BOŽIE MENO

Diskusia o vieroučných bodoch CASD.
Karol Schneider
Príspevky: 357
Dátum registrácie: 01 Apr 2017, 11:56
Kontaktovať používateľa:

Re: BOŽIE MENO

Neprečítaný príspevok od používateľa Karol Schneider »

Milan napísal: 09 Máj 2018, 16:05 Četl jsem si v Knize "Rabín mluví s Ježíšem", ve které Jakob Neusner uvažuje nad Ježíšovým učením v podání evangelia Matoušova.
V jedné citaci z Mišny uvádí, že v Božím království nebudou ti, kteří vyslovují Boží jméno tak, jak je zapsáno v Písmu. Ze souvislostí vyplývá, že to rabíni považovali za znesvěcení Božího jména. Jeho vyslovování bylo a je v judaismu s ohledem na svatost zapovězeno používat při "běžných situacích".
Jaké bude mít důsledky, pokud jej někteří lidé nejen "samozřejmě" vyslovují, ale také si jej přisvojují v názvu organizace? ::scratch::
A teba zaujima nazor najekeho sucasneho zidovskeho rabina, ktory neprijima Jezisa Krista ako svojho Mesiasa, kde sam Jezis Kristus uz pri svojom prichode ostro skritizoval LUDSKE TRADICIE a RABINSKE PRIKAZY, kde priamo hovori aj o tom, ze tymito ludskymi prikazmi zrusili PLATNOST BOZIEHO SLOVA ?

Tato Kristova kritika nepochybne plati i PRI OPOVAZLIVOM FALSOVANI textu samotneho Bozieho slova, z ktereho je vymazane Bozie svate meno JHVH i ked je preukazatelne v povodnom texte pouzite asi 7000 krat a pouziva sa v texte Bozieho slova ovela castejsie ako titul BOH aj ako titul PAN, ktorymi ho na zaklade tejto svojej LUDSKEJ falosnej tradicie zacali aj Zidia nahradozvat.
Uz v samotnom texte 10tora Bozich prikazani je Bozie svate meno JHVH pouzite 10x. Ty sam by si mal odvahu menit text zapisany Bozou mocou ? Rozbil by si tie tabulky 10tora, ktore by si dostal priamo od Boha a siel by si si vytesat vlastne a miesto Bozieho svateho mena JHVH, ktore mas mat v ucte by si tam siel vytesat titul PAN alebo BOH a opravit tak to, co do nich zapisal sam OTEC Boh JeHoVaH.

Titul BOH a PAN je pritom krasne zamenitelny za akehokolvek Pana aj Boha, ktoreho uctievali aj v tejto dobe okolite narody a inak to nie je ani dnes, ze ludia svoje vymyslene bozstva tituluju titulom PAN aj BOH. To uz potom mozme rovno ist uctievat aj zlate tela a klanat sa mu ako svojmu PANOVI a BOHU, alebo podme sa klanat modle KRIZA, ako to robi dnes vela odpadlickych krestanov, ktorym pritom nijak neprekazaju ani dalsie prejavy modlarstva hrubo znauctujuce ako OTCA tak aj Bozieho Syna Jezisa Krista.

Z falosneho a nebiblickeho ucenia o trojjedinom bohu prijateho pod tlakom moci rimskych cisarov v 4 storoci, kde bol Bozi Syn povyseny na BOHA, ktory ma byt ROVNY OTCOVI vzniklo rovnako pod tlakom moci Rima v 5 storoci aj uctievanie jeho Matky Marie ako bohorodicky. Budeme sa teda modlit a klanat sa aj Marii a jej socham a je spravne, ze ju niekto oznacuje za BOHORODICKU ?

Je pritom znamym faktom, ze este minimalne do Babylonskeho vyhnanstva, kde zidovsky narod v tejto dobe LUD vybrany samotnym BOHOM a urceny na POSVECOVANIE JEHO SVATEHO MENA JHVH urcite toto meno bezne pouzival a to minimalne pri citani textu Bozieho slova v Synagoge, kde snad uznas aj ty, ze pri vyucovani Bozieho slova nemoze ist o neuctive a znesvecujuce pouzivanie tohto svateho mena.
Naposledy upravil/-a Karol Schneider v 10 Máj 2018, 19:20, upravené celkom 2 krát.

Karol Schneider
Príspevky: 357
Dátum registrácie: 01 Apr 2017, 11:56
Kontaktovať používateľa:

Re: BOŽIE MENO

Neprečítaný príspevok od používateľa Karol Schneider »

mikim napísal: 09 Máj 2018, 17:50
Jiří Kupka napísal: 09 Máj 2018, 16:31
log napísal: 09 Máj 2018, 07:53 Pavol ma noveho Boha a novu atraktivnu teologiu. Ale chce to "predat" niekomu, kto uz Boha I teologiu ma. Musi teda paradoxne hlasat nieco nove ako cosi odpradavna stare.
Možná tak a možná ještě trošku jinak ... . Každopádně mi to připadá tak, jakoby Pavel nakonec popřel Ježíšův výrok :-) a tedy, že dokázal nalít mladé víno do starých měchů; resp. že se ty měchy už 2000 let všelijak látají.

Mt 9,17 A mladé víno se nedává do starých měchů, jinak se měchy roztrhnou, víno vyteče a měchy přijdou nazmar. Nové víno se dává do nových měchů, a tak se uchová obojí.

Křesťanství (paulismus) má velmi málo společného Ježíšstvím.
Jestli ap. Pavla někdy potkám tak na něj 100% vyleji kýbl vody za ten chaos, který svými dopisy mezi křesťany způsobil... :)
Nevím jak u koho, ale u mne je JEŽÍŠ určitě na přednějším místě než ap. Pavel.

Zajímalo by mne ke komu se modlí Svědkové Jehovovi a zda vzývají jméno Páně (někdy v Písmu myšleno Pána Ježíše, jindy Otce JHWH).
Zrovna to řeším jinde s někým jiným, který je křesťan a modlí se Pane Ježíši atd. podle toho jak vzývali křesťané toto jméno Ježíšovo v 1 st. a zapomínají přitom na Boha Otce od kterého je všechno i dar spasení. Prostě cpou všude jen JEŽÍŠ, JEŽÍŠ, JEŽÍŠ.
A když jim napíšeš, že se začínám modlit Otče nebeský či Otče náš, tak takto se modlit že prý to je mantra, kterou se oni takto nemodlí ani nezačínají modlit.
Správně by v modlitbě měly zaznít obě jména jak Otce tak Syna ne? Spasení je darem od Jednoho skrze jméno druhého.
ještě, že se v našich sborech začíná většina modlit Otče nebeský ve jménu Pána Ježíše...atd.
SJ spravne podle ucenia a slov samotneho Krista adresuju vsetky svoje modlidby k OTCOVI a na zaver svojich modlitieb prosia OTCA o ich vypocutie SKRZE Jezisa Krista, ktoreho vzyvaju ako svojho PANA.

Co myslis Mikime k akemu Bohu sa modlil a prosil ho o vypocutie aj sam Jezis Kristus ? Akeho Boha uctieval a uctieva Bozi Syn, ktory je PROSTREDNIKOM medzi Bohem a ludmi a sluzi po pravici NAJVYSSIEHO BOHA JHVH ako VELKNAZ a ustanoveny MESIAS.

Bol a je OTEC BOH so svatym menom JHVH i Kristovym Bohom, alebo Jezis Kristus uctieval, klanal sa a modlil sa k inemu Bohu ?

Měli byste se modlit k Ježíšovi? https://wol.jw.org/cs/wol/d/r29/lp-b/19 ... 6:0-19:395

Nezapomen na FAKT, ze Bozi Syn Jezis Kristus je v Bozim duchovnim chramu VELEKNEZEM prinasejici OBET BOHU JHVH. Myslis si, ze se Izraeliti pri prinaseni svych obeti s modlitbami obraceli na VELEKNEZE a nebo je adresovali primo BOHU i kdyz jejich obet za nich BOHU predkladal VELEKNEZ a nebo jiny na to ustanoveny KNEZ.

KRISTUS je pro nas CESTOU k OTCI a tak cilem je VZDY OTEC, ktery je nasim i Kristovym BOHEM. Navic KRISTUS je PANEM k oslave BOHA OTCE (Fil 2:11).

Realista
Príspevky: 256
Dátum registrácie: 23 Sep 2016, 18:23
Kontaktovať používateľa:

Re: BOŽIE MENO

Neprečítaný príspevok od používateľa Realista »

Jiří Kupka napísal: 10 Máj 2018, 08:09
Pojem Ježíšství používám ke své škodě často - takže je taková otázka více než na místě, děkuji za ni. Daleko snadnější by o tom bylo povídat, než psát.
Tady jsi ho ještě nepoužil :) Tak asi ne zas tak často. Ale chápu a moje poznání je obdobné. Pavel pozměnil Ježíšovo "učení" na učení o Ježíši a křesťané ho pak dále rozvíjeli... Ale nemám to Šaulovi za zlé. Jeho přispěním se podařilo rozšířit mezi "pohany" mnohé hodnotné myšlenky a ideály. Žel podle mého soudu i zárodek falešné (a vlastně i veskrze pohanské) představy Boha Otce obětujícího Boha Syna, což pak vyústilo ve středověké dogma zástupné oběti.

mikim
Príspevky: 2261
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44

Re: BOŽIE MENO

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

Karol Schneider napísal: 10 Máj 2018, 10:33
mikim napísal: 09 Máj 2018, 17:50
Jiří Kupka napísal: 09 Máj 2018, 16:31
log napísal: 09 Máj 2018, 07:53 Pavol ma noveho Boha a novu atraktivnu teologiu. Ale chce to "predat" niekomu, kto uz Boha I teologiu ma. Musi teda paradoxne hlasat nieco nove ako cosi odpradavna stare.
Možná tak a možná ještě trošku jinak ... . Každopádně mi to připadá tak, jakoby Pavel nakonec popřel Ježíšův výrok :-) a tedy, že dokázal nalít mladé víno do starých měchů; resp. že se ty měchy už 2000 let všelijak látají.

Mt 9,17 A mladé víno se nedává do starých měchů, jinak se měchy roztrhnou, víno vyteče a měchy přijdou nazmar. Nové víno se dává do nových měchů, a tak se uchová obojí.

Křesťanství (paulismus) má velmi málo společného Ježíšstvím.
Jestli ap. Pavla někdy potkám tak na něj 100% vyleji kýbl vody za ten chaos, který svými dopisy mezi křesťany způsobil... :)
Nevím jak u koho, ale u mne je JEŽÍŠ určitě na přednějším místě než ap. Pavel.

Zajímalo by mne ke komu se modlí Svědkové Jehovovi a zda vzývají jméno Páně (někdy v Písmu myšleno Pána Ježíše, jindy Otce JHWH).
Zrovna to řeším jinde s někým jiným, který je křesťan a modlí se Pane Ježíši atd. podle toho jak vzývali křesťané toto jméno Ježíšovo v 1 st. a zapomínají přitom na Boha Otce od kterého je všechno i dar spasení. Prostě cpou všude jen JEŽÍŠ, JEŽÍŠ, JEŽÍŠ.
A když jim napíšeš, že se začínám modlit Otče nebeský či Otče náš, tak takto se modlit že prý to je mantra, kterou se oni takto nemodlí ani nezačínají modlit.
Správně by v modlitbě měly zaznít obě jména jak Otce tak Syna ne? Spasení je darem od Jednoho skrze jméno druhého.
ještě, že se v našich sborech začíná většina modlit Otče nebeský ve jménu Pána Ježíše...atd.
SJ spravne podle ucenia a slov samotneho Krista adresuju vsetky svoje modlidby k OTCOVI a na zaver svojich modlitieb prosia OTCA o ich vypocutie SKRZE Jezisa Krista, ktoreho vzyvaju ako svojho PANA.

Co myslis Mikime k akemu Bohu sa modlil a prosil ho o vypocutie aj sam Jezis Kristus ? Akeho Boha uctieval a uctieva Bozi Syn, ktory je PROSTREDNIKOM medzi Bohem a ludmi a sluzi po pravici NAJVYSSIEHO BOHA JHVH ako VELKNAZ a ustanoveny MESIAS.

Bol a je OTEC BOH so svatym menom JHVH i Kristovym Bohom, alebo Jezis Kristus uctieval, klanal sa a modlil sa k inemu Bohu ?

Měli byste se modlit k Ježíšovi? https://wol.jw.org/cs/wol/d/r29/lp-b/19 ... 6:0-19:395

Nezapomen na FAKT, ze Bozi Syn Jezis Kristus je v Bozim duchovnim chramu VELEKNEZEM prinasejici OBET BOHU JHVH. Myslis si, ze se Izraeliti pri prinaseni svych obeti s modlitbami obraceli na VELEKNEZE a nebo je adresovali primo BOHU i kdyz jejich obet za nich BOHU predkladal VELEKNEZ a nebo jiny na to ustanoveny KNEZ.

KRISTUS je pro nas CESTOU k OTCI a tak cilem je VZDY OTEC, ktery je nasim i Kristovym BOHEM. Navic KRISTUS je PANEM k oslave BOHA OTCE (Fil 2:11).
...SJ spravne podle ucenia a slov samotneho Krista adresuju vsetky svoje modlidby k OTCOVI a na zaver svojich modlitieb prosia OTCA o ich vypocutie SKRZE Jezisa Krista, ktoreho vzyvaju ako svojho PANA.

No vidíš a křesťané to tak běžně nedělají, protože se řídí jen NZ a většina z nich vzývá hlavně jen Krista a začínají se modlit jako ještě i já donedávna "Pane Ježíši"...namísto spíše Otče nebeský nebo Otče náš. Na Otce často zapomínají ve svých modlitbách. To slyším téměř každou sobotu, hlavně od těch mladších řekněme do 50 let věku a naopak ti starší se začínají modlit Otče nebeský...ve jménu Pána Ježíše Krista..., zajímavé, jak jsou tím "jen Kristovstvím" a na Otce zapomínající, někteří zblblí.

A tito, kteří vzývají jméno Páně ti budou ale dnes argumentovat hlavně těmito verši z NZ:

Fil. 2.11 BKR A každý jazyk aby vyznával, že Ježíš Kristus jest Pánem v slávě Boha Otce.

Skutky apoštolské 2:21  A staneť se, že každý, kdožkoli vzýval by jméno Páně, spasen bude.

Skutky apoštolské 9:13  Ananiáš odpověděl: "Pane, mnoho lidí mi vyprávělo o tom člověku, kolik zla způsobil bratřím v Jeruzalémě.
14  Také zde má od velekněží plnou moc zatknout každého, kdo vzývá tvé jméno."

Skutky apoštolské 22:15  Nebo svědkem jemu budeš u všech lidí těch věcí, kteréž jsi viděl a slyšel.
16  A protož nyní co prodléváš? Vstana, pokřti se, a obmej hříchy své, vzývaje jméno Páně.

1 Korintským 1:1  Pavel, povolaný apoštol Ježíše Krista, skrze vůli Boží, a bratr Sostenes,
2  Církvi Boží, kteráž jest v Korintu, posvěceným v Kristu Ježíši, povolaným svatým, spolu se všemi, kteříž vzývají jméno Pána našeho Jezukrista na všelikém místě, i jejich i našem:

Římanům 10:13  Každý zajisté, kdožkoli vzýval by jméno Páně, spasen bude.

2 Timoteovi 2:19  Ale pevný základ Boží stojí, maje znamení toto: Znáť Pán ty, kteříž jsou jeho, a opět: Odstup od nepravosti každý, kdož vzývá jméno Kristovo.

A Ježíš nás i slyší, když se k němu modlíme:

1 Janův 5:11  A totoť jest svědectví to, že život věčný dal nám Bůh, a ten život v Synu jeho jest.
12  Kdožť má Syna Božího, máť život; kdož nemá Syna Božího, života nemá.
13  Tyto věci psal jsem vám věřícím ve jméno Syna Božího, abyste věděli, že máte věčný život, a abyste věřili ve jméno Syna Božího.
14  A totoť jest to smělé doufání, kteréž máme k němu, že začež bychom koli prosili podle vůle jeho, slyší nás.
15  A kdyžť víme, že nás slyší, prosili-li bychom zač, tedyť víme, že máme některé prosby naplněné, kteréž jsme předkládali jemu.

Tak si říkám, proč nás Ježíš učil modlit se (a jistě správně):
Matouš 6:9 Vy se modlete takto: Otče náš, jenž jsi na nebesích, buď posvěceno tvé jméno...

když se tak skoro nikdo dnes nemodlí a modlí se přímo k Ježíši či dokonce duchu Svatému jako třetí osobě Boha?

A nebo Kornélius žid se modlil správně k Bohu "Otci" a nečtu, že když přijal Pána Ježíše Krista a nechal se pokřít tak se pak začal nově modlit vzývat jméno Páně...

Skutky apoštolské 10:1 V Cesareji žil nějaký muž jménem Kornélius, důstojník pluku zvaného Italský.
2 Byl to člověk zbožný, s celou svou rodinou věřil v jediného Boha, byl velmi štědrý vůči židovskému lidu a pravidelně se modlil k Bohu.
3 Ten měl kolem třetí hodiny odpoledne vidění, v němž jasně spatřil Božího anděla, jak k němu vchází a volá na něj: "Kornélie!"
4 Pohlédl na něj a pln bázně řekl: "Co si přeješ, Pane?" Anděl odpověděl: "Bůh přijal tvé modlitby a almužny a pamatuje na tebe.

a jedna sestra to doplnila nakonec:
A před jehovisty tě varuju. Hlásají jiné evangelium. Nemají Krista, nemají život.

Tak co ty nato? Je špatné se modlit i přímo k Ježíši Kristu, když ho vzývali první křesťané? A nebo se můžeme modlit i tak, že jednou vzýváme Otce a jindy Pána Ježíše Krista.
Já bych řekl, že bychom se měli modlit k oběma, mělo by zaznít a začátku nejdříve jméno Boží Otcovo JHWH skrze jméno Pána Ježíše Krista v každé modlitbě.

Milan
Príspevky: 434
Dátum registrácie: 07 Aug 2016, 05:26
Kontaktovať používateľa:

Re: BOŽIE MENO

Neprečítaný príspevok od používateľa Milan »

KS píše:
Ty sam by si mal odvahu menit text zapisany Bozou mocou ? Rozbil by si tie tabulky 10tora, ktore by si dostal priamo od Boha a siel by si si vytesat vlastne a miesto Bozieho svateho mena JHVH, ktore mas mat v ucte by si tam siel vytesat titul PAN alebo BOH a opravit tak to, co do nich zapisal sam OTEC Boh JeHoVaH.

Otázka mi připadá manipulativní, nejsem v postavení Mojžíše. Určitě tam nebylo zapsáno Boží jméno v transkrici, kterou uvádí KS.
Titul BOH a PAN je pritom krasne zamenitelny za akehokolvek Pana aj Boha, ktoreho uctievali aj v tejto dobe okolite narody a inak to nie je ani dnes, ze ludia svoje vymyslene bozstva tituluju titulom PAN aj BOH.

Doposud jsem se domníval, že významem Božího jména spočívá v tom, že se nejedná o "jméno", jaké mají ostatní lidé a "bohové". "Jsem, který jsem", jak praví Mojžíšovi.
Je pritom znamym faktom, ze este minimalne do Babylonskeho vyhnanstva, kde zidovsky narod v tejto dobe LUD vybrany samotnym BOHOM a urceny na POSVECOVANIE JEHO SVATEHO MENA JHVH urcite toto meno bezne pouzival a to minimalne pri citani textu Bozieho slova v Synagoge,...

Mám za to, že vznik synagogy je důsledkem zničení prvního chrámu Babyloňany a ztráty Archy úmluvy. Prostor pro přinášení obětí-chrám, nahrazuje shromáždění Božího lidu a oběť je nahrazena čtením Božího slova a modlitbami. Což je ovšem na časové ose poněkud později.

Karol Schneider
Príspevky: 357
Dátum registrácie: 01 Apr 2017, 11:56
Kontaktovať používateľa:

Re: BOŽIE MENO

Neprečítaný príspevok od používateľa Karol Schneider »

MIKIME
Fil. 2.11 BKR A každý jazyk aby vyznával, že Ježíš Kristus jest Pánem v slávě Boha Otce.
Mikime Jezis = (JehoSua = JHVH je zachrana) je PANEM i Ustanovenym a pomazanym KRALEM - MESIASEM = KRISTEM, k OSLAVE BOHA - OTCE.
Az ho tedy nekdo vzyva jako JeHoVovHo pomazaneho - KRISTA, tak tehdy mozno o takem cloveku rict, ze klanenim se Kristovi jak KRALOVI oslavuje i OTCE NEJVYSSIHO BOHA sediciho na trone, kde Jezis sedi po jeho pravici jako jeho sluzebnik a vykonavatel OTCOVE vule. Cilem uceni Krista a jeho uceniku tedy urcite nebylo uctivani KRISTA jako nejakeho noveho BOHA (toho z neho ucelali az odpadlicky krestane pod tlakem pohanskeho rimskeho cisare v 4 stoleti na nicejskem koncilu v roku 325 n.l., kde cilem teto zmeny bylo upevneni moci rimskeho cisare jako prostrednika medzi Bohem a lidmi misto KRISTA), ale vzyvani KRISTA jako MESIASE - PANA a KRALE, VELEKNEZE, PROSTEDNIKA, kde nadale uctivanym BOHEM a CILEM zustal VSEMOHOUCI BUH JHVH - OTEC.

Na zamysleni pro kazdeho je ci znamenalo snad i klaneni se pomazanemu Izraeskemu krali, ze ho uctivas jako BOHA ?
"8 David tedy potom vstal a vyšel z jeskyně, zavolal za Saulem a řekl: „Můj pane, králi!“ Na to se Saul ohlédl a David přistoupil k tomu, aby se hluboce poklonil tváří k zemi a vrhl se [k zemi]. " (1 Samuelova 24 kap.) Nebyl to snad jen uctivy projev chovani vuci autorite, kterou od Boha tento kral dostal, ktery ale nemel s klanenim se, ktere delas pri uctivani BOHA nic spolecne ?

I jako verici krestani sme vedeni k tomu abychom projevovali uctu vuci vsem lidem, a zvlast vuci tem, kteri maji v tomto svete autoritu jako ti, co vladnou i kdyz maji vuci nam pouze relativni a docasne nadrazene postaveni a mame dal povinost vic poslouchat BOHA a jim pomazaneho KRALE.
"17 Ctěte [lidi] všeho druhu, mějte lásku k celému společenství bratrů, mějte bázeň před Bohem, mějte úctu ke králi." (1 Petra 2 kap)
"29 Petr a [ostatní] apoštolové odpověděli a řekli: „Musíme poslouchat Boha jako panovníka spíše než lidi." (Skutky 5 kap.)

Mikime prehlizenym FAKTEM mnoha krestanu je prave ta skutecnost, co vyplyva i z kontextu Filipanum 2 kap. "9 ...ho také Bůh vyvýšil do nadřazeného postavení ..."
Kdyby byl uz v nebi Jezis Kristus sam v rovnem postaveni s OTCEM jako BUH mohl by snad neco podobne OTEC udelat a mohl by ho tedy OTEC jeste dal nejak VYVYSIT a dat mu nejakou vecsi autoritu ? Je treba si tedy uvedomit, ze postaveni PANA, ktere Kristus dostal jako pomazany KRAL neni postaveni BOHA i kdyz je spojeno s velkou pravomoci a autoritou, kterou ale dostal od OTCE a je tedy i v tomto postaveni DAL podrizen AUTORITE OTCE a NEJVYSSIHO BOHA JHVH.

"3 Chci však, abyste věděli, že hlavou každého muže je KRISTUS; hlavou ženy je zase muž; hlavou KRISTA je zase Bůh." (1 Korintskym 11 kap.)

Dalsim FAKTEM je i to, ze tohle postaveni PANA a KRALE dostal Bozi Syn Jezis KRISTUS od OTCE pouze docasne, nez ustanovi v nebi i na zemi vse do souladu s OTCOVOU VULI.
"24 Potom konec, až předá království svému Bohu a Otci, když [předtím] přivede vniveč všechnu vládu a všechnu autoritu a moc. 25 Musí totiž kralovat, dokud mu [Bůh] nepoloží všechny nepřátele pod nohy. 26 Jako poslední nepřítel má být přivedena vniveč smrt. 27 [Bůh] totiž „mu všechno podřídil pod nohy“. Ale když říká, že ‚všechno bylo podřízeno‘, je zřejmé, že s výjimkou toho, kdo mu všechno podřídil. 28 Ale až mu bude podřízeno všechno, potom se také sám Syn podřídí Tomu, kdo mu podřídil všechno, aby Bůh byl každému vším." (1 Korintskym 15 kap.)

"9 A Jehova se stane králem nad celou zemí. V ten den se Jehova (JHVH) prokáže být jediný a jeho jméno jediné." (Zecharias 14 kap.)

Pozdeji rozeberu i ty dalsi texty, ktere jsi vyse uvedl a na zaklade, kterych se lidi mylne domnivaji, ze maji uctivat Jezise Krista jako nejakeho noveho BOHA.

mikim
Príspevky: 2261
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44

Re: BOŽIE MENO

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

Máš pravdu ve většině co píšeš, nemáš pravdu, pokud věříš na preexistenci Pána Ježíše Krista (jako arch. Michaela) nebo pokud z něj děláš menšího Boha, který je podřízený většímu Bohu, jak tomu věří SJ, což je nesmysl, žádný Bůh by nemohl být podřízený jinému Bohu a nemáš pravdu jako SJ v tom, že člověk Pán Ježíš Kristus byl vzkříšen jako duch a odešel do nebe jako duch a ne jako člověk z masa a kostí.
Ale jinak se na jednom Bohu JHVH a člověku Pánu Ježíši Kristu shodneme.

aaa

Re: BOŽIE MENO

Neprečítaný príspevok od používateľa aaa »

Jedno dôležité upozornenie
Toto o Božom mene je už dlho iba pingpong medzi 3-4 aktivistami. Ale v podstate o ničom. Keby ste chceli o niečom, mali by ste si uvedomiť aké je prvé a hlavné kritérium pre Kristov príchod:
Lebo vám hovorím, že ma už odteraz nikdy neuvidíte, až poviete:
Požehnaný, ktorý prichádza v mene Pánovom.
Ale to je žalmový verš zo starého zákona, kde znie:
Požehnaný, ktorý prichádza v mene Jehovah.

Karol Schneider
Príspevky: 357
Dátum registrácie: 01 Apr 2017, 11:56
Kontaktovať používateľa:

Re: BOŽIE MENO

Neprečítaný príspevok od používateľa Karol Schneider »

aaa napísal: 13 Máj 2018, 18:08 Jedno dôležité upozornenie
Toto o Božom mene je už dlho iba pingpong medzi 3-4 aktivistami. Ale v podstate o ničom. Keby ste chceli o niečom, mali by ste si uvedomiť aké je prvé a hlavné kritérium pre Kristov príchod:
Lebo vám hovorím, že ma už odteraz nikdy neuvidíte, až poviete:
Požehnaný, ktorý prichádza v mene Pánovom.
Ale to je žalmový verš zo starého zákona, kde znie:
Požehnaný, ktorý prichádza v mene Jehovah.
Jak ty sam rozumis temto Kristovym slovum (kde citoval slova Zalmistu 118:26), kterymi ale pozdeji na neho volali treba i Zidi prosici o jeho pomoc a uzdraveni (Matous 21:9) ?

A nebo ho jimi vitali i jeho ucenici.
"36 Když projížděl, rozprostírali své svrchní oděvy na cestu. 37 Jakmile se přiblížil k cestě dolů z Olivové hory, celé množství učedníků se začalo radovat a silným hlasem chválit Boha za všechny mocné skutky, které viděli, 38 a říkali: „Požehnaný je Ten, kdo přichází jako Král v Jehovově jménu! Pokoj v nebi a sláva na nejvyšších místech!“ 39 Někteří farizeové ze zástupu mu však řekli: „Učiteli, napomeň přísně své učedníky.“ 40 Odpověděl jim však a řekl: „Povídám vám: Kdyby oni mlčeli, křičely by kameny.“ (Lukas 19 kap.)

Vyvstava tu otazka, kdo je vlastne KRISTUS = MESIAS a jaky je jeho ukol i postaveni ve vztahu k BOHU.

log
Príspevky: 1712
Dátum registrácie: 06 Nov 2017, 06:51
Kontaktovať používateľa:

Re: BOŽIE MENO

Neprečítaný príspevok od používateľa log »

aaa napísal: 13 Máj 2018, 18:08 aké je prvé a hlavné kritérium pre Kristov príchod:
Lebo vám hovorím, že ma už odteraz nikdy neuvidíte, až poviete:
Požehnaný, ktorý prichádza v mene Pánovom.
Ale to je žalmový verš zo starého zákona, kde znie:
Požehnaný, ktorý prichádza v mene Jehovah.
Aaa, za kazde "a" v tvojom mene mam jednu otazku.
1) Si z cirkvi SJ ? (SJ totiz nerozlisuju medzi "citovat" a "odkazovat". Zretelne je tu odkazane na Zalm, ale nie je z neho citovane, kedze, je mozne, ze drziac sa desatora sa meno nevyslovuje a teda Zalm sa necituje doslovne, o com svedcia vsetky rukopisy Marka. Preto ma zaujima ci vychadzas z domnienok cirkvi SJ alebo z textu Marka)
2) Ako rozumies text "v mene Jehovah". Je to genitiv (v mene koho) alebo nominativ (v mene kto) ?
3) Ako rozumies text "v mene" ? Ja poznam vyznam, to jest "v zastupeni" respektive "ako zastupca". Napada ma aj vyznam "v moci" alebo "s mocou". Ako tomu rozumies Ty ?
Naposledy upravil/-a log v 13 Máj 2018, 19:48, upravené celkom 3 krát.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 6 neregistrovaných