Čisté a nečisté

Diskusia o vieroučných bodoch CASD.
mikim
Príspevky: 2261
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44

Re: Čisté a nečisté

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

Member napísal:
mikim napísal:Ale i kdyby to, že uvidíme mrtvých bylo myšleno doslova, klidně to přijmu a nijak mne to nebude šokovat, možná tak jen poprvé, ale já jsem už docela otrlý z pohledu na jakékoliv mrtvoly z TV, takže mě to příliš šokovat nebude a přizpůsobím se tomu. Ale jak je to napsané je jasné, že to není myšleno doslova, ale jen obrazně.
A už by ste sa, vy sobotisti, mohli prestať hecovať prekrúcaním významu záverečných veršov Izaiáša a používať ich na svoj účel potvrdenia soboty v nebi! Izaiáš nehovorí o nebi a nepíše o to, čo bude v nebi. Slová Izaiáša sú len prirovnaním k trvalosti - trvácnosti, pri zasľúbení pre Izrael. Ide len o prirovananie "ako...", "tak...", teda nie je kontext vo význame "tam..." bude to, čo nasleduje v texte.
V rôznych prekladoch Biblie sa napísal:
Lebo ako.... budú trvať... / tak bude trvať...
Lebo ako... stoja predo mnou... / tak bude trvať...
Lebo ako natrvalo budú... / tak bude mať stálosť...
Lebo ako budú trvalými... / tak bude trvalé...
Nič sa tam nepíše o tom, že sa to všetko odohráva v nebi, alebo že tam v nebi to tak bude. Len trvácnosť sa prirovnáva k nebu, ktoré Boh robí alebo pred Ním stojí. Stačí neprekrúcať celý kontext a potom nie je ani potrebné krkolomne vysvetľovať, podľa účelu, ktorý adventista sleduje, že jedna veta je doslova a hneď ďaľšia obraz preto, že sa to nehodí do špekulácie. Ale, prečo by to adventista a uctievač soboty nepoužil na svoj účel, keď pri vytrhnutí z kontextu a povrchnom čítaní môže plniť jeho účel. Že?

Member ty neumíš číst?

Izajáš 66:22  Nebo jakož ta nebesa nová, a země ta nová, kterouž já učiním, stane přede mnou, praví Hospodin, tak stane símě vaše a jméno vaše.
23  I stane se, že od novměsíce do novměsíce, od soboty do soboty přicházeti bude všeliké tělo, aby se klanělo přede mnou, praví Hospodin.

Jasně, že se to týká nové země a nebe...

Member
Príspevky: 300
Dátum registrácie: 27 Sep 2016, 19:13
Kontaktovať používateľa:

Re: Čisté a nečisté

Neprečítaný príspevok od používateľa Member »

mikim napísal:... Ježíš, apoštolové apod. a dali nám tak příklad.
Napodobovanie správania sa niekoho iného a obzvlášť napodobovanie správania sa niekoho, kto žil v inej dobe, alebo žiť podľa príbehov zapísaných v Biblii ale nie je kresťanstvo. Ježiš aj apoštolovia nám dali príklad vo veľmi veľa oblastiach života a na mnohé životné situácie sa dá nájsť analógia v činoch Ježiša a apoštolov. Ale môj vnútrorný názor je, že Pán Ježiš nechce aby sme žili napodobovaním správania sa niekoho iného, aby sme len žili podľa manuálu zapísaného v príbehoch Biblie. Cítim to tak, že Pánovi Ježišovi ide o to, aby sme žili v Jeho Duchu, nie v príbehu niekoho iného, ktorý je našim vzorom. Veď všetky príbehy dobrých príkladov majú spoločné to, že všetci boli závislí na Bohu a boli v úzkom spojení Ním.

Naviac je potrebné pri braní si príkladov zohľadniť aj kultúru. Ak to boli židia, tak prirodzene nejedli nečisté. A preto, že to boli židia, tak boli aj obrezaní a preto, že mali Ducha Božieho tak aj uzdravovali, aj vyháňali démonov, Ježiš chodil po vode atď...

Takže príkladov, ktoré nám dali Ježiš a apoštolovia je veľa, môžeš napodobovať aj iné.

Member
Príspevky: 300
Dátum registrácie: 27 Sep 2016, 19:13
Kontaktovať používateľa:

Re: Čisté a nečisté

Neprečítaný príspevok od používateľa Member »

::read::
Naposledy upravil/-a Member v 19 Jan 2017, 09:11, upravené celkom 3 krát.

Member
Príspevky: 300
Dátum registrácie: 27 Sep 2016, 19:13
Kontaktovať používateľa:

Re: Čisté a nečisté

Neprečítaný príspevok od používateľa Member »

mikim napísal:Member ty neumíš číst?
Izajáš 66:22  Nebo jakož ta nebesa nová, a země ta nová, kterouž já učiním, stane přede mnou, praví Hospodin, tak stane símě vaše a jméno vaše.
23  I stane se, že od novměsíce do novměsíce, od soboty do soboty přicházeti bude všeliké tělo, aby se klanělo přede mnou, praví Hospodin.
Jasně, že se to týká nové země a nebe...
Viem čítať, preto som ti už písal, že to čo je tam opísané sa neudeje v nebi.
Slová Izaiáša sú len prirovnaním k trvalosti - trvácnosti, pri zasľúbení pre Izrael. Ide len o prirovananie "ako...", "tak...", teda nie je kontext vo význame "tam..." bude to, čo nasleduje v texte.
V rôznych prekladoch Biblie sa napísal:
Lebo ako.... budú trvať... / tak bude trvať...
Lebo ako... stoja predo mnou... / tak bude trvať...
Lebo ako natrvalo budú... / tak bude mať stálosť...
Lebo ako budú trvalými... / tak bude trvalé...
Nič sa tam nepíše o tom, že sa to všetko odohráva v nebi, alebo že tam v nebi to tak bude. Len trvácnosť sa prirovnáva k nebu, ktoré Boh robí alebo pred Ním stojí.
Celý kontext Izaiáša napísal:
A já, jejich činnosti a jejich myšlenky - dojde ke shromáždění všech národů a jazyků, i přijdou a uvidí mou slávu, i budu klást mezi ně znamení a vysílat uniknuvší z nich k národům, do Taršíše, Púlu a Lúdu, napínajícím luk, do Túvalu a Jávánu, k dalekým ostrovům, kde neuslyšeli zvěst o mně, aniž mou slávu uviděli, ať mezi těmi národy mou slávu rozhlásí. I přivedou všechny vaše bratry ze všech národů za oběť daru Hospodinu, na koních a ve vozech a v nosítkách a na mezcích a na rychlonohých velbloudicích, na mou svatou horu, Jerúsalém, řekl Hospodin, jako děti Isráélovy přinášejí oběť daru v čistých nádobách v dům Hospodinův; a i z nich si budu brát za kněží a za Lévíovce, řekl Hospodin, neboť jako nová nebesa a nová země, jež se já chystám zřídit, budou zůstávat před mou tváří, - prohlášeno Hospodinem, - tak bude zůstávat vaše símě a vaše jméno. A bude se dít: Od každého novu měsíce do novu měsíce a od každé soboty do soboty bude všechno maso přicházet klanět se před mou tvář, řekl Hospodin; a když budou vycházet, budou hledět na mrtvoly lidí, kteří se proti mně vzepřeli, neboť jejich červ nebude umírat, aniž bude jejich oheň hasnout, i budou všemu masu předmětem odporu.
Prečo je pre teba dôležitá tá jedna veta? Iba preto, aby si si tam dostal sobotu! Ak v nebi nebudú mŕtvoly ani červy čo nikdy neumrú ani neuhasínajúci oheň ani odporné mäso, nebude tam ani Taršíš ani Púl ani Lúd ani Túval ani Jávan ani ďaleké ostrovy ani nikto kto by Hospodinovu slávu nevidel ani nikto, kto by o Božej sláve nevedel ani kňazi z Levitov. Kontext nie je o nebi a o tom, čo sa v nebi bude odohrávať. Ide iba o prirovananie.

Ale v každom prípade je dobre, že ti mŕtvoly a červy v nebi vadiť nebudú, hlavne že tam budeš mať sobotu. Potom už len ostáva otvorenou otázkou v akého boha ty vlastne veríš?

ambassador
Príspevky: 2689
Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
Kontaktovať používateľa:

Re: Čisté a nečisté

Neprečítaný príspevok od používateľa ambassador »

Member, můžeš se podělit o to,jak ty rozumíš z Písma důvodu rozdělení na čisté a nečisté ve SZ? To, že ve SZ takové dělení bylo, to je zřejmé. Proč to dělení? Byl to Boží příkaz nebo, jak ty tomu rozumíš? Teď se pohybujeme ve SZ. Ponechme NZ stranou.

mikim
Príspevky: 2261
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44

Re: Čisté a nečisté

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

Member napísal:
mikim napísal:... Ježíš, apoštolové apod. a dali nám tak příklad.
Napodobovanie správania sa niekoho iného a obzvlášť napodobovanie správania sa niekoho, kto žil v inej dobe, alebo žiť podľa príbehov zapísaných v Biblii ale nie je kresťanstvo. Ježiš aj apoštolovia nám dali príklad vo veľmi veľa oblastiach života a na mnohé životné situácie sa dá nájsť analógia v činoch Ježiša a apoštolov. Ale môj vnútrorný názor je, že Pán Ježiš nechce aby sme žili napodobovaním správania sa niekoho iného, aby sme len žili podľa manuálu zapísaného v príbehoch Biblie. Cítim to tak, že Pánovi Ježišovi ide o to, aby sme žili v Jeho Duchu, nie v príbehu niekoho iného, ktorý je našim vzorom. Veď všetky príbehy dobrých príkladov majú spoločné to, že všetci boli závislí na Bohu a boli v úzkom spojení Ním.

Naviac je potrebné pri braní si príkladov zohľadniť aj kultúru. Ak to boli židia, tak prirodzene nejedli nečisté. A preto, že to boli židia, tak boli aj obrezaní a preto, že mali Ducha Božieho tak aj uzdravovali, aj vyháňali démonov, Ježiš chodil po vode atď...

Takže príkladov, ktoré nám dali Ježiš a apoštolovia je veľa, môžeš napodobovať aj iné.
...Ale môj vnútrorný názor je, že Pán Ježiš nechce aby sme žili napodobovaním správania sa niekoho iného, aby sme len žili podľa manuálu zapísaného v príbehoch Biblie.

Ježíš chce, abychom žili podle Jeho vzoru a žili tak jak žil On a učili to co učil On a Jeho Otec.
např.
Matouš 11:1  I stalo se, když dokonal Ježíš řeči své, kteréž mluvil, přikázání dávaje dvanácti učedlníkům svým, bral se odtud, aby učil a kázal v městech jejich.

Matouš 28:19  Protož jdouce, učte všecky národy, křtíce je ve jméno Otce i Syna i Ducha svatého,
20  Učíce je zachovávati všecko, což jsem koli přikázal vám. A aj, já s vámi jsem po všecky dny, až do skonání světa. Amen.

Jan 15:8  V tomť bývá oslaven Otec můj, když ovoce nesete hojné, a takť budete moji učedlníci.

Žalmy 101:3  Nebude mi vzorem, co ničemník páchá. Nenávidím, co dělají odpadlíci, nepropadnu tomu.

2 Timoteovi 1:13  Měj za vzor zdravých slov to, co jsi slyšel ode mne ve víře a lásce, která nás spojuje v Kristu Ježíši.

mikim
Príspevky: 2261
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44

Re: Čisté a nečisté

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

Member napísal:
mikim napísal:Member ty neumíš číst?
Izajáš 66:22  Nebo jakož ta nebesa nová, a země ta nová, kterouž já učiním, stane přede mnou, praví Hospodin, tak stane símě vaše a jméno vaše.
23  I stane se, že od novměsíce do novměsíce, od soboty do soboty přicházeti bude všeliké tělo, aby se klanělo přede mnou, praví Hospodin.
Jasně, že se to týká nové země a nebe...
Viem čítať, preto som ti už písal, že to čo je tam opísané sa neudeje v nebi.
Slová Izaiáša sú len prirovnaním k trvalosti - trvácnosti, pri zasľúbení pre Izrael. Ide len o prirovananie "ako...", "tak...", teda nie je kontext vo význame "tam..." bude to, čo nasleduje v texte.
V rôznych prekladoch Biblie sa napísal:
Lebo ako.... budú trvať... / tak bude trvať...
Lebo ako... stoja predo mnou... / tak bude trvať...
Lebo ako natrvalo budú... / tak bude mať stálosť...
Lebo ako budú trvalými... / tak bude trvalé...
Nič sa tam nepíše o tom, že sa to všetko odohráva v nebi, alebo že tam v nebi to tak bude. Len trvácnosť sa prirovnáva k nebu, ktoré Boh robí alebo pred Ním stojí.
Celý kontext Izaiáša napísal:
A já, jejich činnosti a jejich myšlenky - dojde ke shromáždění všech národů a jazyků, i přijdou a uvidí mou slávu, i budu klást mezi ně znamení a vysílat uniknuvší z nich k národům, do Taršíše, Púlu a Lúdu, napínajícím luk, do Túvalu a Jávánu, k dalekým ostrovům, kde neuslyšeli zvěst o mně, aniž mou slávu uviděli, ať mezi těmi národy mou slávu rozhlásí. I přivedou všechny vaše bratry ze všech národů za oběť daru Hospodinu, na koních a ve vozech a v nosítkách a na mezcích a na rychlonohých velbloudicích, na mou svatou horu, Jerúsalém, řekl Hospodin, jako děti Isráélovy přinášejí oběť daru v čistých nádobách v dům Hospodinův; a i z nich si budu brát za kněží a za Lévíovce, řekl Hospodin, neboť jako nová nebesa a nová země, jež se já chystám zřídit, budou zůstávat před mou tváří, - prohlášeno Hospodinem, - tak bude zůstávat vaše símě a vaše jméno. A bude se dít: Od každého novu měsíce do novu měsíce a od každé soboty do soboty bude všechno maso přicházet klanět se před mou tvář, řekl Hospodin; a když budou vycházet, budou hledět na mrtvoly lidí, kteří se proti mně vzepřeli, neboť jejich červ nebude umírat, aniž bude jejich oheň hasnout, i budou všemu masu předmětem odporu.
Prečo je pre teba dôležitá tá jedna veta? Iba preto, aby si si tam dostal sobotu! Ak v nebi nebudú mŕtvoly ani červy čo nikdy neumrú ani neuhasínajúci oheň ani odporné mäso, nebude tam ani Taršíš ani Púl ani Lúd ani Túval ani Jávan ani ďaleké ostrovy ani nikto kto by Hospodinovu slávu nevidel ani nikto, kto by o Božej sláve nevedel ani kňazi z Levitov. Kontext nie je o nebi a o tom, čo sa v nebi bude odohrávať. Ide iba o prirovananie.

Ale v každom prípade je dobre, že ti mŕtvoly a červy v nebi vadiť nebudú, hlavne že tam budeš mať sobotu. Potom už len ostáva otvorenou otázkou v akého boha ty vlastne veríš?

V 65 kapitole se píše opět o Nové Zemi:

Izajáš 65:16  Ten, kterýž bude sobě požehnání dávati na zemi, požehnání dávati sobě bude v Bohu pravém, a kdož přisahati bude na zemi, přisahati bude skrze Boha pravého; v zapomenutí zajisté dána budou ta ssoužení první, a budou skryta od očí mých.
17  Nebo aj, já stvořím nebesa nová a zemi novou, a nebudou připomínány první věci, aniž vstoupí na srdce.
18  Anobrž radujte se a veselte se na věky věků z toho, což já stvořím; nebo aj, já stvořím Jeruzalém k plésání, a lid jeho k radosti.
19  I já plésati budu v Jeruzalémě, a radovati se v lidu svém, aniž se více bude slýchati v něm hlasu pláče, aneb hlasu křiku.
20  Nebude tam více žádného v věku dětinském, ani starce, kterýž by dnů svých nevyplnil; nebo dítě ve stu letech umře, hříšníku pak, by došel i sta let, zlořečeno bude.
21  Nastavějí též domů, a bydliti budou v nich, i vinice štěpovati budou, a jísti budou ovoce jejich.
22  Nebudou stavěti tak, aby jiný bydlil, nebudou štěpovati, aby jiný jedl; nebo jako dnové dřeva budou dnové lidu mého, a díla rukou svých do zvetšení užívati budou vyvolení moji.
23  Nebudouť pracovati nadarmo, aniž ploditi budou k strachu; nebo budou símě požehnaných od Hospodina, i potomkové jejich s nimi.
24  Nadto stane se, že prvé než volati budou, já se ohlásím; ještě mluviti budou, a já vyslyším.
25  Vlk s beránkem budou se pásti spolu, a lev jako vůl bude jísti plevy, hadu pak za pokrm bude prach. Neuškodíť, aniž zahubí na vší mé hoře svaté, praví Hospodin.

Nebo i u Joele 2. kap. se píše O dni příchodu Hospodina:

Jóel 2:1  Trubte trubou na Sionu, a křičte na hoře svaté mé, nechť se třesou všickni obyvatelé této země, nebo přichází den Hospodinův, nebo blízký jest,
2  Den temnosti a mračna, den oblaku a mrákoty, jako záře jitřní rozprostřená po horách: Lid mnohý a silný, jemuž rovného nebylo od věků, aniž po něm kdy bude až do let národů i pronárodů.
3  Před tváří jeho oheň zžírati bude, a za ním plamen plápolati; před ním země tato jako zahrada Eden, ale po něm bude poušť přehrozná, a aniž bude, což by ušlo před ním.
4  Způsob jeho bude jako způsob koní, a jako jízdní, tak poběhnou.
5  Jako s hřmotem vozů po vrších hor skákati budou, jako hluk plamene ohně zžírajícího strniště, jako lid silný zšikovaný k bitvě.
6  Tváři jeho děsiti se budou lidé, všecky tváře zčernají jako hrnec.
7  Jako rekové poběhnou, jako muži váleční vstoupí na zed, a jeden každý cestou svou půjde, aniž se uchýlí z stezek svých.
8  Jeden druhého nebude tlačiti, každý silnicí svou půjde, a byť i na meč upadli, nebudou raněni.
9  Po městě těkati budou, po zdech běhati, na domy vstupovati, a okny polezou jako zloděj.
10  Před tváří jeho třásti se bude země, pohnou se nebesa, slunce i měsíc se zatmí, a hvězdy potratí blesk svůj.
11  Hospodin pak sám vydá hlas svůj před vojskem svým, proto že velmi veliký bude tábor jeho, proto že silný ten, kdož vykoná slovo jeho. (Nebo veliký bude den Hospodinův a hrozný náramně), i kdož jej bude moci snésti?
12  A protož ještě nyní dí Hospodin: Obraťte se ke mně samému celým srdcem svým, a to s postem a s pláčem i s kvílením.
13  A roztrhněte srdce vaše, a ne roucha vaše, a navraťte se k Hospodinu Bohu vašemu; neboť jest on milostivý a lítostivý, dlouhočekající a hojný v milosrdenství, a kterýž lituje zlého.

A pokud se to už někdy vyplnilo, o čemž nevíme, historie se znovu opakuje a bude opakovat.

Member
Príspevky: 300
Dátum registrácie: 27 Sep 2016, 19:13
Kontaktovať používateľa:

Re: Čisté a nečisté

Neprečítaný príspevok od používateľa Member »

mikim napísal:Ježíš chce, abychom žili podle Jeho vzoru a žili tak jak žil On a učili to co učil On a Jeho Otec.
Ano, ale napodobovanie či život podľa vzoru ako idolu, nie je cieľom kresťanstva. Ak áno, potom majú výhodu takí, čo to dobre vedia napodobiť, ktorí to super zahrajú, ktorí dokážu byť takí ako ich vzor, ktorý aj keď to v nich vrie a aj keď majú nenávisť v srdci, nezabijú, ovládajú sa, kontrolujú sa podľa svojho vzoru, a hrajú tú svoju náboženskú rolu v náboženskom divadle.

Zmena nášho vnútra a zmena nášho skazeného srdca nepríde z nášho múdreho pyšného rozumu, zo zachovávania niečoho a napodobovania vzoru Svätého Ježiša. Ak sa budem správať ako Svätý nebudem Svätý. Vzor Ježiša pre nás je v tom, aký bol, lebo taký Je. A na to nemáš mikimko a nemám na to ani ja a ani nikto, lebo niet ani jedného takého. Lebo správanie sa je len dôsledok. Záleží len čoho. Či zmeny srdca, skrze Ducha alebo je to len zmena myslenia a prijatie nejakých zásad, ako keď sa niekto presťahuje do inej kultúry.

Vzor Ješiža nie je pre nás v tom, čo urobil, čo zachoval a ako dodržal... Vzor Pána Ježiša je v tom, ako na tejto zemi žil v závislosti a úplnej totálnej odovzdanosti Otcovi, úplne úplne vo všetkom, ako žil v Duchu Božom a nie v zachovávaní a dodržiavaní. Lebo Jeho život na tejto zemi a to, čo máme zaznamenané v Biblii o Jeho príklade, je pre nás príkladom k odovzdaniu sa Bohu a nie príkladom k ovládaniu sa a samozmene sa na Neho aby som robil to, čo On.

A chceš žiť ako Ježiš tak ži a rob to isté, pretože Ježiš robil všetko dobre a dobré, nevyberaj si z toho čo Ježiš robil a je nám príkladom iba to, čo sa hodí do tvojho náboženstva:
Mk 1,34 Ježiš vtedy uzdravil mnohých postihnutých, ktorých trápili rozličné choroby, vyhnal mnohých zlých duchov a nedovolil im hovoriť, lebo ho poznali.

Lk 9,42 Ako chlapec prichádzal, zlý duch ho zvalil a lomcoval ním. Ježiš pohrozil nečistému duchu, uzdravil chlapca a vrátil ho otcovi.

Mt 21,19 Pri ceste uvidel figovník, prišiel k nemu, ale nenašiel na ňom nič, iba samé lístie. Povedal mu: Nech sa na tebe už nikdy viac neurodí ovocie! A figovník hneď vyschol.

Mk 6,41 Potom vzal tých päť chlebov i obe ryby, pozdvihol zrak k nebu, dobrorečil, lámal chleby a podával učeníkom, aby ich rozdávali ľuďom. Aj dve ryby rozdelil všetkým.

Mk 8,19 koľko plných košov zvyškov chleba ste pozbierali vtedy, keď som rozlámal päť chlebov piatim tisícom? Odpovedali mu: Dvanásť.

Mt 14,25 Počas štvrtej nočnej stráže prišiel k nim Ježiš, kráčajúc po mori.

Mt 21,21 Ježiš im odpovedal: Amen, hovorím vám: Ak budete mať vieru a nebudete pochybovať, urobíte nielen to, čo som urobil s figovníkom, ale ak poviete aj tomuto vrchu: Zdvihni sa a hoď sa do mora!, stane sa to.

Mk 1,35 Nadránom, zavčasu, ešte za tmy vstal a vyšiel von. Odobral sa na osamelé miesto a tam sa modlil.

Jn 12,1 Šesť dní pred Veľkou nocou prišiel Ježiš do Betánie, kde býval Lazár, ktorého vzkriesil z mŕtvych.

Mt 14,29 On povedal: Poď! Peter vystúpil z lode, kráčal po vode a šiel k Ježišovi.

Member
Príspevky: 300
Dátum registrácie: 27 Sep 2016, 19:13
Kontaktovať používateľa:

Re: Čisté a nečisté

Neprečítaný príspevok od používateľa Member »

mikim napísal:V 65 kapitole se píše opět o Nové Zemi
Aj keď v pôvodine žiadne kapitoly neboli a teraz sú, aj tak ti napíšem, že skáčeš z kapitoly do kapitoly ako sa ti to hodí. Ale 65 kapitola nenasleduje za posledným veršom 66 kapitoly pojednávajúcim o hrôzach a červoch. Čo si tu odcitoval, predchádza tomu o čom je reč. Takže po veršoch, ktorými sa to snažíš priohnúť si na výklad toho čo bude v nebi nasledujú verše 66 kapitoly:
66 kapitola napísal:1 Takto hovorí Hospodin: Nebesia sú mojím trónom a zem podnožkou pre moje nohy. Aký je to dom, čo mi postavíte, a aké miesto mi dáte na odpočinok? 2 Veď všetky tieto veci urobila moja ruka a všetky sú moje, znie výrok Hospodina. Na toho zhliadnem, kto je pokorný, má skrúšeného ducha a trasie sa pred mojím slovom. 3 Ten, čo zabíja vola, akoby zabíjal človeka, kto obetuje jahňa, akoby vykrúcal krk psovi, kto prináša pokrmovú obetu, akoby obetoval bravčovú krv, kto páli kadidlo, akoby žehnal modlu. Tak ako si oni zvolili vlastné chodníky a v ohavnostiach sa kochali, 4 aj ja si zvolím ich nešťastie a privediem na nich hrôzy. Pretože som volal, a nik neodpovedal, hovoril som, ale nepočúvali, robili, čo je zlé v mojich očiach, a vyvolili si to, v čom nemám záľubu. 5 Počujte slovo Hospodina, vy, čo sa chvejete pred jeho slovom. Vaši bratia, ktorí vás nenávidia, čo vás odstrkujú pre moje meno, hovoria: Nech Hospodin ukáže svoju slávu, nech vidíme vašu radosť! Oni však budú zahanbení. 6 Hlasný hrmot sa ozýva z mesta, hluk z chrámu. Je to hlas Hospodina; spláca odplatu svojim nepriateľom.
kde nič o žiadnom nebi nie je a nie je možné aplikovať obetovanie bravčovej krvy alebo stavanie domu Bohu na nebo.

Slová Izaiáša sú len prirovnaním k trvalosti - trvácnosti, pri zasľúbení pre Izrael. Ide len o prirovananie "ako...", "tak...", teda nie je kontext vo význame "tam..." bude to, čo nasleduje v texte.
V rôznych prekladoch Biblie sa napísal:
Lebo ako.... budú trvať... / tak bude trvať...
Lebo ako... stoja predo mnou... / tak bude trvať...
Lebo ako natrvalo budú... / tak bude mať stálosť...
Lebo ako budú trvalými... / tak bude trvalé...
Nič sa tam nepíše o tom, že sa to všetko odohráva v nebi, alebo že tam v nebi to tak bude. Len trvácnosť sa prirovnáva k nebu, ktoré Boh robí alebo pred Ním stojí.
Jako to nové nebe a nová zem, které učiním, zůstanou přede mnou, praví Hospodin, tak zůstane i vaše jméno a vaši potomci. Od novoluní do novoluní, od soboty do soboty přicházet budou všichni lidé, aby se mi klaněli, praví Hospodin. Vyjdou a spatří mrtvoly těch, kdo se proti mně vzbouřili. Jejich červ totiž nehyne a jejich oheň nehasne - všem lidem budou k výstraze!
Neboť jako nebesa nová a země nová, jež stvořím, pevně budou trvati přede mnou, dí Hospodin, – tak bude pevně trvat vaše plémě i jméno. I bude měsíc ze měsíce a sobotu ze soboty každý, kdo má tělo, chodit, aby se klaněl před mou tváří, praví Hospodin. Venku bude vidět mrtvoly lidí, kteří odpadli ode mne; červ jejich neumře a oheň jejich neuhasne, i budou hnusit se každému, kdo má tělo.
Neboť jako nová nebesa a nová země, které udělám, budou pevně trvat přede mnou – praví Hospodin – tak potrvá vaše potomstvo i vaše jméno. O každém novoluní a každou sobotu přijdou všichni lidé, aby se klaněli před mou tváří – praví Hospodin. Když vyjdou, spatří mrtvoly těch, kdo mi byli nevěrní, neboť jejich červ neumře, jejich oheň neuhasne, každému se budou hnusit.
Neboť stejně jako přede mnou trvají nová nebesa a nová země, které tvořím, Jahvův výrok, tak bude trvat vaše pokolení a vaše jméno. Od novoluní k novoluní a od soboty k sobotě bude přicházet veškeré tělo a bude se klanět před mou tváří, říká Jahve. A když se vyjde ven, budou vidět mrtvoly mužů, kteří se proti mně vzbouřili, neboť jejich červ nezemře a jejich oheň nezhasne, budou se hnusit veškerému tělu.

Member
Príspevky: 300
Dátum registrácie: 27 Sep 2016, 19:13
Kontaktovať používateľa:

Re: Čisté a nečisté

Neprečítaný príspevok od používateľa Member »

ambassador napísal:Member, můžeš se podělit o to,jak ty rozumíš z Písma důvodu rozdělení na čisté a nečisté ve SZ? To, že ve SZ takové dělení bylo, to je zřejmé. Proč to dělení? Byl to Boží příkaz nebo, jak ty tomu rozumíš? Teď se pohybujeme ve SZ. Ponechme NZ stranou.
Ambassador, dávaš mi zvyčajne dobré otázky a ja zvyčajne na ne neviem odpovedať. Môj problém a si aj ostatných neadventistov je v tom, če čisté a nečisté neriešime. Neviem, kto okrem adventistov a židov túto oblasť má vo vierouke. Ešte moslimovia asi? Neviem. Rozdiel však vidím v tom, že židia sú (podľa mňa iba) na tom lepšie, pretože si v tejto oblasti menej SZ prekrúcajú a nerobia si takú lego vieroučnú skladačku ako adventisti. Židia, podľa toho, čo je mi známe oblasť čistého a nečistého, čistoty a nečistoty chápu ako komplex. Mám tým na mysli to, že ak mám od niekoľkých správne info, chápu čistotu tak, že nečisté je aj to, čo je inak čisté ale môže byť znečistené.
Lv 5,2 alebo ak sa niekto dotkne niečoho nečistého, či zdochliny nečistej divej zveri, alebo zdochliny nečistého domáceho zvieraťa, alebo zdochliny nečistého plaza, aj keď o tom nevedel, je nečistý a previní sa;

Lv 5,3 alebo ak sa dotkne ľudskej nečistoty, či akejkoľvek nečistoty, ktorou sa môže poškvrniť, aj keď o tom nevie, no potom sa to dozvie, previní sa;

Lv 7,19 Ani mäso, ktoré sa dostalo do styku s niečím nečistým, sa nesmie jesť, musí sa spáliť. Čo sa týka mäsa, môže ho jesť každý, kto je čistý.

Lv 7,20 Kto by však jedol mäso z Hospodinovej obety spoločenstva ako nečistý, bude vylúčený spomedzi svojho ľudu.

Lv 7,21 Keby sa niekto dotkol niečoho nečistého, či ľudskej nečistoty, či nečistého zvieraťa alebo čohokoľvek nečistého, čo je ohavnosťou, a jedol by z mäsa Hospodinovej obety spoločenstva, bude vylúčený spomedzi svojho ľudu.

Lv 10,10 Musíte robiť rozdiel medzi posvätným a všedným, medzi čistým a nečistým,

Lv 11,4 Z prežúvavcov a tých, čo majú rozdvojené kopytá, sa nesmie jesť: ťava, ktorá hoci prežúva, no nemá rozdvojené kopytá, bude pre vás nečistá;

Lv 11,5 daman , ktorý síce prežúva, ale nemá rozdvojené paprčky, bude pre vás nečistý;

Lv 11,6 zajac, ktorý tiež prežúva , ale nemá rozdvojené paprčky, bude pre vás nečistý;

Lv 11,7 ošípaná, ktorá síce má paprčky rozdvojené úplne, ale neprežúva, bude pre vás nečistá.

Lv 11,8 Z ich mäsa nesmiete jesť, ich zdochliny sa nedotýkajte; budú pre vás nečisté.

Lv 11,24 Tým by ste sa znečistili. Každý, kto sa dotkne ich zdochliny, bude do večera nečistý

Lv 11,25 a každý, kto by z ich zdochliny niečo niesol, musí si oprať šaty a do večera bude nečistý.

Lv 11,26 Každé zviera, ktoré má rozdvojené kopytá, no nemá ich rozdvojené úplne, a ktoré neprežúva, bude pre vás nečisté. Každý, kto sa ich dotkne, bude nečistý.

Lv 11,27 Aj všetko zo štvornohých živočíchov, čo má chodidlá, bude pre vás nečisté. Každý, kto sa dotkne zdochliny, bude do večera nečistý.

Lv 11,28 Kto by niesol zdochlinu, musí si vyprať šaty a do večera bude nečistý.

Lv 11,29 Z drobných zvierat, čo sa hmýria po zemi, budú pre vás nečisté: lasica, myš a rozličné druhy jašteríc,

Lv 11,31 Tie sú pre vás nečisté spomedzi drobných zvierat. Každý, kto sa ich dotkne alebo ich zdochlín, bude do večera nečistý.

Lv 11,32 Nečisté bude aj všetko to, na čo spadne niečo z uhynutého, či to spadne na drevený predmet, šaty, kožu, vrecovinu alebo na ktorékoľvek pracovné náradie. Treba to ponoriť do vody a bude to až do večera nečisté, ale potom bude čisté.

Lv 11,33 Keď niečo z toho spadne do hlinenej nádoby, znečistí sa všetko, čo je v nej a nádobu treba rozbiť.

Lv 11,34 Ak sa z takej nádoby dostane voda na niektorý dovolený pokrm, znečistí sa. Aj každý nápoj, čo sa pije z takej nádoby, bude nečistý.

Lv 11,35 Všetko, na čo padne niečo z ich zdochlín, bude pre vás nečisté; pec a ohnisko treba rozbiť, lebo budú nečisté; budú pre vás nečisté.

Lv 11,36 Vodný prameň a vodná nádrž budú však čisté. Kto sa dotkne zdochlín v nich, bude nečistý.

Lv 11,38 Ak sa však na osivo naleje voda a padne naň niečo zo zdochlín, bude pre vás nečisté.

Lv 11,39 Ak uhynie niektoré zo zvierat, ktoré môžete jesť, ten, kto sa dotkne jeho zdochliny, bude do večera nečistý.

Lv 11,40 Kto z tej zdochliny niečo zje, musí si oprať šaty a do večera bude nečistý. Aj ten, kto by zdochlinu takého zvieraťa zdvihol, musí si oprať šaty a do večera bude nečistý.

Lv 11,43 Neznečisťujte sa ničím, čo sa hmýri po zemi a nepoškvrňujte sa tým, aby ste sa nestali nečistými.

Lv 11,44 Lebo ja, Hospodin, som váš Boh. Posväťte sa a buďte svätí, lebo ja som svätý. Neznečisťujte sa ničím, čo sa hmýri a plazí po zemi,

Lv 11,47 aby ste robili rozdiel medzi čistými a nečistými, medzi živočíchmi, ktoré sa môžu jesť, a tými, ktoré sa nesmú jesť.

Lv 12,2 Povedz Izraelitom: Ak žena počne a porodí chlapca, bude nečistá sedem dní ako v dňoch svojej mesačnej nečistoty.

Lv 12,5 Ak porodí dievča, bude nečistá dva týždne ako pri svojej mesačnej nečistote a ostane doma ešte šesťdesiat dní v očisťovaní od krvácania.

Lv 13,3 Kňaz prezrie postihnuté miesto na pokožke. Ak chĺpky na postihnutom mieste obeleli a ak postihnuté miesto je hlbšie než ostatná pokožka, potom je to príznak malomocenstva. Keď to kňaz zbadá, vyhlási ho za nečistého.

Lv 13,8 Kňaz ho prezrie. Ak sa vyrážka na pokožke rozšírila, kňaz ho vyhlási za nečistého. Je to malomocenstvo.

Lv 13,11 je to pokročilé malomocenstvo na pokožke. Kňaz ho vyhlási za nečistého. Nedá ho najprv oddeliť, je totiž nečistý.

Lv 13,14 Ak sa však na ňom objaví živé mäso, bude nečistý.

Lv 13,15 Keď kňaz vidí na ňom živé mäso, vyhlási ho za nečistého. Živé mäso je nečisté, je to malomocenstvo.

Lv 13,20 Kňaz ho prezrie. Ak zistí, že to miesto je hlbšie než okolitá koža a že chĺpky na nej obeleli, kňaz ho vyhlási za nečistého. Je to malomocenstvo, ktoré sa rozšírilo z vredu.

Lv 13,22 Ak sa to však na pokožke značne rozšíri, kňaz ho vyhlási za nečistého. Je to malomocenstvo.

Lv 13,25 kňaz ho prezrie. Ak vidí, že chĺpky na škvrne obeleli a miesto je hlbšie než okolitá pokožka, je to malomocenstvo, ktoré vzniklo z popáleniny. Kňaz ho vyhlási za nečistého, je postihnutý malomocenstvom.

Lv 13,27 Na siedmy deň ho kňaz prezrie. Ak sa škvrna na koži rozšírila, vyhlási ho za nečistého; je to malomocenstvo.

Lv 13,30 nech ho kňaz prezrie. Ak miesto bude hlbšie než okolitá pokožka a vlasy na ňom zožltli a stenčili sa, kňaz ho vyhlási za nečistého. Je to prašivina, istý druh malomocenstva na hlave alebo na brade.

Lv 13,36 kňaz ho prezrie. Keďže sa mu prašivina na pokožke rozšírila, kňaz už nebude zisťovať, či chĺpky zožltli; postihnutý je nečistý.

Lv 13,44 postihnutý je malomocný; je nečistý. Kňaz ho musí vyhlásiť za nečistého. Je to znak malomocenstva na hlave.

Lv 13,45 Malomocný, postihnutý touto chorobou, bude mať roztrhnuté šaty, vlasy na hlave neupravené, bradu zakrytú a bude volať: Nečistý, nečistý!

Lv 13,46 Po celý čas zostane nečistý. Je nečistý, bude bývať oddelene, bydlisko bude mať mimo tábora.

Lv 13,51 Na siedmy deň zasiahnuté miesto prezrie. Ak sa zasiahnuté miesto na odeve alebo na utkanej či upletenej látke, na koži alebo na nejakom koženom výrobku rozšírilo, je to zhubné malomocenstvo. Je to nečisté.

Lv 13,55 Po vypraní kňaz látku so zasiahnutým miestom prezrie, a ak usúdi, že sa zasiahnuté miesto nezmenilo, aj keď sa nerozšírilo, je nečisté. Treba to spáliť, či je vec zasiahnutá na vnútornej alebo na vonkajšej strane.

Lv 13,59 Toto je zákon o príznakoch malomocenstva na vlnených alebo ľanových odevoch, či na utkanej alebo upletenej látke, alebo na nejakom koženom predmete. Podľa neho treba tieto veci vyhlásiť za čisté alebo nečisté.

Lv 14,19 Kňaz pripraví obetu za hriech a vykoná obrad zmierenia za toho, kto sa očisťuje zo svojej nečistoty. Potom zareže zviera na spaľovanú obetu.

Lv 14,36 Skôr ako sa kňaz príde pozrieť na príznak, rozkáže vyprázdniť dom, aby sa neznečistilo nič, čo je v ňom. Potom kňaz príde prezrieť dom

Lv 14,40 rozkáže kamene s príznakom choroby vybrať a vyhodiť na nečisté miesto za mestom.

Lv 14,41 Vnútro domu dá zo všetkých strán zoškrabať a zoškrabanú omietku vysypú na nečisté miesto za mestom.

Lv 14,44 kňaz opäť príde. Ak uvidí, že príznak choroby sa na dome rozšíril, ide o zhubné malomocenstvo na dome; je nečistý.

Lv 14,45 Dom treba zbúrať, kamene, drevo a všetku hlinu z domu vyniesť na nečisté miesto za mestom.

Lv 14,46 Kto by vošiel do takéhoto domu, kým bol zatvorený, bude do večera nečistý.

Lv 14,57 na poučenie o tom, kedy je niečo nečisté a kedy čisté. To je zákon o malomocenstve.

Lv 15,2 Povedzte Izraelitom toto: Ak niektorý muž trpí na výtok z tela, jeho výtok je nečistý.

Lv 15,3 Nečistota jeho výtoku spočíva v tomto: či jeho telo výtok vylučuje, alebo ho zadržuje, ide o nečistotu.

Lv 15,4 Nečisté bude každé lôžko, na ktorom by ležal muž trpiaci na výtok, a nečistý bude aj každý predmet, na ktorom by sedel.

Lv 15,5 Každý, kto sa dotkne jeho lôžka, musí si vyprať odev a umyť sa vodou; nečistý bude do večera.

Lv 15,6 Kto si sadne na predmet, na ktorom sedel muž trpiaci na výtok, musí si vyprať odev a umyť sa vodou; nečistý bude do večera.

Lv 15,7 Kto by sa dotkol tela toho, kto trpí na výtok, musí si vyprať odev a umyť sa vodou; nečistý bude do večera.

Lv 15,8 Keby trpiaci na výtok opľul čistého, ten si musí vyprať odev a umyť sa vodou; nečistý bude do večera.

Lv 15,9 Každé sedlo, na ktorom sedel trpiaci na výtok, bude nečisté.

Lv 15,10 Aj každý, kto by sa dotkol čohokoľvek, čo bolo pod trpiacim na výtok, bude do večera nečistý. Kto by to prenášal, musí si vyprať odev a umyť sa vodou; nečistý bude do večera.

Lv 15,11 Každý, kto by sa dotkol trpiaceho na výtok bez toho, aby si ruky opláchol vodou, musí si vyprať odev a umyť sa vodou; nečistý bude do večera.

Lv 15,16 Muž, ktorý mal výron semena, musí si vodou umyť celé telo a do večera bude nečistý.

Lv 15,17 Každý odev a každý kožený predmet, na ktorý sa dostalo semeno, treba vyprať vo vode a bude to nečisté až do večera.

Lv 15,18 Ak muž obcoval so ženou a pritom mal výron semena, musia sa obaja umyť vodou a budú nečistí až do večera.

Lv 15,19 Ak má žena výtok, svoj pravidelný výtok krvi z tela, zostane vo svojej nečistote sedem dní. Každý, kto sa jej dotkne, bude nečistý až do večera.

Lv 15,20 Všetko, na čo si v čase svojej pravidelnej nečistoty ľahne, bude nečisté; a nečisté bude všetko, na čo si sadne.

Lv 15,21 Každý, kto by sa dotkol jej lôžka, vyperie si odev a umyje sa vodou a bude nečistý do večera.

Lv 15,22 Každý, kto by sa dotkol čohokoľvek, na čom sedela, vyperie si odev, umyje sa vodou a bude nečistý do večera.

Lv 15,23 Ak sa dotkne niečoho, čo bolo na lôžku alebo na tom, na čom sedela, bude nečistý do večera.

Lv 15,24 Keby muž s ňou predsa obcoval a dostala by sa naňho jej nečistota, bude nečistý sedem dní. Nečisté bude aj každé lôžko, na ktoré si ľahne.

Lv 15,25 Ak má žena dlhšie trvajúci krvotok pred časom svojho mesačného krvácania, alebo ak trpí na výtok aj po mesačnom krvácaní, bude po celý čas svojho výtoku nečistá ako pri mesačnej nečistote.

Lv 15,26 Každé lôžko, na ktoré si v období svojho výtoku ľahne, bude ako lôžko počas jej krvácania. Každý predmet, na ktorý si sadne, bude nečistý ako pri nečistote jej krvácania.

Lv 15,27 Každý, kto by sa ich dotkol, bude nečistý, musí si oprať odev, umyť sa vodou a nečistý zostane do večera.

Lv 15,30 Kňaz pripraví jedno na obetu za hriech a druhé na spaľovanú obetu. Tým kňaz za jej nečistý výtok vykoná za ňu obrad zmierenia pred Hospodinom.

Lv 15,31 Tak budete upozorňovať Izraelitov, aby sa neznečisťovali a pre svoju nečistotu nezomreli, keby poškvrnili môj príbytok, ktorý je uprostred nich.

Lv 15,32 Toto je zákon, ktorý sa týka toho, kto má výtok alebo výron semena, ktorý ho znečisťuje.

Lv 15,33 Týka sa aj tej, ktorá má mesačný výtok, i toho, kto je postihnutý výtokom, či je to muž, alebo žena, aj toho, kto s nečistou obcuje.

Lv 16,16 Tým vykoná obrad zmierenia svätyne za nečistoty Izraelitov, za ich priestupky a za všetky ich hriechy. Tak nech urobí aj pri stane stretávania, ktorý je medzi nimi, uprostred ich nečistôt.

Lv 16,19 Trochou krvi ho prstom sedemkrát pokropí. Tým ho očistí od nečistôt Izraelitov a posvätí ho.

Lv 17,15 Ktokoľvek by jedol zdochlinu alebo roztrhané zviera, či domorodec, alebo cudzinec, vyperie si šaty, umyje sa vodou a bude nečistý až do večera. Potom bude čistý.

Lv 18,19 Nepribližuj sa k žene, aby si mal s ňou pomer v období nečistoty jej obvyklého krvácania.

Lv 18,27 Všetkých týchto ohavností sa dopúšťal ľud tejto krajiny, ktorý bol pred vami, takže krajina bola znečistená.

Lv 18,28 Aj vás vyvrhne krajina, ak ju znečistíte, ako vyvrhla národy, ktoré boli pred vami.

Lv 20,18 Ak niekto bude súložiť so ženou v čase jej nečistoty, zneuctí jej nahotu, obnaží prameň jej krvi a aj ona obnaží prameň svojej krvi, preto budú obaja odstránení spomedzi svojho ľudu.

Lv 20,25 Robte teda rozdiel medzi čistými a nečistými zvieratami, ako aj medzi nečistými a čistými vtákmi, aby ste neupadli do opovrhnutia pre zvieratá, pre vtákov, ani pre rôzne zemské plazy, čo som oddelil, aby ste ich pokladali za nečisté.

Lv 21,1 Hospodin oslovil Mojžiša: Povedz kňazom, Áronovým synom, toto: Nech sa nikto z vás neznečistí mŕtvolou niekoho zo svojho ľudu,

Lv 21,3 a slobodná sestra, ktorá zostáva jeho blízkou príbuznou, lebo sa nevydala; tou sa môže znečistiť.

Lv 22,3 Povedz im: Keby sa niekto z celého vášho potomstva v budúcich pokoleniach priblížil k svätým darom, ktoré Izraeliti zasvätili Hospodinovi, a bol by nečistý, taký človek musí byť odstránený spred mojej tváre. Ja som Hospodin.

Lv 22,4 Ktokoľvek by z Áronovho potomstva bol malomocný, alebo by trpel výtokom, nesmie jesť z posvätných darov, kým sa neočistí. Keby sa dotkol hocičoho znečisteného mŕtvolou, alebo človeka, ktorý má výron semena,

Lv 22,5 alebo by sa dotkol niektorého z drobných zvierat, ktorého nečistotou by sa poškvrnil, alebo by sa dotkol človeka, ktorým sa poškvrní pre akúkoľvek nečistotu,

Lv 22,6 teda každý, kto by sa dotkol niečoho takého, bude nečistý až do večera a nesmie jesť z posvätných darov, len keď sa celý umyje vodou.

Lv 27,11 Ak pôjde o akékoľvek nečisté zviera, ktoré sa neprináša Hospodinovi ako obetný dar, nech postaví zviera pred kňaza.

Lv 27,27 Ak je to nečisté zviera, nech ho vyplatí podľa tvojho ohodnotenia a pridá pätinu ceny. Ak ho nevyplatí, predá sa podľa tvojho ohodnotenia.

Nm 9,7 a povedali im: Znečistili sme sa dotykom mŕtvoly. Prečo by sme mali byť ukrátení a nemohli priniesť obetný dar Hospodinovi v stanovenom čase spolu s ostatnými Izraelitmi?

Nm 18,15 Všetko, čo otvára materinské lono všetkých živých tvorov, teda z ľudí i z dobytka, čo je prinášané Hospodinovi, bude tvoje. Prvorodené z ľudí musíš však bezpodmienečne vykúpiť. Vykúpiť musíš aj prvorodené z nečistého dobytka.

Nm 19,7 Kňaz môže vkročiť do tábora len potom, keď si opral šaty a celý sa umyl. No aj tak zostane do večera nečistý.

Nm 19,8 Vyprať si šaty a umyť sa musí aj ten, kto ju spálil, no aj tak zostane do večera nečistý.

Nm 19,10 Aj ten, kto z kravy pozhŕňa popol, musí si oprať šaty, no aj tak zostane do večera nečistý. To bude trvalo platné ustanovenie pre Izraelitov i pre cudzinca, ktorý sa zdržiava medzi vami.

Nm 19,11 Kto by sa dotkol mŕtvoly ktoréhokoľvek človeka, bude nečistý sedem dní.

Nm 19,13 Ktokoľvek by sa dotkol mŕtvoly človeka a neočistil by sa od hriechu, poškvrní Hospodinov príbytok. Ten bude odstránený z Izraela, lebo nebol pokropený očistnou vodou. Bude nečistý a jeho nečistota zostane na ňom.

Nm 19,14 V prípade, že niekto zomrie v stane, potom platí zákon, podľa ktorého každý, kto vojde do stanu, i ten, kto už v stane je, bude sedem dní nečistý.

Nm 19,15 Aj každá otvorená nádoba, ak na nej nie je priviazaný vrchnák, bude nečistá.

Nm 19,16 Ktokoľvek by sa na poli dotkol mŕtvoly človeka zabitého mečom alebo inak usmrteného, či ľudských kostí, prípadne hrobu, bude sedem dní nečistý.

Nm 19,17 Pre nečistého vezmú do nádoby trochu popola zo spálenej kravy určeného na očisťovanie hriechu a naň sa naleje čerstvá voda.

Nm 19,19 Na tretí a siedmy deň čistý pokropí nečistého a na siedmy deň ho očistí od hriechu. Potom si vyperie šaty, umyje sa a večer bude čistý.

Nm 19,20 Keď sa niekto znečistí, no od hriechu sa neočistí, nech je odstránený zo zhromaždenia, lebo poškvrnil Hospodinovu svätyňu. Je nečistý, pretože nebol pokropený očistnou vodou.

Nm 19,21 To im bude trvalo platným ustanovením. Ten, kto bude kropiť očistnou vodou, operie si šaty, lebo kto sa dotkne očistnej vody, bude nečistý do večera.

Nm 19,22 Všetko, čoho sa nečistý dotkne, bude nečisté. Ten, kto sa ho dotkne, bude do večera nečistý.
Otázkou je, prečo si adventisti z čistého a nečistého vybrali len mäso?

Prečo adventisti neriešia aj spôsob prípravy jedla?

Prečo si adventista v reštaurácii neobjedná bravčovinu alebo divinu ale si dá kura, či tofu ale nezaujíma ho, či nádoby, náradie a nôž, ktoré sa používajú na prípravu jeho čistého jedla nie sú znečistené od nečistého mäsa, lebo tým istým nožom predchvíľou kuchár rezal bravčovinu na tej istej pracovnej doske, čo teraz krája jeho čisté jedlo?

Prečo adventista bez výhrad berie lieky v želatínových tobolkách vyrobených zo živočíšnej želatíni nečistých zvierat?

Prečo adventista skúma na etikete konzervy, či paštéta neobsahuje bravčové mäso alebo tuk ale kúpi si konzervu bez týchto prísad uvedených ale od tej istej značky a toho istého výrobcu, ktorý na tej istej linke a tých istých mlynčekoch a spracovaní robí aj nečisté výrobky?

Ak pri čistom a nečistom, podľa zásad SZ, išlo o zdravotné hľadisko, o hľadisko epidemiologické, infekčné atď, tak prečo toto adventisti učia zachovávať len pri mäse a nie pri všetkých nariadeniach Božích ohľadom čistého a nečistého?

Prečo adventisti neučia o nečistote každej otvorenej nádoby bez vrchnáku?

Prečo adventisti neučia o nečistote pri menštruácii, pohlavnom styku, výrone semena, nečistote po pôrode chlapca ale dlhšej nečistote po pôrode dievčaťa?

Prečo adventisti nevylúčia niekoho za to, ak súloží so ženou v čase jej nečistoty, keď má krvácanie? Veď obaja majú byť odstránení.

Prečo adventistické deti chovajú doma domácich maznáčikov, ktorí sú nečistí a dotýkaním sa ich sa znečisťujú?

Ak sestra adventistka, ktorá má výtok alebo menštruáciu, si v zbore sadne na stoličku alebo lavicu, netreba ju spáliť?

Alebo preto, že už je iná kultúra, lepšia hygiena, sestry používajú vložky a tampóny a je už veľa inak z toho ako vtedy, už toto neplatí a ostalo len to mäso nečisté? Všetko ostatné, okrem mäsa, o čom Boh hovorí, že je nečisté je už čisté? Iba to mäso?

Ak má adventista nejaké kožné prejavy na pohlavnom úde, prečo to nejde ukázať kazateľovi? Kňaza nahradil lekár?

Za mňa osobne nemám problém s čistým a nečistým mäsom a nemám problém nejesť bravčovinu. Nemám problém ani mäso nejesť. Ale neviem podľa akého kľúča aplikovať čisté a nečisté. Prečo by zvieratá ostali nečisté aj teraz ale výtok z tela alebo vyrážky na penise nečistotou už neboli?

Prečo dnes nedodržiavate nečistotu (karanténu, izoláciu), lehoty, očisťovanie a celý proces o čistom a nečistom ale je to iba o mäse?


ALE asi by bolo potrebné sa pozrieť, že prečo je niečo čisté a nečisté. Nemyslím si, že sa dá na to nájsť ľahká odpoveď. Tak isto, prečo produkt nečistého živočícha je čistý ale sám živočích je nečistý? Konzumácia včely ako nečistého okrýdleného živočícha bola zakázaná ale Boh svoj ľud viedol do zasľúbenej zemi v ktorej je mlieko a produkt nečistého okrýdleného hmyzu?

Ťava, myslím, bola nečistá ale nemali zakázané konzumovať mlieko z tiav.

Asi nemôžeme pripustiť, že by Boh bol v raji stvoril čisté a nečisté zvieratá. Myslím si, že nečistými zvieratmi sa stali až po hriechu, pretože po hriechu sa zmenilo všetko a pochybujem, že by v raji v Božej prítomnosti mala Eva nečistú menštruáciu a Adam nečistý nočný výron semena. Znečistenie, nečistota a nečisté v dokonalom raji v Božej prítomnosti isto nebolo. Ale ešte pred rozdelením zvierat na nečisté, resp. na tie, ktoré pre Izrael budú ako nečisté, Boh ešte pred potopou triedil zvieratá na čisté a nečisté a Noemovi prikázal aby hendikepoval nečisté zvieratá ohľadom ich počtu v arche. Ale dovtedy nemáme zmienku o tom, že by Boh niekomu zakazoval jesť nejaké nečisté zviera a ani pred Izraelom nemáme zmienku o tom, že by si Boh prial aby ktokoľvek iní nekonzumoval nečisté zviera.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných