Ne, nerozumíš tomu správně. Chybná exegeze vede evangelikální směry k výjimečnému nasměrování na Židy. To neznamená, že bych je vylučoval. To jen nechápu proč evangelizace právě Židů by měla být nějakým výjimečným tématem v rámci křesťanství proč ne třeba právě Albánců.Lída Rohalová napísal: Chybná exegeze způsobuje mezi Židy misijní aktivity, kdežto správná exegeze by měla Židy vyloučit z naděje evangelia? Rozumím tomu správně? Jestli ano, tak by mě ta správná exegeze docela zajímala.
EVANIELIUM ŽIDOM
-
- Príspevky: 23
- Dátum registrácie: 14 Jún 2017, 08:11
- Kontaktovať používateľa:
Re: EVANIELIUM ŽIDOM
-
- Príspevky: 911
- Dátum registrácie: 10 Jan 2017, 10:40
- Kontaktovať používateľa:
Re: EVANIELIUM ŽIDOM
Teď už rozumím, jak jsi to myslel. Díky. Nemyslím si, že se (například) v případě Aglow jedná o chybnou exegezi, jako spíš o vložení touhy na srdce o věcech, které mají v mandátech.Daniel Pszczolka napísal:Ne, nerozumíš tomu správně. Chybná exegeze vede evangelikální směry k výjimečnému nasměrování na Židy. To neznamená, že bych je vylučoval. To jen nechápu proč evangelizace právě Židů by měla být nějakým výjimečným tématem v rámci křesťanství proč ne třeba právě Albánců.
Re: EVANIELIUM ŽIDOM
To sme uz prebrali tu
vlastne-biblicke-uvahy-a-zamyslenia-f21 ... -t640.html
Boh JHVH tak ako ini bohovia kanaancov a egyptanov a babylonanov vyzadoval obete aby mu hriesny clovek ulahodil a udobril ho. Spolocnost sa vsak od tej doby vyvijala a neskorsi proroci uz zacali potrebu obeti spochybnovat. Boh nikdy nepozadoval ludske obete. S touto genialne sialenou teoriou prisiel az Pavol. Na jednej strane tak urobil za obetmi tucnu ciaru na druhej strane tak vykreslil JHVH ako krvilacneho a po ludskych obetiach , baziaceho boha. Boh JHVH sa konecne uspokojil az ked dostal tu najvyssiu obet - ludsky zivot.
Aby sme boli uprimni, Pavol pojal obet inak ako bolo dovtedy zvykom. Obete mali za ulohu bohu ulahodit a clovek ich daval z dobreho srdca. Obet Jezis vdak nikto neucinil z vlastneho presvedcenis a s umyslom ulahodit Bohu. Tato obet bola chapana skor ako zadostucenine vesmirnej spravodlivosti, ze totiz za kazdy hriech patri smrt. V tomto zmysle ide skoro o akesi karmicke ucenie, ze kazde zlo musi byt potrestane. Trest vsak prevzal na seba Jezis. JHVH tu nehra ulohu prijemcu obeti, ale akehosi sudcu, ktory dohliada na to, aby bolo vesmirnej spravodlivosti ucinene za dost. Pavlovska obet teda cerpa z inych myslienkovych zdrojov, nez bola Tora. Preto neexistuje logicka suvislost medzi obetnym systemom Tory a smrtou Jezisa. Jezis zomrel, aby bol naplneny akysi vesmirny karmicky zakon, ze kazde zlo musi byt na niekom potrestane. Baranok u Mojzisa nemal tuto ulohu.
Re: EVANIELIUM ŽIDOM
Pavlovska obet teda cerpa z inych myslienkovych zdrojov, nez bola Tora.
-------
V Pavlovském pojetí nejde původně o oběť. Teologie zástupné oběti byla ve skutečnosti rozvinuta až o mnoho staletí později ve snaze harmonizovat svaté texty judaismu s křesťanským novočtením. Pavlovská interpretace je jinak spíše mystická.
-------
V Pavlovském pojetí nejde původně o oběť. Teologie zástupné oběti byla ve skutečnosti rozvinuta až o mnoho staletí později ve snaze harmonizovat svaté texty judaismu s křesťanským novočtením. Pavlovská interpretace je jinak spíše mystická.
-
- Príspevky: 911
- Dátum registrácie: 10 Jan 2017, 10:40
- Kontaktovať používateľa:
Re: EVANIELIUM ŽIDOM
Zajímavé čtení od Židů, kteří byli osloveni evangeliem:
Mesiánští Židé:
http://mojpribeh.sk/mesianski/
Mesiánští Židé:
http://mojpribeh.sk/mesianski/
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Google [Bot] a 3 neregistrovaní