Hosť napísal: ↑20 Aug 2018, 20:46
Ostatek se ztotožňuje s adventisty právě proto, že jen adventisté ve většině bodů Biblické Pravdy věří správně
A neměl by ostatek věřit ve
všech bodech správně? Pokud vím, tak ostatek s adventisty ztotožňují pouze někteří adventisté, spíše vnímám, že vojkovičtí a spol. považují za ostatek ne adventisty, ale spíše sami sebe.
V Bibli se slovo legalismus nevyskytuje. Je to termín, který používají křesťané k popisu doktrinálního stanoviska zdůrazňujíc systém pravidel a předpisů pro dosáhnutí spásy i duchovního růstu.
Slovo se nevyskytuje, ale učení i spáse ze skutků ano a o to jde. Nejvíce zápasů svedl Ježíš s takto smýšlejícími lidmi.
Bez pravidel nedojde nikdo nikdy spásy od Boha
To pravidlo zní - kdo uvěří v Krista a přijme ho za Spasitele, bude spasen. Máš na mysli něco jiného?
Moc se neraduj, protože jen menšina z církve asd bude nakonec spasena a to budou ti, kteří tvoří ostatek!
Moje radost byla z toho, že na rozdíl od minulosti, více lidí pochopilo, o čem je spasení, že to není dodržování nějakých pravidel, ale živý vztah k Bohu. Vracet se zase do područí musíš-nesmíš, hlídání se, důraz na to co jíš, na co se díváš, zda máš TV namísto budování vztahu k Ježíši Kristu, to bych opravdu nechtěl. Naštěstí je ta doba, alespoň tam, kde žiju, pryč.
Jak vidíš ostatek již dávno řkatolické desatero opravil!!!
Je to pouze o slovíčkách, ale na rozdíl mezi zněním Desatera v Písmu a v církvi upozornili již dříve jiní, neudělal to adventistický ostatek. Spíš asi myslíš, že "ostatek" upozorňuje na rozdíly, ale desatero v řkc si musí opravit církev sama, ostatek s tím nemá co dělat.
napiš verš z Písma, ať se poučíme, který potvrzuje, že Pán Ježíš Kristus zemřel za hříchy nové smlouvy!
Pojem "nová smlouva" použil Kristus při poslední večeři a jasně říká, že kalich je
nová smlouva, zpečetěná (jeho) krví
V listu, který je adresován předně Židům, vysvětluje Pavel roli Krista, je porovnána "první" smlouva(s Izraelem) a "nová smlouva" (s lidmi, kteří přijali Ježíše) - první smlouva pomíjí, i tu stvrdil Kristus svou obětí (Žid 9:15) a zároveň zemřel i ty, kteří ho očekávají (Žid 9:28), tj. za lidi nové smlouvy, jak vyplývá z kontextu.
Žid 12:24 a před Ježíšem, prostředníkem
nové smlouvy, a před jeho
krví, která nás očišťuje
Nakonec o pokání z pera Wesleye, dal jsi mi odkaz, ale myslím, že jsi si ho sám nepročetl, protože Wesley vůbec nekázal o tom, že by člověk dospěl k bezhříšnosti
-(Wesley) zároveň však věděl, že hřích nepřestal existovat, když jsme uvěřili, že zápas s ním neskončil
-(pokání je) jako určitý druh sebepoznání – poznání sebe jako hříšníka, jako provinilého, bezmocného hříšníka, i když víme, že jsme Boží děti.
- Když pak v srdci nepociťujeme žádné zlo, snadno si namlouváme, že už tam žádné není
-Přesvědčovali sebe, že když byli ospravedlněni, byli také posvěceni. Ano, udělali z toho všeobecné pravidlo
navzdory Písmu, rozumu a zkušenosti (že už nehřeší)
-I když rádi uznáme, že „každý, kdo věří, je zrozen z Boha“ (1Jn 5:1) a „kdo je narozen z Boha, nedopouští se hříchu“ (1Jn 3:9), přece nemůžeme připustit, že už by jej v sobě nepociťoval: nevládne, ale
zůstává
-Tak tomu však není vždycky, ani u člověka skutečně věřícího v Krista. Často zjistí, že se jeho vůle více či méně vzpírá Boží vůli
-hřích zůstává v našem srdci, tak také lpí na našich slovech a činech
-Když kárají hřích, nepociťují vnitřní hněv nebo nelaskavost k hříšníku? Když poučují nevědomé, necítí pýchu a sebepovyšování?
Myslím, že ukázka stačí k tomu, aby bylo jasné, že Tvoje pojetí pokání je v přímém rozporu s Wesleyovým. Navíc ty vulgarismy, povyšování atd., které lze nalézt v Tvém písemném projevu, Tě usvědčují z hříchu a co teprve myšlenky, to ví jen Bůh.
Více se už v tomto tématu hrabat nebudu, podstatné bylo napsáno, máš možnost posledního slova.
Původně jsem reagoval na nekvalitní poselství br.Vargy, protože jsi dal link a byl jsi zřejmě videem nadšený, svůj pohled k tomu jsem napsal a bratr Varga sám má možnost dovysvětlit svoje postoje, nemusíš mu dělat advokáta a strhávat pozornost na sebe.Založ si vlákno o svých postojích, pak se budou diskutovat tam, kde mají.
...A neměl by ostatek věřit ve
všech bodech správně? Pokud vím, tak ostatek s adventisty ztotožňují pouze někteří adventisté, spíše vnímám, že vojkovičtí a spol. považují za ostatek ne adventisty, ale spíše sami sebe.
Ostatek by měl věřit ve všem podstatném správně, žel jen malá část ostatku věří správně vč. toho, že máme jednoho Boha Otce a jednoho člověka Pána Ježíše Krista - prostředníka mezi Bohem a lidmi.
Jestli Vojkovičtí považují sami sebe za ostatek nevím, ale podle toho jak věří mají k ostatku dobře našlápnuto a mohou se za něj začít považovat podle toho jak rostou ve víře a v Pravdě boží.
...Slovo se nevyskytuje, ale učení i spáse ze skutků ano a o to jde. Nejvíce zápasů svedl Ježíš s takto smýšlejícími lidmi.
No to pochybuji, že Pán ježíš Kristus, který jednoznačně schvaloval dodržování přikázání Desatera by proti němu někdy vedl zápas s kýmkoliv. Zápas vel jedině proti těm zákoníkům, kteří si vymýšleli zákony a břemena nad rámec Mojžíšova zákona vč. Desatera. Viz např. trhání obilí v sobotu.
...
Bez pravidel nedojde nikdo nikdy spásy od Boha
To pravidlo zní - kdo uvěří v Krista a přijme ho za Spasitele, bude spasen. Máš na mysli něco jiného?
Ano to je jedno z pravidel, které uvádíš, další je mít víru Kristovou (nejen v něj uvěřit, ale i žít stejně jak žil On) a zachovávat
Boží přikázání. (neplést si Boží přikázání s dalšími kristovými přikázáními).
Marek 7:8 Opustili jste přikázání Boží a držíte tradici lidí."
Zjevení Janovo 14:12 Zde je vytrvalost svatých, kteří zachovávají přikázání Boží a Ježíšovu víru.
Žena = církev, ostatní z jejího potomstva jsou tím pravým ostatkem, protože ne každý v jakékoliv církvi vč. asd zachovává tak jak má všech 10 Božích přikázání:
Zjevení Janovo 12:17 Drak se na tu ženu rozzuřil a odešel, aby rozpoutal válku
proti ostatním z jejího potomstva,
kteří zachovávají přikázání Boží a mají Ježíšovo svědectví.
1 Janův 5:3 To je totiž láska k Bohu, že zachováváme jeho přikázání;
a jeho přikázání nejsou těžká.
Naopak kdo Desatero nedodržuje nebude spasen:
Zjevení Janovo 22:14 Blahoslavení, kteříž zachovávají přikázání jeho, aby měli právo k dřevu života a aby branami vešli do města.
Zjevení Janovo 22:15 Vně pak budou psi a čarodějníci, a smilníci, a vražedlníci, a modláři, i každý, kdož miluje a činí lež.
1 Korintským 6:10 Ani zloději, ani lakomci, ani opilci, ani zlolejci, ani dráči, dědictví království Božího nedůjdou.
Dalším pravidlem jsou skutky milosrdenství, které ti třeba i Bůh připraví nebo jakékoliv jiné podle Mt. 25 kap., které tě postaví buď mezi spasené ovce nebo zatracené kozly.
...Moje radost byla z toho, že na rozdíl od minulosti, více lidí pochopilo, o čem je spasení, že to není dodržování nějakých pravidel, ale živý vztah k Bohu. Vracet se zase do područí musíš-nesmíš, hlídání se, důraz na to co jíš, na co se díváš, zda máš TV namísto budování vztahu k Ježíši Kristu, to bych opravdu nechtěl. Naštěstí je ta doba, alespoň tam, kde žiju, pryč.
Jak jsem už napsal bez správného chápání pravidel Božích není spásy, kdo přijal milost ctí Boží pravidla, kdo je nectí milost nepřijal a Boha nepoznal. Svůj vztah k Ježíši bez základních Božích pravidel nikdo nikdy nevybuduje, Bůh ani Ježíš takového člověka na modlitbě nikdy nevyslyší.
Přísloví 28:9 Odvrací-li se někdo od slyšení Zákona, i jeho modlitba je ohavností.
Jób 35:13 A jistě žeť ošemetnosti nevyslýchá Bůh silný, a Všemohoucí nepatří na ni.
Tento verš říká, že na sebe vzal hříchy mnohých (čili ne všech a ne těch z nové smlouvy to zde není uvedeno)
Židům 9:28 tak i Kristus byl jen jednou obětován, aby na sebe vzal hříchy mnohých; po druhé se zjeví ne už kvůli hříchu, ale ke spáse těm, kdo ho očekávají.
Zde nás Kristova krev očišťuje až když hříchy vyznáváme a činíme pokání, já tady vidím jiný proces než když zemřel za hříchy spáchané za první smlouvy bez vyznávání hříchů a bez pokání.
Židům 12:24 a před Ježíšem, prostředníkem nové smlouvy,
a před jeho krví, která nás očišťuje, neboť volá naléhavěji než krev Ábelova.
1 Janův 1:7
Jestliže však chodíme v světle, jako on je v světle, máme společenství mezi sebou a krev Ježíše, jeho Syna,
nás očišťuje od každého hříchu.
1 Janův 1:9
Jestliže doznáváme své hříchy,
on je tak věrný a spravedlivý, že nám hříchy odpouští a očišťuje nás od každé nepravosti.
ale to nejde dělat donekonečna, jednou musíme všichni přestat hřešit a to už od té doby, když Ježíš se za nás nebude přimlouvat ve svatyni svatých.
...Nakonec o pokání z pera Wesleye, dal jsi mi odkaz, ale myslím, že jsi si ho sám nepročetl, protože Wesley vůbec nekázal o tom, že by člověk dospěl k bezhříšnosti
Máš pravdu nečetl, už jsem to nestihl, dal jsem jen odkaz a přečetl letmo pár řádků, ale i tak v mnohém s Wesleyem souhlasím, i když ne se vším (a ani jsem nenapsal že se vším souhlasím),
protože bezhříšnosti lze dospět, i když to bude pro mnohé velmi těžké a samozřejmě ne sami, to by nezvládl nikdo, je to možné jen s pomocí Boží stejně jako to zvládl člověk Ježíš s pomocí Boží, nikoliv sám.
...Více se už v tomto tématu hrabat nebudu, podstatné bylo napsáno, máš možnost posledního slova.
Nehrab, bylo by to marné, marné a ještě jednou marné

, já z Božího Slova neuhýbám a řídím se jim dokud mohu.
Tak zase někdy...