Alfa Bio nezaplatila všetky dlhy voči cirkvi!

Diskusia o všetkom ostatnom.
Hosť

Re: Alfa Bio nezaplatila všetky dlhy voči cirkvi!

Neprečítaný príspevok od používateľa Hosť »

Emko napísal:Na fotkách z Lunterových kampaní som si všimol, že sa tam čapuje pivo Urpiner, a tiež sú tam nejaké stojany s fľaškami pripomínajúcimi víno. Nevie niekto, kto sa toho niekde zúčastnil, potvrdiť/vyvrátiť, či ide o alko?
Víno, ktoré sa predáva v stánkoch Lunterovej kampane, je normálne alkoholické víno. Lunter tak chce podporovať regionálnych výrobcov.

Hosť

Re: Alfa Bio nezaplatila všetky dlhy voči cirkvi!

Neprečítaný príspevok od používateľa Hosť »

Hosť napísal:
Emko napísal:Na fotkách z Lunterových kampaní som si všimol, že sa tam čapuje pivo Urpiner, a tiež sú tam nejaké stojany s fľaškami pripomínajúcimi víno. Nevie niekto, kto sa toho niekde zúčastnil, potvrdiť/vyvrátiť, či ide o alko?
Víno, ktoré sa predáva v stánkoch Lunterovej kampane, je normálne alkoholické víno. Lunter tak chce podporovať regionálnych výrobcov.
Dôvody na zavedenie disciplinárnych opatrení:
11. Konzumácia, výroba alebo predaj alkoholických nápojov.
(Cirkevný poriadok)

Milan
Príspevky: 434
Dátum registrácie: 07 Aug 2016, 05:26
Kontaktovať používateľa:

Re: Alfa Bio nezaplatila všetky dlhy voči cirkvi!

Neprečítaný príspevok od používateľa Milan »

V anketě se objevili otázky, jaký máme postoj k jednání J.Luntera ohledně soboty a alkoholu. V některých výše uvedených příspěvcích přičinliví „oznamovatelé“ řeší totéž a dokonce jej vyzývají k vystoupení z církve.
Mě by zajímalo něco úplně jiného:Je kandidát na župana čestný, ochotný upřednostnit zájmy lidí v kraji před skupinovými či osobními? Jaké svědectví o něm vydávají lidé, kteří jsou jeho klienty, obchodními partnery, spolupracovníky, zaměstnanci? Je zakotvený ve víře, žije „před Boží tváří“, usiluje o dobro? Je mužem s nadhledem, schopný rozlišovat nejen podstatné a vedlejší, ale také mravné a nemravné požadavky? Je schopen říci ne? Umí sjednocovat? Vypořádá se s odpovědností nebo bude loutkou?...
Bratra Luntera neznám. Nevím, zda je o něm možné napsat to, co je napsáno v Bibli o Danielovi-že na něm jeho protivníci nemohli nalézt žádné pochybení, kromě jeho věrnosti Bohu-každý den se modlil třikrát a netajil se s tím. Jistě to nebyl jediný projev jeho zbožnosti…O tom, zda byl Daniel abstinent a „světil“ v Babylonii a Persii sobotu, nečteme v Písmu nic. Pouze tolik, že se v době svého vzdělávání odmítl účast na modloslužebných praktikách královské tabule a Hospodin se k jeho rozhodnutí a modlitbám přiznal.
V „kauze“ AlfaBio a jejího majitele mi připadá, že mnozí přispěvatelé nejsou v pozici Danielových druhů, ale v roli dvorních žalobníčků.

Před lety jsem byl služebně v Arménii. Když jsem na úvodním přípitku na místě našeho působení v horské oblasti s poděkováním odmítl sklenku koňaku s tím, že má víra mi klade hranice, někteří s porozuměním pokývali hlavou a řekli-jsi jako náš biskup. Pozvedne skleničku, smočí ret na důkaz přátelství, ale pak ji odloží, nepije. Podle výkladu Písma, které alkohol (opilství) zapovídá představeným církve, ale neklade břímě askeze na každého…
V jednu ze sobot jsme trávili pohodové dopoledne ve společenství kolegů a arménských hostitelů. Při hovoru přišla řeč na všechno možné, mj. na židovské osídlení, archeologická naleziště, i na rozvojové projekty, zajišťované církevní nadací v oblasti. Místní stavitel se mne zeptal, zda mohou použít zásoby závlahového potrubí z éry Sovětského svazu pro vodovod do sousedních údolí. Po několika upřesňujících dotazech, doplněných náčrty a výpočtem jsem měl odpověď. Jak byste se zachovali vy? Jaké limity klade vaše svědomí, víra, kterou žijete, zkušenosti z života s lidmi, kteří přes všechny kulturní, náboženské a jiné rozdíly nepřestali být našimi bližními? Není život pestřejší, než církevní poučky a řády?

mikim
Príspevky: 2261
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44

Re: Alfa Bio nezaplatila všetky dlhy voči cirkvi!

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

Milan napísal:V anketě se objevili otázky, jaký máme postoj k jednání J.Luntera ohledně soboty a alkoholu. V některých výše uvedených příspěvcích přičinliví „oznamovatelé“ řeší totéž a dokonce jej vyzývají k vystoupení z církve.
Mě by zajímalo něco úplně jiného:Je kandidát na župana čestný, ochotný upřednostnit zájmy lidí v kraji před skupinovými či osobními? Jaké svědectví o něm vydávají lidé, kteří jsou jeho klienty, obchodními partnery, spolupracovníky, zaměstnanci? Je zakotvený ve víře, žije „před Boží tváří“, usiluje o dobro? Je mužem s nadhledem, schopný rozlišovat nejen podstatné a vedlejší, ale také mravné a nemravné požadavky? Je schopen říci ne? Umí sjednocovat? Vypořádá se s odpovědností nebo bude loutkou?...
Bratra Luntera neznám. Nevím, zda je o něm možné napsat to, co je napsáno v Bibli o Danielovi-že na něm jeho protivníci nemohli nalézt žádné pochybení, kromě jeho věrnosti Bohu-každý den se modlil třikrát a netajil se s tím. Jistě to nebyl jediný projev jeho zbožnosti…O tom, zda byl Daniel abstinent a „světil“ v Babylonii a Persii sobotu, nečteme v Písmu nic. Pouze tolik, že se v době svého vzdělávání odmítl účast na modloslužebných praktikách královské tabule a Hospodin se k jeho rozhodnutí a modlitbám přiznal.
V „kauze“ AlfaBio a jejího majitele mi připadá, že mnozí přispěvatelé nejsou v pozici Danielových druhů, ale v roli dvorních žalobníčků.

Před lety jsem byl služebně v Arménii. Když jsem na úvodním přípitku na místě našeho působení v horské oblasti s poděkováním odmítl sklenku koňaku s tím, že má víra mi klade hranice, někteří s porozuměním pokývali hlavou a řekli-jsi jako náš biskup. Pozvedne skleničku, smočí ret na důkaz přátelství, ale pak ji odloží, nepije. Podle výkladu Písma, které alkohol (opilství) zapovídá představeným církve, ale neklade břímě askeze na každého…
V jednu ze sobot jsme trávili pohodové dopoledne ve společenství kolegů a arménských hostitelů. Při hovoru přišla řeč na všechno možné, mj. na židovské osídlení, archeologická naleziště, i na rozvojové projekty, zajišťované církevní nadací v oblasti. Místní stavitel se mne zeptal, zda mohou použít zásoby závlahového potrubí z éry Sovětského svazu pro vodovod do sousedních údolí. Po několika upřesňujících dotazech, doplněných náčrty a výpočtem jsem měl odpověď. Jak byste se zachovali vy? Jaké limity klade vaše svědomí, víra, kterou žijete, zkušenosti z života s lidmi, kteří přes všechny kulturní, náboženské a jiné rozdíly nepřestali být našimi bližními? Není život pestřejší, než církevní poučky a řády?

... Jistě to nebyl jediný projev jeho zbožnosti…O tom, zda byl Daniel abstinent a „světil“ v Babylonii a Persii sobotu, nečteme v Písmu nic.

To o tom chlastu tam nečteš asi jenom Ty...

Daniel 1:8  Ale Daniel uložil v srdci svém, aby se nepoškvrňoval pokrmem z stolu královského, a vínem, kteréž král pil. Pročež hledal toho u správce nad dvořany, aby se nemusil poškvrňovati.

Daniel 1:12  Zkus, prosím, služebníků svých za deset dní, a nechť se nám vaření dává, kteréž bychom jedli, a voda, kterouž bychom pili.

...Není život pestřejší, než církevní poučky a řády?[/quote]

Petřejší život tě do nebe nedostane včetně chlastu...

Přísloví 23:20  Nebývej mezi pijany vína, mezi žrouty masa,

Římanům 14:21  Je tedy dobré nejíst maso a nepít víno a nedělat nic, co je tvému bratru kamenem úrazu.

Milan
Príspevky: 434
Dátum registrácie: 07 Aug 2016, 05:26
Kontaktovať používateľa:

Re: Alfa Bio nezaplatila všetky dlhy voči cirkvi!

Neprečítaný príspevok od používateľa Milan »

Když už jsme u výkladu textu knihy Daniele: Co znamená, že jídlo ze stolu krále Nebúkadnesara bylo poskvrněné, nečisté? Že nebylo košer? Nejen vepřové, ale třeba maso s krví, směs masných a mléčných produktů? Nebo nám text chce říci, že byl Daniel vzorem pro starověké vegetariány?
Proč vadilo poskvrnění jídlem z královského stolu a nevadilo vzdělání v kaldejské moudrosti?
Pokud se jednalo o jídlo z obětních hostin, jak bychom dnes měli Danielův příklad následovat? Copak jste někdo někdy byl na nějaké obětní hostině, nebo u královského stolu?
Příběh z Babylonie a Persie je složitější, než se jeví na první čtení. Vkládat do něj otázku po abstinenci je, po mém soudu, krok mimo.
Farizejové o Ježíši rozhlašují, že byl přítel hostin a pitek a taky se přátelil s pochybnými lidmi (Mat 11:19). Je pro nás vzorem Ježíš, nebo jeho žalobníčci?
Mám za to, že je zde paralela: Když nás někdo svými názory a jednáním zahanbuje, nebo provokuje, nebo je pro nás konkurencí, musíme na něj něco najít. Na Daniele modlitby, na Jana Křtitele askezi, na Ježíše, mimo jiné, že asketický nebyl...
My lidé jsme lidmi chybujícími. Důležité je zkoumat sebe, ne špehovat druhé. Pokud se nám něco nelíbí, zkusme hledat cesty k nápravě, ne k pomluvám a zostuzování druhých.

Tomáš Plechatý

Re: Alfa Bio nezaplatila všetky dlhy voči cirkvi!

Neprečítaný príspevok od používateľa Tomáš Plechatý »

Hosť napísal:
Hosť napísal:
Emko napísal:Na fotkách z Lunterových kampaní som si všimol, že sa tam čapuje pivo Urpiner, a tiež sú tam nejaké stojany s fľaškami pripomínajúcimi víno. Nevie niekto, kto sa toho niekde zúčastnil, potvrdiť/vyvrátiť, či ide o alko?
Víno, ktoré sa predáva v stánkoch Lunterovej kampane, je normálne alkoholické víno. Lunter tak chce podporovať regionálnych výrobcov.
Dôvody na zavedenie disciplinárnych opatrení:
11. Konzumácia, výroba alebo predaj alkoholických nápojov.
(Cirkevný poriadok)
Milan napísal:..........Není život pestřejší, než církevní poučky a řády?
Milane ano souhlasím život je pestřejší, než církevní poučky a řády.
Ani jako člověk i křesťan nemám nic proti alkoholickému vínu a jeho prodeji/pití, když je to s mírou a lidé se neopíjejí.
Ale tady jsi přece na adventistickém fóru byť neoficiálním! Navíc předpokládám, že jsi sám členem CASD.
A pro členy CASD přece platí Církevní řád, ve kterém je to jasně napsáno, stejně jako v křestním slibu je napsáno viz:

http://www.casd.cz/wp-content/uploads/2 ... 16_web.pdf
strany 39-41.

Jestliže nejsi člen CASD tak ok, ale vlákno je o panu Lunterovi, který je členem CASD.

Jestli sám jsi členem CASD a trváš na svém výroku, tak ale vyjdi s tím na veřejnost!
Vyhlas ve svém sboru, že je to nesmyslné a že ty to dál nepovažuješ za závazné. Nebo to klidnější cestou dej jako návrh na členské a výš. Nebo se nech vyloučit, abys dal najevo, že na tebe se církevní řád nevztahuje.

Prostě něco s tím dělej.

Jestli je řád v pořádku, tak se podle něj řiď, jestli není, tak ho neposlouchej a nes následky, nebo ho změň.
Já jsem odešel z církve kvůli církevnímu řádu, ne kvůli jiné věrouce.
S věroukou jsem nesouhlasil, ale teprve církevní řád mi zakazoval si myslet a přijímat z bible cokoliv v rozporu s věroukou CASD!!

„Nemáme přijímat slova těch, kteří přicházejí s poselstvím odporujícím bodům
naší věrouky. Shromažďují texty Písma a stavějí je jako pevnost kolem svých
teorií. To se během uplynulých padesáti let neustále opakovalo. I když je Písmo
Božím slovem a má být respektováno, přesto je takový výklad, který odstraňuje
byť jediný pilíř ze základu, který Bůh po oněch padesát let udržoval, velkou
chybou." (CŘ str. 108)

http://www.casd.cz/wp-content/uploads/2 ... 16_web.pdf

Nejsem otrok, kterému se bude říkat, co si smí a nesmí myslet z bible, tak jsem musel ven. (protože můj sbor neodhlasoval můj návrh na vyškrtnutí této části řádu). Moje svědomí by mi nedovolovalo zůstávat.

Galatským 4, 18
Je správné horlit, ale pro dobrou věc a vždycky, nejen tehdy, když jsem u vás, moje děti.

mikim
Príspevky: 2261
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44

Re: Alfa Bio nezaplatila všetky dlhy voči cirkvi!

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

Milan napísal:Když už jsme u výkladu textu knihy Daniele: Co znamená, že jídlo ze stolu krále Nebúkadnesara bylo poskvrněné, nečisté? Že nebylo košer? Nejen vepřové, ale třeba maso s krví, směs masných a mléčných produktů? Nebo nám text chce říci, že byl Daniel vzorem pro starověké vegetariány?
Proč vadilo poskvrnění jídlem z královského stolu a nevadilo vzdělání v kaldejské moudrosti?
Pokud se jednalo o jídlo z obětních hostin, jak bychom dnes měli Danielův příklad následovat? Copak jste někdo někdy byl na nějaké obětní hostině, nebo u královského stolu?
Příběh z Babylonie a Persie je složitější, než se jeví na první čtení. Vkládat do něj otázku po abstinenci je, po mém soudu, krok mimo.
Farizejové o Ježíši rozhlašují, že byl přítel hostin a pitek a taky se přátelil s pochybnými lidmi (Mat 11:19). Je pro nás vzorem Ježíš, nebo jeho žalobníčci?
Mám za to, že je zde paralela: Když nás někdo svými názory a jednáním zahanbuje, nebo provokuje, nebo je pro nás konkurencí, musíme na něj něco najít. Na Daniele modlitby, na Jana Křtitele askezi, na Ježíše, mimo jiné, že asketický nebyl...
My lidé jsme lidmi chybujícími. Důležité je zkoumat sebe, ne špehovat druhé. Pokud se nám něco nelíbí, zkusme hledat cesty k nápravě, ne k pomluvám a zostuzování druhých.
...Farizejové o Ježíši rozhlašují, že byl přítel hostin a pitek a taky se přátelil s pochybnými lidmi (Mat 11:19). Je pro nás vzorem Ježíš, nebo jeho žalobníčci?

Farizej byl i ap. Pavel...jen tak mimochodem...

BOL JEŽIŠ ŽRÁČ A PIJAN?

Pred viac ako 19 storočiami bol Ježiš obvinený, že je „žráč a pijan“ pretože prišiel „jediac a pijúc“ (Lukáš 7:33–34: Matúš 11:19).
Zástancovia mierneho pitia nachádzajú v Ježišovom vlastnom opise svojho životného štýlu, vyjadrenom slovami „jediac a pijúc“ (Matúš
11:19; Lukáš 7:34), neklamný dôkaz o tom, že otvorene pripúšťal, že užíval alkoholické víno. Navyše sa argumentuje, že Ježiš musel
piť alkoholické víno, pretože jeho kritici ho obviňujú z toho, že je „pijan.“

Spoločenský životný štýl. Táto interpretácia ignoruje niekoľko dôležitých faktov. Fráza „jediac a pijúc“ je použitá idiomaticky (osobite)
na opísanie rozdielu medzi spoločenským životným štýlom Ježiša a Jána Krstiteľa. Ján prišiel „nejediac chleba ani nepijúc vína“,
(Lukáš 7:33), teda že žil štýlom úplnej spoločenskej izolácie, kým Kristus prišiel „jediac a pijúc“, teda žil životom voľného
spoločenského združovania.

Žiadna zmienka o víne. Významný, často prehliadaný fakt je, že Ježiš pri opise svojho životného štýlu nespomínal „víno.“ Kým
o Jánovi Krstiteľovi Ježiš povedal, že prišiel „nejediac chleba ani nepijúc vína,“ o sebe jednoducho povedal: „Prišiel Syn človeka jediac
a pijúc.“ Ak by Ježiš chcel oznámiť, že on na rozdiel od Jána Krstiteľa bol pijan vína, mohol kvôli dôrazu a jasnosti zopakovať
slovo „víno.“
Tým, že odmietol špecifikovať aký druh jedla alebo nápoja konzumoval, si mohol Kristus želať odňať svojim kritikom akýkoľvek dôvod
na ich obvinenia z pažravosti a opilstva. Vypustenie slov „chlieb“ a „víno“ v druhom výroku (Matúš ich vypúšťa v oboch výrokoch)
mohlo byť zamýšľané kvôli odhaleniu nezmyselnosti obvinenia. Inými slovami, Ježiš akoby hovoril: „Moji kritici ma vinia, že som žráč
a pijan len preto, že nejem sám, ale často v prítomnosti iných ľudí.
Jem v spoločnosti. Ale moji kritici v skutočnosti ani nevedia, čo jem.“ Dokonca aj za predpokladu, že Ježišovi kritici ho skutočne videli
niečo piť, pohotovo by ho obvinili z pijanstva, aj keby by ho videli piť hroznovú šťavu alebo vodu. Na Letnice kritici obvinili apoštolov
z toho, že sa opili z hroznovej šťavy (gleukos – Skutky apoštolov 2:13). To ukazuje, že čokoľvek už Ježiš pil, jeho bezohľadní kritici
by ho ohovorili ako pijana.

Neisté obvinenia kritikov. Usudzovať, že Ježiš musel piť víno len preto, lebo ho za „pijana“ označili jeho kritici, by znamenalo
akceptovať slová Kristových nepriateľov ako pravdu. Pri dvoch ďalších príležitostiach kritici obvinili Ježiša, že „má démona“ (Ján
7:20; 8:48). Ak by sme uverili, že Kristus musel piť alkoholické víno, pretože jeho kritici ho z obvinili z pijanstva, potom by sme
museli tiež veriť, že mal zlého ducha, pretože jeho kritici ho obvinili, že má démona. Absurdnosť takejto argumentácie ukazuje,
že obvinenia kritikov nie sú bezpečným základom na definovanie biblických právd. Ježiš odpovedal na neopodstatnené obvinenie svojich kritikov slovami: „ospravedlnená je múdrosť od všetkých svojich detí“ (Lukáš 7:35). Dôkazová sila tohto textu je rozdelená medzi „deti“
a „skutky,“ ale význam tohto zakódovaného výroku ostáva rovnaký, teda, že múdrosť sa má posudzovať podľa svojich výsledkov.
Múdrosť Božia sa potvrdzuje skutkami dobroty, ktoré plodí. Teda usudzovať na základe klebiet Ježišových kritikov, že pil víno, ukazuje
na úplnú neprítomnosť múdrosti. Výsledky jeho života plného sebazaprenia hovoria samé za seba.

Víno v Bibli, doporučuji stáhnout a prostudovat, už jsem to tady jednou dával...

https://ulozto.cz/!VVDmjlzMRo2j/vino-v-bibli-pdf

Milan
Príspevky: 434
Dátum registrácie: 07 Aug 2016, 05:26
Kontaktovať používateľa:

Re: Alfa Bio nezaplatila všetky dlhy voči cirkvi!

Neprečítaný príspevok od používateľa Milan »

Pro Tomáše Plechatého: Pokud máš zájem o můj názor, který nechci probírat veřejně na tomto fóru, prosím o předání kontaktu prostřednictvím soukromé zprávy. Odpovím.

Milan
Príspevky: 434
Dátum registrácie: 07 Aug 2016, 05:26
Kontaktovať používateľa:

Re: Alfa Bio nezaplatila všetky dlhy voči cirkvi!

Neprečítaný príspevok od používateľa Milan »

Neisté obvinenia kritikov. Usudzovať, že Ježiš musel piť víno len preto, lebo ho za „pijana“ označili jeho kritici, by znamenalo
akceptovať slová Kristových nepriateľov ako pravdu.
Matouš 11:19 Přišel Syn člověka, jí a pije – a říkají: ‚Hle, milovník hodů a pitek, přítel celníků a hříšníků!‘ ...
Znamená to, ve smyslu výše uvedené argumentace, že Kristus nebyl přítelem celníků a hříšníků?

Písmo neřeší abstinenci pro běžné lidi. Pouze Narzarejci a kněží ve službě je měli zakázané, ti první nejen víno, ale i plody révy. V Novém zákoně Pavel požaduje střídmost, zvláštní pozornost věnuje starším, představeným církve.
Nepít alkohol je dobrá zásada. Kvůli tomu ale nemusíme "ohýbat texty Písma".
V Bibli nečteme nic o lihovinách, ani o drogách. Musíme si vystačit s analogií a rozumem.

Neregistrovaný

Re: Alfa Bio nezaplatila všetky dlhy voči cirkvi!

Neprečítaný príspevok od používateľa Neregistrovaný »

CASD = pekná žumpa

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 8 neregistrovaných