Platnost BOŽÍHO ZÁKONA & Víra a Skutky

Založte diskusiu o kázni, ktorú ste si vypočuli. (Bolo by dobre, ak by názov obsahoval meno kazateľa a názov kázne, príp. dátum a miesto, kde bola prednesená. Dôležité je, aby bol v príspevku uvedený aj odkaz, kde sa dá kázeň vypočuť - archív na zborových stránkach, youtube, vimeo, ...)
mikim
Príspevky: 2261
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44

Re: Platnost BOŽÍHO ZÁKONA & Víra a Skutky

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

ambassador napísal: 12 Feb 2018, 09:54 Vidět v každém textu desatero, aby byla dokázána jeho stálá platnost, se stává pro někoho nebezpečnou potřebou.
Nějaká souvislost textu, cíl, náplň, záměr, zřejmě takové jedince nezajímá.
Dokonce jim nedochází, že tím znehodnocují skutečné desatero. Text v 1.Tim. 1,5 je drobnou ukázkou.
Timoteus byl mladý "společník" ap. Pavla, kterého zanechal v Efezu pro dohled nad sborem. Píše mu dva poučné dopisy pro jeho přístup k zachování pořádku evangelia. V daném textu zřejmě nejde o desatero, ale o Pavlovu instruktáž. Trochu to osvětluje předchozí 3 verš v dané kapitole. Žel někteří čtenáří záměrně operuji s textem jednoho překladu.

1Tm 1:3

CSP Když jsem cestoval do Makedonie, vybídl jsem tě, abys zůstal v Efesu a nařídil jistým lidem, aby neučili odchylným naukám

MPCZ Podle toho, jak jsem tě poprosil, ubíraje se do Makedonie, by ses pozdržel v Efesu, abys některým přikázal jiným naukám nevyučovat,

ZP Když jsem se ubíral do Macedonie, vybídl jsem tě, abys zůstal v Efezu a nařídil některým, aby neučili cizímu učení

OP Když jsem odcházel do Makedonie, prosil jsem tě, abys dále zůstal v Efesu a důrazně poučil jisté lidi, že si nemají začínat s nějakým jiným učením

BKR1 Jakož jsem prosil tebe, abys pozůstal v Efezu, když jsem šel do Macedonie, viziž, abys přikázal některým jiného učení neučiti,


1Tm 1:5

CSP Cílem tohoto nařízení je láska z čistého srdce, z dobrého svědomí a z upřímné víry.

MPCZ Cílem toho příkazu však je láska z čistého srdce a dobrého svědomí a nepředstírané víry;

ZP Cíl nařizování je láska, která plyne z čistého srdce, z dobrého svědomí a z nepokrytecké víry.

OP Cíl tohoto nařízení je působit rozvoj lásky, která plyne z čistého srdce, z dobrého svědomí a z opravdové víry.

BKR1 Ješto konec přikázání jest láska z srdce čistého a z svědomí dobrého a z víry neošemetné.

Motiv Pavlova důrazného dopisu pro Timotea je láska a neřeší desatero. Ježíšovo shrnutí desatera do dvou výroků o lásce nás mohou vést k zamyšlení, vždyť láska se nedá nařídit. Tyto souvislosti mohou vést čtenáře, aby se měli na pozoru ve výkladu či interpretaci, předávání Božího Slova.
Asi jsi nečetl můj komentář...

Když chci někomu vysvětlovat co je „láska“, tak musím nutně vycházet z nějakého mravního základu, a tím je Desatero přikázání!
[KB1613] 1 Tm 1:8 Víme pak, že dobrý jest zákon, když by ho kdo náležitě užíval.
[KB1613] 1 Tm 1:9 Toto znaje, že spravedlivému není uložen zákon, ale nepravým a nepoddaným, bezbožným a hříšníkům, nešlechetným a nečistým, mordéřům otců a matek, vražedlníkům, (…nomoj the law…..)
[KB1613] 1 Tm 1:10 Smilníkům, samcoložníkům, těm, kteříž lidi kradou, lhářům,křivým přísežníkům, a jestli co jiného, ješto by bylo na odpor zdravému učení,
[KB1613] 1 Tm 1:11 Jenž jest podlé slavného evangelium blahoslaveného Boha, kteréž mně jest svěřeno.

Máš tady od Pavla vysvětleno, zákon je dobrý, pro ty kdo ho správně užívají a dále vyjmenovává min. 3 přikázání Desatera + další přikázání Mojžíšova zákona. A tím jednoznačně potvrzuje jejich platnost. A to ještě navíc je zákon podle evangelia blahoslaveného Boha.
Láska je konec zákona a patří jednoznačně k zachovávání zákona (minimálně Desatera přikázání)
[KB1613] 1 J 5:3 Nebo toť je láska Boží, abychom přikázaní jeho ostříhali; a přikázaní jeho nejsou těžká.
[KB1613] 2 J 1:6 A totoť jest ta láska, abychom chodili podlé přikázaní jeho. Přikázaní pak toto jest, jakž jste slýchali od počátku, abyste v něm chodili.
[NBK] 1J 2:4 Kdo říká: "Znám ho," a nezachovává jeho přikázání, je lhář a není v něm pravda.

Nebudeš dodržovat Boží přikázání přijdeš o spasení, budeš dodržovat Boží přikázání budeš spasen (...vejdeš do města).
Kdo by také chtěl v nebi nějakého Ambassadora, který si hraje na adventistu a se staví i proti základnímu Biblickému učení adventistů a platnosti Desatera?
Řekl bych, že nikdo.

Milan
Príspevky: 434
Dátum registrácie: 07 Aug 2016, 05:26
Kontaktovať používateľa:

Re: Platnost BOŽÍHO ZÁKONA & Víra a Skutky

Neprečítaný príspevok od používateľa Milan »

mikim napsal:
Kdo by také chtěl v nebi nějakého Ambassadora, který si hraje na adventistu a se staví i proti základnímu Biblickému učení adventistů a platnosti Desatera?
Známý vtip vypráví o tom, jak svatý Petr provází spasené po nebeském ráji. Prochází kolem vysoké zdi, za níž se ozývá radostný jásot, a účastníci se svého průvodce ptají: "Petře, co je za tou zdí?". "Chovejte se potichu, jsou tam adventisté a myslí si, že jsou tu sami, tak je nerušme..."
Z toho plyne, že se mikim nejspíš nemusí bát setkání s Ambassadorem v nebi. Komu by se taky chtělo trávit celou věčnost v rezervaci... :)

Lída Rohalová
Príspevky: 911
Dátum registrácie: 10 Jan 2017, 10:40
Kontaktovať používateľa:

Re: Platnost BOŽÍHO ZÁKONA & Víra a Skutky

Neprečítaný príspevok od používateľa Lída Rohalová »

Máš tady od Pavla vysvětleno, zákon je dobrý, pro ty kdo ho správně užívají a dále vyjmenovává min. 3 přikázání Desatera + další přikázání Mojžíšova zákona.
Tak už Ti apoštol Pavel nevadí? To je skvělé!

mikim
Príspevky: 2261
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44

Re: Platnost BOŽÍHO ZÁKONA & Víra a Skutky

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

Milan napísal: 12 Feb 2018, 12:36 mikim napsal:
Kdo by také chtěl v nebi nějakého Ambassadora, který si hraje na adventistu a se staví i proti základnímu Biblickému učení adventistů a platnosti Desatera?
Známý vtip vypráví o tom, jak svatý Petr provází spasené po nebeském ráji. Prochází kolem vysoké zdi, za níž se ozývá radostný jásot, a účastníci se svého průvodce ptají: "Petře, co je za tou zdí?". "Chovejte se potichu, jsou tam adventisté a myslí si, že jsou tu sami, tak je nerušme..."
Z toho plyne, že se mikim nejspíš nemusí bát setkání s Ambassadorem v nebi. Komu by se taky chtělo trávit celou věčnost v rezervaci... :)
Vypráví se, že jednoho dne přišla k nebeské bráně skupina žen. Petr vytáhl velkou Bibli a přečetl z ní první přikázání. Pak řekl: "Ty z vás, které celý život věřily v jednoho Boha, mohou zůstat. Ostatní ať odejdou. " Pak přečetl druhé, třetí, čtvrté, páté... Vždy odešla část žen. Když se dostal k devátému, zůstaly poslední dvě. Petr se na ně obrátil se slovy: "Pokud jste nikdy nikoho nepomluvily, můžete zůstat. Jinak odejděte. " Jedna z nich se obrací k odchodu, zatímco druhá zůstala stát. Petr volá na tu odcházející: Prosím tě, tu hluchou vezmi s sebou!" :)

(opsáno z brožurky Deset důkazů Boží lásky, Vlastimil Fürst, Advent Orion 2015), jinak i doporučuji přečíst, každé přikázání Desatera je tam krásně vysvětleno...

ambassador
Príspevky: 2689
Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
Kontaktovať používateľa:

Re: Platnost BOŽÍHO ZÁKONA & Víra a Skutky

Neprečítaný príspevok od používateľa ambassador »

Tvé komentáře čtu pečlivě, je to náročné, protože v textu tvých komentářů je těžká orientace, kdo co napsal! Více se mě jeví, že jsi to právě ty, kdo špatně čte komentáře druhých a neustále jim podsouvá něco co vlastně ani nenapsali.
Nikde jsem nepsal, že popírám desatero napsané Prstem Božím do kamene. Desatero je unikátní záznam. Dokazovat ho každým slovem v Bibli tam, kde je jen náznak slova přikázat, přikázání a další ekvivalenty tomu podobné, jsou hrátky na vykladače a učitele zákona, jak o nich psal ap. Pavel v dané epištole. V tomto konkrétním případě v ep. 1.Tim.1,5 se nejedná o výraz týkající se přímo desatera, ale to bylo právě jedním z jevů ve sboru v Efezu. Někteří si zde hráli na učitele zákona a ve skutečnosti jen žvanili a odváděli od evangelia Ježíše Krista.

Zákon Boží je svatý jen tehdy pokud je v kompetenci spravedlivého Boha. Zákon v interpretaci člověka nemusí být svatý, je zneuctěný nesprávným výkladem násilně vyrvaným z pera pisatelů Bible. Člověk, který každého kdo má jiný pohled následně vylučuje, není nástrojem Boha. Potřebuje se napřed naučit úctě a pokoře, kterou měli bibličtí pisatelé.

Rozpory ve výjádření br. Mikima na tomto vlákně. Proč operuje texty ap. Pavla a současně ho popírá? Dokonce ho považuje za zmateného apoštola:

mikim » 07 Feb 2018, 10:22 I ap. Pavel, který byl celkem hodně zmatený apoštol a papouškoval nejspíše vždy to co uslyšel na svých cestách např. od

mikim » 07 Feb 2018, 10:26 Bez spisů ap. Pavla bych se 100% obešel, čím tenčí Písmo tím srozumitelnější mně osobně stačí učení Pána Ježíše Krista, případně apoštolů Jakuba, Jana a Petra, kteří chodili s ním a věřili a učili stejně jako Ježíš.
Ap. Pavel učí někdy i dokonce úplně obráceně než Ježíš, jindy zase napíše něco pěkného, zkrátka kam vítr tam plášť, těžko soudit zda nebyl jen falešným samozvaným apoštolem, i když zemřel za Krista.

mikim » 07 Feb 2018, 22:13 Život a dílo apoštola Pavla
na základě výzkumů, úvah a doměnek Geralda Messadie

mikim » Včera, 15:04 [KB1613] Ř 7:25 Děkujiť Bohu skrze Jezukrista Pána našeho. A takž tedy tentýž já sloužím myslí zákonu Božímu, ale tělem zákonu hřícha.
atd. atd.

mikim » Dnes, 11:53 - (11 přikázání br. Mikima) "Nebudeš dodržovat Boží přikázání přijdeš o spasení, budeš dodržovat Boží přikázání budeš spasen.."
---------------------
Kdo tady svou myslí každého nepatřičně častuje? Jaké je jeho sloužení myslí Božímu zákonu? Rozumí tomu rozporu na který ap. Pavel poukazuje?

Ježíš ve své promluvě ukazuje, že jen pouhé slovo, nepatřičným označením druhého, se stáváme porušitelem zákona. synonyma a podoby slova blázen, snad zde nemusím uvádět.
.................................
Na závěr jedna otázka pro tebe Mikime, napřed tvá citace z Bible:
mikim » Dnes, 11:53 [KB1613] 1 J 5:3 Nebo toť je láska Boží, abychom přikázaní jeho ostříhali; a přikázaní jeho nejsou těžká.

Vysvětli mě, proč máš velké problémy se slušností a úctou k druhým diskutérům, když ta přikázání nejsou těžká?

Poslední bonusová otázka: Zachováváš důsledně všechna přikázání Boží?

mikim
Príspevky: 2261
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44

Re: Platnost BOŽÍHO ZÁKONA & Víra a Skutky

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

ambassador napísal: 12 Feb 2018, 17:52 Tvé komentáře čtu pečlivě, je to náročné, protože v textu tvých komentářů je těžká orientace, kdo co napsal! Více se mě jeví, že jsi to právě ty, kdo špatně čte komentáře druhých a neustále jim podsouvá něco co vlastně ani nenapsali.
Nikde jsem nepsal, že popírám desatero napsané Prstem Božím do kamene. Desatero je unikátní záznam. Dokazovat ho každým slovem v Bibli tam, kde je jen náznak slova přikázat, přikázání a další ekvivalenty tomu podobné, jsou hrátky na vykladače a učitele zákona, jak o nich psal ap. Pavel v dané epištole. V tomto konkrétním případě v ep. 1.Tim.1,5 se nejedná o výraz týkající se přímo desatera, ale to bylo právě jedním z jevů ve sboru v Efezu. Někteří si zde hráli na učitele zákona a ve skutečnosti jen žvanili a odváděli od evangelia Ježíše Krista.

Zákon Boží je svatý jen tehdy pokud je v kompetenci spravedlivého Boha. Zákon v interpretaci člověka nemusí být svatý, je zneuctěný nesprávným výkladem násilně vyrvaným z pera pisatelů Bible. Člověk, který každého kdo má jiný pohled následně vylučuje, není nástrojem Boha. Potřebuje se napřed naučit úctě a pokoře, kterou měli bibličtí pisatelé.

Rozpory ve výjádření br. Mikima na tomto vlákně. Proč operuje texty ap. Pavla a současně ho popírá? Dokonce ho považuje za zmateného apoštola:

mikim » 07 Feb 2018, 10:22 I ap. Pavel, který byl celkem hodně zmatený apoštol a papouškoval nejspíše vždy to co uslyšel na svých cestách např. od

mikim » 07 Feb 2018, 10:26 Bez spisů ap. Pavla bych se 100% obešel, čím tenčí Písmo tím srozumitelnější mně osobně stačí učení Pána Ježíše Krista, případně apoštolů Jakuba, Jana a Petra, kteří chodili s ním a věřili a učili stejně jako Ježíš.
Ap. Pavel učí někdy i dokonce úplně obráceně než Ježíš, jindy zase napíše něco pěkného, zkrátka kam vítr tam plášť, těžko soudit zda nebyl jen falešným samozvaným apoštolem, i když zemřel za Krista.

mikim » 07 Feb 2018, 22:13 Život a dílo apoštola Pavla
na základě výzkumů, úvah a doměnek Geralda Messadie

mikim » Včera, 15:04 [KB1613] Ř 7:25 Děkujiť Bohu skrze Jezukrista Pána našeho. A takž tedy tentýž já sloužím myslí zákonu Božímu, ale tělem zákonu hřícha.
atd. atd.

mikim » Dnes, 11:53 - (11 přikázání br. Mikima) "Nebudeš dodržovat Boží přikázání přijdeš o spasení, budeš dodržovat Boží přikázání budeš spasen.."
---------------------
Kdo tady svou myslí každého nepatřičně častuje? Jaké je jeho sloužení myslí Božímu zákonu? Rozumí tomu rozporu na který ap. Pavel poukazuje?

Ježíš ve své promluvě ukazuje, že jen pouhé slovo, nepatřičným označením druhého, se stáváme porušitelem zákona. synonyma a podoby slova blázen, snad zde nemusím uvádět.
.................................
Na závěr jedna otázka pro tebe Mikime, napřed tvá citace z Bible:
mikim » Dnes, 11:53 [KB1613] 1 J 5:3 Nebo toť je láska Boží, abychom přikázaní jeho ostříhali; a přikázaní jeho nejsou těžká.

Vysvětli mě, proč máš velké problémy se slušností a úctou k druhým diskutérům, když ta přikázání nejsou těžká?

Poslední bonusová otázka: Zachováváš důsledně všechna přikázání Boží?
...Nikde jsem nepsal, že popírám desatero napsané Prstem Božím do kamene.

Netvrdil jsem, že ho popíráš, ale na druhé straně Desateru často „házíš klacky pod nohy“ a snažíš se ho často v jasným verších NZ zpochybnit.

...Dokazovat ho každým slovem v Bibli tam, kde je jen náznak slova přikázat, přikázání a další ekvivalenty tomu podobné, jsou hrátky na vykladače a učitele zákona, jak o nich psal ap. Pavel v dané epištole. 

Proto musíš vždy číst celou kapitolu, abys pochopil o jaká přikázání či zákony se konkrétně jedná.

...V tomto konkrétním případě v ep. 1.Tim.1,5 se nejedná o výraz týkající se přímo desatera, ale to bylo právě jedním z jevů ve sboru v Efezu

Asi jsme si nerozuměli, já se v konverzaci s Tebou nesnažím vysvětlit verš 1. Tim. 1,5 zda je tam myšleno ve slově přikázání-přikázání Desatera, to tento verš neříká, naopak je zde jakékoliv přikázání spojeno s láskou, což jsem ti potvrdil v minulém komentáři i dalšími verši jako 1 J 5:3, 2 J 1:6.

...Motiv Pavlova důrazného dopisu pro Timotea je láska a neřeší desatero.

A proto musíš číst celou kapitolu, protože další verše, které jsem ti uvedl 2x Tvé tvrzení zcela vyvrací, protože apod. Pavel mluví o zákoně, který je dobrý, mluví o přikázáních Desatera a dalších zákonů.

A tak ti ho zopakuji ještě jednou potřetí a naposledy:

[KB1613] 1 Tm 1:8 Víme pak, že dobrý jest zákon, když by ho kdo náležitě užíval.
[KB1613] 1 Tm 1:9 Toto znaje, že spravedlivému není uložen zákon, ale nepravým a nepoddaným, bezbožným a hříšníkům, nešlechetným a nečistým, mordéřům otců a matek, vražedlníkům, (…nomoj the law…..)
[KB1613] 1 Tm 1:10 Smilníkům, samcoložníkům, těm, kteříž lidi kradou, lhářům,křivým přísežníkům, a jestli co jiného, ješto by bylo na odpor zdravému učení,
[KB1613] 1 Tm 1:11 Jenž jest podlé slavného evangelium blahoslaveného Boha, kteréž mně jest svěřeno.

Máš tady od Pavla vysvětleno, zákon je dobrý, pro ty kdo ho správně užívají a dále vyjmenovává min. 3 přikázání Desatera + další přikázání Mojžíšova zákona. A tím jednoznačně potvrzuje jejich platnost. A to ještě navíc je zákon podle evangelia blahoslaveného Boha.

...Zákon v interpretaci člověka nemusí být svatý, je zneuctěný nesprávným výkladem násilně vyrvaným z pera pisatelů Bible.

Jednoznačný význam zákona či přikázání je vždy potvrzen četbou celé kapitoly nebo i více kapitol kde je v dalších verších vždy upřesněno o jaký zákon či přikázání se jedná (alespoň většinou).

...Člověk, který každého kdo má jiný pohled následně vylučuje, není nástrojem Boha.
Co se týče Desatera a jeho platnosti, zde jiný pohled neexistuje, Ježíš jasně říká, že ti co ho porušují nebudou spasení a ti co ho dodržují obdrží věčný život + další a to platí pro Ambassadora i pro Mikima:

Zjevení Janovo 22:14  Blahoslavení, kteříž zachovávají přikázání jeho, aby měli právo k dřevu života a aby branami vešli do města.
15 Vně pak budou psi a čarodějníci, a smilníci, a vražedlníci, a modláři, i každý, kdož miluje a činí lež.

Marek 10:17  Potom když vyšel na cestu, přiběhl jeden, a poklekna před ním, otázal se ho, řka: Mistře dobrý, co učiním, abych života věčného dědičně došel?
18  I řekl mu Ježíš: Co mne nazýváš dobrým? Žádný není dobrý, než sám toliko Bůh.
19  Přikázání umíš: Nezcizoložíš, nezabiješ, neukradneš, nevydáš falešného svědectví, neoklamáš, cti otce svého i matku.
20  A on odpověděv, řekl jemu: Mistře, toho všeho jsem ostříhal od své mladosti.
21  Tedy Ježíš pohleděv na něj, zamiloval ho, a řekl mu: Jednohoť se nedostává. Jdi, a cožkoli máš, prodej, a dej chudým, a budeš míti poklad v nebi; a pojď, následuj mne, vezma kříž svůj.
22  On pak zarmoutiv se pro to slovo, odšel, truchliv jsa; nebo měl mnohá zboží.
23  A pohleděv vůkol Ježíš, dí učedlníkům svým: Aj jak nesnadně ti, jenž statky mají, vejdou do království Božího.

...Rozpory ve výjádření br. Mikima na tomto vlákně. Proč operuje texty ap. Pavla a současně ho popírá? Dokonce ho považuje za zmateného apoštola:

Ano znovu opakuji, že bez učení apod. Pavla bych se 100% obešel a nepotřebuji to co napsal ke spasení, stejně jako jeho slova nepotřeboval ke spasení nikdo ve SZ. Jeho učení se totiž liší s tím co učil Ježíš jak jsem uvedl v odkazech a Ježíš je pro mne na prvním místě. Tam kde se apoštol Pavel v učení neliší s Ježíšem a ostatními apoštoly, pak tyto místa (verše) nemám problém použít a veřit jim.

...Vysvětli mě, proč máš velké problémy se slušností a úctou k druhým diskutérům, když ta přikázání nejsou těžká?

Pravda někdy přitvrdím (proto má tvrdší slova neber někdy příliš vážně), ale proti tomu se Desatero nestaví, stejně tak občas přitvrdil i Ježíš, když ho evidentně nasrali prodavači v chrámě!

Poslední bonusová otázka: Zachováváš důsledně všechna přikázání Boží?

Snažím se na 99%, ale občas ujedu jako každý, ale to neznamená, že se snažit přestanu a budu hřešit.

Karol Schneider
Príspevky: 357
Dátum registrácie: 01 Apr 2017, 11:56
Kontaktovať používateľa:

Re: Platnost BOŽÍHO ZÁKONA & Víra a Skutky

Neprečítaný príspevok od používateľa Karol Schneider »

"...kdo miluje svého bližního, naplnil zákon. 9 Vždyť [sbírka zákona]: „Nedopustíš se cizoložství, nezavraždíš, nebudeš krást, nebudeš chtivý“ a jakékoli jiné přikázání, které existuje, je shrnuto v tomto slově, totiž: „Budeš milovat svého bližního jako sám sebe.“ 10 Láska nepůsobí bližnímu zlo; proto je láska naplněním zákona." (Rimanum 13 kap.)

„Učiteli, řekl jsi dobře podle pravdy: ‚Je Jeden, a není žádný jiný než On‘; 33 a tak milovat ho celým svým srdcem a celým svým porozuměním a celou svou silou a milovat svého bližního jako sám sebe je daleko cennější než všechny celé zápalné obětní dary a oběti.“ 34 Ježíš rozpoznal, že odpověděl inteligentně, a řekl mu na to: „Nejsi daleko od Božího království.“ (ev. Marka 12 kap.)

"4 Jste odloučeni od Krista, ať jste kdokoli, kdo se pokoušíte být prohlášeni za spravedlivé prostřednictvím zákona; odpadli jste od jeho nezasloužené laskavosti. " (Galatskym 5 kap.)

"Nyní víme, že všechno, co říká Zákon, oslovuje ty pod Zákonem, aby byla zacpána každá ústa, a celý svět aby před Bohem podléhal potrestání. 20 Ze skutků zákona tedy nebude před ním prohlášeno za spravedlivé žádné tělo, neboť prostřednictvím zákona je přesné poznání hříchu. 21 Ale nyní byla Boží spravedlnost učiněna zjevnou odděleně od zákona, jak se o tom vydává svědectví v Zákoně a Prorocích; 22 ano, Boží spravedlnost skrze víru v Ježíše Krista pro všechny, kdo mají víru. Není totiž žádný rozdíl. 23 Vždyť všichni zhřešili a nedosahují Boží slávy, 24 a je to jako velkorysý dar, že jsou z jeho nezasloužené laskavosti prohlašováni za spravedlivé prostřednictvím propuštění výkupným, [jež zaplatil] Kristus Ježíš.
" (Římanům 3:19, 20)

ambassador
Príspevky: 2689
Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
Kontaktovať používateľa:

Jaká je motivace?

Neprečítaný príspevok od používateľa ambassador »

Rozdíl mezi tvým postojem (a tobě podobných) je v motivaci k dobrému životu. Ty zřejmě patříš ke křesťanům, kteří svůj motiv hledají v zachovávání desatera, jakémusi podřizování liteře zákona.
Já patřím ke křesťanům, kteří se nechávají motivovat bezhříšným životem Ježíše Krista, který smrtí na kříži mění můj život.
Věřím, že Milost v Kristu Ježíši je ta měnící moc skrze Ducha Svatého. V tomto směru žiji pod milostí.
Ty se soustřeďuješ na zákon, já se soustřeďuji na Milost.-
Ty potřebuješ milost jen na jedno procento, protože 99% zákona zachováváš.
Ty se sám kontroluješ zákonem, aby jsi nekonal zlo.
Já se nechávám proměňovat milostí našeho Boha a potřebuji milost na každý okamžik svého života, na každou myšlenku a každý čin. Je to dáno tím, že pro své skutky nemám samohodnocení a naopak v životě a slovech Ježíše Krista poznávám svou trvalou nedostatečnost.
Své hříchy vnímáš jen jako nějaké občasné ujetí. Já osobně takový rozdíl u sebe nedělám, jestliže jsem něco vůči druhému řekl, napsal nebo udělal bez lásky, pak je to hřích, nemám potřebu zlehčovat své hříšné projevy. Své hříšné projevy bagatelizuješ a projevy druhých zveličuješ.
Proč se tak dívám na svůj život? Spatřil jsem v Kristu celý smysl zákona včetně Desatera Je to představeno i v příběhu bohatého mládence. Všechno "konal", ale ta podstata mu chyběla. Neměl lásku k Bohu, ani k člověku. Jen si myslel, že zachovává desatero.
Pro mě nebude žádný problém být s tebou v Božím Království.

mikim
Príspevky: 2261
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44

Re: Jaká je motivace?

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

ambassador napísal: 13 Feb 2018, 14:11 Rozdíl mezi tvým postojem (a tobě podobných) je v motivaci k dobrému životu. Ty zřejmě patříš ke křesťanům, kteří svůj motiv hledají v zachovávání desatera, jakémusi podřizování liteře zákona.
Já patřím ke křesťanům, kteří se nechávají motivovat bezhříšným životem Ježíše Krista, který smrtí na kříži mění můj život.
Věřím, že Milost v Kristu Ježíši je ta měnící moc skrze Ducha Svatého. V tomto směru žiji pod milostí.
Ty se soustřeďuješ na zákon, já se soustřeďuji na Milost.-
Ty potřebuješ milost jen na jedno procento, protože 99% zákona zachováváš.
Ty se sám kontroluješ zákonem, aby jsi nekonal zlo.
Já se nechávám proměňovat milostí našeho Boha a potřebuji milost na každý okamžik svého života, na každou myšlenku a každý čin. Je to dáno tím, že pro své skutky nemám samohodnocení a naopak v životě a slovech Ježíše Krista poznávám svou trvalou nedostatečnost.
Své hříchy vnímáš jen jako nějaké občasné ujetí. Já osobně takový rozdíl u sebe nedělám, jestliže jsem něco vůči druhému řekl, napsal nebo udělal bez lásky, pak je to hřích, nemám potřebu zlehčovat své hříšné projevy. Své hříšné projevy bagatelizuješ a projevy druhých zveličuješ.
Proč se tak dívám na svůj život? Spatřil jsem v Kristu celý smysl zákona včetně Desatera Je to představeno i v příběhu bohatého mládence. Všechno "konal", ale ta podstata mu chyběla. Neměl lásku k Bohu, ani k člověku. Jen si myslel, že zachovává desatero.
Pro mě nebude žádný problém být s tebou v Božím Království.
Zákon a milost "jdou spolu ruku v ruce", jedno od druhého nelze oddělit či vynechat pro naše spasení...
clanky-f9/zakon-a-milost-t479.html

...Je to dáno tím, že pro své skutky nemám samohodnocení...
No ale měl bys mít nějaké sebehodnocení, jinak tě začne případný opakovaný hřích časem otupovat...

Pokud najednou učiníš něco špatně a nebudeš vědět, že je to hřích podle Desatera, pak z toho nebudeš činit pokání a kdo nečiní pokání zahyne!
Lukáš 13:3  Nikoli, pravímť vám. Ale nebudete-li pokání činiti, všickni též zahynete.
Lukáš 13:5  Nikoli, pravím vám. Ale nebudete-li pokání činiti, všickni též zahynete.
Lukáš 15:7  Pravímť vám, že tak jest radost v nebi nad jedním hříšníkem pokání činícím větší, nežli nad devadesáti devíti spravedlivými, kteříž nepotřebují pokání.
Skutky apoštolské 11:18  To uslyšavše, spokojili se a slavili Boha, řkouce: Tedy i pohanům Bůh pokání dal k životu.

...Ty se soustřeďuješ na zákon, já se soustřeďuji na Milost.

Lukáš 6:30  Každému pak prosícímu tebe dej, a od toho, jenž béře tvé věci, zase nežádej.
31  A jakž chcete, aby vám lidé činili, i vy jim též podobně čiňte.
32  Nebo jestliže milujete ty, kteříž vás milují, jakou míti budete milost? Nebo i hříšníci milují ty, od nichž milováni bývají.
33  A budete-li dobře činiti těm, kteříž vám dobře činí, jakou máte milost? Však i hříšníci totéž činí.
34  A budete-li půjčovati těm, od kterýchž se nadějete zase vzíti, jakou máte milost? Však i hříšníci hříšníkům půjčují, aby tolikéž zase vzali.
35  Protož milujte nepřátely vaše, a dobře čiňte, a půjčujte, nic se odtud nenadějíce, a budeť odplata vaše mnohá, a budete synové Nejvyššího. Nebo on dobrotivý jest i k nevděčným a zlým.
36  Protož buďte milosrdní, jako i Otec váš milosrdný jest.

Být milosrdný znamená konat milosrdné skutky a i na základě nich budeš spasen nebo ne viz Mt. 25.31-46.

...Proč se tak dívám na svůj život? Spatřil jsem v Kristu celý smysl zákona včetně Desatera Je to představeno i v příběhu bohatého mládence. Všechno "konal", ale ta podstata mu chyběla. Neměl lásku k Bohu, ani k člověku. Jen si myslel, že zachovává desatero.

Kde jsi přišel na to, že bohatý mládenec neměl lásku k Bohu ani k lidem? Když zachovával Desatero tak musel mít velkou lásku k lidem, protože "to je ta láska, když přikázání Desatera zachováváme"...A dokonce i Ježíš si ho zamiloval...
Marek 10:20  A on odpověděv, řekl jemu: Mistře, toho všeho jsem ostříhal od své mladosti.
21  Tedy Ježíš pohleděv na něj, zamiloval ho, a řekl mu: Jednohoť se nedostává. Jdi, a cožkoli máš, prodej, a dej chudým, a budeš míti poklad v nebi; a pojď, následuj mne, vezma kříž svůj.
22  On pak zarmoutiv se pro to slovo, odšel, truchliv jsa; nebo měl mnohá zboží.
Ježíš by si ho nezamiloval, kdyby neměl k Bohu lásku, jen po něm chtěl, aby měl ještě větší lásku klidem tím, že všechno prodá a rozdá chudým.
Kdo z nás dnes by toho mnoho či většinu prodal (neřekl všechno) a rozdal chudým, kdyby za kterýmkoliv z nás přišel dnes Ježíš a požádal nás o to?
Řekl bych, že nejspíše asi nikdo. A nebo by to možná rozdal až na sklonku smrti, když by neměl rodinu kdo by po něm dědil.

Karol Schneider
Príspevky: 357
Dátum registrácie: 01 Apr 2017, 11:56
Kontaktovať používateľa:

Re: Platnost BOŽÍHO ZÁKONA & Víra a Skutky

Neprečítaný príspevok od používateľa Karol Schneider »

"ovoce ducha je láska, radost, pokoj, trpělivost, laskavost, dobrota, víra, mírnost, sebeovládání. Proti tomu není zákon." (Bible Galatskym 5 kap.)

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný