RECENZIA FILMU Tell the World - Povedz to svetu

Založte diskusiu o kázni, ktorú ste si vypočuli. (Bolo by dobre, ak by názov obsahoval meno kazateľa a názov kázne, príp. dátum a miesto, kde bola prednesená. Dôležité je, aby bol v príspevku uvedený aj odkaz, kde sa dá kázeň vypočuť - archív na zborových stránkach, youtube, vimeo, ...)
Milan
Príspevky: 434
Dátum registrácie: 07 Aug 2016, 05:26
Kontaktovať používateľa:

Re: RECENZIA FILMU Tell the World - Povedz to svetu

Neprečítaný príspevok od používateľa Milan »

Mikim napsal
Karle ty asi nejsi adventista viď? A pokud jsi tak jasně popíráš věroučný článek č. 23 Kristova služba v nebeské svatyni strana 371-392 (Adventisté sedmého dne věří), doporučuji přečíst a zopakovat, protože jsi už asi zapomněl v co věříš a do jaké církve chodíš.
Pokud chceš popírat dnešní službu Ježíše Krista jako velekněze ve svatyni svatých, pak jsi opravdu zahleděný sám do sebe, utápěný ve vlastní pýše a velmi daleko od Boží moudrosti. Samotná Boží milost, pokud nebudeš poslušný a nebudeš dodržovat Desatero a budeš i nadále hřešit a nebudeš činit Boží vůli a pokání z hříchů, pak tě darovaná milost nikdy nespasí a přijdeš o ní. Boží milost je proto zcela podmíněný dar.
Karle, Hynku, Viléme…mikime, vždyť je vlastně jedno, jak se kdo jmenuje. Docela mne pobavilo poučení o věroučných článcích od pisatele, který se hlásí k semiariánství a Ducha Božího považuje za Boží sílu. K tvrzení, že popírám věroučný článek ze strany 371 nn č.23 jen jednu poznámku: V době, kdy jsem se stal adventistou, se církev ještě považovala za hnutí, a neměla definovány věroučné články, odvolávala se na Písmo.
A nyní k meritu věci: Je rozdíl v tom, neuznávat Kristovu oběť a jeho působení u Otce ve prospěch „těch, které mu Otec dal“ , a nebo nevěřit, že se Kristus 22.10.1844 (nejsem si jistý, zda po západu slunce nebo o půlnoci, v časovém pásmu východního pobřeží USA nebo podle nultého poledníku) stěhuje v nebi z jedné komůrky do druhé, případně, že k tomuto datu začíná se soudem nad „svými ovečkami“.
O datu, resp. jeho nanejvýš spekulativním stanovení, které nemá oporu v historii ani v biblickém textu jsem psal v jiném článku (2300 večerů a jiter), nebudu se opakovat.
Písmo hovoří o svatyni v nebi a o nebeských knihách a také o soudu. Umělecká díla nám líčí, jak si je fantazie či obrazotvornost jejich tvůrců představuje. Fundamentalisté biblické obrazy chápou doslova a do písmene, kdo nevěří, budiž proklet! Počtáři by vám řekli, že na 1 miliardu věřících a 1 minutu soudního procesu by bylo třeba kolem 1900 let, rok sem, rok tam…
Mám za to, že spásná zvěst je jiného druhu: Existuje hřích, život odvrácený od Otce a existuje milost, dar skrze život, smrt a vzkříšení Krista, přijímaný a prožívaný vírou. Bude soud, který vyjeví, kdo žil s Kristem a kdo nikoliv. Určovat Bohu rozpis služeb nám nepřísluší. Detailně popisovat zasedací pořádek v nebi, číst nadpisy nebeských knih, nebo sčítat zástupy andělů znamená vlamovat se do tajemství, „které oko nepatřilo a ucho neslyšelo a na mysl lidskou nevstoupilo…“

Neregistrovaný

Re: RECENZIA FILMU Tell the World - Povedz to svetu

Neprečítaný príspevok od používateľa Neregistrovaný »

Na celu kauzu okolo roku 1844 by sme sa nemuseli nevyhnutne divat, ako na problem, na zatlkanie, podvod, ciernu skvrnu na bielom ruchu, neochotu pozriet sa pravde do oci, teda ak by sme mali chut sa pozriet sa na historiu v istej linii a videli aj v tejto epizode historicke suvislosti a chut ucit sa. Dovolte mi drobnu, nazvem ju "pozitvivnu" fabulacnu interpretaciu tejto casti adventistickej historie. Na rozdiel od priekopnikov totiz mame moznost od celej zalezitosti odstupit a pokusit sa urobit akysi zaver. Takze to skusim trochu optimisticky rozbalit. Otazka, by mohla zniet: Stalo sa v historii ako takej nieco okolo roku 1844 - mozno súvisiace a mozno aj nie s udalostami okolo velkeho sklamania - nieco take, co sa nikdy predtym v historii nestalo? Nieco, co by sme z pozicie zeme (lebo o nebi toho naozaj moc nevieme) mohli interpretovat ako "novy pohyb" v suvislosti s chramom? A to je uz otazka k veci, pretoze opustame oblast spekulacii o nebi a skusame kreslit liniu zeme (ostatne to je zamer Biblie ako takej). Okrem toho, ze napriklad my sme tu prezivali meru-osme roky, tak pan Charles Darwin vydal o niekolko rokov svoju knihu, vdaka ktorej vznikla stavba o ktorej Richard Dawkins povedal, že teraz uz aj ateista ma na svoje argumenty dobre dovody. Dalo by sa povedat, ze takato hlboka vec je, ako to uz byva, priamou reakciou na nieco co bolo predtym. Ak so vznikom advensitstickeho hnutia nejako suvisi posolstvo troch anjelov (mam za to, ze suvisi zasadne). Tak potom posolstvo prveho anjela sa tyka priamo otazky stvorenia a Stvoritela - zjednodusene: Ak je Boh Stvoritel, potom ma zaujem zasiahnut vsetky oblasti mojho zivota: duchovnu (biblicku teologiu), dusevnu (vytvaranie charakteru cloveka suceho pre zivot v jeho kralovstve), telesnu (zdravy zivotny styl, newstart), aj spoločensku (formovanie mezdi ludskych vztahov). Ak podrobne studujeme historiu, zistime, ze nikdy predtým a v takej hlbke, sirke a vyske neboli predstaveny zaujem Boha zasahovat tieto vsetky oblasti nasho zivota sposobom, akym sa to zacalo postupne valit po velkom sklamani v roku 1844. Historia nas tiez uci, ze po kazdej Bohom iniciovanej aktivite (a cim je intenzivnejsia, tym intenzivnejsia a zasadnejsia je odpoved), prichadza proti tlak. A suc schopni odstupit od deja, za seba mozem konstatovat ze tieto princpiny sa presne naplnili. Ostatne o spravnosti takehoto uvazovania a vnimania "Kristovej sluzby v nebeskej svatyni" ma motivuje uvazovat aj fakt, ze slovo svatyna (kedze starozakonna uz neexistuje) je v novozmluvnej dobe vztiahnute na cloveka ako takeho. To by znamemalo ze clovek je chramom svateho Ducha, miestom prebývania Boha a teda Boh a JK chce v nom robiť to, čo robil kňaz vo svatyni svatych. Ak by sme urobili analyzu este sirsiu, tak by sme zistili, ze Boh v celych dejinach neustale vytvaral "priestor" kde moze medzi clovekom a Bohom panovat spravny vztah. Toto je charakteristika rajskej zahrady: Boh povie svojmu vytvoru: takto som Ta naplanoval, takto budes fungovat presne tak ako mas a clovek povie: super, viem ze nic lepsie nikdy nevymyslim. S radostou chcem zit tak ako si to vymyslel. Teda medzi Bohom a clovekom panuje "spravny" vztah. Narusenim tejto rovnovahy zároveň zanika "priestor", kde medzi človekom a Bohom panuje spravny vztah. To, co vsak nezanika, je Bozia chut tento priestor vytvarat. Preto existuje starozmluvna svatyna - to je miesto, kde sa clovek ma naucit znovu vstupit do vztahu s Bohom - ide o uvedomenie si, ze Boh je relevantny a ako Stvoritel mi ma co do zivota povedat. V Novej zmluve tento "priestor" fungovania spravneho vztahu medzi človekom a Bohom nasmerovany na cloveka samotneho a pracu DS v nom. A vrcholi tento proces pocas a po velkom sklamani. Dalsou epizodou (a som presvedceny, ze mala nastat ovela skor - ale toto je zase na inu a velmi, velmi dlhu temu), je definitivne dotiahnutie Bozieho planu vytvorit "priestor" kde medzi Nim a clovekom bude panovat "spravny" vztah do zdarneho konca. Zivot na obnovenej zemi je oklukou dotiahnuta povodna Bozia myslienka o fungovani slobodnych vztahov vedomeho rozhodnutia a prijatia Bozieho obrazu (poslusnosti) reality. Uznavam, ze je to len fabulacia, ale mne sa celkom pozdrava. Aby som bol presnejsi, celkom presne mi zapada do istych suvislosti.

Petr
Príspevky: 112
Dátum registrácie: 19 Dec 2015, 08:27
Kontaktovať používateľa:

Re: RECENZIA FILMU Tell the World - Povedz to svetu

Neprečítaný príspevok od používateľa Petr »

Hosť napísal:Na celu kauzu okolo roku 1844 by sme sa nemuseli nevyhnutne divat, ako na problem, na zatlkanie, podvod, ciernu skvrnu na bielom ruchu, neochotu pozriet sa pravde do oci, teda ak by sme mali chut sa pozriet sa na historiu v istej linii a videli aj v tejto epizode historicke suvislosti a chut ucit sa. Dovolte mi drobnu, nazvem ju "pozitvivnu" fabulacnu interpretaciu tejto casti adventistickej historie. Na rozdiel od priekopnikov totiz mame moznost od celej zalezitosti odstupit a pokusit sa urobit akysi zaver. Takze to skusim trochu optimisticky rozbalit. Otazka, by mohla zniet: Stalo sa v historii ako takej nieco okolo roku 1844 - mozno súvisiace a mozno aj nie s udalostami okolo velkeho sklamania - nieco take, co sa nikdy predtym v historii nestalo? Nieco, co by sme z pozicie zeme (lebo o nebi toho naozaj moc nevieme) mohli interpretovat ako "novy pohyb" v suvislosti s chramom? A to je uz otazka k veci, pretoze opustame oblast spekulacii o nebi a skusame kreslit liniu zeme (ostatne to je zamer Biblie ako takej). Okrem toho, ze napriklad my sme tu prezivali meru-osme roky, tak pan Charles Darwin vydal o niekolko rokov svoju knihu, vdaka ktorej vznikla stavba o ktorej Richard Dawkins povedal, že teraz uz aj ateista ma na svoje argumenty dobre dovody. Dalo by sa povedat, ze takato hlboka vec je, ako to uz byva, priamou reakciou na nieco co bolo predtym. Ak so vznikom advensitstickeho hnutia nejako suvisi posolstvo troch anjelov (mam za to, ze suvisi zasadne). Tak potom posolstvo prveho anjela sa tyka priamo otazky stvorenia a Stvoritela - zjednodusene: Ak je Boh Stvoritel, potom ma zaujem zasiahnut vsetky oblasti mojho zivota: duchovnu (biblicku teologiu), dusevnu (vytvaranie charakteru cloveka suceho pre zivot v jeho kralovstve), telesnu (zdravy zivotny styl, newstart), aj spoločensku (formovanie mezdi ludskych vztahov). Ak podrobne studujeme historiu, zistime, ze nikdy predtým a v takej hlbke, sirke a vyske neboli predstaveny zaujem Boha zasahovat tieto vsetky oblasti nasho zivota sposobom, akym sa to zacalo postupne valit po velkom sklamani v roku 1844. Historia nas tiez uci, ze po kazdej Bohom iniciovanej aktivite (a cim je intenzivnejsia, tym intenzivnejsia a zasadnejsia je odpoved), prichadza proti tlak. A suc schopni odstupit od deja, za seba mozem konstatovat ze tieto princpiny sa presne naplnili. Ostatne o spravnosti takehoto uvazovania a vnimania "Kristovej sluzby v nebeskej svatyni" ma motivuje uvazovat aj fakt, ze slovo svatyna (kedze starozakonna uz neexistuje) je v novozmluvnej dobe vztiahnute na cloveka ako takeho. To by znamemalo ze clovek je chramom svateho Ducha, miestom prebývania Boha a teda Boh a JK chce v nom robiť to, čo robil kňaz vo svatyni svatych. Ak by sme urobili analyzu este sirsiu, tak by sme zistili, ze Boh v celych dejinach neustale vytvaral "priestor" kde moze medzi clovekom a Bohom panovat spravny vztah. Toto je charakteristika rajskej zahrady: Boh povie svojmu vytvoru: takto som Ta naplanoval, takto budes fungovat presne tak ako mas a clovek povie: super, viem ze nic lepsie nikdy nevymyslim. S radostou chcem zit tak ako si to vymyslel. Teda medzi Bohom a clovekom panuje "spravny" vztah. Narusenim tejto rovnovahy zároveň zanika "priestor", kde medzi človekom a Bohom panuje spravny vztah. To, co vsak nezanika, je Bozia chut tento priestor vytvarat. Preto existuje starozmluvna svatyna - to je miesto, kde sa clovek ma naucit znovu vstupit do vztahu s Bohom - ide o uvedomenie si, ze Boh je relevantny a ako Stvoritel mi ma co do zivota povedat. V Novej zmluve tento "priestor" fungovania spravneho vztahu medzi človekom a Bohom nasmerovany na cloveka samotneho a pracu DS v nom. A vrcholi tento proces pocas a po velkom sklamani. Dalsou epizodou (a som presvedceny, ze mala nastat ovela skor - ale toto je zase na inu a velmi, velmi dlhu temu), je definitivne dotiahnutie Bozieho planu vytvorit "priestor" kde medzi Nim a clovekom bude panovat "spravny" vztah do zdarneho konca. Zivot na obnovenej zemi je oklukou dotiahnuta povodna Bozia myslienka o fungovani slobodnych vztahov vedomeho rozhodnutia a prijatia Bozieho obrazu (poslusnosti) reality. Uznavam, ze je to len fabulacia, ale mne sa celkom pozdrava. Aby som bol presnejsi, celkom presne mi zapada do istych suvislosti.

Tomu tedy nerozumím.Tak znovu ?
Bylo normální stanovovat data příchodu když i doslovné čtení té doby četlo verše,že: o tomto dni nikdo neví,ani andělé v nebi.... ?
Jaké naplnění "trojandělského..."co to je? (mocné to zaklínadlo,které žel nevymysleli jiné církve,tak pravdu nemají a "nenaplňují"..)
Jak se může oslavovat,připomínat si den v adventistickém katechismu ve sborech,jehož datum vzniklo na základě omylu a do poslední chvíle v přesouvajících datech a termínech?
Jaký je rozdíl v porovnání s další fundamentalistickou církví Svědků Jehovových,když spočítali a čekali např. 1914 příchod a pak z toho taky vybruslili "duchovní zkazkou v přesunech" ?
Lze vůbec hovořit o víře,když byl hnací motor postaven na davové psychóze a strašení své doby ?
Jakou možnost mohl mít normální věřící člověk v malém puritánském městečku(vesnici),kdyby počítal s úrodou i další rok a šel na pole zasít?
Přivádí ke vztahu k Bohu termín data příchodu ?
Je pokání odvislé termínem soudu?
Čím ovlivňuje zdůrazňování data 1844, život např.babiček ve sborech a zapečeťování a odpečeťování jejich jmen?
Jakou úlohu tedy splnil kříž? Neúplnou? Nedostatečnou?
To už se neumí CASD motivovat evangeliem(připomínám,že je to radostná zpráva,že Kristus zemřel za všechny na kříži) že musí neustále v periodikách zdůrazňovat tuto historickou omylnou kauzu ?

Děkuji za konkrétní odpovědi na otázky.(Prosím nekopírovat dlouhé citáty E.G.W...věřte znám její spisy,život,historii lépe než kopírovači ze stránek její kult oslavujících.)

Neregistrovaný

Re: RECENZIA FILMU Tell the World - Povedz to svetu

Neprečítaný príspevok od používateľa Neregistrovaný »

Petr, skoda, ze to nebola reakcia na podnety. Mam rad diskusiu a preto napisem niekolko svojich odpovedi, ci postrehov na Tvoje otazky - teda to, ako im rozumiem dnes - dal by Boh, aby som tomu zajtra rozumel este lepsie, ale este viac si prajem, aby som rastol v poznani Jeho. Skusim to konkretne a bez siahodlhych citatov EGW. (Dufam, ze nemas pocit, ze som svoj predchadzajuci prispevok skopiroval z nejakeho jej diela, lebo by som Ta musel vyzvat na konkretny odkaz :)
Takze pekne po poriadku:
- Urcovat datum spravne urcite nebolo. Text je jasny. Ale ako poznam sameho seba v nadseni pre Pana Boha vselico vyparatim, dolezite je, ci som schopny analyzy, priznania si chyby a poucenia sa, hladania lepsiej cesty. A myslim, ze adventizmus sa poucil a nestanovuje nove datumy, teda aspon som o tom nepocul, mozno mi nieco uniklo :) A to, ze dnes hladame cesty a vysvetlenia aj tejto zalezitosti je vec interpretacie a nemam problem ani s historickou ani typologickou - vlastne sa v mojej predstave vyborne doplnaju. A ako som uz napisal suc pouceny historiou, vieme urobit lepsie zavery ako adentisticki priekopnici.
- Ak si cital knihu zjavenie tak vies, ze svetu ma zazniet posolstvo od poslov, ktory letia prostriedkom neba a zvestuju vecne evanjelium, ktore sa tyka uctievania Stvoritela a razantne postavenie sa na jeho stranu. To nie je o vylucnosti cirkvi, ale o reformacnom poslani, ktore pocnuc Luterom malo vyustit do ochoty niechat sa viest DS ako to urobila prva cirkev. Zial, reformacia sa v istom procese vzdy zastavila a CASD nevynimajuc. To ale nemeni nic na veci, ze sirka zaberu kazdej oblasti zivota cloveka (ako som opisal uz vyssie) ju u adventsitov naozaj sirkoa. Nehovorim nic o zasluhach, ci spase, hovorim o hlbke zaberu a dosledkov z toho vyplyvajucich. Jednoducho povedane: Bude je Boh Stvoritel a ma zaujem prehovorit do kazdej oblasti mojho zivota - a jedlo a pohyba a vztahy a chrakter nevynimajuc, alebo mi staci teply pocit okolo srdca a slzy ako velmi trpel na krizi.
- neviem o tom, ze by sa v adventistickom katechizme oslavoval den 22.10. asi mi nieco uslo, ale urcite to nie je povinnost - ale zase, pre ludi v strehu prilezitost, niekam sa v poznani Pana Boha posunut.
- aky rozdiel je v porovnani s dalsou fundametalistickou cirkvou SJ, to neviem - nemam take hlboke poznanie ich dejin a preto nie som schopny analyzovat.
- Ista vec je, ze davova psychoza a strach su velmi zly motivatori a ak clovek reaguje a robi nieco zo strachu alebo preto, ze to robia ini, urcite to nie je spravne. To ako sa na vieru adventistickych priekopnikov diva Boh, to neviem posudit - ale tesim sa, ked sa to dozviem. Otazka vsak ostava, ak vidime chyby v minulosti, sme pripraveni ich pomenovat a este viac, sme pripraveni sa z nich poucit. Za seba hovorim urcite, za poslednych 10 rokov vnimam ohromny posun vo vsetkych oblastiach predstavovania Pana Boha inym. Takze si nesmelo trufam povedat: Vdaka Bohu, za tu lekciu a prosba o silu, nikdy sa neprestat nechat re-formovat. Toto je zaroven odpoved na otazku aku mohol mat moznost normalny veriaci človek - Je vyborne, ze do srdca vidi len Boh a on jediny posudi a vyjavi aj myslienky srdca cloveka.
- Ci niekoho moze priviet ku vztahu k Bohu datum prichodu. Ako Ho poznam ja, u Neho je vsetko mozne, takze moze. Kazdy z nas mal zaciatok cesty - poznavania Boha vseliaky - aj mne to riesilo osobne problemy a dnes ked sa nad tym zamyslim, tak dakujem Bohu, ze ma nevyhodil s takymi postojmi prec. Takze verim tomu, ze nas tam bude viac s pochybnymi zaciatkami. Otazkou ostava, ci takymi zostaneme, ci pri Bohu ostavame len zo strachu - a na to uz odpoved mame: "bal som sa, lebo si prisny a znes tam kde si nesial... zly a nicomny sluha."
- Cim ovplyvnuje zdoraznovanie datumu 1844 babicky na zbore, to tiez neviem. Napisal som fabulovany koncept, a je pravda, ze na ubohe babicky som pri tom nemyslel. Skusim ich tam nejako zapracovat. Mozno by si mi aj vedel pomoct, ci?
- Fakt sa bavime o krizi? Ten predsa vyriesil problem zla globalne (vesmirne). To ale neznamena, ze automaticky funguje dnes na mna. Potrebujem sa krizu vystavit ja osobne a sam. A ono, cim je poznanie vacsie a hlbsie, tym je zodpovednost na ludoch vacsia. Ak pre Abrahama znamenalo prijatie "Kristovej obete" ze v rozhodujucej chvili povedal: "Boh sa postara" - teda vztah dovery voci Bohu bol obnoveny, tak to neznamena, ze ak budem zit ako Abraham bude to pohoda - ved mal 2 ženy, s tou jeho poslusnostou to tiez nebolo valne, s prikazaniami a desiatkami a zdravym zivotnym stylom tiez nic moc. Ak ja dnes budem zit ako Abraham, tak pretoze mam vacsie poznanie, nebude to zivot viery - vyzva nasledovat a skutocne vykrocit. Nemozem sa uspokojit so zivotom viery apostolov ako mojho vzoru, s poznanim, ktore mi Boh aj prostrednictvom spolocnosti, popripade prorokov umoznuje vnimat ma vedie k zodpovednosti a je iste, ze moj zapas a krok viery sa bude mozno tykat oblasti, o ktorej sa Abrahamovi ani nesnivalo: co ak napriklad Boh chce, a smrt JK je toho garantom, aby som prestal gemblit na automatoch, mhhh?
- Motivacia evanjeliom je jednoznacne jedina spravna cesta ako predstavovat povahu a charakter Boha, ved cely problem je o Jeho charaktere. Smrt JK jasne dokazala, ze Boha sa bat netreba a ze jemu viac ako na sebe zalezi na nas. A ze Jeho plan je v dejinach stale ten isty, priviest nas do priestoru, kde medzi nim a nami panuje spravny vztah, zalozeny na uznani toho, ze Boh ako Stvoritel vie, co je pre nas najlepsie a pretoze viem ako miluje a ze chce moje maximalne dobro mi do zivota dava instrukcie, ktore ja s doverou nasledujem. Neviem si predstavit krajsiu a stastnejsiu spravu o Nasom uzasnom Bohu. Toto je moja motivacia ludi, ako to robi vseobecne CASD (neviem presne kto by to mal byt) to opat neviem, znovu zopakujem, ze som len ponukol roztomilu fabulaciu na tuto temu, avsak osadenu v zmysluplnom a hlavne historicko-teologickom kontexte :) Hadam som zodpovedal aspon trochu Tvoje otazky :)

Petr
Príspevky: 112
Dátum registrácie: 19 Dec 2015, 08:27
Kontaktovať používateľa:

Re: RECENZIA FILMU Tell the World - Povedz to svetu

Neprečítaný príspevok od používateľa Petr »

Hosť napísal:Petr, skoda, ze to nebola reakcia na podnety. Mam rad diskusiu a preto napisem niekolko svojich odpovedi, ci postrehov na Tvoje otazky - teda to, ako im rozumiem dnes - dal by Boh, aby som tomu zajtra rozumel este lepsie, ale este viac si prajem, aby som rastol v poznani Jeho. Skusim to konkretne a bez siahodlhych citatov EGW. (Dufam, ze nemas pocit, ze som svoj predchadzajuci prispevok skopiroval z nejakeho jej diela, lebo by som Ta musel vyzvat na konkretny odkaz :)
Takze pekne po poriadku:
- Urcovat datum spravne urcite nebolo. Text je jasny. Ale ako poznam sameho seba v nadseni pre Pana Boha vselico vyparatim, dolezite je, ci som schopny analyzy, priznania si chyby a poucenia sa, hladania lepsiej cesty. A myslim, ze adventizmus sa poucil a nestanovuje nove datumy, teda aspon som o tom nepocul, mozno mi nieco uniklo :) A to, ze dnes hladame cesty a vysvetlenia aj tejto zalezitosti je vec interpretacie a nemam problem ani s historickou ani typologickou - vlastne sa v mojej predstave vyborne doplnaju. A ako som uz napisal suc pouceny historiou, vieme urobit lepsie zavery ako adentisticki priekopnici.
- Ak si cital knihu zjavenie tak vies, ze svetu ma zazniet posolstvo od poslov, ktory letia prostriedkom neba a zvestuju vecne evanjelium, ktore sa tyka uctievania Stvoritela a razantne postavenie sa na jeho stranu. To nie je o vylucnosti cirkvi, ale o reformacnom poslani, ktore pocnuc Luterom malo vyustit do ochoty niechat sa viest DS ako to urobila prva cirkev. Zial, reformacia sa v istom procese vzdy zastavila a CASD nevynimajuc. To ale nemeni nic na veci, ze sirka zaberu kazdej oblasti zivota cloveka (ako som opisal uz vyssie) ju u adventsitov naozaj sirkoa. Nehovorim nic o zasluhach, ci spase, hovorim o hlbke zaberu a dosledkov z toho vyplyvajucich. Jednoducho povedane: Bude je Boh Stvoritel a ma zaujem prehovorit do kazdej oblasti mojho zivota - a jedlo a pohyba a vztahy a chrakter nevynimajuc, alebo mi staci teply pocit okolo srdca a slzy ako velmi trpel na krizi.
- neviem o tom, ze by sa v adventistickom katechizme oslavoval den 22.10. asi mi nieco uslo, ale urcite to nie je povinnost - ale zase, pre ludi v strehu prilezitost, niekam sa v poznani Pana Boha posunut.
- aky rozdiel je v porovnani s dalsou fundametalistickou cirkvou SJ, to neviem - nemam take hlboke poznanie ich dejin a preto nie som schopny analyzovat.
- Ista vec je, ze davova psychoza a strach su velmi zly motivatori a ak clovek reaguje a robi nieco zo strachu alebo preto, ze to robia ini, urcite to nie je spravne. To ako sa na vieru adventistickych priekopnikov diva Boh, to neviem posudit - ale tesim sa, ked sa to dozviem. Otazka vsak ostava, ak vidime chyby v minulosti, sme pripraveni ich pomenovat a este viac, sme pripraveni sa z nich poucit. Za seba hovorim urcite, za poslednych 10 rokov vnimam ohromny posun vo vsetkych oblastiach predstavovania Pana Boha inym. Takze si nesmelo trufam povedat: Vdaka Bohu, za tu lekciu a prosba o silu, nikdy sa neprestat nechat re-formovat. Toto je zaroven odpoved na otazku aku mohol mat moznost normalny veriaci človek - Je vyborne, ze do srdca vidi len Boh a on jediny posudi a vyjavi aj myslienky srdca cloveka.
- Ci niekoho moze priviet ku vztahu k Bohu datum prichodu. Ako Ho poznam ja, u Neho je vsetko mozne, takze moze. Kazdy z nas mal zaciatok cesty - poznavania Boha vseliaky - aj mne to riesilo osobne problemy a dnes ked sa nad tym zamyslim, tak dakujem Bohu, ze ma nevyhodil s takymi postojmi prec. Takze verim tomu, ze nas tam bude viac s pochybnymi zaciatkami. Otazkou ostava, ci takymi zostaneme, ci pri Bohu ostavame len zo strachu - a na to uz odpoved mame: "bal som sa, lebo si prisny a znes tam kde si nesial... zly a nicomny sluha."
- Cim ovplyvnuje zdoraznovanie datumu 1844 babicky na zbore, to tiez neviem. Napisal som fabulovany koncept, a je pravda, ze na ubohe babicky som pri tom nemyslel. Skusim ich tam nejako zapracovat. Mozno by si mi aj vedel pomoct, ci?
- Fakt sa bavime o krizi? Ten predsa vyriesil problem zla globalne (vesmirne). To ale neznamena, ze automaticky funguje dnes na mna. Potrebujem sa krizu vystavit ja osobne a sam. A ono, cim je poznanie vacsie a hlbsie, tym je zodpovednost na ludoch vacsia. Ak pre Abrahama znamenalo prijatie "Kristovej obete" ze v rozhodujucej chvili povedal: "Boh sa postara" - teda vztah dovery voci Bohu bol obnoveny, tak to neznamena, ze ak budem zit ako Abraham bude to pohoda - ved mal 2 ženy, s tou jeho poslusnostou to tiez nebolo valne, s prikazaniami a desiatkami a zdravym zivotnym stylom tiez nic moc. Ak ja dnes budem zit ako Abraham, tak pretoze mam vacsie poznanie, nebude to zivot viery - vyzva nasledovat a skutocne vykrocit. Nemozem sa uspokojit so zivotom viery apostolov ako mojho vzoru, s poznanim, ktore mi Boh aj prostrednictvom spolocnosti, popripade prorokov umoznuje vnimat ma vedie k zodpovednosti a je iste, ze moj zapas a krok viery sa bude mozno tykat oblasti, o ktorej sa Abrahamovi ani nesnivalo: co ak napriklad Boh chce, a smrt JK je toho garantom, aby som prestal gemblit na automatoch, mhhh?
- Motivacia evanjeliom je jednoznacne jedina spravna cesta ako predstavovat povahu a charakter Boha, ved cely problem je o Jeho charaktere. Smrt JK jasne dokazala, ze Boha sa bat netreba a ze jemu viac ako na sebe zalezi na nas. A ze Jeho plan je v dejinach stale ten isty, priviest nas do priestoru, kde medzi nim a nami panuje spravny vztah, zalozeny na uznani toho, ze Boh ako Stvoritel vie, co je pre nas najlepsie a pretoze viem ako miluje a ze chce moje maximalne dobro mi do zivota dava instrukcie, ktore ja s doverou nasledujem. Neviem si predstavit krajsiu a stastnejsiu spravu o Nasom uzasnom Bohu. Toto je moja motivacia ludi, ako to robi vseobecne CASD (neviem presne kto by to mal byt) to opat neviem, znovu zopakujem, ze som len ponukol roztomilu fabulaciu na tuto temu, avsak osadenu v zmysluplnom a hlavne historicko-teologickom kontexte :) Hadam som zodpovedal aspon trochu Tvoje otazky :)
Pěkný den a děkuji za odpovědi.(Otázky byly nadhozeny veřejně taky pro členy CASD).
- Stále přemýšlím v čem je to " ponaučení" adventismu ohledně roku 1844,když neuznal že to bylo celkově historicky chybné a založené na špatné podkladě a vybruslil z toho zrovna tak jako jiné skupiny,které určovali data příchodů= zdůvodnění na duchovní příchody,či přesuny.
- Málokdo z členů dnes uvažuje nad tím co by se stalo,kdyby se toto dogma o 22.říjnu 1844 vyneslo na povrch dnes a ne v tom zapáleném charismatickém čase.Posouvání datací ,aby to +/- vyšlo je do očí bijící historikům,teologům.
- Ve Zjevení nečtu nic o jídle.Nezlob se.Natož o výlučnosti hry,kde si vyspecifikuji fundamentalistické body učení a potom si sám sobě vymyslím hru a položím otázku:"Kdo to naplňuje? Jedině CASD...."mi připadá dost hloupé.
- Tak jako se ve sborech připomíná,slaví,přednáší den Ducha prorockého(myšleno jen E.G.W.),tak se připomíná i očištění svatyně.Možná na Slovensku ne....
- nechápu Tvoji podivnou byť startovací motivaci k Bohu strachem z data.Vždyť jak by z toho mohl On jako Otec mít radost?
- nejen babičky ve sborech toto učení nezajímá,ale i členové pokud se jich přeptáš (přes neutuchající vysvětlování v periodikách) neumí tuto historickou krkolomnost spočítat.Nač taky.
- udivuje mne Tvoje věta o kříži? Ten predsa vyriesil problem zla globalne (vesmirne). To ale neznamena, ze automaticky funguje dnes na mna. Je to klasické nedocenění a nepochopení kříže v adventismu.Škoda.Veliká škoda....a Bohu žel....
- Pokud věříme v Boha ,který je mimo čas a prostor,který zná dítě v těle jeho matky,minulost i budoucnost tak proč Jej podmiňovat do našeho kalendáře a nutit Jej,že musel čekat do 22. října 1844 ,aby dotahoval něco co na kříži dle učení CASD jaksi odvedl nedostatečně.

Dušan Seberíni
Príspevky: 366
Dátum registrácie: 18 Apr 2016, 22:35
Kontaktovať používateľa:

Re: RECENZIA FILMU Tell the World - Povedz to svetu

Neprečítaný príspevok od používateľa Dušan Seberíni »

V tom filme predstaviteľka EGW podáva veľmi zaujímavú myšlienku:
"Nechajte sestru Whiteovú stranou, necitujte moje slová, keď dokážete byť poslušní Biblii."



Keď dokážem byť poslušný Biblii, nechať EGW stranou... - To sa mi celkom pozdáva.
Ale keď nedokážem byť poslušný Biblii, tak až potom nasleduje citovanie myšlienok EGW?
To sa mi už nepozdáva.

Ako tomu rozumieť?

Realista
Príspevky: 256
Dátum registrácie: 23 Sep 2016, 18:23
Kontaktovať používateľa:

Re: RECENZIA FILMU Tell the World - Povedz to svetu

Neprečítaný príspevok od používateľa Realista »

Kdo se chce znát pravdu, tak ať se nedívá na pokleslou filmografii, ale ať si raději přečte třeba tuto vynikající knihu od americké profesorky historie Ann Taves:

https://www.amazon.com/Fits-Trances-Vis ... 0691010242

Dušan Seberíni
Príspevky: 366
Dátum registrácie: 18 Apr 2016, 22:35
Kontaktovať používateľa:

Re: RECENZIA FILMU Tell the World - Povedz to svetu

Neprečítaný príspevok od používateľa Dušan Seberíni »

Ad Tell it to the World

V tomto filme je niekoľko scén, ktoré sú natočené pomerne presne podľa záznamov vtedajších očitých svedkov. Ale literárny opis, hoci je presný, mnohokrát nehovorí takou jasnou rečou ako dobre urobená filmová scéna. A tak divák v tomto filme má vysoko zrozumiteľnú možnosť - zoznámiť sa s tou najnešťastnejšou udalosťou, ktorá dodnes kymáca s celou CASD. Je to forma podania a prijatia tretieho falošného dáta Kristovho príchodu.

Po hroznom sklamaní, keď na druhý termín Kristus neprišiel, v auguste prichádza na zhromaždenie Millerových stúpencov Samuel Snow a tretí (FALOŠNÝ) termín podsúva nasledovne.
  • S.Snow:
    Čo robí veľkňaz na Deň zmierenia?
    Očisťuje svätyňu. Nevyplýva z toho potom, že sa vráti, aby očistil svätyňu na presný Deň zmierenia? Levitikus hovorí, že biblický Deň zmierenia pripadá na 10. deň 7. mesiaca.
    Bratia, mýlili sme sa očakávať Kristov návrat na jar. Podľa židovského kalendára 10. deň siedmeho mesiaca pripadá v tomto roku na 22. október. Poznáme dátum. 22. október 1844.


    W.Miller: Určovať presný dátum je nerozumné...
Tak toto stačilo malému stádočku.
Nikto neoveroval, či Snow podal hausnumero, alebo skutočne presný dátum. Len to stádovito prijali.
Vlastne - ani nemali možnosť presvedčiť sa, či je to pravda. Možno dáky žid povedal a hotovo.

Ja len nechápem, prečo tento falošný zavádzajúci dátum dodnes drží ako na reťazi súčasných adventistov. Veď dnes sa každý môže presvedčiť, že to bol dátum falošný. Každý si môže overiť, že Snow tresol hausnumero a Deň zmierenia bol v tom roku 23. septembra.
  • Tak na čom stojí
    dodnes pri živote udržiavaná lož,
    že Kristus 22. októbra 1844
    vstúpil do druhého oddelenia
    nebeskej svätyne?

Tomáš Plechatý

Re: RECENZIA FILMU Tell the World - Povedz to svetu

Neprečítaný príspevok od používateľa Tomáš Plechatý »

Dušan Seberíni napísal:
  • Tak na čom stojí
    dodnes pri živote udržiavaná lož,
    že Kristus 22. októbra 1844
    vstúpil do druhého oddelenia
    nebeskej svätyne?
Ellen Whiteová - Rané spisy, kapitola

Mé první vidění

Protože mi Bůh ukázal putování adventního lidu do svatého města a bohatou odměnu, kterou obdrží ti, jež očekávají návrat svého Pána ze svatby, je mou povinností, abych podala krátký nástin toho, co mi Pán zjevil. Milí svatí musí projít mnohými zkouškami. "Neboť toto nynější lehoučké soužení naše převelmi veliké věčné slávy břímě nám působí. Když nepatříme na ty věci, kteréž se vidí, ale na ty, kteréž se nevidí. Neboť ty věci, kteréž se vidí, jsou časné, ale které se nevidí, jsou věčné."(2Kor.4:17.18) Pokusila jsem se přinést z nebeského Kanaánu dobrou zprávu a několik vinných hroznů, za což by mne mnozí rádi ukamenovali, jako tehdejší shromáždění chtělo kamenovat Kálefa a Jozueho za jejich zprávu. (4Moj 14:10) Ale ujišťuji vás, milí bratři a sestry v Pánu, že je to krásná země a že nám bude dáno právo ji obdržet a do ní vejít.

Zatímco jsem se u rodinného oltáře modlila, sestoupil na mne Duch svatý a zdálo se mi, že stoupám výš a výše, daleko nad tento temný svět. Ohlédla jsem se, abych se podívala na adventní lid ve světě, ale nemohla jsem jej najít, když tu mi řekl hlas: "Podívej se ještě jednou, ale dívej se o něco výše!" Nyní jsem pozvedla oči a uviděla jsem přímou, úzkou stezku, která vedla vysoko nad světem. Na ní putovali adventisté do svatého města, které leželo na druhém konci této stezky. Za nimi, na začátku této stezky, zářilo jasné světlo, což bylo půlnoční volání, jak mi řekl anděl. Ono zářilo podél cesty a bylo světlem jejich nohám, aby neklopýtali. Když měli své oči upřeny na Pána Ježíše, který byl přímo před nimi a vedl je do města, tehdy byli bezpečni. Avšak brzy byli někteří z nich unaveni a říkali, že město je příliš daleko a oni očekávali, že tam přijdou dříve. Potom je Pán Ježíš povzbuzoval, zdvihl svou slavnou pravici, ze které vycházelo světlo, jež se rozlévalo na adventisty a oni zvolali: "Haleluja!" Jiní pohrdali nerozvážně světlem za nimi a říkali, že to nebyl Bůh, který je tak daleko vedl. Za takovými zašlo světlo a zanechalo jejich nohy úplné tmě, a oni klopýtli, ztratili z očí cíl i Ježíše a spadli s cesty dolů do tmavého, zlého světa pod nimi.

Milý Dušane Seberíni

Dodnes při životě udržovaná lež stojí v adventismu na propojení všeho se vším.
proroctví, s EGW, se svatyní, s vyš. soudem, se sobotou, se stavem po smrti, se trojanď. posels. , s církví ostatků, zdravotní reformou.

Jednotlivé nauky se v adventismu navzájem zaštiťují. Takže když jedna padne, tak to naruší důvěru ve všechny další, které jí hájili.

A následně tedy ta dodnes udržovaná lež stojí na strachu přiznat ostatním chybu, nebo neochotě přiznat si chybu.
Protože by se to mohlo úplně celé zhroutit a celá církev se rozpadnout - pozbyla by smyslu i identity i hrdosti.
Nikdo si to nechce vzít na triko.

Realista
Príspevky: 256
Dátum registrácie: 23 Sep 2016, 18:23
Kontaktovať používateľa:

Re: RECENZIA FILMU Tell the World - Povedz to svetu

Neprečítaný príspevok od používateľa Realista »

Církev hřeší na to, že většina členů neumí anglicky a tak si nedokáže vyhledat relevantní informace. Kdyby si přečetli třeba seriozní práci, kterou jsem uváděl výše, tak by se asi hodně divili. Některá fakta se úzkostlivě tutlají, naštěstí v posledních desetiletích toho už hodně vyplulo na hladinu. Mě třeba zaujal popis "mejdanů", kterých se EGW účastnila okolo roku 1844 se svojí partou blouznivců. Vzhledem k tomu, že to musela vyklízet policie, tak jsou následné výpovědi jednotlivých aktérů před soudem a pod přísahou na bibli více než zajímavé. Něco podobného by asi v rámci současných setkání mládeže v CASD neprošlo. ::noo:: Škoda, že to scénárista vypustil, mohl ten film být akčnější.

Dám k dobru pár citací:

"J.W.E. HARVEY, sworn. Have attended their meetings two days and four evenings. First meeting lasted eight days - have known Dammon six weeks - Dammon, White and Hall were leaders. Dammon said the sinners were going to hell in two days. They were hugging and kissing each other - Dammon would lay on the floor, then jump up - they would frequently go into another room. Dammon has no means to support himself that I know of. The meeting appeared very irreligious - have seen him sit on the floor with a woman between his legs and his arms around her.

"WM. C. CROSBY, Esq. sworn. I was at the meeting last Saturday night, from about 7 o'clock to 9. There was a woman on the floor who lay on her back with a pillow under her head; she would occasionally arouse up and tell a vision which she said was revealed to her. They would at times all be talking at once, halloing at the top of their voices; some of them said there was too much sin there. After the cessation of the noise, Dammon got up and was more coherent - he complained of those that come there who did not believe in the advent doctrine. At one time Dammon said there was hogs there not belonging to the band, and pointed at me, and said, I mean you, Sir.


"LOTON LAMBERT, sworn. They were singing when I arrived - after singing they sat down on the floor - Dammon said a sister had a vision to relate - a woman on the floor then related her vision. Dammon said all other denominations were wicked - they were liars, whoremasters, murderers, &c. - he also run upon all such as were not believers with him. He ordered us off - we did not go. The woman that lay on the floor relating visions, was called by Elder Dammon and others, Imitation of Christ. Dammon called us hogs and devils, and said if he was the owner of the house he would drive us off - the one that they called Imitation of Christ, told Mrs. Woodbury and others, that they must forsake all their friends or go to hell. Imitation of Christ, as they called her, would lay on the floor a while, then rise up and call upon some one and say she had a vision to relate to them, which she would relate; there was one girl that they said must be baptized that night or she must go to hell; she wept bitterly and wanted to see her mother first; they told her she must leave her mother or go to hell - one voice said, let her go to hell. She finally concluded to be baptized. Imitation of Christ told her vision to a cousin of mine, that she must be baptized that night or go to hell - she objected, because she had once been baptized. Imitation of Christ was said to be a woman from Portland. A woman that they called Miss Baker, said the devil was here, and she wanted to see him - she selected me and said, you are the devil, and will go to hell. I told her she want [was not] my judge. Mr. [James] Ayer [Jr., owner of the house] then clinched me and tried to put me out door. I told him we had not come to disturb the meeting. The vision woman called [to] Joel Doore, said he had doubted, and would not be baptized again - she said Br. Doore don't go to hell. Doore kneeled to her feet and prayed. Miss Baker and a man went into the bedroom - subsequently heard a voice in the room hallo Oh! The door was opened - I saw into the room - she was on the bed-he was hold of her; they came out of the bedroom hugging each other, she jumping up and would throw her legs between his. Miss Baker went to Mr. Doore and said, you have refused me before, he said he had - they then kissed each other - she said "that feels good" - just before they went to the water to baptize, Miss Baker went into the bedroom with a man they called Elder White - saw him help her on to the bed - the light was brought out and door closed. I did not see either of them afterwards. Once I was in the other room talking with my cousin. Dammon and others came into the room and stopped our discourse, and called her sister and me the devil. Imitation of Christ lay on the floor during the time they went down to the water to baptize, and she continued on the floor until I left, which was between the hours of 12 and 1 o'clock at night.

"JOSEPH MOULTON, sworn. When I went to arrest prisoner, they shut the door against me. Finding I could not gain access to him without, I burst open the door. I went to the prisoner and took him by the hand and told him my business. A number of women jumped on to him - he clung to them, and they to him. So great was the resistance, that I with three assistants, could not get him out. I remained in the house and sent for more help; after they arrived we made a second attempt with the same result - I again sent for more help - after they arrived we overpowered them and got him out door in custody. We were resisted by both men and women. Can't describe the place - it was one continued shout.


Hoyt "Trial" 230-235

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný