Zákon a milost
Re: Zákon a milost
Jsi zmanipulovaný Mikime.
Verše které používáš k obhajobě své víry jsou vytržené z kontextu a nedokládají to čemu ty věříš.
Vím, že je to těžké si to přiznat, ale jedině potom budeš schopný si dovolit zkoumat o čem vlastně mluvím nebo o čem mluví bible v místech, která jsi uvedl.
Nemůžu ti garantovat, že pravdu najdeš v mém výkladu bible.
Ale dokud si neuvědomíš, kdo tě tomu vyučil a komu to slouží ( i když ty jsi přesvědčený, že právě takto sloužíš Bohu, ale o tom tě zase přesvědčili ti samí lidé, co tě vyučili té víře.), tak budeš jen pěšec na šachovnici někoho jiného.
Ani ty nemáš stoprocentní důvěru v učení církve třeba co se týče desátků, ale stále u tebe vidím slepou víru v tu třípísmenkovou paní. Říkám záměrně slepou, protože pro tebe už víra v ní není ničím vyvratitelná.
Na to bys neměl být hrdý. Takto hrdí na svou ,,věrnost" jsou někteří lidé k učení svého imáma a útržků z koránu nebo hadís.
Nelze jim to vymluvit a jsou ochotni jít na smrt a bojovat proti svým bližním dobré víře že nejlépe slouží Bohu právě takto a jsou poslušní a věrní správnému učení.
A přitom u těchto radikálů i my jsme schopni rozsoudit, že jsou to často prostě jen lidé, kteří jsou využíváni pro zájmy jiných jako pěšáci v cizí válce.
Bezpečný život ani naplnění nelze najít pouze v zachovávání přikázání (všech 613 nebo desatera). I ten Bohatý mladík přišel za Ježíšem, protože mu to jen s přikázáním nestačilo.
,,Kdo se vykazuje skutky, nedostává mzdu z milosti, nýbrž z povinnosti.
Kdo se nevykazuje skutky, ale věří v toho, který dává spravedlnost bezbožnému, tomu se jeho víra počítá za spravedlnost.
Vždyť i David prohlašuje za blahoslaveného člověka, jemuž Bůh připočítává spravedlnost bez skutků:
‚Blaze těm, jimž jsou odpuštěny nepravosti a jejich hříchy přikryty.
Blaze tomu, jemuž Hospodin nepočítá hřích.‘"
Verše které používáš k obhajobě své víry jsou vytržené z kontextu a nedokládají to čemu ty věříš.
Vím, že je to těžké si to přiznat, ale jedině potom budeš schopný si dovolit zkoumat o čem vlastně mluvím nebo o čem mluví bible v místech, která jsi uvedl.
Nemůžu ti garantovat, že pravdu najdeš v mém výkladu bible.
Ale dokud si neuvědomíš, kdo tě tomu vyučil a komu to slouží ( i když ty jsi přesvědčený, že právě takto sloužíš Bohu, ale o tom tě zase přesvědčili ti samí lidé, co tě vyučili té víře.), tak budeš jen pěšec na šachovnici někoho jiného.
Ani ty nemáš stoprocentní důvěru v učení církve třeba co se týče desátků, ale stále u tebe vidím slepou víru v tu třípísmenkovou paní. Říkám záměrně slepou, protože pro tebe už víra v ní není ničím vyvratitelná.
Na to bys neměl být hrdý. Takto hrdí na svou ,,věrnost" jsou někteří lidé k učení svého imáma a útržků z koránu nebo hadís.
Nelze jim to vymluvit a jsou ochotni jít na smrt a bojovat proti svým bližním dobré víře že nejlépe slouží Bohu právě takto a jsou poslušní a věrní správnému učení.
A přitom u těchto radikálů i my jsme schopni rozsoudit, že jsou to často prostě jen lidé, kteří jsou využíváni pro zájmy jiných jako pěšáci v cizí válce.
Bezpečný život ani naplnění nelze najít pouze v zachovávání přikázání (všech 613 nebo desatera). I ten Bohatý mladík přišel za Ježíšem, protože mu to jen s přikázáním nestačilo.
,,Kdo se vykazuje skutky, nedostává mzdu z milosti, nýbrž z povinnosti.
Kdo se nevykazuje skutky, ale věří v toho, který dává spravedlnost bezbožnému, tomu se jeho víra počítá za spravedlnost.
Vždyť i David prohlašuje za blahoslaveného člověka, jemuž Bůh připočítává spravedlnost bez skutků:
‚Blaze těm, jimž jsou odpuštěny nepravosti a jejich hříchy přikryty.
Blaze tomu, jemuž Hospodin nepočítá hřích.‘"
Re: Zákon a milost
Zmanipulovaný jsi Ty bývalými adventisty, kteří ti úplně vymyli mozek co se týče platnosti Božího zákona, verše, které jsem uvedl jsou od Pána Ježíš Krista a od ap. Jana. Boží zákon je Boží zákon, tady nemáš šanci vymluvit se na jakýkoliv kontext.Tomáš Plechatýý napísal: ↑04 Feb 2018, 09:59 Jsi zmanipulovaný Mikime.
Verše které používáš k obhajobě své víry jsou vytržené z kontextu a nedokládají to čemu ty věříš.
Vím, že je to těžké si to přiznat, ale jedině potom budeš schopný si dovolit zkoumat o čem vlastně mluvím nebo o čem mluví bible v místech, která jsi uvedl.
Nemůžu ti garantovat, že pravdu najdeš v mém výkladu bible.
Ale dokud si neuvědomíš, kdo tě tomu vyučil a komu to slouží ( i když ty jsi přesvědčený, že právě takto sloužíš Bohu, ale o tom tě zase přesvědčili ti samí lidé, co tě vyučili té víře.), tak budeš jen pěšec na šachovnici někoho jiného.
Ani ty nemáš stoprocentní důvěru v učení církve třeba co se týče desátků, ale stále u tebe vidím slepou víru v tu třípísmenkovou paní. Říkám záměrně slepou, protože pro tebe už víra v ní není ničím vyvratitelná.
Na to bys neměl být hrdý. Takto hrdí na svou ,,věrnost" jsou někteří lidé k učení svého imáma a útržků z koránu nebo hadís.
Nelze jim to vymluvit a jsou ochotni jít na smrt a bojovat proti svým bližním dobré víře že nejlépe slouží Bohu právě takto a jsou poslušní a věrní správnému učení.
A přitom u těchto radikálů i my jsme schopni rozsoudit, že jsou to často prostě jen lidé, kteří jsou využíváni pro zájmy jiných jako pěšáci v cizí válce.
Bezpečný život ani naplnění nelze najít pouze v zachovávání přikázání (všech 613 nebo desatera). I ten Bohatý mladík přišel za Ježíšem, protože mu to jen s přikázáním nestačilo.
,,Kdo se vykazuje skutky, nedostává mzdu z milosti, nýbrž z povinnosti.
Kdo se nevykazuje skutky, ale věří v toho, který dává spravedlnost bezbožnému, tomu se jeho víra počítá za spravedlnost.
Vždyť i David prohlašuje za blahoslaveného člověka, jemuž Bůh připočítává spravedlnost bez skutků:
‚Blaze těm, jimž jsou odpuštěny nepravosti a jejich hříchy přikryty.
Blaze tomu, jemuž Hospodin nepočítá hřích.‘"
...Nemůžu ti garantovat, že pravdu najdeš v mém výkladu bible.
A právě proto ho téměř ani nečtu, protože to jsou nesmysly!
...Ani ty nemáš stoprocentní důvěru v učení církve třeba co se týče desátků, ale stále u tebe vidím slepou víru v tu třípísmenkovou paní. Říkám záměrně slepou, protože pro tebe už víra v ní není ničím vyvratitelná.
Nemám co se týče desátků a trojice, ale 100% mám co se týče platnosti Božího zákona, který potvrdil vč. přikázání dokonce i ap. Pavel a jistě to znáš co vlastně, kromě obětních zákonů bylo přibito na kříž...:
https://www.youtube.com/watch?v=3UhhE8ND8yo
https://www.youtube.com/watch?v=MPNckPxmfgc
Pokud chceš psát o EGW odkazuji tě to příslušného vlákna týkajícího se EGW, toto vlákno je o zákoně a milosti.
Několik vět, kterým u EGW nerozumím, i kdyby jich bylo 100, a nikdo nezná jejich přesný výklad mě v žádném nemůže přesvědčtit o tom, že by většinu toho co napsala bylo rovněž špatné, naopak, kdokoliv to čte, tak ho to vede k Bohu a to je fakt.
...Bezpečný život ani naplnění nelze najít pouze v zachovávání přikázání (všech 613 nebo desatera). I ten Bohatý mladík přišel za Ježíšem, protože mu to jen s přikázáním nestačilo.
Ale jak znáš to přikázání mu Ježíš potvrdil jako dobré a toho je se třeba držet a nedělat z Ježíše třeba lháře, že zákon naplnil a proto již neplatí a podobné hovadiny. Stejně tak apoštolové mluví o zákoně i přikázáních jako o dobrých vč. ap. Pavla.
...Blaze tomu, jemuž Hospodin nepočítá hřích.‘"
Tak zachovávej Desatero a Hospodin ti nebude počítat jistě hřích. A nezapomeň z nedodržování 4. přikázání činit pokání, bez toho nebudeš spasen.
Matouš 9:13 Jděte vy raději a učte se, co jest to: Milosrdenství chci a ne oběti. Nebo nepřišel jsem volati spravedlivých, ale hříšných ku pokání.
Lukáš 13:3 Nikoli, pravímť vám. Ale nebudete-li pokání činiti, všickni též zahynete.
Lukáš 15:7 Pravímť vám, že tak jest radost v nebi nad jedním hříšníkem pokání činícím větší, nežli nad devadesáti devíti spravedlivými, kteříž nepotřebují pokání.
Lukáš 24:47 A aby bylo kázáno ve jménu jeho pokání a odpuštění hříchů mezi všemi národy, počna od Jeruzaléma.
Skutky apoštolské 8:22 Protož čiň pokání z této své nešlechetnosti, a pros Boha, zda by odpuštěno bylo tobě to myšlení srdce tvého.
Zjevení Janovo 2:5 Protož pomni, odkud jsi vypadl, a čiň pokání a první skutky čiň. Pakliť toho nebude, přijdu na tebe rychle a pohnuť svícnem tvým z místa jeho, nebudeš-li pokání činiti.
Re: Zákon a milost
Jak vůbec můžeš napsat tu větu pod ten verš napsat ty ignorante.Ty nevěříš co učil Ježíš?
Matouš 5:18 Amen zajisté pravím vám: Dokudž nepomine nebe i země, jediná literka aneb jediný puňktík nepomine z Zákona, až se všecky věci stanou.
Ze zákona přestaly pouze platit obětní zákony, které Ježíš přibil na kříž, statní stále platí.
Zjevně zastáváš názor, že ještě se ,,všecky věci" nestaly. Tedy jak se odvoláváš na Ježíše v Matoušovi, tak NEPOMINULA ani jedinná literka, ani puňktík (to je slovo co).
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!A hned na to napíšeš, že POMINULY obětní zákony!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Pokrytče
-
- Príspevky: 2689
- Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
- Kontaktovať používateľa:
Re: Zákon a milost
....................................17„Nedomnívejte se, že jsem přišel zrušit Zákon nebo Proroky; nepřišel jsem je zrušit, nýbrž naplnit. 18Neboť amen, pravím vám: Dokud nepomine nebe a země, nepomine jediné nejmenší písmenko ani jedna čárka ze Zákona, dokud se všechno nestane. 19Kdo by tedy zrušil jediné z těchto nejmenších přikázání a tak učil lidi, bude v království Nebes nazván nejmenším. Kdo by je však činil a učil, ten bude v království Nebes nazván velkým. 20Neboť vám pravím: Nebude-li vaše spravedlnost o mnoho převyšovat spravedlnost učitelů Zákona a farizeů, do království Nebes určitě nevstoupíte.“ 21..........................
Mám za to, že někdy je dobré znovu promýšlet text na kterém kdokoliv staví. O čem to vlastně Ježíš mluví a proč tak mluví?
Tučně zvýrazněné myšlenky není dobré přehlížet, ale znovu je promýšlet. Každá tučně zvýrazněná slova jsou myšlenkou pro jednu otázku.
Nabízí se tedy několik otázek:
Co má Ježíš na mysli?
Co se má stát?
O jakém nejmenším přikázání Ježíš mluvil?
V čem spočívá převyšovací potřeba spravedlnosti nad spravedlností učitelů Zákona a farizeů?
Mám za to, že někdy je dobré znovu promýšlet text na kterém kdokoliv staví. O čem to vlastně Ježíš mluví a proč tak mluví?
Tučně zvýrazněné myšlenky není dobré přehlížet, ale znovu je promýšlet. Každá tučně zvýrazněná slova jsou myšlenkou pro jednu otázku.
Nabízí se tedy několik otázek:
Co má Ježíš na mysli?
Co se má stát?
O jakém nejmenším přikázání Ježíš mluvil?
V čem spočívá převyšovací potřeba spravedlnosti nad spravedlností učitelů Zákona a farizeů?
Re: Zákon a milost
...Ze zákona přestaly pouze platit obětní zákony, které Ježíš přibil na kříž, statní stále platí.[/quote]Tomáš Plechatýý napísal: ↑04 Feb 2018, 13:21Jak vůbec můžeš napsat tu větu pod ten verš napsat ty ignorante.Ty nevěříš co učil Ježíš?
Matouš 5:18 Amen zajisté pravím vám: Dokudž nepomine nebe i země, jediná literka aneb jediný puňktík nepomine z Zákona, až se všecky věci stanou.
Ze zákona přestaly pouze platit obětní zákony, které Ježíš přibil na kříž, statní stále platí.
Zjevně zastáváš názor, že ještě se ,,všecky věci" nestaly. Tedy jak se odvoláváš na Ježíše v Matoušovi, tak NEPOMINULA ani jedinná literka, ani puňktík (to je slovo co).
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!A hned na to napíšeš, že POMINULY obětní zákony!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Pokrytče
Jak vůbec můžeš napsat tu větu pod ten verš napsat ty ignorante.
Zjevně zastáváš názor, že ještě se ,,všecky věci" nestaly. Tedy jak se odvoláváš na Ježíše v Matoušovi, tak NEPOMINULA ani jedinná literka, ani puňktík (to je slovo co).
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!A hned na to napíšeš, že POMINULY obětní zákony!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Pokrytče
Neurážej, když tomu nerozumíš...
napsal jsem, že obětní zákony přestaly platit, nikoliv, že pominuly, to jsi mi jen drze podsunul ty. Zákon existuje dodnes celý vč. obětních zákonů, které jsou součásti všech 613 zákonů a přikázání. Tzn. že z něj nepominula jediná čárka, jediný puntík.
Pominout znamená také uplynout, uběhnout, zaniknout, přestat apod.
Takže když ze Zákona nezaniklo jediné přikázání, ustanovení, tak v tom Zákoně je to dodnes stále napsané, i když už nemusí platit. A takto to bude platit, dokud nepomine nebe a země.
Jenom se tato část Zákona již nepoužívá, protože ji Kristus zrušil a přibil spolu s hříchy (2 Koloským) na kříž.
[NBK] Ef 2:15 Svým tělem zrušil nepřátelství, [totiž] Zákon přikázání [spočívající] v ustanoveních, aby z těch dvou stvořil sám v sobě jednoho nového člověka. [Tak] způsobil pokoj.
V uvedeném textu se Pavel zabývá tím, že nařízení a ustanovení, která dal Bůh Izraeli, aby byla poznávacím znamením ukazujícím na příchod Mesiáše, se začala stávat překážkou pro uskutečnění církevní misie. Tato nařízení, jako například obřízka, obřadní umývání, výroční svátky a obětní systém, Bůh použil proto, aby připravil Židy na příchod Mesiáše. Mnozí Židé překroutili význam těchto symbolů a zvláštní zásluhy přisuzovali symbolu samotnému. Místo toho, aby se zaměřili na jeho význam, zdůrazňovali vnější provádění obřadů. Následkem toho se tato nařízení stala překážkou ve vztazích mezi Židy a pohany, kteří se obřadů nezúčastňovali. Když přišel Kristus, obětní systém, který byl předobrazem jeho příchodu, se naplnil. Pohané, kteří byli „bez Krista“, „odloučeni od společenství Izraele“ a „bez účasti na smlouvách Božího zaslíbení“ „stali se blízkými pro Kristovu prolitou krev“(Ef. 2x12-13). „Zeď, která rozděluje,“(Ef 2x14-15, neboli soustava pravidel a předpisů daná výhradně Izraeli k tomu, aby poukazovala na příchod Mesiáše, byla stržena dolů. Kristus přišel! Všechny obětní služby a ustanovení ukazovaly ke kříži. A na kříži našli Židé i pohané milost a odpuštění. V Kristu nalézají všichni lidé odpuštění hříchů minulosti a sílu žít správně v přítomnosti. Takže, co bylo odstraněno na kříži? Samozřejmě, že ne Boží věčné, nezměnitelné měřítko morálky, jeho zákon – jeho deset přikázání. S křížem byly odstraněny zákony, které spočívaly v ustanoveních daných výhradně Židům. Tato nařízení se dokonale naplnila v Ježíši Kristu. /Mark A. Finley, Téměř zapomenutý den/.
Re: Zákon a milost
Já si myslím, že:ambassador napísal: ....................................17„Nedomnívejte se, že jsem přišel zrušit Zákon nebo Proroky; nepřišel jsem je zrušit, nýbrž naplnit. 18Neboť amen, pravím vám: Dokud nepomine nebe a země, nepomine jediné nejmenší písmenko ani jedna čárka ze Zákona, dokud se všechno nestane. 19Kdo by tedy zrušil jediné z těchto nejmenších přikázání a tak učil lidi, bude v království Nebes nazván nejmenším. Kdo by je však činil a učil, ten bude v království Nebes nazván velkým. 20Neboť vám pravím: Nebude-li vaše spravedlnost o mnoho převyšovat spravedlnost učitelů Zákona a farizeů, do království Nebes určitě nevstoupíte.“ 21..........................
Mám za to, že někdy je dobré znovu promýšlet text na kterém kdokoliv staví. O čem to vlastně Ježíš mluví a proč tak mluví?
Tučně zvýrazněné myšlenky není dobré přehlížet, ale znovu je promýšlet. Každá tučně zvýrazněná slova jsou myšlenkou pro jednu otázku.
Nabízí se tedy několik otázek:
Co má Ježíš na mysli?
Co se má stát?
O jakém nejmenším přikázání Ježíš mluvil?
V čem spočívá převyšovací potřeba spravedlnosti nad spravedlností učitelů Zákona a farizeů?
Ježíš má na mysli svou zástupnou smrt za hříchy lidstva.
Tím také naplní celý zákon když sám ponese trest, který mu nepatří, zatímco tu visel trest, který patřil nám, ale byli jsme ho ušetřeni.
Tedy ta věta o nepomíjení je vyjádření, že dokud někdo nezaplatí celý trest/dluh=dokud se všechno nestane. Tak nemůže být zrušena ani malinká část zákona, ani nejmenší přikázání.
Verše 19-20 podle mne patří k sobě v tom, že mluví o farizeích. Z historického pozadí jsme se učili, že po návratu Izraele z Babylónského zajetí se část národa rozhodla, že takzvaně ,,postaví ohradu okolo zákona" tak, aby i po překročení ohrady pořád ještě nebyl porušen zákon. Tedy každé z přikázání tóry přesně definovali a raději ještě zpřísnili.
(Příklad je když Pavla bičovali, tak píše, že dostal 40 ran bez jedné. Důvodem bylo, že trestající se při počítání mohl splést a pokud by napočítal trestanému o ránu více už by to bylo nespravedlivé a tomu chtěli farizeové zabránit.)
Po nějaké době ovšem sami farizeové zjistili, jak těžká břemena přikázání pro každodenní život přinášejí a tak vymysleli i poučky, které říkají za kterých okolností k porušování přikázání nedochází.
(například zákaz nošení břemen v sobotu byl tak přísný, že zakazoval nošení i kapesníků. Pak ale přišla poučka, že když je to součást oděvu, tak to už není břemeno, tak se kapesníky začali přivazovat k oděvu.)
(nebo cestování v sobotu bylo zakázáno (od určité vzdálenosti) jakožto práce lidí nebo jejich dobytka. Vyjímkou bylo cestování po vodě, protože ta (podle jejich výkladu) pluje bez námahy lidí nebo zvířat. Časem tedy někteří začali cestovat na oslech a v karavanách jen si pod sebe dali láhev s vodou a už se najednou smělo)
Podobné praktiky popisuje Marek 7,7-13
Zákoníci tedy pravidla zpřísnili a pak se je naučili obcházet, takže vyučovali jak rušit některá přikázání a přitom se dál nazývat spravedlivým podle zákona.
Pavel se tím také jednou chlubí
,,ačkoli já bych měl proč na ně spoléhat. Zdá-li se někomu jinému, že může spoléhat na vnější věci, já tím víc:
obřezán osmého dne, z rodu izraelského, z pokolení Benjamínova, Hebrej z Hebrejů; jde-li o zákon – farizeus; jde-li o horlivost – pronásledovatel církve; jde-li o spravedlnost podle zákona, byl jsem bez úhony." (filipským 3,4-6)
Proti tomuto přístupu tedy podle mne Ježíš brojí a proto ve 20 verši říká:
,,Neboť vám pravím: Nebude-li vaše spravedlnost o mnoho přesahovat spravedlnost zákoníků a farizeů, jistě nevejdete do království nebeského."
Převýšení té spravedlnosti není podle mne mít ještě přísnější pravidla, ale teprve úplně čistý štít včetně minulosti který lze získat jen přijetím zástupné oběti Ježíše přináší spravedlnost o mnoho převyšující tu zákonickou.
Nevím, které přikázání Ježíš myslí jako to nejmenší, ale napadá mě například:
Matouš 23, 23
Běda vám, zákoníci a farizeové, pokrytci! Odevzdáváte desátky z máty, kopru a kmínu, a nedbáte na to, co je v Zákoně důležitější: právo, milosrdenství a věrnost. Toto bylo třeba činit a to ostatní nezanedbávat.
Například rušení toho milosrdenství, věrnost, nebo úcta k rodičům (viz vychytralost v Marek 7,10-12)
-
- Príspevky: 2689
- Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
- Kontaktovať používateľa:
Re: Zákon a milost
..................... 21Proto odložte veškerou nečistotu a přemíru špatnosti a v tichosti přijměte zaseté slovo, které má moc zachránit vaše duše. 22Buďte však těmi, kdo slovo činí, nebuďte pouze posluchači, kteří klamou sami sebe. 23Neboť je-li někdo posluchačem slova, a ne tím, kdo je činí, ten se podobá muži, který v zrcadle pozoruje svou přirozenou tvář; 24podíval se totiž na sebe a odešel, a hned zapomněl, jaký byl. 25Kdo se však zahledí do dokonalého zákona svobody a vytrvá, kdo se nestane zapomnětlivým posluchačem, nýbrž činitelem skutku, ten bude blahoslavený ve svém jednání. 26Domnívá-li se někdo, že je zbožný, a přitom nedrží na uzdě svůj jazyk, klame své srdce; jeho zbožnost je marná. 27Zbožnost čistá a neposkvrněná před Bohem a Otcem je toto: navštěvovat sirotky a vdovy v jejich soužení a zachovávat se neposkvrněným od světa.
1Moji bratři, nespojujte víru v našeho Pána Ježíše Krista, Pána slávy, s přijímáním osob. 2Když vejde do vašeho shromáždění muž se zlatým prstenem a v nádherném šatě a vejde tam také chudý člověk ve špinavém šatě, 3a vy věnujete pozornost tomu, který nosí nádherný šat, a řeknete mu: ‚Ty si sedni pohodlně sem,‘ a chudému řeknete: ‚Ty postůj támhle nebo si sedni sem pod mou podnož,‘ 4cožpak jste neučinili mezi sebou rozdíl a nestali se soudci se zlými pohnutkami? 5Poslyšte, moji milovaní bratři! Což nevyvolil Bůh chudé tohoto světa, aby byli bohatí ve víře a stali se dědici království, jež zaslíbil těm, kdo ho milují? 6Vy však jste zneuctili chudého. Cožpak vás bohatí neutiskují a nevláčejí vás právě oni před soudy? 7Což nehanobí právě oni to drahé jméno, jímž jste byli nazváni? 8Jestliže vskutku plníte královský zákon podle Písma: ‚ Budeš milovat svého bližního jako sebe samého‘, dobře činíte. 9Jestliže však někomu straníte, dopouštíte se hříchu a Zákon vás usvědčuje jako přestupníky. 10Kdo by totiž zachoval celý Zákon, ale v jedné věci klopýtl, stal by se vinným ve všech. 11Vždyť ten, kdo řekl: ‚Nezcizoložíš,‘ řekl také: ‚Nezavraždíš.‘ Jestliže tedy necizoložíš, ale vraždíš, stal ses přestupníkem Zákona. 12Tak mluvte a tak jednejte jako ti, kteří mají být souzeni podle zákona svobody.
Nabízí se zase nějaké otázky na tučné myšlenky:
Co je zákon svobody?
Může nás zákon učinit svobodnými?
Co porušujeme přijímáním osob?
O jakém královském zákonu mluví Jakub?
1Moji bratři, nespojujte víru v našeho Pána Ježíše Krista, Pána slávy, s přijímáním osob. 2Když vejde do vašeho shromáždění muž se zlatým prstenem a v nádherném šatě a vejde tam také chudý člověk ve špinavém šatě, 3a vy věnujete pozornost tomu, který nosí nádherný šat, a řeknete mu: ‚Ty si sedni pohodlně sem,‘ a chudému řeknete: ‚Ty postůj támhle nebo si sedni sem pod mou podnož,‘ 4cožpak jste neučinili mezi sebou rozdíl a nestali se soudci se zlými pohnutkami? 5Poslyšte, moji milovaní bratři! Což nevyvolil Bůh chudé tohoto světa, aby byli bohatí ve víře a stali se dědici království, jež zaslíbil těm, kdo ho milují? 6Vy však jste zneuctili chudého. Cožpak vás bohatí neutiskují a nevláčejí vás právě oni před soudy? 7Což nehanobí právě oni to drahé jméno, jímž jste byli nazváni? 8Jestliže vskutku plníte královský zákon podle Písma: ‚ Budeš milovat svého bližního jako sebe samého‘, dobře činíte. 9Jestliže však někomu straníte, dopouštíte se hříchu a Zákon vás usvědčuje jako přestupníky. 10Kdo by totiž zachoval celý Zákon, ale v jedné věci klopýtl, stal by se vinným ve všech. 11Vždyť ten, kdo řekl: ‚Nezcizoložíš,‘ řekl také: ‚Nezavraždíš.‘ Jestliže tedy necizoložíš, ale vraždíš, stal ses přestupníkem Zákona. 12Tak mluvte a tak jednejte jako ti, kteří mají být souzeni podle zákona svobody.
Nabízí se zase nějaké otázky na tučné myšlenky:
Co je zákon svobody?
Může nás zákon učinit svobodnými?
Co porušujeme přijímáním osob?
O jakém královském zákonu mluví Jakub?
Re: Zákon a milost
Dost je problematicke vykladat Pavla, ktory tvrdi dva protichodne vyroky a Ty to este komplikujes epistolou Jakoba.ambassador napísal: ↑04 Feb 2018, 17:34
Co je zákon svobody?
Může nás zákon učinit svobodnými?
Co porušujeme přijímáním osob?
O jakém královském zákonu mluví Jakub?
Ale dobre. Moj vyklad Jakoba, kedze vacsina veci je zodpovedanych priamo v texte. Zasadna myslienka Jakoba je: Boh bude milosrdny k tym, ktori su sami milosrdni. Kto vsak nie je milosrdny k inym, k tomu ani Boh nebude milosrdny.
Skoda ze si necitoval dalej nasledujuce verse, kde sa pise, ze jedine milosrdne skutky spojene s vierou Ta mozu spasit. Viera samotna bez skutkov je zbytocna a mrtva.
Veď ten, ktorý povedal: Nescudzoložíš!, povedal aj: Nezabiješ! A keď aj necudzoložíš, ale zabíjaš, prestupuješ zákon. 12 Hovorte a konajte tak ako tí, čo majú byť súdení podľa zákona slobody! 13 Bez milosrdenstva čaká súd na toho, kto nepreukázal milosrdenstvo. Milosrdenstvo však víťazí nad súdom.
14 Čo osoží, bratia moji, ak niekto hovorí, že má vieru, ale nemá skutky? Či ho môže taká viera spasiť? 15 Ak brat alebo sestra sú bez šiat a chýba im denný pokrm, 16 čo im pomôže, ak im niekto z vás povie: Choďte v pokoji, zohrejte sa a najedzte sa! — no nedáte im, čo potrebujú pre telo? 17 Tak aj viera: Ak sa nedokazuje skutkami, sama osebe je mŕtva. 18 Ale niekto povie: Ty máš vieru, ja mám skutky. Ukáž mi svoju vieru bez skutkov a ja ti ukážem vieru zo svojich skutkov. 19 Ty veríš, že je jeden Boh, a dobre robíš. Ale aj démoni veria, a trasú sa. 20 Nerozumný človek, chceš si vôbec uvedomiť, že viera bez skutkov je neúčinná?26 Ak si niekto myslí, že je ctiteľom Boha, a jazyk si nedrží na uzde, klame tým sám seba a jeho zbožnosť je márna. 27 Čistá a nepoškvrnená nábožnosť pred Bohom a Otcom je: navštevovať siroty a vdovy v ich tiesni a chrániť sa pred poškvrnou sveta.
Kto sa však zahľadí do dokonalého zákona slobody a vytrvá nie ako zábudlivý poslucháč, ale ako uskutočňovateľ skutku, ten bude blahoslavený pre svoje skutky.26 Ak si niekto myslí, že je ctiteľom Boha, a jazyk si nedrží na uzde, klame tým sám seba a jeho zbožnosť je márna. 27 Čistá a nepoškvrnená nábožnosť pred Bohom a Otcom je: navštevovať siroty a vdovy v ich tiesni a chrániť sa pred poškvrnou sveta.
K tvojim otazkam:
Co je Zakon slobody : tazko presne povedat, text uvadza veci ako nezabijes, nezosmilnis, drz jazyk na uzde, bud milosrdny a napomocny sirotam a nudznym, jednaj s bohatym a chudobnym rovnako atd...
Moze zakon ucinit slobodnym : k tomu sa text nevyjadruje.
Kralovsky zakon: miluj blizneho svojho
-
- Príspevky: 2689
- Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
- Kontaktovať používateľa:
Re: Zákon a milost
Mě se jeví pravděpodobnější (tak tomu věřím) odpověď k "zákonu svobody" v těchto textech:
Mt 1:21: Porodí syna a dáš mu jméno Ježíš, neboť on vysvobodí svůj lid z jeho hříchů.“
J 8:32: Poznáte pravdu a pravda vás vysvobodí.“
J 8:36: Jestliže vás tedy Syn vysvobodí, budete vskutku svobodní.
J 14:6: Ježíš mu řekl: „Já jsem ta Cesta, Pravda i Život. Nikdo nepřichází k Otci než skrze mne.
Mt 1:21: Porodí syna a dáš mu jméno Ježíš, neboť on vysvobodí svůj lid z jeho hříchů.“
J 8:32: Poznáte pravdu a pravda vás vysvobodí.“
J 8:36: Jestliže vás tedy Syn vysvobodí, budete vskutku svobodní.
J 14:6: Ježíš mu řekl: „Já jsem ta Cesta, Pravda i Život. Nikdo nepřichází k Otci než skrze mne.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný