Sedem najpodivnejších argumentov na podporu učenia CASD

Diskusia o vieroučných bodoch CASD.
ambassador
Príspevky: 2689
Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
Kontaktovať používateľa:

Re: Sedem najpodivnejších argumentov na podporu učenia CASD

Neprečítaný príspevok od používateľa ambassador »

Lída Rohalová napísal:CSP Mt 24,20 Modlete se, aby k vašemu útěku nedošlo v zimě nebo v sobotu.



Závěr:

CSP Mt 24:20 Modlete se, aby k vašemu útěku nedošlo v zimě nebo v sobotu.
CSP Mk 13,18 Modlete se, aby «k vašemu útěku» nedošlo v zimě.
CSP Lk 21,36 Bděte a proste v každý čas, abyste měli sílu uniknout všemu tomu, co se má dít, a postavit se před Syna člověka."

Všechno toto prohlásil Ježíš. Jaká modlitba z toho je správná?

Je lepší věřit, že každý z evangelistů má nějaký teologický záměr, nebo si něco vybrat a udělat z toho věroučný bod?


To, že evangelisté nemají všechno přes kopírák, neznamená rozpor. Přikláním se k tomu, že sledovali nějaký cíl - oslovit posluchače, čtenáře. Pokud by bylo všechno přes kopírák, pak je otázkou, proč to jen kopírovat? Vzhledem k tomu, že jako adventista jsem prožil vojenskou službu, tak chápu co znamená prožít "utíkání" v sobotu a v zimě. Ten kdo sobotu vytěsňuje z křesťanství, nemusí tam vnímat soulad.
Otázka, která modlitba je správná? Taková otázka je možná, ale je nesprávná. V Bibli je ukázáno, že není nic s čím by jsme se nemohli obrátit v modlitbě na Boha. To, že Ježíš na něco upozorňuje, pouze ukazuje na skutečnost, že křesťané nebudou žít ve skleníku automatické nedotknutelnosti.

Lída Rohalová
Príspevky: 911
Dátum registrácie: 10 Jan 2017, 10:40
Kontaktovať používateľa:

Re: Sedem najpodivnejších argumentov na podporu učenia CASD

Neprečítaný príspevok od používateľa Lída Rohalová »

ambassador napísal:
Lída Rohalová napísal:CSP Mt 24,20 Modlete se, aby k vašemu útěku nedošlo v zimě nebo v sobotu.



Závěr:

CSP Mt 24:20 Modlete se, aby k vašemu útěku nedošlo v zimě nebo v sobotu.
CSP Mk 13,18 Modlete se, aby «k vašemu útěku» nedošlo v zimě.
CSP Lk 21,36 Bděte a proste v každý čas, abyste měli sílu uniknout všemu tomu, co se má dít, a postavit se před Syna člověka."

Všechno toto prohlásil Ježíš. Jaká modlitba z toho je správná?

Je lepší věřit, že každý z evangelistů má nějaký teologický záměr, nebo si něco vybrat a udělat z toho věroučný bod?


To, že evangelisté nemají všechno přes kopírák, neznamená rozpor. Přikláním se k tomu, že sledovali nějaký cíl - oslovit posluchače, čtenáře. Pokud by bylo všechno přes kopírák, pak je otázkou, proč to jen kopírovat? Vzhledem k tomu, že jako adventista jsem prožil vojenskou službu, tak chápu co znamená prožít "utíkání" v sobotu a v zimě. Ten kdo sobotu vytěsňuje z křesťanství, nemusí tam vnímat soulad.
Otázka, která modlitba je správná? Taková otázka je možná, ale je nesprávná. V Bibli je ukázáno, že není nic s čím by jsme se nemohli obrátit v modlitbě na Boha. To, že Ježíš na něco upozorňuje, pouze ukazuje na skutečnost, že křesťané nebudou žít ve skleníku automatické nedotknutelnosti.
Ambassadore, přesně tak. Ty jsi pochopil podstatu, a proto je pro Tebe otázka o správnosti modlitby zbytečná.

Já si dokonce myslím, že to, že evangelia nejsou jak přes kopírák, je Boží záměr. Je to jednota v rozmanitosti.

Osobní zkušenosti s prožíváním své víry jsou nepřenosné. Sobota není problém, problém je sobota jako znamení věrnosti Stvořiteli. Protože alfa i omega je Ježíš Kristus, ne sobota.

Dušan Seberíni
Príspevky: 366
Dátum registrácie: 18 Apr 2016, 22:35
Kontaktovať používateľa:

Re: Sedem najpodivnejších argumentov na podporu učenia CASD

Neprečítaný príspevok od používateľa Dušan Seberíni »

Lída Rohalová napísal:Proroctví o pádu Jeruzaléma se vyplnilo v roce 70 n. l.
Mt24 nie je proroctvo o páde Jeruzalema, ale proroctvo o totálnej skaze Jeruzalema pri skonaní sveta.
Dnes Jeruzalem stojí a skvie sa v celej svojej turistickej kráse. Ale Ján nehovorí o reparovanom Jeruzaleme, ale o NOVOM Jeruzaleme.
Lída Rohalová napísal:Do stejného úseku je zařazen verš 24,20.
Nemyslím. Lebo súženia boli všelijaké, ale
... vtedy bude veliké súženie, akého nebolo od počiatku sveta až doteraz, ani už nikdy viac nebude.{Mt 24:21}
Lída Rohalová napísal:Když jsem pročítala Mt 24 kapitolu, zaujalo mne, že v 24,15 se mluví o ohavnosti zpustošení. To je odkaz na Daniele.
To čo píšeš sú nevyplavené zbytky zo Sázavy - injektáže EGW pri výklade histórie.
Lída Rohalová napísal:Pokud chce někdo vztahovat tyto verše pro současnost, bylo by to až „druhotné naplnění"; bylo by tedy třeba identifikovat novou ohavnost zpustošení. PROČ? Protože tehdy říkal Ježíš učedníkům varování, a to varování zachránilo lidem životy, protože ho vzali vážně.
Vedela by si aj bez „sázavských“ podkladov o tej „záchrane“? Uvedom si láskave že výklad CASD k 24. kapitole Matúša hrubo ignoruje základné exegetické princípy a nedáva priestor ani pre dialóg, ani pre kontrolu BEREJSKÉHO TYPU.
Berejčania neprikyvovali Pavlovi „ŽE JE TAK“ ale Písmom ho kontrolovali „ČI JE TAK“!

V zmysle takejto kontroly nemáme dôvod skákať na Mt 24:15, pretože

CELÁ 24. KAPITOLA Matúšovho evanjelia
HOVORÍ O DRUHOM PRÍCHODE PJ a o SKONANÍ SVETA :

A keď sedel na Olivovom vrchu, pristúpili k nemu učeníci osobitne a riekli:
Povedz nám, kedy to bude, a čo bude znamením tvojho príchodu a skonania sveta?
A Ježiš odpovedal a riekol im:
{Mt 24:3-4a}
A pokračuje v 25. kapitole až do 30. verša!

Takže, Liduška, ak to chceš ignorovať, tak je to tvoja vec.
Ale TVOJ respektíve SÁZAVSKÝ výklad stojí proti písmu!
Lebo koniec sveta ešte nebol !!!
Lída Rohalová napísal:A aby dnes toto varování zachránilo lidem životy, je nutné znát, co je ohavnost zpustošení dnes, pokud vůbec je.
Ak by si chcela odsunúť podsunutý sázavský výklad, tak v súvislosti s Mt 24:15 vyvstáva otázka
o akú pustošiacu ohavnosť ide. Nie o ohavnosť, ale o pustošiacu ohavnosť!
To je taká ohavnosť, s ktorou kráča aj pustošenie. Daniel to spomína na troch miestach.
To čo spôsobil Antiochus Epiphanes, keď zo svätyne urobil maštaľ, netýka sa Ježišových slov, lebo vtedy ešte nebolo evanjelium vôbec známe:
A toto evanjelium kráľovstva bude hlásané po celom svete
na svedoctvo všetkým národom, a vtedy prijde koniec.
{Mt 24:14}

Tak o čo ide?

Keď tedy uvidíte ohavnosť spustošenia, o ktorej hovoril prorok Daniel, že stojí na svätom mieste
(Kto čítaš, rozumej!),
{Mt 24:15}
Ohavnosť spustošenia na svätom mieste stojí už cca 1326 rokov (Chrámová hora - vrch Morija).
Takže čítam, čítam, a priznám sa, že nerozumiem ...

(Ale odmietam výklad, že to všetko už bolo. Lebo to všetko ešte len bude! Kto čítaš, rozumej...)
A Ježiš odpovedal a riekol im: Hľaďte, aby vás niekto nezviedol! {Mt 24:4}

ambassador
Príspevky: 2689
Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
Kontaktovať používateľa:

Re: Sedem najpodivnejších argumentov na podporu učenia CASD

Neprečítaný príspevok od používateľa ambassador »

Celá pasáž ukazuje, že je to trochu složitější. Je to prolínání toho co se stalo s tím co se stane a co se děje. Některé věty to naznačují..
Mat.24,6 - oni už jsou dávno mrtví, nemohou nic slyšet. Jak se tedy mohou strachovat?
Ze souvislosti je zřejmé, že je počátek událostí o kterých hovořil Ježíš. Něco se tedy už stalo, něco se dělo, děje a něco se bude dít.
Mat.24,8 Počátek porodních bolesti. (podobenství: Těhotenství, porod a nový člověk.)
Rozdělení kapitol izoluje myšlenku evangelia do katastrofických předpovědí.
Kázání evangelia o Božím Království. Souvislost myšlenek ve všech evangeliích dává náznak počátku Království v prožívání jednotlivce až do úplného naplnění.
Podobně i další texty: Kdo, že to měl vidět ohavnost, komu to bylo sdělováno, komu to bylo adresováno - řečeno Ježíšem a následně sdělováno evangelisty s cíleným záměrem?
My nejsme prvními adresáty. Nemůžeme si přenést do naši doby, to co už se stalo. Přesto to co se stalo může být podobonstvím pro budoucí celkovou událost vyššíí kvality.

Lída Rohalová
Príspevky: 911
Dátum registrácie: 10 Jan 2017, 10:40
Kontaktovať používateľa:

Re: Sedem najpodivnejších argumentov na podporu učenia CASD

Neprečítaný príspevok od používateľa Lída Rohalová »

Dušan Seberíni napísal:
Lída Rohalová napísal:Proroctví o pádu Jeruzaléma se vyplnilo v roce 70 n. l.
Mt24 nie je proroctvo o páde Jeruzalema, ale proroctvo o totálnej skaze Jeruzalema pri skonaní sveta.
Dnes Jeruzalem stojí a skvie sa v celej svojej turistickej kráse. Ale Ján nehovorí o reparovanom Jeruzaleme, ale o NOVOM Jeruzaleme.
Lída Rohalová napísal:Do stejného úseku je zařazen verš 24,20.
Nemyslím. Lebo súženia boli všelijaké, ale
... vtedy bude veliké súženie, akého nebolo od počiatku sveta až doteraz, ani už nikdy viac nebude.{Mt 24:21}
Lída Rohalová napísal:Když jsem pročítala Mt 24 kapitolu, zaujalo mne, že v 24,15 se mluví o ohavnosti zpustošení. To je odkaz na Daniele.
To čo píšeš sú nevyplavené zbytky zo Sázavy - injektáže EGW pri výklade histórie.
Lída Rohalová napísal:Pokud chce někdo vztahovat tyto verše pro současnost, bylo by to až „druhotné naplnění"; bylo by tedy třeba identifikovat novou ohavnost zpustošení. PROČ? Protože tehdy říkal Ježíš učedníkům varování, a to varování zachránilo lidem životy, protože ho vzali vážně.
Vedela by si aj bez „sázavských“ podkladov o tej „záchrane“? Uvedom si láskave že výklad CASD k 24. kapitole Matúša hrubo ignoruje základné exegetické princípy a nedáva priestor ani pre dialóg, ani pre kontrolu BEREJSKÉHO TYPU.
Berejčania neprikyvovali Pavlovi „ŽE JE TAK“ ale Písmom ho kontrolovali „ČI JE TAK“!

V zmysle takejto kontroly nemáme dôvod skákať na Mt 24:15, pretože

CELÁ 24. KAPITOLA Matúšovho evanjelia
HOVORÍ O DRUHOM PRÍCHODE PJ a o SKONANÍ SVETA :

A keď sedel na Olivovom vrchu, pristúpili k nemu učeníci osobitne a riekli:
Povedz nám, kedy to bude, a čo bude znamením tvojho príchodu a skonania sveta?
A Ježiš odpovedal a riekol im:
{Mt 24:3-4a}
A pokračuje v 25. kapitole až do 30. verša!

Takže, Liduška, ak to chceš ignorovať, tak je to tvoja vec.
Ale TVOJ respektíve SÁZAVSKÝ výklad stojí proti písmu!
Lebo koniec sveta ešte nebol !!!
Lída Rohalová napísal:A aby dnes toto varování zachránilo lidem životy, je nutné znát, co je ohavnost zpustošení dnes, pokud vůbec je.
Ak by si chcela odsunúť podsunutý sázavský výklad, tak v súvislosti s Mt 24:15 vyvstáva otázka
o akú pustošiacu ohavnosť ide. Nie o ohavnosť, ale o pustošiacu ohavnosť!
To je taká ohavnosť, s ktorou kráča aj pustošenie. Daniel to spomína na troch miestach.
To čo spôsobil Antiochus Epiphanes, keď zo svätyne urobil maštaľ, netýka sa Ježišových slov, lebo vtedy ešte nebolo evanjelium vôbec známe:
A toto evanjelium kráľovstva bude hlásané po celom svete
na svedoctvo všetkým národom, a vtedy prijde koniec.
{Mt 24:14}

Tak o čo ide?

Keď tedy uvidíte ohavnosť spustošenia, o ktorej hovoril prorok Daniel, že stojí na svätom mieste
(Kto čítaš, rozumej!),
{Mt 24:15}
Ohavnosť spustošenia na svätom mieste stojí už cca 1326 rokov (Chrámová hora - vrch Morija).
Takže čítam, čítam, a priznám sa, že nerozumiem ...

(Ale odmietam výklad, že to všetko už bolo. Lebo to všetko ešte len bude! Kto čítaš, rozumej...)
A Ježiš odpovedal a riekol im: Hľaďte, aby vás niekto nezviedol! {Mt 24:4}
ZATÍM hm...

Určitě se na mě nebudeš zlobit za Tvou vlastní medicínu :o)

Teď vážně: chce to podrobnější odpověď. Tak to až z domova, a z PC. Tak zatím!

Krásný den.

Lída Rohalová
Príspevky: 911
Dátum registrácie: 10 Jan 2017, 10:40
Kontaktovať používateľa:

Re: Sedem najpodivnejších argumentov na podporu učenia CASD

Neprečítaný príspevok od používateľa Lída Rohalová »

Dušan Seberíni napísal:Mt24 nie je proroctvo o páde Jeruzalema, ale proroctvo o totálnej skaze Jeruzalema pri skonaní sveta.
Dnes Jeruzalem stojí a skvie sa v celej svojej turistickej kráse. Ale Ján nehovorí o reparovanom Jeruzaleme, ale o NOVOM Jeruzaleme.
To je věc výkladu. Já se přikláním k tomu, že Mt 24 (minimálně verš 15-20) mluví o pádu chrámu, potažmo Jeruzaléma. Jeruzalém byl dobyt a pádem chrámu se tehdejším účastníkům zhroutil svět. Když Ježíš mluví učedníkům o zničení chrámu, je to pro ně jako konec světa.
A že Jeruzalém dnes stojí, přece neznamená, že se v roce 70 n. l. nic nestalo! Proroctví se tehdy naplnilo. A při skonání světa skoná všechno, nejen dnešní Jeruzalém.
Dušan Seberíni napísal:Lebo súženia boli všelijaké, ale ... vtedy bude veliké súženie, akého nebolo od počiatku sveta až doteraz, ani už nikdy viac nebude.{Mt 24:21}
Doba soužení už odstartovala. Myslím, že nemusím popisovat hrůzy (kanibalismus, mučení apod.), které se děly při obležení Jeruzaléma, zaznamenané např. J. Flaviem.
Dušan Seberíni napísal:To čo píšeš sú nevyplavené zbytky zo Sázavy - injektáže EGW pri výklade histórie.
Vedela by si aj bez „sázavských“ podkladov o tej „záchrane“? Uvedom si láskave že výklad CASD k 24. kapitole Matúša hrubo ignoruje základné exegetické princípy a nedáva priestor ani pre dialóg, ani pre kontrolu BEREJSKÉHO TYPU.
Berejčania neprikyvovali Pavlovi „ŽE JE TAK“ ale Písmom ho kontrolovali „ČI JE TAK“!
Mt 24,15 odkazuje na Daniele, na to nepotřebuji "injektáž EGW", to se píše v Bibli. Kdo četl, respektive kdo předčítal, tomu měl rozumět. Mám za to, že jejich myšlení bylo Danielovi blíže než dnes naše.
V podstatě záznam historiků také podléhá naší víře...

K záchraně: Podle Eusebia tehdy křesťané utekli do Pelly. (Někteří to mají za mýtus). Nemám důvodu tomu nevěřit.

K ignoraci exegetických principů: Také nesouhlasím s výkladem CASD některých věroučných bodů, zvláště proto, že se do nich promítá pohled EGW, který CASD ještě nerevidovala (co je dobré, co není).
Právě proto jsem v minulém příspěvku srovnala 3 verše ze synoptických evangelií. Jen připomínám:

CSP Mt 24,20 Modlete se, aby k vašemu útěku nedošlo v zimě nebo v sobotu.
CSP Mk 13,18 Modlete se, aby «k vašemu útěku» nedošlo v zimě.
CSP Lk 21,36 Bděte a proste v každý čas, abyste měli sílu uniknout všemu tomu, co se má dít, a postavit se před Syna člověka."

Každý evangelista měl s textem určitý záměr a oslovuje jinou skupinu lidí. Místo toho, aby to CASD napsala do knížky ASD věří, tak se tam píše k Mt 24,20 na str. 304 toto: "Kristus natolik dbal na posvátnost soboty, že když mluvil o době pronásledování, která nastane po jeho nanebevstoupení, radil svým učedníkům: „Modlete se, abyste se nemuseli dát na útěk v zimě nebo v sobotu.“ (Mt 24,20) To jasně ukazuje, jak poznamenává Jonathan Edwards, „že i tehdy byli křesťané vázáni důsledným dodržováním soboty."

Proč CASD nezdůrazní Markovo nebo Lukášovo podání? Markovo podání je blíže křesťanům z pohanů a Lukášovo podání je podle mě nejkomplexnější - síla uniknout všemu tomu, co se má dít atd.

A k důslednému zachovávání soboty viz vlákno Definícia zachovania/dodržania šabatu. Jaké problémy, než se ta definice stanoví. A když už se stanoví, zase odporuje adventismu, protože adventismus je přísnější než čtvrté přikázání. :)
Dušan Seberíni napísal:V zmysle takejto kontroly nemáme dôvod skákať na Mt 24:15, pretože

CELÁ 24. KAPITOLA Matúšovho evanjelia
HOVORÍ O DRUHOM PRÍCHODE PJ a o SKONANÍ SVETA
:

A keď sedel na Olivovom vrchu, pristúpili k nemu učeníci osobitne a riekli:
Povedz nám, kedy to bude, a čo bude znamením tvojho príchodu a skonania sveta?
A Ježiš odpovedal a riekol im:
{Mt 24:3-4a}
A pokračuje v 25. kapitole až do 30. verša!

Takže, Liduška, ak to chceš ignorovať, tak je to tvoja vec.
Ale TVOJ respektíve SÁZAVSKÝ výklad stojí proti písmu!
Lebo koniec sveta ešte nebol !!!
Nesouzním. V kapitole se popisuje začátek porodních bolestí, něco se už stalo, něco se teprve stane.

A zvláštností Bible je to, co se děje TEĎ. Když si pustím televizní zprávy, vždycky najdu něco, co do těch událostí bude pasovat. Někdo hlídá papeže, někdo hlídá islám, a někdo BDÍ. Slovo BDĚJTE shrnuje celé poselství posledních věcí - i v 25 kapitole.

Když to uvidíme, máme se radovat, že naše vykoupení je blízko. Budu upřímná a říkám, že u těch lidí, kteří byli Mt 24 příliš fascinováni, jsem nezaznamenala radost z toho, že by byl Pán Ježíš blízko, ale strach, jestli vůbec obstojím. A já sama jsem se kdysi také moc neradovala z těch soužení. Strach z toho posledního (jak jsem tehdy věřila) velkého soužení byl větší než radost z příchodu JK. To je dané věroučným důrazem. Kde není místo pro Ježíše, je místo pro věrouku. Kde není místo pro věrouku, je místo pro Ježíše. Ve správném poměru má být věrouka jen jakýmsi podpůrným bodem, které nezastiňuje Pána JK.

Bible je úžasná v tom, že je NADČASOVÁ. Vyplnění proroctví v minulosti může předznamenávat nějakou jinou budoucí událost. Bible neslouží k tomu, abychom si ji jednou přečetli a pak s ní skončili, protože je něco minulost. Když to čteme, může nás to oslovit nově do naší situace.

Ignorace je pro mě ale ignorování naplnění minulých událostí a hlavní naplnění adresovat do vzdálené budoucnosti.
Dušan Seberíni napísal:Ak by si chcela odsunúť podsunutý sázavský výklad, tak v súvislosti s Mt 24:15 vyvstáva otázka
o akú pustošiacu ohavnosť ide. Nie o ohavnosť, ale o pustošiacu ohavnosť!
To je taká ohavnosť, s ktorou kráča aj pustošenie. Daniel to spomína na troch miestach.
To čo spôsobil Antiochus Epiphanes, keď zo svätyne urobil maštaľ, netýka sa Ježišových slov, lebo vtedy ešte nebolo evanjelium vôbec známe:
A toto evanjelium kráľovstva bude hlásané po celom svete
na svedoctvo všetkým národom, a vtedy prijde koniec.
{Mt 24:14}

Tak o čo ide?

Keď tedy uvidíte ohavnosť spustošenia, o ktorej hovoril prorok Daniel, že stojí na svätom mieste
(Kto čítaš, rozumej!),
{Mt 24:15}
Ohavnosť spustošenia na svätom mieste stojí už cca 1326 rokov (Chrámová hora - vrch Morija).
Takže čítam, čítam, a priznám sa, že nerozumiem ...
Ohavnost způsobující zpustošení nebo pustošící modla hodná opovržení mohlo být znesvěcení chrámu Antiochem IV. Epifanem, který tam postavil oltář Diovi Olympskému, r. 167 př. K. V knihách Makabejských je použit stejný výraz.

Křesťané měli studovat Daniele a zařídit se podle toho.

Podle EGW budou muset ti, kdo zachovávají sobotu, do budoucna také utíkat kvůli nedělnímu zákonu. Adventismus tímto způsobem čeká další budoucí naplnění proroctví o pádu chrámu. Dokonce byl o tom nafilmován, myslím, brazilský film. Je to postavené na výkladu EGW, ne na mém.

To, co píšeš k hlásání evangelia, tomu moc nerozumím. Evangelium se hlásalo, hlásá a bude hlásat. A že by byl na hlásání evangelia "závislý" konec světa? To je k zamyšlení. V 2. příchod věřím.

posluchac

Re: Sedem najpodivnejších argumentov na podporu učenia CASD

Neprečítaný príspevok od používateľa posluchac »

Guest_12 napísal: 1. Biblický ideál
Tento argument sa používa najmä pre podporu absolútneho zákazu pitia alkoholu, prípadne pre podporu vegetariánskej stravy. Nikde v Biblii sa síce pri týchto témach po ideále nevolá, ale adventistickí teológovia nejako vytušili, že návrat k „ideálu“ je to, čo od nás P. Boh očakáva. V stravovaní je to síce nepovinné, ale alkohole to je záväzné pre všetkých členov cirkvi.
Prosim vas, nahodou som narazil na internete na to ze Jiri Moskala je sef americkej teologickej skoly. Osobne ho nepoznam, meno je mi ale povedome. Je to velky uspech ceskeho adventizmu a dokaz toho, ze aj ludia z Ceska mozu mat realny vplyv na celosvetove vedenie SDA. ::good::
Gratulujem mu !
To znamena, ze mytus nedosiahnutelneho a nedtknuteho americkeho vedenia pada.
Rad by som vedel ci Jiri Moskala priniesol trochu toho cerstveho vzduchu a tak som si vygooglil od neho nejaky dokument.
Som vsak sklamany :( , prelistoval som to len zbezne za 5 minut a hned narazil na opakovany argument "biblickeho idealu". Konkretne v jeho podani sa jedna o tzv "ideal stvorenia" a dokazuje nim abstinenciu, vegetarianstvo, nemoznost rozvodu a mnohozenstva.

Suhlasim s prispevkom ze "ideal stvorenia" je cisty nezmysel. Ved my nezijeme v raji ale mimo raj. Argument raja by bol aj chodit stale nahy.

Prosim vas, co je este zaujimavejsie, ze stale doslovne trvaju na 6 dennom stvoreni. Uz som pochopil preco ! Ved keby padlo doslovne stvorenie padol by im aj argument doslovneho "idealu stvorenia". Je teda jasne ze v hre o kreacionizmus ide o ovela viac ako nejaky povod zeme. Ide o udrzanie velkej casti ucenia zalozenej na "idealy stvorenia" ::fool::

Z toho dovodu hodnotim ze Jiri Moskala je zial "papezskejsi ako papez". Ale dokument som necital, len par viet z neho, takze som to mozno zle interpretoval a potom sa mu uprimne ospravedlnujem ! Nech ma kludne (pod pseudonymom) na tomto fore opravi ::bye::

posluchac

Re: Sedem najpodivnejších argumentov na podporu učenia CASD

Neprečítaný príspevok od používateľa posluchac »

Na druhej strane, v pripade rozvodu cituje Moskala z Matusa, takze na "idealy raja" nieco bude :)))

posluchac

Re: Sedem najpodivnejších argumentov na podporu učenia CASD

Neprečítaný príspevok od používateľa posluchac »

Back to Creation: Toward a Consistent Adventist Creation—Fall—Re-Creation
2 Hermeneutic (Biblical-Theological Reflections on Basic Principles of
3 Biblical Hermeneutics Applied to the Ordination of Women)
4
5 Jiří Moskala, Th.D., Ph.D.
6 Professor of Old Testament Exegesis and Theology
7 Dean, SDA Theological Seminary
8 Andrews University

ambassador
Príspevky: 2689
Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
Kontaktovať používateľa:

Re: Sedem najpodivnejších argumentov na podporu učenia CASD

Neprečítaný príspevok od používateľa ambassador »

posluchac napísal: Suhlasim s prispevkom ze "ideal stvorenia" je cisty nezmysel.

Z toho dovodu hodnotim ze Jiri Moskala je zial "papezskejsi ako papez". Ale dokument som necital, len par viet z neho,
To má být seriozní posouzení?

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní