Centrum židovského náboženství
-
- Príspevky: 911
- Dátum registrácie: 10 Jan 2017, 10:40
- Kontaktovať používateľa:
Re: Logovo vlákno
Myslím si, že je lepší vlákno, kde přispěvatel ví, co píše, než vlákno s x příspěvky za sebou, kde přispěvatel píše páté přes deváté. Kvantita není kvalita.
Počet přispěvatelů nerozhoduje o kvalitě vlákna. Někdy nám nemusí lidé viditelně "tleskat", a přesto mohou nad napsaným přemýšlet.
Počet přispěvatelů nerozhoduje o kvalitě vlákna. Někdy nám nemusí lidé viditelně "tleskat", a přesto mohou nad napsaným přemýšlet.
-
- Príspevky: 2689
- Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
- Kontaktovať používateľa:
Minout cíl....
Můj bratře Laco, nikomu nebráním, aby komentoval vlákno, které má nějakou vstupní myšlenku. Pokud kdokoliv vstoupí do vlákna má možnost rozvíjet nebo oponovat základní myšlence. Vlákno bylo o SZ svatyni-chrámu. První komentář osvětlil záměr a video to podpořilo. Záměr byl zamýšlet se nad něčím co pro Izraelský národ bylo stěžejní. Postupně mohl kdokoliv přispívat k tématu. Vždy se najdou na AČostým jedinci, kteří si na vlákně s nějakým konkrétním tématem vytvoří jiné odlišné téma. Ojediněle se to stane každému, že jedním komentářem vybočí.
Velmi rád se začtu do každého komentáře i když je v opozicí, ale je k tématu.
-
- Príspevky: 2689
- Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
- Kontaktovať používateľa:
Re: Centrum židovského náboženství
Židé po prvním zničení chrámu v židovské komunitě začínají budovat synagogy.
Ty se stávají místem k bohoslužbě, modlitebnou a bytem pro rabína, kde však ženy mají jen malý prostor pro účast. Pouze odděleně naslouchají. Chrám jako takový neexistuje a v NZ době ho pisatel použil pro interpretaci spásného programu a někteří tuto stavbu vzali doslovně a vnášejí ji do nebe.
Velmi dobře to osvětluje pasáž v ev.Jana 16 kapitola o působení Ducha Svatého.
Uniká jim, že pisatel použil chrám, aby představil spásný program, který se trvale odehrává. Jinak řečeno Bůh stále pracuje na záchraně člověka prostřednictvím Milosti, která se stala v Kristu Ježíši.
Tato Milost má spásnou moc dozadu i dopředu. Ona překrývá celé lidstvo. To znamená, že bez oběti Ježíše Krista by oběť spojená s chrámovou službou SZ byla bezvýznamná. Celé by se to stalo bezcennou lidskou snahou zachránit se svým vlastním přičiněním.
.
Ty se stávají místem k bohoslužbě, modlitebnou a bytem pro rabína, kde však ženy mají jen malý prostor pro účast. Pouze odděleně naslouchají. Chrám jako takový neexistuje a v NZ době ho pisatel použil pro interpretaci spásného programu a někteří tuto stavbu vzali doslovně a vnášejí ji do nebe.
Velmi dobře to osvětluje pasáž v ev.Jana 16 kapitola o působení Ducha Svatého.
Uniká jim, že pisatel použil chrám, aby představil spásný program, který se trvale odehrává. Jinak řečeno Bůh stále pracuje na záchraně člověka prostřednictvím Milosti, která se stala v Kristu Ježíši.
Tato Milost má spásnou moc dozadu i dopředu. Ona překrývá celé lidstvo. To znamená, že bez oběti Ježíše Krista by oběť spojená s chrámovou službou SZ byla bezvýznamná. Celé by se to stalo bezcennou lidskou snahou zachránit se svým vlastním přičiněním.
.
-
- Príspevky: 2689
- Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
- Kontaktovať používateľa:
Re: Centrum židovského náboženství
V obraze starozákonní svatyně mezi starou smlouvou a novou smlouvou je opona. Tato opona je uvnitř naši mysli. Ap. Pavel ji nazývá "závojem". Dokonce i křesťané mohou mít ten závoj v mysli. Ten závoj je i v tom, že vnímají určitý rozpor mezi dvěma knihami Bible. Myšlenka staré smlouvy a nové smlouvy se objevuje už ve SZ. Není to "vynález" novozákonních pisatelů. Oni jen pracují s textem SZ, znamená to, že nic nového "nevymysleli", jen porozuměli podstatě proměně lidské mysli. Změnu, kterou nemůže člověk udělat sám, byť by se snažil sebelépe.
2K 3:14:Avšak jejich myšlení otupělo. Až do dnešního dne zůstává při čtení Staré smlouvy tentýž závoj neodkrytý, protože pomíjí jen v Kristu. 2K 3:15:Ale až dodnes, kdykoli se předčítá Mojžíš, leží závoj na jejich srdci. 2K 3:16:Kdykoli se však člověk obrátí k Pánu, je závoj odstraněn.
2K 3:14:Avšak jejich myšlení otupělo. Až do dnešního dne zůstává při čtení Staré smlouvy tentýž závoj neodkrytý, protože pomíjí jen v Kristu. 2K 3:15:Ale až dodnes, kdykoli se předčítá Mojžíš, leží závoj na jejich srdci. 2K 3:16:Kdykoli se však člověk obrátí k Pánu, je závoj odstraněn.
Re: Centrum židovského náboženství
To je omyl.ambassador napísal: ↑17 Jún 2018, 13:54 V obraze starozákonní svatyně mezi starou smlouvou a novou smlouvou je opona. Tato opona je uvnitř naši mysli. Ap. Pavel ji nazývá "závojem". Dokonce i křesťané mohou mít ten závoj v mysli. Ten závoj je i v tom, že vnímají určitý rozpor mezi dvěma knihami Bible. Myšlenka staré smlouvy a nové smlouvy se objevuje už ve SZ. Není to "vynález" novozákonních pisatelů. Oni jen pracují s textem SZ, znamená to, že nic nového "nevymysleli", jen porozuměli podstatě proměně lidské mysli. Změnu, kterou nemůže člověk udělat sám, byť by se snažil sebelépe.
2K 3:14:Avšak jejich myšlení otupělo. Až do dnešního dne zůstává při čtení Staré smlouvy tentýž závoj neodkrytý, protože pomíjí jen v Kristu. 2K 3:15:Ale až dodnes, kdykoli se předčítá Mojžíš, leží závoj na jejich srdci. 2K 3:16:Kdykoli se však člověk obrátí k Pánu, je závoj odstraněn.
Nehovori sa tu o ziadnej svatyni, o ziadnej opone. Mojzis nosil na tvari rusku, zavoj, podobny ako nosia dnes arabske zeny alebo beduini na pusti. V jeho tvari totiz ziarila ziara od Boha a ludia nezniesli ten pohlad, preto chodil zahaleny a jedine vo svatostanku odhalil svoju tvar.O tomto zavoji je tu rec.
Pavol znovu vytvara, po kolky krat uz, fascinujuce myslienkove prepojenie medzi Bohom JHVH a novym Panom (Bohom) Jezisom. Krestan uz nepotrebuje nosit rusku pretoze tvar krestana zrkadli slavu Jezisa.
A my, pretože nemáme závoj na tvári, my všetci odzrkadľujeme ako v zrkadle slávu Pánovu, premieňame sa na ten istý obraz zo slávy do slávy; to robí Pán, ktorý je Duch
...
Ak je naše evanjelium zahalené, je zahalené tým, čo idú do záhuby, neveriacim, ktorým boh tohto sveta zaslepil myseľ, aby nevideli žiariť svetlo evanjelia o sláve Krista, ktorý je obrazom Boha. Veď nehlásame seba, ale Ježiša Krista, Pána. My sme len vaši služobníci pre Ježiša. Lebo Boh, ktorý povedal: Nech z temnôt zažiari svetlo, je ten, ktorý zažiaril aj v našich srdciach, aby nám dal poznať Božiu slávu v tvári Ježiša Krista.
Re: Centrum židovského náboženství
Lebo ak bola služba odsúdenia slávna, o čo slávnejšia musí byť služba vedúca k ospravodliveniu! Lebo to, čo predtým bolo slávne, teraz sa stratí pred tou vznešenejšou slávou. Veď ak je slávne to, čo trvá krátko, oveľa slávnejšie bude to, čo trvá navždy.ambassador napísal: ↑17 Jún 2018, 13:54 Myšlenka staré smlouvy a nové smlouvy se objevuje už ve SZ. Není to "vynález" novozákonních pisatelů. Oni jen pracují s textem SZ, znamená to, že nic nového "nevymysleli", jen porozuměli podstatě proměně lidské mysli. Změnu, kterou nemůže člověk udělat sám, byť by se snažil sebelépe.
Myslienka, ze Abrahamova zmluva je docasna (trva kratko) sa vyskytuje jedine v Pavlovom uceni. Nikde v Tore sa docasnost zmluvy nevyskytuje, hoci sa snazis presvedcit nas o opaku. Ide skutocne o "novy vynalez" Pavla.
-
- Príspevky: 2689
- Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
- Kontaktovať používateľa:
Re: Centrum židovského náboženství
Za prvé uvedl jsi verš, který v podstatě svědčí proti tobě.
Za druhé nic jsem o Mojžíšovy nepsal. Mojžíš už dávno na zemi nebyl, ale SZ chrámová služba s přestávkami fungovala.
Za třetí, opona, rouška, dveře, závoj znemožňuje vidět do vnitřku. Pochopit ten vnitřek, jádro.
Za čtvrté, ten kdo pochopil a přijal spasení v Kristu, pohlédl za oponu. už nemá závoj, neboli překážku. Není překážka, která by bránila "vidět" Krista - Spasitele .
V Tóře se nemůže vyskytovat přednostně Nová Smlouvá, protože by to bylo předčasné.
Je to jako by jsi chtěl prvňáka učit složitosti vyššího ročníku.
Nová smlouva se ve SZ vyskytuje v příbězích. a v proroctvích.
Za páté jestliže předobrazný systém SZ byl velkolepý, tak skutečnost v Kristu ho zastíní(la)
Ve výrazu zastíni la jsem dal konec do závorky. Protože tomu, komu se v mysli nerozbřeskla" sláva Ježíše Krista, zůstává závoj na očích stále.
Kapitolu z které cituješ nevyplývá to co jsi z toho vytvořil.
2K 3:13: Ne jako Mojžíš, který si dával na tvář závoj, aby synové Izraele nehleděli na konec toho, co pomíjí.
2K 3:14: Avšak jejich myšlení otupělo. Až do dnešního dne zůstává při čtení Staré smlouvy tentýž závoj neodkrytý, protože pomíjí jen v Kristu.
2K 3:15: Ale až dodnes, kdykoli se předčítá Mojžíš, leží závoj na jejich srdci.
2K 3:16: Kdykoli se však člověk obrátí k Pánu, je závoj odstraněn.
Za druhé nic jsem o Mojžíšovy nepsal. Mojžíš už dávno na zemi nebyl, ale SZ chrámová služba s přestávkami fungovala.
Za třetí, opona, rouška, dveře, závoj znemožňuje vidět do vnitřku. Pochopit ten vnitřek, jádro.
Za čtvrté, ten kdo pochopil a přijal spasení v Kristu, pohlédl za oponu. už nemá závoj, neboli překážku. Není překážka, která by bránila "vidět" Krista - Spasitele .
V Tóře se nemůže vyskytovat přednostně Nová Smlouvá, protože by to bylo předčasné.
Je to jako by jsi chtěl prvňáka učit složitosti vyššího ročníku.
Nová smlouva se ve SZ vyskytuje v příbězích. a v proroctvích.
Za páté jestliže předobrazný systém SZ byl velkolepý, tak skutečnost v Kristu ho zastíní(la)
Ve výrazu zastíni la jsem dal konec do závorky. Protože tomu, komu se v mysli nerozbřeskla" sláva Ježíše Krista, zůstává závoj na očích stále.
Kapitolu z které cituješ nevyplývá to co jsi z toho vytvořil.
2K 3:13: Ne jako Mojžíš, který si dával na tvář závoj, aby synové Izraele nehleděli na konec toho, co pomíjí.
2K 3:14: Avšak jejich myšlení otupělo. Až do dnešního dne zůstává při čtení Staré smlouvy tentýž závoj neodkrytý, protože pomíjí jen v Kristu.
2K 3:15: Ale až dodnes, kdykoli se předčítá Mojžíš, leží závoj na jejich srdci.
2K 3:16: Kdykoli se však člověk obrátí k Pánu, je závoj odstraněn.
Re: Centrum židovského náboženství
Prave preto co si pisal a nepisal som publikoval opravu, ze totiz Pavol nehovori o opone chramu (ako si pisal) ale o zavoji Mojzisa (ako si nepisal). Avsak celkovy Pavlov text je (ako to mnohokrat vidime aj v inych jeho uvahach, ktore miesaju zidovsku symboliku s Jezisom) znacne nejasny a tazko logicky sledovatelny. Od zavoja na tvari Mojzisa prechadza k zavoju na Tore, potom k zavoju na srdci, potom k chybajucemu zavoju Jezisa a nakoniec zrkadliacemu sa chybajucemu zavoju krestanov. Snaha o sulad medzi zidovskou symbolikou a spravou o Jezisovi skoncila zamotanim sa do siete myslienok, alias jedna sa o "Bludiste Pavlova mysleni".ambassador napísal: ↑17 Jún 2018, 20:48 Za druhé nic jsem o Mojžíšovy nepsal. Mojžíš už dávno na zemi nebyl, ale SZ chrámová služba s přestávkami fungovala.
Okrem ineho, v Exode citame, ze Mojzis nosil zavoj lebo lud nezniesol pohlad na ziaru Boha, ktora z nej vychadzala. Pavol to zamlcal a prevratil, ked hovori nejasne o nejakom inom dovode (co je "koniec pominutelneho" ?)
-
- Príspevky: 2689
- Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
- Kontaktovať používateľa:
Re: Centrum židovského náboženství
Metaforický vyjadřovací jazykový styl nemá nic společného s převracením a vytvořením bludiště nejasnosti.
Pavel vystudoval židovskou teologii, nebyl nevzdělanec, z jeho dopisů je "cítit" vzdělanost. Pro některé lidi to může znít složitě.
Vedl čtenáře svých dopisů metaforickou cestou k poznání Krista. Na základě známého a přijatého, vedl k poznání a přijetí Krista.
To, že ho pochopili je poznatelné v šíření křesťanství v I století našeho letopočtu.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Metafora
Diskuze je možná jen na základě přijetí obecně známých poznatků.
Pavel vystudoval židovskou teologii, nebyl nevzdělanec, z jeho dopisů je "cítit" vzdělanost. Pro některé lidi to může znít složitě.
Vedl čtenáře svých dopisů metaforickou cestou k poznání Krista. Na základě známého a přijatého, vedl k poznání a přijetí Krista.
To, že ho pochopili je poznatelné v šíření křesťanství v I století našeho letopočtu.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Metafora
Diskuze je možná jen na základě přijetí obecně známých poznatků.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných