Hosť napísal: ↑23 Apr 2019, 18:00
mikim napísal: ↑23 Apr 2019, 16:07
Hoste můžeš napsat cokoliv, ale zatím se vůbec nechytáš a píšeš pořád dokola stejné nesmysly, Bůh JHWH byl je a bude vždy jen jeden pravý Bůh, tady ti připomenu podle Tebe tu mrtvou Biblickou literu, která o tom hovoří zcela jasně, ale kterou Ty neuznáváš:
Tak zde to zajímá kupodivu nejvíce Američany, Čechy a Slováky, Němce, ale i celkem hodně Číňany, Filipínce aj., i z ostrovů v Tichém Oceánu celkem asi ze 45 zemí na celém světě, odkud sledují pravidelně a z dalších zemí kde se třeba podívali jen jen jednou. Na to, že jsem na to nedělal téměř žádnou reklamu a moc se tomu nevěnuji u mne dobrý:)
Kouknul jsem opět po delší době na tvé stránky a je tam celkem nic moc. Ta sledovanost je také dána zvědavostí co kdo píše. Neznamená to, že ti návštěvníci s tebou souhlasí. V dnešní době lidé surfují na netu v oceáně informačního balastu i nebalastu. Také jsem se díval na sledovanost sborových stránek a zjistil jsem, že je to téměř k ničemu. Pokud nevstoupí návštěvníci stránek do diskuze, pak nikdy není jasné co si o tom myslí.
Když se tak hodně angažuješ ve výkladu "postavy" Ježíš Krista. Tak se pokus říci svými slovy o čem je to množné číslo v :
Gn 3:22: I řekl Hospodin Bůh: Hle, člověk je jako
jeden z nás v tom, že zná dobré a zlé. Ať teď nevztáhne ruku, aby vzal a jedl také ze stromu života a žil navěky!
Zapomeň na chvíli na učení o trojici!!!
O člověku je psáno v jednotném čísle a byli minimálně 2
Bůh se vyjadřuje v dané situaci v množném čísle.
Tak se vyjádři
Tady je odpověď z Doktríny o trojici:
Genesis 1:26
Tehdy Bůh řekl: "Učiňme člověka k našemu obrazu, podle naší podoby! Ať panují nad mořskými rybami, nad nebeským ptactvem, nad dobytkem, nade vší zemí i nad veškerou havětí lezoucí po zemi."
Hebrejské slovo Elohim
Trinitáři a binitáři někdy propagují výrok v Genesis 1:26 jako důkaz názoru, že za stvoření byl zodpovědný Bůh o více osobách. Jejich propagaci se dostává jen málo podpory od těch, kdo vystudovali hebrejštinu a navíc je v protikladu ke svědectví tisíců jednotných zájmen označujících Jednoho Boha. “Potom řekl Bůh: Učiňme člověka aby byl naším obrazem, podle naší podoby”. Tento argument je vratký. Současní učenci se už víc nedomnívají, že fráze “učiňme”, nebo slovo elohim (Bůh) znamenají více osob v Bohu stvořiteli. Je daleko pravděpodobnější, že množným číslem “učiňme” ten Jeden Bůh oslovuje radu andělů 8, kteří sami byli stvořeni v podobě Boží a byli svědky stvoření vesmíru (Job 38:7). Představa, že v tomto verši Bůh mluví k Synovi a k Duchu svatému, je fantazií. Kde v Písmu Bůh vůbec kdy mluví ke Svému vlastnímu Duchu? Text naprosto nic neříká o věčném Synu Božím, druhém členu vzájemně si rovné Trojice. Navíc, to slovo “učiňme” v textu žádným způsobem nenaznačuje dva jiné Bohu-rovné partnery v Bohu. Jestliže Bůh je jediná osoba, Jeho použití slova “učiňme” znamená, že oslovuje někoho jiného, to jest někoho kdo není Bohem. Hebrejský lexikon bible potvrzuje, že slovo elohim (Bůh) neznamená, že Bůh se skládá ze dvou nebo více osob (ani neznamená, jak si někteří myslí, Boží rodinu). Musíme počítat se zvláštnostmi jakéhokoliv jazyka, pokud máme dospět k pravému smyslu jeho významu. Zjistíme, že to je nepostradatelnou součástí správného chápání. Uznaná fakta hebrejského jazyka nepodporují argumenty pro Boha skládajícího se z více osob. Všímáme si, co Gesenius’ Hebrew Gramar, základní autorita hebrejského jazyka, má co říct o slovu elohim:
Vysvětlivky:
8 Viz. 1 Kr. 22:19-22. Všimněte si rázného výroku trinitářského vykládače G. J. Wenhama: “Křesťané se tradičně dívají na tento verš (Gen. 1:26) jako na nástin Trojice. Nyní se všeobecně přiznává, že původnímu autorovi nic takového ten plurál neznamenal.” (Genesis 115, Word Biblical Commentary, ed. David A. Hubbard and Glenn W. Barker, Waco, TX: Word Books, 1987, 27). Viz. také poznámku v NIV Study Bible (Grand Rapids: Zondervan, 1985), 7: “Bůh mluví jako Král-Stvořitel, oznamujíce své vrcholné dílo členům svého nebeského dvoru” (viz. Gen 3:22; 11:7; Iza. 6:8; viz. také 1 Kr. 22:1923; Job 15:8; Jer. 23:18). Plurál majestátnosti ... shrnuje několik vlastností patřících k té myšlence. Kromě toho pózuje druhotný smysl násobení původní myšlenky... Jazyk úplne zamítá myšlenku početné plurálnosti v elohim (kdykoliv označuje Boha). To je dokázáno hlavně tím, že elohim je téměř vždycky spojeno s jednotným přívlastkem. 9
pokračování:
Měli bychom respektovat důvěrnou znalost Židů jejich vlastního jazyka, která je nikdy ani zdaleka nevedla k závěru, že elohim v Genesis by narážel na pluralitu osob v Bohu. A kdybychom měli náhodou pocit, že Židé ve své vlastní bibli něco minuli, měli bychom si všimnout ve verších, které následují (Gen. 1:27-31), že ve spojení s Bohem je vždycky použito jednotné zájmeno: “jeho (ne jejich) obrazem, stvořil (On, ne Oni) ho, jako muže a ženu je stvořil (On, ne Oni)” (verš 27). Osobní zájmena popisující Boha jsou zde v jednotném čísle. Člověk by opravdu musel být v úzkých, aby z tohoto došel k závěru, že pisatel zamýšlel více osob. Dále si všimněte: “Hle, dal jsem (já, ne My) vám na celé zemi každou bylinu nesoucí semena... To budete mít za pokrm... Bůh viděl, že všechno, co učinil (On, ne Oni), je velmi dobré” (verše 29-31). 10 Studie hebrejského slova pro Boha (elohim) nepropůjčuje žádnou podporu neodbytné myšlence, že “Bůh” v Genesis 1:1 zahrnuje Boha Otce, zrovna tak jak Jeho Syna a Ducha.
vysvětlivky:
9 Gesenius’ Hebrew Grammar, ed. E. Kautzsch (Oxford: Clarendon Press, 1910), 398, 399. Viz také základní autoritu Hebrew and English Lexicon of the Old Testament, by Brown, Driver and Briggs (Oxford: Clarendon Press, 1968), 43, 44. Gesenius uvádí mnoho příkladů hebrejských slov s plurálním zakončením, která ale nemají plurální význam. Na příklad panim = obličej. Elohim je definováno přídavným jménem jednotného čísla v Žalmu 7:10. 10 Není možné, aby ojedinělá gramatická anomálie zatlačila do pozadí svědectví tisíců případů, ve kterých Božská jména a tituly na sebe berou slovesa jednotného čísla. Ve 2 Sam. 7:23 se nachází elohim se slovesem množného čísla. Avšak paralelní pasáž v 1 Par. 17:21 nahrazuje množné číslo slovesa jednotným. To ukazuje, že krajně vyjímkové množné číslo není důležité. Elohim v Gen. 31:24 se dá přeložit (jak navrhoval Kalvin a jiní) jako andělé, tak jak v Žalmu 8:5 a jeho citátu v Žid. 2:7. YHWH (Jahueh) a Adonáj (Hospodin) na sebe konstantně berou slovesa jednotného čísla. Jednotné El a Eloah (Bůh) potvrzují, že Bůh je jedna osoba. Je opravdu udivující, že někteří lidé nadále propagují ty čtyři verše s “my” jako náznak, že Bůh je Trojice, navzdory svědectví tisíců veršů, ve kterých je Bůh popsán zájmény a slovesy jednotného čísla!
pokračování:
Neměli bychom si nechat ujít zřejmou potíž s takovým výkladem. Pokud elohim v tomto textu znamená více než jednu osobu, jak si člověk vysvětlí stejné slovo elohim týkající se Mojžíše: “Hospodin řekl Mojžíšovi: Hle, ustanovil jsem tě, abys byl pro faraona Bohem ( elohim), a Áron, tvůj bratr, bude tvým prorokem” (Exod. 7:1)? Jistě by nikdo neprosazoval pluralitu jedné osoby Mojžíše. Pohanský bůh Dagon je jedinec, nazvaný elohim (Bůh): “Schrána Boha Izraele nemůže u nás zůstat. Jeho ruka tvrdě dopadla na nás i na našeho boha (elohim) Dagona” (1 Sam. 5:7). Slovo elohim je podobně užito k popisu boha Amorejců: “Co ti dá do vlastnictví tvůj bůh (elohim) Kémoš, to bude tvojím vlastnictvím” (Soudců 11:24). Navíc, sám Mesiáš je osloven jako elohim (Žalm 45:7; Žid. 1:8). Nikdo by netvrdil, že Mesiáš je víc než jedna osoba. Z tohoto svědectví docházíme k závěru, že Židé, v jejichž jazyce je Starý zákon zapsán, při svém používání slova elohim nemínili víc než jednu osobu. Ti, kdo se pokouší včíst Trojici nebo Dvojici do Genesis 1:26 a do slova elohim, vlastně svůj výklad do textu vnucují. Elohim má plurální tvar, ale jednotný význam. Když se vztahuje na Jednoho Boha, je následováno slovesem v jednotném čísle. Nikdo si před dvanáctým stoletím nepředstavoval, že hebrejský titul Boha by nějakým způsobem naznačoval pluralitu. Mnoho samotných trinitářů se v jejich argumentaci pro Trojici přestalo odvolávat na Genesis 1:1 nebo Genesis 1:26. Je rozumné položit trinitářům, kteří říkají, že Elohim je skutečný plurál, následující otázku: Proč nedají slovo “Bůh” do množného čísla? Pokud plurální sloveso v Gen. 1:26 popisuje plurálního Boha, pak Bůh by měl být pravidelně označen jako “oni”. Trinitáři si s tím dělají starosti, což ukazuje, že jejich pojem Boha odporuje pravidlům jazyka a logiky. Pokud Bůh vskutku je plurál, proč nepřeložit zahajující verš Genesis 1: “Na počátku stvořili Bohové...”? Utajený polyteismus většiny trinitářského myšlení by potom jasně vyšel najevo.
a teď k Tvému Genesis 3.22, záleží na překladu:
Genesis 3:21
Hospodin Bůh udělal Adamovi a jeho ženě kožený oděv a oblékl je.
22
Hospodin Bůh si tehdy řekl: "Hle, člověk se stal jakoby jedním z nás, neboť zná dobro i zlo. Nyní se tedy postarám, aby nevztáhl ruku, nevzal také ze stromu života a nežil navěky."
23
Proto Hospodin Bůh člověka vyhnal ze zahrady Eden, aby obdělával zemi, z níž byl vzat.
24
Vyhostil člověka a na východní straně zahrady Eden umístil cheruby s míhajícím se plamenným mečem, aby střežili cestu ke stromu života.
Člověk se stal jedním z těch kdo žijí v rajské zahradě, a to byli jeden Bůh a andělé, nikdo jiný!!!