Role a pravomoce žen v církvi.

Diskusia o vieroučných bodoch CASD.
Milan
Príspevky: 434
Dátum registrácie: 07 Aug 2016, 05:26
Kontaktovať používateľa:

Re: Role a pravomoce žen v církvi.

Neprečítaný príspevok od používateľa Milan »

I Moj3:6_Žena viděla, že je to strom s plody dobrými k jídlu, lákavý pro oči, strom slibující vševědoucnost. Vzala tedy z jeho plodů a jedla, dala také svému muži, který byl s ní, a on též jedl.
Co nám chce příběh z ráje říci popisem jednání, ve kterém byl Adam u stromu poznání spolu s Evou?
O Adamovi:
Var.1: Měl Evu rád, nechtěl ji opustit, doprovázel ji všude kam šla
Var.2: Byl zvědavý
Var.3: Sám toužil po ovoci poznání, ale neměl odvahu, tak „nastrčil“ ženu, aby to vyzkoušela místo něj
Var.4: Byl natolik zaslepen touhou po Evě, že šel poslušně za ní, ani nevěděl, co činí
Var.5: Byl povznesen nad „přízemní starosti“ Evy o jídlo, o dobrodružství z vyzkoušení neznámého lákavého ovoce. Měl přece starost o to, jak zorganizuje Zemi, kterou dostal na starost…

O Evě
Var.1: Milovala Adama a spoléhala na něj, jeho doprovod jí byl zárukou, že se ji nic nestane, Adam přece situaci vždy vyřešil
Var 2: Byla zvědavá, stejně jako Adam
Var.3: Plnila, co od ní Adam očekával. Chtěla se mu zavděčit, znala jeho skrytou touhu, k jejímuž naplnění neměl odvahu
Var.4: Měla nad Adamem moc, díky svému důvtipu a podmanivé kráse dokázala prosadit vše co chtěla
Var.5. Byla zvyklá objevovat nové krásné věci, starat se o „obyčejné věci“ a tím čit Adama šťastným.
Zkuste přijít s vlastní verzí příběhu…
Mám za to, že k nám může promlouvat i jinak než prvoplánově-žena zhřešila první, musí tedy poslouchat muže, kterého do hříchu „zatáhla“.
Kdo je v Kristu, je nové stvoření. Jestliže Kristus zlomil moc prokletí hříchu prvních rodičů, jestliže zvítězil tam, kde Adam s Evou prohráli, pak jsou ženy i muži v Kristu osvobozeni od viny, nejen své, ale i té „sdílené“. Proč by tedy nadále mělo platit zlořečenství pro ženu z ráje?
Bůh ke službě povolává muže i ženy. Dává svého Ducha, i dary každému v míře, jak sám ráčí. Je při tom snad limitován „genderovou agendou“?
Služba „na Boží vinici“ vyžaduje zejména obětavou lásku. Pro ty, kdo stojí v popředí tím více. Já vím-plnost Ducha, moudrost, rozhodnost, atd. atd.
Akceptujeme královny, soudkyně, učitelky, právničky, ředitelky, ministryně, poslankyně…? Podřizujeme se jejich rozhodnutím, pokud jsou nám nadřízené? Zpochybňujeme jejich rozhodnutí, protože jsou ženami? Tak kde je problém?

Karol Schneider
Príspevky: 357
Dátum registrácie: 01 Apr 2017, 11:56
Kontaktovať používateľa:

Re: Role a pravomoce žen v církvi.

Neprečítaný príspevok od používateľa Karol Schneider »

ambassador napísal: 11 Apr 2018, 08:47 Listy ap.Pavla, pokud jsou to skutečně jeho listy, jsou ukázkou jeho růstu v poznání, chápání a aplikaci.
Doslovně, doslovně.... nevidí, neslyší a stále dokola staví proti sobě myšlenky z rozdílných etap života nové, mladé křesťanské církve.

Některé myšlenky v Bibli zůstanou delší čas záhadou a jiné na věky.
Někdo se sytí obalem, jiný obsahem.
Jak rozumi verici CASD temto slovum ?

"14 Ty však pokračuj v tom, co ses naučil a o čem ses přesvědčil, abys [tomu] věřil, protože víš, od jakých osob ses to naučil, 15 a že od útlého dětství znáš svaté spisy, které jsou schopné učinit tě moudrým k záchraně prostřednictvím víry ve spojitosti s Kristem Ježíšem. 16 Celé Písmo je inspirováno Bohem a [je] prospěšné k vyučování, ke kárání, k urovnávání věcí, k ukázňování ve spravedlnosti, 17 aby Boží člověk byl zcela způsobilý, úplně vyzbrojený pro každé dobré dílo." (2 Tim 3 kap.)

(Jan 14:26) Ale pomocník, svatý duch, kterého Otec pošle v mém jménu, ten vás naučí vše a připomene vám všechno, co jsem vám pověděl.
(2. Petra 1:21) Vždyť v žádné době nebylo proroctví proneseno z lidské vůle, ale lidé mluvili z Boha, jak byli unášeni svatým duchem.

"31 A tak Ježíš přikročil k tomu, aby řekl Židům, kteří mu věřili: „Jestliže zůstanete v mém slovu, jste skutečně moji učedníci 32 a poznáte pravdu a pravda vás osvobodí." (ev. Jana 8 kap.)

"6 Bratři, tyto věci jsem předal tak, abych je uplatnil na sebe a na Apolla k vašemu dobru, abyste se na našem případě naučili [pravidlo]: „Nejděte nad to, co je napsáno“, abyste jednotlivě nebyli nadutí ve prospěch jednoho proti druhému. 7 Vždyť kdo působí, že se odlišuješ od jiného? Máš vskutku něco, co jsi nepřijal? Jestliže jsi [to] skutečně přijal, proč se chlubíš, jako bys [to] nepřijal?" (1 Korintskym 4 kap.)

"9 Žádný, kdo se tlačí dopředu a nezůstává v KRISTOVĚ učení, nemá Boha. Kdo v tomto učení zůstává, ten má Otce i Syna. 10 Jestliže k vám někdo přichází a nepřináší toto učení, nepřijímejte ho nikdy do svých domovů ani ho nezdravte. 11 Kdo ho totiž zdraví, je podílníkem na jeho ničemných skutcích." (2 Jana)

"17 Ale zatímco vám dávám tyto pokyny, nechválím vás, protože to není k lepšímu, ale k horšímu, že se scházíte. 18 Především totiž slyším o tom, že mezi vámi existuje rozdělení, když se sejdete ve sboru; a do jisté míry tomu věřím. 19 Vždyť mezi vámi také musí být sekty, aby se i schválené osoby mezi vámi staly zjevnými." (1 Kor 11 kap.) Kapitola kde jsou jasna slova i o postaveni hlavy a podrizenosti zen ve vztahu k muzum ujimajim se v krestanskem zbore pri vyucovani vedeni.

Pro mne jsou Kristovym ucenim i SLOVA apostola Pavla.
"6 Podivuji se, že se tak rychle vzdalujete od Toho, kdo vás povolal Kristovou nezaslouženou laskavostí, k jinému druhu dobré zprávy. 7 Ale ta jiná není; pouze tu jsou jistí [lidé], kteří vám působí těžkosti a chtějí překroutit dobrou zprávu o KRISTU. 8 I kdybychom však my nebo anděl z nebe vám snad oznamovali jako dobrou zprávu něco nad to, co jsme vám oznámili jako dobrou zprávu, ať je proklet. 9 Jak jsme výše řekli, nyní také říkám znovu: Kdokoli vám oznamuje jako dobrou zprávu něco nad to, co jste přijali, ať je proklet.10 Pokouším se teď vskutku přemlouvat lidi nebo Boha? Nebo se snažím, abych se líbil lidem? Kdybych se ještě líbil lidem, nebyl bych Kristův otrok. 11 Bratři, upozorňuji vás totiž, že dobrá zpráva, kterou jsem oznamoval jako dobrou zprávu, není něco lidského; 12 vždyť jsem ji nepřijal od člověka ani jsem [jí] nebyl vyučován, vyjma skrze zjevení od Ježíše Krista." (Galatskym 1 kap.)

"14 Stále jim to připomínej a ukládej jim před Bohem jako svědkem, aby se nepřeli o slova, což není vůbec užitečné, protože to rozvrací ty, kdo naslouchají. 15 Vynasnaž se, aby ses představil Bohu jako schválený, jako dělník, který se nemá zač stydět a správně zachází se slovem pravdy. 16 Ale vyhýbej se prázdným řečem, které porušují to, co je svaté, neboť budou postupovat k stále větší bezbožnosti 17 a jejich slovo se rozšíří jako sněť. " (2 Tim 2 kap.)

Pro mne je lidske gender LGBT uceni projevem ducha tohoto vpurneho sveta je to demonske uceni odporujici autorite KRISTA a naseho nebeskeho OTCE prosazujici nevazanou neposlusnost. Tohoto ducha vidim i u Lidky, ale i u dalsich, kteri haji tuto lidskou gender ideologii stejne jak ona a snazi se to jeste NASILU NATLACIT i do uceni Boziho slova. Je to odporne a je politovanihodne kdyz Lidka vedome ignoruje jasne uceni Boziho slova a prekrucovanim a vlastnim vykladem urcitych slovicek, se snazi obhajit to co vnasi do uceni Boziho slova jasny rozpor.

"28 A právě proto, že neschvalovali přidržet se Boha v přesném poznání, vydal je Bůh neschválenému stavu mysli, aby dělali to, co se nehodí, 29 byli naplněni vší nespravedlností, ničemností, chtivostí, špatností a byli plní závisti, vraždy, rozepře, klamu, zlomyslné povahy a byli našeptávači, 30 ostouzející, nenávidící Boha, nestoudní, domýšliví, sebejistí, vymýšlející škodlivé věci, neposlušní rodičů, 31 bez porozumění, zpronevěřující se dohodám, bez přirozené náklonnosti, nemilosrdní. 32 Ačkoli zcela dobře znají Boží spravedlivý výnos, že ti, kdo provádějí takové věci, zasluhují smrt, nejenže je dělají dále, ale také souhlasí s těmi, kdo je provádějí." (Rimanum 1 kap.)

"Bratři, dobrá vůle mého srdce a má úpěnlivá prosba k Bohu za ně jsou opravdu k jejich záchraně. 2 Vždyť jim dosvědčuji, že mají horlivost pro Boha, ale ne podle přesného poznání; 3 nepodřídili se totiž Boží spravedlnosti, protože Boží spravedlnost neznali, ale snažili se zřídit svou vlastní. " (Rimanum 3 kap.)
Naposledy upravil/-a Karol Schneider v 11 Apr 2018, 12:23, upravené celkom 1 krát.

ambassador
Príspevky: 2689
Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
Kontaktovať používateľa:

Re: Role a pravomoce žen v církvi.

Neprečítaný príspevok od používateľa ambassador »

Karol Schneider napísal: 11 Apr 2018, 12:11
. 16 Celé Písmo je inspirováno Bohem a [je] prospěšné k vyučování, ke kárání, k urovnávání věcí, k ukázňování ve spravedlnosti, 17 aby Boží člověk byl zcela způsobilý, úplně vyzbrojený pro každé dobré dílo." (2 Tim 3 kap.)
Karol, napsal jsi zase příliš mnoho textu! Tak jen jednu otázku k jednomu textu který jsi uvedl.

O jakém Písmu psal ap. Pavel, když NZ ještě nebyl napsán nebo sestaven? Prosím tě jednoduchá odpověď bez dalších textů.

A velmi prosím, aby se tu zase nenašel někdo, kdo mě podsune, že neuznávám NZ!!!!


Lída Rohalová
Príspevky: 911
Dátum registrácie: 10 Jan 2017, 10:40
Kontaktovať používateľa:

Re: Role a pravomoce žen v církvi.

Neprečítaný príspevok od používateľa Lída Rohalová »

Karol Schneider napísal:Pro mne je lidske gender LGBT uceni projevem ducha tohoto vpurneho sveta je to demonske uceni odporujici autorite KRISTA a naseho nebeskeho OTCE prosazujici nevazanou neposlusnost. Tohoto ducha vidim i u Lidky, ale i u dalsich, kteri haji tuto lidskou gender ideologii stejne jak ona a snazi se to jeste NASILU NATLACIT i do uceni Boziho slova. Je to odporne a je politovanihodne kdyz Lidka vedome ignoruje jasne uceni Boziho slova a prekrucovanim a vlastnim vykladem urcitych slovicek, se snazi obhajit to co vnasi do uceni Boziho slova jasny rozpor.
Duch LGBT učení je pro mě novinkou, to ještě ve sbírce přívlastků nemám.

Nepřestanu používat nůž jen proto, že ho používají vrahové.
Nepřestanu používat Bibli jen proto, že ji používají fanatici nejrůznějšího druhu.

Nehájím žádné ideologie ani LGBT učení a nepatřím k feministickému hnutí.

Když Tě to emotivně vyčerpává, počítej do desíti, týden počkej, a pak piš - potom to bude pro Tebe snazší.

Věř mi, dobře znám rozčilení z toho, když je narušován pracně vytvořený teologický konstrukt. A proto čím méně konstruktů, tím více Pána Ježíše.
Naposledy upravil/-a Lída Rohalová v 25 Dec 2021, 22:35, upravené celkom 1 krát.

Karol Schneider
Príspevky: 357
Dátum registrácie: 01 Apr 2017, 11:56
Kontaktovať používateľa:

Re: Role a pravomoce žen v církvi.

Neprečítaný príspevok od používateľa Karol Schneider »

Lída Rohalová napísal: 11 Apr 2018, 15:47
Karol Schneider napísal:Pro mne je lidske gender LGBT uceni projevem ducha tohoto vpurneho sveta je to demonske uceni odporujici autorite KRISTA a naseho nebeskeho OTCE prosazujici nevazanou neposlusnost. Tohoto ducha vidim i u Lidky, ale i u dalsich, kteri haji tuto lidskou gender ideologii stejne jak ona a snazi se to jeste NASILU NATLACIT i do uceni Boziho slova. Je to odporne a je politovanihodne kdyz Lidka vedome ignoruje jasne uceni Boziho slova a prekrucovanim a vlastnim vykladem urcitych slovicek, se snazi obhajit to co vnasi do uceni Boziho slova jasny rozpor.
Duch LGBT učení je pro mě novinkou, to ještě ve sbírce přívlastků nemám.

Nepřestanu používat nůž jen proto, že ho používají vrahové.
Nepřestanu používat Bibli jen proto, že ji používají fanatici nejrůznějšího druhu.

Nehájím žádné ideologie ani LGBT učení a nepatřím k feministickému hnutí.

Já vím, že to bude pro Tebe asi těžké, ale ještě nějakou dobu zde budu a s bádáním nad biblickým textem nepřestanu. Když Tě to emotivně vyčerpává, počítej do desíti, týden počkej, a pak piš - potom to bude pro Tebe snazší.

Věř mi, dobře znám rozčilení z toho, když je narušován pracně vytvořený teologický konstrukt. A proto čím méně konstruktů, tím více Pána Ježíše.
Skus radsi vecne reagovat na to, co uz sem ti v dane veci napsal a nesnaz se prenim o slovicka obhajit neco, co je viditelne v jasnem rozporu s ucenim Krista i celeho Boziho slova. Nechci nijak znizovat uctu vuci nikomu a velice si vazim i tve nazory a slova, ale dovol mi prosim vyjadrit i takto prisnou kritiku vuci slovu, ktera jasne smeruji k tomu, o cem sem uz vyse psal.

Zajimal by mne tvuj vyklad tohoto textu ktery pod inspiraci nezapsal ap. Pavel, ale ho napsal ap. Petr o kterem vime ze byl zenatym muzem.

"Podobně se vy, manželky, podřizujte svým vlastním manželům, aby někteří, jestliže nejsou poslušni slova, byli získáni beze slova chováním [svých] manželek, 2 protože jsou očitými svědky vašeho cudného chování spolu s hlubokou úctou. 3 A vaše ozdobení ať není ve vnějším splétání vlasů a v navlékání zlatých ozdob ani v nošení svrchních oděvů, 4 ale ať je to utajený člověk srdce v neporušitelném [šatu] tichého a mírného ducha, který má velkou hodnotu v Božích očích. 5 Vždyť tak se i dříve zdobívaly svaté ženy, které doufaly v Boha, a podřizovaly se svým vlastním manželům, 6 jako Sára poslouchala Abrahama a nazývala ho „pánem“. A vy jste se staly jejími dětmi za předpokladu, že dále činíte dobro a nebojíte se žádné příčiny ke zděšení.
7 Podobně vy, manželé, bydlete s nimi nadále podle poznání a prokazujte jim čest jako slabší, [totiž] ženské nádobě, neboť jste s nimi také dědici nezasloužené přízně života, aby vašim modlitbám nic nebránilo." (1 Petra 3 kap.)

Zavlast by me zajimalo jak rozumis tem jeho slovum v 7 versi.

"...manželé, bydlete s nimi nadále podle poznání a prokazujte jim čest jako slabší, [totiž] ženské nádobě..." Proc Petr napsal tato slova a pise o "...slabší, [totiž] ženské nádobě...". Mas pro to nejake rozumne vysvetleni, ktere je v souladu s duchem uceni Krista a Boziho slova Pravdy ?

Lída Rohalová
Príspevky: 911
Dátum registrácie: 10 Jan 2017, 10:40
Kontaktovať používateľa:

Re: Role a pravomoce žen v církvi.

Neprečítaný príspevok od používateľa Lída Rohalová »

Karol Schneider napísal:Skus radsi vecne reagovat na to, co uz sem ti v dane veci napsal a nesnaz se prenim o slovicka obhajit neco, co je viditelne v jasnem rozporu s ucenim Krista i celeho Boziho slova. Nechci nijak znizovat uctu vuci nikomu a velice si vazim i tve nazory a slova, ale dovol mi prosim vyjadrit i takto prisnou kritiku vuci slovu, ktera jasne smeruji k tomu, o cem sem uz vyse psal.
Nevyjadřuji se k tuně poslaných veršů, protože to, co ty nazýváš slovíčkařením, já nazývám poctivou prací s biblickým textem. Je to dobrodružství. Pokud nalezený výsledek nezapadá do naší teologické konstrukce, pak je třeba špatnou teologickou konstrukci opustit.

Nepracuji s biblickým textem systémem doslovnosti. To bych pak musela provádět třeba toto:

8 Dcero babylonská, budeš zničena-- blahoslavený, kdo ti odplatí za to, cos nám způsobila.
9 Blahoslavený, kdo vezme tvé děti a roztříští je o skálu.
(Ps. 137:8-9 CSP)

Je to v Bibli? Je. Kontext? U "přebíjení veršíky" není potřeba.

Ty mé dotazy také ignoruješ, a když už něco píšeš, tak místo věcného vyjadřování se dozvím o LGBT komunitě, a že "to" přivedu k dokonalosti. Těžko se pak věří, že si mých názorů vážíš, mně to tak nepřipadá. Ale pokud Ti křivdím, přijmi moji omluvu.

Při práci s biblickým textem mě zajímá původní znění, kontext a dobové pozadí. V prvé řadě mě zajímá to, co to znamenalo v té době, protože Bible nebyla psána v prvé řadě pro nás, ale pro původní adresáty. My si pak to biblické svědectví aplikujeme a vztahujeme do dnešního praktického života.
Karol Schneider napísal:Zajimal by mne tvuj vyklad tohoto textu ktery pod inspiraci nezapsal ap. Pavel, ale ho napsal ap. Petr o kterem vime ze byl zenatym muzem.

"Podobně se vy, manželky, podřizujte svým vlastním manželům, aby někteří, jestliže nejsou poslušni slova, byli získáni beze slova chováním [svých] manželek, 2 protože jsou očitými svědky vašeho cudného chování spolu s hlubokou úctou. 3 A vaše ozdobení ať není ve vnějším splétání vlasů a v navlékání zlatých ozdob ani v nošení svrchních oděvů, 4 ale ať je to utajený člověk srdce v neporušitelném [šatu] tichého a mírného ducha, který má velkou hodnotu v Božích očích. 5 Vždyť tak se i dříve zdobívaly svaté ženy, které doufaly v Boha, a podřizovaly se svým vlastním manželům, 6 jako Sára poslouchala Abrahama a nazývala ho „pánem“. A vy jste se staly jejími dětmi za předpokladu, že dále činíte dobro a nebojíte se žádné příčiny ke zděšení.
7 Podobně vy, manželé, bydlete s nimi nadále podle poznání a prokazujte jim čest jako slabší, [totiž] ženské nádobě, neboť jste s nimi také dědici nezasloužené přízně života, aby vašim modlitbám nic nebránilo." (1 Petra 3 kap.)

Zavlast by me zajimalo jak rozumis tem jeho slovum v 7 versi.

"...manželé, bydlete s nimi nadále podle poznání a prokazujte jim čest jako slabší, [totiž] ženské nádobě..." Proc Petr napsal tato slova a pise o "...slabší, [totiž] ženské nádobě...". Mas pro to nejake rozumne vysvetleni, ktere je v souladu s duchem uceni Krista a Boziho slova Pravdy ?
Těmto veršům se budu věnovat později, zatím jsem nad nimi nepřemýšlela. Teď se ještě pověnuji diakonům, když už jsem se věnovala Foibé, tak ať je to při jednom, podřizování až pak. Abych pravdu řekla, nechce se mi sedět nad několika verši najednou, už je venku hezky.

Jinak vnímám ženu a muže jako rovnocenné bytosti s tím, že Duch dává obdarování, jak sám chce a s ženami rád spolupracuje. Co se týče vedoucích funkcí, ukazuje se, že role žen v prvotní církvi byla mnohem významnější, než se zdá. A pokud by kázala ve sboru žena, která má obdarování, nechám ji kázat. Pokud by kázal muž, který by obdarování neměl, kázat ho nenechám, stejně tak jako neobdarovanou ženu. Pokud má na kázání odarování muž a žena ne, nechám kázat muže a ženu ne.

Muž a žena jsou specifičtí a nám se v praxi osvědčila při vedoucování sboru dvojice muž-žena. Muž má jisté přednosti, které nemá žena a zase naopak. Jinak si myslím, že mužům vedoucování sluší a mají pro ně přirozenější předpoklady. Rozhodně bych v tom však nebránila ženě, která se do této úlohy cítí být povolána. Je řada farářek, duchovních a dělají svou práci dobře, Bůh je s nimi, radí jim, žehná jim.

Zatím tak.

log
Príspevky: 1712
Dátum registrácie: 06 Nov 2017, 06:51
Kontaktovať používateľa:

Re: Role a pravomoce žen v církvi.

Neprečítaný príspevok od používateľa log »

Lída Rohalová napísal: 11 Apr 2018, 19:02 Nepracuji s biblickým textem systémem doslovnosti. To bych pak musela provádět třeba toto:

8 Dcero babylonská, budeš zničena- blahoslavený, kdo ti odplatí za to, cos nám způsobila.
9 Blahoslavený, kdo vezme tvé děti a roztříští je o skálu.
To je prave velka chyba ze nepracujes s textom doslovne. Tomu, kto nechce rozumiet obsahom slov, unika potom cely vyznam. Vyssie uvedeny text treba chapat absolutne doslovne.

Pytam sa sam seba, ako by si mohla dospiet k tomu, ze vyssie uvedene verse, chapane doslovne, su navodom na jednanie ? Ja tam nevidim ziaden prikaz, ziadnu prosbu ani ziaden navod. Ani jedno slovo nie je v rozkazovacom sposobe. Ako by to mohol byt navod, ked Babylon uz 2500 rokov neexistuje ?

Doslovne chapanie nas vedie k spravnemu zaveru, ze sa nejedna o prikaz, ale o proroctvo o tom, ze babylonske deti budu povrazdene, co sa aj presne stalo v 6. st pnl a o com svedcia skoro vsetky proroctva SZ. Cudujem sa, ze si taky cas stravila v CASD a zabudla na Danielove proroctva ? A co Izaias ? Nehovori navlas to iste co Zalm 137 ? Isteze ano - a to doslovne (!) Kto je ten blahoslaveny, kto vykonal pomstu na Babylone ? Predsa Boh zastupov, Svaty Izraela.

Izaias hovori rovnako:

1 Zostúp a sadni si do prachu, panna, dcéra Bábela. Sadni si na zem, bez trónu, dcéra Chaldejov. Lebo nebudú ťa viac volať nežná a jemná. 2 Vezmi mlynské kamene a meľ múku. Odhaľ si závoj, vyhrň si sukňu, obnaž lýtka a prebroď rieky. 3 Odhalí sa tvoja nahota a ukáže sa aj tvoja hanba. Vykonám pomstu a nik sa nepostaví proti mne4 Meno nášho vykupiteľa je: Hospodin zástupov, Svätý Izraela. 5 Seď ticho a uchýľ sa do tmy, dcéra Chaldejov, lebo ťa viac nebudú volať: Pani kráľovstiev. 6 Hneval som sa na tvoj ľud, znesvätil som svoje dedičstvo a dal som ti ich do rúk, nezmilovala si sa nad nimi, aj starcov si veľmi zaťažila svojím jarmom. 7 Ty si povedala: Stále budem paňou. Nevzala si si to k srdcu, nepamätala si na budúcnosť. 8 Teraz počuj toto: Ó nežná, ty, čo tróniš v bezpečí, čo si myslíš: Ja a nik iný. Nezostanem vdovou a nespoznám stratu detí. 9 Oboje ťa postihne v okamihu, v jeden deň: strata detí aj vdovstvo ťa úplne zasiahnu napriek mnohým tvojim čarom a pri veľkej sile tvojich kúzel.

Preco boli povrazdrne deti Babylonu ? Pretoze Babylon a Edom predtym povrazdil deti Judu a znicil Jeruzalem:

7 Pripomeň, Hospodin, synom Edómu deň Jeruzalema, keď volali: Zbúrajte, zbúrajte ho do základov! 8 Dcéra Babylonu, ty ničiteľka, blažený, kto ti primerane odplatí, čo si nám spôsobila! 9 Blažený, kto tvoje deti pochytá a roztrieska o skalu.

log
Príspevky: 1712
Dátum registrácie: 06 Nov 2017, 06:51
Kontaktovať používateľa:

Re: Role a pravomoce žen v církvi.

Neprečítaný príspevok od používateľa log »

Milan napísal: 11 Apr 2018, 11:26 Zkuste přijít s vlastní verzí příběhu…
Vesmirna lod, laboratorium, Eva naklonovana z Adama, vysadeni na neobyvanu planetu.

Mohlo by byt ?

Milan
Príspevky: 434
Dátum registrácie: 07 Aug 2016, 05:26
Kontaktovať používateľa:

Re: Role a pravomoce žen v církvi.

Neprečítaný príspevok od používateľa Milan »

log napsal:
Vesmirna lod, laboratorium, Eva naklonovana z Adama, vysadeni na neobyvanu planetu. Mohlo by byt ?
Mám za to se v logově podání jedná o sci-fi popis stvoření lidí spíše než o sondu do situace u stromu poznání.
Za příběhem o zakázaném ovoci se skrývá důležitější otázka-být jako Bůh nejspíše znaméná rozhodovat o tom, co budu považovat za dobro a co za zlo. Taková první postmoderna s relativizací hodnot. Třeba si Eva, případně Adam s Evou řekli: "Z našeho úhlu pohledu to vypadá jinak, než z toho Božího..."

Neregistrovaný

Re: Role a pravomoce žen v církvi.

Neprečítaný príspevok od používateľa Neregistrovaný »

Mám za to se v logově podání jedná o sci-fi popis stvoření lidí spíše než o sondu do situace u stromu poznání.
Ano, log se čím dál více vzdaluje od bible a na jeho odpovědích je to znát. Jeho myšlenky mi připomínají věty ze slavné knihy Futurologický kongres...

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných