Tomáš Plechatýý napísal: ↑19 Sep 2018, 15:39
18Neboť jste nepřistoupili k hmatatelné hoře a k planoucímu ohni a k temnotě a k mrákotě a vichru 19a k zvuku polnice a takovému hlasu slov, že ti, kdo ho uslyšeli, prosili, aby k nim nebylo více mluveno, 20neboť nemohli snést to, co bylo přikazováno: ‚I kdyby se zvíře dotklo té hory, bude ukamenováno,‘ 21a tak strašná byla ta podívaná, že Mojžíš řekl: ‚Jsem zděšen a třesu se.‘ 22Ale přistoupili jste
k hoře Siónu a k městu živého Boha, nebeskému Jeruzalému, a k desetitisícům andělů,
k slavnostnímu shromáždění 23a k církvi prvorozených, kteří jsou zapsáni v nebesích, a k Bohu, soudci všech,
a k duchům spravedlivých, kteří jsou učiněni dokonalými, 24a k prostředníku nové smlouvy Ježíšovi, a ke krvi pokropení, která mluví lépe než Ábel.
V nebeském Jeruzalémě jsou duchové spravedlivých a církev prvorozených zesnulých - respektive jsou tam už od doby napsání listu židům. A jak nebo kdy se tam třeba dostali?
Matouš o smrti Ježíše:
Ale Ježíš znovu vykřikl silným hlasem a vypustil ducha. 51A hle, opona svatyně se roztrhla ve dví odshora až dolů a země se zatřásla a skály se roztrhly 52a hroby se otevřely a mnohá těla zesnulých svatých byla vzkříšena; 53když vyšli z hrobů po jeho vzkříšení, vstoupili do svatého města a ukázali se mnohým.
Zjevení 6 kapitola
9A když otevřel pátou pečeť, spatřil jsem pod oltářem duše zabitých pro Boží slovo a pro svědectví, které věrně drželi. 10A ti zvolali mocným hlasem: „Jak dlouho ještě, Panovníku, svatý a pravý, nebudeš soudit a trestat za naši krev ty, kdo bydlí na zemi?“ 11A každému z nich bylo dáno bílé roucho a bylo jim řečeno, ať odpočinou ještě krátký čas, dokud se nenaplní počet jejich spoluotroků a jejich bratrů, kteří mají být zabíjeni jako oni.
Zdá se tedy, že v nebi budou duše zemřelých podle bible přibývat i nadále a to dříve než bude druhý příchod.
Co se týče Zjevení 6 a duší pod oltářem, tak jak jsem již napsal jsou to ty, kteří vystoupili se svými těly spolu s Ježíšem do nebe při jeho odchodu, nebo to vyjádření může být jak jsem již v minulosti uvedl:
Zjevení 6,9-11: Duše pod oltářem (Martino Tomasi)
Můžeme si představit stav mučedníků jako nebeskou blaženost, když stále křičí „velikým hlasem“ a usilují o pomstu? Odpovídá to duchu mučedníků, z nichž se tak mnozí modlili za své pronásledovatele? I kdyby měli v době ohrožení života takové pocity, přece je to neslučitelné s nebeským štěstím vykoupených mučedníků. Jak vysvětlit toto biblické místo? Podle 10. verše volají svědkové víry: „kdy už... za naši krev potrestáš ty, kdo bydlí na zemi?“ Automaticky si tu vzpomeneme na první bratrovraždu, kdy Bůh řekl vrahovi Kainovi: „...prolitá krev tvého bratra křičí ke mně ze země.“ (1. Moj 4,10) Jako zde - básnicky řečeno - volá prolitá krev k nebi, tak volá k nebi i krev mučedníků ve Zjevení 6,10. Sami mučedníci jsou v Božích očích ospravedlněni. (verš 11) Bůh ví, co vytrpěli.
Den soudu a pomsty je přede dveřmi. Mučedníci svou odměnu ještě nepřijali (Žd 11,32-40). Pátá pečeť je poselstvím útěchy a povzbuzením pro všechny, kdo byli pronásledováni pro víru. Bílé šaty poukazují na ospravedlnění, kterého se mučedníkům jednou dostane. Nakonec zvítězí pravda a spravedlnost.
Na tomto místě se pak vyskytuje výraz „duše pod oltářem“. Oltář nám připomíná zápalné oběti v židovské svatyni. Tehdy se krví obětních zvířat potíraly rohy oltáře (3. Moj 4,7). Kdo hledal ospravedlnění, nachází je skrze to, co se dělo u oltáře. Mučedníci, kteří prolévali krev, připomínají tuto skutečnost.
Mučedníci se hlásí ke slovu, ačkoliv se nacházejí ve stavu smrti. v bibli se s takovými slovními obraty setkáváme častěji. Podle Jakuba 5,4 volá k nebi neprávem zkrácená mzda dělníků. Ježíš prohlašuje u Lukáše 19,40: „Pravím vám, budou-li oni mlčet, bude volat kamení.“ A tak volá i krev mučedníků o pomstu, o ospravedlnění.
Kdo si myslí, že se tu skutečně jedná o duše zemřelých, kteří volají o pomstu, nechť zváží toto: Kdyby byli mučedníci v nebi a jejich bezbožní pronásledovatelé v pekle, proč potom ještě volat o pomstu?
Zatímco ve Zj. 20.4 se píše, že duše (lidé) ožili (po 2PJK a odešli s ním do nebe kde budou 1000 let kralovat s Kristem a soudit hříšníky, nebudou v nebi jako nějaké duše(fluidum), budou jako lidé - duše živé,
je napsáno a ožili...
Zjevení Janovo 20:4 I viděl jsem stolice, a posadili se na nich, i dán jest jim soud, a viděl jsem duše stínaných pro svědectví Ježíšovo a pro slovo Boží, a kteříž se neklaněli šelmě, ani obrazu jejímu, a aniž přijali znamení jejího na čela svá, anebo na ruce své.
A ožili a kralovali s Kristem tisíc let.
Co se týče Matouše, Ježíš vypustil ducha (dech) nikoliv duši, ale jeho duše přestala existovat na 3 dny a 3 noci.
KB:Židům 12:22 Ale přistoupili jste k hoře Sionu, a k městu Boha živého, Jeruzalému nebeskému, a k nesčíslnému zástupu andělů,
23 K veřejnému shromáždění a k církvi prvorozených, kteříž zapsáni jsou v nebesích, a k Bohu soudci všech, a k duchům spravedlivých dokonalých,
[CEP2001]23 a slavnostním shromážděním církve prvorozených, jejichž jména jsou zapsána v nebi, a před Bohem, soudcem všech, a před zesnulými spravedlivými(u), kteří již dosáhli cíle, (u) ř: duchy spravedlivých ([ L.10:20; Zj.6:10])
Ap/ Pavel, pokud to napsal On to myslel jistě obrazně, nikdo z židů, kteří byli pod Sionem již v té době dávno nežil, nikdo z nich tehdy ani neviděl nebeský Jeruzalém, anděly ani církev prvorozených nikdo nikdy neviděl, takže si to spíše sám představoval (vymyslel) jak to asi bude. Je jasné, že nikdo nikdy nepřistoupil k Bohu samotnému kromě Mojžíše a Ježíše ani k duchům spravedlivých dokonalých a i kdyby je viděli, tak se zde nepíše, že tito duchové již dnes v nebi fungují, žijí, radují se jak věří katolíci.
Pořád zapomínáš na vzkříšení v poslední den, bez něho nikdo neuvidí Boha Otce ani Pána Ježíše Krista a bez Pána Ježíše Krista se nikdo do nebe nikdy nedostane!
KB 1 Korintským 15:22 Nebo jakož v Adamovi všickni umírají, tak i skrze Krista všickni obživeni budou.
23 Ale jeden každý v svém pořádku: Prvotiny Kristus,
potom ti, kteříž jsou Kristovi, v příští jeho.
ČEP: 1 Korintským 15:23 Každý v daném pořadí: první vstal Kristus,
potom při Kristově příchodu vstanou ti, kdo jsou jeho.
Jan 11:21 I řekla Marta k Ježíšovi: Pane, kdybys ty byl zde, bratr můj byl by neumřel.
22 Ale i nyníť vím, že cožkoli požádal bys od Boha, dá tobě Bůh.
23 Dí jí Ježíš: Vstaneť bratr tvůj.
24
Řekla jemu Marta: Vím, že vstane při vzkříšení v den nejposlednější.
ČEP: Jan 5:28 Nedivte se tomu, neboť přichází hodina, kdy všichni v hrobech uslyší jeho hlas
29 a vyjdou; ti, kdo činili dobré, vstanou k životu, a ti, kdo činili zlé, vstanou k odsouzení.
Jan 6:39 a jeho vůle jest, abych neztratil nikoho z těch, které mi dal,
ale vzkřísil je v poslední den.
Jan 6:40 Neboť to je vůle mého Otce, aby každý, kdo vidí Syna a věří v něho, měl život věčný;
a já jej vzkřísím v poslední den."
Jan 6:44 Nikdo nemůže přijít ke mně, jestliže ho nepřitáhne Otec, který mě poslal;
a já ho vzkřísím v poslední den.
Jan 6:54 Kdo jí mé tělo a pije mou krev, má život věčný
a já ho vzkřísím v poslední den.
Daniel 12:13
Ty vytrvej do konce. Pak odpočineš, ale na konci dnů povstaneš ke svému údělu.
Skutky apoštolské 2:29 Bratří, o praotci Davidovi vám mohu směle říci,
že zemřel a byl pohřben; jeho hrob tu máme až dodnes.
Skutky apoštolské 2:34
David nevstoupil na nebe, ale sám říká: `Řekl Hospodin mému Pánu: Usedni po mé pravici,
Kdyby vzkříšení neexistovalo, pak by byla víra ve věčný život jen podvodem. Byli by ztraceni všichni, kdo zemřeli ve víře. Věřící i nevěřící lidé by navždy zůstali v zemi... Nyní sice věřící spí ještě v hrobě; neprožili dosud splnění božského zaslíbení, ale Boží slovo tvrdí, že k tomu dojde:
Židům 11:39 A ti všichni, ačkoliv osvědčili svou víru, nedočkali se splnění toho, co bylo zaslíbeno,
40 neboť Bůh, který zamýšlel pro nás něco lepšího, nechtěl, aby dosáhli cíle bez nás.
Filipským 3:10 abych poznal jej a moc jeho vzkříšení i účast na jeho utrpení. Beru na sebe podobu jeho smrti,
11
abych tak dosáhl zmrtvýchvstání.
2 Timoteovi 2:17 a jejich učení se bude šířit jako rakovina. K nim patří Hymenaios a Filétos,
18 kteří zbloudili z cesty pravdy, když říkají, že naše vzkříšení už nastalo; tak podvracejí víru některých bratří.
2 Timoteovi 4:7 Dobrý boj jsem bojoval, běh jsem dokončil, víru zachoval.
8 Nyní je pro mne připraven vavřín spravedlnosti, který mi dá v onen den Pán, ten spravedlivý soudce.
A nejen mně, nýbrž všem, kdo s láskou vyhlížejí jeho příchod.
atd. atd. atd.
