Katolická církev
-
- Príspevky: 27
- Dátum registrácie: 18 Jún 2018, 07:42
- Kontaktovať používateľa:
Re: Katolická církev
Já jsem stejně jako Lída prožil konverzi od adventismu do katolické církve. Již před lety. Ohledně tradice. Pokud budete upřímní, přiznáte si, že v adventismu existuje rovněž. Jsou jí spisy EGW. Jde o tradiční interpretační pohled na Písmo. Vedle Písma zde prostě existuje tradiční proud jejího pochopení. Každá skupina takovou tradici má. My ji máme už 2000 let. Pochopitelně se v těchto dějinách objevily teologické a praktické výstřelky, na kterých se například lámala/vznikla reformace. Tyto výstřelky církev opustila, většinou se tak stalo na koncilech, které usilovaly napravit existující nešvary v církvi.
Ohledně mrtvých. Z bible vám zcela průkazně dokážu jak adventistický, tak katolický pohled. Že po okamžiku skonu člověk vědomě dál neexistuje, nebo existuje. Náš život je s Kristem skryt v Bohu. Že si toto skrytí uvědomuje, ale i neuvědomuje, lze z Písma dokázat. Vaše tradice výkladu Písma říká, že si to neuvědomuje, naše, že uvědomuje. Kde je pravda?
Je pravdivější naše tradice, protože existuje o mnoho déle, než vaše?
Můj postoj je následovný. Hranice smrti a s tím související Boží moc jsou pro mne nedostupné a neprostupné. Nesnažím se tyto hranice prorazit, třeba tím, že skálopevně definuje co je a co není pravda. Boží myšlení není jako naše a s jeho cestami je to stejné. Subjektivně vnímáno půjde o stejný pocit. Pokud zemřu a nebudu vnímat třeba 100 let až do vzkříšení, budu mít subjektivně stejný pocit, jako bych okamžikem skonu o vědomí vůbec nepřišel, jak tomu věříme v katolické církvi.
Problém nastává až ve chvíli, kdy jde o prosby o přímluvy svatých. Tak za prvé, dokud žijeme, je zcela běžné, že své věřící přátele prosíme o modlitbu. My se lišíme pouze v tom, že za své žijící přátele pokládáme i ty, kteří z tohoto světa odešli již dávno před námi. Princip prosby o modlitbu však je stejný.
Faktem zůstává, že například já, pokud mám dostatek času na modlitbu, dál než k Bohu a Kristu se většinou nedostanu. Ale nijak tyto prosby ke svatým druhým nevymlouvám a nezavrhuji. Jen se snažím jako jáhen lidi vést k tomu, aby svůj modlitební život a vztah stavěli z 99% na Bohu, ne opačně.
Postavit svůj duchovní život především na Panně Marii a svatých pokládám za nezdravé. Ale to už si každý musí promyslet a rozhodnout sám. Pro mne jako bývalého adventistu jsou v katolické církvi nejpodstatnější svátosti a Petrův primát.
Ohledně mrtvých. Z bible vám zcela průkazně dokážu jak adventistický, tak katolický pohled. Že po okamžiku skonu člověk vědomě dál neexistuje, nebo existuje. Náš život je s Kristem skryt v Bohu. Že si toto skrytí uvědomuje, ale i neuvědomuje, lze z Písma dokázat. Vaše tradice výkladu Písma říká, že si to neuvědomuje, naše, že uvědomuje. Kde je pravda?
Je pravdivější naše tradice, protože existuje o mnoho déle, než vaše?
Můj postoj je následovný. Hranice smrti a s tím související Boží moc jsou pro mne nedostupné a neprostupné. Nesnažím se tyto hranice prorazit, třeba tím, že skálopevně definuje co je a co není pravda. Boží myšlení není jako naše a s jeho cestami je to stejné. Subjektivně vnímáno půjde o stejný pocit. Pokud zemřu a nebudu vnímat třeba 100 let až do vzkříšení, budu mít subjektivně stejný pocit, jako bych okamžikem skonu o vědomí vůbec nepřišel, jak tomu věříme v katolické církvi.
Problém nastává až ve chvíli, kdy jde o prosby o přímluvy svatých. Tak za prvé, dokud žijeme, je zcela běžné, že své věřící přátele prosíme o modlitbu. My se lišíme pouze v tom, že za své žijící přátele pokládáme i ty, kteří z tohoto světa odešli již dávno před námi. Princip prosby o modlitbu však je stejný.
Faktem zůstává, že například já, pokud mám dostatek času na modlitbu, dál než k Bohu a Kristu se většinou nedostanu. Ale nijak tyto prosby ke svatým druhým nevymlouvám a nezavrhuji. Jen se snažím jako jáhen lidi vést k tomu, aby svůj modlitební život a vztah stavěli z 99% na Bohu, ne opačně.
Postavit svůj duchovní život především na Panně Marii a svatých pokládám za nezdravé. Ale to už si každý musí promyslet a rozhodnout sám. Pro mne jako bývalého adventistu jsou v katolické církvi nejpodstatnější svátosti a Petrův primát.
Re: Katolická církev
S tím se dá celkem souhlasit.Pokud budete upřímní, přiznáte si, že v adventismu existuje rovněž.
Nevím, jestli každá skupina (myšleno asi každá církev) má takovou tradici, určitě ne takovou, jakou má ŘKC v jejím rozsahu, rozporuplnosti, protibibličnosti.Každá skupina takovou tradici má. My ji máme už 2000 let. Pochopitelně se v těchto dějinách objevily teologické a praktické výstřelky, na kterých se například lámala/vznikla reformace. Tyto výstřelky církev opustila, většinou se tak stalo na koncilech, které usilovaly napravit existující nešvary v církvi.
Vůbec si nemyslím, že se na "výstřelcích" lámala reformace-vždyť spása ze skutků (Luther) je stále v učení ŘKC, to nebyl "výstřelek", modlitby ke svatým, úcta k Marii, pronásledování jinověrců atd. -to vše je dosud (a bude i nadále) pevnou součástí dogmatiky. Církev nic z toho neopustila závěry koncilů stále platí. Nebo snad ne?
Myslím, že neukážeš, aniž by jsi znásilnil řadu textů. Základem je zpráva o stvoření, tj. jak Bůh tvoří život. Do neživé hmoty vdechuje dech života a tak se stává člověk živou bytostí. To je základ, od kterého se vše odvíjí. Existence člověka je pouze v těle. Samozřejmě v bibli jsou těžké texty, ale vše je nutno poměřovat touto základní zvěstí-člověk nemá nesmrtelnost, je smrtelný, žádná jeho součást není nesmrtelná, nesmrtelnost má pouze Pán. Učení o nesmrtelné duši (např.) vede biblickou zvěst do blízkosti spiritismu, před kterým bible zřetelně varuje. Mrtví prostě nemohou odpovídat, vyslýchat atd.Ohledně mrtvých. Z bible vám zcela průkazně dokážu jak adventistický, tak katolický pohled. Že po okamžiku skonu člověk vědomě dál neexistuje, nebo existuje. Náš život je s Kristem skryt v Bohu. Že si toto skrytí uvědomuje, ale i neuvědomuje, lze z Písma dokázat. Vaše tradice výkladu Písma říká, že si to neuvědomuje, naše, že uvědomuje. Kde je pravda?
Jsou mrtví, nemohou vás nebo Tebe slyšet. Není to ale odlišnost pouze v tom, ani v bibli se Izraelité nemodlili k Izákovi či Davidovi, pouze k Hospodinu.My se lišíme pouze v tom, že za své žijící přátele pokládáme i ty, kteří z tohoto světa odešli již dávno před námi.
No a kam by jsi se chtěl dál dostat, než k Bohu a Kristu? Ono je něco dál?Faktem zůstává, že například já, pokud mám dostatek času na modlitbu, dál než k Bohu a Kristu se většinou nedostanu. Ale nijak tyto prosby ke svatým druhým nevymlouvám a nezavrhuji. Jen se snažím jako jáhen lidi vést k tomu, aby svůj modlitební život a vztah stavěli z 99% na Bohu, ne opačně.
To, že lidi vedeš k Bohu je správné.
Bratře, jsi přece bývalý teolog, máš Písmo, jistě můžeš uvažovat, co o svátostech (mohl bych se zeptat, co to je, protože v bibli se slovo svátost nevyskytuje) říká Písmo.Postavit svůj duchovní život především na Panně Marii a svatých pokládám za nezdravé. Ale to už si každý musí promyslet a rozhodnout sám. Pro mne jako bývalého adventistu jsou v katolické církvi nejpodstatnější svátosti a Petrův primát.
Co se týče Petrova primátu (myšleno asi, že byl první papež-biskup a vedoucí role v církvi), je to pouze tradice, historie ukazuje, jak se během krátké doby, zvláště v poapoštolské době a za doby Konstantina, dostalo do církve mnoho pohanského, které církev absorbovala a pokřesťanštila. Jak to, že Petrovi nástupci, ať už domnělí nebo skuteční, tomu nebránili, ale naopak to podporovali? Proto si myslím, že pokud by i byl nějaký primát, tak se zpronevěřil svému poslání a nemůže být pokládán za autoritu v křesťanství.
-
- Príspevky: 27
- Dátum registrácie: 18 Jún 2018, 07:42
- Kontaktovať používateľa:
Re: Katolická církev
Samozřejmě, že se to lámalo na výstřelcích. Spása v ŘKC není z našich skutků. To je pouze tradovaný omyl. Je z Kristem vykonaných skutků, protože my jsme jich nebyli schopni. To je o příčině, zdroji spásy. Že vůbec můžeme být vzati do nebe. Pak ale zůstává otázka našich skutků. A jejich povinnost stále zůstává. Těmi se Bohu a jeho působení otevíráme a získáváme zásluhy pro nebe. Což je zcela biblické. Zásluha je důsledek mojí ochoty jít cestou kříže za Kristem. Utrpení, které z této cesty vyplývá. Ne které si přivodím sám, ale které na mě dopadne, když chci následovat Krista. A tyto zásluhy jsou v nebi odměněny.
Smrt. Jistě že sami v sobě nemáme nesmrtelnost. O církev učí, že duše je nesmrtelná jen díky tomu, že ji při životě udržuje Bůh. Z počátků Písma nevíme zhola nic o tom, co mělo čekat první lidi po smrti. Bůh při vyhnání z ráje o tom nic nesdělil. Následný text Písma lze vykládat na obě strany. Písmo neobsahuje texty pouze na obhajobu adventního pojetí, ale také na obhajobu pojetí ŘKC. Buďme v tomto čestní. Já to alespoň uznávám.
Dále, to, že katolické pojetí stavu po smrti přibližuje lidi spiritismu není argument, proti jejímu učení o stavu po smrti. Učení o Trojici také může vést lidi k mnohobožství, polyteismu a jen proto není nesprávné.
Píšeš, že se v bibli nevyskytuje slovo svátosti. A předadventní soud ano? Také ne.
Petr byl Kristem vybrán, aby pásl Kristovy beránky. Odtud církev čerpá svoji víru, že byla ustanovena tato služba. Pokud se Kristus nevrátil za Petrova života, bylo zcela logické, že se předávala dál. Tak jako poslání jít do celého světa a kázat evangelium.
Smrt. Jistě že sami v sobě nemáme nesmrtelnost. O církev učí, že duše je nesmrtelná jen díky tomu, že ji při životě udržuje Bůh. Z počátků Písma nevíme zhola nic o tom, co mělo čekat první lidi po smrti. Bůh při vyhnání z ráje o tom nic nesdělil. Následný text Písma lze vykládat na obě strany. Písmo neobsahuje texty pouze na obhajobu adventního pojetí, ale také na obhajobu pojetí ŘKC. Buďme v tomto čestní. Já to alespoň uznávám.
Dále, to, že katolické pojetí stavu po smrti přibližuje lidi spiritismu není argument, proti jejímu učení o stavu po smrti. Učení o Trojici také může vést lidi k mnohobožství, polyteismu a jen proto není nesprávné.
Píšeš, že se v bibli nevyskytuje slovo svátosti. A předadventní soud ano? Také ne.
Petr byl Kristem vybrán, aby pásl Kristovy beránky. Odtud církev čerpá svoji víru, že byla ustanovena tato služba. Pokud se Kristus nevrátil za Petrova života, bylo zcela logické, že se předávala dál. Tak jako poslání jít do celého světa a kázat evangelium.
Re: Katolická církev
Povinnost nad ano, ale určitě nezískáváme zásluhy pro nebe ve smyslu, že nám pomohou ve spaseni.Pak ale zůstává otázka našich skutků. A jejich povinnost stále zůstává. Těmi se Bohu a jeho působení otevíráme a získáváme zásluhy pro nebe.
Spasení není z našich skutků (Ef 2:8-10), spasení není odměnou za dobré skutky.
O tom, že by duši v nesmrtelnosti udržoval Bůh v bibli nic není.O církev učí, že duše je nesmrtelná jen díky tomu, že ji při životě udržuje Bůh.
A co by je mělo čekat po smrti? Víme, co je čekalo po přestoupení-smrt. Bylo by zřejmě nesmyslné, aby jim Hospodin po vyhnání z ráje říkal, že po smrti budou někde v očistci nebo v pekle, smrt je zánik. To je opačný proces, než život-tedy Hospodin odnímá dech života a člověk jako bytost zaniká.Z počátků Písma nevíme zhola nic o tom, co mělo čekat první lidi po smrti. Bůh při vyhnání z ráje o tom nic nesdělil.
Bible jasně uvádí, že "smrti" se člověk nepodílí na ničem, je mrtvý.
Víra v nesmrtelnou duši způsobuje, že pak člověk nemůže rozeznat, zda je projev "ze záhrobí" od Boha nebo od satana. Domněle pak připisuje Bohu (nebo zemřelým lidem) projevy, které ale Bůh nebo zemřelí nezpůsobili.Dále, to, že katolické pojetí stavu po smrti přibližuje lidi spiritismu není argument, proti jejímu učení o stavu po smrti. Učení o Trojici také může vést lidi k mnohobožství, polyteismu a jen proto není nesprávné.
Učení o Trojici v principu nemůže vést lidi k polyteismu, myslím, že není třeba se o tom rozepisovat. Není zřejmě známý jediný případ, že by se tak stalo. Učení o Trojici přece není učení o třech bozích...
To, že se v bibli nevyskytují svátosti by mělo vést k opatrnosti a nelze tedy na tom zakládat soustavu dalších nauk.Píšeš, že se v bibli nevyskytuje slovo svátosti. A předadventní soud ano? Také ne.
Předadventní soud je popsán v podobenství o ovcích a kozlech i na jiných místech. Máš pravdu, sousloví předadventní soud se ale nevyskytuje.
Petr byl vybrán, byl to jeho úkol a dostal k tomu jistě obdarování. Beránky ale pásl (zdá se daleko více) Pavel a i další apoštolové. O tom, že by tento úkol (duchovní dar) měl přecházet na nějaké další nástupce nic v Písmu není. Duchovní dary jsou o tom, že je Pán dává určitým lidem, kterým chce On, dary jsou pouze propůjčeny, člověk duchovní dary může pozbýt. Věřím, že Petr beránky pásl, tedy staral se o věřící, ale nebyl jediný, takových lidí bylo v církvi hodně. Pavel a jeho pomocníci ustanovovali v nově vzniklých církvích pastýře, kteří podobě pečovali o církev, jako Petr.Petr byl Kristem vybrán, aby pásl Kristovy beránky. Odtud církev čerpá svoji víru, že byla ustanovena tato služba. Pokud se Kristus nevrátil za Petrova života, bylo zcela logické, že se předávala dál. Tak jako poslání jít do celého světa a kázat evangelium.
Tuto službu není potřeba předávat nějak administrativně nebo rodově (jako v případě králů), ale Bůh sám vede lidi k této službě. Takže to není o logice, ale jak Bůh vede lidi.
-
- Príspevky: 27
- Dátum registrácie: 18 Jún 2018, 07:42
- Kontaktovať používateľa:
Re: Katolická církev
Nikomu jinému podle Písma Ježíš beránky nesvěřil. Jistě měl Petr své spolupracovníky, ale toto patřilo od Krista pouze jemu.
Ohledně smrti to vidíme každý jinak. Já zůstávám otevřen zatím pro mne skrytému životu za oponou. Písmo mi k tomu nedává dostatek jednoznačných výpovědí. Černobílý katolík, či adventista, musí dát stranou opačně vyznívající verše. Nebo si je spornou interpretací přitáhnout blíže ke svému pojetí.
Většina veršů Písma svědčící pro určité pojetí pravdy není nikdy argument. Tímto způsobem židé odmítli Krista jako mesiáše. Pouze menšina míst v bibli svědčila o tom, že bude trpící a ne slavný v moci a síle.
Ohledně smrti to vidíme každý jinak. Já zůstávám otevřen zatím pro mne skrytému životu za oponou. Písmo mi k tomu nedává dostatek jednoznačných výpovědí. Černobílý katolík, či adventista, musí dát stranou opačně vyznívající verše. Nebo si je spornou interpretací přitáhnout blíže ke svému pojetí.
Většina veršů Písma svědčící pro určité pojetí pravdy není nikdy argument. Tímto způsobem židé odmítli Krista jako mesiáše. Pouze menšina míst v bibli svědčila o tom, že bude trpící a ne slavný v moci a síle.
Re: Katolická církev
Nyní z jiného soudku, ale líbí se mi odpovědi Martina Lejsala v diskusi.
Jen doplňuji, že Martin je teologem i nyní, toto nezmizelo s přechodem do ŘKC
.
Zvu všechny lidi z fóra, kteří mají ke katolické církvi nějaké otázky, nebo jí chtějí jen naslouchat, nebo by ji rádi třeba jen zkritizovali, aby se zúčastnili synody, která probíhá právě teď.
https://www.cirkev.cz/cs/synoda-2021-2023
Zkušenosti z naší farnosti jsou takové, že řada lidí zve i své kamarády, přátele, kteří patří k jiným konfesím nebo jsou nevěřící.
Ozývají se silné hlasy, abychom tak činili všichni a osobně vidím upřímnou touhu od farníků znát názor "druhé strany".
Samozřejmě se s našimi přáteli nebavíme jen o synodě, ale teď je výjimečná příležitost ten názor přátel přetransformovat do slyšitelného hlasu pro biskupy i pro papeže Františka.
Synoda není o změně učení ani o nějakém hádání se.
Nejde ani o to, že by všichni museli mít stejný názor.
Jde především o naslouchání, kdy se jako katolíci více zaměřujeme na to, jak jít více spolu jako církev, ale k tomuto procesu jsou přizváni i všichni ostatní.
Naše farnost má i inzerát v městském zpravodaji.
Byla jsem velmi povzbuzena, když jsem se v úterý vrátila ze setkání vedoucích skupinek.
Dělali jsme i nácvik, jak by to mělo vypadat.
Skupinka má strukturu. Po 3 minuty dostává prostor člověk, který sděluje své vnímání bez přerušování ostatních.
V dalším kole jsou zase 3 minuty, kdy lidé sdělují, co je na výpovědích druhých zaujalo rovněž bez přerušování.
Vše je zaznamenáno a přečte si to papež František, jak se cítí farníci a jak církev vnímá jejich okolí v daném prostředí.
Na skupince jsou samozřejmě modlitby i osobní ztišení.
Probíráme 10 témat, z nichž si skupinka jedno vybere a v průběhu asi 3. skupinek se o něm baví.
V naší farnosti je zatím 21 skupinek.
Ukázalo se, že 3 minuty jsou dostačujícím prostorem. Bylo nás 8, takže to je 2x po 24 minutách + další věci kolem.
V každé skupince je moderátor, který zabraňuje tomu, aby si vzal někdo slovo a mluvil 20 minut.
Velmi povzbudivé bylo i to, že někteří už teď projevili zájem scházet se dál i po ukončení synody.
Někteří z nás ve farnosti měli skupinky už před synodou.
Synodní skupinka je moje momentálně pátá duchovní skupinka a jsem za to vděčná Bohu.
Musím ale říct, že vzhledem ke karanténám dětí jsme se teď s holkama z CB nemohli moc scházet.
Další velmi povzbuzující věcí bylo, že se už formují skupinky i čistě z nevěřících lidí, kde se ti lidé budou moci svobodně vyjádřit.
Tato skupinka však předpokládá od katolíků určitou vyspělost, zralost a schopnost unést výrazně odlišný názor třeba.
Když se podívám na vedoucí takových skupinek, nebojím se
.
Je možné, že vás zatím ještě nikdo nepozval. Ne v každé obci je živá farnost. Pokud by však byl nějaký zájem o takovou skupinku, napište, zkusím dohodit nejbližší farnost a zajistit vám od někoho kontakt.
Další věcí je, že taková skupinka nemusí být na faře, ale u někoho v domácnosti, kde se možná bude někdo cítit lépe.
Zapojení našich přátel, kolegů, kritiků bere církev jako podnětné a důležité.
Je však třeba upozornit na to, že vás uvidíme tváří v tvář, nebude to anonymní jako např. zde.
Vyjadřovat se k církvi je samozřejmě možné kdykoli, ale váš hlas se kdykoli k papeži Františkovi nedostane, pokud mu nenapíšete sami.
Teď je ten čas, možnost a příležitost.
Vítáme vás!
V případě zájmu sdělím podrobnosti.
Jen doplňuji, že Martin je teologem i nyní, toto nezmizelo s přechodem do ŘKC

Zvu všechny lidi z fóra, kteří mají ke katolické církvi nějaké otázky, nebo jí chtějí jen naslouchat, nebo by ji rádi třeba jen zkritizovali, aby se zúčastnili synody, která probíhá právě teď.
https://www.cirkev.cz/cs/synoda-2021-2023
Zkušenosti z naší farnosti jsou takové, že řada lidí zve i své kamarády, přátele, kteří patří k jiným konfesím nebo jsou nevěřící.
Ozývají se silné hlasy, abychom tak činili všichni a osobně vidím upřímnou touhu od farníků znát názor "druhé strany".
Samozřejmě se s našimi přáteli nebavíme jen o synodě, ale teď je výjimečná příležitost ten názor přátel přetransformovat do slyšitelného hlasu pro biskupy i pro papeže Františka.
Synoda není o změně učení ani o nějakém hádání se.
Nejde ani o to, že by všichni museli mít stejný názor.
Jde především o naslouchání, kdy se jako katolíci více zaměřujeme na to, jak jít více spolu jako církev, ale k tomuto procesu jsou přizváni i všichni ostatní.
Naše farnost má i inzerát v městském zpravodaji.
Byla jsem velmi povzbuzena, když jsem se v úterý vrátila ze setkání vedoucích skupinek.
Dělali jsme i nácvik, jak by to mělo vypadat.
Skupinka má strukturu. Po 3 minuty dostává prostor člověk, který sděluje své vnímání bez přerušování ostatních.
V dalším kole jsou zase 3 minuty, kdy lidé sdělují, co je na výpovědích druhých zaujalo rovněž bez přerušování.
Vše je zaznamenáno a přečte si to papež František, jak se cítí farníci a jak církev vnímá jejich okolí v daném prostředí.
Na skupince jsou samozřejmě modlitby i osobní ztišení.
Probíráme 10 témat, z nichž si skupinka jedno vybere a v průběhu asi 3. skupinek se o něm baví.
V naší farnosti je zatím 21 skupinek.
Ukázalo se, že 3 minuty jsou dostačujícím prostorem. Bylo nás 8, takže to je 2x po 24 minutách + další věci kolem.
V každé skupince je moderátor, který zabraňuje tomu, aby si vzal někdo slovo a mluvil 20 minut.
Velmi povzbudivé bylo i to, že někteří už teď projevili zájem scházet se dál i po ukončení synody.
Někteří z nás ve farnosti měli skupinky už před synodou.
Synodní skupinka je moje momentálně pátá duchovní skupinka a jsem za to vděčná Bohu.
Musím ale říct, že vzhledem ke karanténám dětí jsme se teď s holkama z CB nemohli moc scházet.
Další velmi povzbuzující věcí bylo, že se už formují skupinky i čistě z nevěřících lidí, kde se ti lidé budou moci svobodně vyjádřit.
Tato skupinka však předpokládá od katolíků určitou vyspělost, zralost a schopnost unést výrazně odlišný názor třeba.
Když se podívám na vedoucí takových skupinek, nebojím se

Je možné, že vás zatím ještě nikdo nepozval. Ne v každé obci je živá farnost. Pokud by však byl nějaký zájem o takovou skupinku, napište, zkusím dohodit nejbližší farnost a zajistit vám od někoho kontakt.
Další věcí je, že taková skupinka nemusí být na faře, ale u někoho v domácnosti, kde se možná bude někdo cítit lépe.
Zapojení našich přátel, kolegů, kritiků bere církev jako podnětné a důležité.
Je však třeba upozornit na to, že vás uvidíme tváří v tvář, nebude to anonymní jako např. zde.
Vyjadřovat se k církvi je samozřejmě možné kdykoli, ale váš hlas se kdykoli k papeži Františkovi nedostane, pokud mu nenapíšete sami.
Teď je ten čas, možnost a příležitost.
Vítáme vás!
V případě zájmu sdělím podrobnosti.
Re: Katolická církev
Dávejte pozor na sebe i na celé stádo, ve kterém si vás Duch svatý ustanovil za strážce, abyste byli pastýři Boží církve, kterou si Bůh získal krví vlastního Syna. Sk 20:28Nikomu jinému podle Písma Ježíš beránky nesvěřil. Jistě měl Petr své spolupracovníky, ale toto patřilo od Krista pouze jemu.
Starejte se jako pastýři o Boží stádce u vás, ne z donucení, ale dobrovolně, jak to Bůh žádá, ne z nízké zištnosti, ale s horlivou ochotou 1Pe 5:2
Petr nebyl Bůh, nemohl být všude, proto "pásl" beránky tam, kde byl, zřejmě někde v Palestině, v Jeruzalémě. Křesťané ale byli v Sýrii, Makedonii, Římě...tam těžko mohl Petr beránky pást, mohl se ale podílet na výchově dalších pastýřů. Uvedl jsem dva texty z Písma, že pást ovečky měli i jiní. Bůh nepotřebuje nějaké "předávání" duchovních darů, sám si vybere lidi ke službě, je to vidět v církvích dodnes.
Podle zvěsti NZ byl vlastně největším pastýřem apoštol Pavel, jeho dopisy jsou plné povzbuzení, směrnic, napomenutí různým sborům, to bylo skutečné "pasení" oveček.
Myslím, že lidé, kteří věří v podmíněnou nesmrtelnost, tedy že ji dá pouze Bůh a v čase, až přijde, jsou chráněni před spiritismem a okultismem. Tyto směry se snaží hranici mezi životem a smrtí setřít. Na semináři se učí, že prvotní výskyt pojmu v Písmu bývá rozhodující pro další výklady. Na prvních stránkách Písma vidím, že dárcem života je pouze Bůh, že žádná část člověka není přirozeně nesmrtelná-naopak, jako lidé umíráme a potřebujeme vzkříšení. To je opět v Boží moci.Ohledně smrti to vidíme každý jinak. Já zůstávám otevřen zatím pro mne skrytému životu za oponou. Písmo mi k tomu nedává dostatek jednoznačných výpovědí. Černobílý katolík, či adventista, musí dát stranou opačně vyznívající verše. Nebo si je spornou interpretací přitáhnout blíže ke svému pojetí.
O žádné většině jsem nepsal, i když to tak mohlo vyznít. Je to ale třeba brát v úvahu, protože nejasné texty se vykládají jasnými, ne naopak. Prvotní texty Písma prověřují další texty.Většina veršů Písma svědčící pro určité pojetí pravdy není nikdy argument. Tímto způsobem židé odmítli Krista jako mesiáše. Pouze menšina míst v bibli svědčila o tom, že bude trpící a ne slavný v moci a síle.
Nemyslím si ani, že Židé odmítli Krista jako Mesiáše z důvodu, že většina textů svědčila o slávě a moci a menšina pro utrpení. Podle mne je hodně odpovědí v listu Římanům a Židům. Židé nepochopili (nechtěli) ducha Zákona, Boží ospravedlnění a proto nebyli schopni přijmout Krista. Pokud jde o většinu nějakých relevantních textů, tak pouze okrajově, hlavní příčina byla v nevěrnosti lidí.
-
- Príspevky: 27
- Dátum registrácie: 18 Jún 2018, 07:42
- Kontaktovať používateľa:
Re: Katolická církev
Pavel je mylně pokládám za hlavního pastýře oveček jen proto, že má v NZ největší písemné zastoupení. Tradice, tedy svědectví církve od počátku však svědčí jinak. Zde vidíte její důležitost. Ne nadřazenost, nebo podřazenost Písmu, ale zcela přirozené doplňování se. Navíc, sám Pavel svědčí o tom, co je sloupem a oporou pravdy - nikoli sola scriptura, ale církev. 1 Tim 3,15
Kdo ustanovil pravidlo, že prvotní výskyt pojmu v Písmu je určující? To je hermeneutický předpoklad, který si ustanovili lidé. Neříkám, že je zcela mylný, ale je to lidská pomůcka. První výskyt života člověka v Písmu, ze kterého odvozujete, že žádná jeho část není přirozeně nesmrtelná ale pouze popisuje, že před stvořením člověka prostě žádný neexistoval. To, o čem se bavíme my je ale jiné téma. Jestli od té doby lidé mizí do nevědomí až do vzkříšení, nebo ne. O tom Písmo podává svědectví podporující oba výklady. Chcete-li tedy stát pouze na Písmu, měl bys zaujmout čestně postoj - Písmo to nezjevuje zcela jednoznačně. Necháme to na Bohu. Tomu se nijak nepříčí odmítání spiritismu, který samozřejmě ČKC odmítá také.
Kdo ustanovil pravidlo, že prvotní výskyt pojmu v Písmu je určující? To je hermeneutický předpoklad, který si ustanovili lidé. Neříkám, že je zcela mylný, ale je to lidská pomůcka. První výskyt života člověka v Písmu, ze kterého odvozujete, že žádná jeho část není přirozeně nesmrtelná ale pouze popisuje, že před stvořením člověka prostě žádný neexistoval. To, o čem se bavíme my je ale jiné téma. Jestli od té doby lidé mizí do nevědomí až do vzkříšení, nebo ne. O tom Písmo podává svědectví podporující oba výklady. Chcete-li tedy stát pouze na Písmu, měl bys zaujmout čestně postoj - Písmo to nezjevuje zcela jednoznačně. Necháme to na Bohu. Tomu se nijak nepříčí odmítání spiritismu, který samozřejmě ČKC odmítá také.
Re: Katolická církev
Lído, Ty jsi přece rozumná žena, opravdu si myslíš, že je to vhodný nástroj ke komunikaci?Zvu všechny lidi z fóra, kteří mají ke katolické církvi nějaké otázky, nebo jí chtějí jen naslouchat, nebo by ji rádi třeba jen zkritizovali, aby se zúčastnili synody, která probíhá právě teď.
Protestanté mají obecně ke katolické církvi tyto otázky či námitky:
-3xsola (katolíci mají jiný koncept)-tj. bible proti tradici a nad tradicí
-nenutit k víře násilím, svoboda vyznání (základní věc)
-odpustky (ani vymáhat, ani za ně spasení, ani za peníze...)
-apoštolskou sukcesi
-ŘKC jako předpovězená šelma v bibli, pronásledující křesťany
-svobodné čtení Božího slova (bez výkladu katolické církve), ve svém jazyce, dostupnost pro všechny
-inkvizice (pronásledování jinověrců, bezvěrců, nekatolíků)
-Mariánský kult
Pak jsou další a další témata:
-křest dospělého na vyznání víry
-desátky (vyžadované dříve církví)
atd.
Diskuze na úrovni "kostela" je zbytečná, může akorát rozházet vztahy. Jako kdyby v SK fotbal Zábrodí chtěli řešit problémy Premier League.
Píšu to s vědomím, že jsem poznal v životě katolíky, skvělé lidi, po pracovní stránce, lidské nebo jako aktivní občany, sloužící druhým. Nevím, co tím katolická církev sleduje-zmapovat náladu vůči ŘKC? Ověřit si potencionální nepřátele (přátele)? Tisíc let hegemonie církve z historie prostě nelze jen tak vymazat, církev se nějak projevovala a tak nedůvěra mnoha lidí je velká. To, o co se snažíte, pokud je to "čisté", je skvělé, stejně se mi ale zdá, že za tím je nějaká "čertovina", odpusť toto vyjádření.
-
- Príspevky: 27
- Dátum registrácie: 18 Jún 2018, 07:42
- Kontaktovať používateľa:
Re: Katolická církev
Z hlediska církve to čisté je. Papež František fakt není šelma v rouše beránčím. Ohledně námitek vůči církvi:
-3xsola (katolíci mají jiný koncept)-tj. bible proti tradici a nad tradicí - OK, máme různá východiska
-nenutit k víře násilím, svoboda vyznání (základní věc) - to fakt už od II vatikánského koncilu nee
-odpustky (ani vymáhat, ani za ně spasení, ani za peníze...) - jako fakt za peníze ne, ani vymáhat...
-apoštolskou sukcesi - jasně, rozcházíme se
-ŘKC jako předpovězená šelma v bibli, pronásledující křesťany - to je interpretace CASD, jinak Písmo o tom nemluví, nebo fakt myslíš, že stovky let dopředu bible varuje před nějakou organizací? Jen tak mimochodem, pokud Bůh nvzal zpět věrnost Izraeli i když mnohokrát strašlivě selhal, myslíš, že ji odejme i církvi?
-svobodné čtení Božího slova (bez výkladu katolické církve), ve svém jazyce, dostupnost pro všechny - někdy fakt přijďte se podívat, pořádáme biblické hodiny kde se svobodně čte Písmo, já kážu a dělám výklady Písma bez omezení
-inkvizice (pronásledování jinověrců, bezvěrců, nekatolíků) - tak to je dávno, připomínat nám to dnes - synové nejsou odpovědni za hříchy otců
-Mariánský kult - jasně, PM ctíme
Jinak ta synoda není o věrouce, ale spíš o společném životě ve společném domově Zemi.
-3xsola (katolíci mají jiný koncept)-tj. bible proti tradici a nad tradicí - OK, máme různá východiska
-nenutit k víře násilím, svoboda vyznání (základní věc) - to fakt už od II vatikánského koncilu nee
-odpustky (ani vymáhat, ani za ně spasení, ani za peníze...) - jako fakt za peníze ne, ani vymáhat...
-apoštolskou sukcesi - jasně, rozcházíme se
-ŘKC jako předpovězená šelma v bibli, pronásledující křesťany - to je interpretace CASD, jinak Písmo o tom nemluví, nebo fakt myslíš, že stovky let dopředu bible varuje před nějakou organizací? Jen tak mimochodem, pokud Bůh nvzal zpět věrnost Izraeli i když mnohokrát strašlivě selhal, myslíš, že ji odejme i církvi?
-svobodné čtení Božího slova (bez výkladu katolické církve), ve svém jazyce, dostupnost pro všechny - někdy fakt přijďte se podívat, pořádáme biblické hodiny kde se svobodně čte Písmo, já kážu a dělám výklady Písma bez omezení
-inkvizice (pronásledování jinověrců, bezvěrců, nekatolíků) - tak to je dávno, připomínat nám to dnes - synové nejsou odpovědni za hříchy otců
-Mariánský kult - jasně, PM ctíme
Jinak ta synoda není o věrouce, ale spíš o společném životě ve společném domově Zemi.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní