Ste Trinitariáni? Veríte v Trojicu? Sú jeden alebo sú jedno?
-
- Príspevky: 1376
- Dátum registrácie: 30 Sep 2018, 10:46
- Kontaktovať používateľa:
Re: Ste Trinitariáni? Veríte v Trojicu? Sú jeden alebo sú jedno?
log
To, že všetci zhrešili predsa neznamená, že neexitujú nádoby milosrdenstva.
Môžeš sa nad tým zamyslieť, čo znamená pojem vykúpený. Čo znamená nádoba milosrdenstva.
Čo sa týka vykúpených - pšenice
Rim 8:28 28A vieme, že tým, ktorí milujú Boha, všetko spolu pôsobí na dobré, tým, ktorí sú povolaní podľa preduloženia.
Dá sa to napísať ešte jasnejšie, ako to tu vystihol apoštol Pavol?
29Lebo ktorých predzvedel, tých aj predurčil za súpodobných obrazu svojho Syna, aby on bol prvorodeným medzi mnohými bratmi. 30A ktorých predurčil, tých aj povolal, a ktorých povolal, tých aj ospravedlnil, a ktorých ospravedlnil, tých aj oslávil.
Keď to zhrniem, tak niet pochýb ako to Boh činí
Boh - "ktorých predzvedel, tých aj predurčil", "ktorých predurčil, tých aj povolal", "ktorých povolal, tých aj ospravedlnil", "ktorých ospravedlnil, tých aj oslávil".
Jedine Boh pozná svoje cesty, aby sa v konečnom dôsledku oslávil zvrchovaný Boh stvoriteľ neba a zeme. Všetko, všetky stvorenia slúžia Bohu v príprave Jeho detí k tomu, aby sa mu podobali. Ide tu predovšetkým o Božiu slávu a k tomu je podriadené všetko. Pripravuje si pre seba nové stvorenie v Kristu Ježišovi. Bude to stvorenie, ktoré bude nekonečne vďačné jedine Bohu a naveky ho bude oslavovať.
Zákon Boží je svätý a dokonalý, pretože skrze zákon máme poznanie hriechu. No a odplatou za hriech je smrť! No iba tak sa môže ukázať Láska Božia v Jeho Milosti, teda predovšetkým v dokonalom diele milosti, ktoré Boh urobil na Kríži, aby spasil to čo bolo zahynulo. Tu je zmysel toho všetkého aj hriechu, aby sa takto oslávil Boh v novom stvorení v Kristu Ježišovi.
Všimni si čo píše Pavol: Rim 11:32 pretože Bôh zavrel všetkých do neposlušnosti, aby sa nad všetkými zmiloval. Rim 4:15 ... lebo tam, kde nieto zákona, niet ani prestúpenia. Rim 3:19 A vieme, že všetko, čo hovorí zákon, vraví tým, ktorí sú pod zákonom, aby boly zapchaté každé ústa, a celý svet aby bol vinný Bohu,
Aby teda jedine skrz milosť Božiu bolo všetko a nič mimo nej. Ako Pavol hovorí - nie ja , ale milosť Božia, tak kde je miesto pre vlastnú chválu človeka? Naše ego, ktoré sa snaží samo spasiť, už tu nemá žiadne miesto! Potom všetko, čím veriaci je a všetka práca, ktorú v láske koná, je výsledkom milosti Božej. Oddelene od Jeho milosti sa pre Boha nemôže konať nič. A preto: 2kor4 7No, ten poklad máme v hlinených nádobách, aby svrchovanosť moci bola Božia a nie z nás,
Prečo sa ukázal hriech, pretože je zákon. A preto je zákon, aby sa ukázal hriech. Ak sa ukáže hriech skrz zákon, tak iba vtedy sa ukáže Láska Božia v milosti. Vykúpený v Kristu má nekonečnú vďačnosť a za všetko dáva slávu jedine zvrchovanému Bohu.
Pavol žasne nad múdrosťou Božou a píše: 33Ó, hlbino bohatstva a múdrosti a známosti Božej! Aké nevyzpytateľné sú jeho súdy a nevystihnuteľné jeho cesty! 34Lebo kto poznal myseľ Pánovu? Alebo kto kedy bol jeho radcom, aby sa bol s ním radil?
Podstata je v tom
Pretože milosť je neobmedzené pôsobenie lásky. Hriech nemôže obmedziť nekonečnú lásku Božiu, no je čosi, čo je tak isto nekonečné a čo úplne zadržiavalo milosť. Touto obmedzujúcou silou bola nekonečná spravodlivosť Božia, ktorá vyžaduje potrestanie hriechu podľa Jeho svätého zákona. Aby láska mohla pôsobiť voľne a bez obmedzenia, bolo potrebné vykonať niečo, čo by uspokojilo všetky nároky Božej spravodlivosti.
Ak teda, by mal hriešnik uspokojiť Božiu spravodlivosť, musel by stratiť svoj život, pretože podľa Zákona hriešnik musí zomrieť. “Odplata za hriech je smrť ". Avšak ak by mal hriešnik zomrieť, neukázala by sa láska Božia v milosti. Je jasné, že ak mala byť Božia spravodlivosť uspokojená a láska mohla slobodne pôsobiť, Boh sám vykonať to, čo bolo potrebné. To je presne to, čo sa udialo na kríži. Božia láska našla cestu, ako uspokojiť Jeho spravodlivosť a uviesť lásku do slobodnej činnosti, ničím nezadržateľnej. ,,V tom je láska, nie že by sme my boli milovali Boha, ale že on miloval nás a poslal svojho Syna ako zmierenie za naše hriechy" (I. Ján. 4 : 10).
To, že všetci zhrešili predsa neznamená, že neexitujú nádoby milosrdenstva.
Môžeš sa nad tým zamyslieť, čo znamená pojem vykúpený. Čo znamená nádoba milosrdenstva.
Čo sa týka vykúpených - pšenice
Rim 8:28 28A vieme, že tým, ktorí milujú Boha, všetko spolu pôsobí na dobré, tým, ktorí sú povolaní podľa preduloženia.
Dá sa to napísať ešte jasnejšie, ako to tu vystihol apoštol Pavol?
29Lebo ktorých predzvedel, tých aj predurčil za súpodobných obrazu svojho Syna, aby on bol prvorodeným medzi mnohými bratmi. 30A ktorých predurčil, tých aj povolal, a ktorých povolal, tých aj ospravedlnil, a ktorých ospravedlnil, tých aj oslávil.
Keď to zhrniem, tak niet pochýb ako to Boh činí
Boh - "ktorých predzvedel, tých aj predurčil", "ktorých predurčil, tých aj povolal", "ktorých povolal, tých aj ospravedlnil", "ktorých ospravedlnil, tých aj oslávil".
Jedine Boh pozná svoje cesty, aby sa v konečnom dôsledku oslávil zvrchovaný Boh stvoriteľ neba a zeme. Všetko, všetky stvorenia slúžia Bohu v príprave Jeho detí k tomu, aby sa mu podobali. Ide tu predovšetkým o Božiu slávu a k tomu je podriadené všetko. Pripravuje si pre seba nové stvorenie v Kristu Ježišovi. Bude to stvorenie, ktoré bude nekonečne vďačné jedine Bohu a naveky ho bude oslavovať.
Zákon Boží je svätý a dokonalý, pretože skrze zákon máme poznanie hriechu. No a odplatou za hriech je smrť! No iba tak sa môže ukázať Láska Božia v Jeho Milosti, teda predovšetkým v dokonalom diele milosti, ktoré Boh urobil na Kríži, aby spasil to čo bolo zahynulo. Tu je zmysel toho všetkého aj hriechu, aby sa takto oslávil Boh v novom stvorení v Kristu Ježišovi.
Všimni si čo píše Pavol: Rim 11:32 pretože Bôh zavrel všetkých do neposlušnosti, aby sa nad všetkými zmiloval. Rim 4:15 ... lebo tam, kde nieto zákona, niet ani prestúpenia. Rim 3:19 A vieme, že všetko, čo hovorí zákon, vraví tým, ktorí sú pod zákonom, aby boly zapchaté každé ústa, a celý svet aby bol vinný Bohu,
Aby teda jedine skrz milosť Božiu bolo všetko a nič mimo nej. Ako Pavol hovorí - nie ja , ale milosť Božia, tak kde je miesto pre vlastnú chválu človeka? Naše ego, ktoré sa snaží samo spasiť, už tu nemá žiadne miesto! Potom všetko, čím veriaci je a všetka práca, ktorú v láske koná, je výsledkom milosti Božej. Oddelene od Jeho milosti sa pre Boha nemôže konať nič. A preto: 2kor4 7No, ten poklad máme v hlinených nádobách, aby svrchovanosť moci bola Božia a nie z nás,
Prečo sa ukázal hriech, pretože je zákon. A preto je zákon, aby sa ukázal hriech. Ak sa ukáže hriech skrz zákon, tak iba vtedy sa ukáže Láska Božia v milosti. Vykúpený v Kristu má nekonečnú vďačnosť a za všetko dáva slávu jedine zvrchovanému Bohu.
Pavol žasne nad múdrosťou Božou a píše: 33Ó, hlbino bohatstva a múdrosti a známosti Božej! Aké nevyzpytateľné sú jeho súdy a nevystihnuteľné jeho cesty! 34Lebo kto poznal myseľ Pánovu? Alebo kto kedy bol jeho radcom, aby sa bol s ním radil?
Podstata je v tom
Pretože milosť je neobmedzené pôsobenie lásky. Hriech nemôže obmedziť nekonečnú lásku Božiu, no je čosi, čo je tak isto nekonečné a čo úplne zadržiavalo milosť. Touto obmedzujúcou silou bola nekonečná spravodlivosť Božia, ktorá vyžaduje potrestanie hriechu podľa Jeho svätého zákona. Aby láska mohla pôsobiť voľne a bez obmedzenia, bolo potrebné vykonať niečo, čo by uspokojilo všetky nároky Božej spravodlivosti.
Ak teda, by mal hriešnik uspokojiť Božiu spravodlivosť, musel by stratiť svoj život, pretože podľa Zákona hriešnik musí zomrieť. “Odplata za hriech je smrť ". Avšak ak by mal hriešnik zomrieť, neukázala by sa láska Božia v milosti. Je jasné, že ak mala byť Božia spravodlivosť uspokojená a láska mohla slobodne pôsobiť, Boh sám vykonať to, čo bolo potrebné. To je presne to, čo sa udialo na kríži. Božia láska našla cestu, ako uspokojiť Jeho spravodlivosť a uviesť lásku do slobodnej činnosti, ničím nezadržateľnej. ,,V tom je láska, nie že by sme my boli milovali Boha, ale že on miloval nás a poslal svojho Syna ako zmierenie za naše hriechy" (I. Ján. 4 : 10).
Re: Ste Trinitariáni? Veríte v Trojicu? Sú jeden alebo sú jedno?
Cital si niekedy Jezisovo vysvetlenie podobenstva o psenici ? Myslim, ze ak by si cital, tak by si si nemiesal pojmy. V tom podobenstve sa o ziadnom vykupovani nehovori. Prave pre takych spekulantov ako si Ty, nam zanechal sam Pan vysvetlenie, aby si si uz prestal vymyslat bludy. Nas Boh nie je kupec, ktory by bazil po uplatkoch a obetiach. Takze polopate, pre vsetkych spekulantov, citajme rozklucovanie podobenstva ako nam ho zanechal Jezis:
Rozsievač dobrého semena je Syn človeka. Roľa je svet. Dobré semeno sú synovia kráľovstva, kúkoľ sú synovia Zlého. Nepriateľ, ktorý ho zasial, je diabol. Žatva je koniec sveta a ženci sú anjeli.
Ako teda zbierajú kúkoľ a pália v ohni, tak bude aj na konci sveta: Syn človeka pošle svojich anjelov a vyzbierajú z jeho kráľovstva všetky pohoršenia a tých, čo pášu neprávosť, a hodia ich do ohnivej pece. Tam bude plač a škrípanie zubami.
Vides tu nieco o tom, ze niekto musi nieco kupit ? Ja nie. Tak sem prosim nemiesaj Tvoje fantazie o vykupovani. Nebud ako kukol, ktory zasial diabol a neprevracaj pravdive slova Jezisa na ruby. Recami sa nevykrutis a vymyslami sa nedostanes do kralovstva Bozieho. Kukol je horky a jedovaty, no psenica ma lahodnu chut a je vyzivna. Ake plody prinasas Ty ? Horke a jedovate. Preco otravujes ciste slova Jezisa svojimi spekulaciami ? Preco neveris vysvetleniu podobenstva od Pana a vymyslas si vlastne ? Davaj radsej dobru urodu, neprevracaj slova pravdy na loz, necin nepravost a nebudes vyhodeny ako kukol von na ohen.
-
- Príspevky: 1376
- Dátum registrácie: 30 Sep 2018, 10:46
- Kontaktovať používateľa:
Re: Ste Trinitariáni? Veríte v Trojicu? Sú jeden alebo sú jedno?
Ale ale, loglog napísal: ↑02 Okt 2018, 20:56Cital si niekedy Jezisovo vysvetlenie podobenstva o psenici ? Myslim, ze ak by si cital, tak by si si nemiesal pojmy. V tom podobenstve sa o ziadnom vykupovani nehovori. Prave pre takych spekulantov ako si Ty, nam zanechal sam Pan vysvetlenie, aby si si uz prestal vymyslat bludy. Nas Boh nie je kupec, ktory by bazil po uplatkoch a obetiach. Takze polopate, pre vsetkych spekulantov, citajme rozklucovanie podobenstva ako nam ho zanechal Jezis:
Rozsievač dobrého semena je Syn človeka. Roľa je svet. Dobré semeno sú synovia kráľovstva, kúkoľ sú synovia Zlého. Nepriateľ, ktorý ho zasial, je diabol. Žatva je koniec sveta a ženci sú anjeli.
Ako teda zbierajú kúkoľ a pália v ohni, tak bude aj na konci sveta: Syn človeka pošle svojich anjelov a vyzbierajú z jeho kráľovstva všetky pohoršenia a tých, čo pášu neprávosť, a hodia ich do ohnivej pece. Tam bude plač a škrípanie zubami.
Vides tu nieco o tom, ze niekto musi nieco kupit ? Ja nie. Tak sem prosim nemiesaj Tvoje fantazie o vykupovani. Nebud ako kukol, ktory zasial diabol a neprevracaj pravdive slova Jezisa na ruby. Recami sa nevykrutis a vymyslami sa nedostanes do kralovstva Bozieho. Kukol je horky a jedovaty, no psenica ma lahodnu chut a je vyzivna. Ake plody prinasas Ty ? Horke a jedovate. Preco otravujes ciste slova Jezisa svojimi spekulaciami ? Preco neveris vysvetleniu podobenstva od Pana a vymyslas si vlastne ? Davaj radsej dobru urodu, neprevracaj slova pravdy na loz, necin nepravost a nebudes vyhodeny ako kukol von na ohen.
Ja nič neprekrúcam
Máš problém prijať Kristovu obeť za naše hriechy?
1Kor 7:23 Kúpení ste za drahú cenu. Nebuďte sluhami ľudí! Gal 4:5 aby tých, ktorí boli daní pod zákon, vykúpil, aby sme vzali nám určené synovstvo. 6A že ste synovia, poslal Bôh Ducha svojho Syna do našich sŕdc, ktorý volá: Abba Otče! 7Takže už nie si sluha, ale syn, a jestli syn, aj dedič Boží skrze Krista.
Re: Ste Trinitariáni? Veríte v Trojicu? Sú jeden alebo sú jedno?
Co ma spolocne list Korintanom napisany Pavlom s podobenstvom o kukoli prednesenym Jezisom ? Su to dvaja rozni ludia, dva rozne miesta, dva rozne casy, dve rozne temy a dvaja rozni posluchaci. Aky zamer sledujes, ked to miesas dokopy ? Ukaz mi, kde v podobenstve o psenici Jezis hovori o vykupovani. Vidime, ze nikde. Myslis si, ze ked Jezis vysvetlil ucenikom podobenstvo o psenici, siahol do brasny a vytiahol z nej letaciky, kde bola vytlacena epistola Korintanom a tie letaciky potom rozdaval posluchacom ??? Myslim, ze prevracanim podobenstva sa snazis sam seba vykrutit a vyrozpravat sa z toho, ze si kukol. Chcel by si aspom vyzerat ako psenica. Mozno presvedcis sam seba, mozno veris, ze prevracanim slov podobenstva presvedcis inych, ale Syn Clovek sa, az bude zat, falosnymi recami oklamat neda.Viktorrealita napísal: ↑03 Okt 2018, 00:34Ale ale, loglog napísal: ↑02 Okt 2018, 20:56Cital si niekedy Jezisovo vysvetlenie podobenstva o psenici ? Myslim, ze ak by si cital, tak by si si nemiesal pojmy. V tom podobenstve sa o ziadnom vykupovani nehovori. Prave pre takych spekulantov ako si Ty, nam zanechal sam Pan vysvetlenie, aby si si uz prestal vymyslat bludy. Nas Boh nie je kupec, ktory by bazil po uplatkoch a obetiach. Takze polopate, pre vsetkych spekulantov, citajme rozklucovanie podobenstva ako nam ho zanechal Jezis:
Rozsievač dobrého semena je Syn človeka. Roľa je svet. Dobré semeno sú synovia kráľovstva, kúkoľ sú synovia Zlého. Nepriateľ, ktorý ho zasial, je diabol. Žatva je koniec sveta a ženci sú anjeli.
Ako teda zbierajú kúkoľ a pália v ohni, tak bude aj na konci sveta: Syn človeka pošle svojich anjelov a vyzbierajú z jeho kráľovstva všetky pohoršenia a tých, čo pášu neprávosť, a hodia ich do ohnivej pece. Tam bude plač a škrípanie zubami.
Vides tu nieco o tom, ze niekto musi nieco kupit ? Ja nie. Tak sem prosim nemiesaj Tvoje fantazie o vykupovani. Nebud ako kukol, ktory zasial diabol a neprevracaj pravdive slova Jezisa na ruby. Recami sa nevykrutis a vymyslami sa nedostanes do kralovstva Bozieho. Kukol je horky a jedovaty, no psenica ma lahodnu chut a je vyzivna. Ake plody prinasas Ty ? Horke a jedovate. Preco otravujes ciste slova Jezisa svojimi spekulaciami ? Preco neveris vysvetleniu podobenstva od Pana a vymyslas si vlastne ? Davaj radsej dobru urodu, neprevracaj slova pravdy na loz, necin nepravost a nebudes vyhodeny ako kukol von na ohen.
Ja nič neprekrúcam
Máš problém prijať Kristovu obeť za naše hriechy?
1Kor 7:23 Kúpení ste za drahú cenu. Nebuďte sluhami ľudí! Gal 4:5 aby tých, ktorí boli daní pod zákon, vykúpil, aby sme vzali nám určené synovstvo. 6A že ste synovia, poslal Bôh Ducha svojho Syna do našich sŕdc, ktorý volá: Abba Otče! 7Takže už nie si sluha, ale syn, a jestli syn, aj dedič Boží skrze Krista.i
-
- Príspevky: 1376
- Dátum registrácie: 30 Sep 2018, 10:46
- Kontaktovať používateľa:
Re: Ste Trinitariáni? Veríte v Trojicu? Sú jeden alebo sú jedno?
log
Ježiš nás vykúpil svojou krvou. Vieš o dokonalej obeti za naše hriechy, ktorú Boh vykonal na kríži? Počul si o nej?
Žid9 11Ale keď prišiel Kristus, veľkňaz budúceho dobrého, väčším a dokonalejším stánom, nie učineným rukou, to jest nie stánom tohoto stvorenia, 12ani nie krvou kozlov a teliat, ale svojou vlastnou krvou vošiel raz navždy do svätyne vynajdúc večné vykúpenie.
Predsa kto sú tí, ktorých symbolizuje pšenica a idú do stodoly? Boh - "ktorých predzvedel, tých aj predurčil", "ktorých predurčil, tých aj povolal", "ktorých povolal, tých aj ospravedlnil", "ktorých ospravedlnil, tých aj oslávil".
S čím máš problém? Ak bibliu neberieš ako jedinú autoritu, tak máš veľký problém.
A k tomu. kto seje semeno - Slovo Božie do sŕdc ľudí. Predsa úmyslom dobrého hospodára nie je siať na cestu, do tŕnia, ale na vopred pripravenú zem, ktorá je určená na sejbu. Semeno je Slovo Božie a pri rozsievaní padne aj vedľa - na cestu, do tŕnia a pod. Teda počujú ho mnohí. Jednému je to, čo sa mu zasialo do srdca na spasenie a druhému je to isté kameňom úrazu. Teda komu sú od Otca dané uši na to, aby počul, tak počuje, porozumí a uverí.
Ježiš nás vykúpil svojou krvou. Vieš o dokonalej obeti za naše hriechy, ktorú Boh vykonal na kríži? Počul si o nej?
Žid9 11Ale keď prišiel Kristus, veľkňaz budúceho dobrého, väčším a dokonalejším stánom, nie učineným rukou, to jest nie stánom tohoto stvorenia, 12ani nie krvou kozlov a teliat, ale svojou vlastnou krvou vošiel raz navždy do svätyne vynajdúc večné vykúpenie.
Predsa kto sú tí, ktorých symbolizuje pšenica a idú do stodoly? Boh - "ktorých predzvedel, tých aj predurčil", "ktorých predurčil, tých aj povolal", "ktorých povolal, tých aj ospravedlnil", "ktorých ospravedlnil, tých aj oslávil".
S čím máš problém? Ak bibliu neberieš ako jedinú autoritu, tak máš veľký problém.
A k tomu. kto seje semeno - Slovo Božie do sŕdc ľudí. Predsa úmyslom dobrého hospodára nie je siať na cestu, do tŕnia, ale na vopred pripravenú zem, ktorá je určená na sejbu. Semeno je Slovo Božie a pri rozsievaní padne aj vedľa - na cestu, do tŕnia a pod. Teda počujú ho mnohí. Jednému je to, čo sa mu zasialo do srdca na spasenie a druhému je to isté kameňom úrazu. Teda komu sú od Otca dané uši na to, aby počul, tak počuje, porozumí a uverí.
Re: Ste Trinitariáni? Veríte v Trojicu? Sú jeden alebo sú jedno?
Tvoja manipulacia je bezbreha. Jezis nikdy nerozdaval zo svojej brasny letaciky s epistolou Korintanom ci epistolou Rimanom. Nas Pan nam zanechal vlastne slova, aby sme vedeli, kto je psenica a kto kukol:Viktorrealita napísal: ↑03 Okt 2018, 11:09 Predsa kto sú tí, ktorých symbolizuje pšenica a idú do stodoly? Boh - "ktorých predzvedel, tých aj predurčil", "ktorých predurčil, tých aj povolal", "ktorých povolal, tých aj ospravedlnil", "ktorých ospravedlnil, tých aj oslávil".
On im odpovedal: Ten, kto seje dobré semeno, je Syn človeka a pole je svet. Dobré semeno sú synovia kráľovstva, kúkoľ sú synovia Zlého
A kvoli takym spekulantom ako si Ty, povedal to iste, inym pribehom:
Nebeské kráľovstvo sa ďalej podobá sieti spustenej do mora, ktorá zachytila ryby každého druhu. Keď sa naplnila, vytiahli ju na breh, sadli si, dobré povyberali do nádob a zlé vyhodili von. Tak to bude aj na konci sveta: Vyjdú anjeli, oddelia zlých od spravodlivých a uvrhnú ich do ohnivej pece. Tam bude plač a škrípanie zubami.
Bud teda dobrou rybou, bud radsej psenicou. Ak sa nebudes kajat a konat spravodlivost, skoncis vyhodeny ako smradlava ryba a spaleny ako kukol.
-
- Príspevky: 1376
- Dátum registrácie: 30 Sep 2018, 10:46
- Kontaktovať používateľa:
Re: Ste Trinitariáni? Veríte v Trojicu? Sú jeden alebo sú jedno?
Lenže nikto sa sám od seba - svojou vôľou neurobí pšenicou. Ef2 8Lebo ste milosťou spasení skrze vieru, a to nie zo seba, je to dar Boží, 9nie zo skutkov, aby sa niekto nechválil. 10Lebo sme jeho dielom, stvorení v Kristu Ježišovi nato, aby sme konali dobré skutky, ktoré Bôh vopred prihotovil, aby sme v nich chodili.log napísal: ↑03 Okt 2018, 11:26Tvoja manipulacia je bezbreha. Jezis nikdy nerozdaval zo svojej brasny letaciky s epistolou Korintanom ci epistolou Rimanom. Nas Pan nam zanechal vlastne slova, aby sme vedeli, kto je psenica a kto kukol:Viktorrealita napísal: ↑03 Okt 2018, 11:09 Predsa kto sú tí, ktorých symbolizuje pšenica a idú do stodoly? Boh - "ktorých predzvedel, tých aj predurčil", "ktorých predurčil, tých aj povolal", "ktorých povolal, tých aj ospravedlnil", "ktorých ospravedlnil, tých aj oslávil".
On im odpovedal: Ten, kto seje dobré semeno, je Syn človeka a pole je svet. Dobré semeno sú synovia kráľovstva, kúkoľ sú synovia Zlého
A kvoli takym spekulantom ako si Ty, povedal to iste, inym pribehom:
Nebeské kráľovstvo sa ďalej podobá sieti spustenej do mora, ktorá zachytila ryby každého druhu. Keď sa naplnila, vytiahli ju na breh, sadli si, dobré povyberali do nádob a zlé vyhodili von. Tak to bude aj na konci sveta: Vyjdú anjeli, oddelia zlých od spravodlivých a uvrhnú ich do ohnivej pece. Tam bude plač a škrípanie zubami.
Bud teda dobrou rybou, bud radsej psenicou. Ak sa nebudes kajat a konat spravodlivost, skoncis vyhodeny ako smradlava ryba a spaleny ako kukol.
Takže sme jeho dielom! Mat 7:18 Dobrý strom nemôže rodiť zlé ovocie ani zlý strom rodiť dobré ovocie.
Mat 12:33 Ale urobte strom dobrým, a urobíte i jeho ovocie dobrým; alebo urobte strom zlým, a urobíte i jeho ovocie zlým. Lebo strom sa pozná po ovocí.
O kom to Ježiš hovorí? Otec, Syn a Duch Svätý sú jedno. Vierou v Slovo evanjelia Ježiša Krista sa to Slovo dostane do srdca a v srdci človeka vyrastie už dobrý strom. Srdce nadobúda charakter toho, čo je vo vnútri. Je to už nové srdce v ktorom je už dobrý strom, ktorý prirodzene aj prináša dobré ovocie – ovocie Ducha Svätého. Dôležité je teda srdce. Neexistuje žiadny možný spôsob, ako by sa vôľa mohla rozhodnúť niesť ovocie, ktoré je v protiklade k tomu, čo je uložené v srdci. Ak je v srdci strom zlý, tak prirodzene ponesie zlé ovocie.Mat 7:18 Dobrý strom nemôže rodiť zlé ovocie ani zlý strom rodiť dobré ovocie. Luk 6:45 Dobrý človek z dobrého pokladu svojho srdca vynáša dobré, a zlý človek zo zlého pokladu svojho srdca vynáša zlé; lebo čím je preplnené srdce, to hovoria jeho ústa.
Ovocie poukazuje aký je strom. To sa musí najprv zmeniť, aby sa donášalo už dobré ovocie, lebo to čo bude vo vnútri je dobré, teda Slovo Božie, ktoré žije v srdci človeka a ktoré sme prijali vierou. Teda je to evanjelium Ježiša Krista - tá dobrá správa, ktorá je predsa dobrá a radostná! Potom ovocie bude mať povahu toho, čo je vo vnútri. Vykúpený v Kristu svojím novým životom oslavuje Boha a je vyučovaný a zdokonaľovaný milosťou, no v istote spasenia.
Re: Ste Trinitariáni? Veríte v Trojicu? Sú jeden alebo sú jedno?
To je Tvoj nazor, som presvedceny, ze toto nie je jadrom podobenstva, ale jeho zneuzitim. Oblubena propaganda niektorych krestanov, nazor, ktory tu Ty zastavas, je, ze nikto nemoze byt dobry clovek, ak nie je krestan. No ja si myslim, ze podobenstvo uci, ze aj moslim, hinduista, ateista, zid a budhista moze byt dobry clovek nezavisle na tom, ci veri v Jezisa alebo nie. Podobenstvo nas uci, ze Boh nepozera na vyznanie, vieru a zovnajsok, ale na skutky. Dnes su pomiesani krestania, zidia, ateisti, moslimovia, hinduisti, animisti, mormoni, ako su pomiesane ryby v mori a ako psenica je pomiesana s kukolom. Boh nas dnes netriedi. Az ked pride sudny den, bude roztriedena psenica od kukola a dobre ryby oddelene od tych zlych. A vies podla coho ? Podla ich skutkov.Viktorrealita napísal: ↑03 Okt 2018, 12:32 Lenže nikto sa sám od seba - svojou vôľou neurobí pšenicou.
No to nie je temou vlakna, ide o trojicu a to sme uz odbocili.
Presmerovanie na
post2903.html#p2903
post7227.html?hilit=capi#p7227
-
- Príspevky: 1376
- Dátum registrácie: 30 Sep 2018, 10:46
- Kontaktovať používateľa:
Re: Ste Trinitariáni? Veríte v Trojicu? Sú jeden alebo sú jedno?
Hovorím že sme jeho dielom a nie je to naša zásluha. Je to v súlade s Písmom a je to v súlade so zvrchovanosťou Boha vo všetkom.log napísal: ↑03 Okt 2018, 13:00To je Tvoj nazor, som presvedceny, ze toto nie je jadrom podobenstva, ale jeho zneuzitim. Oblubena propaganda niektorych krestanov, nazor, ktory tu Ty zastavas, je, ze nikto nemoze byt dobry clovek, ak nie je krestan. No ja si myslim, ze podobenstvo uci, ze aj moslim, hinduista, ateista, zid a budhista moze byt dobry clovek nezavisle na tom, ci veri v Jezisa alebo nie. Podobenstvo nas uci, ze Boh nepozera na vyznanie, vieru a zovnajsok, ale na skutky. Dnes su pomiesani krestania, zidia, ateisti, moslimovia, hinduisti, animisti, mormoni, ako su pomiesane ryby v mori a ako psenica je pomiesana s kukolom. Boh nas dnes netriedi. Az ked pride sudny den, bude roztriedena psenica od kukola a dobre ryby oddelene od tych zlych. A vies podla coho ? Podla ich skutkov.Viktorrealita napísal: ↑03 Okt 2018, 12:32 Lenže nikto sa sám od seba - svojou vôľou neurobí pšenicou.
No to nie je temou vlakna, ide o trojicu a to sme uz odbocili.
Vieme, že Peter neprišiel na to sám od seba, že Ježiš je Kristus – Syn živého Boha, ale Otec to zjavil Petrovi a Peter to vyriekol. Ježiš to jasne oznamuje Petrovi: 17A Ježiš odpovedal a riekol mu: Blahoslavený si Šimone, synu Jonášov, lebo telo a krv titoho nezjavily, ale môj Otec, ktorý je v nebesiach .
Tak prečo blahoslavený, lebo prišiel na to sám od seba kto je to Ježiš? Nie!!! Blahoslavený preto, že si ho vyvolil Otec a zjavil mu v srdci kto je to Ježiš. Nikto nepríde k Ježišovi ak mu to nie je dané od Otca v nebesiach. Ak nikto, tak nikto.
Tak teda blahoslavený každý, ktorý našiel milosť v Božích očiach a Otec mu zjavil túto Pravdu!
Ján 6:65 A vravel: Preto som vám povedal, že nikto nemôže prijsť ku mne, keby mu to nebolo dané od môjho Otca.
Iz 65:1 Dal som sa vyhľadať tým, ktorí sa nepýtali po mne; dal som sa najsť tým, ktorí ma nehľadali. Povedal som: Hľa, tu som, tu som! národu, ktorý sa nenazýval po mojom mene.
......................................
Tieto verše sú predobrazom odpadnutia a vytvárania falošnej cirkvi, ktorá hlása o ľudskej vôli ako rozhodujúcom faktore pre účinnosť spásy.
Ján6 65A vravel: Preto som vám povedal, že nikto nemôže prijsť ku mne, keby mu to nebolo dané od môjho Otca.
Čo to urobilo s tými, ktorých pohnútky, prečo chodia z Ježišom neboli od Otca v nebesiach, ale boli motivované podľa ich vlastných predstáv a kto vie ešte čím.
66Od tej chvíle odišli mnohí z jeho učeníkov nazad a nechodili viacej s ním.
No a tým, ktorým to Otec na nebesiach zjavil, kto je to Ježiš , tak ako vidíme ostali
A to je predobraz skutočnej cirkvi, ktorú tvoria iba tí, ktorých Otec na nebesiach pritiahne ku Kristu.
Ježiš o nich vedel a tak povedal: 67Vtedy povedal Ježiš tým dvanástim: Či azda i vy chcete odísť?
No a oni so sebadôverou povedali, ako by to bola ich zásluha, že uverili a ostali: 69a my sme uverili a poznali, že si ty Kristus, ten Syn živého Boha.
No a Ježiš im následne na tú ich sebadôveru odpovedá absolútnou zvrchovanosťou Božou, pri vyvolení a spasení: 70... Či som si ja nevyvolil vás dvanástich? A jeden z vás je diabol.
-
- Príspevky: 1376
- Dátum registrácie: 30 Sep 2018, 10:46
- Kontaktovať používateľa:
Re: Ste Trinitariáni? Veríte v Trojicu? Sú jeden alebo sú jedno?
Log
Dvaja ľudia sa môžu pričiniť o dobro svojich blížnych. V prípade jedného z nich môže to byť výraz čiste ľudského, prirodzeného života, tradícii, nejakých morálnych zásad, aby získal priazeň iných, niekto vidí v tom zmysel pre povinnosť, alebo dokonca z radosti, akú takáto činnosť prináša.
No v prípade druhého je to dôsledok lásky Božej, vyliatej v srdci, ktorú prijal vierou v Slovo Božie. V oboch prípadoch je vonkajší výsledok podobný a z pohľadu človeka je ten rozdiel často nepostrehnuteľný. No z Božieho pohľadu je to priepastný rozdiel. No dôležitý je predsa Boží pohľad.
- Prvý život je životom sebaurčenia a osobného zisku a to bez závislosti na Bohu a jeho milosti.
Druhý, je životom závislosti na Bohu a teda je výsledkom pôsobenia Božieho Slova v srdci človeka vyučovaným milosťou a to jedine na Božiu chválu.
Z Božieho pohľadu je rozdiel priepastný.
V pravom evanjeliu nejde o sebarealizáciu, ale o realizáciu Boha v nás formou sebazaprenia.
Povedal snáď Ježiš, že ak chce niekto prijsť za mnou, nech naberie sily v sebe a nasleduje ma? Nie, nepovedal!
Pravé kresťanstvo, tak to nie je preferovanie vlastného "spásonosného" ega. Kresťanstvo je o inom!
Zaprieť samého seba určite nie je vyzdvihovanie svojho vlastného ega a vlastnej sily spasiť sa! Je to spôsb myslenia vo zmysle – nech som ničím, aby Boh – Božie Slovo bolo pre mňa všetkým. Tomu sa ťažko verí, keď vlastné ego musí padnúť! Vidíš ten princíp na ktorom stojí skutočné kresťanstvo?
Mar 8:35 Lebo ktokoľvek by chcel zachrániť svoju dušu, stratí ju, a kto by stratil svoju dušu pre mňa a preevanjelium, ten ju zachráni.
Mt 16,24-25 Kto chce prísť za mnou, nech zaprie seba samého, vezme svoj kríž na seba a nasleduje ma! Lebo kto by si chcel zachrániť život, stratí ho; ale kto by stratil život pre mňa, nájde ho.
Spása začína smrťou telesnosti. Nový človek sa rodí, iba ak starý človek zomiera. Ináč to nie je možné!
Teda buď bude túžba po sebarealizácii a srdce bude ďaleko od Boha, alebo bude sebazaprenie a tým odovzdanie sa Bohu a tak už je daný priestor pre realizáciu Božieho Slova v srdci človeka. Ježiš jasne hovorí, že jeho slová sú duch a sú život. Mat10 19A keď vás vydajú, nestarajte sa o to, jako alebo čo by ste mali hovoriť. Lebo vám bude dané v tú hodinu, čo budete mať hovoriť. 20Lebo nie ste to vy, ktorí hovoríte, ale vašeho Otca Duch, ktorý hovorí vo vás.
Kristus nielen že je s tými, ktorí v neho veria, ale je priamo v nich svojím živým Slovom - Duchom! Preto život veriaceho nie je nejaká externá záležitosť.
Závislosť na Bohu vedie človeka k pokore. Pýcha a nadutosť sú rysy neobráteného človeka, ktoré majú svoje korene v závislosti na sebe samom. Každý úspech sa stáva živnou pôdou pre rast ľudskej pýchy. Zdokonaľovanie v milosti nastáva jedine vtedy, keď sebadôvera zhorí, aby sa rozšírila závislosť na Kristu pre každodenný život a tým rozhojnilo pôsobenie Božieho Ducha v srdci vykúpeného na Božiu chválu a nie našu
Predsa sebazaprenie to nie je vyzdvihovanie svojho spásonosného ega ako nejaký hnací motív na dosahovanie nejakých morálnych štandardov, často iba ľuďmi stanovených! Teda hľadanie nejakej vlastnej pravdy a noriem života. Vlastné ego musí padnúť na kolená, aby normy života boli v milosti Božej. To je viac ako ľudské morálne predstavy. Je to na rovine Božej! To je ten princíp na ktorom stojí skutočné kresťanstvo!
V tom je sebazaprenie, aby sme odovzdali svoje srdce do moci pôsobenia Slova Božieho – ktoré je duch a je život. A ono už bude kraľovať naveky v našom srdci a takto vchádzame srdcom do kráľovstva pokoja – Božieho kráľovstva. A to je tá sloboda v Kristu, radosť a pokoj v Duchu Svätom.
Kto uverí tej dobrej zvesti, tak až vtedy uvidí seba v pravom svetle, až vtedy padne na kolená v pokání, až vtedy uvidí svoju hriešnosť a bezmocnosť, ale súčasne uvidí aj prenesmiernu milosť a teda lásku Božiu. Jedine tak, ak predstúpi pred Boha s prázdnymi rukami so sebazapretím, lebo to ,čo bude činiť bude z moci Boha a nie z nás samotných, z nového človeka narodeného z Ducha na chválu Boha a nie na vlastnú chválu. Jedine vtedy bude mať pokoj a radosť v Kristu s istotou spasenia. Bude nekonečne vďačný jedine Bohu svojmu spasiteľovi a naveky ho bude oslavovať.
Ďalšie dôležité je vedieť, že nie my z vlastnej sily nájdeme Boha, ale Boh sa nám dá nájsť. Je to vo zmysle veršov: „Ján 6:37 Všetko, čo mi dáva Otec, prijde ku mne, a toho, kto prijde ku mne, nevyženiem von.“ Ján 6:44 Nikto nemôže prijsť ku mne, keby ho nepritiahol Otec, ktorý ma poslal, a ja ho vzkriesim v posledný deň Ján 14:6 A Ježiš mu povedal: Ja som cesta i pravda i život; nikto neprijde k Otcovi, len skrze mňa Ján 6:65 A vravel: Preto som vám povedal, že nikto nemôže prijsť ku mne, keby mu to nebolo dané od môjho Otca.
Iz 65:1 Dal som sa vyhľadať tým, ktorí sa nepýtali po mne; dal som sa najsť tým, ktorí ma nehľadali. Povedal som: Hľa, tu som, tu som! národu, ktorý sa nenazýval po mojom mene.
Dvaja ľudia sa môžu pričiniť o dobro svojich blížnych. V prípade jedného z nich môže to byť výraz čiste ľudského, prirodzeného života, tradícii, nejakých morálnych zásad, aby získal priazeň iných, niekto vidí v tom zmysel pre povinnosť, alebo dokonca z radosti, akú takáto činnosť prináša.
No v prípade druhého je to dôsledok lásky Božej, vyliatej v srdci, ktorú prijal vierou v Slovo Božie. V oboch prípadoch je vonkajší výsledok podobný a z pohľadu človeka je ten rozdiel často nepostrehnuteľný. No z Božieho pohľadu je to priepastný rozdiel. No dôležitý je predsa Boží pohľad.
- Prvý život je životom sebaurčenia a osobného zisku a to bez závislosti na Bohu a jeho milosti.
Druhý, je životom závislosti na Bohu a teda je výsledkom pôsobenia Božieho Slova v srdci človeka vyučovaným milosťou a to jedine na Božiu chválu.
Z Božieho pohľadu je rozdiel priepastný.
V pravom evanjeliu nejde o sebarealizáciu, ale o realizáciu Boha v nás formou sebazaprenia.
Povedal snáď Ježiš, že ak chce niekto prijsť za mnou, nech naberie sily v sebe a nasleduje ma? Nie, nepovedal!
Pravé kresťanstvo, tak to nie je preferovanie vlastného "spásonosného" ega. Kresťanstvo je o inom!
Zaprieť samého seba určite nie je vyzdvihovanie svojho vlastného ega a vlastnej sily spasiť sa! Je to spôsb myslenia vo zmysle – nech som ničím, aby Boh – Božie Slovo bolo pre mňa všetkým. Tomu sa ťažko verí, keď vlastné ego musí padnúť! Vidíš ten princíp na ktorom stojí skutočné kresťanstvo?
Mar 8:35 Lebo ktokoľvek by chcel zachrániť svoju dušu, stratí ju, a kto by stratil svoju dušu pre mňa a preevanjelium, ten ju zachráni.
Mt 16,24-25 Kto chce prísť za mnou, nech zaprie seba samého, vezme svoj kríž na seba a nasleduje ma! Lebo kto by si chcel zachrániť život, stratí ho; ale kto by stratil život pre mňa, nájde ho.
Spása začína smrťou telesnosti. Nový človek sa rodí, iba ak starý človek zomiera. Ináč to nie je možné!
Teda buď bude túžba po sebarealizácii a srdce bude ďaleko od Boha, alebo bude sebazaprenie a tým odovzdanie sa Bohu a tak už je daný priestor pre realizáciu Božieho Slova v srdci človeka. Ježiš jasne hovorí, že jeho slová sú duch a sú život. Mat10 19A keď vás vydajú, nestarajte sa o to, jako alebo čo by ste mali hovoriť. Lebo vám bude dané v tú hodinu, čo budete mať hovoriť. 20Lebo nie ste to vy, ktorí hovoríte, ale vašeho Otca Duch, ktorý hovorí vo vás.
Kristus nielen že je s tými, ktorí v neho veria, ale je priamo v nich svojím živým Slovom - Duchom! Preto život veriaceho nie je nejaká externá záležitosť.
Závislosť na Bohu vedie človeka k pokore. Pýcha a nadutosť sú rysy neobráteného človeka, ktoré majú svoje korene v závislosti na sebe samom. Každý úspech sa stáva živnou pôdou pre rast ľudskej pýchy. Zdokonaľovanie v milosti nastáva jedine vtedy, keď sebadôvera zhorí, aby sa rozšírila závislosť na Kristu pre každodenný život a tým rozhojnilo pôsobenie Božieho Ducha v srdci vykúpeného na Božiu chválu a nie našu
Predsa sebazaprenie to nie je vyzdvihovanie svojho spásonosného ega ako nejaký hnací motív na dosahovanie nejakých morálnych štandardov, často iba ľuďmi stanovených! Teda hľadanie nejakej vlastnej pravdy a noriem života. Vlastné ego musí padnúť na kolená, aby normy života boli v milosti Božej. To je viac ako ľudské morálne predstavy. Je to na rovine Božej! To je ten princíp na ktorom stojí skutočné kresťanstvo!
V tom je sebazaprenie, aby sme odovzdali svoje srdce do moci pôsobenia Slova Božieho – ktoré je duch a je život. A ono už bude kraľovať naveky v našom srdci a takto vchádzame srdcom do kráľovstva pokoja – Božieho kráľovstva. A to je tá sloboda v Kristu, radosť a pokoj v Duchu Svätom.
Kto uverí tej dobrej zvesti, tak až vtedy uvidí seba v pravom svetle, až vtedy padne na kolená v pokání, až vtedy uvidí svoju hriešnosť a bezmocnosť, ale súčasne uvidí aj prenesmiernu milosť a teda lásku Božiu. Jedine tak, ak predstúpi pred Boha s prázdnymi rukami so sebazapretím, lebo to ,čo bude činiť bude z moci Boha a nie z nás samotných, z nového človeka narodeného z Ducha na chválu Boha a nie na vlastnú chválu. Jedine vtedy bude mať pokoj a radosť v Kristu s istotou spasenia. Bude nekonečne vďačný jedine Bohu svojmu spasiteľovi a naveky ho bude oslavovať.
Ďalšie dôležité je vedieť, že nie my z vlastnej sily nájdeme Boha, ale Boh sa nám dá nájsť. Je to vo zmysle veršov: „Ján 6:37 Všetko, čo mi dáva Otec, prijde ku mne, a toho, kto prijde ku mne, nevyženiem von.“ Ján 6:44 Nikto nemôže prijsť ku mne, keby ho nepritiahol Otec, ktorý ma poslal, a ja ho vzkriesim v posledný deň Ján 14:6 A Ježiš mu povedal: Ja som cesta i pravda i život; nikto neprijde k Otcovi, len skrze mňa Ján 6:65 A vravel: Preto som vám povedal, že nikto nemôže prijsť ku mne, keby mu to nebolo dané od môjho Otca.
Iz 65:1 Dal som sa vyhľadať tým, ktorí sa nepýtali po mne; dal som sa najsť tým, ktorí ma nehľadali. Povedal som: Hľa, tu som, tu som! národu, ktorý sa nenazýval po mojom mene.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní