Karol Schneider napísal:log napísal:Po kliknuti na link ma oblial studeny pot, stovky versov povytrhanych bez ladu a skladu z roznych casov od roznych autorov, to vsetko pomlete dokopy.Karol Schneider napísal:http://jedinyboh.webnode.sk/clanky/
Okrem toho pochybne argumenty typu : "bolo by nelogicke", "bolo by divne". Jasne ze by to bolo nelogicke a divne, ale to je predsa sama podstata nabozenstva !
A pritom s Tebou v podstate v tejto veci suhlasim. Kristus je podla Pavla primluvca, velknaz I obet zaroven (a to je Ti logicke ? Pochybujem, pritom je to biblicke, vid list Zidom)
To je specifikum krestanstva, ze uz od zaciatku nevieme vlastne co je Jezis zac
Je priznacne ze vacsinu polemiky vedu Jehovisti neuspesne s Janom, lebo ako som pisal vyssie, Jan si zjavne ide svoje ucenie o vteleni sa Slova, pricom toto nema obdoby u inych evanjelistoch a apostoliv. Tomasove vyznanie u Jana je vsak jednoznacne neodskriepitelne.
Preco ta oblial studeny pot a ktore verse vidis ty sam ako povytrhane z kontextu ? Vies odpovedat vecne a konkretne a lebo sa obmedzujes len na prazdne slova a vyhlasenia ?
Uvedeny odkaz nie je oficialnym ucenim Svedkov Jehovovych aj ked SJ vo velkej miere pod vedenim Bozieho svateho ducha a svojim poctivym skumanim pravdy v danej veci dospeli k rovnakemu poznaniu a nedovolili, aby ich kdokolvek z ludi vratane rimskej sekty ovlyvnoval v pochopeni tejto veci. Neprijimaju neskorsie nebiblicke ucenie o trojjedinom bohu vytvorene az v neskoresej dobe odpadlickymi krestanmi a poprvykrat v jej konecnej podobe definovanom az ucencom Atanasom, ktory sa usiloval o priazen pohanskeho rimskeho cisara Konstantina I. Velkeho.
Jemu ako zjednotitelovi rima politicky v danej chvili taketo ucenie vyhovovalo lebo po definovani Krista ako Boha rovneho OTCOVI sa on sam mohol miesto KRISTA postavit do pozicie JEDINEHO PROSTREDNIKA medzi BOHOM a LUDMI ako najvyssi knaz s pohanskym titulom PONTIFEX MAXIMUS, ktory potom po nom prevzali i Rimsky papezi prenasledujuci kazdeho krestana co dalej ako prostrednika vo vztahu k NAJVYSSIMU BOHU JHVH OTCOVI a ako hlavu krestanskeho zboru uznaval len samotneho Krista a neprijal vo vedeni cirkvi ziadnu autoritu nedokonaleho cloveka zavadajuceho z pozicie moci sektarske nebiblicke ucenie urcene na ovladanie ostatnych.
V evanieliu aj listoch Jana aj sam Kristus nejlepsie hovori o jeho Bozskom postaveni vo vztahu k OTCOVI a sam svojho OTCA nazyva SVOJIM a JEDINYM PRAVYM BOHOM, ktoremu aj on sam sluzi a poslusne se podriaduje jeho svatej voli.
Az chces teda konkretne hovorit o niecom uved Biblicky text a mozme ho pokojne do hlbky preskumat, co z neho skutocne vyplyva v uvedenom kontexte ale i vo vztahu k dalsim textom Bozieho slova kde su pouzite rovnake alebo podobne slova.
Ježíš je stvořitel a Bůh vždy byl a bude. Pouze na zemi byl člověk s Boží podstatou (původem bez Slávy), bez Boží Slávy nejsi Bůh.
1. Ježíš je stejný stvořitel jako Jeho Otec:
Jan 1:1 Na počátku bylo Slovo, a to Slovo bylo u Boha, a to Slovo byl Bůh.
2 To bylo na počátku u Boha.
3 Všecky věci skrze ně učiněny jsou, a bez něho nic není učiněno, což učiněno jest.
4 V něm život byl, a život byl světlo lidí.
Ježíš je stvořitel a Bůh:
Židům 3:1 A protož, bratří svatí, povolání nebeského účastníci, spatřujte apoštola a nejvyššího kněze vyznání našeho, Krista Ježíše,
2 Věrného tomu, kdož jej ustanovil, jako i Mojžíš byl věrný ve všem domě jeho.
3 Tím větší zajisté slávy tento nad Mojžíše jest hoden, čím větší má čest stavitel nežli sám dům.
4 Nebo všeliký dům ustaven bývá od někoho, ten pak, kdož všecky tyto věci ustavěl, Bůh jest.
Židům 1:8 O Synovi však: `Tvůj trůn, Bože, je na věky věků a žezlo práva je žezlem tvého království,
9 Miluješ spravedlnost a nenávidíš nepravost, proto pomazal tě, Bože, Bůh tvůj olejem radosti nad všechny tvé druhy.´
10 A dále: `Ty, Pane, jsi na počátku založil zemi, i nebesa jsou dílem tvých rukou.
Koloským 1:15 Kterýž jest obraz Boha neviditelného a prvorozený všeho stvoření.
16 Nebo skrze něho stvořeny jsou všecky věci, kteréž jsou na nebi i na zemi, viditelné i neviditelné, buďto trůnové nebo panstva, buďto knížatstva nebo mocnosti; všecko skrze něho a pro něho stvořeno jest.
17 A on jest přede vším a všecko jím stojí.
Židům 2:9 Ale toho maličko nižšího andělů, vidíme Ježíše, pro utrpení smrti slávou a ctí korunovaného, aby z milosti Boží za všecky okusil smrti.
10 Slušeloť zajisté na toho, pro kteréhož jest všecko, a skrze kteréhož jest všecko, aby mnohé syny přiveda k slávě, vůdce spasení jejich skrze utrpení dokonalého učinil.
Matouš 28:18 A přistoupiv Ježíš, mluvil jim, řka: Dána jest mi všeliká moc na nebi i na zemi.