Vlákno jsi tu založila před časem a napsala jsi i důvod. Denně dostávám myšlenky z katolické církve na můj email. Zdejší webové stránky mají trefný název - "A čo s tým?". Sdílený citát jsem nepsal pro jednu cílovou osobu, ale pro všechny případné čitatele. U různých věřících mohu někdy nalézt nějakou inspiraci. Neobracím se však na mrtvé ani do nich nevkládám svou důvěru v ochranu a nevedu k tomu ani jiné věřící. Mou ústřední postavou je Kristus, v něm nalézám ochranu a na Něho se i obracím., protože Kristus žije.
Katolická církev
-
- Príspevky: 2689
- Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
- Kontaktovať používateľa:
Re: Katolická církev
Re: Katolická církev
Vlákno jsem založila, protože se v mnoha jiných vláknech objevovaly narážky na katolickou církev, a bylo to dost rušivé.
Pokud se někde vyjádřím o katolické církvi a někdo pak nějak reaguje, tak potom předpokládám, že se to týká i mne.
Nabízí to souvislosti.
Když jsem kdysi oznámila úmysl stát se členkou této církve, umístil jsi zde citát od Tomáše Halíka o naivitě.
Není tedy od věci, když to pak pochopím jako že jsem naivka. Není to tak o vztahovačnosti, jako o souvislostech.
Proto jsem i tentokrát uvažovala, jakou má Tvůj citát souvislost s tím, co se tu projednává.
A pokud žádnou, tak to tak nemusím pochopit. Pouhý citát bez jakékoli souvislosti může každý chápat různě.
Mým ústředním bodem je také Kristus a papežova citace to nijak nezastiňuje. On píše pro katolíky a zcela v souladu s katolickou naukou.
Tvým východiskem je, že mrtví leží v hrobě a nic nevědí.
Mým východiskem je, že mrtví jsou v nějakém stavu existence a tedy nejsou mrtví. Mrtví jsou jen z pohledu tohoto věku.
To jsou prostě odlišná východiska.
V této souvislosti se na mrtvé neobracím ani já.
Katolická církev rozlišuje mezi úctou k Bohu a ke svatým, proto z jejího pohledu je přímluva svatých doporučeníhodnou součástí křesťanského života. Kult svatých totiž není v církvi povinně vyžadován.
Římskokatolická církev není jedinou církví, která uctívá světce (to je něco jiného než klanění, které patří jen Bohu).
Nalezneš to např. u pravoslavných i anglikánů.
Prozradím Ti tajemství, Ambassadore.
V dnešní době členové většiny církví včetně církve katolické upřednostňuje své názory před názory církevní autority.
Proto je možné v adventismu nevěřit Božskému povolání Ellen a v katolicismu se nemodlit ke svatým.
Dnes prostě platí, že to, čemu věřím já, je důležitější, než co hlásá jakákoli církevní nauka.
Můžeš to vidět všude okolo sebe a svědčí o tom úbytek věřících spadajících pod instituce.
Abych odpověděla na dotaz:
Můj úhelný kámen je Ježíš Kristus. Přímluvou svatých nepohrdám a konkrétně na přímluvu sv. Josefa jsem byla uzdravena.
Ale svoji osobní víru zde nemíním jinak sdílet.
Ještě Ti prozradím, že každý den studuji život jednoho světce, a s tím současně vyplývá na povrch plastický obraz dějin.
Přidávám k tomu Evangelium na každý den a pak samostatné studium Bible. Když mám více času, tak přidávám i studium liturgických textů z Bible.
Nedávno jsem vycházela z kostela a jeden adventista se mě ptal, jestli je to tam lepší, protože mě potkal.
Odpověděla jsem mu, že jsem nehledala lepší místo, ale přehodnotila jsem to, čemu věřím.
Z protestantismu se inspiruji, neboť nově příchozí do církve si vždycky přinášejí něco starého.
A zcela určitě nepodléhám idealizaci katolické církve, ale aktivně se zapojuji i do jejích bolestí.
Je to ale můj domov, který mám ráda.
Pokud se někde vyjádřím o katolické církvi a někdo pak nějak reaguje, tak potom předpokládám, že se to týká i mne.
Nabízí to souvislosti.
Když jsem kdysi oznámila úmysl stát se členkou této církve, umístil jsi zde citát od Tomáše Halíka o naivitě.
Není tedy od věci, když to pak pochopím jako že jsem naivka. Není to tak o vztahovačnosti, jako o souvislostech.
Proto jsem i tentokrát uvažovala, jakou má Tvůj citát souvislost s tím, co se tu projednává.
A pokud žádnou, tak to tak nemusím pochopit. Pouhý citát bez jakékoli souvislosti může každý chápat různě.
Mým ústředním bodem je také Kristus a papežova citace to nijak nezastiňuje. On píše pro katolíky a zcela v souladu s katolickou naukou.
Tvým východiskem je, že mrtví leží v hrobě a nic nevědí.
Mým východiskem je, že mrtví jsou v nějakém stavu existence a tedy nejsou mrtví. Mrtví jsou jen z pohledu tohoto věku.
To jsou prostě odlišná východiska.
V této souvislosti se na mrtvé neobracím ani já.
Katolická církev rozlišuje mezi úctou k Bohu a ke svatým, proto z jejího pohledu je přímluva svatých doporučeníhodnou součástí křesťanského života. Kult svatých totiž není v církvi povinně vyžadován.
Římskokatolická církev není jedinou církví, která uctívá světce (to je něco jiného než klanění, které patří jen Bohu).
Nalezneš to např. u pravoslavných i anglikánů.
Prozradím Ti tajemství, Ambassadore.
V dnešní době členové většiny církví včetně církve katolické upřednostňuje své názory před názory církevní autority.
Proto je možné v adventismu nevěřit Božskému povolání Ellen a v katolicismu se nemodlit ke svatým.
Dnes prostě platí, že to, čemu věřím já, je důležitější, než co hlásá jakákoli církevní nauka.
Můžeš to vidět všude okolo sebe a svědčí o tom úbytek věřících spadajících pod instituce.
Abych odpověděla na dotaz:
Můj úhelný kámen je Ježíš Kristus. Přímluvou svatých nepohrdám a konkrétně na přímluvu sv. Josefa jsem byla uzdravena.
Ale svoji osobní víru zde nemíním jinak sdílet.
Ještě Ti prozradím, že každý den studuji život jednoho světce, a s tím současně vyplývá na povrch plastický obraz dějin.
Přidávám k tomu Evangelium na každý den a pak samostatné studium Bible. Když mám více času, tak přidávám i studium liturgických textů z Bible.
Nedávno jsem vycházela z kostela a jeden adventista se mě ptal, jestli je to tam lepší, protože mě potkal.
Odpověděla jsem mu, že jsem nehledala lepší místo, ale přehodnotila jsem to, čemu věřím.
Z protestantismu se inspiruji, neboť nově příchozí do církve si vždycky přinášejí něco starého.
A zcela určitě nepodléhám idealizaci katolické církve, ale aktivně se zapojuji i do jejích bolestí.
Je to ale můj domov, který mám ráda.
-
- Príspevky: 2689
- Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
- Kontaktovať používateľa:
Re: Katolická církev
Psát v souladu s naukou? Zajímavý názor?
Potom by nikdo neměl namítat, že v adventismu se píše, mluví v souladu s naukou.
Co tak v souladu s Písmem, Bohem a Ježíšem Kristem?
Re: Katolická církev
No tím jsem chtěla říct, že ve čtivu pro katolíky nečekej primárně protestantský pohled, v něčem se prostě lišíme.ambassador napísal: ↑04 Dec 2021, 19:29
Psát v souladu s naukou? Zajímavý názor?
Potom by nikdo neměl namítat, že v adventismu se píše, mluví v souladu s naukou.
Co tak v souladu s Písmem, Bohem a Ježíšem Kristem?
Pokud je adventistická nauka představena jako stojící na Písmu, má člověk právo ji prozkoumat, zda tomu tak je a lidem bych to nevyčítala.
Z této pozice jsem to prozkoumávala i já.
Nevyznávám princip Sola Scriptura. Už jsem slyšela mnoho hádek, kdy se lidé hádali, že "to mají z Písma".
Koneckonců je o tom i jeden ze Tvých článků.
Katolická tradice se nepovažuje za tradici, která by byla s Bohem nebo Ježíšem Kristem v nesouladu.
Je dobré se smířit s tím, že lidé podléhají duchovnímu zrání a mohou dojít v životě víry jinam než byli na začátku.
-
- Príspevky: 2689
- Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
- Kontaktovať používateľa:
Re: Katolická církev
Tradice je zvláštní mechanismus předávání a může to být v něčem a někdy podobné, jako tichá pošta.
Re: Katolická církev
I Bible obsahuje mnoho tradic.
Např. pravoslavní považuji Bibli za nejpřednější z tradic.
Různé přístupy křesťanských tradic k Bibli jsem zde už popisovala.
A nyní se omluvím. Máme adventní čas a jdu si číst Bibli a modlit se (nejen) za to , abych volila vhodná slova do Adventistické zpovědi ohledně toho odchodu, u kterého bych se chtěla více zastavit a popsat, s čím musí počítat ten, kdo odchází. Bude to emocionálně na dřeň. Zítra nejspíš nebudu k dispozici, ale k Tvým dotazům se vrátím, jakmile to bude možné, pokud budou.
Např. pravoslavní považuji Bibli za nejpřednější z tradic.
Různé přístupy křesťanských tradic k Bibli jsem zde už popisovala.
A nyní se omluvím. Máme adventní čas a jdu si číst Bibli a modlit se (nejen) za to , abych volila vhodná slova do Adventistické zpovědi ohledně toho odchodu, u kterého bych se chtěla více zastavit a popsat, s čím musí počítat ten, kdo odchází. Bude to emocionálně na dřeň. Zítra nejspíš nebudu k dispozici, ale k Tvým dotazům se vrátím, jakmile to bude možné, pokud budou.
-
- Príspevky: 2689
- Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
- Kontaktovať používateľa:
Re: Katolická církev
" Byla zrovna neděle a já i pan arciděkan jsme ... vyrazili kázat - a oba to své předsváteční kázání, které zní: Bratři a sestry, budou Vánoce, zanechte stresu a najděte si čas na Pána. Amen. ... Jde o homilii zlovolnou, neboť se skrz ni staří medvědi - opustivší své brlohy a zcela lhostejní k povyku kolem dárků a tak dál - opírají do osob, které podobně lhostejné být nemohou, neboť jim v tom brání například pocit zodpovědnosti vůči vlastním dětem nebo schopnost rozeznat vyprané záclony od nevypraných."
Štěpán Smolen
Štěpán Smolen
Re: Katolická církev
Zaujalo mne:
Od Lídy:
S tím uzdravením mi to není jasné. Myslíš tím, že jsi se modlila k sv.Josefu a byla jsi jím uzdravena nebo že jsi se s ním nějak spojila a on se přimluvil u Pána, aby jsi byla uzdravena? Není mi jasný ten mechanismus a to pomíjím, jak ověřit, že uzdravení bylo o Josefa.
Myslím, že to není možné ani v adventismu a ani v katolické církvi, tedy v tom smyslu, že "nevěřící|" v tato dogmata nejsou pravými adventisty nebo katolíky.
Hledám inspiraci, proto popisuji pár postřehů.Sdílený citát jsem nepsal pro jednu cílovou osobu, ale pro všechny případné čitatele. U různých věřících mohu někdy nalézt nějakou inspiraci. Neobracím se však na mrtvé ani do nich nevkládám svou důvěru v ochranu a nevedu k tomu ani jiné věřící. Mou ústřední postavou je Kristus, v něm nalézám ochranu a na Něho se i obracím., protože Kristus žije.
Já tedy nevím, Josef (myšlen manžel Marie nebo syn Jákoba?) už dávno zemřel, jak nebo spíše proč se k němu obracet o pomoc? Vždyť jim samotným bude potřeba pomoc Boží v tom smyslu, že budou vzkříšeni. Jsou mrtví už tisíce let..Také se tě zeptám? Obracíš se na svatého Josefa v potřebě ochrany a vzhlížíš k němu?
Od Lídy:
Já nevím Lído, ale nikdo z Božího lidu před Ježíšem (myšleno Izraelity) se k žádným, byť vynikajícím osobnostem jako byli proroci nebo duchovní vůdci, nemodlil. A Izraelité to nedělají dodnes a existují prakticky 2x déle, než křesťané.Můj úhelný kámen je Ježíš Kristus. Přímluvou svatých nepohrdám a konkrétně na přímluvu sv. Josefa jsem byla uzdravena.
S tím uzdravením mi to není jasné. Myslíš tím, že jsi se modlila k sv.Josefu a byla jsi jím uzdravena nebo že jsi se s ním nějak spojila a on se přimluvil u Pána, aby jsi byla uzdravena? Není mi jasný ten mechanismus a to pomíjím, jak ověřit, že uzdravení bylo o Josefa.
¨Proto je možné v adventismu nevěřit Božskému povolání Ellen a v katolicismu se nemodlit ke svatým.
Myslím, že to není možné ani v adventismu a ani v katolické církvi, tedy v tom smyslu, že "nevěřící|" v tato dogmata nejsou pravými adventisty nebo katolíky.
Myslím, že by Ambassador napsal několik textů, kde je psáno, že mrtví jsou skutečně mrtví. Bible je přece Slovem Božím, když tedy napíše, že lidé umírají a jsou mrtví, tak nejsou mrtví? Není v tom trochu chaos? Proč by neměli být mrtví a co tedy teď dělají?Tvým východiskem je, že mrtví leží v hrobě a nic nevědí.
Mým východiskem je, že mrtví jsou v nějakém stavu existence a tedy nejsou mrtví. Mrtví jsou jen z pohledu tohoto věku.
Nediv se tomu, přechod od adventismu ke katolictví je raritou, vůbec přechod od protestantismu k pravoslaví nebo katolictví je zajímavý. Jde o změnu myšlení, přeprogramování, už jsem to zažil u jednoho kamaráda. Chodil do CB a pak začal studovat pravoslavný seminář. Když jsem ho po půlroce potkal, nepoznal jsem ho, jak zavrhoval protestantismus, začal uctívat svaté, mluvil o tradici a liturgii. Nelíbilo se mu, když jsem mu připomněl ten zápas protestantismu o svobodu svědomí (např. krásná kniha Taková dlouhá cesta od Rejchrta), vyznání. Svět směřuje k ovládnutí mas, je to vidět v politice, ekonomice a uvidíme to i v duchovní oblasti. Každý z nás je součástí tohoto procesu.Pokud se někde vyjádřím o katolické církvi a někdo pak nějak reaguje, tak potom předpokládám, že se to týká i mne.
Re: Katolická církev
Snoubenec Mariin.Já tedy nevím, Josef (myšlen manžel Marie nebo syn Jákoba?) už dávno zemřel, jak nebo spíše proč se k němu obracet o pomoc? Vždyť jim samotným bude potřeba pomoc Boží v tom smyslu, že budou vzkříšeni. Jsou mrtví už tisíce let..
Podle adventismu jsou mrtví v hrobě a nic se s nimi neděje. Podle katolicismu nikoli, a nikoli ani podle většinového protestantismu. Když zemře nevěřící člověk, adventismus ho pohřbí a na konci dějin bude uvržen do ohnivého jezera, shoří a nic z něho nezbyde. Protestantismus šoupne nevěřícího do pekla (proto zvláště evangelikálové apelují na misie, neboť nevěřící jsou bez uvěření v Ježíše ztraceni), no a my katolíci se dosmažíme v očistci (tedy to je nadneseně, říkáme to v konverzacích jako glosu - očistec není předpeklí) a nebe je jisté.
Oficiální katolická nauka je ohledně učení o pekle hodně střízlivá.
My bereme církev jako celek a pokud věříme v nesmrtelnou duši, tak se ta duše může přimlouvat. A proto zemřelé nebereme jako mrtvé, ale jaké živé. Zemřelí se přimlouvají u Boha, není v tom zádrhel.
Tento typ přímluvy sahá do nejranějších začátků církve. Objevuje se kolem 2. století, když už bylo zjevné, že Ježíš Kristus nepřijde, jak věřící očekávali. Čekali a čekali a stále nic. Proto se objevuje potřeba řešit, co s mrtvými. Pořádají se hostiny na hrobech a uctívají se mučedníci. Úplně nejranější církev současníci Ježíšovi a další generace byli přesvědčeni, že Ježíš přijde ještě za jejich života. Sám apoštol Pavel je o tom přesvědčoval...
https://www.pastorace.cz/tematicke-text ... ky-pohled
Na to už je odpověď výše.Já nevím Lído, ale nikdo z Božího lidu před Ježíšem (myšleno Izraelity) se k žádným, byť vynikajícím osobnostem jako byli proroci nebo duchovní vůdci, nemodlil. A Izraelité to nedělají dodnes a existují prakticky 2x déle, než křesťané.
Určitě doporučuji knihu Smrt a existence po smrti v biblickém Izraeli.
Představy se v různých dobách lišily. Posmrtno prostě lidi přitahuje.
Pro mě je důležitý výsledek a ten byl okamžitý, což se mi ani nechtělo věřit.S tím uzdravením mi to není jasné. Myslíš tím, že jsi se modlila k sv.Josefu a byla jsi jím uzdravena nebo že jsi se s ním nějak spojila a on se přimluvil u Pána, aby jsi byla uzdravena? Není mi jasný ten mechanismus a to pomíjím, jak ověřit, že uzdravení bylo o Josefa.
Věc nebyla vážná, ale hodně nepříjemná.
Když dovolíš, některé zkušenosti vyprávím v užším okruhu. Děkuji za pochopení.
Ten mechanismus fungoval tak, že jsem požádala sv. Josefa o přímluvu u Boha o uzdravení, takže dárcem toho všeho je Bůh.
V adventismu se hodně řešilo, jestli je uzdravení od Boha nebo od Satana (averze k letničním a charismatikům), ale tohle dávno neřeším.
Buď člověk uzdraven je, nebo není. Ovoce života člověka může ukázat, od koho to bylo.
Pokud člověk chválí čím dál víc Hospodina a pro něj tak i žije, není se čeho obávat.
Moje nejčastější modlitba je tato: Otče, přicházím k tobě ve jménu Ježíše Krista v Duchu Svatém.
Pokud chce kdokoli diskutovat s katolicismem (myslím obecně s kýmkoliv), musí o tom něco vědět. V katolicismu není kult svatých povinně vyžadován, ani modlitba růžence (ten se ale modlím velmi ráda, protože je kristocentrický).¨Proto je možné v adventismu nevěřit Božskému povolání Ellen a v katolicismu se nemodlit ke svatým.
Myslím, že to není možné ani v adventismu a ani v katolické církvi, tedy v tom smyslu, že "nevěřící|" v tato dogmata nejsou pravými adventisty nebo katolíky.
S kultem svatých se setkáváme na každé mši svaté, ale pokud někdo zemřelé o přímluvu nežádá a modlí se třebas jen k Bohu, může být bez problémů katolíkem. Problém by měl, pokud by nevěřil v Trojici, to ho nepokřtíme.
To je základ, alfa i omega. Vše směřuje k Ježíši.
Psala jsem, že každá křesťanská tradice přistupuje k mrtvým jinak, a s tím souvisí výklad Bible.Myslím, že by Ambassador napsal několik textů, kde je psáno, že mrtví jsou skutečně mrtví. Bible je přece Slovem Božím, když tedy napíše, že lidé umírají a jsou mrtví, tak nejsou mrtví? Není v tom trochu chaos? Proč by neměli být mrtví a co tedy teď dělají?
Chaos v tom nevidím.
V každé křesťanské tradici dělají zemřelí po smrti něco jiného. Už nevím, co Ambassador psal, ale to pro mě není měřítkem. Může to být jen motiv pro diskusi.
Každý verš musí být vyložen v kontextu, určitě si neotevřeme Bibli, přečteme si v ní, že "marnost nad marnost" a nebudeme to pokládat za Boží vůli pro náš život.
Já se tomu nedivím. O tom kamarádovi jsi už psal. Ano, protestantismus o svědomí hodně zápasil, nicméně to je jednostranný pohled.Nediv se tomu, přechod od adventismu ke katolictví je raritou, vůbec přechod od protestantismu k pravoslaví nebo katolictví je zajímavý. Jde o změnu myšlení, přeprogramování, už jsem to zažil u jednoho kamaráda. Chodil do CB a pak začal studovat pravoslavný seminář. Když jsem ho po půlroce potkal, nepoznal jsem ho, jak zavrhoval protestantismus, začal uctívat svaté, mluvil o tradici a liturgii. Nelíbilo se mu, když jsem mu připomněl ten zápas protestantismu o svobodu svědomí (např. krásná kniha Taková dlouhá cesta od Rejchrta), vyznání. Svět směřuje k ovládnutí mas, je to vidět v politice, ekonomice a uvidíme to i v duchovní oblasti. Každý z nás je součástí tohoto procesu.Pokud se někde vyjádřím o katolické církvi a někdo pak nějak reaguje, tak potom předpokládám, že se to týká i mne.
Svědomí je třeba kultivovat a vychovávat.
Hezky se k tomu vyjadřují tito katolíci, kteří byli osloveni, co se jim na protestantismu líbí.
Připomněl jsi mi, že Ti ještě dlužím jednu odpověď. Snad se k tomu tento měsíc dostanu, pokusím se. Ale neslibuji.
Tu odpověď Ti ale určitě chci dát, pokud byl příspěvek Tvůj, dá-li Pán.
Už mi chybí jen 2 vlákna k uzavření.
https://www.katyd.cz/clanky/krestane-re ... oliku.html
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní