tom, zda "není šprochu, aby na něm nebylo pravdy trochu". (Toto úsloví nesnáším, ale využívám ho jen jako příklad). Jak už zde bylo řečeno, myslím si, že členové by uvítali nějakou apologii ze strany církve. Toto fórum má totiž větší vliv, než si myslíme. U mě došlo k tomu, že odjíždím na sborový tábor pod vedením kazatele, na jehož kázání zde dal link jeden člověk. Bude se jednat o systematické studium Bible s cílem, aby se rozhojňovalo naše poznání Pána Ježíše, nikoliv poznání určitého teologického systému. Takže jsem za toto fórum ráda.
Apologiií nemyslím to, aby se lidé přetahovali z jedné církve do druhé, na to už jsem stará a už jsem z toho vyrostla. Ale členové potřebují vědět, zda má jejich víra/věrouka smysl, potřebují mít vizi, k čemu je to má vést, tj. jaké je ovoce tohoto učení, jinak se pochybující budou obracet jinde, třeba zrovna sem. Chápu, že církev se asi nechce zabývat anonymním fórem, jenže někdy musí jedinec/člověk/církev/společenství vstoupit na nejistou "půdu", aby se setkala s těmi, které chce oslovit. Podle mého soudu je zde dost "ryb", které ještě čekají na svého "rybáře".
Myslím si, že většina z nás, co jsme zde, jsme prošli určitým vývojem. Snad nezůstáváme stát na jednom místě. Bůh nás veď a buď nám milostiv. S negativními jevy se zde ale samozřejmě setkáte, to je život.
Na tento svůj komentář neočekávám odpověď, když jste psal, že zde aspoň zatím nic nebudete psát. Ale samozřejmě klidně můžete napsat. Chápu, že jste se rozhodl trávit svůj čas tak, jak to vnímáte za užitečné. Pokud byste však přece jenom přehodnotil Vaše stanovisko, jste zde vítán, aspoň z mé strany.
Bůh Vám žehnej.
Řekl bych, že byste nesouhlasili ve všech podstatných učeních casd. Stačilo by začít probírat jednotlivá témata do houbky...
Modleme se za kazatele, který Vám bude přednášet na dovolené, aby Vás oslovil a aby to ustál ve zdraví s následnými diskuzemi mezi Vámi.

Re: Študujeme vieroučné body CASD - Desiatky
Vlastní tvorba se cení, koncert D. Huvara a spol. 1. 7. 2017:Tomáš Plechatý napísal:Moc díky, že kvůli mně jsi odepsal ještě jednou Dane. I já doufám, že se ti daří dobře a taky rád vzpomínám na tvé upřímné nasazení pro víru a na společné písně, a hru na kytaru.Doufám, že se Ti daří dobře, rád na Tebe, Tome, vzpomínám. Na naše pro mě obohacující diskuze, Tvůj humor... Přeji Ti Boží požehnání a vedení. Tobě, i všem ostatním na tomto webu.
Dan Huvar
Ať se ti dobře daří také ti přeji Boží požehnání.
Tomáš Plechatý
https://www.youtube.com/watch?v=N-w7fSoe89I
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní