Je nutno brát všechny informace v potaz a zkoumat je. EGW tyto informace asi neměla, jinak by k tomu něco jistě napsala. EGW neměla a neznala úplně všechny informace ohledně křesťanství, ani my dnes ještě neznáme a postupně je poznáváme tak, jak nám je Bůh odkrývá.Hosť napísal: ↑08 Feb 2018, 04:51 sám si podřezáváš větev, je možné, že skončíš úplně mimo křesťanství.
A co na apoštola Pavla říká Tvá oblíbená autorka z USA? Taky ho neuznávala a věřila, že jeho listy jsou proti zvěsti Krista?
Platnost BOŽÍHO ZÁKONA & Víra a Skutky
Re: Platnost BOŽÍHO ZÁKONA & Víra a Skutky
-
- Príspevky: 2689
- Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
- Kontaktovať používateľa:
Re: Platnost BOŽÍHO ZÁKONA & Víra a Skutky
"Ježíš to řekl!" S takovou jistotou používáme tato slova v mnoha variantách. Možná, že nám uniká jedna podstatná okolnost. Ve skutečnosti lze jen věřit nebo nevěřit pisatelům, kteří tato slova zaznamenali a nějak je v evangeliích interpretovali.
Je dobré brát v úvahu, že evangelia nesou název jedince, který sepisuje evangelium o Ježíši Kristu. Podobně to platí i pro náplň všech knih Bible. Vylučovat nějakou část z Bible je podivné a nepřijatelné pro křesťanský směr. Dělají-li to jiní dá se to pochopit, ale křesťan - vskutku podivné.
Je podivné kam až se dostane jedinec, který potřebuje dokázat svou hypotézu, kterou zaměňuje za víru v Boha jen podle některých ojedinělých myšlenek z Bible.
Je také velmi zvláštní na základě výzkumů, úvah a domněnek Geralda Messadie sestavit argumenty pro svůj názor. Výzkum napsaný formou románu do něhož jsou zapracované úvahy a domněnky spisovatele nelze brát jako nesporný důkazový materiál. Tento pisatel, napsal více knih. Pokud je vezmu doslovně a důkazově, rozpadne se věrohodnost Bible.
V nezdravé horlivosti se může jedinec snadno zamotat. Vybírat informace jednostranným způsobem není moudré a dříve nebo později zavede jednostrannost do slepé uličky.
Je dobré brát v úvahu, že evangelia nesou název jedince, který sepisuje evangelium o Ježíši Kristu. Podobně to platí i pro náplň všech knih Bible. Vylučovat nějakou část z Bible je podivné a nepřijatelné pro křesťanský směr. Dělají-li to jiní dá se to pochopit, ale křesťan - vskutku podivné.
Je podivné kam až se dostane jedinec, který potřebuje dokázat svou hypotézu, kterou zaměňuje za víru v Boha jen podle některých ojedinělých myšlenek z Bible.
Je také velmi zvláštní na základě výzkumů, úvah a domněnek Geralda Messadie sestavit argumenty pro svůj názor. Výzkum napsaný formou románu do něhož jsou zapracované úvahy a domněnky spisovatele nelze brát jako nesporný důkazový materiál. Tento pisatel, napsal více knih. Pokud je vezmu doslovně a důkazově, rozpadne se věrohodnost Bible.
V nezdravé horlivosti se může jedinec snadno zamotat. Vybírat informace jednostranným způsobem není moudré a dříve nebo později zavede jednostrannost do slepé uličky.
Re: Platnost BOŽÍHO ZÁKONA & Víra a Skutky
Ne............nebo..................otočí se a roztrhají vás.
Ten verš platí i pro mě Ambassadore, asi předevčírem jsem si to znovu uvědomil, že toho tady na webu nedbám. I ty verše okolo mi přišly vhod.
Ten verš platí i pro mě Ambassadore, asi předevčírem jsem si to znovu uvědomil, že toho tady na webu nedbám. I ty verše okolo mi přišly vhod.
-
- Príspevky: 2689
- Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
- Kontaktovať používateľa:
Re: Platnost BOŽÍHO ZÁKONA & Víra a Skutky
Zákon - skutky - víra, jak to spolu souvisí? Ani jeden člověk nemá skutky, které by ho postavili do role toho, kdo zachovává zákon. Víra není dána zákonitostí. Celá trojice termínů patří do křesťanství. Žel pořadí důležitosti se někdy postaví nad důvěru ve spasení pouze v Kristu.
Mám za to, že by k žádným razantním sporům nedocházelo. Úplně zbytečně se zakládají rozmanitá vlákna, když se všechno v konečném dopadu dostane k sobotě, čisté a nečisté....
Vždy budou jedinci, kteří se snaží prorazit v kazatelské činnosti bez znalosti souvislostí. Jedna věc je dát příležitost a druhá dát své vlastní kázání na yutube, kde je zřetelné, že to není kázání před posluchači, ale v prázdném sále. Určitá míra shovívavosti vůči začínajícím laickým kazatelům je dobrá. Dávat svá neumělá kázání na yutube je nezodpovědné a zkresluje to celkový obraz casd.
V tomto vláknu jde spíše o to jestli samotné úvodní kázání je v souladu se zvěstí Bible.
Mám za to, že by k žádným razantním sporům nedocházelo. Úplně zbytečně se zakládají rozmanitá vlákna, když se všechno v konečném dopadu dostane k sobotě, čisté a nečisté....
Vždy budou jedinci, kteří se snaží prorazit v kazatelské činnosti bez znalosti souvislostí. Jedna věc je dát příležitost a druhá dát své vlastní kázání na yutube, kde je zřetelné, že to není kázání před posluchači, ale v prázdném sále. Určitá míra shovívavosti vůči začínajícím laickým kazatelům je dobrá. Dávat svá neumělá kázání na yutube je nezodpovědné a zkresluje to celkový obraz casd.
V tomto vláknu jde spíše o to jestli samotné úvodní kázání je v souladu se zvěstí Bible.
Re: Platnost BOŽÍHO ZÁKONA & Víra a Skutky
...Ani jeden člověk nemá skutky, které by ho postavili do role toho, kdo zachovává zákon.ambassador napísal: ↑10 Feb 2018, 15:01 Zákon - skutky - víra, jak to spolu souvisí? Ani jeden člověk nemá skutky, které by ho postavili do role toho, kdo zachovává zákon. Víra není dána zákonitostí. Celá trojice termínů patří do křesťanství. Žel pořadí důležitosti se někdy postaví nad důvěru ve spasení pouze v Kristu.
Mám za to, že by k žádným razantním sporům nedocházelo. Úplně zbytečně se zakládají rozmanitá vlákna, když se všechno v konečném dopadu dostane k sobotě, čisté a nečisté....
Vždy budou jedinci, kteří se snaží prorazit v kazatelské činnosti bez znalosti souvislostí. Jedna věc je dát příležitost a druhá dát své vlastní kázání na yutube, kde je zřetelné, že to není kázání před posluchači, ale v prázdném sále. Určitá míra shovívavosti vůči začínajícím laickým kazatelům je dobrá. Dávat svá neumělá kázání na yutube je nezodpovědné a zkresluje to celkový obraz casd.
V tomto vláknu jde spíše o to jestli samotné úvodní kázání je v souladu se zvěstí Bible.
Každý kdo zachovává Desatero provádí skutky pravdy.
...Víra není dána zákonitostí.
Víra je dána hlavně dobrými skutky...
Jakubův 2:14 Co prospěje, bratří moji, praví-li se kdo víru míti, a nemá-li skutků? Zdaliž jej ta víra může spasiti?
15 A kdyby bratr neb sestra neodění byli, a opuštění z strany každodenního pokrmu,
16 Řekl by pak jim někdo z vás: Jděte v pokoji a zhřejte se, a najezte se, avšak nedali byste jim potřeby tělesné, což to platno bude?
17 Takž i víra, nemá-li skutků, mrtváť jest sama v sobě.
18 Ale dí někdo: Ty víru máš, a já mám skutky. Ukažiž ty mi víru svou z skutků svých, a jáť tobě ukáži víru svou z skutků svých.
...Vždy budou jedinci, kteří se snaží prorazit v kazatelské činnosti bez znalosti souvislostí. Jedna věc je dát příležitost a druhá dát své vlastní kázání na yutube, kde je zřetelné, že to není kázání před posluchači, ale v prázdném sále.
Kázání Václava Koplíka je určitě lepší a pravdu sdělující o platnosti přikázání než jakýkoliv komentář Ambassadora, který závidí pravdu v ústech jiného, protože sám ji případně sdělit za kazatelnou neumí, protože se bojí církve, která by mu pak mohla zakázat kázat a tak mluví jen jako většina dnešních kazatelů v sobotním kázání to co nikoho neurazí, proti nikomu se nestaví v otázce pravdy, jen převypravují nepodstatné biblické příběhy, které už všichni milionkrát slyšeli a kterými nemají šanci kohokoliv oslovit a zasáhnout je do srdce a mysli, prostě takové nemastné, neslané nudné kázání o ničem, jak by se dalo téměř každou sobotu každé kázání zhodnotit.
To, že tam nevidím publikum mi ale vůbec nevadí. Spousta videí s kázáními třeba na Otevřete oči, tak tam nemají kazatelé pokaždé publikum. Publikum není zárukou správné víry, kterou dotyčný hlásá.
...Dávat svá neumělá kázání na youtube je nezodpovědné a zkresluje to celkový obraz casd.
Naštěstí nikdo jako Ty o tom kdo si dá nebo nedá kázání na youtube nerozhoduje, jinak bychom nevěděli téměř vůbec nic, kdyby to církev třeba zakazovala. Koplík je právě tím mladým kazatelem, který mluví ve svém videu o zákoně a přikázáních 100% Pravdu, kéž by bylo takových co nejvíce i mezi mladými kazately, kteří se nebojí vedení církve asd, která jim nejspíše zakazuje mluvit biblickou pravdu pro dobu konce v našich sborech, jinak bychom ji z jejich úst museli slyšet téměř každou sobotu, ale ve skutečnosti ji od nich vůbec neslyšíme. Tak za co jsou vlastně placeni? Za co si mohou dovolit živit 4 děti, když toto pomalu nezvládnou ani běžní podnikatelé či zaměstnanci? Kde na to berou kazatelé peníze?
...V tomto vláknu jde spíše o to jestli samotné úvodní kázání je v souladu se zvěstí Bible.
Docela nelogická věta, toto kázání není o krvi či večeři Páně to byl je úvod, ale o zákoně a přikázáních, pokud jsi ho neslyšel celé.
Pokud se ti na tomto kázání něco nelíbí, proč to nenapíšeš autorovi do komentáře pod video na Youtube?
Naposledy upravil/-a mikim v 10 Feb 2018, 18:36, upravené celkom 1 krát.
-
- Príspevky: 2689
- Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
- Kontaktovať používateľa:
Re: Platnost BOŽÍHO ZÁKONA & Víra a Skutky
Až mě najdeš ve SZ kde je zakázáno pít krev, pak můžeme dál diskutovat. Na yutube pod jeho video nemíním psát, protože nemám tu potřebu. Zde Píši proto, že kázání je umělá snaha dát dohromady večeři Páně a SZ příkaz. Odkaz zde byl dán, je tedy možné tady diskutovat.
-
- Príspevky: 2689
- Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
- Kontaktovať používateľa:
Re: Platnost BOŽÍHO ZÁKONA & Víra a Skutky
Spojuje to co není možné spojovat, tak jen dva další příklady"
Čas 9,41 Milovati budeš bližního svého..... Koplík "Je to jen jedno přikázání"
Čas 10,42 Každý mužského pohlaví, který otvírá lůno.... Koplík "Co chcete, aby lidé činili vám..."
Je to vytaženo z videa, každý si to musí sám poslechnout a zvážit.
Fandím, všem mladým lidem, kteří chtějí šířit zvěst Božího Slova různou formou, třeba i kázáním. Rozhodně bych nezačínal něčím, čemu úplně nerozumím. Soustředil bych se na Krista a neřešil bych sporné body. Ve videu je přednes mladého bratra, který odmítl studium a prohlásil, že to zvládne sám. Možné to je, ale těch kopanců, kterých se dopustí by byl ušetřen. Kázat ve sboru má jednu výhodu, br. a sestry jsou někdy až moc tolerantní, když jde o zákon. Hlavně mluvit o zákoně to, že se nám vytratí velikost a vážnost Krista je někdy vedlejší.
Nestačí jen Krista v kázání vzpomínat a končit třeba i Kristem. Celé kázání má mít soulad. Ujíždějí-li myšlenky tematicky od sebe nebo spojovat něco co k sobě nepatří je zvláštní druh dokazování zákona, které se zdánlivě jeví, že je to dobře. Pečlivý posluchač si všimne ujíždějících a zavádějících myšlenek. Můžeme říci pěknou myšlenku v kázání a nějakou jinou myšlenkou ji popřeme nebo znehodnotíme.
Čas 9,41 Milovati budeš bližního svého..... Koplík "Je to jen jedno přikázání"
Čas 10,42 Každý mužského pohlaví, který otvírá lůno.... Koplík "Co chcete, aby lidé činili vám..."
Je to vytaženo z videa, každý si to musí sám poslechnout a zvážit.
Fandím, všem mladým lidem, kteří chtějí šířit zvěst Božího Slova různou formou, třeba i kázáním. Rozhodně bych nezačínal něčím, čemu úplně nerozumím. Soustředil bych se na Krista a neřešil bych sporné body. Ve videu je přednes mladého bratra, který odmítl studium a prohlásil, že to zvládne sám. Možné to je, ale těch kopanců, kterých se dopustí by byl ušetřen. Kázat ve sboru má jednu výhodu, br. a sestry jsou někdy až moc tolerantní, když jde o zákon. Hlavně mluvit o zákoně to, že se nám vytratí velikost a vážnost Krista je někdy vedlejší.
Nestačí jen Krista v kázání vzpomínat a končit třeba i Kristem. Celé kázání má mít soulad. Ujíždějí-li myšlenky tematicky od sebe nebo spojovat něco co k sobě nepatří je zvláštní druh dokazování zákona, které se zdánlivě jeví, že je to dobře. Pečlivý posluchač si všimne ujíždějících a zavádějících myšlenek. Můžeme říci pěknou myšlenku v kázání a nějakou jinou myšlenkou ji popřeme nebo znehodnotíme.
-
- Príspevky: 357
- Dátum registrácie: 01 Apr 2017, 11:56
- Kontaktovať používateľa:
Re: Platnost BOŽÍHO ZÁKONA & Víra a Skutky
"5 Účelem tohoto pověření je skutečně láska z čistého srdce a z dobrého svědomí a z víry bez pokrytectví. 6 Tím, že se od toho jistí lidé odchýlili, odbočili k planému povídání 7 a chtějí být učiteli zákona, avšak nechápou ani to, co říkají, ani to, co silně prosazují.
8 Nyní víme, že Zákon je znamenitý za předpokladu, že se s ním zákonně zachází, 9 s vědomím toho, že zákon není vyhlášen pro spravedlivého, ale pro nezákonné a nepoddajné, bezbožné a hříšníky, pro ty, jimž chybí milující laskavost, a pro neposvátné, vrahy otců a vrahy matek, zabijáky, 10 smilníky, muže, kteří leží s muži, únosce, lháře, křivopřísežníky, a [pro] cokoli jiného, co odporuje zdravému učení 11 podle slavné dobré zprávy šťastného Boha, která mi byla svěřena." (1 Timotejovi 1 kap.)
Nyní víme, že všechno, co říká Zákon, oslovuje ty pod Zákonem, aby byla zacpána každá ústa, a celý svět aby před Bohem podléhal potrestání. 20 Ze skutků zákona tedy nebude před ním prohlášeno za spravedlivé žádné tělo, neboť prostřednictvím zákona je přesné poznání hříchu. (Římanům 3:19, 20)
"Vždyť Kristus je konec Zákona, aby každý, kdo projevuje víru, měl spravedlnost." (Rimanum 10:4)
"ovoce ducha je láska, radost, pokoj, trpělivost, laskavost, dobrota, víra, 23 mírnost, sebeovládání. Proti tomu není zákon." (Galatskym 5 kap. 22, 23)
"„Zdraví lidé nepotřebují lékaře, ale churaví ano. 13 Jděte tedy a naučte se, co to znamená: ‚Chci milosrdenství, a ne oběť.‘ Nepřišel jsem totiž volat spravedlivé, ale hříšníky.“" (Matous 9 kap.)
"20 Říkám vám totiž, že nerozhojní-li se vaše spravedlnost více než spravedlnost znalců Zákona a farizeů, rozhodně nevstoupíte do nebeského království." (Matous 5 kap)
"25 Obřízka je opravdu prospěšná jen [tehdy], jestliže jednáš podle zákona; jestliže jsi však přestupníkem zákona, tvá obřízka se stala neobřízkou. 26 Jestliže proto neobřezaný člověk dodržuje spravedlivé požadavky Zákona, nebude snad jeho neobřízka počítána za obřízku? 27 A neobřezaný, který je takový od přírody, bude tím, že provádí Zákon, soudit tebe, který jsi i s jeho psaným zákoníkem a obřízkou přestupníkem zákona. 28 Židem totiž není ten, kdo jím je zevně, ani obřízka není to, co je zevně na těle. 29 Ale Židem je ten, kdo je jím uvnitř, a [jeho] obřízka je [obřízka] srdce duchem, a nikoli psaným zákoníkem. Jeho chvála nepochází od lidí, ale od Boha." (Rimanum 2 kap.) TOHLE SE NETYKA JEZ ZIDU USILUJICICH se o spravedlnost skrze dodrzovani skutku, co patri k Bozimu zakonu ale i vericich krestanu, co nepochopili Krista a jeho uceni lasky a milosrdenstvi usilujicich se taky takto ziskat Bozi schvaleni.
Jsou zde ale stale telesne a neduchovne smyslejici lidi, kteri potrebuji mit libivy vzhled v tele zvenci a neuvedomuji si, ze nasemu milujicimu nebeskemu OTCI zalezi predevsim na tom cloveku, kterym sme uvnitr - cloveka ktereho srdce je vedeno Bozim duchem, kde jsou pak zvenci videt i jeho ucinky projevujici se ne dodrzovani skutku patricich k zakonu, ale skutky spojene s ovocim Boziho ducha. K skutkum viry tedy patri to co souvisi s ovocim Boziho ducha.
"...kdo miluje svého bližního, naplnil zákon. 9 Vždyť [sbírka zákona]: „Nedopustíš se cizoložství, nezavraždíš, nebudeš krást, nebudeš chtivý“ a jakékoli jiné přikázání, které existuje, je shrnuto v tomto slově, totiž: „Budeš milovat svého bližního jako sám sebe.“ 10 Láska nepůsobí bližnímu zlo; proto je láska naplněním zákona." (Rimanum 13 kap.)
Krestanovi tedy plne postacuji 2 nejvecsi prikazani a ciste srdce vedeno laskou a dobrym svedomim.
"Jestliže tedy někdo ví, jak činit, co je správné, a přece to nečiní, je to pro něho hřích."
Nese svedomi by ale nemelo soudit svedomi jineho spolukrestana ani dalsich lidi. My nejsme zakonnici a nikdo nas ani neustanovil za soudcu jinych lidi.
"1 Vítejte [člověka], který má slabosti ve [své] víře, ale ne abyste rozhodovali o vnitřních otázkách... 4 Kdo jsi ty, abys soudil domácího sluhu [někoho] jiného? Svému vlastnímu pánovi stojí nebo padá. Skutečně bude postaven, neboť Jehova ho může postavit....22 Víru, kterou máš, měj ve shodě se sebou před zrakem Boha. Šťastný je ten, kdo se nevystavuje soudu tím, co schvaluje....Vskutku všechno, co není z víry, je hřích." (Rimanum 14 kap.)
"3 Nadto vydávám svědectví opět každému člověku, který se dává obřezat, že je povinen zachovávat celý Zákon. 4 Jste odloučeni od Krista, ať jste kdokoli, kdo se pokoušíte být prohlášeni za spravedlivé prostřednictvím zákona; odpadli jste od jeho nezasloužené laskavosti. 5 My dychtivě duchem čekáme na vytouženou spravedlnost vyplývající z víry. 6 Pokud jde totiž o Krista Ježíše, ani obřízka, ani neobřízka nemá žádnou hodnotu, ale víra, jež působí skrze lásku." (Galatskym 5 kap.)
8 Nyní víme, že Zákon je znamenitý za předpokladu, že se s ním zákonně zachází, 9 s vědomím toho, že zákon není vyhlášen pro spravedlivého, ale pro nezákonné a nepoddajné, bezbožné a hříšníky, pro ty, jimž chybí milující laskavost, a pro neposvátné, vrahy otců a vrahy matek, zabijáky, 10 smilníky, muže, kteří leží s muži, únosce, lháře, křivopřísežníky, a [pro] cokoli jiného, co odporuje zdravému učení 11 podle slavné dobré zprávy šťastného Boha, která mi byla svěřena." (1 Timotejovi 1 kap.)
Nyní víme, že všechno, co říká Zákon, oslovuje ty pod Zákonem, aby byla zacpána každá ústa, a celý svět aby před Bohem podléhal potrestání. 20 Ze skutků zákona tedy nebude před ním prohlášeno za spravedlivé žádné tělo, neboť prostřednictvím zákona je přesné poznání hříchu. (Římanům 3:19, 20)
"Vždyť Kristus je konec Zákona, aby každý, kdo projevuje víru, měl spravedlnost." (Rimanum 10:4)
"ovoce ducha je láska, radost, pokoj, trpělivost, laskavost, dobrota, víra, 23 mírnost, sebeovládání. Proti tomu není zákon." (Galatskym 5 kap. 22, 23)
"„Zdraví lidé nepotřebují lékaře, ale churaví ano. 13 Jděte tedy a naučte se, co to znamená: ‚Chci milosrdenství, a ne oběť.‘ Nepřišel jsem totiž volat spravedlivé, ale hříšníky.“" (Matous 9 kap.)
"20 Říkám vám totiž, že nerozhojní-li se vaše spravedlnost více než spravedlnost znalců Zákona a farizeů, rozhodně nevstoupíte do nebeského království." (Matous 5 kap)
"25 Obřízka je opravdu prospěšná jen [tehdy], jestliže jednáš podle zákona; jestliže jsi však přestupníkem zákona, tvá obřízka se stala neobřízkou. 26 Jestliže proto neobřezaný člověk dodržuje spravedlivé požadavky Zákona, nebude snad jeho neobřízka počítána za obřízku? 27 A neobřezaný, který je takový od přírody, bude tím, že provádí Zákon, soudit tebe, který jsi i s jeho psaným zákoníkem a obřízkou přestupníkem zákona. 28 Židem totiž není ten, kdo jím je zevně, ani obřízka není to, co je zevně na těle. 29 Ale Židem je ten, kdo je jím uvnitř, a [jeho] obřízka je [obřízka] srdce duchem, a nikoli psaným zákoníkem. Jeho chvála nepochází od lidí, ale od Boha." (Rimanum 2 kap.) TOHLE SE NETYKA JEZ ZIDU USILUJICICH se o spravedlnost skrze dodrzovani skutku, co patri k Bozimu zakonu ale i vericich krestanu, co nepochopili Krista a jeho uceni lasky a milosrdenstvi usilujicich se taky takto ziskat Bozi schvaleni.
Jsou zde ale stale telesne a neduchovne smyslejici lidi, kteri potrebuji mit libivy vzhled v tele zvenci a neuvedomuji si, ze nasemu milujicimu nebeskemu OTCI zalezi predevsim na tom cloveku, kterym sme uvnitr - cloveka ktereho srdce je vedeno Bozim duchem, kde jsou pak zvenci videt i jeho ucinky projevujici se ne dodrzovani skutku patricich k zakonu, ale skutky spojene s ovocim Boziho ducha. K skutkum viry tedy patri to co souvisi s ovocim Boziho ducha.
"...kdo miluje svého bližního, naplnil zákon. 9 Vždyť [sbírka zákona]: „Nedopustíš se cizoložství, nezavraždíš, nebudeš krást, nebudeš chtivý“ a jakékoli jiné přikázání, které existuje, je shrnuto v tomto slově, totiž: „Budeš milovat svého bližního jako sám sebe.“ 10 Láska nepůsobí bližnímu zlo; proto je láska naplněním zákona." (Rimanum 13 kap.)
Krestanovi tedy plne postacuji 2 nejvecsi prikazani a ciste srdce vedeno laskou a dobrym svedomim.
"Jestliže tedy někdo ví, jak činit, co je správné, a přece to nečiní, je to pro něho hřích."
Nese svedomi by ale nemelo soudit svedomi jineho spolukrestana ani dalsich lidi. My nejsme zakonnici a nikdo nas ani neustanovil za soudcu jinych lidi.
"1 Vítejte [člověka], který má slabosti ve [své] víře, ale ne abyste rozhodovali o vnitřních otázkách... 4 Kdo jsi ty, abys soudil domácího sluhu [někoho] jiného? Svému vlastnímu pánovi stojí nebo padá. Skutečně bude postaven, neboť Jehova ho může postavit....22 Víru, kterou máš, měj ve shodě se sebou před zrakem Boha. Šťastný je ten, kdo se nevystavuje soudu tím, co schvaluje....Vskutku všechno, co není z víry, je hřích." (Rimanum 14 kap.)
"3 Nadto vydávám svědectví opět každému člověku, který se dává obřezat, že je povinen zachovávat celý Zákon. 4 Jste odloučeni od Krista, ať jste kdokoli, kdo se pokoušíte být prohlášeni za spravedlivé prostřednictvím zákona; odpadli jste od jeho nezasloužené laskavosti. 5 My dychtivě duchem čekáme na vytouženou spravedlnost vyplývající z víry. 6 Pokud jde totiž o Krista Ježíše, ani obřízka, ani neobřízka nemá žádnou hodnotu, ale víra, jež působí skrze lásku." (Galatskym 5 kap.)
Re: Platnost BOŽÍHO ZÁKONA & Víra a Skutky
Karol Schneider napísal: ↑11 Feb 2018, 04:36 "5 Účelem tohoto pověření je skutečně láska z čistého srdce a z dobrého svědomí a z víry bez pokrytectví. 6 Tím, že se od toho jistí lidé odchýlili, odbočili k planému povídání 7 a chtějí být učiteli zákona, avšak nechápou ani to, co říkají, ani to, co silně prosazují.
8 Nyní víme, že Zákon je znamenitý za předpokladu, že se s ním zákonně zachází, 9 s vědomím toho, že zákon není vyhlášen pro spravedlivého, ale pro nezákonné a nepoddajné, bezbožné a hříšníky, pro ty, jimž chybí milující laskavost, a pro neposvátné, vrahy otců a vrahy matek, zabijáky, 10 smilníky, muže, kteří leží s muži, únosce, lháře, křivopřísežníky, a [pro] cokoli jiného, co odporuje zdravému učení 11 podle slavné dobré zprávy šťastného Boha, která mi byla svěřena." (1 Timotejovi 1 kap.)
Nyní víme, že všechno, co říká Zákon, oslovuje ty pod Zákonem, aby byla zacpána každá ústa, a celý svět aby před Bohem podléhal potrestání. 20 Ze skutků zákona tedy nebude před ním prohlášeno za spravedlivé žádné tělo, neboť prostřednictvím zákona je přesné poznání hříchu. (Římanům 3:19, 20)
"Vždyť Kristus je konec Zákona, aby každý, kdo projevuje víru, měl spravedlnost." (Rimanum 10:4)
"ovoce ducha je láska, radost, pokoj, trpělivost, laskavost, dobrota, víra, 23 mírnost, sebeovládání. Proti tomu není zákon." (Galatskym 5 kap. 22, 23)
"„Zdraví lidé nepotřebují lékaře, ale churaví ano. 13 Jděte tedy a naučte se, co to znamená: ‚Chci milosrdenství, a ne oběť.‘ Nepřišel jsem totiž volat spravedlivé, ale hříšníky.“" (Matous 9 kap.)
"20 Říkám vám totiž, že nerozhojní-li se vaše spravedlnost více než spravedlnost znalců Zákona a farizeů, rozhodně nevstoupíte do nebeského království." (Matous 5 kap)
"25 Obřízka je opravdu prospěšná jen [tehdy], jestliže jednáš podle zákona; jestliže jsi však přestupníkem zákona, tvá obřízka se stala neobřízkou. 26 Jestliže proto neobřezaný člověk dodržuje spravedlivé požadavky Zákona, nebude snad jeho neobřízka počítána za obřízku? 27 A neobřezaný, který je takový od přírody, bude tím, že provádí Zákon, soudit tebe, který jsi i s jeho psaným zákoníkem a obřízkou přestupníkem zákona. 28 Židem totiž není ten, kdo jím je zevně, ani obřízka není to, co je zevně na těle. 29 Ale Židem je ten, kdo je jím uvnitř, a [jeho] obřízka je [obřízka] srdce duchem, a nikoli psaným zákoníkem. Jeho chvála nepochází od lidí, ale od Boha." (Rimanum 2 kap.) TOHLE SE NETYKA JEZ ZIDU USILUJICICH se o spravedlnost skrze dodrzovani skutku, co patri k Bozimu zakonu ale i vericich krestanu, co nepochopili Krista a jeho uceni lasky a milosrdenstvi usilujicich se taky takto ziskat Bozi schvaleni.
Jsou zde ale stale telesne a neduchovne smyslejici lidi, kteri potrebuji mit libivy vzhled v tele zvenci a neuvedomuji si, ze nasemu milujicimu nebeskemu OTCI zalezi predevsim na tom cloveku, kterym sme uvnitr - cloveka ktereho srdce je vedeno Bozim duchem, kde jsou pak zvenci videt i jeho ucinky projevujici se ne dodrzovani skutku patricich k zakonu, ale skutky spojene s ovocim Boziho ducha. K skutkum viry tedy patri to co souvisi s ovocim Boziho ducha.
"...kdo miluje svého bližního, naplnil zákon. 9 Vždyť [sbírka zákona]: „Nedopustíš se cizoložství, nezavraždíš, nebudeš krást, nebudeš chtivý“ a jakékoli jiné přikázání, které existuje, je shrnuto v tomto slově, totiž: „Budeš milovat svého bližního jako sám sebe.“ 10 Láska nepůsobí bližnímu zlo; proto je láska naplněním zákona." (Rimanum 13 kap.)
Krestanovi tedy plne postacuji 2 nejvecsi prikazani a ciste srdce vedeno laskou a dobrym svedomim.
"Jestliže tedy někdo ví, jak činit, co je správné, a přece to nečiní, je to pro něho hřích."
Nese svedomi by ale nemelo soudit svedomi jineho spolukrestana ani dalsich lidi. My nejsme zakonnici a nikdo nas ani neustanovil za soudcu jinych lidi.
"1 Vítejte [člověka], který má slabosti ve [své] víře, ale ne abyste rozhodovali o vnitřních otázkách... 4 Kdo jsi ty, abys soudil domácího sluhu [někoho] jiného? Svému vlastnímu pánovi stojí nebo padá. Skutečně bude postaven, neboť Jehova ho může postavit....22 Víru, kterou máš, měj ve shodě se sebou před zrakem Boha. Šťastný je ten, kdo se nevystavuje soudu tím, co schvaluje....Vskutku všechno, co není z víry, je hřích." (Rimanum 14 kap.)
"3 Nadto vydávám svědectví opět každému člověku, který se dává obřezat, že je povinen zachovávat celý Zákon. 4 Jste odloučeni od Krista, ať jste kdokoli, kdo se pokoušíte být prohlášeni za spravedlivé prostřednictvím zákona; odpadli jste od jeho nezasloužené laskavosti. 5 My dychtivě duchem čekáme na vytouženou spravedlnost vyplývající z víry. 6 Pokud jde totiž o Krista Ježíše, ani obřízka, ani neobřízka nemá žádnou hodnotu, ale víra, jež působí skrze lásku." (Galatskym 5 kap.)
[KB1613] 1 Tm 1:5 Ješto konec přikázaní jest láska z srdce čistého, a z svědomí dobrého a z víry neošemetné.
Když chci někomu vysvětlovat co je „láska“, tak musím nutně vycházet z nějakého mravního základu, a tím je Desatero přikázání!
[KB1613] 1 Tm 1:8 Víme pak, že dobrý jest zákon, když by ho kdo náležitě užíval.
[KB1613] 1 Tm 1:9 Toto znaje, že spravedlivému není uložen zákon, ale nepravým a nepoddaným, bezbožným a hříšníkům, nešlechetným a nečistým, mordéřům otců a matek, vražedlníkům, (…nomoj the law…..)
[KB1613] 1 Tm 1:10 Smilníkům, samcoložníkům, těm, kteříž lidi kradou, lhářům, křivým přísežníkům, a jestli co jiného, ješto by bylo na odpor zdravému učení,
[KB1613] 1 Tm 1:11 Podlé slavného evangelium blahoslaveného Boha, kteréž mně jest svěřeno.
.
Karol ty jsi natolik spravedlivý, že už nepotřebuješ dodržovat zákon Desatera? Naopak jsi stále hříšník, nebo už jsi zcela přestal hřešit, že zákon Desatera nepotřebuješ?
[KB1613] Ř 3:23 Neboť není rozdílu. Všickniť zajisté zhřešili, a nemají slávy Boží.
Jsi pod milostí a už nehřešíš, jak si možná bláhově myslel ap. Pavel, že už nikdo nebude pod milostí hřešit? Ne? Pak potřebuješ zákon, aby ti ukázal co je hřích.
[KB1613] Ř 6:14 Nebo hřích nebude panovati nad vámi; nejste zajisté pod zákonem, ale pod milostí.
[KB1613] Ř 6:15 Což pak? Hřešiti budeme, když nejsme pod zákonem, ale pod milostí? Nikoli.
Člověk, který činí dobré a zdržuje se zlého, protože zákon nabádá k jednomu a odrazuje od druhého, není důkazem toho, že se nachází pod zákonem, ani toho, že se nachází pod milostí.
Pavel říká, že nejsme pod zákonem, ale pod milostí. Myslí tím, že už nepodléháme trestu podle zákona, protože Kristus nás zachránil před trestem. Když jsme tedy zachráněni od trestu, neznamená to, že můžeme svobodně porušovat zákon. Znamená to, že jsme vysvobozeni od trestu smrti. Někteří si to vykládají tak, že když nejsou pod zákonem, mohou porušovat zákon. Hlásají to však jen pokud jde o sobotu. Ještě nikdy jsem neslyšel žádného kazatele říkat: „Můžete se všichni volně dopouštět smilstva. Nejste pod zákonem. Klidně něco ukradněte. Nejste pod zákonem. Můžete svobodně lhát. Nejste pod zákonem.“ Takto to nepoužívají, dokud nezaslechnou pravdu o sobotě. „Ne, ne. My nejsme pod zákonem, jsme pod milostí.“
1 Timoteovi 6:12 Bojuj ten dobrý boj víry, dosáhni věčného života, k němuž i povolán jsi, a vyznals dobré vyznání před mnohými svědky.
13 Přikazujiť tobě před Bohem, kterýž všecko obživuje, a před Kristem Ježíšem, kterýž osvědčil před Pontským Pilátem dobré vyznání,
14 Abys ostříhal přikázání tohoto, chovaje se bez poskvrny a bez úhony, až do zjevení se Pána našeho Ježíše Krista,
[NBK] 2 Tm 2:5 Také když někdo závodí, nezíská věnec, pokud nezávodil podle pravidel.
Ap. Pavel ti přikazuje, aby jsi zachovával výše vyjmenovaná přikázání Desatera, protože pokud to dělat nebudeš nikdy spasený jak zase potvrzuje kromě ap. Pavla i ap. Jan:
Zjevení Janovo 22:14 Blahoslavení, kteříž zachovávají přikázání jeho, aby měli právo k dřevu života a aby branami vešli do města.
15 Vně pak budou psi a čarodějníci, a smilníci, a vražedlníci, a modláři, i každý, kdož miluje a činí lež.
1 Korintským 6:10 Ani zloději, ani lakomci, ani opilci, ani zlolejci, ani dráči, dědictví království Božího nedůjdou.
...Nyní víme, že všechno, co říká Zákon, oslovuje ty pod Zákonem, aby byla zacpána každá ústa, a celý svět aby před Bohem podléhal potrestání. 20 Ze skutků zákona tedy nebude před ním prohlášeno za spravedlivé žádné tělo, neboť prostřednictvím zákona je přesné poznání hříchu. (Římanům 3:19, 20)
Vyřešení této záhady je jednoduché: hřích je přestoupením morálního zákona, tj. Desatera přikázání.
Kvůli tomuto přestoupení byl dán obřadní zákon, vysvětlující obětní systém, který měl být používán až do příchodu té dokonalé oběti, Beránka Božího, který dal svůj život za hříchy světa.
Tím, že známe morální zákon, víme, kdy hřešíme a potom teprve žádáme Boha o odpuštění.
[KB1613] Ř 3:28 Protož za to máme, že člověk bývá spravedliv učiněn věrou bez skutků zákona.
[NBK] Ř 3:31 Rušíme tedy vírou Zákon? V žádném případě! Naopak, Zákon potvrzujeme.
Podle Pavla existují dva pohledy na záchranu: „Zákon“ a „milost“. Zákon určuje jisté normy, kterých lidé ve své vlastní síle nemohou dosáhnout. Milost přináší jak odpuštění minulosti, tak skrze Ježíše Krista, našeho Pána, sílu k životu v přítomnosti. Pavel výslovně popírá, že Ježíšova smrt odstranila nezbytnost poslušnosti Zákona. Celou svou velkolepou rozpravu o milosti ve 3. Kapitole Římanům zakončuje veršem 31. Apoštol to nemohl vyjádřit jasněji. Odpověděl na naší otázku. Odstraňuje Boží milost zákon? Někteří náboženští vůdcové možná odpovídají „ano“. Apoštol konstatuje: „Vůbec ne!“ Zbavuje nás Boží milost poslušnosti vůči sobotě? O nic víc, než by nás zbavovala přikázání: „Nezabiješ, Nesesmilníš, Nepokradeš, Nevydáš křivého svědectví…“Logické je, když milosti zachráněný hříšník zachovávající z lásky devět z deseti přikázání začne zachovávat všech deset – jako znamení poslušnosti vůči svému Pánu. /Mark A. Finley – Téměř zapomenutý den, str. 81/
[KB1613] Ř 5:13 Nebo až do zákona hřích byl na světě, ale hřích se nepočítá, když zákona není.
Bez zákona není hříchu, bez hříchu není odsouzení. Není-li odsouzení, nepotřebujeme vlastně ani Spasitele - vždyť bez odsouzení nehrozí věčná smrt. Jak bychom se mohli dopustit hříchu, pokud není zákon, který bychom mohli přestoupit?
[KB1613] Ř 7:1 Zdaliž nevíte, bratří, (nebo povědomým zákona mluvím), že zákon panuje nad člověkem, dokudž živ jest?
Zde je jasně řečeno o kterém zákonu Pavel mluví (stejně jako v Ř 4:15 či v 1J 3:4):
[KB1613] Ř 7:6 Nyní pak osvobozeni jsme od zákona, když umřel ten, v němž jsme držáni byli, tak abychom sloužili v novotě ducha, a ne v vetchosti litery.
[KB1613] Ř 7:7 Což tedy díme? Že zákon jest hříchem? Nikoli; nýbrž hříchu jsem nepoznal, než skrze zákon. Nebo i o žádosti byl bych nevěděl, kdyby byl zákon neřekl: Nepožádáš.
Zatímco Mojžíšův zákon je popisován jako «zákon tělesného nařízení», morální zákon je nazýván «duchovním».
Kontext posledniho citátu jasně ukazuje, že výraz «duchovní zákon» označuje Desatero přikázání.
[KB1613] Ř 7:12 A tak zákon zajisté jest svatý, a přikázaní svaté i spravedlivé a dobré.
Pavel označuje Zákon za svatý. Je-li tedy Zákon stejně svatý jako jeho Autor, jak bychom k němu měli přistupovat? Když je něco „svaté“, je to posvěceno Boží přítomností, náleží to Bohu. To tedy platí i o Božím zákonu. Jak bychom se měli chovat k tomu, co je Bohem prohlášeno za svaté?
[KB1613] Ř 7:14 Víme zajisté, že zákon jest duchovní, ale já jsem tělesný, prodaný hříchu.
Pokud by bylo desatero přibito na kříž, mluvil by Pavel takovým vřelým jazykem o jeho dokonalosti a duchovnosti? Nemluvil o zákonu, jehož platnost skončila. Řekl, že „zákon JE svatý… …zákon JE duchovní“. Jinými slovy, tento zákon byl velice živý a naprosto funkční v době, kdy Pavel psal římské církvi. Naproti tomu rukou psaná ustanovení popisoval minulým časem – „BYL proti nám… …BYL nám nepřátelský“. Je jisté, že nemluvil o stejném zákonu. Jeden se týká současnosti, druhý minulosti.
[NBK06] Ř 7:22 Ve svém nitru radostně souhlasím s Božím Zákonem.
[KB1613] Ř 7:25 Děkujiť Bohu skrze Jezukrista Pána našeho. A takž tedy tentýž já sloužím myslí zákonu Božímu, ale tělem zákonu hřícha.
atd. atd.
Co bylo přibito na kříž? Pavel versus Galatským 3 a 4
https://www.youtube.com/watch?v=3UhhE8ND8yo
Co bylo přibito na kříž? Pochopení Kolosským 2
https://www.youtube.com/watch?v=MPNckPxmfgc
-
- Príspevky: 2689
- Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
- Kontaktovať používateľa:
Re: Platnost BOŽÍHO ZÁKONA & Víra a Skutky
Vidět v každém textu desatero, aby byla dokázána jeho stálá platnost, se stává pro někoho nebezpečnou potřebou.
Nějaká souvislost textu, cíl, náplň, záměr, zřejmě takové jedince nezajímá.
Dokonce jim nedochází, že tím znehodnocují skutečné desatero. Text v 1.Tim. 1,5 je drobnou ukázkou.
Timoteus byl mladý "společník" ap. Pavla, kterého zanechal v Efezu pro dohled nad sborem. Píše mu dva poučné dopisy pro jeho přístup k zachování pořádku evangelia. V daném textu zřejmě nejde o desatero, ale o Pavlovu instruktáž. Trochu to osvětluje předchozí 3 verš v dané kapitole. Žel někteří čtenáří záměrně operuji s textem jednoho překladu.
1Tm 1:3
CSP Když jsem cestoval do Makedonie, vybídl jsem tě, abys zůstal v Efesu a nařídil jistým lidem, aby neučili odchylným naukám
MPCZ Podle toho, jak jsem tě poprosil, ubíraje se do Makedonie, by ses pozdržel v Efesu, abys některým přikázal jiným naukám nevyučovat,
ZP Když jsem se ubíral do Macedonie, vybídl jsem tě, abys zůstal v Efezu a nařídil některým, aby neučili cizímu učení
OP Když jsem odcházel do Makedonie, prosil jsem tě, abys dále zůstal v Efesu a důrazně poučil jisté lidi, že si nemají začínat s nějakým jiným učením
BKR1 Jakož jsem prosil tebe, abys pozůstal v Efezu, když jsem šel do Macedonie, viziž, abys přikázal některým jiného učení neučiti,
1Tm 1:5
CSP Cílem tohoto nařízení je láska z čistého srdce, z dobrého svědomí a z upřímné víry.
MPCZ Cílem toho příkazu však je láska z čistého srdce a dobrého svědomí a nepředstírané víry;
ZP Cíl nařizování je láska, která plyne z čistého srdce, z dobrého svědomí a z nepokrytecké víry.
OP Cíl tohoto nařízení je působit rozvoj lásky, která plyne z čistého srdce, z dobrého svědomí a z opravdové víry.
BKR1 Ješto konec přikázání jest láska z srdce čistého a z svědomí dobrého a z víry neošemetné.
Motiv Pavlova důrazného dopisu pro Timotea je láska a neřeší desatero. Ježíšovo shrnutí desatera do dvou výroků o lásce nás mohou vést k zamyšlení, vždyť láska se nedá nařídit. Tyto souvislosti mohou vést čtenáře, aby se měli na pozoru ve výkladu či interpretaci, předávání Božího Slova.
Nějaká souvislost textu, cíl, náplň, záměr, zřejmě takové jedince nezajímá.
Dokonce jim nedochází, že tím znehodnocují skutečné desatero. Text v 1.Tim. 1,5 je drobnou ukázkou.
Timoteus byl mladý "společník" ap. Pavla, kterého zanechal v Efezu pro dohled nad sborem. Píše mu dva poučné dopisy pro jeho přístup k zachování pořádku evangelia. V daném textu zřejmě nejde o desatero, ale o Pavlovu instruktáž. Trochu to osvětluje předchozí 3 verš v dané kapitole. Žel někteří čtenáří záměrně operuji s textem jednoho překladu.
1Tm 1:3
CSP Když jsem cestoval do Makedonie, vybídl jsem tě, abys zůstal v Efesu a nařídil jistým lidem, aby neučili odchylným naukám
MPCZ Podle toho, jak jsem tě poprosil, ubíraje se do Makedonie, by ses pozdržel v Efesu, abys některým přikázal jiným naukám nevyučovat,
ZP Když jsem se ubíral do Macedonie, vybídl jsem tě, abys zůstal v Efezu a nařídil některým, aby neučili cizímu učení
OP Když jsem odcházel do Makedonie, prosil jsem tě, abys dále zůstal v Efesu a důrazně poučil jisté lidi, že si nemají začínat s nějakým jiným učením
BKR1 Jakož jsem prosil tebe, abys pozůstal v Efezu, když jsem šel do Macedonie, viziž, abys přikázal některým jiného učení neučiti,
1Tm 1:5
CSP Cílem tohoto nařízení je láska z čistého srdce, z dobrého svědomí a z upřímné víry.
MPCZ Cílem toho příkazu však je láska z čistého srdce a dobrého svědomí a nepředstírané víry;
ZP Cíl nařizování je láska, která plyne z čistého srdce, z dobrého svědomí a z nepokrytecké víry.
OP Cíl tohoto nařízení je působit rozvoj lásky, která plyne z čistého srdce, z dobrého svědomí a z opravdové víry.
BKR1 Ješto konec přikázání jest láska z srdce čistého a z svědomí dobrého a z víry neošemetné.
Motiv Pavlova důrazného dopisu pro Timotea je láska a neřeší desatero. Ježíšovo shrnutí desatera do dvou výroků o lásce nás mohou vést k zamyšlení, vždyť láska se nedá nařídit. Tyto souvislosti mohou vést čtenáře, aby se měli na pozoru ve výkladu či interpretaci, předávání Božího Slova.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný