Ste Trinitariáni? Veríte v Trojicu? Sú jeden alebo sú jedno?

Diskusia o vieroučných bodoch CASD.
log

Re: Ste Trinitariáni? Veríte v Trojicu? Sú jeden alebo sú jedno?

Neprečítaný príspevok od používateľa log »

Hosť napísal: Bůh je skutečně duch, ale to znamená, že nemůže plodit děti? A Ježíše zplodil kdo?
A od Skutků to vůbec není označení na božské působení, ale právě naopak-od Skutků je to zřetelný popis činnosti osoby-bylo viditelné (plameny), slyšitelné (vichr), projevovalo se hmotně .
V podstate s Tebou uplne suhlasim, vystihol si presne to, co som ja zle stylizoval. A sice ze slovo duch v novom zakone popisuje, co hovoris, neviditelnu a nehmotnu bytost, ktora ovsem zanechava za sebou hmotne stopy - plodi deti, vytvara ziaru, rozduchava vietor. Vlastne rovnako vnimame slovo duch do dnesnych cias, vid horory, kde nieco neviditelne trieska dverami atd.

Evanjelisti hovoria uplne jasne, ze Mariu oplodnil duch a je teda I jeho Otcom

A narodenie Ježiša Krista bolo takto. Keď bola jeho matka, Mária, zasnúbená Jozefovi, prv ako sa sišli, bola najdená tehotná zo Svätého Ducha.

Tie dva vyrazy zo SZ maju uplne iny vyznam nez aky pozname z NZ, takze to s tym moc nesuvisi

JHWH

Re: Ste Trinitariáni? Veríte v Trojicu? Sú jeden alebo sú jedno?

Neprečítaný príspevok od používateľa JHWH »

Hosť napísal:Eliška Partyková, ty si tiež adventistka?
Eliška neodpovedá tak odpoviem za ňu. Nie neni adventistka, chodí do sály kráľovstva k svedkom jehovovým.

ambassador
Príspevky: 2689
Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
Kontaktovať používateľa:

Re: Ste Trinitariáni? Veríte v Trojicu? Sú jeden alebo sú jedno?

Neprečítaný príspevok od používateľa ambassador »

Hosť napísal: Opravdu se objevuje výraz duch svatý až v evangeliu? Nepoužíváš vyhledávač veršů?
Jen mě neodvrhuj od své tváře, ducha svého svatého mi neber! Ž 51:13
Jen mě neodvrhuj od své tváře, ducha svého svatého mi neber! Iz 63:10
Jeví se mě, že je tam chybný text.

ambassador
Príspevky: 2689
Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
Kontaktovať používateľa:

Re: Ste Trinitariáni? Veríte v Trojicu? Sú jeden alebo sú jedno?

Neprečítaný príspevok od používateľa ambassador »

JHWH napísal:
Hosť napísal:Eliška Partyková, ty si tiež adventistka?
Eliška neodpovedá tak odpoviem za ňu. Nie neni adventistka, chodí do sály kráľovstva k svedkom jehovovým.
Eliška Partyková

Re: Slabé body vierouky

Poslaťod Eliška Partyková » 24 Máj 2016, 20:24

Tomáš Plechatý píše:
Stejná otázka jako zeptat se Jehovistů, jestli učí....



Tomáši, přestože nejsem členem církve Svědků Jehovových, musím zde reagovat.

mikim
Príspevky: 2261
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44

Re: Ste Trinitariáni? Veríte v Trojicu? Sú jeden alebo sú jedno?

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

log napísal:Je to prekvapujuce, ale naozaj ani ja neviem, kde a v ktorej dobe sa vzalo ucenie o trojici. Biblia este take nieco nepozna. Samozrejme, v Starom Zakone hovorit o trojici je absurdne, tam neexistuje ziaden Jezis ani ziaden Duch Svaty. Relativne zaujimave to zacne byt az od evanjelii. Na prekvapenie ale, nezatazeny citatel sa v evanjeliach nedocita ani nic o tom, ze by samotny Jezis mal byt bohom. Pribeh o Jezisovi vyzera ako zidovska alternativa k ovela starsiemu greckemu Heraklovi - obidvaja dostali za matku cloveka a za otca boha a su teda "polobohovia"

31 Hľa, počneš, porodíš syna a dáš mu meno Ježiš. 32 On bude veľký. Bude sa volať synom Najvyššieho a Pán, Boh, mu dá trón jeho otca Dávida. 33 Bude kraľovať nad Jákobovým domom naveky a jeho kráľovstvu nebude konca. 34 Mária odpovedala anjelovi: Ako sa to stane? Veď ja nepoznám muža. 35 Anjel jej odpovedal: Duch Svätý zostúpi na teba a zatôni ťa moc Najvyššieho, a preto aj dieťa bude sväté a bude sa volať Božím Synom.

Duch Svaty a Jezis sa teda objavuju prvykrat az v evanjeliu. Slovo "duch" tu ma zjavne vyznam niecoho, co je nehmotne, teda je to duchovne/nefyzicke. Pochopitelne, musel to byt duch, kedze boh fyzicky neexistuje - nema ziadne telo - a nemoze teda plodit deti. Zda sa, ze pomenovanie "duch" sa tu celkom dobre ujalo a hoci v evanjeliach este nie moc caste, od Skutkov je to uz viacmenej najcastejsie oznacenie pre bozske posobenie, kedze toto je vzdy nehmotne a neviditelne - teda duchovne.

No a naspat k Jezisovi. Od prvej chvile sa o nom hovori ako o synovi boha, nikdy nie ako o bohu. A v co vlastne veril on sam ? Veril snad on sam, ze je Bohom ? Nie - i on sa mal len za syna boha.

15 Povedal im: A vy čo hovoríte, že kto som ja? 16 A Šimon Peter odpovedal a riekol: Ty si "Pomazaný" (Kristus), Syn živého Boha! 17 A Ježiš odpovedal a riekol mu: Blahoslavený si Šimone, synu Jonášov, lebo telo a krv ti toho nezjavily, ale môj Otec, ktorý je v nebesiach.

Je jedine miesto v Biblii, kde by sa dalo uvazovat o trojici, ale v skutocnosti ide o trojice dve. A nie su to trojice boha, ale trojice svedkov:

7 Pretože traja sú, ktorí svedčia na nebi: Otec, Slovo a Svätý Duch. A tí traja sú jedno. 8 A traja sú, ktorí svedčia na zemi: Duch, voda a krv. A tí traja sú v jedno.

Takze ziaden Otec-Syn-Duch Svaty sa este v Biblii neobjavuje
...Samozrejme, v Starom Zakone hovorit o trojici je absurdne, tam neexistuje ziaden Jezis ani ziaden Duch Svaty.

Duch svatý = duch Hospodinův, duch Boží a těch je plný SZ (desítky).

namátkou:

Izajáš 61:1  Duch Panovníka Hospodina jest nade mnou, proto že pomazal mne Hospodin, abych kázal evangelium tichým. Poslal mne, abych uvázal rány skroušených srdcem, abych vyhlásil jatým svobodu, a vězňům otevření žaláře,


Ezechiel 3:24  Tehdy vstoupil do mne Duch, a postaviv mne na nohy, mluvil ke mně, a řekl mi: Jdiž, zavři se v domě svém.

Ezechiel 8:3  Tedy vztáh podobenství ruky, vzal mne za kštici hlavy mé, a vyzdvihl mne Duch mezi nebe a mezi zemi, a uvedl mne do Jeruzaléma u viděních Božích, k vratům brány vnitřní, kteráž patří na půlnoci, kdež byla stolice modly k horlivosti a k zůřivosti popouzející.

Ezechiel 11:5  I sstoupil na mne Duch Hospodinův, a řekl mi: Rci: Takto dí Hospodin: Tak říkáte, dome Izraelský. Nebo což vám koli vstupuje na mysl, o tom já vím.

Ezechiel 11:24  Duch pak vznesl mne, a zase mne přivedl do země Kaldejské k zajatým, u vidění skrze Ducha Božího. I odešlo ode mne vidění, kteréž jsem viděl.

Ezechiel 43:5  Tedy pojal mne Duch, a uvedl mne do síně vnitřní, a aj, dům plný byl slávy Hospodinovy.

Daniel 5:14  Slyšel jsem zajisté o tobě, že duch bohů svatých jest v tobě, a osvícení i rozumnost a moudrost znamenitá nalezena jest v tobě.

Micheáš 2:7  Ó kteráž sloveš domem Jákobovým, zdali do těsna vehnán býti má duch Hospodinův? To-liž by skutkové jeho byli? Zdaliž slova má nejsou dobrá tomu, kdož upřímě chodí?

Ageus 2:6  Podlé slova, jímž jsem smlouvu učinil s vámi, když jste vycházeli z Egypta. Duch také můj stane uprostřed vás, nebojtež se.

Zacharjáš 4:6  Tedy odpovídaje, mluvil ke mně, řka: Toto jest slovo Hospodinovo k Zorobábelovi, řkoucí: Ne silou, ani mocí, ale Duchem mým, praví Hospodin zástupů.

Zacharjáš 7:12  A srdce své učinili kámen přetvrdý, aby neslyšeli zákona toho a slov těch, kteráž posílal Hospodin zástupů Duchem svým skrze proroky předešlé. Pročež přišel hněv veliký od Hospodina zástupů.


Trojice je mýtus, protože duch Boží (svatý) vychází z Otce i Syna.
Ježíš byl v nebi před příchodem na naši zemi a je i dnes stejně tak BOHEM jako jeho Otec je Bůh.

Máme Ježíše uctívat stejně jako Boha Otce, to už věděl i Daniel:

Daniel 7:13  Viděl jsem u vidění nočním, a aj, s oblaky nebeskými podobný Synu člověka přicházel; potom až k Starému dnů přišel, a před něj postaven byl.
14  I dáno jest jemu panství a sláva i království, aby všickni lidé, národové a jazykové sloužili jemu; jehož panství jest panství věčné, kteréž nepomíjí, a království jeho, kteréž se neruší.

ČEP 14  A byla mu dána vladařská moc, sláva a království, aby ho uctívali všichni lidé různých národností a jazyků. Jeho vladařská moc je věčná, která nepomine, a jeho království nebude zničeno."

Jan 5:21  Nebo jakož Otec křísí mrtvé a obživuje, tak i Syn, kteréž chce, obživuje.
22  Aniž zajisté Otec soudí koho, ale všecken soud dal Synu,
23  Aby všickni ctili Syna, tak jakž Otce ctí. Kdo nectí Syna, nectí ani Otce, kterýž ho poslal.

log

Re: Ste Trinitariáni? Veríte v Trojicu? Sú jeden alebo sú jedno?

Neprečítaný príspevok od používateľa log »

mikim napísal: Duch svatý = duch Hospodinův, duch Boží a těch je plný SZ (desítky).
Uznavam, ze niektore popisy obzvlast u prorokov odpovedaju novozakonnym popisom. Ale duch sa tam spaja s roznymi privlastkami, zatial co v NZ plati ustaleny pojem Duch Svaty. A o tomto konkretnom Duchu Svatom evanjelia (obzvlast Jan, pisu, ze bude dany az potom ako bude Jezis "oslaveny" a Jezis naozaj az po vzkrieseni dychol a povedal "Prijmite Svateho Ducha" a este pridal dalsiu problematicku vetu o odpustani a zadrzani hriechov ! Ale k Janovi este neskor)
mikim napísal: Trojice je mýtus, protože duch Boží (svatý) vychází z Otce i Syna.
Ježíš byl v nebi před příchodem na naši zemi a je i dnes stejně tak BOHEM jako jeho Otec je Bůh.
Len zopakujem, ze trojica ako pojem sa v Biblii, snad s vynimkou Jana, nenachadza. Duch je ten, ktory splodil Jezisa a je teda jeho Otcom, preto Duch a Otec je jeden a ten isty. Nikde v Matusovi, Markovi a Lukasovi nikto, vratane samotneho Jezisa, ho neoznacil za Boha. Jezis je oznaceny bud ako Syn Boha alebo Syn cloveka. Hoci sa slovo poloboh nepouziva, je vyznamovo blizke.
mikim napísal:Jan 5:21  Nebo jakož Otec křísí mrtvé a obživuje, tak i Syn, kteréž chce, obživuje.
22  Aniž zajisté Otec soudí koho, ale všecken soud dal Synu,
23  Aby všickni ctili Syna, tak jakž Otce ctí. Kdo nectí Syna, nectí ani Otce, kterýž ho poslal.
Ano mas pravdu, to je Jan, ktory nezapada.
Jan je vobec najviac problematicky a ide si svojou vlastnou mystickou cestou. Ak je mozne, ze evanjelium a list napisal ten isty Jan, mohol byt vskutku povodcom myslienky trojice, kedze v liste hovori o troch - Otec, Slovo a Duch Svaty a v evanjeliu zase: A Slovo sa telom stalo a prebývalo medzi nami. A my sme uvideli jeho slávu, slávu, akú má od Otca jednorodený Syn, plný milosti a pravdy.

Je to Jan, u ktoreho sa aj priamo hovori, po jeho vzkrieseni, ze je Jezis Bohom: 26 O osem dní boli jeho učeníci zasa vnútri a Tomáš bol s nimi. Prišiel Ježiš, hoci dvere boli zatvorené, stal si doprostred a povedal: "Pokoj vám!" 27 Potom povedal Tomášovi: "Vlož sem prst a pozri moje ruky! Vystri ruku a vlož ju do môjho boku! A nebuď neveriaci, ale veriaci!" 28 Tomáš mu odpovedal: "Pán môj a Boh môj!" 29 Ježiš mu povedal: "Uveril si, pretože si ma videl. Blahoslavení tí, čo nevideli, a uverili."

Jeho ucenie o tom, ze Syn a Otec su jedno sa vsak ide este dalej a sice, ze aj ti, ktori uverili su jedno a teda bohovia!
30 Ja a Otec sme jedno." 31 Židia znova zdvihli kamene a chceli ho kameňovať. 32 Ježiš im povedal: "Ukázal som vám veľa dobrých skutkov od Otca. Pre ktorý z nich ma kameňujete?!" 33 Židia mu odpovedali: "Nekameňujeme ťa za dobrý skutok, ale za rúhanie, preto, že hoci si človek, robíš sa Bohom." 34 Ježiš im vravel: "A nie je napísané vo vašom zákone: “Ja som povedal: Ste bohmi”? 35 Nuž ak nazval bohmi tých, ktorým bolo dané Božie slovo - a Písmo nemožno zrušiť! -, 36 prečo vy hovoríte tomu, ktorého Otec posvätil a poslal na svet: “Rúhaš sa” za to, že som povedal: Som Boží Syn?!

A na inom mieste:
20 Neprosím však len za nich, ale aj za tých, ktorí skrze ich slovo uveria vo mňa; 21 aby všetci boli jedno, ako ty, Otče, si vo mne a ja v tebe, aby aj oni boli v nás, aby svet veril, že si ma ty poslal. 22 A slávu, ktorú si dal mne, dal som ja im, aby boli jedno, ako sme my jedno — 23 ja v nich a ty vo mne, aby boli tak dokonale jedno, aby svet poznal, že si ma ty poslal a zamiloval si si ich tak ako mňa.

Pri predpoklade ze je to ten isty Jan, autor evanjelia, listu I zjavenia, mozno vidiet ze jeho ucenie a styl sa vymyka vsetkemu co bolo doposial bezne.


log

Re: Ste Trinitariáni? Veríte v Trojicu? Sú jeden alebo sú jedno?

Neprečítaný príspevok od používateľa log »

Karol Schneider napísal:http://jedinyboh.webnode.sk/clanky/
Po kliknuti na link ma oblial studeny pot, stovky versov povytrhanych bez ladu a skladu z roznych casov od roznych autorov, to vsetko pomlete dokopy.
Okrem toho pochybne argumenty typu : "bolo by nelogicke", "bolo by divne". Jasne ze by to bolo nelogicke a divne, ale to je predsa sama podstata nabozenstva !
A pritom s Tebou v podstate v tejto veci suhlasim. Kristus je podla Pavla primluvca, velknaz I obet zaroven (a to je Ti logicke ? Pochybujem, pritom je to biblicke, vid list Zidom)
To je specifikum krestanstva, ze uz od zaciatku nevieme vlastne co je Jezis zac
Je priznacne ze vacsinu polemiky vedu Jehovisti neuspesne s Janom, lebo ako som pisal vyssie, Jan si zjavne ide svoje ucenie o vteleni sa Slova, pricom toto nema obdoby u inych evanjelistoch a apostoliv. Tomasove vyznanie u Jana je vsak jednoznacne neodskriepitelne.

Karol Schneider
Príspevky: 357
Dátum registrácie: 01 Apr 2017, 11:56
Kontaktovať používateľa:

Re: Ste Trinitariáni? Veríte v Trojicu? Sú jeden alebo sú jedno?

Neprečítaný príspevok od používateľa Karol Schneider »

log napísal:
Karol Schneider napísal:http://jedinyboh.webnode.sk/clanky/
Po kliknuti na link ma oblial studeny pot, stovky versov povytrhanych bez ladu a skladu z roznych casov od roznych autorov, to vsetko pomlete dokopy.
Okrem toho pochybne argumenty typu : "bolo by nelogicke", "bolo by divne". Jasne ze by to bolo nelogicke a divne, ale to je predsa sama podstata nabozenstva !
A pritom s Tebou v podstate v tejto veci suhlasim. Kristus je podla Pavla primluvca, velknaz I obet zaroven (a to je Ti logicke ? Pochybujem, pritom je to biblicke, vid list Zidom)
To je specifikum krestanstva, ze uz od zaciatku nevieme vlastne co je Jezis zac
Je priznacne ze vacsinu polemiky vedu Jehovisti neuspesne s Janom, lebo ako som pisal vyssie, Jan si zjavne ide svoje ucenie o vteleni sa Slova, pricom toto nema obdoby u inych evanjelistoch a apostoliv. Tomasove vyznanie u Jana je vsak jednoznacne neodskriepitelne.
Preco ta oblial studeny pot a ktore verse vidis ty sam ako povytrhane z kontextu ? Vies odpovedat vecne a konkretne a lebo sa obmedzujes len na prazdne slova a vyhlasenia ?

Uvedeny odkaz nie je oficialnym ucenim Svedkov Jehovovych aj ked SJ vo velkej miere pod vedenim Bozieho svateho ducha a svojim poctivym skumanim pravdy v danej veci dospeli k rovnakemu poznaniu a nedovolili, aby ich kdokolvek z ludi vratane rimskej sekty ovlyvnoval v pochopeni tejto veci. Neprijimaju neskorsie nebiblicke ucenie o trojjedinom bohu vytvorene az v neskoresej dobe odpadlickymi krestanmi a poprvykrat v jej konecnej podobe definovanom az ucencom Atanasom, ktory sa usiloval o priazen pohanskeho rimskeho cisara Konstantina I. Velkeho.

Jemu ako zjednotitelovi rima politicky v danej chvili taketo ucenie vyhovovalo lebo po definovani Krista ako Boha rovneho OTCOVI sa on sam mohol miesto KRISTA postavit do pozicie JEDINEHO PROSTREDNIKA medzi BOHOM a LUDMI ako najvyssi knaz s pohanskym titulom PONTIFEX MAXIMUS, ktory potom po nom prevzali i Rimsky papezi prenasledujuci kazdeho krestana co dalej ako prostrednika vo vztahu k NAJVYSSIMU BOHU JHVH OTCOVI a ako hlavu krestanskeho zboru uznaval len samotneho Krista a neprijal vo vedeni cirkvi ziadnu autoritu nedokonaleho cloveka zavadajuceho z pozicie moci sektarske nebiblicke ucenie urcene na ovladanie ostatnych.

V evanieliu aj listoch Jana aj sam Kristus nejlepsie hovori o jeho Bozskom postaveni vo vztahu k OTCOVI a sam svojho OTCA nazyva SVOJIM a JEDINYM PRAVYM BOHOM, ktoremu aj on sam sluzi a poslusne se podriaduje jeho svatej voli.

Az chces teda konkretne hovorit o niecom uved Biblicky text a mozme ho pokojne do hlbky preskumat, co z neho skutocne vyplyva v uvedenom kontexte ale i vo vztahu k dalsim textom Bozieho slova kde su pouzite rovnake alebo podobne slova.

log

Re: Ste Trinitariáni? Veríte v Trojicu? Sú jeden alebo sú jedno?

Neprečítaný príspevok od používateľa log »

Karol Schneider napísal: Az chces teda konkretne hovorit o niecom uved Biblicky text a mozme ho pokojne do hlbky preskumat, co z neho skutocne vyplyva v uvedenom kontexte ale i vo vztahu k dalsim textom Bozieho slova kde su pouzite rovnake alebo podobne slova.
Ale ja som uviedol konkretny biblicky text - Tomasove vyznanie u Jana. Poznas ? "Pan moj a Boh moj"

Musim Ta vsak upozornit, ze ma absolutne nezaujima Tvoja metoda "vo vztahu k dalsim textom Bozieho slova kde su pouzite rovnake alebo podobne slova" pretoze takuto metodu vykladu povazujem za nespravnu. Mna zaujima jedine Janovo ucenie. Prosim Ta (na kolenach !), usetri ma ubijania inymi versami Biblie a drz sa tejto epizody zjavenia sa zmrtvychvstaleho Krista z evanjelia Jana. Dakujem.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných