Ferdinand Varga - ODPOLEDNE (28.7.2018)

Založte diskusiu o kázni, ktorú ste si vypočuli. (Bolo by dobre, ak by názov obsahoval meno kazateľa a názov kázne, príp. dátum a miesto, kde bola prednesená. Dôležité je, aby bol v príspevku uvedený aj odkaz, kde sa dá kázeň vypočuť - archív na zborových stránkach, youtube, vimeo, ...)
mikim
Príspevky: 2261
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44

Re: Ferdinand Varga - ODPOLEDNE (28.7.2018)

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

Milan napísal: 21 Aug 2018, 19:27
Já jsem s Vámi až do konce to ano, ale ne já se za Vás budu přimlouvat u Otce, aby Vám odpustil Vaše hříchy i v době kdy už nebudu ve svatyni svatých kde je kniha života a další knihy s našimi hříchy tedy po ukončení doby milosti v době 7 posledních ran (cca 1-6 měsíců dle trvání Egyptských ran) a v době na cestě na planetu zemi (což trvá dalších 7 dní-přesně tolik dní na novou planetu do nebe do Nového Jeruzaléma dle EGW poletíme), takže opakuji, to, že s námi Pán Ježíš bude (např. skrze anděly či ducha Svatého) neznamená, že se za nás v době ran bude moci přimlouvat u Otce, o tom opravdu v Písmu nic není.

Co říci k tomuto učení: Bůh Otec, který z lásky k lidem obětuje svého jediného Syna pro jejich spásu (Jan 3:16), některé z nich v závěru dějin zatratí, neboť jeho Syn se vydal od nebeského soudu na Zem, a tudíž se nepřimlouvá...

Písmo hovoří o svatyni v nebi a o nebeských knihách a také o soudu. Umělecká díla nám líčí, jak si je fantazie či obrazotvornost jejich tvůrců představuje. Fundamentalisté biblické obrazy chápou doslova a do písmene, ba ještě jdou dál, kdo nevěří, budiž proklet! Počtáři by vám řekli, že na 1 miliardu věřících a 1 minutu soudního procesu by bylo třeba kolem 1900 let, rok sem, rok tam…
Mám za to, že spásná zvěst je jiného druhu: Existuje hřích, život odvrácený od Otce a existuje milost, dar skrze život, smrt a vzkříšení Krista, přijímaný a prožívaný vírou. Bude soud, který vyjeví, kdo žil s Kristem a kdo nikoliv. Určovat Bohu rozpis služeb nám nepřísluší. Detailně popisovat zasedací pořádek v nebi, číst nadpisy nebeských knih, nebo sčítat zástupy andělů znamená vlamovat se do tajemství, „které oko nepatřilo a ucho neslyšelo a na mysl lidskou nevstoupilo…“
...
Co říci k tomuto učení: Bůh Otec, který z lásky k lidem obětuje svého jediného Syna pro jejich spásu (Jan 3:16), některé z nich v závěru dějin zatratí, neboť jeho Syn se vydal od nebeského soudu na Zem, a tudíž se nepřimlouvá...

Ano takto to může být klidně podle Písma Pravda!

1 Petrův 4:18  A poněvadž spravedlivý sotva k spasení přichází, bezbožný a hříšník kde se ukáže?
Židům 10:26  Jestliže svévolně hřešíme i po tom, když jsme už poznali pravdu, nemůžeme počítat s žádnou obětí za hříchy,

...Fundamentalisté biblické obrazy chápou doslova a do písmene, ba ještě jdou dál, kdo nevěří, budiž proklet!

Já jako fundamentalista (věřící základu v Písmu) věřím, že min. 95% všeho co je napsáno v Písmu je doslovné a možná tak 1-5% jsou obrazy a podobenství.

...Bude soud, který vyjeví, kdo žil s Kristem a kdo nikoliv.

Soud již dávno je a započal od nás věřících mrtvých a nejspíše až po ukončení doby milosti bude probíhat soud nad námi spravedlivými živými a budeme souzeni na základě našich skutků Zákona viz Jakub a skutků milosrdentsví viz Mt. 25 kap.
Kdo žije s Kristem dodržuje Desatero a činí skutky milosrdenství, které i Bůh připravil, kdo to nedělá s Kristem nežije a ani ho nikdy doopravdy nepoznal.

Neregistrovaný

Re: Ferdinand Varga - ODPOLEDNE (28.7.2018)

Neprečítaný príspevok od používateľa Neregistrovaný »

Co ti na tom není jasné, ty nemáš počítač, aby sis to vygooglil jak dlouho trvalo 10 ran v Egyptě anglicky, když to neumíš najít česky? Tady to máš je zde spočítáno, že celkem trvaly 4-5 měsíců:
No a co, že to tam je napsáno? Chtěl jsem, aby jsi dal biblický odkaz, nechci teorii. Jinak si to umím najít i v angličtině,možná v ní nejsem tak zdatný jako Ty, ale už zase dehonestuješ (hřešíš)
To, že budeme ve vesmírné lodi cestovat sedm dní je výrok EGW čerpány odtud z adventistické diskuze:
Biblický text? EGW toho napsala, zdá se, že většinu církev nemůže ani použít.
Potok ohnivý tekl a vycházel od něho, tisícové tisíců sloužili jemu, a desetkrát tisíckrát sto tisíců stálo před ním; soud zasedl, a knihy otevříny byly.
Kde je napsáno, že to bylo ve svatyni?
Kdo se narodil z Boha nehřeší a nebo ho vůbec nepoznal. Takže otázka "Jak vydržet nehřešit..." je úplně mimo mísu.
Každý může přestat hřešit s pomocí Boží, jak už jsem napsal. Že bych mohl přestat hřešit bez pomocí Boha jsem nikdy neřekl.
Sám Jan píše 1J 1:8 Říkáme-li, že jsme bez hříchu, klameme sami sebe a pravda v nás není. Pokud si to o sobě či některých myslíš, klameš tedy sám sebe.
Zdá se, že Jan chtěl udělat nějakou radikalizaci či kontrast, prostě aby se lidem protivil hřích. Odvážně napsal, že znovuzrozený člověk nehřeší, nesluší se mu (vně) hřešit.
Otázka je na místě a je jich více-jak nehřešit i s Boží pomocí? Znáš někoho, kdo nehřeší? Jak se to projevuje? Takový člověk by neměl zemřít, že? Jak člověk ví, že nehřeší apod.
Přijetí Krista jako Spasitele toho neřeší, protože zemřel za naše hříchy, stačí jeho nabídku přijmout.
Podle EGW se jedná o dokonalost našeho charakteru, protože to je to jediné co si ze země do nebe odneseme. Kdo je dokonalý nemá potřebu hřešit, takže se to dá spojit.
A podle bible se jedná o co? V Mat 19:21 je to nejen zachovávání Zákona, ale boháč měl rozdat vše, co měl - takže to není bezhříšnost
V Fil 3:15 je výzva, aby dokonalí smýšleli jako Pavel - nejde tedy o bezhříšnost.Přitom Pavel sám přiznává, že není dokonalý (Fil 3:12), přesto vyzývá "dokonalé", aby ho následovali v myšlení.
Ano, dá se souhlasit, že to má, s ohledem na naši hříšnou přirozenost, souvislost s charakterem. Potřeba nehřešit je hloupost, hříšné myšlenky přichází nezávisle, stejně jako nenaplňujeme plně např. Jak 4:17. Zlé sklony můžeme "uspat", ale zůstávají.

Hosť

Re: Ferdinand Varga - ODPOLEDNE (28.7.2018)

Neprečítaný príspevok od používateľa Hosť »

Trochu som prekvapený, F. Varga káže. Veď kvôli tomu sa na Slovensku vydávali duchovenské preukazy, aby sa mu v tom zamedzilo. Asi to bratia na Slov. združení nedomysleli, ak na Morave to aj tak neplatí ...

Neregistrovaný

Re: Ferdinand Varga - ODPOLEDNE (28.7.2018)

Neprečítaný príspevok od používateľa Neregistrovaný »

Trochu som prekvapený, F. Varga káže. Veď kvôli tomu sa na Slovensku vydávali duchovenské preukazy, aby sa mu v tom zamedzilo. Asi to bratia na Slov. združení nedomysleli, ak na Morave to aj tak neplatí ...
Duchovenské průkazy jsou hloupost. Sbor má právo si pozvat koho chce, ani kazatel, pokud se sbor rozhodne, ani sdružení či unie, mu v tom nemohou zabránit. Samozřejmě, je třeba mít zdravý rozum, koho pozvat...
Vargu si pozvali do Vojkovic, což nepřekvapuje, spíš mne zaujalo, jak mohl být člověk s takovými schopnostmi kazatelem, podle mne je to legalista a navíc jeho kázání bylo mix všeho.

mikim
Príspevky: 2261
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44

Re: Ferdinand Varga - ODPOLEDNE (28.7.2018)

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

Hosť napísal: 22 Aug 2018, 21:28
Trochu som prekvapený, F. Varga káže. Veď kvôli tomu sa na Slovensku vydávali duchovenské preukazy, aby sa mu v tom zamedzilo. Asi to bratia na Slov. združení nedomysleli, ak na Morave to aj tak neplatí ...
Sbor má právo si pozvat koho chce, ani kazatel, pokud se sbor rozhodne, ani sdružení či unie, mu v tom nemohou zabránit. Samozřejmě, je třeba mít zdravý rozum, koho pozvat...
Vargu si pozvali do Vojkovic, což nepřekvapuje, spíš mne zaujalo, jak mohl být člověk s takovými schopnostmi kazatelem, podle mne je to legalista a navíc jeho kázání bylo mix všeho.
...Duchovenské průkazy jsou hloupost.

Přesně tak nějaký cár papíru zvaný duchovenský preukaz potřebuje jedině nějaký možná začátečník kazatel, který ani ještě vlastně neumí pořádně kázat a tak se musí prokázat, že je vůbec kazatel. Zatímco starší kazatelů typu F. Vargy takový cár papíru vůbec nepotřebují, protože si ho zvou jiné sbory i bez nějakého preukazu, a ten preukaz je takový zmetek, že si sním nikdo nevytře ani .....
Kazatel Varga - "legalista" je vždy vítaný u nás na Moravě či ve Slezsku a nemusí vůbec kázat ani ve sboře, ale klidně kdekoliv jinde, sbor jako budova není samozřejmě žádnou zárukou dobrého kázání. Ostatní kazatelé na Slovensku jsou minimálně o třídu až dvě níže se svými schopnostmi a znalostmi oproti F. Vargovi, který káže nejen s dobrou myslí, ale i srdcem!
Je lépe si pozvat kazatele, který káže PRAVDU Boží než platit desátky církvi a za odměnu poslouchat předsedy církve a jejich zástupce, kteří ve skutečnosti nekážou nic víc než hovno.

mikim
Príspevky: 2261
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44

Re: Ferdinand Varga - ODPOLEDNE (28.7.2018)

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

Hosť napísal: 22 Aug 2018, 20:14
Co ti na tom není jasné, ty nemáš počítač, aby sis to vygooglil jak dlouho trvalo 10 ran v Egyptě anglicky, když to neumíš najít česky? Tady to máš je zde spočítáno, že celkem trvaly 4-5 měsíců:
No a co, že to tam je napsáno? Chtěl jsem, aby jsi dal biblický odkaz, nechci teorii. Jinak si to umím najít i v angličtině,možná v ní nejsem tak zdatný jako Ty, ale už zase dehonestuješ (hřešíš)
To, že budeme ve vesmírné lodi cestovat sedm dní je výrok EGW čerpány odtud z adventistické diskuze:
Biblický text? EGW toho napsala, zdá se, že většinu církev nemůže ani použít.
Potok ohnivý tekl a vycházel od něho, tisícové tisíců sloužili jemu, a desetkrát tisíckrát sto tisíců stálo před ním; soud zasedl, a knihy otevříny byly.
Kde je napsáno, že to bylo ve svatyni?
Kdo se narodil z Boha nehřeší a nebo ho vůbec nepoznal. Takže otázka "Jak vydržet nehřešit..." je úplně mimo mísu.
Každý může přestat hřešit s pomocí Boží, jak už jsem napsal. Že bych mohl přestat hřešit bez pomocí Boha jsem nikdy neřekl.
Sám Jan píše 1J 1:8 Říkáme-li, že jsme bez hříchu, klameme sami sebe a pravda v nás není. Pokud si to o sobě či některých myslíš, klameš tedy sám sebe.
Zdá se, že Jan chtěl udělat nějakou radikalizaci či kontrast, prostě aby se lidem protivil hřích. Odvážně napsal, že znovuzrozený člověk nehřeší, nesluší se mu (vně) hřešit.
Otázka je na místě a je jich více-jak nehřešit i s Boží pomocí? Znáš někoho, kdo nehřeší? Jak se to projevuje? Takový člověk by neměl zemřít, že? Jak člověk ví, že nehřeší apod.
Přijetí Krista jako Spasitele toho neřeší, protože zemřel za naše hříchy, stačí jeho nabídku přijmout.
Podle EGW se jedná o dokonalost našeho charakteru, protože to je to jediné co si ze země do nebe odneseme. Kdo je dokonalý nemá potřebu hřešit, takže se to dá spojit.
A podle bible se jedná o co? V Mat 19:21 je to nejen zachovávání Zákona, ale boháč měl rozdat vše, co měl - takže to není bezhříšnost
V Fil 3:15 je výzva, aby dokonalí smýšleli jako Pavel - nejde tedy o bezhříšnost.Přitom Pavel sám přiznává, že není dokonalý (Fil 3:12), přesto vyzývá "dokonalé", aby ho následovali v myšlení.
Ano, dá se souhlasit, že to má, s ohledem na naši hříšnou přirozenost, souvislost s charakterem. Potřeba nehřešit je hloupost, hříšné myšlenky přichází nezávisle, stejně jako nenaplňujeme plně např. Jak 4:17. Zlé sklony můžeme "uspat", ale zůstávají.
Opakuješ se, nemusím ti dávat Biblický odkaz kolik trvaly rány v Egyptě, protože to jde odvodit tak jak píše autor a i ti nemusím dávat biblický odkaz jak dlouho poletíme do Nového Jeruzaléma, protože žádný takový není, to píše EGW, ale Ty nejsi adventista takže ti to může být úplně jedno.

...No a co, že to tam je napsáno? Chtěl jsem, aby jsi dal biblický odkaz, nechci teorii. Jinak si to umím najít i v angličtině,možná v ní nejsem tak zdatný jako Ty, ale už zase dehonestuješ (hřešíš)

Já ti dám odkaz v angličtině a Ty mi napíšeš, že hřeším, nepotřebuješ doktora?

...
Potok ohnivý tekl a vycházel od něho, tisícové tisíců sloužili jemu, a desetkrát tisíckrát sto tisíců stálo před ním; soud zasedl, a knihy otevříny byly.
Kde je napsáno, že to bylo ve svatyni?

Bude to v prvním oddělení nebeské svatyně...více najdeš zde pod nadpisem Prvním oddělením nebeské svatyně:
clanky-f9/2300-veceru-a-jiter-ve-svetle ... -t191.html

...Sám Jan píše 1J 1:8 Říkáme-li, že jsme bez hříchu, klameme sami sebe a pravda v nás není. Pokud si to o sobě či některých myslíš, klameš tedy sám sebe.
Zdá se, že Jan chtěl udělat nějakou radikalizaci či kontrast, prostě aby se lidem protivil hřích. Odvážně napsal, že znovuzrozený člověk nehřeší, nesluší se mu (vně) hřešit.
Otázka je na místě a je jich více-jak nehřešit i s Boží pomocí? Znáš někoho, kdo nehřeší? Jak se to projevuje? Takový člověk by neměl zemřít, že? Jak člověk ví, že nehřeší apod.
Přijetí Krista jako Spasitele toho neřeší, protože zemřel za naše hříchy, stačí jeho nabídku přijmout.S

Přijmout nabídku a nehřešit je správně (pro ty kdo to zvládnou na 1 až (1-) a věř tomu, že jsou takoví bratři a sestry na této zemi, kteří dodržují Boží přikázání a chodí tak jak chodil a žil Ježíš), tedy nikoliv přijmout nabídku a stále hřešit a hřích nevyznávat a nečinit pokání jak Ty si myslíš, že je to správně.

Přijmout nabídku a nehřešit a když náhodou občas jednorázově zhřešíme (pro ty kdo to občas zvládají hůře tak za 2-3 jako třeba já osobně), pak prosíme za odpuštění hříchu a činíme pokání, abychom již tento hřích neopakovali a v tom případě nás krev Ježíše Krista očistí (může očistit) od vyznaného hříchu.

1 Janův 1:7  Pakliť chodíme v světle, jako on jest v světle, obecenství máme vespolek, a krev Ježíše Krista Syna jeho očišťuje nás od všelikého hříchu.
8  Pakliť díme, že hříchu nemáme, sami se svodíme, a pravdy v nás není.
9  Jestliže pak budeme vyznávati hříchy své, věrnýť jest Bůh a spravedlivý, aby nám odpustil hříchy, a očistil nás od všeliké nepravosti.
10  Díme-li, že jsme nehřešili, činíme jej lhářem, a neníť v nás slova jeho.

1 Janův 2:1  Synáčkové moji, totoť vám píši, abyste nehřešili. Pakliť by kdo zhřešil, přímluvci máme u Otce, Ježíše Krista spravedlivého.
2  A onť jest obět slitování za hříchy naše, a netoliko za naše, ale i za hříchy všeho světa.
3  A po tomť známe, že jsme jej poznali, jestliže přikázání jeho ostříháme.
4  Dí-liť kdo: Znám jej, a přikázání jeho neostříhá, lhářť jest, a pravdy v něm není.
5  Ale kdožť ostříhá slova jeho, v pravděť láska Boží v tom jest dokonalá. Po tomť známe, že jsme v něm.
6  Kdo praví, že v něm zůstává, máť, jakž on chodil, i tento tak choditi.
7  Bratří, ne nějaké nové přikázání vám píši, ale přikázání staré, kteréž jste měli od počátku. A to přikázání staré jestiť slovo to, kteréž jste slyšeli od počátku.
8  A zase přikázání nové píši vám, kteréžto jest pravé i v něm i v vás. Nebo tma pomíjí, a světlo to pravé již svítí.
9  Kdo praví, že jest v světle, a bratra svého nenávidí, v temnostiť jest až posavad.
10  Kdož miluje bratra svého, v světle zůstává, a pohoršení v něm není.
11  Ale kdož nenávidí bratra svého, v temnosti jest, a v temnosti chodí, a neví, kam jde; nebo temnost oslepila oči jeho.
12  Píši vám, synáčkové, žeť jsou vám odpuštěni hříchové pro jméno jeho.
13  Píši vám, otcové, že jste poznali toho, kterýž jest od počátku. Píši vám, mládenci, že jste zvítězili nad zlým.
14  Píši vám, dítky, že jste poznali Otce. Psal jsem vám, otcové, že jste poznali toho, kterýž jest od počátku. Psal jsem vám, mládenci, že silní jste, a slovo Boží v vás zůstává, a že jste zvítězili nad zlým.
15  Nemilujtež světa, ani těch věcí, kteréž na světě jsou. Miluje-liť kdo svět, není lásky Otcovy v něm.
16  Nebo všecko, což jest na světě, jako žádost těla, a žádost očí, a pýcha života, toť není z Otce, ale jest z světa.
17  A svět hyne i žádost jeho, ale kdož činí vůli Boží, ten trvá na věky.


...Ano, dá se souhlasit, že to má, s ohledem na naši hříšnou přirozenost, souvislost s charakterem. Potřeba nehřešit je hloupost, hříšné myšlenky přichází nezávisle, stejně jako nenaplňujeme plně např. Jak 4:17. Zlé sklony můžeme "uspat", ale zůstávají.

Jedinou dokonalost, kterou můžeme mít je dokonalost charakteru jak jsem již napsal, dokonalost třeba těla asi na této zemi nebudeme mít nikdy. Hříšné myšlenky přichází nezávisle, ale když žijeme s Bohem tak už téměř nehřešíme jinak jsme jej stále dobře nepoznali, zlé sklony pokud uspíme tak přece nehřešíme, to, že zůstávají vůbec nic neznamená. Život je boj, proto musíme bojovat a zvítězit a nehřešit o to šlo i Pánu Ježíši, aby nás takto učil.

Zjevení Janovo 3:19  Já kteréžkoli miluji, kárám a tresci; rozhorliž se tedy, a čiň pokání.
20  Aj, stojímť u dveří, a tluku. Jestližeť by kdo uslyšel hlas můj a otevřel dveře, vejduť k němu, a budu s ním večeřeti, a on se mnou.
21  Kdož zvítězí, dám jemu seděti s sebou na trůnu svém, jako i já zvítězil jsem, a sedím s Otcem svým na trůnu jeho.

1 Janův 3:8  Kdož činí hřích, z ďábla jest; nebo ďábel hned od počátku hřeší. Na toť jest zjeven Syn Boží, aby kazil skutky ďáblovy.

Neregistrovaný

Re: Ferdinand Varga - ODPOLEDNE (28.7.2018)

Neprečítaný príspevok od používateľa Neregistrovaný »

Opakuješ se, nemusím ti dávat Biblický odkaz kolik trvaly rány v Egyptě, protože to jde odvodit tak jak píše autor a i ti nemusím dávat biblický odkaz jak dlouho poletíme do Nového Jeruzaléma, protože žádný takový není, to píše EGW, ale Ty nejsi adventista takže ti to může být úplně jedno.
Pokud nemůžeš uvést "psáno jest", tak raději nepiš spekulace. Sama E.W. někde psala ať lidé necitují její výroky, aniž by je mohli podepřít Písmem. Nikde není psáno, že poslední rány budou stejného druhu jako v Egyptě, že budou stejně trvat, takže uvedená studie je pouze osobní názor autora, který přejímáš. Bible to neupřesňuje a pozor na "odvozování", někteří adventisté odvozovali konec světa 120 let po roku 1844 a šli na Moravě na kopec roku 1964 k smíchu okolí a své ostudě - konec světa nenastal...
Jinak jsem adventista, i v tom se velmi mýlíš.
Já ti dám odkaz v angličtině a Ty mi napíšeš, že hřeším, nepotřebuješ doktora?
Nejde o odkaz v angličtině, ale o to, co jsi napsal mně - "nemáš počítač?", " neumíš si to najít v češtině?" To srážení, možná vychloubání-přečti si svou odpověď v této věci znovu. A i v této Tvé další odpovědi - "nepotřebuješ doktora?" (myšleno psychiatra) je řečeno mnohé, Mikime, domnívám se, že Ti chybí to hlavní před Bohem - nemáš lásku, odsuzuješ.
Bude to v prvním oddělení nebeské svatyně...více najdeš zde pod nadpisem Prvním oddělením nebeské svatyně:
Ale já nechci odkaz na Mikimův článek, ale odkaz na bibli! Kde je to v bibli napsáno? Tj., že soud a otevřené knihy jsou ve svatyni?
Přijmout nabídku a nehřešit je správně (pro ty kdo to zvládnou na 1 až (1-) a věř tomu, že jsou takoví bratři a sestry na této zemi, kteří dodržují Boží přikázání a chodí tak jak chodil a žil Ježíš), tedy nikoliv přijmout nabídku a stále hřešit a hřích nevyznávat a nečinit pokání jak Ty si myslíš, že je to správně.
Možná jsou mezi námi lidé, kteří vnějšně zachovávají Boží přikázání (v Tvém pojetí asi Desatero), ale co vnitřek? Tvůj problém je, že se zaměřuješ na "nehřešit", zatímco já na "vztah s Kristem". Taky mne (už vlastně ani ne) udivuje, že se stále zabýváš druhými, co oni, že hřeší a nevyznávají či nečiní pokání - co je Ti do toho, jak to oni mají s Bohem?
Soustředit na se Zákon je cesta do pekla, soustředit se na Krista a spolehnout na milost je to, k čemu nás vybízí.
Jedinou dokonalost, kterou můžeme mít je dokonalost charakteru jak jsem již napsal, dokonalost třeba těla asi na této zemi nebudeme mít nikdy
Ano, to jsi psal, je to zřejmě myšlenka EW, na to jsem odpovídal a uváděl verše z Písma, že jde (i) o jiné věci. Dokonalost těla ne asi, ale určitě nebudeme mít na této zemi.
Hříšné myšlenky přichází nezávisle, ale když žijeme s Bohem tak už téměř nehřešíme jinak jsme jej stále dobře nepoznali, zlé sklony pokud uspíme tak přece nehřešíme, to, že zůstávají vůbec nic neznamená. Život je boj, proto musíme bojovat a zvítězit a nehřešit o to šlo i Pánu Ježíši, aby nás takto učil.
Nevím, jak to chceš posuzovat, že když žiješ s Bohem, tak nehřešíš? Na čem to vidíš? Pokud "uspíme" zlé sklony (jak se to dělá?), tak stejně hřešíme, jsme totiž přirozeně hříšní, jaksi neumíme být nehříšní. Jejich "uspání" je jen Boží zásluha, není to v lidské moci, v praxi to znamená, že v běžné situaci (např. při pohledu na hezkou ženu) nás napadne hříšná myšlenka, ale v tom okamžiku na nás také působí Boží duch a ovlivňuje naši morálku. Stupeň překonání těchto věcí se neodvažuji u lidí hodnotit, pozor ale na to, někteří křesťané jsou asi pouze moralisté (vnějšně se dokáží ovládat), ale k ovládání došli sami. Jiní se sice tak neovládnou, ale dávají více prostoru Bohu, aby je proměňoval a dával jim sílu pokušení překonat.To, že hřích "spí" neznamená, že v nás není, jen číhá na svou příležitost.
Apoštol Pavel o tomto zápase píše, že když přišel Zákon,(tj. pochopil ho v hloubce), hřích ožil(myslel si totiž, že ho překonal) a on zemřel (zhřešil, selhal). V jeho i naší přirozenosti nepřebývá dobro Řím 7:18, jsme zajatci hříchu - ale díky Bohu za vysvobození skrze J.Krista.
Dnes už Ti na případný komentář neodpovím, jdu se totiž připravit na šábes :D

mikim
Príspevky: 2261
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44

Re: Ferdinand Varga - ODPOLEDNE (28.7.2018)

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

Hosť napísal: 24 Aug 2018, 16:12
Opakuješ se, nemusím ti dávat Biblický odkaz kolik trvaly rány v Egyptě, protože to jde odvodit tak jak píše autor a i ti nemusím dávat biblický odkaz jak dlouho poletíme do Nového Jeruzaléma, protože žádný takový není, to píše EGW, ale Ty nejsi adventista takže ti to může být úplně jedno.
Pokud nemůžeš uvést "psáno jest", tak raději nepiš spekulace. Sama E.W. někde psala ať lidé necitují její výroky, aniž by je mohli podepřít Písmem. Nikde není psáno, že poslední rány budou stejného druhu jako v Egyptě, že budou stejně trvat, takže uvedená studie je pouze osobní názor autora, který přejímáš. Bible to neupřesňuje a pozor na "odvozování", někteří adventisté odvozovali konec světa 120 let po roku 1844 a šli na Moravě na kopec roku 1964 k smíchu okolí a své ostudě - konec světa nenastal...
Jinak jsem adventista, i v tom se velmi mýlíš.
Já ti dám odkaz v angličtině a Ty mi napíšeš, že hřeším, nepotřebuješ doktora?
Nejde o odkaz v angličtině, ale o to, co jsi napsal mně - "nemáš počítač?", " neumíš si to najít v češtině?" To srážení, možná vychloubání-přečti si svou odpověď v této věci znovu. A i v této Tvé další odpovědi - "nepotřebuješ doktora?" (myšleno psychiatra) je řečeno mnohé, Mikime, domnívám se, že Ti chybí to hlavní před Bohem - nemáš lásku, odsuzuješ.
Bude to v prvním oddělení nebeské svatyně...více najdeš zde pod nadpisem Prvním oddělením nebeské svatyně:
Ale já nechci odkaz na Mikimův článek, ale odkaz na bibli! Kde je to v bibli napsáno? Tj., že soud a otevřené knihy jsou ve svatyni?
Přijmout nabídku a nehřešit je správně (pro ty kdo to zvládnou na 1 až (1-) a věř tomu, že jsou takoví bratři a sestry na této zemi, kteří dodržují Boží přikázání a chodí tak jak chodil a žil Ježíš), tedy nikoliv přijmout nabídku a stále hřešit a hřích nevyznávat a nečinit pokání jak Ty si myslíš, že je to správně.
Možná jsou mezi námi lidé, kteří vnějšně zachovávají Boží přikázání (v Tvém pojetí asi Desatero), ale co vnitřek? Tvůj problém je, že se zaměřuješ na "nehřešit", zatímco já na "vztah s Kristem". Taky mne (už vlastně ani ne) udivuje, že se stále zabýváš druhými, co oni, že hřeší a nevyznávají či nečiní pokání - co je Ti do toho, jak to oni mají s Bohem?
Soustředit na se Zákon je cesta do pekla, soustředit se na Krista a spolehnout na milost je to, k čemu nás vybízí.
Jedinou dokonalost, kterou můžeme mít je dokonalost charakteru jak jsem již napsal, dokonalost třeba těla asi na této zemi nebudeme mít nikdy
Ano, to jsi psal, je to zřejmě myšlenka EW, na to jsem odpovídal a uváděl verše z Písma, že jde (i) o jiné věci. Dokonalost těla ne asi, ale určitě nebudeme mít na této zemi.
Hříšné myšlenky přichází nezávisle, ale když žijeme s Bohem tak už téměř nehřešíme jinak jsme jej stále dobře nepoznali, zlé sklony pokud uspíme tak přece nehřešíme, to, že zůstávají vůbec nic neznamená. Život je boj, proto musíme bojovat a zvítězit a nehřešit o to šlo i Pánu Ježíši, aby nás takto učil.
Nevím, jak to chceš posuzovat, že když žiješ s Bohem, tak nehřešíš? Na čem to vidíš? Pokud "uspíme" zlé sklony (jak se to dělá?), tak stejně hřešíme, jsme totiž přirozeně hříšní, jaksi neumíme být nehříšní. Jejich "uspání" je jen Boží zásluha, není to v lidské moci, v praxi to znamená, že v běžné situaci (např. při pohledu na hezkou ženu) nás napadne hříšná myšlenka, ale v tom okamžiku na nás také působí Boží duch a ovlivňuje naši morálku. Stupeň překonání těchto věcí se neodvažuji u lidí hodnotit, pozor ale na to, někteří křesťané jsou asi pouze moralisté (vnějšně se dokáží ovládat), ale k ovládání došli sami. Jiní se sice tak neovládnou, ale dávají více prostoru Bohu, aby je proměňoval a dával jim sílu pokušení překonat.To, že hřích "spí" neznamená, že v nás není, jen číhá na svou příležitost.
Apoštol Pavel o tomto zápase píše, že když přišel Zákon,(tj. pochopil ho v hloubce), hřích ožil(myslel si totiž, že ho překonal) a on zemřel (zhřešil, selhal). V jeho i naší přirozenosti nepřebývá dobro Řím 7:18, jsme zajatci hříchu - ale díky Bohu za vysvobození skrze J.Krista.
Dnes už Ti na případný komentář neodpovím, jdu se totiž připravit na šábes :D
...Možná jsou mezi námi lidé, kteří vnějšně zachovávají Boží přikázání (v Tvém pojetí asi Desatero), ale co vnitřek? Tvůj problém je, že se zaměřuješ na "nehřešit", zatímco já na "vztah s Kristem". Taky mne (už vlastně ani ne) udivuje, že se stále zabýváš druhými, co oni, že hřeší a nevyznávají či nečiní pokání - co je Ti do toho, jak to oni mají s Bohem?
Soustředit na se Zákon je cesta do pekla, soustředit se na Krista a spolehnout na milost je to, k čemu nás vybízí.

Ty znáš někoho kdo Boží přikázání Desatera jen vnějšně To jsem ještě nikdy neslyšel, každý kdo opravdu zachovává Desatero tak to dělá z celé své mysli a srdce, protože tam nám Bůh své zákony v nové smlouvě zapsal.
Já jsem se někdy doteď zabýval někým konkrétně kdo hřeší, nevyznává hříchy a nečiní pokání? Já jsem jen psal to co o tom říká Písmo, ale o nikom jsem se pokud si pamatuji přímo konkrétně nikdy nebavil (možná kromě TP).
O tom co o tom říká Písmo budu psát i nadále, i přes Tvoji řečenou drzost "co je mi do toho, jak to oni mají s Bohem"!
Soustředit se na to co říká Pán Ježíš o Zákoně, jehož přikázání sám schvaluje u učí o nich je součásti naší cesty ke spasení a milosti, která jde s Božím Zákonem ruku v ruce:
clanky-f9/zakon-a-milost-t479.html

Soustředit se na Krista je jistě správně, ale jen to samo o sobě nestačí k našemu spasení. Tedy alespoň těm, kdo mají normální IQ, umí číst a chápou Písmo a umí si přečíst, že Ježíš říká, abychom nehřešili a kdo žije s duchem Božím nepodlehne tomu k čemu jej táhne jeho lidská přirozenost!

Svatí již nehřeší…

Svatí, kteří se narodili z Boha již nehřeší a mohou dosáhnout a také dosáhnou vítězství nad hříchem z moci ducha Svatého již nyní zde na zemi:

1 Petrův 1:22 Když jste nyní přijali pravdu a tak očistili své duše k nepředstírané bratrské lásce, z upřímného srdce vytrvale se navzájem milujte.

23 Vždyť jste se znovu narodili, nikoli z pomíjitelného semene, nýbrž z nepomíjitelného, skrze živé a věčné slovo Boží.

Titovi 2:14 On se za nás obětoval, aby nás vykoupil ze všeho hříchu a posvětil za svůj vlastní lid, horlivý v dobrých skutcích.

1 Korintským 10:13 Nepotkala vás zkouška nad lidské síly. Bůh je věrný: nedopustí, abyste byli podrobeni zkoušce, kterou byste nemohli vydržet, nýbrž se zkouškou vám připraví i východisko a dá vám sílu, abyste mohli obstát.

Jan 5:14 Později vyhledal Ježíš toho člověka v chrámě a řekl mu: "Hle, jsi zdráv. Už nehřeš, aby tě nepotkalo něco horšího!"

1 Korintským 15:43 Co je zaseto v poníženosti, vstává v slávě. Co je zaseto v slabosti, vstává v moci.

1 Janův 3:9 Kdo je narozen z Boha, nedopouští se hříchu, protože Boží símě v něm zůstává; ba ani nemůže hřešit, protože se narodil z Boha.

Jeremjáš 31:33 Toto je smlouva, kterou uzavřu s domem izraelským po oněch dnech, je výrok Hospodinův: Svůj zákon jim dám do nitra, vepíši jim jej do srdce. Budu jim Bohem a oni budou mým lidem.

Římanům 8:9 Vy však nejste živi ze své síly, ale z moci Ducha, jestliže ve vás Boží Duch přebývá. Kdo nemá Ducha Kristova, ten není jeho.

Římanům 12:2 A nepřizpůsobujte se tomuto věku, nýbrž proměňujte se obnovou své mysli, abyste mohli rozpoznat, co je vůle Boží, co je dobré, Bohu milé a dokonalé.

Galatským 5:16 Chci říci: Žijte z moci Božího Ducha, a ... irozenost.

Efezským 2:4  Ale Bůh, bohatý v milosrdenství, z velké lásky, jíž si nás zamiloval,
5 probudil nás k životu spolu s Kristem, když jsme byli mrtvi pro své hříchy. Milostí jste spaseni!
6 Spolu s ním nás vzkřísil a spolu s ním uvedl na nebeský trůn v Kristu Ježíši,

27 tak si on sám připravil církev slavnou, bez poskvrny, vrásky a čehokoli podobného, aby byla svatá a bezúhonná.


a další verše, přijali jsme milost tak budeme hřešit i nadále? Ne!

Římanům 6:1  Co tedy řekneme? Máme zůstávat v hříchu, aby se rozhojnila milost?

2  Naprosto ne! Jak bychom my, kteří jsme hříchu zemřeli, v něm mohli ještě žít?

3  Což nevíte, že my všichni, kteří jsme byli pokřtěni v Krista Ježíše, byli jsme pokřtěni v jeho smrt?

4  Byli jsme spolu s ním skrze křest pohřbeni ve smrt, abychom i my, tak jako byl Kristus skrze slávu Otce vzkříšen z mrtvých, vstoupili na cestu nového života.

5  Neboť jestliže jsme se stali s ním srostlými tím, že jsme mu byli podobni ve smrti, jistě mu budeme podobni i v zmrtvýchvstání.
Římanům

6:6  Víme přece, že starý člověk v nás byl spolu s ním ukřižován, aby tělo ovládané hříchem bylo zbaveno moci a my už hříchu neotročili.

Římanům 6:7  Vždyť ten, kdo zemřel, je vysvobozen z moci hříchu.

Římanům 6:12  Nechť tedy hřích neovládá vaše smrtelné tělo, tak abyste poslouchali, čeho se mu zachce;

Římanům 6:13  ani nepropůjčujte hříchu své tělo za nástroj nepravosti, ale jako ti, kteří byli vyvedeni ze smrti do života, propůjčujte sami sebe a své tělo Bohu za nástroj spravedlnosti.

Římanům 6:14  Hřích nad vámi už nebude panovat; vždyť nejste pod zákonem, ale pod milostí.

Římanům 6:15  Co z toho plyne? Máme snad hřešit, protože nejsme pod zákonem, ale pod milostí? Naprosto ne!

Římanům 6:16  Víte přece, když se někomu zavazujete k poslušné službě, že se stáváte služebníky toho, koho posloucháte - buď otročíte hříchu, a to vede k smrti, nebo posloucháte Boha, a to vede k spravedlnosti.

Římanům 6:18  A tak jste byli osvobozeni od hříchu a stali jste se služebníky spravedlnosti.

Římanům 6:20  Když jste byli služebníky hříchu, měli jste svobodu od spravedlnosti;

Římanům 6:21  jaký jste tehdy měli užitek z toho, zač se nyní stydíte? Konec toho všeho je přece smrt.

Římanům 6:22  Avšak nyní, když jste byli osvobozeni od hříchu a stali se služebníky Božími, máte z toho užitek, totiž posvěcení, a čeká vás život věčný.

Římanům 6:23  Mzdou hříchu je smrt, ale darem Boží milosti je život věčný v Kristu Ježíši, našem Pánu.


Člověk, který činí dobré a zdržuje se zlého, protože zákon nabádá k jednomu a odrazuje od druhého, není důkazem toho, že se nachází pod zákonem, ani toho, že se nachází pod milostí.

Pavel říká, že nejsme pod zákonem, ale pod milostí. Myslí tím, že už nepodléháme trestu podle zákona, protože Kristus nás zachránil před trestem. Když jsme tedy zachráněni od trestu, neznamená to, že můžeme svobodně porušovat zákon. Znamená to, že jsme vysvobozeni od trestu smrti. Někteří si to vykládají tak, že když nejsou pod zákonem, mohou porušovat zákon. Hlásají to však jen pokud jde o sobotu. Ještě nikdy jsem neslyšel žádného kazatele říkat: „Můžete se všichni volně dopouštět smilstva. Nejste pod zákonem. Klidně něco ukradněte. Nejste pod zákonem. Můžete svobodně lhát. Nejste pod zákonem.“ Takto to nepoužívají, dokud nezaslechnou pravdu o sobotě. „Ne, ne. My nejsme pod zákonem, jsme pod milostí.“

Zde je jasně řečeno o kterém zákonu Pavel mluví (stejně jako v Ř 4:15 či v 1J 3:4):

[KB1613] Ř 7:7 Což tedy díme? Že zákon jest hříchem? Nikoli; nýbrž hříchu jsem nepoznal, než skrze zákon. Nebo i o žádosti byl bych nevěděl, kdyby byl zákon neřekl: Nepožádáš.

[KB1613] Ř 7:11 Nebo hřích, vzav příčinu skrze to přikázaní, podvedl mne, a skrze ně zabil.

[KB1613] Ř 7:12 A tak zákon zajisté jest svatý, a přikázaní svaté i spravedlivé a dobré.

Pavel označuje Zákon za svatý. Je-li tedy Zákon stejně svatý jako jeho Autor, jak bychom k němu měli přistupovat? Když je něco „svaté“, je to posvěceno Boží přítomností, náleží to Bohu. To tedy platí i o Božím zákonu. Jak bychom se měli chovat k tomu, co je Bohem prohlášeno za svaté?

Neregistrovaný

Re: Ferdinand Varga - ODPOLEDNE (28.7.2018)

Neprečítaný príspevok od používateľa Neregistrovaný »

Ty znáš někoho kdo Boží přikázání Desatera jen vnějšně To jsem ještě nikdy neslyšel, každý kdo opravdu zachovává Desatero tak to dělá z celé své mysli a srdce, protože tam nám Bůh své zákony v nové smlouvě zapsal.
Protože nevidím do srdcí lidí, vidím pouze vnějšek a to ještě pouze velmi málo. Vidím třeba, že dotyčný nepracuje v sobotu, ale z jakých pohnutek to je, nevím. Podobně je to i s ostatními přikázáními-jak to doopravdy je, nevím a po zkušenosti z církve, kdy někteří členové i celá léta skrytě nežili v souladu s Desaterem, až to vyplavalo, jsem opatrný.
Popisuješ ideální stav, ale jak to je opravdu u každého, vidí pouze Bůh.
O tom co o tom říká Písmo budu psát i nadále, i přes Tvoji řečenou drzost "co je mi do toho, jak to oni mají s Bohem"!
Mikime, jsi docela mistr v překrucování smyslu odpovědí. Má výtka Tobě byla z důvodu, že máš v mnoha odpovědích posuzování lidí. Je to typické pro lidi, kteří jsou legalisticky zaměřeni, protože mají potřebu se stále s někým porovnávat (my děláme- oni nedělají,my to nejíme-oni to jedí, my to nenosíme-oni ano atd.). Znovu jsme u toho, Ty nevidíš do lidí a taky jsme na různém stupni vztahu s Bohem, vnějšek sice něco vypovídá o člověku, ale Hospodin vidí do srdce. Některé projevy mohou klamat a vést k povrchnímu odsuzování.
Bůh mne miloval, když jsem se opíjel a málo v něj věřil, přišel čas, kdy mne oslovil. V očích některých adventistů bych byl ovšem odsouzen..
Soustředit se na Krista je jistě správně, ale jen to samo o sobě nestačí k našemu spasení. Tedy alespoň těm, kdo mají normální IQ, umí číst a chápou Písmo a umí si přečíst, že Ježíš říká, abychom nehřešili a kdo žije s duchem Božím nepodlehne tomu k čemu jej táhne jeho lidská přirozenost!
Trochu už Tvoje myšlení znám, máš model spasení Kristus +něco (zachovávání), mám trochu jiný a to pouze Kristus.Osobně to pro mne znamená, že i když selžu (zhřeším), i když podlehnu, jsem na cestě s ním a on mne spasí. Nesoustřeďuji se na zachovávání něčeho, na vyhýbání se něčemu, protože když žiji s Bohem, on to vyřeší.
Pavel říká, že nejsme pod zákonem, ale pod milostí. Myslí tím, že už nepodléháme trestu podle zákona, protože Kristus nás zachránil před trestem. Když jsme tedy zachráněni od trestu, neznamená to, že můžeme svobodně porušovat zákon. Znamená to, že jsme vysvobozeni od trestu smrti. Někteří si to vykládají tak, že když nejsou pod zákonem, mohou porušovat zákon. Hlásají to však jen pokud jde o sobotu. Ještě nikdy jsem neslyšel žádného kazatele říkat: „Můžete se všichni volně dopouštět smilstva. Nejste pod zákonem. Klidně něco ukradněte. Nejste pod zákonem. Můžete svobodně lhát. Nejste pod zákonem.“ Takto to nepoužívají, dokud nezaslechnou pravdu o sobotě. „Ne, ne. My nejsme pod zákonem, jsme pod milostí.“
Ano, s tím se dá souhlasit.

mikim
Príspevky: 2261
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44

Re: Ferdinand Varga - ODPOLEDNE (28.7.2018)

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

...Osobně to pro mne znamená, že i když selžu (zhřeším), i když podlehnu, jsem na cestě s ním a on mne spasí. Nesoustřeďuji se na zachovávání něčeho, na vyhýbání se něčemu, protože když žiji s Bohem, on to vyřeší.

Jen za předpokladu, že vyznáš hřích a budeš činit pokání, aby ten hřích již vykořenil a neopakoval, v opačném případě nebudeš spasený...

1 Janův 3:4  Každý, kdo se dopouští hříchu, jedná i proti zákonu Božímu, neboť hřích je porušení zákona.

Skutky apoštolské 3:19  Proto čiňte pokání a obraťte se, aby byly smazány vaše hříchy.

Izajáš 51:7  Poslouchejte mne, kteříž znáte spravedlnost, lide, v jehož srdci jest zákon můj; nebojte se útržky lidí bídných, a hanění jejich neděste se.

Židům 12:15  Prohlédajíce k tomu bedlivě, aby někdo neodpadl od milosti Boží, a aby nějaký kořen hořkosti nepodrostl, a neučinil překážky, skrze nějž by poškvrněni byli mnozí;

Ezechiel 18:24 Pakli by se odvrátil spravedlivý od spravedlnosti své, a činil by nepravost, čině podlé všech ohavností, kteréž činí bezbožný, takový-liž by živ byl? Na žádné spravedlnosti jeho, kteréž činil, nebude pamatováno. Pro přestoupení své, jehož se dopouštěl, a pro hřích svůj, kterýž páchal, pro tyť věci umře.

Židům 10:26  Jestliže svévolně hřešíme i po tom, když jsme už poznali pravdu, nemůžeme počítat s žádnou obětí za hříchy,

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný