Za prvé: Zkušenost, všechny kroniky i Písmo svaté nás učí, že čím méně je zákona, tím lepší je právo, čím méně je příkazů, tím více je dobrých skutků, a že tam, kde bylo mnoho zákonů, nebyla nikdy žádná obec nadlouho dobře spravována…
Za druhé: Plodem mnohých zákonů je také to, že z nich ve společenství povstává mnoho sekt a mnoho roztržek. Jeden si vezme ten způsob, druhý onen a v obou se probudí falešná láska k jeho sektě a nenávist, či spíše pohrdání a neúcta vůči těm druhým, čímž pak zaniká svobodná bratrská láska a nabývá převahy láska zištná…Každý lpí na své sektě a pohrdá ostatními, takže si jich laici váží tak, jako by to ani nebyli křesťané. A z čeho jiného pochází toto neštěstí nežli ze zákonů.
Za třetí: Na to tedy připravuje Kristus svůj milovaný lid, aby byli lidé jeden s druhým svorně provázání láskou. Proto zrušil celý Mojžíšův zákon, a aby nezadal příčinu sektám a nepřivodil rozkol, neuložil veškerému svému lidu nic víc, než jediný způsob či zákon, to jest mši svatou. A tak napříště nemá být už jiný vnější způsob, jak sloužit Bohu, než mše….
Z čtvrté: Čím blíže je naše mše prvotní mši Kristově, tím je bezpochyby lepší, a čím je od ní dále, tím je pochybnější…
Následuje ještě 35 tezí…
"Martine, Martine, to jsi nám, adventistům, pěkně zavařil. Tak tě obdivujeme, hlásíme se k tvému odkazu, a najednou vypluje na povrch tohle… "

Tedy:
Za prvé: Na současné situaci v Česku (aj na Slovensku) můžeme vidět, že asi 40 000 zákonů a právních předpisů k právu nevede. Jak je tomu v církvi?
Za druhé: Patříme jako adventisté k sektě ve smyslu sebelásky a pohrdání druhými?
Za třetí: Uložil Pán Ježíš svým následovníkům něco více, než jen sounáležitost u Stolu Páně, při lámání chleba a pití vína, to je přijímání jeho oběti?
Za čtvrté: Je způsob, jakým CASD praktikuje Večeři Páně, blíže nebo dále od prvotní Kristovy Poslední večeře?
A bez číslování: Jaký je pro vás osobně význam Večeře Páně. Co vás naplňuje a co vám vadí.