BOŽIE MENO

Diskusia o vieroučných bodoch CASD.
Karol Schneider
Príspevky: 357
Dátum registrácie: 01 Apr 2017, 11:56
Kontaktovať používateľa:

Re: BOŽIE MENO

Neprečítaný príspevok od používateľa Karol Schneider »

Hosť napísal: 02 Máj 2018, 13:34
Karol Schneider píše:
Zjevil jsem tvé jméno lidem, které jsi mi dal
Jak ho zjevil? Říkal lidem - musíte správně vyslovovat Boží jméno, je to Jehova !?
Otče, bdi nad nimi kvůli svému vlastnímu jménu, které jsi mi dal
Logika tedy říká, že pokud tedy Otec je Jehova, dal Ježíšovi jméno Jehova. Není text ale spíše o něčem jiném?
dal jsem jim tvé jméno na vědomí
SJ mění trochu smysl verše J 17:26, lépe je přečíst celý kontext EB: Dal jsem jim poznat tvé jméno a ještě dám poznat, aby v nich byla láska, kterou máš ke mně, a já abych byl v nich.“
Podle všeho je "poznání jména" spojeno s láskou, biblicky řečeno ten, kdo zná Pána Boha, má lásku. Není to o vyslovování jména.
aby ti, kdo zbývají z lidí, s opravdovostí hledali Jehovu spolu s lidmi ze všech národů, lidmi, kteří jsou nazýváni mým jménem, říká Jehova,
Samozřejmě v nejdochovalejších textech NZ se Jehova nevyskytuje, nelze to tedy vkládat do textu. Citace NZ je zřejmě ze Septuaginty.
Další věc je uvažovat, na kom se to naplnilo..
To byl jen malý vstup.Všimli jste si, jak Nový zákon mění věci?
Pro Židy byl centrem chrám a služby - v NZ už není potřeba, služby byly naplněny obětí JK. Novodobý judaismus usiluje o znovuobnovení chrámu.
Pro EGW byla důležitá nebeská svatyně a fáze služby-Ježíš ale na kříži zajistil plné spasení a po vzkříšení vstoupil do svatyně svatých. Pro rigidní adventisty je chrám centrem a jakékoliv zpochybnění útok na svatyni.
Pro SJ je důležité vyslovování jména - NZ nezná, co se týče spásy jiné jméno, než Krista.
V nikom jiném není spásy; není pod nebem jiného jména, zjeveného lidem, jímž bychom mohli být spaseni.“ Sk 4:12
A tak by se dalo pokračovat, prostě některé církve vyzdvihují něco tak, že to zastíní podstatu věci (charismatici, shakeři, katolíci..)

A pár dalších veršů o jméně v NZ, všimněte si, jak se SJ snaží oslabit význam Ježíšova jména ve svém překladu na asi třech příkladech:
EB: Zavolali je tedy a přikázali jim, aby jméno Ježíšovo vůbec nerozhlašovali a o něm neučili. Sk 4:18
SJ:A tak je zavolali a přikázali jim, aby se nikde nevyjadřovali ani nevyučovali na základě Ježíšova jména.
Co to? koho jméno učedníci rozhlašovali a proč?
EB: čiň znamení a zázraky skrze jméno svého svatého služebníka Ježíše Sk 4:30
SJ: zatímco se budou dít znamení a předzvěsti+ jménem+ tvého svatého sluhy+ Ježíše.“
EB: odcházeli z velerady s radostnou myslí, že se jim dostalo té cti, aby nesli potupu pro jeho jméno. Sk 5:41
SJ: radovali se,+ protože byli uznáni za hodné toho, aby byli zneuctěni pro jeho jméno
EB: ‚každý, kdo vzývá jméno Páně, bude spasen‘.Řím 10:13
SJ: Vždyť „každý, kdo vzývá Jehovovo* jméno, bude zachráněn“.+
Kontext je zřetelně o Kristu, navíc v známých původních spisech není Jehova, to je jasné.
Stačí si v NZ zadat do biblického vyhledávače (ne ovšem překlad NSSJ) pojem "jméno" a hned je jasné, o jaké jméno v NZ jde. Je to jméno Ježíšovo, našel jsem asi 60 odkazů mimo evangelií na jméno a hádejte, koho se většina týká? Ježíše!
Při setkáních s SJ jsem dával pozor, jak jméno Ježíš a Kristus používají - prakticky vůbec ho nepoužívali, zřejmě nebyl pro jejich víru důležitý. Řeč z jejich strany byla stále o "správném uctívání, správném vyslovování JHVH, správné pokoře, správných služebnících, správném překladu, správném jednání", tedy typické pro lidi, spasené za zásluhy. To je ten paradox, SJ jsou spaseni tedy hlavně tak, že jsou členové a správně(dle jejich názoru) vyslovují Boží jméno.
Můžeme tedy uzavřít, že Písmo nás vede ke Kristu, Ježíši, jeho jménu, to je přání Otce. Absence SZ pojmu JHVH v NZ ukazuje, že toto jméno bylo naplněno také v Kristu.Není třeba svolávat prokletí a osočovat ty, kteří věří v Ježíše a to, že v žádném jiném jménu spása není.
Jak JEZIS zjevil a dal poznat OTCOVO JMENO svym ucenikum ? Vyznam BOZIHO SVATEHO JMENA JHVH zduraznuje jakou osobou a BOHEM OTEC skutecne je.

Jezis tedy obnovil jeho pouzivani a posvecovani a ukazal i na falesnost LIDSKYCH tradic ZIDU rusicich platnost Boziho slova. To, ze ho i touto veci Otec poveril se o tom Jezis zminuje i v jinych souvislostich - Otec DAL KRISTOVI SVE JMENO, ABY HO NA ZEMI OSLAVIL a POSVETIL, co prave neverni Zidi nedelali.
Jezis Kristus casto citoval Stary zakon, kde je v puvodnim textu Bozi svate jmeno JHVH a neni zadny duvod verit, ze by se pri citacich techto textu ridil FALESNOU zidovskou tradici, ktera se snazila prosazovat pri cteni textu, kde je Bozi jmeno JHVH ho cist pouze v podobe titulu PAN a nebo BUH. Jezis pridrzejic sa PRAVDY uceni BOZIHO SLOVA se urcite neridil zadnou LIDSKOU FALESNOU TRADICI a cetl pri citacich to, co tam i bylo puvodne zapsano ! Jezis urcite nebyl zadnym plagiatorem textu BOZIHO SLOVA PRAVDY a nemel duvod se obavat pri cteni textu i toto Bozi svate jmeno bez strachu z jeho znesveceni, ale prave proto, ze prisel na zem i proto, aby sveho OTCE BOHA JeHoVaHa oslavil.

"37 Jeruzalém, Jeruzalém, jenž zabíjí proroky a kamenuje ty, kdo jsou k němu vysláni — jak často jsem chtěl shromáždit tvé děti, jako slepice shromažďuje svá kuřátka pod svá křídla! Ale vy jste to nechtěli. 38 Pohleďte, váš dům je vám zanechán. 39 Říkám vám totiž: Od nynějška mě již rozhodně neuvidíte, dokud neřeknete: ‚Požehnaný je ten, kdo přichází v Jehovově jménu!‘“" (Matous 23 kap. citace Zalmu 118:26)

(Lukáš 19:38) a říkali: „Požehnaný je Ten, kdo přichází jako Král v Jehovově jménu! Pokoj v nebi a sláva na nejvyšších místech!“
(Matouš 21:9) Pokud jde o zástupy, ti, kdo šli před ním, a ti, kdo [je] následovali, stále volali: „Zachraň, prosíme, Syna Davidova! Požehnaný je ten, kdo přichází v Jehovově jménu! Zachraň ho, prosíme, ve výšinách nahoře!“

Vyse zminujes Sk 4:12 ale je vic nez zrejme, ze danemu textu a slovum absolutne nerozumis.
Lepe pochopis az si prelozis vyznam celeho jmena BOZIHO SYNA Jezise Krista.
V hebrejštině zní (Ješu) nebo יֵשׁוּעַ (Ješua), zkráceno ze staršího יְהוֹשֻׁעַ (Jehošua – JeHoVaH zachraňuje) a Kristus hebrejského מַשִׁיחַ - maššíach znamená „pomazaný“, Mesiáš, Bohem vyvolený král.

Vic si k tomu muzes precist i tato velice rozumna slova, co v dane veci napsal i Dusan Seberini.
JHVH – BOŽIE MENO V NZ http://www.dobreslovo.sk/data/2011/ponu ... meno-v-nz/

Boziho Syna Jezise Krista na zem poslal OTEC Nejvyssi BUH JeHoVaH a tak je vice nez zrejme, ze tento prostredek zachrany je darem od OTCE BOHA se svatym jmenem JHVH a Jezis v dane veci plni VULI SVEHO OTCE i BOHA, ktery ho poslal.

"19 Ježíš proto přikročil k tomu, aby jim v odpověď řekl: „Vpravdě, vpravdě vám říkám: Syn nemůže dělat ani jedinou věc ze své vlastní iniciativy, ale jenom to, co vidí dělat Otce. Vždyť cokoli On dělá, to dělá podobně i Syn. ...30 Nemohu dělat ani jedinou věc ze své vlastní iniciativy; právě jak slyším, soudím; a soud, který vykonávám, je spravedlivý, protože nehledám svou vlastní vůli, ale vůli toho, který mě poslal. ...37 Také Otec, jenž mě poslal, sám o mně vydal svědectví. ...41 Nepřijímám slávu od lidí, 42 ale dobře vím, že v sobě nemáte Boží lásku. 43 Přišel jsem ve jménu svého Otce, ale mě nepřijímáte; kdyby přišel někdo jiný ve svém vlastním jménu, toho byste přijali. 44 Jak můžete věřit, když přijímáte slávu jeden od druhého a nehledáte slávu, která je od jediného Boha? " (ev. Jana 5 kap.)

Pochybujes snad o tom, ze KRISTUS ma i ted v NEBI postaveni BOHEM pomazaneho KRALE (Mesias) a zaroven i postaveni SLOUZICIHO VELEKNEZE dle spusobu MELCHISEDEKA ? Kristus urcite neni v nebi nejakym NOVE UCTIVANYM BOHEM misto OTCE, ale sam OTCI slouzi i ted v nebi a je nasim PROSTREDNIKEM a cestou k BOHU JHVH - k OTCI.

"Hlavní myšlenka toho, o čem nyní rozmlouváme, tedy je: Máme takového velekněze, a ten se posadil po pravici trůnu Majestátu v nebesích 2 [jako] veřejný sluha svatého místa a pravého stanu, který postavil Jehova, a ne člověk. 3 Vždyť každý velekněz je ustanoven, aby obětoval dary i oběti; a proto bylo nutné, aby také on měl co obětovat. 4 Kdyby tedy byl na zemi, nebyl by knězem, protože tu jsou [muži], kteří obětují dary podle Zákona, 5 ale tito [muži] prokazují posvátnou službu v předobrazném znázornění a stínu nebeských věcí; právě jako Mojžíšovi, když se chystal dokončit stan, byl dán božský příkaz. Říká totiž: „Hleď, abys všechny věci udělal podle [jejich] vzoru, který ti byl ukázán na hoře.“ 6 Ale [Ježíš] nyní obdržel znamenitější veřejnou službu, takže je také prostředníkem úměrně lepší smlouvy, která byla zákonně založena na lepších slibech." (Hebrejum 8 kap.)

Jeste na zemi byl KRISTUS pouze dokonalym clovekem v nizsim postaveni od ANDELU a zemrel na zemi a byl 3 dni mrtvy.
"5 Je totiž jeden Bůh a jeden prostředník mezi Bohem a lidmi, člověk Kristus Ježíš, 6 který dal sám sebe jako odpovídající výkupné za všechny — [to] má být dosvědčeno ve svých zvláštních časech. 7 Pro toto svědectví jsem byl ustanoven kazatelem a apoštolem — říkám pravdu, nelžu —, učitelem národů v záležitosti víry a pravdy." (1 Tim 2 kap;.)

"...hledíme na Ježíše, který byl učiněn o něco nižším než andělé, korunovaného slávou a ctí, protože vytrpěl smrt, aby z Boží nezasloužené laskavosti okusil smrt za každého [člověka]." (Hebrejum 2 kap.)

UPLNE JSI PREHLEDL TEN TEXT z NZ ze Skutku, kde je zdurazneno, ze si BUH VYBIRA LID PRO SVE JMENO. Ze to udelal v minulosti a dela to i dnes. I dnes verni KRISTOVI nasledovnici uctivaji pouze JEDINEHO BOHA JeHoVaHa, ale se sazmorejme hlasi i k JEZISOVI KRISTOVI jako ke svemu PANOVI a KRALI ustanoveneho a pomazaneho OTCEM.

Zase jsi prehledl tato slova z Filipanum "..Ježíš Kristus je Pánem ke slávě Boha, Otce."(Fil 2:11)

O absenci OTCOVA Boziho svateho jmena v NZ, ale bude dal LZI psat jen clovek zaslepeny demonskym ucenim o trojjedinem bohu znavazujici OTCE i KRISTA, lebo by mu pritomnost tohoto Boziho svateho jmena v teto LIDSKE ODPADLICKE nauce vznikl pri cteni textu Boziho slova PRAVDY obrovsky CHAOS ! Je to nakonec duvod proc tito PROLHANI DEMONSKYM UCENIM vedeni lidi odstranuji Bozi svate jmeno i v textu Strareho zakona - i primo z textu 10-tora ktere bylo zapsano primo Bozi moci.

Kdyz ale lidi odstrani toto OTCOVO jmeno i z desatora zmeni tim uplne vyznam i techto Boziho prikazani a navic se tim dopousteji OSTUDNEHO a TRESTUHODNEHO FALSOVANI TEXTU BOZIHO SLOVA PRAVDY !

"10 Potom mu Ježíš řekl: „Odejdi, Satane! Je totiž napsáno: ‚Jehovu, svého Boha, budeš uctívat a jemu samotnému budeš prokazovat posvátnou službu.‘“ " (Matous 4:10) Co myslis, jak Bozi Syn Jezis Kristus citoval tento text SZ pri rozmluve se SATANEM, ktery se tak sikovne postaral o zneucteni a odstraneni Boziho svateho jmena primo z textu BOZIHO SLOVA PRAVDY ?

Uplne na zaver se vyjadrim i k tem tvym LZIVYM obvinenim vuci Svedkum Jehovovym, ze se nezminuji a nezduraznuji nijak osobu Boziho Syna Jezise Krista.

Věří svědkové Jehovovi v Ježíše?
https://www.jw.org/cs/svedkove-jehovovi ... -v-jezise/ Mas tam v propojeni na tento clanek i dalsi clanky kde se Svedkove Jehovovi velice podrobne osobe Jezise Krista vyjadruji. Stejne jak i dalsi falesny lidi a kritici SJ opominas i FAKT, ze kazdou svoji modlidbu adresovanou jedinemu pravemu Bohu OTCI ji adresuji VE JMENU JEZISE KRISTA, ktereho uznavaji za sveho PANA a pomazaneho KRALE a usiluji se v souladu s jeho slovy delat vse jak to delali i jeho verni nasledovnici v 1 stoleti. JEZIS je HLAVOU KRESTANSKEHO ZBORU SVEDKU JEHOVOVYCH.

log
Príspevky: 1712
Dátum registrácie: 06 Nov 2017, 06:51
Kontaktovať používateľa:

Re: BOŽIE MENO

Neprečítaný príspevok od používateľa log »

Karol Schneider napísal: 02 Máj 2018, 20:05 Zase jsi prehledl tato slova z Filipanum "..Ježíš Kristus je Pánem ke slávě Boha, Otce."(Fil 2:11)
Filipanom je krasny a unikatny list. Preco z neho citujes len sedem slovicok ? My chceme pocut viac, aj to, ze je Jezis rovny s Bohom, aj to, ze meno Jezis je viac ako kazde ine meno.
Ja na rozdiel od Teba, ked citam v Biblii slovo "meno", rozumiem to ako urcitu ustalenu frazu, ktora hovori o osobe, nie o mene. A tak vsade, kde sa pise "poznat meno" rozumiem ako "poznat osobu" a tam kde sa pise "meno nad kazde meno" rozumiem ako vyjadrenie toho, ze Jezis je najvyssi Boh. Je totiz roven Bohu, pretoze list Filipanom uci, ze Jezis je pozemske zjavenie Boha. V tomto je list Filipanom unikatny. List Filipanom neobsahuje meno JHVH, pretoze v nom je meno nad kazde meno - Jezis.

Majte v sebe také zmýšľanie, aké zodpovedá životu v Kristovi Ježišovi: On, hoci mal Božiu podobu, svoju rovnosť s Bohom nepokladal za ulúpenú vec, ale zriekol sa jej, keď vzal na seba podobu služobníka a stal sa jedným z ľudí, ponížil sa a stal sa poslušným až na smrť, a to smrť na kríži. Preto ho Boh nad všetko povýšil a dal mu meno nad každé meno, aby pri mene Ježiš pokľaklo každé koleno tých, čo sú na nebi, na zemi aj v podsvetí a aby každý jazyk vyznával na slávu Boha Otca: Ježiš Kristus je Pán.

mikim
Príspevky: 2261
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44

Re: BOŽIE MENO

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

log napísal: 04 Máj 2018, 16:04
Karol Schneider napísal: 02 Máj 2018, 20:05 Zase jsi prehledl tato slova z Filipanum "..Ježíš Kristus je Pánem ke slávě Boha, Otce."(Fil 2:11)
Filipanom je krasny a unikatny list. Preco z neho citujes len sedem slovicok ? My chceme pocut viac, aj to, ze je Jezis rovny s Bohom, aj to, ze meno Jezis je viac ako kazde ine meno.
Ja na rozdiel od Teba, ked citam v Biblii slovo "meno", rozumiem to ako urcitu ustalenu frazu, ktora hovori o osobe, nie o mene. A tak vsade, kde sa pise "poznat meno" rozumiem ako "poznat osobu" a tam kde sa pise "meno nad kazde meno" rozumiem ako vyjadrenie toho, ze Jezis je najvyssi Boh. Je totiz roven Bohu, pretoze list Filipanom uci, ze Jezis je pozemske zjavenie Boha. V tomto je list Filipanom unikatny. List Filipanom neobsahuje meno JHVH, pretoze v nom je meno nad kazde meno - Jezis.

Majte v sebe také zmýšľanie, aké zodpovedá životu v Kristovi Ježišovi: On, hoci mal Božiu podobu, svoju rovnosť s Bohom nepokladal za ulúpenú vec, ale zriekol sa jej, keď vzal na seba podobu služobníka a stal sa jedným z ľudí, ponížil sa a stal sa poslušným až na smrť, a to smrť na kríži. Preto ho Boh nad všetko povýšil a dal mu meno nad každé meno, aby pri mene Ježiš pokľaklo každé koleno tých, čo sú na nebi, na zemi aj v podsvetí a aby každý jazyk vyznával na slávu Boha Otca: Ježiš Kristus je Pán.
trochu si zatapetuji:

JAKÉ JE BOŽÍ JMÉNO? (Bohu buď sláva, pak. 5)

„Proto hle, přivedu je k poznání, tentokrát jim dám poznat svoji moc a svoji udatnost a poznají, že mé jméno je Jahve.“ (Jeremjáš 16:21) „Kdo vystoupil na nebesa a sestoupil? Kdo sebral vítr do svých hrstí? Kdo svázal vodu do pláště? Kdo ustanovil všechny končiny země? Jaké je jeho jméno a jaké je jméno jeho syna, jestlipak víš?“ (Přísloví 30:4)

Drahý čtenáři píši z pozice toho, kdo byl vychován v „Oneness“ (pouze Ježíš) víře. V rané dospělosti jsem byl povolán, abych kázal a mnoho let jsem evangelizoval a „pastoroval“ jako duchovní této víry. Velice miluji lidi, kteří věří této doktríně, jsou moji bratři; ale nyní vidím, že toto přesvědčení nelze obhájit v Písmu. Stále věřím, že křestané mají být pokřtěni ve jménu Ježíše „neboť není pod nebem jiného jména daného lidem, v němž bychom měli být zachráněni.“ (Sk.4:12). Ve všech křtech vodou zaznamenaných v Bibli po Letnicích byli lidé křteni ve „jménu Ježíše Mesiáše“ (Sk.2:38), „Pána Ježíše“ (Sk.8:16), „ve jménu Ježíše Krista“ (Sk.10:48), „ve jméno Pána Ježíše“ (Sk.19:5). Historické záznamy říkají totéž. Encyclopedia Britannica říká, „Trojiční a trinitářská formule nebyla používána od začátku až do třetího století. Křest ve jméno Ježíše Krista pouze byl normou...“ Formule křtu byla změněna Římsko-Katolickou církví na „křtím tě ve jménu Otce a Syna a Ducha Svatého.“ Podle toho co vidím v Bibli bych tedy vždy křtil ve jménu Ježíše Krista.

Doktrína Ježíše jako Všemohoucího Boha, toho jediného pravého Boha, není biblická. On je tím za koho se prohlašuje a za koho ho prohlašují všichni N.Z. pisatelé, zázračně počat z panny, bezhříšný, Syn Boha. Nejsem nyní pastorem církve, ani nejsem členem určité denominace, takže nemusím obhajovat nějakou církevní doktrinální pozici, či vyznání víry. Chci pouze pravdu, tak jak je v Božím slovu. Začal jsem svou cestu k mému současnému porozumění jeden den, když jsem si četl Skutky kapitolu 4. „Pouze Ježíš“ - křestané se dost „opírají“ o knihu Skutků, ale pečlivější pohled do čtvrté kapitoly mnou otřásl.

„ Oneness“ bratři mají správné porozumění v tom, že v Bohu nejsou tři sobě rovné, věčné osoby. Bůh není trojjediný. Bible je plná výroků, které s touto vírou nesouhlasí. „Slyš, Izraeli, Jahve je náš Bůh, Jahve jediný.“ (Dt.6:4) „Já jsem první a já jsem poslední; kromě mne není žádný Bůh.“ (Iz.44:6) „Toto praví Jahve, Svatý Izraele a jeho Tvůrce:... Já jsem učinil zemi i člověka na ní jsem stvořil. Já -- mé ruce roztáhly nebesa“ (Iz.45:11-12). Ježíš řekl v Matoušovi 19:17: „Proč se mě ptáš na dobré? Jeden je dobrý: Bůh.“ Ve své modlitbě k Otci v Janovi 17:3 říká: „A toto je život věčný: Aby poznávali tebe, jediného pravého Boha, a toho, kterého jsi poslal, Ježíše Krista.“ Jsou také silné důkazy mimo Písmo proti trojiční doktríně. Nová Mezinárodní Encyklopedie říká o trojici, „Katolická víra je toto: Uctíváme jednoho v trojici, ale je jeden osoba Otec, další Syn a další Duch Svatý. V Slávě rovni; v Majestátu spoluvěční. Ta doktrína se v takovéto rozvinuté podobě v Písmu nenalézá. Moderní teologie ji v S.Z. nehledá. V období Reformace Protestantská církev převzala trojiční doktrínu bez vážnějšího přezkoumání.“ Když to bylo „vážněji přezkoumáno“ začátkem dvacátého století, tak ti kteří odmítly „trojiční doktrínu“ se uchýlili k druhému, nebiblickému extrému, že Ježíš je vše, „pouze Ježíš,“ „Oneness“ víra. Toto rozdělení existuje až do ted ve dvou různých Letničních proudech, „Assemblies of God“ jako největší trinitářská organizace a „Spojená Letniční církev“ jako největší „Oneness.“ Sloužíme v obou těchto denominacích a pokládáme je za drahé přátele. Jsou vzácní a mým cílem v této knize je ukázat oběma stranám a všem křestanům, že existuje jiná cesta, biblický pohled na Boha a Jeho syna Ježíše Krista.

Nyní zpět k počátku mého odklonění se od „Oneness“ (pouze Ježíš) víry. Ve Skutcích třetí kapitole čteme o chromém muži, který seděl v chrámové bráně zvané Nádherná. Petr a Jan se tam šli modlit a Petr ho uchopil za pravou ruku a pozdvihl jej ve jménu Ježíše Krista Nazaretského. Jeho uzdravení způsobilo docela pozdvižení v Jeruzalémě a 5 000 nových věřících bylo přidáno k církvi. Petr měl mocné kázání o ukřižování a vzkříšení Ježíše jehož konec je zaznamenán ve verši 26: „Vám nejprve Bůh vzbudil svého služebníka a poslal ho, aby vám požehnal tím, že každého z vás odvrátí od vašich špatností.“ Toto kázání způsobilo jejich zatčení a uvěznění. Druhý den byli předvedeni před židovské velekněze. Petr kázal další mocné kázání (Sk.4:8-12); a po tom co se koncil poradil, poslali Petra a Jana pryč s varováním, aby již nekázali ve jménu Ježíše. Pak čteme ve verších 23-26: „Když byli propuštěni, přišli mezi své a oznámili, co jim řekli velekněží a starší. Když to uslyšeli, jednomyslně pozdvihli hlas k Bohu a řekli: „Panovníku, ty, který jsi učinil nebe i zemi i moře a vše, co je v nich, ty jsi skrze Ducha Svatého ústy svého služebníka, našeho otce Davida, řekl: ‚Proč zuří národy a lidé zamýšlejí marné věci? Králové země se postavili a vládcové se shromáždili společně proti Pánu a proti jeho Kristu.“ Viděl jsem nejprve, že tito apoštolové, kteří zrovna viděli Ježíše jak vystoupil do nebe a zůstali v Jeruzalémě až do vylití Ducha Svatého na Letnice, nyní směřují tuto naléhavou modlitbu „Bohu, který učinil nebe i zemi.“ V této modlitbě odkazují na Žalm 2, který je prorocký a mluví o Bohu vyvyšujícího Svého syna, pomazaného Mesiáše, „jeho Krista.“ Nezdá se, že by považovali Ježíše za Pána Boha, takže nemohli být „pouze Ježíš“ jako já. To mě srazilo na kolena, ale verše 27-30 mi zasadily poslední ránu, „knockout.“ „V tomto městě se opravdu sešli Herodes a Pontius Pilát spolu s národy i s lidem Izraele proti tvému svatému služebníku Ježíšovi, kterého jsi pomazal, aby učinili, co tvá ruka a tvůj úradek předem určily, že se má stát. A nyní, Pane, pohleď na jejich hrozby a dej svým otrokům se vší smělostí mluvit tvé slovo; vztahuj svou ruku k tomu, aby se dála uzdravení, znamení a divy skrze jméno tvého svatého služebníka Ježíše.“ V této době byl Ježíš již v nebi, ale oni se modlí k „Pánu“ Bohu ohledně Jeho „svatého služebníka Ježíše,“ a „ve jménu tvého svatého služebníka Ježíše.“ To jsem nikdy za všechny ty léta v „Oneness“ Letniční církvi neslyšel. Vlastně používání takových termínů by možná vedlo k mému vyloučení, nebo přinejmenším by už mě nikdy nepozvali. Byli jsme vyučováni, že Ježíš je „Pán Bůh.“ Nikdy by jsme se nemodlili k Bohu ve jménu jeho služebníka Ježíše. Začalo mi být jasné, že něco je vážně špatného s mou doktrínou a porozuměním, kdo je Bůh. Proč jsem to dříve neviděl? Boží odpověd na tuto modlitbu je zaznamenána ve verši 31: „Když se pomodlili, zatřáslo se místo, kde byli shromážděni, a všichni byli naplněni Duchem Svatým a směle mluvili Boží slovo.“ Bůh byl očividně s jejich modlitbou a jejich porozumění Jeho a Jeho vztahu k Jeho synu Ježíši. Ukázal to když zatřásl místem, kde se sešli a naplnil je Duchem Svatým. Krátce po tom co jsem si toto uvědomil, jsem se znovu podíval na trojiční doktrínu a viděl jsem, že neodpovídá tomu co znám z Písma. Nebyla biblická. Tak jsem na čas udělal to co si myslím, že dělá mnoho křestanů – vytěsnil jsem to do přihrádky „nerozumím“ a dále jsem se snažil milovat Boha. Ale zjistil jsem, že je to takové neuspokojivé, protože jak můžeme chválit Boha „v duchu a v pravdě,“ jak říká Ježíš, že máme „chválit Otce“ (Jan 4:23-24), pokud nevíme pravdu o tom kdo je? Věděl jsem, že apoštol Pavel řekl v Římanech 1:19-20: „Protože to, co lze o Bohu poznat, je jim zřejmé; Bůh jim to zjevil. Jeho věčnou moc a božství, ačkoli jsou neviditelné, lze totiž od stvoření světa jasně vidět, když lidé přemýšlejí o jeho díle, takže jsou bez výmluvy.“ Další otázka byla jestli jsem ve své snaze vyvýšit Ježíše neupřednostnoval jeho před Bohem Otcem, kterému jedinému patří ta nejvyšší chvála. Pokračoval jsem v modlitbách jak k Bohu tak k Ježíši a končil jsem „ve jménu Ježíše,“ což jsem věděl, že je správné. V roce 1986 jsem zažil duchovní zhroucení, které by bývalo bylo fatální, pokud by mně Bůh neposlal muže, kterého použil jako proroka. Probuzení, které pak nastalo v naší rodině a službě bylo zdokumentováno i v časopise Charisma. Má žena LaBreeska to také dobře popisuje ve své knize „Partneři v Emocích.“ Když ke mně Bůh promluvil skrze tohoto proroka tak mně ukázal, že je „Bůh Abrahama, Izáka, Jákoba, Bůh tvého Otce a také tvůj Bůh.“ Označil se jako „Pán Bůh Zástupů.“ Řekl mi, že bych měl vědět, že „Elohim obrátil svůj zrak k mé cestě.“ Prostřednictvím toho proroka, který byl také z „Oneness“ církve a byl zrovna tak překvapen tím co bylo řečeno jako já, řekl „Nazýváš mě Pánem a jsem On, říkáš mi Ježíš a já tě slyším.“ Prosím všimněte si, že neřekl „já jsem Ježíš.“ Bůh mi řekl, „Když mě nazýváš Otcem a uznáváš mě jako Otce, tak tě slyším a říkám ti synu.“ To byl jasně Bůh Starého Zákona. Byl jsem přemožen s vděčností Bohu za to, že zakročil v mém životě a zachránil mě a visel jsem na každém slovu, které řekl. Také jsem si uvědomil, že Bůh mluví jazykem, který jsem považoval za Starozákonní. Měli bychom pochopit, že rozdělení v našich Biblích na Starý a Nový Zákon je dodatečně vytvořené překladateli a může či nemusí být nápomocné k porozumění toho co nám chce Bůh dnes říci. Někteří lidé mají vybudovanou zeď před S.Z. a prostě ho nečtou. Jeden známý kazatel mi před lety řekl „Nevím proč máme S.Z. v Bibli. Není dnes pro nás a nečtu ho.“ Ano, Stará Smlouva byla dána Mojžíši, a obsahovala „krev býků a kozlů,“ ale je na tom mnohem více. Nová Smlouva, kterou Ježíš nazval „nová smlouva v mé krvi, která se za vás vylévá“ (Lk.22:20). V Hebrejům se píše, že Ježíš se stal „ručitelem lepší smlouvy“ (7:22), ale v Bibli se rozhodně překrývají a nelze porozumět jednomu bez druhého. Určitě neporozumíme Bohu, pokud nebudeme studovat a milovat celé Jeho slovo, protože je to stejný Bůh a nezměnil se. Jak někdo správně řekl, „S.Z. je N.Z. skrytý, a N.Z. je S.Z. zjevený.“ Pavel řekl Timoteovi: „Veškeré Písmo je vdechnuté Bohem a je užitečné k učení, k usvědčování, k napravování, k výchově ve spravedlnosti, aby Boží člověk byl takový, jaký má být, důkladně vystrojený ke každému dobrému skutku.“ (2.Tm.3:16-17). Strávil jsem mnoho času v následujících dnech a měsících trávením slov života, které ke mně Bůh promluvil a také reflexí jmen, kterými se označil. Protože většinou nazýváme lidi podle jména, které nám zdělí, tak jsem začal tyto jména Boha v Písmu vyhledávat a používat je v modlitbě a vždy k němu přicházeje ve jménu Ježíše a skrze jeho krev. Jinými slovy jsem si přivlastnoval Kristovu spravedlnost a skrze něj jsem požadoval to, co mi vydobyl na kříži. Našel jsem něco velmi zajímavého v Exodu 3.kapitole. Když se Bůh zjevil Mojžíši v hořícím keři v poušti, tak řekl: „Já jsem Bůh tvého otce, Bůh Abrahamův, Bůh Izákův a Bůh Jákobův. Mojžíš si skryl tvář, protože se bál pohlédnout na Boha.“ (v.6) „Bůh ještě Mojžíšovi řekl: Toto řekneš synům Izraele: Jahve, Bůh vašich otců, Bůh Abrahamův, Bůh Izákův a Bůh Jákobův mě poslal k vám. Toto je mé jméno navěky, toto je mé připomenutí z generace na generaci.“ (v.15) Bůh říká, „Toto je mé jméno navěky.“ To řekl před asi 4 000 lety a pokud je dnes stále „navěky,“ tak Boží jméno je stále „Jahve, Bůh vašich otců, Bůh Abrahamův, Bůh Izákův a Bůh Jákobův.“ Je krásné číst v Genesis, jak si Bůh povolal tyto tři muže, aby mu sloužili a rozhodl se s nimi být navždy spojen. Když bylo Abrahamovi 90 let, tak se mu Bůh zjevil znovu a změnil jeho jméno z Abrama na Abrahama (Otec národů). V Genesis 17:1 říká: „Já jsem Bůh Všemohoucí. Choď přede mnou a buď bezúhonný.“ On se také ukázal Izákovi a řekl: „Já jsem Bůh tvého otce Abrahama. Neboj se, protože já jsem s tebou a požehnám ti a rozmnožím tvé potomstvo kvůli svému otroku Abrahamovi.“ (Gn.26:24) Bůh se zjevil Jákobovi ve snu o andělech a žebříku do nebe v Genesis 28:13. „Vtom nad ním stál Jahve a řekl: Já jsem Jahve, Bůh tvého otce Abrahama a Bůh Izákův. Zemi, na níž ležíš, dám tobě a tvému potomstvu.“ Bůh je nazván tímto jménem ještě několikrát v Písmu, včetně nejméně třikrát Ježíšem, jak jej citují evangelisté. Není divu protože řekl Mojžíšovi, že to je Jeho jméno po všechny generace. V Deuteronomium 7:9 Bůh mluví o své smlouvě a milosrdenství s těmi kteří ho milují po tisíce generací. To znamená nejméně 30 000 let, takže asi 25 000 po tisíciletém království bude Boží jméno stále „Jahve, Bůh vašich otců, Bůh Abrahamův, Bůh Izákův a Bůh Jákobův.“ Ohledně dalšího Božího jména, které mi zdělil „Jahve, Bůh zástupů,“ tak ani já ani muž, kterého ke mně Bůh poslal, jsme nevěděli kolikrát toto jméno používá. Je nazván „Bůh zástupů“ jedenáctkrát, včetně Amose 5:27: „Odvedu vás za Damašek, praví Jahve; Bůh zástupů je jeho jméno.“ Bůh je nazván „Pán Bůh zástupů“ několikrát v S.Z. Našel jsem 230 míst, kde je nazván „Jahve zástupů,“ včetně dvanácti míst, kde je specificky řečeno, že Jeho jméno je „Pán zástupů.“ Do té míry co jsem byl schopen zjistit to znamená „Pán Bůh nebeských armád andělů.“ „Kdo to je, ten Král slávy? Jahve zástupů -- on je Král slávy!“ (Žalm 24:10). „Elohim je Hebrejské jméno pro Boha a on je tak nazván 2 700krát v Bibli. Je to zpravidla přeloženo jako „Bůh.“ Není to množné číslo, tak jak někteří říkají, ale jednotné protože náš Elohim, Bůh je „jeden Pán“ (Dt.6:4). Když je to aplikováno na jednoho Boha, tak je to vždy jednotného čísla. Zbavili jsme se S.Z. v našich srdcích a myslích a s tím i těchto jmen pro našeho Boha? Jména ve kterých bibličtí hrdinové, „skrze víru přemohli královské říše, uskutečnili spravedlnost, dosáhli zaslíbení, zavřeli tlamy lvům, uhasili sílu ohně, unikli ostří meče, nabyli moci ve slabosti, stali se silnými ve válce, zahnali na útěk vojska cizinců. Ženy dostaly své mrtvé zpět vzkříšené.“ (He.11:33-35) Letniční „Oneness“ lidé věří a učí, že Boží jméno v N.Z. je Ježíš. Podívejme se jestli je to pravda? Chci nejdříve říci, že miluji jméno Ježíš. Je to krásné jméno, mocné jméno. Je to jméno skrze které jsem byl zachráněn, ve kterém jsem byl pokřtěn když mi bylo 10, o kterém jsem složil písně a jméno před kterým se s pokorou skláním. Radostně vzdávám čest, chválu a slávu jménu Ježíši Krista, mému Pánu a Spasiteli. Není to ale jméno Pána Boha, nejvyššího Boha! Podívejme se do Lukáše 1:30-35: „A anděl jí řekl: „Neboj se, Marie, neboť jsi nalezla milost u Boha. A hle, otěhotníš a porodíš syna a dáš mu jméno Ježíš. Ten bude veliký a bude nazván synem Nejvyššího a Pán Bůh mu dá trůn jeho otce Davida. Na věky bude kralovat nad domem Jákobovým a jeho kralování nebude konce.“ Marie řekla andělovi: „Jak se to stane, vždyť nepoznávám muže?“ A anděl jí odpověděl: „Duch Svatý přijde na tebe a moc Nejvyššího tě zastíní; proto také to Svaté, co se z tebe narodí, bude nazváno Syn Boží.“ Anděl Gabriel mluvil k panně Marii o Bohu, Pánu Bohu a jeho synu Ježíši, ale není zde nic o tom, že jsou jeden a ten samý. Podívejme se co říká anděl ve verši 35, „Duch Svatý přijde na tebe a moc Nejvyššího tě zastíní; proto také (z toho důvodu) to Svaté, co se z tebe narodí, bude nazváno Syn Boží.“ Všimněme si, že „Pán Bůh“ S.Z. je stále „Pán Bůh“ v N.Z. Mariina odpověd je zaznamenána ve verši 47: „Má duše velebí Pána a můj duch se rozveselil v Bohu, mém Zachránci.“ Ona velebí Pána Boha a raduje se v „Bohu, mém Zachránci.“ V žádném případě nebyla tato milá židovská dívka vedena k představě, že Bůh, Svatý Izraele, se přemístí do její dělohy, ani že porodí Boha Syna, druhou osobu trojjediného Boha, pre-existující bytost. Anděl Páně také přišel k Josefovi a řekl: „Josefe, synu Davidův, neboj se přijmout Marii, svou ženu; neboť co v ní bylo počato, je z Ducha Svatého. Porodí syna a dáš mu jméno Ježíš, neboť on vysvobodí svůj lid z jeho hříchů.“ (Mt.1:20-21) Anděl nepromluvil české jméno „Ježíš“ Josefovi, ale hebrejsky „Yeshua.“ (V hebrejštině není písmeno „J“). Jméno „Yeshua“ znamená „Jehova se stal naší záchranou,“ a je stejné jako Jozue v S.Z. Také je třeba říci, že jméno „Jehova“ není uznáváno židovskými učenci ale dostalo se do křestanství zhruba v roce 1520. Je odvozeno s „Tetragramatonu“ „YHWH.“ Ve většině českých překladů je překládáno jako „Hospodin.“ (Poznámka překladatele: Bůh se tímto jménem samozřejmě nikdy neoznačil, takže je to dost troufalá změna od překladatelů). Podívejte se na oznámení, které Boží anděl sdělil pastýřům, „že se vám dnes narodil Zachránce, který je Kristus Pán, v městě Davidově.“ (Lk.2:11) Šli ihned do Betléma a viděli tam, nikoliv Boha, ale „děťátko zavinuté do plenek a ležící v jeslích,“ Zachránce Mesiáše. „A náhle se s andělem objevilo množství nebeského vojska chválícího Boha a říkajícího: „Sláva na výsostech Bohu a na zemi pokoj mezi lidmi Božího zalíbení.“ (Lk.2:13-14) Bůh byl stále „na výsostech,“ ale mezi anděli i lidmi byla oslava, protože Boží jediný zplozený syn Ježíš Mesiáš se narodil v Betlémě. Když ho Marie políbila na tvář tak bezpochyby věděla, že nelíbá tvář Boha. Byla židovka pevně vedena k základnímu vyznání Izraele, že Bůh je jediný, Jahve. Byla by zděšena kdyby věděla, že později se k ní budou modlit miliony katolíků a uctívat jí jako „Matku Boží.“ Kdo bylo toto dítě? Podívejme se zpět na to co o něm říkali proroci. Mesiánský druhý Žalm drží důležitý klíč. „Srocují se králové světa a mocnáři se spolu radí proti Hospodinu a proti jeho pomazanému.“ Vzpoměnme si na modlitbu učedníků ve Skutcích 4:27 kde o Ježíši mluví jako o „Božím svatém služebníku, kterého Bůh pomazal.“ Dále v druhém Žalmu je psáno: „Přednesu Hospodinovo ustanovení. Řekl mi: Ty jsi můj syn, já jsem tě dnes zplodil.“ Ježíš byl zplozen v určitý den a nikoliv ve věčnosti. Bůh nemá počátek; On je věčný. Ježíš měl počátek! Ježíš sám to říká ve Zjevení 3:14, „Toto praví Amen, svědek věrný a pravý, původ (počátek) Božího stvoření.“ Ježíš je počátek (alfa) Božího stvoření a Pavel to potvrzuje v Koloským 1:15, „On je obraz neviditelného Boha, prvorozený všeho stvoření.“ Bůh promluvil o zplození svého Syna již před stvořením, aby poté byl zplozen v „plnosti času,“ generován Duchem Svatým v Marii. Slovo „zplodit“ znamená být otcem, přivést do existence. Pavel píše v Galatským 4:4: „Když však přišla plnost času, vyslal Bůh svého Syna, narozeného z ženy, narozeného pod Zákonem.“ V Hebrejům 9:26 se píše: „Nyní však je zjeven jednou při dokonání věků ke zrušení hříchu skrze svou oběť.“ V Hebrejům 1:1-2: „Mnohokrát a mnoha způsoby mluvil kdysi Bůh k otcům v prorocích; na konci těchto dnů k nám promluvil v Synu.“ Prosím uvědomme si proč Bůh nemluvil k „otcům“ skrze Ježíše, ale skrze proroky. Ježíš tam nebyl v té naší realitě. On byl zjeven v těchto posledních dnech v Betlémě. „Když uvádí Prvorozeného do světa, praví: ‚Ať se mu pokloní všichni andělé Boží.“ (He.1:6) Kdy Bůh ustanovil, že Ježíš má být uctíván Božími anděly? Nikoliv ve věčnosti před stvořením, protože Ježíš tam nebyl, ale prvorozený byl rozhodně uctíván anděly a lidmi, když ho Bůh uvedl do světa. Ježíš byl počátkem Boží tvořící mysli a v plánu a mysli Boha existoval jako logos (slovo) v Boží realitě, před vším stvořením, jak vidíme v Janovi 1:1. Ale do naší reality přišel „v čase“ zplozen a narozen z panny. Všimněme si, že Jan nepíše, „Na počátku byl Syn a ten Syn byl s Bohem.“ V Římanům 4:17 nám Pavel ukazuje rozdíl mezi mezi Boží realitou a naší když říká, že „Bůh... povolává to, co není, jako by bylo.“ Když vyslovíme nějaký náš záměr, tak se možná stane a nebo ne, ale když Bůh vysloví záměr je to již hotové. To je důvod proč ve Zj.13:8 může být řečeno, že „Boží Beránek byl zabitý od založení světa“ (ve většině českých překladů přeloženo nepřesně), protože to již bylo hotové v Božím plánu a záměru (Jeho realitě), ale v naší realitě se to stalo až kolem roku 30. (Více na toto důležité téma v další kapitole.) Podívejme se na Ježíšovu modlitbu k Otci v Janovi 17: „Oslav mne u sebe tou slávou, kterou jsem u tebe měl, dříve než byl svět.“ (v.5) „ ...jsi mne miloval před založením světa.“ (v.24) Zde se nepíše, „od věčnosti,“ protože Ježíš neexistoval od věčnosti, ale jeho sláva byla vyřčena a on byl milován již před založením světa. Na závěr této kapitoly si odpovězme ještě jednu otázku. Když Ježíš řekl v Janovi 5:43 „Já jsem přišel ve jménu svého Otce“ myslel tím, tak jak učí „Oneness,“ že jméno Boha Otce je Ježíš Kristus? Ani náhodou! Ježíš řekl v Janovi 10:25, „Skutky, které já činím ve jménu svého Otce.“ V 1.Sam.17:45 David říká obrovi, „já jdu proti tobě ve jménu Hospodina zástupů.“ Znamená to, že Boží jméno bylo David? Jistě že ne! Znamená to, že David šel v moci a autoritě Boha, tak jako Ježíš přišel v moci a autoritě Otce. Pokud by Ježíš chtěl, abychom věřili takové radikální pravdě jako „jméno Boha Otce je Ježíš“, tak by nám to řekl jasně a více než jednou.
Pán Bůh („Hospodin“) Staré Smlouvy je stále stejný Pán Bůh Nové Smluvy a žádný z apoštolů nenaznačuje, že by to byl Ježíš.
Jan 5:44 (slova Ježíše): „Přijímáte slávu jedni od druhých, ale slávu, která je od jediného Boha, nehledáte“ „Přijímáte chválu jedni od druhých, ale chválu, která je od samotného Boha, nehledáte.“ „Oslavujete sebe navzájem, ale slávu od samého Boha nehledáte!“ (Ekumenický překlad)

Karol Schneider
Príspevky: 357
Dátum registrácie: 01 Apr 2017, 11:56
Kontaktovať používateľa:

Re: BOŽIE MENO

Neprečítaný príspevok od používateľa Karol Schneider »

log napísal: 04 Máj 2018, 16:04
Karol Schneider napísal: 02 Máj 2018, 20:05 Zase jsi prehledl tato slova z Filipanum "..Ježíš Kristus je Pánem ke slávě Boha, Otce."(Fil 2:11)
Filipanom je krasny a unikatny list. Preco z neho citujes len sedem slovicok ? My chceme pocut viac, aj to, ze je Jezis rovny s Bohom, aj to, ze meno Jezis je viac ako kazde ine meno.
Ja na rozdiel od Teba, ked citam v Biblii slovo "meno", rozumiem to ako urcitu ustalenu frazu, ktora hovori o osobe, nie o mene. A tak vsade, kde sa pise "poznat meno" rozumiem ako "poznat osobu" a tam kde sa pise "meno nad kazde meno" rozumiem ako vyjadrenie toho, ze Jezis je najvyssi Boh. Je totiz roven Bohu, pretoze list Filipanom uci, ze Jezis je pozemske zjavenie Boha. V tomto je list Filipanom unikatny. List Filipanom neobsahuje meno JHVH, pretoze v nom je meno nad kazde meno - Jezis.

Majte v sebe také zmýšľanie, aké zodpovedá životu v Kristovi Ježišovi: On, hoci mal Božiu podobu, svoju rovnosť s Bohom nepokladal za ulúpenú vec, ale zriekol sa jej, keď vzal na seba podobu služobníka a stal sa jedným z ľudí, ponížil sa a stal sa poslušným až na smrť, a to smrť na kríži. Preto ho Boh nad všetko povýšil a dal mu meno nad každé meno, aby pri mene Ježiš pokľaklo každé koleno tých, čo sú na nebi, na zemi aj v podsvetí a aby každý jazyk vyznával na slávu Boha Otca: Ježiš Kristus je Pán.
Preco zase klames a zavadzas ? Vo Filipanom nic take zapisane nie je. Ten kdo tam preklada a zamiena podobu OBRAZ BOHA za ROVNOST s BOHOM - Otcom KLAME a nepochopil kontext, ze prave tuto podobu KRISTUS NEZNEUZIL ! Znazornenie a podoba - obraz OTCA, ktery Kristus priamo vytvoreny OTCOM ako prvorodeny z celeho stvorenia skutocne nesie, ale urcite nie je tym istym Bohom ako jeho OTEC BOH so svatym menom JHVH. Sam Jezis vyznava a potvrdzuje tak aj platnost 1 a NAJVYSSIHO BOZIEHO PRIKAZANIA, ze JEHOVA je len JEDEN JEHOVA a on sam svojho OTCA miluje tak ako viedol k tomu aj nas.

"28 Slyšeli jste, že jsem vám řekl: Odcházím, a přijdu k vám [zpět]. Kdybyste mě milovali, radovali byste se, že jdu k Otci, protože Otec je větší než já. 29 Pověděl jsem vám [to] tedy nyní, dříve než se to stane, abyste věřili, až se to opravdu stane." (ev. Jana 14 kap.)

(Jan 20:17) Ježíš jí řekl: „Přestaň se mě držet. Ještě jsem totiž nevystoupil k Otci. Jdi však k mým bratrům a řekni jim: ‚Vystupuji ke svému Otci a vašemu Otci a ke svému Bohu a vašemu Bohu.‘“
(1. Korinťanům 11:3) Chci však, abyste věděli, že hlavou každého muže je KRISTUS; hlavou ženy je zase muž; hlavou KRISTA je zase Bůh.
(1. Korinťanům 15:28) Ale až mu bude podřízeno všechno, potom se také sám Syn podřídí Tomu, kdo mu podřídil všechno, aby Bůh byl každému vším.
(Filipanům 2:6) který, ačkoli existoval v Boží podobě, neuvažoval o tom, že by něco uchvátil, totiž aby byl roven Bohu.

Hlavne ten posledni vers Filipanum si poradne precti i v KONTEXTU a nikdy by jsi k jinemu prekladu ani pochopeni prijit nemohl.

7 "...zřekl se sám sebe, přijal podobu otroka..." (skutecne tomu veris ? Srovnej s Heb. 2:9 "...hledíme na Ježíše, který byl učiněn o něco nižším než andělé, korunovaného slávou a ctí, protože vytrpěl smrt, aby z Boží nezasloužené laskavosti okusil smrt za každého [člověka]..." )
8 "...pokořil se a stal se poslušným až do smrti..." (muzes vubec v pripade NEJVYSSIHO BOHA mluvit o nejake poslusnosti vuci nekomu jinemu a nebo o smrti ? Muze vecny BUH od ktereho je VSE zemrit ? Veris tomu, ze Kristus byl OTECEM na zem poslan v dokonalem lidkem TELE a ze zemrel a byl 3 dni mrtvy dokud ho OTEC nevskrisil z mrtvych ? )
9 "Právě proto ho také Bůh vyvýšil do nadřazeného postavení..." Od koho KRISTUS dostal sve postaveni a autoritu a jak je mozne, ze uz ji predtim nemal a musel ji od OTCE dostat kdyz je dle tveho presvedceni VECNYM BOHEM ROVNY OTCI ?

Ty ale tohle vsechno samozrejme vedet nemuzes, lebo si uveril NICEJSKE LZI nasilne prosazene moci pohanskeho rimskeho cisare Konstantina I. Velkeho v roku 325 n.l.

"Ježíš to pronesl, zvedl oči k nebi a řekl: „Otče...5 Otče, nyní mě tedy oslav vedle sebe slávou, kterou jsem měl vedle tebe, dříve než byl svět. 6 Zjevil jsem tvé jméno lidem, které jsi mi dal ze světa. Byli tvoji, a dal jsi je mně, a zachovali tvé slovo. 7 Nyní poznali, že všechno, co jsi mi dal, je od tebe; 8 protože výroky, které jsi mi dal, jsem dal jim a oni je přijali a určitě poznali, že jsem vyšel jako tvůj představitel, a uvěřili, že jsi mě vyslal." (ev. Jana 17 kap.)

"16 Vpravdě, vpravdě vám říkám: Otrok není větší než jeho pán, ani ten, kdo je vyslán, není větší než ten, kdo ho poslal." (Kristova slova ev. Jana 16)

Proc prosi Jezis sveho OTCE o oslaveni slavou, kterou DRIV MEL ve sve predlidske existenci ? Ne snad proto, ze ji prave na zemi jako dokonaly clovek nemel ? OTCOVO jmeno zjevil lidem, ktere od OTCE DOSTAL, lidem, co zachovali PRAVDU BOZIHO SLOVA a poznali, ze VSE co KRISTUS ucinil a rekl je od OTCE a ze prisel na zem jako jeho predstavitel a prostrednik.

Prepac, ze som ti teraz vela veci odpovedal po cesky. Snad to ale pochopis aj tak.

Spravny preklad Filipanom 2 kap 2-11.
"5 Zachovajte si také zmýšľanie, aké mal aj Kristus Ježiš, 6 ktorý, hoci bol v Božej podobe, neuvažoval o tom, aby niečo uchvátil, totiž aby bol rovný Bohu. 7 Nie, ale vzdal sa sám seba, prijal podobu otroka a stal sa rovný ľuďom. 8 Viac ako to: Keď sa nachádzal v stave ako človek, pokoril sa a stal sa poslušným až po smrť na mučeníckom kole. 9 Práve preto ho aj povýšil Boh do nadradeného postavenia a láskavo mu dal meno, ktoré je nad každé [iné] meno, 10 aby sa v Ježišovom mene skláňalo každé koleno tých v nebi a tých na zemi a tých pod zemou 11 a aby každý jazyk otvorene uznával, že Ježiš Kristus je Pánom na slávu Boha, Otca."

log
Príspevky: 1712
Dátum registrácie: 06 Nov 2017, 06:51
Kontaktovať používateľa:

Re: BOŽIE MENO

Neprečítaný príspevok od používateľa log »

Karol Schneider napísal: 04 Máj 2018, 21:37 Spravny preklad Filipanom 2 kap 2-11.
"5 Zachovajte si také zmýšľanie, aké mal aj Kristus Ježiš, 6 ktorý, hoci bol v Božej podobe, neuvažoval o tom, aby niečo uchvátil, totiž aby bol rovný Bohu.
Takyto zmanipulovany a absolutne nezmyselny preklad je mozny jedine v publikacii svedkov, to jest v kontaminovanom preklade nového sveta. Dakujem za dalsiu dobru ilustraciu toho, kolko lzi je v tomto preklade ukrytych.

ine-f8/otazky-od-sj-pro-casd-a-obracene ... html#p8280

ine-f8/otazky-od-sj-pro-casd-a-obracene ... html#p8294

ine-f8/otazky-od-sj-pro-casd-a-obracene ... html#p8312

Karol Schneider
Príspevky: 357
Dátum registrácie: 01 Apr 2017, 11:56
Kontaktovať používateľa:

Re: BOŽIE MENO

Neprečítaný príspevok od používateľa Karol Schneider »

log napísal: 04 Máj 2018, 22:22
Karol Schneider napísal: 04 Máj 2018, 21:37 Spravny preklad Filipanom 2 kap 2-11.
"5 Zachovajte si také zmýšľanie, aké mal aj Kristus Ježiš, 6 ktorý, hoci bol v Božej podobe, neuvažoval o tom, aby niečo uchvátil, totiž aby bol rovný Bohu.
Takyto zmanipulovany a absolutne nezmyselny preklad je mozny jedine v publikacii svedkov, to jest v kontaminovanom preklade nového sveta. Dakujem za dalsiu dobru ilustraciu toho, kolko lzi je v tomto preklade ukrytych.

ine-f8/otazky-od-sj-pro-casd-a-obracene ... html#p8280

ine-f8/otazky-od-sj-pro-casd-a-obracene ... html#p8294

ine-f8/otazky-od-sj-pro-casd-a-obracene ... html#p8312
Opakujes rovnako hlupe tvrdenia, ktore uz ti boli zodpovedane.

Jiří Kupka
Príspevky: 123
Dátum registrácie: 24 Sep 2016, 21:26
Kontaktovať používateľa:

BOŽIE MENO

Neprečítaný príspevok od používateľa Jiří Kupka »

Nemyslím si, že je Karel se svými tvrzeními v tomto vlákně až tak vedle ... .
Judaismus vždy byl, je a bude o výlučnosti - tedy podle mne - že „prý“ mají poznání jediného pravého boha, že byli a jsou tím jediným pravým b/Bohem vyvoleni ... a jsou dodnes požehnaní atd. A do tohoto myšlenkového rámce je zapotřebí vložit i problematiku božího jména.
Tedy i božím jménem si židé (svědkové?) mimo jiné --- podobně jako ve zprávě o stvoření, kde je obyčejná tráva stvořená dříve než bůh slunce (Ra, Šamaš, Hélios ... náš slovanský Svarog) či bůh měsíc (Lah, Sin...) ---- vyřizují účty s okolními bohy potažmo národy/církvemi (což naší předkové v pokřesťanštěné verzi tvrdě zažívali od 6. století, a my zažijeme v podobě nadvlády svědků, až mi z mé poplašňačky vyrobí motyčku, se kterou budu sázet sazeničky v rámci obnovy ekologické rovnováhy po osudné poslední bitvě ..., ale to je jiný příběh).
Je pochopitelné, že takový/á nejvyšší bůh/bohyně nemůže dostat jméno - ledaže by mu/ji je udělil někdo, kdo byl/a před ním/ní nebo je nad ním/ní, anebo si přezdívku udělil/a sám/sama. A protože osobní jména se kryjí/ly s vlastnostmi nositelů, představuje se resp. je představen/a (ten/ta nejvyšší nebo to nejvyšší) jako ten/ta/to, který/á/é JE, na rozdíl od těch, kteří NEJSOU, protože prý nejsou (ale to víme jen z židovské tradice, na kterou navazuje křesťanská a muslimská, že prý to tak řekl Mojžíši, no a od Loga a jiných to víme taky, ale pro ně ani JE není, tak mne vždy překvapuje, kolik energie sem vrhá = no někde Ti asi musí chybět, ne ? :-) ; jinak před Tvými znalostmi NZ klobouk dolů).
No a pro toho/ní, který/á JE měli židé speciální označení v pro ně svatých písmech (jméno nejvyššího boha, které je zároveň jménem, titulem i vlastností), které vyslovoval velekněz z velké úcty ojediněle (stvořená bytost přece nemůže brát jméno svého boha nadarmo, nemůže JEHO vlastnit), až se po zboření Jeruzalémského chrámu zapomnělo, jak se vlastně to jméno vyslovuje, ale toto je nám všem známé ... .
Co nám možná uniká, je fakt, že z tohoto úhlu pohledu bychom měli dát Karlovi za pravdu. Tedy že pro kohokoliv, kdo uvízl ve starém zákoně, rochní se v hebrejských textech či odvozuje svou věrouku ze starého zákona ... by mělo být lpění na božím skutečném jménu alfou i omegou (jako je tomu u židů či bylo u křesťanů ze židů v prvních stoletích), akorát že do sestrojení stroje času nebudou vědět, jak bylo vyslovováno. Je to mnohem více konzistentní, než učení některých církví, které všude do starého zákona tlačí Ježíše (Ježíš zabil a stáhl kůži z ovce a udělal Adamovi a Evě oblečení, Ježíš se mečoval s Jákobem a Jozuem a také Ježíš zabil Onana, protože se mu nelíbilo, co Onan dělal ... Ježíš oplodnil Marii a Ježíš se slitovává nad ženou cizoložnicí). (Mimochodem Ariánství nebyl výplod chorého mozku, ale právě naopak, jednalo se o racionální úvahu; byl to něco, co se dlouho udržovalo, mělo svou tradici a trvá v různých modifikacích dodnes.)
-----------------------------
Poučení z božích jmen a titulů pro nás, kteří jsme stále na Cestě:
- místo dnes již zprofanovaného oslovení „pán“ (Hospodin) === Ty, jenž můj život spravuješ nebo Chci se nechat Tebou vést
- místo slova bůh/Bůh === Ty, jenž obdarováváš (i tím, že slyším zpěv ptáků v korunách majestátných stromů, které mne převyšují svým věkem)
- místo slova JHVH === Ty, jenž jsi (tuším Tvou přítomnost ve svém životě a v okolním světě), dej se mi prosím více poznat
- doplňme další ...

Lída Rohalová
Príspevky: 911
Dátum registrácie: 10 Jan 2017, 10:40
Kontaktovať používateľa:

Re: BOŽIE MENO

Neprečítaný príspevok od používateľa Lída Rohalová »

Já mám zase velký obdiv k Hostovi. Naprosto perfektní způsob vedení diskuse. Musím to napsat, protože to se jen tak nevidí, věcných diskusí je tu jako šafránu. Často to sklouzává do podsouvání druhým, co neřekli, nebo si nemyslí, popichování, snahy vytvořit dojem, že KAŽDÝ, kdo si myslí to, nebo ono, je takový a makový, atd. Vůbec netvrdím, že jsem se vyhla všem nešvarům, to vůbec ne. Důležitá je však snaha - buď se něco naučíme, nebo setrváme ve svých starých modelech obviňování, souzení, vydávání svého názoru za normu atd.

Hoste, kromě toho, že jsi mi i celkem názorově blízko, tak mám za to, že jsi jeden z nemnoha lidí (včetně Jiřího, ale nebudu zde vypisovat teď všechny, vždy na někoho zapomenu), od kterých se tu dá něco naučit z hlediska vedení diskuse. Profesně i lidsky.

Tento příspěvek je mimo téma, já vím, ale už vám do toho nebudu mimo téma skákat.
Považovala jsem za nutné to takto vyjádřit, chtěla jsem už ráno, ale dostala jsem se k tomu až teď. Kdo se o toto téma zajímáte, pokojně se bavte dále.

Krásný den.

log
Príspevky: 1712
Dátum registrácie: 06 Nov 2017, 06:51
Kontaktovať používateľa:

Re: BOŽIE MENO

Neprečítaný príspevok od používateľa log »

Jiří Kupka napísal: 07 Máj 2018, 11:06 Co nám možná uniká, je fakt, že z tohoto úhlu pohledu bychom měli dát Karlovi za pravdu. Tedy že pro kohokoliv, kdo uvízl ve starém zákoně, rochní se v hebrejských textech či odvozuje svou věrouku ze starého zákona ... by mělo být lpění na božím skutečném jménu alfou i omegou (jako je tomu u židů či bylo u křesťanů ze židů v prvních stoletích), akorát že do sestrojení stroje času nebudou vědět, jak bylo vyslovováno. Je to mnohem více konzistentní, než učení některých církví, které všude do starého zákona tlačí Ježíše (Ježíš zabil a stáhl kůži z ovce a udělal Adamovi a Evě oblečení, Ježíš se mečoval s Jákobem a Jozuem a také Ježíš zabil Onana, protože se mu nelíbilo, co Onan dělal ... Ježíš oplodnil Marii a Ježíš se slitovává nad ženou cizoložnicí).
Alebo Jezis viedol Izraelcov na pusti, ako to chce vidiet Pavol ?
1 Nechcem, bratia, aby ste nevedeli, že všetci naši otcovia boli pod oblakom, všetci prešli cez more 2 a všetci boli v oblaku a v mori pokrstení v Mojžišovi, 3 všetci jedli ten istý duchovný pokrm 4 a všetci pili ten istý duchovný nápoj, lebo pili z duchovnej skaly, ktorá ich sprevádzala, a tou skalou bol Kristus. 5 Ale vo väčšine z nich nemal Boh zaľúbenie, veď popadali na púšti. 6 To sa stalo ako predobraz pre nás, aby sme neboli žiadostiví zla, ako boli žiadostiví oni. 7 Ani modlármi nebuďte, ako niektorí z nich; ako je napísané: „Ľud sa posadil, aby jedol a pil. Potom vstali a zabávali sa.“ 8 Ani nesmilnime, ako niektorí z nich smilnili, a padlo ich za jeden deň dvadsaťtritisíc. 9 Ani nepokúšajme Krista, ako niektorí z nich pokúšali, a zahynuli od hadov.

Ak teda v Numeri citame, ze reptali proti Hospodinovi (tetragrammaton) a Pavol vravi, ze reptali proti Kristovi, potom ak chceme verit obom, nie je mozne, iba ak to, ze Kristus je najvyssim Bohom, ktory vyviedol Izrael z Egypta. Preto znie jeho meno Jezis a je nad kazdym inym menom.

4 Od vrchu Hór šli ďalej smerom k Trstinovému moru, aby obišli územie Edómčanov. Ľud však cestou zmalomyseľnel 5 a reptal proti Bohu a Mojžišovi: Prečo ste nás vyviedli z Egypta? Aby sme pomreli na púšti? Veď tu niet ani chleba, ani vody a tento biedny pokrm sa nám už oškliví. 6 Hospodin poslal na ľud ohnivé hady. Tie štípali ľud a mnohí z Izraela pomreli. 7 Ľudia prichádzali k Mojžišovi a vraveli: Zhrešili sme, keď sme reptali proti Hospodinovi a proti tebe.

mikim
Príspevky: 2261
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44

Re: BOŽIE MENO

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

log napísal: 08 Máj 2018, 20:51
Jiří Kupka napísal: 07 Máj 2018, 11:06 Co nám možná uniká, je fakt, že z tohoto úhlu pohledu bychom měli dát Karlovi za pravdu. Tedy že pro kohokoliv, kdo uvízl ve starém zákoně, rochní se v hebrejských textech či odvozuje svou věrouku ze starého zákona ... by mělo být lpění na božím skutečném jménu alfou i omegou (jako je tomu u židů či bylo u křesťanů ze židů v prvních stoletích), akorát že do sestrojení stroje času nebudou vědět, jak bylo vyslovováno. Je to mnohem více konzistentní, než učení některých církví, které všude do starého zákona tlačí Ježíše (Ježíš zabil a stáhl kůži z ovce a udělal Adamovi a Evě oblečení, Ježíš se mečoval s Jákobem a Jozuem a také Ježíš zabil Onana, protože se mu nelíbilo, co Onan dělal ... Ježíš oplodnil Marii a Ježíš se slitovává nad ženou cizoložnicí).
Alebo Jezis viedol Izraelcov na pusti, ako to chce vidiet Pavol ?
1 Nechcem, bratia, aby ste nevedeli, že všetci naši otcovia boli pod oblakom, všetci prešli cez more 2 a všetci boli v oblaku a v mori pokrstení v Mojžišovi, 3 všetci jedli ten istý duchovný pokrm 4 a všetci pili ten istý duchovný nápoj, lebo pili z duchovnej skaly, ktorá ich sprevádzala, a tou skalou bol Kristus. 5 Ale vo väčšine z nich nemal Boh zaľúbenie, veď popadali na púšti. 6 To sa stalo ako predobraz pre nás, aby sme neboli žiadostiví zla, ako boli žiadostiví oni. 7 Ani modlármi nebuďte, ako niektorí z nich; ako je napísané: „Ľud sa posadil, aby jedol a pil. Potom vstali a zabávali sa.“ 8 Ani nesmilnime, ako niektorí z nich smilnili, a padlo ich za jeden deň dvadsaťtritisíc. 9 Ani nepokúšajme Krista, ako niektorí z nich pokúšali, a zahynuli od hadov.

Ak teda v Numeri citame, ze reptali proti Hospodinovi (tetragrammaton) a Pavol vravi, ze reptali proti Kristovi, potom ak chceme verit obom, nie je mozne, iba ak to, ze Kristus je najvyssim Bohom, ktory vyviedol Izrael z Egypta. Preto znie jeho meno Jezis a je nad kazdym inym menom.

4 Od vrchu Hór šli ďalej smerom k Trstinovému moru, aby obišli územie Edómčanov. Ľud však cestou zmalomyseľnel 5 a reptal proti Bohu a Mojžišovi: Prečo ste nás vyviedli z Egypta? Aby sme pomreli na púšti? Veď tu niet ani chleba, ani vody a tento biedny pokrm sa nám už oškliví. 6 Hospodin poslal na ľud ohnivé hady. Tie štípali ľud a mnohí z Izraela pomreli. 7 Ľudia prichádzali k Mojžišovi a vraveli: Zhrešili sme, keď sme reptali proti Hospodinovi a proti tebe.
Kristus ale není nejvyšším Bohem:

Izaiáš 43x10-12: „Mými svědky jste vy, je výrok Hospodinův, a můj služebník, jehož jsem vyvolil. Tak mě poznáte a uvěříte mi a pochopíte, že to jsem já. Přede mnou nebyl vytvořen Bůh a nebude ani po mě. Já, já jsem Hospodin, kromě mne žádný spasitel není. Já jsem oznamoval a zachraňoval, já jsem ohlašoval, a nikdo cizí mezi vámi. Jste moji svědkové, je výrok Hospodinův, a já jsem Bůh!

2.Mojžíšova 20x2-3: Já jsem Hospodin, tvůj Bůh, já jsem tě vyvedl z egyptské země, z domu otroctví. Nebudeš mít jiného boha mimo mne.

4.Mojžíšova 4x35,39: Tobě bylo odhaleno poznání, že Hospodin je Bůh, kromě něho není žádný jiný.v39, Proto poznej dnes a vezmi si k srdci, že Hospodin je Bůh nahoře na nebesích i dole na zemi, žádný jiný není.

Jan 1x18: Boha nikdo nikdy neviděl, jednorozený Syn/Bůh/, který je v náručí Otcově, nám o něm řekl.

Juda 1x24-25: Tomu pak, který má moc uchránit vás před pádem a postavit neposkvrněné a v radosti před tvář své slávy, jedinému Bohu, který nás spasil skrze Ježíše Krista, našeho Pána, buď sláva, velebnost, vláda i moc přede vším časem i nyní i po všecky věky. amen

Jan 17x3: A život věčný je v tom, když poznají tebe, jediného pravého Boha, a toho, kterého jsi poslal, Ježíše Krista.

Věřím, že člověk Pán Ježíš Kristus nebyl schizofrenik.

Takže co nám zbývá? Řekl bych, že si ap. Pavel opět vymýšlí a zaměňuje Krista, který ještě nebyl zplozen za Hospodina, který vedl lid na poušti. Mojžíš si jistě nevymýšlel, když mluvil o Hospodinu.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný