Lída Rohalová napísal:Diskuse o Zákoně by mohla vyřešit jednoduchá osobní otázka a jednoslovná osobní odpověď.
Otázka po obsahu nového "nesinajského zákona" je správná, ale je až druhá v pořadí - minimálně pro nás zatížené učením adventismu.log napísal:To by urcite nemohla. Otazka uz vobec nie je ci som ci nie som pod Sinajskym Zakonom (NIE SOM), ale otazka je ze od Pavla nikto nevie, co presne je obsahom noveho- nesinajskeho-zakona (zakon Ducha ak chces)
Kdo je pod Sinajem, nepotřebuje řešit obsah "nesinajského zákona". Kdo pod Sinajem není, ten se o "nové uspořádání" bude starat.
Myslím, že otázka nezní, v čem přesně se liší kodex staré smlouvy od nové, ale jestli nová smlouva ten kodex vůbec má. Lidé mají Boží příkazy/zákony zapsané v myslích a srdcích, mají osobní vztah s Bohem/Ježíšem skrze Ducha, oni tedy vědí, co mají dělat. Jejich vnitřek je proměněn, nemusí se jim to nařizovat zvenčí.log napísal:V com presne sa lisi kodex starej zmluvy od novej ?
Neviem
Mozno v nicom ?
Mozno, nevieme.
V sobote ?
Mozno, nevieme.
Preco nevieme ?
Lebo novy zakon nie je zapisany, ale je iba v mysli kazdeho jedneho cloveka. A mysel ma kazdu inu.
Duch nevede k nejednotě, ovocem Ducha je láska, radost, pokoj, trpělivost, laskavost, dobrota, věrnost, mírnost, sebeovládání. Skutky těla jsou popsány též.
Evangelia i epištoly učí, jak by se Ježíšovi učedníci měli chovat. Nebudu vybírat namátkovou veršovačku, protože vypsat to by bylo na velmi dlouho.