
Čisté a nečisté
Re: Čisté a nečisté
ja maso obmedzujem, nejem ho kazdy den, chutia mi aj vegetarianske vyrobky jednej firmy z B. Bystrice znacky L....(to aby ma admin nevymazal, ze tu robim reklamu) 

Re: Čisté a nečisté
Nepovedal im staré prikázania, pretože miluj Boha a miluj blížneho svojho nie je žiadne zhrnutie Desatora. Desatoro je skutkárstvo a neskutkárstvo. V tom nie je láska. Izraelitov k zachovávaniu Desatora neviedla láska k Bohu alebo láska k blížnemu ale strach. Nemať iných bôžikov pred Bohom, nerobiť si modly, sošky, obrazy a neklaňať sa modlám nie je milovať Boha živého. To bola len výstraha. Zákon iba poukazuje na hriech ale nevedie k láske.mikim napísal:Nevydal jim ve skutečnosti žádní nová přikázání, ale řekl, jim jen ty stará z knih Mojžíšových...Miluj Boha svého a Miluj bližního svého, tyto dvě jim doplnil k Desateru, resp. Desatero je shrnuto v těchto dvou přikázáních. To dokáže pochopit každý křesťan jen ty jako nekřesťan a ateista ne a potřebuješ mít jako nevěřící "Tomáš" v Písmu přímo napsanou větu "Ježíš shrnul Desatero do dvou přikázání", která tam ale takto popsána není, jinak tomu neuvěříš.
Šabat v siedmy deň, po šiestich dňoch tvorenia stvorenia bol deň odpočívania Hospodina. Odpočíval Hospodin. Bodka.mikim napísal:Šabat byl ustanoven v sedmý den jako odpočinutí Hospodina, který jej požehnal a posvětil dávno před tím, než nějaký židovský národ vůbec existoval a byl stvořený pro člověka jak potvrzuje Ježíš. Kolem Ježíše v tu dobu byly zástupy lidí, nevěřím, že jen zástupy židů, kteří za nim chodili, ale spíše naopak pohanů, kteří chtěli slyšet Boží Slovo a nejen lpět na tradici židů.
Etiopan věřím dodržoval Desatero jako všichni okolo něj, těžko by se stavěl proti všem ostatním a Desatero - když ho dodržuješ vede tě to k věčnému životu, nedodržoval jako ostatní křesťané.
Apoštolové mluví o všech, kdo dodržují přikázání Boží, že to je ta největší láska a to vede spolu s Ježíšovou vírou ke spasení ("aby mohli vstoupit do města N. Jeruzaléma), a ten kdo je dodržuje poznal Ježíše a miluje jej, naopak ten kdo je nedodržuje je lhář a není v něm pravda.
Šabat, po šiestich dňoch pracovania, mali dodržiavať iba Izraeliti od vyjdenia z Egypta po vyjdení z Egypta, na pamiatku vyslobodenia z Egypta, ktoré urobil Boh.
Neklamem. Pavlovi už nešlo o deň a z druhotriedneho apoštola Pavla by si predsa adventista nemal brať už žiadny príklad. Samozrejme šabat nikto nezrušil, neviem ani prečo by niekto rušil šabat. Žiadne prikázanie nebolo zrušené, ani to najmenšie.mikim napísal:Nelži, je psáno, že v sobotu vyučoval židy i řeky, kteří za nim chodili a prosili ho, aby je vyučoval další soboty. Tak nám dávali apoštolové jasný příklad v tom, že sobota platila i po vzkříšení Ježíše Krista, a že nikdy nikdo ji nezměnil ani nezrušil!!!
Samozrejme, že neexistuje definícia zachovania šabatu. Založím tému o definícii zachovania šabatu 4. prikázania a tam sa môžeš rozpísať so svojimi praktickými radami definovania prestúpenia 4. prikázania z Desatora. Dodržiavanie čohokoľvek bez Pána je zákoníctvo. Tým sa môže pýšiť iba farizej pre ľuďmi a Bohom.mikim napísal:Jak jsem zde (nebo v článcích) vložil v jednom z minulých komentářů jak se doporučuje nikoliv nařizuje zachovávat sobota u adventistů: http://casdpribram.sweb.cz/Oficial/Sobota.htm
Ale jestli si ji chceš zachovávat jak ty chceš, pokud chceš, Tvoje věc, důležité je, abys dodržel Desatero, nejen 4. přikázání, ale všech 10!!!
Ešte minule si písal o tom, že sa schádzali každý deň. Zišli sa na večeru pánovu v nedeľu a podľa Biblie od nových kresťanov z pohanov nič také, po porade na sneme, nepožadovali.mikim napísal:Jak to víš, že neučili? Sami byli jak jsem na těch mnoha verších ukázal příkladem a scházeli se v sobotu ke studiu Božího Slova a tak jasně dávali najevo, který den platí ke scházení. A od jejich dob zachovávali sobotu lidé až dodnes, po celé dějiny se našel vždycky někdo kdo zachovával sobotu po celém světě, podívej se na tyto videa 3,4,5:
http://www.3an.sk/pg_detail.php?id=70247
Re: Čisté a nečisté
Tú štvorku máš z akého prekladu Biblie? Bola aj v hebrejskom origináli?mikim napísal:4. Pamatuj na sobotní den, abys ho posvětil. Šest dní budeš pracovat a dělat všechnu svou práci, 10ale sedmý den je sobota patřící Hospodinu, tvému Bohu. Nebudeš dělat žádnou práci ty ani tvůj syn ani tvá dcera, tvůj otrok ani tvá otrokyně, tvé zvíře ani tvůj příchozí, který je ve tvých branách, protože šest dní Hospodin dělal nebesa a zemi, moře a všechno, co je v nich, a sedmý den odpočinul. Proto Hospodin požehnal sobotní den a posvětil ho.
Kdy mají pamatovat na sobotu? Jen jeden krát měli pracovat 6 dní a 7 odpočinout? a pak už nemuseli? Jen jedenkrát nesměli zavraždit, krást, smilnit, a pak už mohli? To podle Tebe říká Desatero?
[KB1613] Ez 20:12 Nadto i soboty své vydal jsem jim, aby byly na znamení mezi mnou a mezi nimi, aby znali, že já Hospodin jsem posvětitel jejich.
[KB1613] Ez 20:20 Též soboty mé svěťte, i budou na znamení mezi mnou a vámi, aby známé bylo, že já jsem Hospodin Bůh váš.
[KB1613] Ez 22:8 Svatými věcmi mými zhrdáš, a sobot mých poškvrňuješ.
Na šabat mali pamätať po šiestich pracovných dňoch a to spôsobom, že ďaľší nasledujúci deň, po šiestich pracovných dňoch pracovať nemali, nesmeli, mali to zakázané a platilo to pre všetkých bez výnimky. Šabat bol znamením zmluvy medzi Bohom a Izraelom. Prvý krát bol pre Izraelitov na pamiatku stvorenia a druhý krát bol na pamiatku vyjdenia z Egypta. Ale nevedeli šabat prakticky zachovávať ani Izraelci, presne tak ako to nevie spoločenstvo adventistov.
Boh nevyžadoval dodržiavať cyklus 6+1 šabatu pred padaním manny na púšti a rovnako tak ani nevyžadoval šabat od iných národností na zemi. Ak sa niekto pripojil obriezkou k zmluve, ktorej znamením bol šabat, prijal cyklus 6+1 od židov, rovnako ako prijal všetkých 613 prikázaní.mikim napísal:Bůh to od pohanských národů nevyžadoval, ale pokud by ho přijali a sloužili mu tak ano, měli světit soboty:
[KB1613] Iz 56:6 Cizozemce pak, kteříž by se připojili k Hospodinu, aby sloužili jemu, a milovali jméno Hospodinovo, jsouce u něho za služebníky, všecky ostříhající soboty, aby jí nepoškvrňovali, a držící smlouvu mou,
To je o šabate? Minule si písal, že obradné a obetné prikázania boli zrušené. Tak prečo, keď si iný národ, nerobíš aj okrem šabatu zápalné obete Hospodinovi?mikim napísal:[KB1613] Iz 56:7 Ty přivedu k hoře svatosti své, a obveselím je v domě svém modlitebném. Zápalové jejich a oběti jejich příjemné mi budou na oltáři mém; nebo dům můj dům modlitby slouti bude u všech národů.
Re: Čisté a nečisté
Žid nemohol bravčový rezeň a už len ide o to, čo si robil v sobotu v nákupnom centre? Ak tá sobota pripadla na cyklus šabatu židov, a tvoja prítomnosť počas šabatu v centre bola prácou a nešlo o neodpočívanie v siedmy deň po predchádzajúcich šiestich, tak určite ťa musí hrýzť svedomie.John 3:16 napísal:V sobotu v nákupnom centre som si dal v reštaurácii bravčový rezeň. Mal by som mať výčitky svedomia? Podľa adventistov asi áno. A o tom je celá táto diskusia..

Ale iba, ak si žid.
Re: Čisté a nečisté
Member napísal:Nepovedal im staré prikázania, pretože miluj Boha a miluj blížneho svojho nie je žiadne zhrnutie Desatora. Desatoro je skutkárstvo a neskutkárstvo. V tom nie je láska. Izraelitov k zachovávaniu Desatora neviedla láska k Bohu alebo láska k blížnemu ale strach. Nemať iných bôžikov pred Bohom, nerobiť si modly, sošky, obrazy a neklaňať sa modlám nie je milovať Boha živého. To bola len výstraha. Zákon iba poukazuje na hriech ale nevedie k láske.mikim napísal:Nevydal jim ve skutečnosti žádní nová přikázání, ale řekl, jim jen ty stará z knih Mojžíšových...Miluj Boha svého a Miluj bližního svého, tyto dvě jim doplnil k Desateru, resp. Desatero je shrnuto v těchto dvou přikázáních. To dokáže pochopit každý křesťan jen ty jako nekřesťan a ateista ne a potřebuješ mít jako nevěřící "Tomáš" v Písmu přímo napsanou větu "Ježíš shrnul Desatero do dvou přikázání", která tam ale takto popsána není, jinak tomu neuvěříš.
Šabat v siedmy deň, po šiestich dňoch tvorenia stvorenia bol deň odpočívania Hospodina. Odpočíval Hospodin. Bodka.mikim napísal:Šabat byl ustanoven v sedmý den jako odpočinutí Hospodina, který jej požehnal a posvětil dávno před tím, než nějaký židovský národ vůbec existoval a byl stvořený pro člověka jak potvrzuje Ježíš. Kolem Ježíše v tu dobu byly zástupy lidí, nevěřím, že jen zástupy židů, kteří za nim chodili, ale spíše naopak pohanů, kteří chtěli slyšet Boží Slovo a nejen lpět na tradici židů.
Etiopan věřím dodržoval Desatero jako všichni okolo něj, těžko by se stavěl proti všem ostatním a Desatero - když ho dodržuješ vede tě to k věčnému životu, nedodržoval jako ostatní křesťané.
Apoštolové mluví o všech, kdo dodržují přikázání Boží, že to je ta největší láska a to vede spolu s Ježíšovou vírou ke spasení ("aby mohli vstoupit do města N. Jeruzaléma), a ten kdo je dodržuje poznal Ježíše a miluje jej, naopak ten kdo je nedodržuje je lhář a není v něm pravda.
Šabat, po šiestich dňoch pracovania, mali dodržiavať iba Izraeliti od vyjdenia z Egypta po vyjdení z Egypta, na pamiatku vyslobodenia z Egypta, ktoré urobil Boh.
Neklamem. Pavlovi už nešlo o deň a z druhotriedneho apoštola Pavla by si predsa adventista nemal brať už žiadny príklad. Samozrejme šabat nikto nezrušil, neviem ani prečo by niekto rušil šabat. Žiadne prikázanie nebolo zrušené, ani to najmenšie.mikim napísal:Nelži, je psáno, že v sobotu vyučoval židy i řeky, kteří za nim chodili a prosili ho, aby je vyučoval další soboty. Tak nám dávali apoštolové jasný příklad v tom, že sobota platila i po vzkříšení Ježíše Krista, a že nikdy nikdo ji nezměnil ani nezrušil!!!
Samozrejme, že neexistuje definícia zachovania šabatu. Založím tému o definícii zachovania šabatu 4. prikázania a tam sa môžeš rozpísať so svojimi praktickými radami definovania prestúpenia 4. prikázania z Desatora. Dodržiavanie čohokoľvek bez Pána je zákoníctvo. Tým sa môže pýšiť iba farizej pre ľuďmi a Bohom.mikim napísal:Jak jsem zde (nebo v článcích) vložil v jednom z minulých komentářů jak se doporučuje nikoliv nařizuje zachovávat sobota u adventistů: http://casdpribram.sweb.cz/Oficial/Sobota.htm
Ale jestli si ji chceš zachovávat jak ty chceš, pokud chceš, Tvoje věc, důležité je, abys dodržel Desatero, nejen 4. přikázání, ale všech 10!!!
Ešte minule si písal o tom, že sa schádzali každý deň. Zišli sa na večeru pánovu v nedeľu a podľa Biblie od nových kresťanov z pohanov nič také, po porade na sneme, nepožadovali.mikim napísal:Jak to víš, že neučili? Sami byli jak jsem na těch mnoha verších ukázal příkladem a scházeli se v sobotu ke studiu Božího Slova a tak jasně dávali najevo, který den platí ke scházení. A od jejich dob zachovávali sobotu lidé až dodnes, po celé dějiny se našel vždycky někdo kdo zachovával sobotu po celém světě, podívej se na tyto videa 3,4,5:
http://www.3an.sk/pg_detail.php?id=70247
...Nepovedal im staré prikázania, pretože miluj Boha a miluj blížneho svojho nie je žiadne zhrnutie Desatora.
Ale je jen Ty Tomu nechceš za žádnou cenu rozumět a hraješ machra...
...Zákon iba poukazuje na hriech ale nevedie k láske.
Když nevieš tak netáraj hlúposti...
Římanům 13:10 Láska bližnímu zle neučiní, a protož plnost Zákona jestiť láska.
1 Timoteovi 1:5 Ješto konec přikázání jest láska z srdce čistého a z svědomí dobrého a z víry neošemetné.
1 Janův 5:3 Nebo toť jest láska Boží, abychom přikázaní jeho ostříhali; a přikázání jeho nejsou těžká.
2 Janův 1:6 A totoť jest ta láska, abychom chodili podle přikázání jeho. Přikázání pak toto jest, jakž jste slýchali od počátku, abyste v něm chodili.
...Ešte minule si písal o tom, že sa schádzali každý deň. Zišli sa na večeru pánovu v nedeľu a podľa Biblie od nových kresťanov z pohanov nič také, po porade na sneme, nepožadovali.[/quote]
Ano pouze zpočátku se scházeli každý den večer po domech na večeři, nebo i v chrámě, no a co jako, to nebyla pokaždé bohoslužba jako máš ty v neděli v kostele. A zato první den se sešli jen 1x, když Pavel musel odjet, nikdy se nescházeli pravidelně a jen v neděli v první den týdne, to je jen výmysl křesťanů, kteří se tím snaží obhájit chození v neděli do kostela, ale s tím si ani neškrtnou.
V chrámě se ale vždy pravidelně scházeli apoštolové, židé, i pohané v sobotu, to říká zcela jasně a bez jakýchkoliv debat Písmo v NZ.
Když něco dělali automaticky, proč by o tom vůbec měli jednat na sneme? To by ani nikoho taková blbost v životě nenapadla, jedině Membera...

Re: Čisté a nečisté
Member napísal:Tú štvorku máš z akého prekladu Biblie? Bola aj v hebrejskom origináli?mikim napísal:4. Pamatuj na sobotní den, abys ho posvětil. Šest dní budeš pracovat a dělat všechnu svou práci, 10ale sedmý den je sobota patřící Hospodinu, tvému Bohu. Nebudeš dělat žádnou práci ty ani tvůj syn ani tvá dcera, tvůj otrok ani tvá otrokyně, tvé zvíře ani tvůj příchozí, který je ve tvých branách, protože šest dní Hospodin dělal nebesa a zemi, moře a všechno, co je v nich, a sedmý den odpočinul. Proto Hospodin požehnal sobotní den a posvětil ho.
Kdy mají pamatovat na sobotu? Jen jeden krát měli pracovat 6 dní a 7 odpočinout? a pak už nemuseli? Jen jedenkrát nesměli zavraždit, krást, smilnit, a pak už mohli? To podle Tebe říká Desatero?
[KB1613] Ez 20:12 Nadto i soboty své vydal jsem jim, aby byly na znamení mezi mnou a mezi nimi, aby znali, že já Hospodin jsem posvětitel jejich.
[KB1613] Ez 20:20 Též soboty mé svěťte, i budou na znamení mezi mnou a vámi, aby známé bylo, že já jsem Hospodin Bůh váš.
[KB1613] Ez 22:8 Svatými věcmi mými zhrdáš, a sobot mých poškvrňuješ.
Na šabat mali pamätať po šiestich pracovných dňoch a to spôsobom, že ďaľší nasledujúci deň, po šiestich pracovných dňoch pracovať nemali, nesmeli, mali to zakázané a platilo to pre všetkých bez výnimky. Šabat bol znamením zmluvy medzi Bohom a Izraelom. Prvý krát bol pre Izraelitov na pamiatku stvorenia a druhý krát bol na pamiatku vyjdenia z Egypta. Ale nevedeli šabat prakticky zachovávať ani Izraelci, presne tak ako to nevie spoločenstvo adventistov.
Boh nevyžadoval dodržiavať cyklus 6+1 šabatu pred padaním manny na púšti a rovnako tak ani nevyžadoval šabat od iných národností na zemi. Ak sa niekto pripojil obriezkou k zmluve, ktorej znamením bol šabat, prijal cyklus 6+1 od židov, rovnako ako prijal všetkých 613 prikázaní.mikim napísal:Bůh to od pohanských národů nevyžadoval, ale pokud by ho přijali a sloužili mu tak ano, měli světit soboty:
[KB1613] Iz 56:6 Cizozemce pak, kteříž by se připojili k Hospodinu, aby sloužili jemu, a milovali jméno Hospodinovo, jsouce u něho za služebníky, všecky ostříhající soboty, aby jí nepoškvrňovali, a držící smlouvu mou,
To je o šabate? Minule si písal, že obradné a obetné prikázania boli zrušené. Tak prečo, keď si iný národ, nerobíš aj okrem šabatu zápalné obete Hospodinovi?mikim napísal:[KB1613] Iz 56:7 Ty přivedu k hoře svatosti své, a obveselím je v domě svém modlitebném. Zápalové jejich a oběti jejich příjemné mi budou na oltáři mém; nebo dům můj dům modlitby slouti bude u všech národů.
...Tú štvorku máš z akého prekladu Biblie? Bola aj v hebrejskom origináli?
Jestli bola nebo nebola není vůbec pro mne důležité, je uvedeno jako čtvrté přikázání, tak je čtvrté. Tečka.
... Šabat bol znamením zmluvy medzi Bohom a Izraelom. Prvý krát bol pre Izraelitov na pamiatku stvorenia a druhý krát bol na pamiatku vyjdenia z Egypta. Ale nevedeli šabat prakticky zachovávať ani Izraelci, presne tak ako to nevie spoločenstvo adventistov.
A kedy to bolo ten druhý krát, máš datum? Naopak sabat se zachovával vždy od stvoření, ať chceš nebo ne, ať tomu věříš nebo ne!!!
Izraelci sabat zachovávali resp. učili se ho zachovávat. Ale i kvůli nezachovávání soboty nakonec vzati do zajetí do Babylóna. Adventisté jako církev umí sobotu zachovávat. To jak ji zachovávají sami členové je jen na nich čím se podle Písma řídí. Základ je 4. přikázání a celé Desatero, které je vyjádřením lásky a které každý z poslušnosti k Ježíši Kristu zachovává z lásky a ne protože musí, to dělali židé, protože museli!!!
...Boh nevyžadoval dodržiavať cyklus 6+1 šabatu pred padaním manny na púšti a rovnako tak ani nevyžadoval šabat od iných národností na zemi.
Ty musíš být tak trochu IQ tykve:
[KB1613] Iz 56:6 Cizozemce pak, kteříž by se připojili k Hospodinu, aby sloužili jemu, a milovali jméno Hospodinovo, jsouce u něho za služebníky, všecky ostříhající soboty, aby jí nepoškvrňovali, a držící smlouvu mou,[/quote]
... Ak sa niekto pripojil obriezkou k zmluve, ktorej znamením bol šabat, prijal cyklus 6+1 od židov, rovnako ako prijal všetkých 613 prikázaní.
To platilo možná pro cizozemce jen do Ježíšova ukřižování, pak už ale nezáleželo na obřízce či neobřízce, ale jen na dodržování přikázání Božích...
[NBK] 1 K 7:19 Obřízka nic není a neobřízka nic není. [Záleží] přece [na] zachovávání Božích přikázání.
...To je o šabate? Minule si písal, že obradné a obetné prikázania boli zrušené. Tak prečo, keď si iný národ, nerobíš aj okrem šabatu zápalné obete Hospodinovi?[/quote]
Obřady a oběti platiloyopět pro cizozemce (pohany) jen do Ježíšova ukřižování, pak už ale nezáleželo na obřízce či neobřízce, ale už jen na dodržování přikázání Božích...
Re: Čisté a nečisté
Ano pouze zpočátku se scházeli každý den večer po domech na večeři, nebo i v chrámě, no a co jako, to nebyla pokaždé bohoslužba jako máš ty v neděli v kostele. A zato první den se sešli jen 1x, když Pavel musel odjet, nikdy se nescházeli pravidelně a jen v neděli v první den týdne, to je jen výmysl křesťanů, kteří se tím snaží obhájit chození v neděli do kostela, ale s tím si ani neškrtnou.mikim napísal:Member napísal:Nepovedal im staré prikázania, pretože miluj Boha a miluj blížneho svojho nie je žiadne zhrnutie Desatora. Desatoro je skutkárstvo a neskutkárstvo. V tom nie je láska. Izraelitov k zachovávaniu Desatora neviedla láska k Bohu alebo láska k blížnemu ale strach. Nemať iných bôžikov pred Bohom, nerobiť si modly, sošky, obrazy a neklaňať sa modlám nie je milovať Boha živého. To bola len výstraha. Zákon iba poukazuje na hriech ale nevedie k láske.mikim napísal:Nevydal jim ve skutečnosti žádní nová přikázání, ale řekl, jim jen ty stará z knih Mojžíšových...Miluj Boha svého a Miluj bližního svého, tyto dvě jim doplnil k Desateru, resp. Desatero je shrnuto v těchto dvou přikázáních. To dokáže pochopit každý křesťan jen ty jako nekřesťan a ateista ne a potřebuješ mít jako nevěřící "Tomáš" v Písmu přímo napsanou větu "Ježíš shrnul Desatero do dvou přikázání", která tam ale takto popsána není, jinak tomu neuvěříš.
Šabat v siedmy deň, po šiestich dňoch tvorenia stvorenia bol deň odpočívania Hospodina. Odpočíval Hospodin. Bodka.mikim napísal:Šabat byl ustanoven v sedmý den jako odpočinutí Hospodina, který jej požehnal a posvětil dávno před tím, než nějaký židovský národ vůbec existoval a byl stvořený pro člověka jak potvrzuje Ježíš. Kolem Ježíše v tu dobu byly zástupy lidí, nevěřím, že jen zástupy židů, kteří za nim chodili, ale spíše naopak pohanů, kteří chtěli slyšet Boží Slovo a nejen lpět na tradici židů.
Etiopan věřím dodržoval Desatero jako všichni okolo něj, těžko by se stavěl proti všem ostatním a Desatero - když ho dodržuješ vede tě to k věčnému životu, nedodržoval jako ostatní křesťané.
Apoštolové mluví o všech, kdo dodržují přikázání Boží, že to je ta největší láska a to vede spolu s Ježíšovou vírou ke spasení ("aby mohli vstoupit do města N. Jeruzaléma), a ten kdo je dodržuje poznal Ježíše a miluje jej, naopak ten kdo je nedodržuje je lhář a není v něm pravda.
Šabat, po šiestich dňoch pracovania, mali dodržiavať iba Izraeliti od vyjdenia z Egypta po vyjdení z Egypta, na pamiatku vyslobodenia z Egypta, ktoré urobil Boh.
Neklamem. Pavlovi už nešlo o deň a z druhotriedneho apoštola Pavla by si predsa adventista nemal brať už žiadny príklad. Samozrejme šabat nikto nezrušil, neviem ani prečo by niekto rušil šabat. Žiadne prikázanie nebolo zrušené, ani to najmenšie.mikim napísal:Nelži, je psáno, že v sobotu vyučoval židy i řeky, kteří za nim chodili a prosili ho, aby je vyučoval další soboty. Tak nám dávali apoštolové jasný příklad v tom, že sobota platila i po vzkříšení Ježíše Krista, a že nikdy nikdo ji nezměnil ani nezrušil!!!
Samozrejme, že neexistuje definícia zachovania šabatu. Založím tému o definícii zachovania šabatu 4. prikázania a tam sa môžeš rozpísať so svojimi praktickými radami definovania prestúpenia 4. prikázania z Desatora. Dodržiavanie čohokoľvek bez Pána je zákoníctvo. Tým sa môže pýšiť iba farizej pre ľuďmi a Bohom.mikim napísal:Jak jsem zde (nebo v článcích) vložil v jednom z minulých komentářů jak se doporučuje nikoliv nařizuje zachovávat sobota u adventistů: http://casdpribram.sweb.cz/Oficial/Sobota.htm
Ale jestli si ji chceš zachovávat jak ty chceš, pokud chceš, Tvoje věc, důležité je, abys dodržel Desatero, nejen 4. přikázání, ale všech 10!!!
Ešte minule si písal o tom, že sa schádzali každý deň. Zišli sa na večeru pánovu v nedeľu a podľa Biblie od nových kresťanov z pohanov nič také, po porade na sneme, nepožadovali.mikim napísal:Jak to víš, že neučili? Sami byli jak jsem na těch mnoha verších ukázal příkladem a scházeli se v sobotu ke studiu Božího Slova a tak jasně dávali najevo, který den platí ke scházení. A od jejich dob zachovávali sobotu lidé až dodnes, po celé dějiny se našel vždycky někdo kdo zachovával sobotu po celém světě, podívej se na tyto videa 3,4,5:
http://www.3an.sk/pg_detail.php?id=70247
...Nepovedal im staré prikázania, pretože miluj Boha a miluj blížneho svojho nie je žiadne zhrnutie Desatora.
Ale je jen Ty Tomu nechceš za žádnou cenu rozumět a hraješ machra...
...Zákon iba poukazuje na hriech ale nevedie k láske.
Když nevieš tak netáraj hlúposti...
Římanům 13:10 Láska bližnímu zle neučiní, a protož plnost Zákona jestiť láska.
1 Timoteovi 1:5 Ješto konec přikázání jest láska z srdce čistého a z svědomí dobrého a z víry neošemetné.
1 Janův 5:3 Nebo toť jest láska Boží, abychom přikázaní jeho ostříhali; a přikázání jeho nejsou těžká.
2 Janův 1:6 A totoť jest ta láska, abychom chodili podle přikázání jeho. Přikázání pak toto jest, jakž jste slýchali od počátku, abyste v něm chodili.
...Ešte minule si písal o tom, že sa schádzali každý deň. Zišli sa na večeru pánovu v nedeľu a podľa Biblie od nových kresťanov z pohanov nič také, po porade na sneme, nepožadovali.
V chrámě se ale vždy pravidelně scházeli apoštolové, židé, i pohané v sobotu, to říká zcela jasně a bez jakýchkoliv debat Písmo v NZ.
Když něco dělali automaticky, proč by o tom vůbec měli jednat na sneme? To by ani nikoho taková blbost v životě nenapadla, jedině Membera...

Lebo Duch Svätý a my sme rozhodli, že na vás nebudeme klásť nijaké iné bremeno okrem tohto, nevyhnutného: Zdržiavať sa mäsa obetovaného modlám, krvi, udusených zvierat a smilstva. Ak sa tohto budete chrániť, budete konať správne. Buďte zdraví!
Re: Čisté a nečisté
Druhý krát to bolo na púšti, po padaní dvojnásobku manny. Izraelci sa učili zachovávať šabat, pretože dovtedy nebol, nevedeli o ňom ani v Egypte ani pred tým.mikim napísal:A kedy to bolo ten druhý krát, máš datum? Naopak sabat se zachovával vždy od stvoření, ať chceš nebo ne, ať tomu věříš nebo ne!!!
Izraelci sabat zachovávali resp. učili se ho zachovávat. Ale i kvůli nezachovávání soboty nakonec vzati do zajetí do Babylóna. Adventisté jako církev umí sobotu zachovávat. To jak ji zachovávají sami členové je jen na nich čím se podle Písma řídí. Základ je 4. přikázání a celé Desatero, které je vyjádřením lásky a které každý z poslušnosti k Ježíši Kristu zachovává z lásky a ne protože musí, to dělali židé, protože museli!!!
Veď to tam máš napísané, že Boh nevyžadoval od iných národností zachovávanie šabatu, ale iba od Izraelcov. Cudzozemci, ktorí sa pripojili k Izraelu mali zachovávať šabat, pretože sa stali účastníkmi Zmluvy a šabat bol jej znamením.mikim napísal:...Boh nevyžadoval dodržiavať cyklus 6+1 šabatu pred padaním manny na púšti a rovnako tak ani nevyžadoval šabat od iných národností na zemi.
Ty musíš být tak trochu IQ tykve:
[KB1613] Iz 56:6 Cizozemce pak, kteříž by se připojili k Hospodinu, aby sloužili jemu, a milovali jméno Hospodinovo, jsouce u něho za služebníky, všecky ostříhající soboty, aby jí nepoškvrňovali, a držící smlouvu mou,
Kto zrušil prikázanie o obriezke?mikim napísal:... Ak sa niekto pripojil obriezkou k zmluve, ktorej znamením bol šabat, prijal cyklus 6+1 od židov, rovnako ako prijal všetkých 613 prikázaní.
To platilo možná pro cizozemce jen do Ježíšova ukřižování, pak už ale nezáleželo na obřízce či neobřízce, ale jen na dodržování přikázání Božích...
[NBK] 1 K 7:19 Obřízka nic není a neobřízka nic není. [Záleží] přece [na] zachovávání Božích přikázání.
Kde je napísané o zrušení ukrižovaním?mikim napísal:Obřady a oběti platiloyopět pro cizozemce (pohany) jen do Ježíšova ukřižování, pak už ale nezáleželo na obřízce či neobřízce, ale už jen na dodržování přikázání Božích...
Re: Čisté a nečisté
Member napísal:Druhý krát to bolo na púšti, po padaní dvojnásobku manny. Izraelci sa učili zachovávať šabat, pretože dovtedy nebol, nevedeli o ňom ani v Egypte ani pred tým.mikim napísal:A kedy to bolo ten druhý krát, máš datum? Naopak sabat se zachovával vždy od stvoření, ať chceš nebo ne, ať tomu věříš nebo ne!!!
Izraelci sabat zachovávali resp. učili se ho zachovávat. Ale i kvůli nezachovávání soboty nakonec vzati do zajetí do Babylóna. Adventisté jako církev umí sobotu zachovávat. To jak ji zachovávají sami členové je jen na nich čím se podle Písma řídí. Základ je 4. přikázání a celé Desatero, které je vyjádřením lásky a které každý z poslušnosti k Ježíši Kristu zachovává z lásky a ne protože musí, to dělali židé, protože museli!!!
Veď to tam máš napísané, že Boh nevyžadoval od iných národností zachovávanie šabatu, ale iba od Izraelcov. Cudzozemci, ktorí sa pripojili k Izraelu mali zachovávať šabat, pretože sa stali účastníkmi Zmluvy a šabat bol jej znamením.mikim napísal:...Boh nevyžadoval dodržiavať cyklus 6+1 šabatu pred padaním manny na púšti a rovnako tak ani nevyžadoval šabat od iných národností na zemi.
Ty musíš být tak trochu IQ tykve:
[KB1613] Iz 56:6 Cizozemce pak, kteříž by se připojili k Hospodinu, aby sloužili jemu, a milovali jméno Hospodinovo, jsouce u něho za služebníky, všecky ostříhající soboty, aby jí nepoškvrňovali, a držící smlouvu mou,
Kto zrušil prikázanie o obriezke?mikim napísal:... Ak sa niekto pripojil obriezkou k zmluve, ktorej znamením bol šabat, prijal cyklus 6+1 od židov, rovnako ako prijal všetkých 613 prikázaní.
To platilo možná pro cizozemce jen do Ježíšova ukřižování, pak už ale nezáleželo na obřízce či neobřízce, ale jen na dodržování přikázání Božích...
[NBK] 1 K 7:19 Obřízka nic není a neobřízka nic není. [Záleží] přece [na] zachovávání Božích přikázání.
Kde je napísané o zrušení ukrižovaním?mikim napísal:Obřady a oběti platiloyopět pro cizozemce (pohany) jen do Ježíšova ukřižování, pak už ale nezáleželo na obřízce či neobřízce, ale už jen na dodržování přikázání Božích...
Cizozemci byli pohané a už jsem ti vysvětloval, že když by přijali sobotu a stali se účastníci smlouvy, pak se jich to týkalo stejně jako židů. Tady to jasně Bůh požadoval o cizozemcích. Ale dával jim na výběr, bud si to vyberou (byť jako otroci) nebo smrt a vyhlazení ceého pohanského národa.
...Kto zrušil prikázanie o obriezke?
Přece ježí, už jsem ti to psal vícekrát, ty jsi docela nechápavý...
Tak zopakování pro Tebe:
Obřadní zákony byly dány po pádu do hříchu. Obřízka byla zavedena po pádu do hříchu – byla to smlouva. Byla dána specifické skupině lidí – Abrahámovi a jeho potomkům. Proto Pavel říká, že obřízka nic není ani neobřízka nic není. Důležité je zachovávat přikázání. Je zde tedy rozdíl mezi těmito dvěma – obřadním zákonem a morálním zákonem.
...Kde je napísané o zrušení ukrižovaním?
[NBK] Ef 2:15 Svým tělem zrušil nepřátelství, [totiž] Zákon přikázání [spočívající] v ustanoveních, aby z těch dvou stvořil sám v sobě jednoho nového člověka. [Tak] způsobil pokoj.
V uvedeném textu se Pavel zabývá tím, že nařízení a ustanovení, která dal Bůh Izraeli, aby byla poznávacím znamením ukazujícím na příchod Mesiáše, se začala stávat překážkou pro uskutečnění církevní misie. Tato nařízení, jako například obřízka, obřadní umývání, výroční svátky a obětní systém, Bůh použil proto, aby připravil Židy na příchod Mesiáše. Mnozí Židé překroutili význam těchto symbolů a zvláštní zásluhy přisuzovali symbolu samotnému. Místo toho, aby se zaměřili na jeho význam, zdůrazňovali vnější provádění obřadů. Následkem toho se tato nařízení stala překážkou ve vztazích mezi Židy a pohany, kteří se obřadů nezúčastňovali. Když přišel Kristus, obětní systém, který byl předobrazem jeho příchodu, se naplnil. Pohané, kteří byli „bez Krista“, „odloučeni od společenství Izraele“ a „bez účasti na smlouvách Božího zaslíbení“ „stali se blízkými pro Kristovu prolitou krev“(Ef. 2x12-13). „Zeď, která rozděluje,“(Ef 2x14-15, neboli soustava pravidel a předpisů daná výhradně Izraeli k tomu, aby poukazovala na příchod Mesiáše, byla stržena dolů. Kristus přišel! Všechny obětní služby a ustanovení ukazovaly ke kříži. A na kříži našli Židé i pohané milost a odpuštění. V Kristu nalézají všichni lidé odpuštění hříchů minulosti a sílu žít správně v přítomnosti. Takže, co bylo odstraněno na kříži? Samozřejmě, že ne Boží věčné, nezměnitelné měřítko morálky, jeho zákon – jeho deset přikázání. S křížem byly odstraněny zákony, které spočívaly v ustanoveních daných výhradně Židům. Tato nařízení se dokonale naplnila v Ježíši Kristu. /Mark A. Finley, Téměř zapomenutý den/.
[NBK] Ef 2:16 a v jednom těle to obojí usmířil s Bohem skrze kříž, kterým to nepřátelství zahladil.
Položme si další otázku: Byl to hřích, když den před Ježíšovou smrtí někdo něco ukradl? Nepochybně byl. A byl by to hřích, když někdo něco ukradl den po Ježíšově smrti? Odpověď je ano, bylo to stejně špatné jako den před jeho ukřižováním. Je zřejmé, že všechna ta vymazaná ustanovení, předobrazy a stíny se ani v nejmenším nedotkly svatého morálního zákona – desatera přikázání. Celé desatero bylo v platnosti jak před Ježíšovou smrtí, tak po ní.
Je jistě také zajímavé, že když psal Pavel do Efezu, zmiňoval páté přikázání jako stále platné:
[KB1613] Ef 6:1 Dítky poslouchejte rodičů svých v Pánu; neboť jest to spravedlivé.
[KB1613] Ef 6:2 Cti otce svého i matku, (toť jest přikázaní první s zaslíbením)
[KB1613] Ef 6:3 Aby dobře bylo tobě, a abys byl dlouhověký na zemi.
Znovu se můžeme přesvědčit, že tento velký apoštol čtenáře svého dopisu ujišťuje, že toto přikázání JE a ne BYLO!
Kdykoli NZ obsahuje náznaky na desatero, vždy počítá s jeho stálou platností (Ef 6),(D. Ford).
[CSP] Ko 2:14 a vymazal (rukou psaný záznam),t13 který svými ustanoveními svědčil proti nám a který nám byl nepřátelský; podstranil jej z našeho středu stím, sže jej spřibil na kříž.a t13 ř.: rukopis; v pozdější ř. se používalo ve významu ‚dlužní úpis‘ a
[NBK] Ko 2:15 A když odzbrojil vlády a mocnosti, vystavil [je] veřejné potupě a skrze něj nad nimi slavil vítězství.
[KB1613] Ko 2:16 Protož žádný vás nesuď pro pokrm, aneb pro nápoj, aneb z strany svátku, neb novuměsíce, aneb sobot .(pozn. ceremoniáních sobot připadajících na kterýkoliv den v týdnu)
[KB1613] Ko 2:17 Kteréžto jsou stín věcí budoucích, ale pravda tělo jest Kristovo.
Slovo „protož“, znamená „na základě toho, co bylo právě řečeno, musíme dojít k tomuto závěru“. Jinými slovy říká: „Vzhledem k faktu, že tato ustanovení byla vymazána (v 14), žádný vás nesmí soudit pro pokrm nebo nápoj.“
Je jisté, že desatero přikázání neřeší pokrmy a nápoje. Ale co ty „soboty“? Mohou být tyto „soboty“- sobotami sedmého dne, o kterých hovoří čtvrté přikázání desatera? Ne, nemohou. Jsou totiž jasně definovány jako „stín toho, co mělo přijít“. Pamatujte prosím na to, že týdenní sobota byla ustanovena Bohem před tím, než hřích vstoupil na náš svět. Nemohly existovat žádné předobrazy nebo stíny, dokud neexistoval hřích. Všechny tyto stíny byly zavedeny KVŮLI hříchu a ukazovali na vysvobození z hříchu prostřednictvím Krista. Například – všichni obětovaní beránci představovali Ježíše, pravého Beránka, který měl zemřít za hříchy světa. Pokud by hřích nevstoupil na svět, nebylo by třeba Spasitele a tím pádem ani žádných beránků (stínů) ukazujících na Spasitele.
Takže tyto „soboty, které jsou stínem“ se nemohly vztahovat k sobotě sedmého dne. Ale o jakých jiných sobotách by zde mohla být řeč? Existovaly nějaké jiné „soboty“, než ty týdenní? Ano. Po vyjití z Egypta byly ustanoveny výroční soboty, celkem sedm „sobot“ v roce, které neměly absolutně nic do činění se sobotou čtvrtého přikázání desatera. Byly to výroční slavnosti a připadaly na různé všední dny v týdnu (něco jako dnes dny pracovního klidu) a v tyto „soboty“ se přinášely zvláštní oběti, které poukazovaly na smrt Beránka Božího na Golgotě. Tyto soboty byly součástí systému „ustanovení“, který skončil na kříži.
O „stínových“ sobotách se hovoří např. v Lv 23 x 24, 27, 32, tyto výroční soboty připadají každý rok na jiný den v týdnu. Bůh zdůraznil, že neměly být zaměňovány s týdenními sobotami v Lv 23 x 37, 38 - všechny verše uvedeny viz výše. Pro každý z těchto výročních svátečních dní byly předepsány jisté oběti, které byly stínem poukazujícím k budoucí oběti Ježíše Krista. Ale Bible jasně říká, že tyto dny byly „kromě Hospodinových sobot“, tedy sobot sedmého dne.
Už je snad zcela jasné, který zákon byl vymazán a přibit na kříž. V okamžiku Kristovy smrti byla chrámová opona roztržena od vrchu dolů (Mt 27,51). Bylo odhaleno nejsvatější místo svatyně, místo kde byla rozstřikována krev za hříchy lidu. Ale teď už nebylo třeba, aby byla stříkána další krev, nebyly třeba oběti dalších beránků. Přišel pravý Beránek, na kterého všechny tyto oběti ukazovaly. Bylo by tedy odmítnutím Spasitele, kdyby byla přinášena další zvířata. Bylo by odmítnuto, že On byl naplněním všech stínů a předobrazů. Proto by bylo „proti nám“ nebo „nám nepřátelské“ pokračovat v dodržování Mojžíšova zákona.
Abychom dále objasnili tuto záležitost, položme si jednu nebo dvě jednoduché otázky. Byl by to hřích, kdyby den před Ježíšovou smrtí člověk odmítl přinést beránka, aby mu byly odpuštěny hříchy? Odpověď je samozřejmě ano. Byl by to hřích, protože toto byla jediná cesta k odpuštění. Druhá otázka: Byl by to hřích, kdyby někdo odmítl přinést beránka den po Ježíšově smrti? Ne, protože pravý Beránek zemřel, opona byla roztržena a ustanovení vymazána. A zákon („ceremoniální“ Mojžíšův zákon) byl zrušen přibitím na kříž. Pavel mluví o stejném zákonu v listu Efezským 2,15 (NBK)
Pokud by Ko 2,16 měl odstraňovat soboty, musel by odstranit i jídlo a pití (kontext mluví o postu a ne o rozlišování jídel a pití - viz všechny moderní překlady).
V NZ je cca 150 odkazů na sobotu, ale jen jeden je zdánlivě proti ní (Ko 2,16). Dle 2. Kor 13,1 je třeba více podpůrných hlasů pro potvrzení nějaké skutečnosti (a ne pouze jeden).
V Koloským se nikde nevyskytuje výraz „nomos“ (zákon) i když v Gal a Ř je více než 100x. Proto lze odvozovat, že se v listu Koloským řeší pre-gnostická „filosofie“ (lidské nauky), která nemá souvislost s Tórou. (Argumenty Dr. Desmonda Forda pro platnost soboty)
[KB1613] 1 Te 4:2 Víte zajisté, jaká přikázaní vydali jsme vám skrze Pána Ježíše.
[KB1613] 1 Te 4:3 Tať jest zajisté vůle Boží, totiž posvěcení vaše, abyste se zdržovali od smilstva,
Zde jasně hovoří o tom, která přikázání měl na mysli!
Re: Čisté a nečisté
Cudzozemci, ktorí boli pohania (po prijatí šabatu a nie soboty, pretože nevieme, či šabat sa konal v sobotu!) sa stali účastníkmi zmluvy. Tým, že dodržiavali znamenie zmluvy s Izrealom a prijali všetko čo sa týkalo Izraelcov už ale neostali cudzozemcami ale sa stali náboženstvom, občianskymi nariadeniami ako aj ceremóniami židmi. To len preukazuje, že Boh nevyžadoval nikde v Biblii zachovávanie šabatu = znamenia zmluvy s Izraelom od nikoho iného, od nijakého iného národa na zemi, s ktorým nemal túto zmluvu desiatich slov uzatvorenú.mikim napísal:Cizozemci byli pohané a už jsem ti vysvětloval, že když by přijali sobotu a stali se účastníci smlouvy, pak se jich to týkalo stejně jako židů. Tady to jasně Bůh požadoval o cizozemcích. Ale dával jim na výběr, bud si to vyberou (byť jako otroci) nebo smrt a vyhlazení ceého pohanského národa.
Tu predsa nejde vôbec o moju nechápavosť ale o tvoju neschopnosť doložiť tento svoj adventistický výklad Písmom. Nie je potrebné stále dookola opakovať naučené, od ľudí prebraté učenie. Obriezka bola znamením zmluvy s Abrahámom, presne tak ako šabat bol znamením zmluvy s Izraelom a jeho pokoleniami. Nerob si lego z Pavlových slov v epištolách, podľa toho ako sa ti to hodí do výkladu. Pavel je pre teba druhotriedny apoštol odporujúci Pánovi Ježišovi a tvojim zákonníckym statiam od Jána, Petra a Jakuba, takže bude lepšie pre konzistentnosť tvojho výkladu Pavla vynechať a opierať sa iba o tebe cele vyhovujúcich apoštolov.mikim napísal:...Kto zrušil prikázanie o obriezke?
Přece ježí, už jsem ti to psal vícekrát, ty jsi docela nechápavý...
Tak zopakování pro Tebe:
Obřadní zákony byly dány po pádu do hříchu. Obřízka byla zavedena po pádu do hříchu – byla to smlouva. Byla dána specifické skupině lidí – Abrahámovi a jeho potomkům. Proto Pavel říká, že obřízka nic není ani neobřízka nic není. Důležité je zachovávat přikázání. Je zde tedy rozdíl mezi těmito dvěma – obřadním zákonem a morálním zákonem.
Kde je v Biblii uvedené čo je obradný zákon a morálny zákon? Nič také som tam nenašiel. Ktoré prikázania patria do obradného zákona a ktoré do morálneho? Pravdepodobne máš na mysli Desatoro ako morálny zákon ale Desatoro bola Zmluva s Izraelom, nikde v Biblii nie je zmienka o Desatore ako morálnom a už vôbec nie večnom či všeobecne platnom zákone na celom svete a v nebi, a vôbec nepostihuje napríklad sexuálne praktiky, homosexualitu a ďaľšie skutky človeka, ktoré Boh vymenoval v ostatných prikázaniach a ktoré sú pred Bohom ohavnosťou.
Ak veríš, že Pán Ježiš zrušil na kríži prikázania o sexuálnych praktikách, homosexualite, ochrane pred prenosnými chorobami, čistom a nečistom, atď ale ponechal len Desatoro v platnosti a ak veríš, že Boží morálny zákon je Desatoro zmluvy s Izraelom, potom je mi ťa trochu ľúto ale zákonník asi nemôže uvažovať inak. Ale v tejto diskusii mi, prepáč, nejde o teba ale o to, čo adventizmus učí, pretože ty si s týmito príspevkami veľmi dobrým reprezentantom toho, čo robí duch adventistov jedného dňa s ľuďmi. To je strach z nespasenia a snaha prislúžiť si Božiu milosť, ktorá ospravedlňuje z viery a nie zo skutkov.
Pán Ježiš ale povedal, že nič neprišiel zrušiť, ani jedno najmenšie prikázanie. Ježiš zrušil nepriateľstvo, napätie, ktoré vznikalo, medzi zákonom a človekom a už nie je v novom človeku, kresťanovi, lebo všetko je Pánovi Ježišovi naplnené. To ale neznamená, že kresťan si už bude robiť čo chce a bude žiť zvrátene, ale to ani neznamená, že zachovávaním niečoho, má kresťan šancu si zaslúži Božiu milosť, keď Božia milosť je zadarmo.mikim napísal:...Kde je napísané o zrušení ukrižovaním?
[NBK] Ef 2:15 Svým tělem zrušil nepřátelství, [totiž] Zákon přikázání [spočívající] v ustanoveních, aby z těch dvou stvořil sám v sobě jednoho nového člověka. [Tak] způsobil pokoj.
Ustanovenia:mikim napísal:Takže, co bylo odstraněno na kříži? Samozřejmě, že ne Boží věčné, nezměnitelné měřítko morálky, jeho zákon – jeho deset přikázání. S křížem byly odstraněny zákony, které spočívaly v ustanoveních daných výhradně Židům. Tato nařízení se dokonale naplnila v Ježíši Kristu. /Mark A. Finley, Téměř zapomenutý den/.
Lv 18,22 Nesmieš obcovať s mužom, ako sa obcuje so ženou. To je ohavnosť.
Lv 18,23 Nesmieš obcovať s nijakým zvieraťom; tým by si sa poškvrnil. Ani žena sa nesmie postaviť pred zviera, aby sa s ním párila. To je hanebnosť.
Dt 27,20 Prekliaty, kto bude obcovať so ženou svojho otca, pretože odkryje prikrývku svojho otca. Všetok ľud nech povie: Amen!
Dt 27,21 Prekliaty, kto bude obcovať s ktorýmkoľvek zvieraťom. Všetok ľud nech povie: Amen!
Dt 27,22 Prekliaty, kto bude obcovať so svojou sestrou, dcérou svojho otca alebo s dcérou svojej matky. Všetok ľud nech povie: Amen!
Dt 27,23 Prekliaty, kto bude obcovať so svojou testinou. Všetok ľud nech povie: Amen!
nie sú v Desatore. Preto, podľa tejto adventistickej filozovie nejde pri nich o morálne prikázania, ktoré sú všeobecne platné. Bohu asi išlo len o ustanovenia dané výhradne židom? Preto ich Pán Ježiš, rovnako ako ostatné, okrem desiatich zrušil?
Položme si otázku. Bol hriech, deň pred Ježišovou smrťou, keď niekto súložil s rovnakým pohlavím, alebo keď išlo o incest? Určite áno, Boh to vyslovene uviedol vo svojich prikázaniach. Bol to hriech iba Izraelca? Iný príslušník iného národa mohol sexuálne obcovať aj so zvieratami? Nemal ne-žid hriech ak páchal takéto ohavnosti? A bol to hriech deň po Ježišovej smrti? Podľa filozofie zachovania v platnosti už len Desatora po Ježišovej smrti, tieto prikázania boli Ježišom zrušené a o hriech nešlo a ženy mohli napríklad obcovať so zvieratami a Boh sa na to už musel pozerať, pretože Jeho Syn mu zrušil to, čo on označil za prestúpenie prikázaní?mikim napísal:Položme si další otázku: Byl to hřích, když den před Ježíšovou smrtí někdo něco ukradl? Nepochybně byl. A byl by to hřích, když někdo něco ukradl den po Ježíšově smrti? Odpověď je ano, bylo to stejně špatné jako den před jeho ukřižováním. Je zřejmé, že všechna ta vymazaná ustanovení, předobrazy a stíny se ani v nejmenším nedotkly svatého morálního zákona – desatera přikázání. Celé desatero bylo v platnosti jak před Ježíšovou smrtí, tak po ní.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní