Etické věroučné dilema: Kam půjdou zemřelé malé děti? A proč?
-
- Príspevky: 357
- Dátum registrácie: 01 Apr 2017, 11:56
- Kontaktovať používateľa:
Re: Etické věroučné dilema: Kam půjdou zemřelé malé děti? A proč?
Jak rozumite danemu textu ?
"7 Ani nejsou všichni dětmi proto, že jsou Abrahamovým semenem, ale: „Co bude nazváno ‚tvým semenem‘, bude prostřednictvím Izáka.“ 8 Děti v těle totiž nejsou skutečně Božími dětmi, ale za semeno jsou počítány děti podle slibu. 9 Slovo slibu totiž znělo: „V tomto čase přijdu, a Sára bude mít syna.“ 10 Ale nejen v tom případě, ale také když Rebeka počala dvojčata z jednoho [muže], našeho praotce Izáka: 11 Vždyť když se ještě nenarodili ani nekonali nic dobrého nebo podlého, aby Boží záměr vzhledem k vyvolení nezůstal závislý na skutcích, ale na Tom, kdo povolává, 12 bylo jí řečeno: „Starší bude otrokem mladšího.“ 13 Právě jak je napsáno: „Miloval jsem Jákoba, ale Esaua jsem nenáviděl.“
14 Co tedy řekneme? Je snad u Boha bezpráví? Kéž k tomu nikdy nedojde! 15 Vždyť říká Mojžíšovi: „Budu milosrdný k tomu, ke komu opravdu jsem milosrdný, a projevím soucit tomu, komu opravdu projevuji soucit.“ 16 Proto tedy nezáleží na tom, kdo si přeje, ani na tom, kdo běží, ale na Bohu, který se smilovává. 17 Vždyť Písmo říká faraónovi: „Právě proto jsem tě ponechal, abych ukázal ve spojitosti s tebou svou moc a aby mé jméno bylo oznamováno po celé zemi.“ 18 Smiluje se tedy, nad kým si přeje, ale koho si přeje, toho nechává, aby se zatvrdil.
19 Proto mi řekneš: „Proč ještě vyčítá? Kdo totiž odolal jeho výslovné vůli?“ 20 Kdo tedy skutečně jsi, člověče, že odmlouváš Bohu? Opravdu řekne ztvárněná věc tomu, kdo ji ztvárnil: „Proč jsi mě tak udělal?“ 21 Cože? Nemá hrnčíř autoritu nad hlínou, aby udělal z téže hroudy jednu nádobu pro čestné použití, jinou pro nečestné použití? 22 Jestliže tedy Bůh, ačkoli měl vůli projevit svou zlobu a dát na vědomí svou moc, snášel s mnohou trpělivostí nádoby zloby hodící se ke zničení, 23 aby dal na vědomí bohatství své slávy na nádobách milosrdenství, které předem připravil ke slávě, 24 totiž na nás, které povolal nejen ze Židů, ale také z národů, [co na tom]? 25 Je to, jak říká také u Ozeáše: „Ty, [kdo] nejsou mým lidem, nazvu ‚svým lidem‘, a tu, jež nebyla milována, [nazvu] ‚milovanou‘; 26 a na místě, kde jim bylo řečeno: ‚Nejste můj lid‘, tam budou nazváni ‚synové živého Boha‘.“
27 Izajáš nadto volá ohledně Izraele: „Ačkoli počet izraelských synů může být jako mořský písek, je to ostatek, jenž bude zachráněn. 28 Jehova totiž provede účtování na zemi, dokončí je a zkrátí.“ 29 Právě jako Izajáš také dříve řekl: „Kdyby nám Jehova vojsk nenechal semeno, stali bychom se podobnými Sodomě a byli bychom učiněni právě jako Gomora.“
30 Co tedy řekneme? Že lidé z národů, ačkoli o spravedlnost neusilovali, dostihli spravedlnost, spravedlnost, která vyplývá z víry; 31 ale Izrael, ačkoli sledoval zákon spravedlnosti, zákona nedosáhl (o tohle se dnes usiluji i verici CASD). 32 Proč? Protože jej nesledoval vírou, ale jakoby skutky. Klopýtli o „kámen klopýtání“, 33 jak je napsáno: „Pohleďte, kladu na Sionu kámen klopýtání a skalní masiv pohoršení, kdo však na něm zakládá svou víru, nebude zklamán.“" (Rimanum 9 kap.)
"7 Ani nejsou všichni dětmi proto, že jsou Abrahamovým semenem, ale: „Co bude nazváno ‚tvým semenem‘, bude prostřednictvím Izáka.“ 8 Děti v těle totiž nejsou skutečně Božími dětmi, ale za semeno jsou počítány děti podle slibu. 9 Slovo slibu totiž znělo: „V tomto čase přijdu, a Sára bude mít syna.“ 10 Ale nejen v tom případě, ale také když Rebeka počala dvojčata z jednoho [muže], našeho praotce Izáka: 11 Vždyť když se ještě nenarodili ani nekonali nic dobrého nebo podlého, aby Boží záměr vzhledem k vyvolení nezůstal závislý na skutcích, ale na Tom, kdo povolává, 12 bylo jí řečeno: „Starší bude otrokem mladšího.“ 13 Právě jak je napsáno: „Miloval jsem Jákoba, ale Esaua jsem nenáviděl.“
14 Co tedy řekneme? Je snad u Boha bezpráví? Kéž k tomu nikdy nedojde! 15 Vždyť říká Mojžíšovi: „Budu milosrdný k tomu, ke komu opravdu jsem milosrdný, a projevím soucit tomu, komu opravdu projevuji soucit.“ 16 Proto tedy nezáleží na tom, kdo si přeje, ani na tom, kdo běží, ale na Bohu, který se smilovává. 17 Vždyť Písmo říká faraónovi: „Právě proto jsem tě ponechal, abych ukázal ve spojitosti s tebou svou moc a aby mé jméno bylo oznamováno po celé zemi.“ 18 Smiluje se tedy, nad kým si přeje, ale koho si přeje, toho nechává, aby se zatvrdil.
19 Proto mi řekneš: „Proč ještě vyčítá? Kdo totiž odolal jeho výslovné vůli?“ 20 Kdo tedy skutečně jsi, člověče, že odmlouváš Bohu? Opravdu řekne ztvárněná věc tomu, kdo ji ztvárnil: „Proč jsi mě tak udělal?“ 21 Cože? Nemá hrnčíř autoritu nad hlínou, aby udělal z téže hroudy jednu nádobu pro čestné použití, jinou pro nečestné použití? 22 Jestliže tedy Bůh, ačkoli měl vůli projevit svou zlobu a dát na vědomí svou moc, snášel s mnohou trpělivostí nádoby zloby hodící se ke zničení, 23 aby dal na vědomí bohatství své slávy na nádobách milosrdenství, které předem připravil ke slávě, 24 totiž na nás, které povolal nejen ze Židů, ale také z národů, [co na tom]? 25 Je to, jak říká také u Ozeáše: „Ty, [kdo] nejsou mým lidem, nazvu ‚svým lidem‘, a tu, jež nebyla milována, [nazvu] ‚milovanou‘; 26 a na místě, kde jim bylo řečeno: ‚Nejste můj lid‘, tam budou nazváni ‚synové živého Boha‘.“
27 Izajáš nadto volá ohledně Izraele: „Ačkoli počet izraelských synů může být jako mořský písek, je to ostatek, jenž bude zachráněn. 28 Jehova totiž provede účtování na zemi, dokončí je a zkrátí.“ 29 Právě jako Izajáš také dříve řekl: „Kdyby nám Jehova vojsk nenechal semeno, stali bychom se podobnými Sodomě a byli bychom učiněni právě jako Gomora.“
30 Co tedy řekneme? Že lidé z národů, ačkoli o spravedlnost neusilovali, dostihli spravedlnost, spravedlnost, která vyplývá z víry; 31 ale Izrael, ačkoli sledoval zákon spravedlnosti, zákona nedosáhl (o tohle se dnes usiluji i verici CASD). 32 Proč? Protože jej nesledoval vírou, ale jakoby skutky. Klopýtli o „kámen klopýtání“, 33 jak je napsáno: „Pohleďte, kladu na Sionu kámen klopýtání a skalní masiv pohoršení, kdo však na něm zakládá svou víru, nebude zklamán.“" (Rimanum 9 kap.)
Re: Etické věroučné dilema: Kam půjdou zemřelé malé děti? A proč?
Toto učenie Jehovových svedkov sa zakladá na vytrhnutí RIm. 6:7 z kontextu. Pavol tam hovorí o tom, že umrel náš "starý človek" spolu s Kristom, nie o tom, že každý, kto fyzicky zomrel sa očistil od hriechu. Treba to čítať v kontexte.Karol Schneider napísal: ↑28 Máj 2018, 12:29 Po sve smrti dostane kazdy clovek opet sanci a bude vzkrisen z mrtvych, lebo svoji smrti kazdy clovek zaplatil za sve hrichy.
Oceňujem, že máš svoj názor, ktorý sa odlišuje od učenia Strážnej veže. Tá totiž učí, že len tí, ktorí sú v organizácii Jehovových svedkov prežijú Armagedon. Viď https://wol.jw.org/sk/wol/d/r38/lp-v/2006366Karol Schneider napísal: ↑28 Máj 2018, 12:29 Az te spis zajima, co se stane s lidmi vcetne malych deti pri 2 Kristovem prichode, kde budou vsichni lidi souzeni jeste zivy, tak je zrejme, ze na ty lidi na ktere nebude uplatnena Kristova vykupna obet toto obdobi jeho 2 prichodu neprezijou. Mluvit tedy se 100% jistotou, ze nekdo prave tento jeho 2 prichod a soud prezije je az prilis sebevedome a nerozume.
Vis co se stalo s prvorozenymi v Egypte pri 10 rane, kteri nebyli ochraneni berankovou krvi a vis jak dopadli deti rodicu na uzemi dobyvane Izraelskym narodem ? I nepokrteny clovek muze byt pri 2 Kristovem prichodu zachranen a pokrteny naopak zachranen byt nemusi, ale to kdo zachranen bude a kdo ne, neni v nasi kompetenci. Rozhodne o tom Bozi Syn Jezis Kristus jako NEJVYSSIM BOHEM JHVH ustanoveny soudce a urcite vse ucini v plnem souladu s VULI OTCE.
Citujem:
Podľa učenia Jehovových svedkov napríklad ty osobne neprežiješ Armagedon, keďže si neaktívny, alebo dokonca vylúčený z ich organizácie.Podobne ako sa Noach a jeho bohabojná rodina zachránili v korábe, aj dnes závisí prežitie jednotlivcov od toho, či budú mať vieru a či sa budú lojálne držať pozemskej časti Jehovovej organizácie.
Našťastie vieme, že Jehovovi svedkovia učia bludy. Tak sa aspoň sa nemusíš znepokojovať



Re: Etické věroučné dilema: Kam půjdou zemřelé malé děti? A proč?
Je toto fórum ešte o casd alebo o SJ?
Re: Etické věroučné dilema: Kam půjdou zemřelé malé děti? A proč?
35. Někdo ale řekne: "Jak budou mrtví vzkříšeni? A v jakém přijdou těle?"Tomáš Plechatýý napísal: ↑26 Máj 2018, 21:50 Offtopic
36. " nemoudrý! To, co ty rozsíváš, nebude obživeno, pokud to nezemře.
37. A co rozsíváš? Ne to tělo, které povstane, ale holé zrno - možná zrno pšenice nebo nějaké jiné.
38. Bůh mu však dává tělo, jak sám chtěl, totiž každému z těch semen jeho vlastní tělo.
39. Každé tělo není stejné, ale jiné je tělo lidské, jiné tělo zvířecí, jiné zase rybí a jiné ptačí.
40. Jsou také těla nebeská a těla pozemská; ale jiná je sláva nebeských a jiná pozemských.
41. Jiná je sláva slunce, jiná sláva měsíce a jiná sláva hvězd, neboť hvězda od hvězdy se liší ve slávě.
42. A tak je to také se zmrtvýchvstáním. Rozsívá se v pomíjivosti, křísí se v nepomíjivosti.
43. Rozsívá se v hanbě, křísí se ve slávě; rozsívá se ve slabosti, křísí se v moci.
44. Rozsívá se tělo tělesné, křísí se tělo duchovní. Je tělesné tělo, je i tělo duchovní.
45. (Tak je to i napsáno: "První člověk, Adam, se stal živou duší." Poslední Adam se stal obživujícím duchem.)
46. Nejdříve však není to duchovní, ale to tělesné, a potom to duchovní.
47. První člověk byl ze země, z prachu, druhý člověk je sám Pán z nebe.
48. Jaký byl ten z prachu, takoví jsou i ti, kdo jsou z prachu; a jaký ten nebeský, takoví i nebeští.
49. A jako jsme nesli obraz toho, který byl z prachu, tak poneseme i obraz toho nebeského.
50. Říkám vám, bratři, toto: tělo a krev nemohou být dědici Božího království a pomíjivost nezdědí nepomíjivost.
Stále nechápeš proč je to dilema nesmyslné?
Re: Etické věroučné dilema: Kam půjdou zemřelé malé děti? A proč?
O čom to tu točíte?
Jeden ako druhý, všetci dokopy.
Ste v krčme, alebo na kresťanskom fóre?
Lebo ak sa cítite byť v krčme, tak sorry.
Ale ak vás zaujíma AJ Ježiš, tak on povedal,
ŽE IM PATRÍ KRÁĽOVSTVO NEBIES.
Jeden ako druhý, všetci dokopy.
Ste v krčme, alebo na kresťanskom fóre?
Lebo ak sa cítite byť v krčme, tak sorry.
Ale ak vás zaujíma AJ Ježiš, tak on povedal,
ŽE IM PATRÍ KRÁĽOVSTVO NEBIES.
Re: Etické věroučné dilema: Kam půjdou zemřelé malé děti? A proč?
Nikdo nevstane z mrtvých při vzkříšení v duchovním těle, to je totální blud SJ a jim podobných.Realista napísal: ↑28 Máj 2018, 22:4435. Někdo ale řekne: "Jak budou mrtví vzkříšeni? A v jakém přijdou těle?"Tomáš Plechatýý napísal: ↑26 Máj 2018, 21:50 Offtopic
36. " nemoudrý! To, co ty rozsíváš, nebude obživeno, pokud to nezemře.
37. A co rozsíváš? Ne to tělo, které povstane, ale holé zrno - možná zrno pšenice nebo nějaké jiné.
38. Bůh mu však dává tělo, jak sám chtěl, totiž každému z těch semen jeho vlastní tělo.
39. Každé tělo není stejné, ale jiné je tělo lidské, jiné tělo zvířecí, jiné zase rybí a jiné ptačí.
40. Jsou také těla nebeská a těla pozemská; ale jiná je sláva nebeských a jiná pozemských.
41. Jiná je sláva slunce, jiná sláva měsíce a jiná sláva hvězd, neboť hvězda od hvězdy se liší ve slávě.
42. A tak je to také se zmrtvýchvstáním. Rozsívá se v pomíjivosti, křísí se v nepomíjivosti.
43. Rozsívá se v hanbě, křísí se ve slávě; rozsívá se ve slabosti, křísí se v moci.
44. Rozsívá se tělo tělesné, křísí se tělo duchovní. Je tělesné tělo, je i tělo duchovní.
45. (Tak je to i napsáno: "První člověk, Adam, se stal živou duší." Poslední Adam se stal obživujícím duchem.)
46. Nejdříve však není to duchovní, ale to tělesné, a potom to duchovní.
47. První člověk byl ze země, z prachu, druhý člověk je sám Pán z nebe.
48. Jaký byl ten z prachu, takoví jsou i ti, kdo jsou z prachu; a jaký ten nebeský, takoví i nebeští.
49. A jako jsme nesli obraz toho, který byl z prachu, tak poneseme i obraz toho nebeského.
50. Říkám vám, bratři, toto: tělo a krev nemohou být dědici Božího království a pomíjivost nezdědí nepomíjivost.
Stále nechápeš proč je to dilema nesmyslné?
Pán Ježíš Kristus vstal z mrtvých v těle z masa a kostí, které bylo následně oslaveno v nebi, nikoliv v duchovním těle, dokonce jedl rybu s apoštoly. Duch je jen Otec JHWH, nikdo další v nebi není duch.
Stejně tak při vzkříšení s Ježíšem odešli do nebe zmrtvýchvstalí se svými oslavenými těly z masa a kostí, nikoliv jako duchové., R. Wyatt, který viděl po nich hroby, tak tam rozhodně kosti nebyly.
Oslavené tělo se nemění na ducha, tomu může věřit jedině totální nevzdělanec.
-
- Príspevky: 357
- Dátum registrácie: 01 Apr 2017, 11:56
- Kontaktovať používateľa:
Re: Etické věroučné dilema: Kam půjdou zemřelé malé děti? A proč?
Uznavas fakt, ze trestom za hriech je smrt ? Poznas tento text ?Stívn Let napísal: ↑28 Máj 2018, 16:04Toto učenie Jehovových svedkov sa zakladá na vytrhnutí RIm. 6:7 z kontextu. Pavol tam hovorí o tom, že umrel náš "starý človek" spolu s Kristom, nie o tom, že každý, kto fyzicky zomrel sa očistil od hriechu. Treba to čítať v kontexte.Karol Schneider napísal: ↑28 Máj 2018, 12:29 Po sve smrti dostane kazdy clovek opet sanci a bude vzkrisen z mrtvych, lebo svoji smrti kazdy clovek zaplatil za sve hrichy.
Oceňujem, že máš svoj názor, ktorý sa odlišuje od učenia Strážnej veže. Tá totiž učí, že len tí, ktorí sú v organizácii Jehovových svedkov prežijú Armagedon. Viď https://wol.jw.org/sk/wol/d/r38/lp-v/2006366Karol Schneider napísal: ↑28 Máj 2018, 12:29 Az te spis zajima, co se stane s lidmi vcetne malych deti pri 2 Kristovem prichode, kde budou vsichni lidi souzeni jeste zivy, tak je zrejme, ze na ty lidi na ktere nebude uplatnena Kristova vykupna obet toto obdobi jeho 2 prichodu neprezijou. Mluvit tedy se 100% jistotou, ze nekdo prave tento jeho 2 prichod a soud prezije je az prilis sebevedome a nerozume.
Vis co se stalo s prvorozenymi v Egypte pri 10 rane, kteri nebyli ochraneni berankovou krvi a vis jak dopadli deti rodicu na uzemi dobyvane Izraelskym narodem ? I nepokrteny clovek muze byt pri 2 Kristovem prichodu zachranen a pokrteny naopak zachranen byt nemusi, ale to kdo zachranen bude a kdo ne, neni v nasi kompetenci. Rozhodne o tom Bozi Syn Jezis Kristus jako NEJVYSSIM BOHEM JHVH ustanoveny soudce a urcite vse ucini v plnem souladu s VULI OTCE.
Citujem:Podľa učenia Jehovových svedkov napríklad ty osobne neprežiješ Armagedon, keďže si neaktívny, alebo dokonca vylúčený z ich organizácie.Podobne ako sa Noach a jeho bohabojná rodina zachránili v korábe, aj dnes závisí prežitie jednotlivcov od toho, či budú mať vieru a či sa budú lojálne držať pozemskej časti Jehovovej organizácie.
Našťastie vieme, že Jehovovi svedkovia učia bludy. Tak sa aspoň sa nemusíš znepokojovať![]()
![]()
![]()
"23 Lebo mzda, ktorú platí hriech, je smrť, ale dar, ktorý dáva Boh, je večný život prostredníctvom Ježiša Krista, nášho Pána." (Rimanom 6 kap.)
Vies o tom, ze nastane vzkriesenie spravodlivych aj nespravodlivych ? Vysvetli mi to, preco maju byt z mrtvych vzkrieseni aj nespravodlivy a o koho sa jedna ? Poznas nejakeho cloveka, co moze prehlasit, ze je schopny sa sam ocistit od svojho hriechu co zdedil po Adamovi vdaka svojim skutkom ?
"A on je obeťou zmierenia za naše hriechy, no nielen za naše, ale aj za [hriechy] celého sveta." (1. Jána 2:2)
Je slub dany zlocincovi popravenemu spolu s Kristom platny a skutecne ho Kristus vzkriesi nie do neba, ale tu na zemi kde bude obnoveny pozemsky raj a kde se bude diat rovnako OTCOVA VOLA ako aj v NEBI ?
Kazdy kdo zomrel skutecne za vsetky svoje hriechy zaplatil a dostane teda na zemi este jednu sancu i ked je zrejme, ze nie kazdy pri tomto 1000 rocnom sudnom obdobi na konci zostane Bohu verny a nemusi prejst poslednou skuskou.
Ovela tazsie to teda budu mat ti, ktorych zastihne 2 Kristov prichod zivych a nepripravenych.
Re: Etické věroučné dilema: Kam půjdou zemřelé malé děti? A proč?
Prečo tu rozoberame učenie jehovistov a tapetarov. Nechapem.
-
- Príspevky: 357
- Dátum registrácie: 01 Apr 2017, 11:56
- Kontaktovať používateľa:
Re: Etické věroučné dilema: Kam půjdou zemřelé malé děti? A proč?
Nemohlo by byt o nasom milujucom nebeskom OTCOVI BOHU JHVH, Kristovi a jeho uceni, tak ako ho mame zaznamenane v Bozom slove Pravdy ?
-
- Príspevky: 357
- Dátum registrácie: 01 Apr 2017, 11:56
- Kontaktovať používateľa:
Re: Etické věroučné dilema: Kam půjdou zemřelé malé děti? A proč?
Pises o prvem vzkriseni, kde budou kriseni ti jenz budou spolu s Kristem v nebi 1000 let vladnout jako krali a knezi nad obyvanou zemi, kde nastane to druhe vzkriseni podobne Lazarovmu vzkriseni, ale uz s trvalymi ucinky a s vyhlidkou na pozehnani spojene s vecnym zivotem jak to bylo i puvodnim Bozim zamerem pri stvoreni Zeme a lidi na ni. Bozi vule a Bozi kralovstvi bude i na ocistene zemi po 2 Kristovem prichode a ti co prejdou cez velke souzeni a na ktere bude uplatnena vykupna obet Krista budou tvorit zaklad pro obyvatele NOVE ZEME v ktere uz bude prebyvat spravedlivost.Realista napísal: ↑28 Máj 2018, 22:4435. Někdo ale řekne: "Jak budou mrtví vzkříšeni? A v jakém přijdou těle?"Tomáš Plechatýý napísal: ↑26 Máj 2018, 21:50 Offtopic
36. " nemoudrý! To, co ty rozsíváš, nebude obživeno, pokud to nezemře.
37. A co rozsíváš? Ne to tělo, které povstane, ale holé zrno - možná zrno pšenice nebo nějaké jiné.
38. Bůh mu však dává tělo, jak sám chtěl, totiž každému z těch semen jeho vlastní tělo.
39. Každé tělo není stejné, ale jiné je tělo lidské, jiné tělo zvířecí, jiné zase rybí a jiné ptačí.
40. Jsou také těla nebeská a těla pozemská; ale jiná je sláva nebeských a jiná pozemských.
41. Jiná je sláva slunce, jiná sláva měsíce a jiná sláva hvězd, neboť hvězda od hvězdy se liší ve slávě.
42. A tak je to také se zmrtvýchvstáním. Rozsívá se v pomíjivosti, křísí se v nepomíjivosti.
43. Rozsívá se v hanbě, křísí se ve slávě; rozsívá se ve slabosti, křísí se v moci.
44. Rozsívá se tělo tělesné, křísí se tělo duchovní. Je tělesné tělo, je i tělo duchovní.
45. (Tak je to i napsáno: "První člověk, Adam, se stal živou duší." Poslední Adam se stal obživujícím duchem.)
46. Nejdříve však není to duchovní, ale to tělesné, a potom to duchovní.
47. První člověk byl ze země, z prachu, druhý člověk je sám Pán z nebe.
48. Jaký byl ten z prachu, takoví jsou i ti, kdo jsou z prachu; a jaký ten nebeský, takoví i nebeští.
49. A jako jsme nesli obraz toho, který byl z prachu, tak poneseme i obraz toho nebeského.
50. Říkám vám, bratři, toto: tělo a krev nemohou být dědici Božího království a pomíjivost nezdědí nepomíjivost.
Stále nechápeš proč je to dilema nesmyslné?
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 12 neregistrovaných