BOŽIE MENO

Diskusia o vieroučných bodoch CASD.
ambassador
Príspevky: 2689
Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
Kontaktovať používateľa:

Re: BOŽIE MENO

Neprečítaný príspevok od používateľa ambassador »

Hosť napísal: 27 Apr 2020, 22:17 Seberíny , Schneider, Realita.
Tři mušketýři, Tři pátrači.
Ten tvůj komentář má smysl jedině tehdy pokud jsi ten čtvrtý. :)

mikim
Príspevky: 2261
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44

Re: BOŽIE MENO

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

Hosť napísal: 27 Apr 2020, 19:01
Ano zemřel, ale nikde nečtu, že by Pán Ježíš zemřel za naše budoucí hříchy, tím by podporoval u nás jedině další hřích, ty neznáš tento verš(e)?
ČEP: Židům 9:15 Proto je Kristus prostředníkem nové smlouvy, aby ti, kdo jsou od Boha povoláni, přijali věčné dědictví, které jim bylo zaslíbeno - neboť jeho smrt přinesla vykoupení z hříchů, spáchaných za první smlouvy.
List Židům mluví o Kristu, jako ručiteli nové smlouvy (7:22),na rozdíl od pozemských kněží je nesmrtelný (7:24).Je prostředníkem lepší smlouvy(8:6). Protože ale krev ovcí a kozlů nemohla očistit svědomí (9:6), tak Ježíš vstoupil se svou krví do nejsvětější svatyně (9:12) a tak nám zajistil věčné vykoupení.
Kristus svou obětí udělal dvě věci najednou-vykoupil hříchy, spáchané za 1. smlouvy (9:15) a zároveň se tím stal prostředníkem nové smlouvy pro všechny (9:15). Jde tedy o oběť za Starou smlouvu, kde se hříchy nedokonale očišťovaly krví zvířat a také o oběť za Novou smlouvu, kde krev zvířat není potřeba.
Obětoval se proto pouze jednou (9:28), aby sňal hříchy mnohých, tedy těch, kdo na něj čekají.
Spasení tedy bylo dokonáno na kříži.
Ježíš také říká čiňte pokání, proč by to učil, kdyby již zemřel za naše budoucí hříchy?:
To, že Kristus zemřel za všechny hříchy, všech lidí (objektivně), nemusí znamenat nic pro toho, kdo tuto oběť nepřijme (subjektivně). Odpuštění hříchů je proces, kdy si člověk pod vlivem Ducha uvědomí svůj hřích, vyzná ho, činí pokání a následně je ujištěn, že hříchy mu byly odpuštěny, že Kristus za ně již zaplatil.
Kniha Židům jasně říká, že bez vylití krve není odpuštění (9:22), hříchy lidí, spáchaných za Nové smlouvy by se podle Tvého pojetí musely v budoucnu řešit opět obětí Krista. On se ale obětoval pouze jednou.
Sám to píšeš v této pasáži :
pokud budeme hřešit i nadále tak na nás Ježíšova krev, kterou jednou provždy pro nás vylil, aby nám zajistil věčný život (Žid 9.12) a zprostil nás svou krví z hříchů (Zj. 1.5.), nebude mít nakonec žádný účinek:
Ano, i když Kristus již zaplatil za naše hříchy, pokud oběť nepřijmeme, nebude mít nakonec spásný účinek.Nemusí se zpochybňovat, že Kristus zemřel za všechny hříchy, všech dob a lidí, protože to není rozhodující. Zásadní je, jak konkrétní člověk naloží s touto skutečností.
Bůh JHVH svého Syna nikdy nevyvýšil nad své jméno JHVH, to zůstane vždy na prvním místě pro nás pro všechna a jméno člověka Pána Ježíše Krista na druhém místě pro nás pro všechny a o tom je věčný život:
Tato teze nemá oporu v NZ. Tam se jméno JHVH ani nevyskytuje, v některých případech je JHVH vztaženo na Krista (Řím 10:13). Bůh nedal jiné jméno pro spásu, než jméno Ježíše Krista. O žádném druhém místě jména Kristus či vyvýšení jména JHVH není v NZ zmínka.
...List Židům mluví o Kristu, jako ručiteli nové smlouvy (7:22),na rozdíl od pozemských kněží je nesmrtelný (7:24).Je prostředníkem lepší smlouvy(8:6). Protože ale krev ovcí a kozlů nemohla očistit svědomí (9:6), tak Ježíš vstoupil se svou krví do nejsvětější svatyně (9:12) a tak nám zajistil věčné vykoupení.
Kristus svou obětí udělal dvě věci najednou-vykoupil hříchy, spáchané za 1. smlouvy (9:15) a zároveň se tím stal prostředníkem nové smlouvy pro všechny (9:15). Jde tedy o oběť za Starou smlouvu, kde se hříchy nedokonale očišťovaly krví zvířat a také o oběť za Novou smlouvu, kde krev zvířat není potřeba.
Obětoval se proto pouze jednou (9:28), aby sňal hříchy mnohých, tedy těch, kdo na něj čekají.
Spasení tedy bylo dokonáno na kříži.

Židům 7:25  Proto přináší dokonalé spasení těm, kdo skrze něho přistupují k Bohu; je stále živ a přimlouvá se za ně.
Židům 8:6  Avšak Ježíš dosáhl vznešenější služby, právě tak jako je prostředníkem vyšší smlouvy, založené na lepších zaslíbeních.
Židům 8:8  Nebo obviňuje Židy, dí: Aj, dnové jdou, praví Pán, v nichž vejdu s domem Izraelským a s domem Judským v smlouvu novou.
Nová smlouva se týká hlavně Izraelců a Judejců a pokud i jiných tak ti pak musí věřit stejně jako Izraelci a Judejci.
Židům 8:10  Protož tatoť jest smlouva, v kterouž vejdu s domem Izraelským po těch dnech, praví Pán: Dám zákony své v mysl jejich, a na srdcích jejich napíši je, a budu jejich Bohem, a oni budou mým lidem.

Židům 9:13  Jestliže již pokropení krví kozlů a býků a popel z jalovice posvěcuje poskvrněné a zevně je očišťuje,
14  čím více krev Kristova očistí naše svědomí od mrtvých skutků k službě živému Bohu! Vždyť on přinesl sebe sama jako neposkvrněnou oběť Bohu mocí Ducha, který nepomíjí.
15  Proto je Kristus prostředníkem nové smlouvy, aby ti, kdo jsou od Boha povoláni, přijali věčné dědictví, které jim bylo zaslíbeno - neboť jeho smrt přinesla vykoupení z hříchů, spáchaných za první smlouvy.

Židům 9:26  jinak by musel trpět mnohokrát od založení světa. On se však zjevil jen jednou na konci věků, aby svou obětí sňal hřích.(pozn. minulý hřích, nikoliv budoucí hříchy)
27  A jako každý člověk jen jednou umírá, a potom bude soud,
28  tak i Kristus byl jen jednou obětován, aby na sebe vzal hříchy mnohých; po druhé se zjeví ne už kvůli hříchu, ale ke spáse těm, kdo ho očekávají.

...Spasení tedy bylo dokonáno na kříži.
Spasení nebylo dokonáno na kříži, na kříži bylo za nás ale dokonale zaplaceno, abychom mohli být spaseni, ale spasení jako takové je dokonáváno dnes Ježíšovou přímluvou u Boha Otce JHVH ve svatyni a svatyni svatých za ty co prosí za odpuštění hříchů a činí pokání, bez pokání z činění svévolných hříchů není platná oběť na kříži. Židům 10:26 Jestliže svévolně hřešíme i po tom, když jsme už poznali pravdu, nemůžeme počítat s žádnou obětí za hříchy,
K čemu by pak byla Ježíšova přímluva ve svatyni svatých, kdybychom už byli jeho ukřižováním být spaseni?
A navíc Ježíš se nenarodil na této zemi s hlavním záměrem umřít za lidstvo nebo za jeho hříchy, i když to bylo předpovězeno prorokem, ale i proroci se mýlili a proroctví jim nevyšli (Izaiáš, Ezechiel), protože každé proroctví je podmíněné okolnostmi.
Ježíš se narodil, proto aby:
Izajáš 61:1  Duch Panovníka Hospodina je nade mnou. Hospodin mě pomazal k tomu, abych nesl radostnou zvěst pokorným, poslal mě obvázat rány zkroušených srdcem, vyhlásit zajatcům svobodu a vězňům propuštění,
2  vyhlásit léto Hospodinovy přízně, den pomsty našeho Boha, potěšit všechny truchlící,
3  pozvednout truchlící na Sijónu, dát jim místo popela na hlavu čelenku, olej veselí místo truchlení, závoj chvály místo ducha beznaděje. Nazvou je "Stromy spravedlnosti" a "Sadba Hospodinova" k jeho oslavě.

Zacharjáš 9:9  Rozjásej se, sijónská dcero, dcero jeruzalémská, propukni v hlahol! Hle, přichází k tobě tvůj král, spravedlivý a zachráněný, pokořený, jede na oslu, na oslátku, osličím mláděti.

Jan 18x37: Pilát mu řekl: „Jsi tedy přece král?“ Ježíš odpověděl: „Ty sám říkáš, že jsem král. Já jsem se proto narodil a proto jsem přišel na svět, abych vydal svědectví pravdě. Každý, kdo je z pravdy slyší můj hlas.

Lukáš 4:43:  Řekl jim: "Také ostatním městům musím zvěstovat Boží království, vždyť k tomu jsem byl poslán."

Lukáš 19x10: Neboť Syn člověka přišel, aby hledal a spasil, co zahynulo (pozn.co je ztraceno).

Galatským 4x4: Když se však naplnil stanovený čas, poslal Bůh svého Syna, narozeného z ženy, podrobeného Zákonu, aby vykoupil ty, kteří jsou Zákonu podrobeni, tak abychom byli přijati za Syny.

Matouš 1x21: Porodí syna a dáš mu jméno Ježíš, neboť on vysvobodí svůj lid z jeho hříchů.

1.Janova 3x5: A víte, že on se zjevil, aby odstranil naše hříchy, a hříchu v něm není.

Lukáš 24x47: v jeho jménu se bude zvěstovat pokání na odpuštění hříchů všem národům, počínajíc Jeruzalémem.

Marek 10x45 [PetruNZ]Tak jako Syn člověka nepřišel, aby si nechal sloužit, ale aby sloužil a svým životem aby vykoupil mnoho lidí.«>

1.Jan.3x8: Kdo však se dopouští hříchu je z ďábla, protože ďábel od počátku hřeší. Proto se zjevil Syn Boží, aby zmařil činy ďáblovy.

Kdyby židé v Ježíše uvěřili a přijali jej, nemusel by se nechat židy zavraždit na kříži, a mohl se stát Králem a Pánem a tak by svou pravdou, kterou hlásal usmířil židy a jediného pravého Boha Otce. Proto až do konce věřil v to, že nezemře, i když se během života od Otce dozvěděl, že pokud zemře tak třetího dne bude vzkříšen Otcem z mrtvých. A v Getsemánské zahradě prosil Boha Otce, aby nemusel zemřít, ale ať se naplní jeho vůle.

...Kniha Židům jasně říká, že bez vylití krve není odpuštění (9:22), hříchy lidí, spáchaných za Nové smlouvy by se podle Tvého pojetí musely v budoucnu řešit opět obětí Krista. On se ale obětoval pouze jednou.

Pokud by židé přijali Krista pak by se o žádném prolití krve nepsalo a případným hříšníkům by stačilo prosit o odpuštnění a činit pokání.
V nové smlouvě jsou hříchy odpouštěny Ježíšem ve svatyni svatých jeho krví za předpokladu, že daný hříšník prosí za odpuštění, činí pokání a již znovu stejně nehřeší. Zatímco Ježíš zemřel přímo za hříchy spáchané jen za staré smlouvy tak u nové smlouvy musí svévolný hříšník prosit navíc za odpuštění hříchů a činit pokání, jinak je prolitá krev Ježíše vnesena do svatyně svatých neplatná. a on není očištěn a nejsou mu odpuštěny hříchy což je podmínkou spasení.

mikim
Príspevky: 2261
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44

Re: BOŽIE MENO

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

Hosť napísal: 27 Apr 2020, 19:01
Ano zemřel, ale nikde nečtu, že by Pán Ježíš zemřel za naše budoucí hříchy, tím by podporoval u nás jedině další hřích, ty neznáš tento verš(e)?
ČEP: Židům 9:15 Proto je Kristus prostředníkem nové smlouvy, aby ti, kdo jsou od Boha povoláni, přijali věčné dědictví, které jim bylo zaslíbeno - neboť jeho smrt přinesla vykoupení z hříchů, spáchaných za první smlouvy.
List Židům mluví o Kristu, jako ručiteli nové smlouvy (7:22),na rozdíl od pozemských kněží je nesmrtelný (7:24).Je prostředníkem lepší smlouvy(8:6). Protože ale krev ovcí a kozlů nemohla očistit svědomí (9:6), tak Ježíš vstoupil se svou krví do nejsvětější svatyně (9:12) a tak nám zajistil věčné vykoupení.
Kristus svou obětí udělal dvě věci najednou-vykoupil hříchy, spáchané za 1. smlouvy (9:15) a zároveň se tím stal prostředníkem nové smlouvy pro všechny (9:15). Jde tedy o oběť za Starou smlouvu, kde se hříchy nedokonale očišťovaly krví zvířat a také o oběť za Novou smlouvu, kde krev zvířat není potřeba.
Obětoval se proto pouze jednou (9:28), aby sňal hříchy mnohých, tedy těch, kdo na něj čekají.
Spasení tedy bylo dokonáno na kříži.
Ježíš také říká čiňte pokání, proč by to učil, kdyby již zemřel za naše budoucí hříchy?:
To, že Kristus zemřel za všechny hříchy, všech lidí (objektivně), nemusí znamenat nic pro toho, kdo tuto oběť nepřijme (subjektivně). Odpuštění hříchů je proces, kdy si člověk pod vlivem Ducha uvědomí svůj hřích, vyzná ho, činí pokání a následně je ujištěn, že hříchy mu byly odpuštěny, že Kristus za ně již zaplatil.
Kniha Židům jasně říká, že bez vylití krve není odpuštění (9:22), hříchy lidí, spáchaných za Nové smlouvy by se podle Tvého pojetí musely v budoucnu řešit opět obětí Krista. On se ale obětoval pouze jednou.
Sám to píšeš v této pasáži :
pokud budeme hřešit i nadále tak na nás Ježíšova krev, kterou jednou provždy pro nás vylil, aby nám zajistil věčný život (Žid 9.12) a zprostil nás svou krví z hříchů (Zj. 1.5.), nebude mít nakonec žádný účinek:
Ano, i když Kristus již zaplatil za naše hříchy, pokud oběť nepřijmeme, nebude mít nakonec spásný účinek.Nemusí se zpochybňovat, že Kristus zemřel za všechny hříchy, všech dob a lidí, protože to není rozhodující. Zásadní je, jak konkrétní člověk naloží s touto skutečností.
Bůh JHVH svého Syna nikdy nevyvýšil nad své jméno JHVH, to zůstane vždy na prvním místě pro nás pro všechna a jméno člověka Pána Ježíše Krista na druhém místě pro nás pro všechny a o tom je věčný život:
Tato teze nemá oporu v NZ. Tam se jméno JHVH ani nevyskytuje, v některých případech je JHVH vztaženo na Krista (Řím 10:13). Bůh nedal jiné jméno pro spásu, než jméno Ježíše Krista. O žádném druhém místě jména Kristus či vyvýšení jména JHVH není v NZ zmínka.
...Bůh JHVH svého Syna nikdy nevyvýšil nad své jméno JHVH, to zůstane vždy na prvním místě pro nás pro všechna a jméno člověka Pána Ježíše Krista na druhém místě pro nás pro všechny a o tom je věčný život:
Tato teze nemá oporu v NZ. Tam se jméno JHVH ani nevyskytuje, v některých případech je JHVH vztaženo na Krista (Řím 10:13). Bůh nedal jiné jméno pro spásu, než jméno Ježíše Krista. O žádném druhém místě jména Kristus či vyvýšení jména JHVH není v NZ zmínka.

The Original Aramaic Bible in Plain English (2010) by David Bauscher, a self-published English translation of the New Testament, from the Aramaic of The Peshitta New Testament with a translation of the ancient Aramaic Peshitta version of Psalms & Proverbs, contains the word "JEHOVAH" approximately 239 times in the New ...
Původní aramejská bible v prosté angličtině (2010) Davida Bauschera, samostatně vydávaný anglický překlad Nového zákona, z aramejštiny Peshitta Nový zákon s překladem starověké aramejské Peshitta verze Psalms & Proverbs, obsahuje slovo "JEHOVAH" přibližně 239krát v novém ...
https://www.google.cz/search?client=op ... 8&oe=UTF-8


https://wit-resources.s3.amazonaws.com/Peshittant.pdf
kousek překladu z 8 strany:

„Jehova“ se používá k překladu aramejského „MarYah“, což je Aramejština pro hebrejštinu - „Hospodin“, a vždy odkazuje na Božstvo. Toto jméno, velmi zajímavé je, že se na Ješuu (Ježíše) v Peshitta Novém zákoně alespoň 32 krát! „MarYah“ doslova znamená „PÁN JEHOVAH“. To je nejprve aplikováno na dítě Ježíše v Lukášovi 2:11. Poslední odkaz je v Rev. 22.20.

od str. 12 začíná Matouš...a tučně uvidíte kde je napsáno Lord Jehovah...

A pokud to není pravda, pak musí být Peshitta psaná aramejsky asi podvrh, v což nevěřím...

Viktorrealita
Príspevky: 1376
Dátum registrácie: 30 Sep 2018, 10:46
Kontaktovať používateľa:

Re: BOŽIE MENO

Neprečítaný príspevok od používateľa Viktorrealita »

Hosť napísal: 27 Apr 2020, 19:01 To, že Kristus zemřel za všechny hříchy, všech lidí (objektivně), nemusí znamenat nic pro toho, kdo tuto oběť nepřijme (subjektivně).
Arminianizmom je to tu presiaknuté

A prečo nepríjme, keď ako píšeš je pod vplyvom Svätého Ducha? Nie je to protirečivé? Je! Je pod vplyvom Svätého Ducha, no odolá svojou vôľou pôsobeniu Svätého Ducha a nepríjme? Tak je pod vplyvom, alebo nie je? No a Kristus prelial svojú krv za svoj ľud.

Odpuštění hříchů je proces, kdy si člověk pod vlivem Ducha uvědomí svůj hřích, vyzná ho, činí pokání a následně je ujištěn, že hříchy mu byly odpuštěny, že Kristus za ně již zaplatil.
Človek pod vplyvom Ducha – myslíš Svätého Ducha – Boha, si uvedomí to všetko. OK.

Tak skade plynie presvedčenie, že je to slobodná vôľa človeka, ktorá je prvotná a rozhodujúca , aby si to človek uvedomil? Čo teda skôr pôsobí: vôľa človeka, alebo Boží oživujúci zásah, aby si to človek uvedomil? Ak povieš, že prvotný je Boží uživujúci zásah, aby si to človek mohol uvedomiť, tak naša vôľa je potom na tomto stave uvedomenia predsa závislá a človek už nestojí pred rozhodnutím následovať, nenásledovať. Ak povieš, že prvotná je naša vôľa, ako niečo oživujúce, tak kde je prvotný vplyv Ducha, ktorý jediný oživuje? Predstava, že síce človek je pod vplyvom Ducha - Boha, no Boh potom čaká na jeho vôľu sa pre neho rozhodnúť, je protirečivé.

Ako Otec priťahuje ku Kristu? Odolateľne, alebo neodolateľne? Táto otázka je irelevantná, nakoľko neberie v úvahu to, že vôľa je úplne závislá na stave srdca – vedomí života – či je znovuzrodené srdce, alebo nie je a teda duchovne mŕtve.

Ak srdce nie je znovuzrodené Otcom – neschopné vnímať svetlo Božieho Slova, tak jednoducho človek nechce na svojom stave nič meniť. Vôľa len kopíruje tento duchovne mŕtvy stav. Ak už je znovuzrodené vplyvom a pôsobením Svätého Ducha – oživujúcim zásahom Boha, tak už nestojí pred rozhodnutím odolať, alebo neodolať priťahovaniu Otcom ku Kristu. Predsa už je pritiahnutý, uvedomuje si svoj stav a postavenie v Kristu, činí pokánie atd. Arminianizmus je potom nezmysel! Znovuzrodený predsa už vie, že je dieťaťom Božím a po ničom inom jeho srdce už netúži, len následovať Krista. To je neodolateľné práve z tohto pohľadu. Má nové srdce! Nemá žiadnú pohnútku odolávať pritiahnutiu Otca na nebesiach ku Kristu, lebo už je novým stvorením v Kristu Ježišovi. Je predsa dieťa svojho Otca v nebesiach, ktoré si už uvedomuje svoje postavenie v Kristu.
Nerozhoduje sa uveriť, alebo neuveriť – následovať, alebo nenásledovať, lebo už uveril spasiteľnou vierou, ktorá je darom od Boha.

Je to vždy neodolateľné priťahovanie Otca ku Kristu! A prečo je neodolateľné? No preto, lebo už nemá čo odolávať. Už nerozhoduje staré neveriace srdce – následovať Krista, alebo nenásledovať, lebo neveriace srdce ani nemá záujem ho následovať, ale je tu už nové - znovuzrodené - oživené Otcom a to taktiež nestojí pred otázkou následovať Krista, alebo nenásledovať. Jednoducho ho následuje, lebo je znovuzrodené!

Ak by to všetko bolo na vôli človeka a Boh chce každého a len čaká kedy a kto sa pre neho rozhodne, tak prečo by to všetko bolo napísané? Prečo niekoho chce a dá mu uší a oči , aby počul a videl a niekoho nechce, aby jeho oči videli a uši počuli? Rim 11:8 Zrovna jako je napísané: Bôh im dal ducha hlbokého spánku. oči, aby nevideli, a uši aby nepočuli, až do dnešného dňa.

Niekomu Boh dá uši a oči a niekomu ich nedá. To znamená len jedno, že sa Kristus obetoval len za svoj ľud – svoje ovce. Tým sú dané uši, aby počuli svojho Pastiera a následovali ho.

Mnohí, chú prijsť ku Kristu rôznými zadnými dvierkami, skrz rôzné náboženstvá a pod. No iba tí prichádzajú k pravému Kristu, ktorým Otec na nebesiach v ich srdciach zjavil Krista. Dáva im oči a uši, aby počuli, porozumeli a uverili spasiteľnou vierou.

Ježiš to stále hovorí: Mat 11:15 Kto má uši, aby počul, nech počuje!

Kto dáva tie uši, aby počuli a oči aby videli? Niekto povie, že človek ich má sám zo seba. Písmo tvrdí, že sú mu dané od Otca v nebesiach. Arminianizmus často kľučkuje obojako a to, že Boh pôsobí a čaká kým sa človek rozhodne svojou vôľou príjsť ku Kristu. To ale hrubo protirečí slovám Ježiša Krista, ktorý jasne tvrdí niečo iné a hovorí, že iba ten príde k nemu, komu je to dané od Otca v nebesiach. Dokonca aj Peter, ktorý ho vyznal, tak mu Ježiš oznámil, že telo a krv mu to nezjavili, ale Otec na nebesiach a práve preto je blahoslavený. Jeho učenícu mu hovoria – ale my sme uverili! A Ježiš im odpovedá, prečo práve oni uverili a prečo je medzi nimi aj ten, ktorý ho má zradiť a hovorí: 70... Či som si ja nevyvolil vás dvanástich? A jeden z vás je diabol.

Ostatní “učeníci“, ktorých vlastné pohnútky, prečo chodili z Ježišom boli rôzne, tak ako vidíme odišli a nechodili viacej s ním. To je s veľkej časti predobraz mnohých aj terajších „kresťanov“.
Naposledy upravil/-a Viktorrealita v 29 Apr 2020, 05:52, upravené celkom 1 krát.

ambassador
Príspevky: 2689
Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
Kontaktovať používateľa:

Re: BOŽIE MENO

Neprečítaný príspevok od používateľa ambassador »

Viktorrealita napísal: 28 Apr 2020, 11:36 To ale hrubo protirečí slovám Ježiša Krista, ktorý jasne tvrdí niečo iné a hovorí, že iba ten príde k nemu, komu je to dané od Otca v nebesiach? .
Zajímá mě, kde je napsáno v Bibli to co tvrdíš? To tučně zvýrazněno.

iba ten príde k nemu, komu je to dané od Otca v nebesiach? .

Viktorrealita
Príspevky: 1376
Dátum registrácie: 30 Sep 2018, 10:46
Kontaktovať používateľa:

Re: BOŽIE MENO

Neprečítaný príspevok od používateľa Viktorrealita »

ambassador napísal: 29 Apr 2020, 05:37
Viktorrealita napísal: 28 Apr 2020, 11:36 To ale hrubo protirečí slovám Ježiša Krista, ktorý jasne tvrdí niečo iné a hovorí, že iba ten príde k nemu, komu je to dané od Otca v nebesiach? .
Zajímá mě, kde je napsáno v Bibli to co tvrdíš? To tučně zvýrazněno.

iba ten príde k nemu, komu je to dané od Otca v nebesiach? .
Toľko krát som to tu citoval z Písma. Ide tu o to, že k pravému Kristu priťahuje jedine Otec. Sú to Ježišove ovce, ktoré Otec dáva zo sveta Kristu. Im sú dané oči a uši, aby počuli na hlas svojho Pastiera - Krista. Cudzie ovce čujú na hlas iných pastierov a sú priťahované náboženstvom, falošnými pastiermi atd.

Ak Ježiš povedal, že nikto, tak nikto. Ja som uveril slovám Ježiša Krista! Na tom slove NIKTO a VŠETKO príde, čo mu dá Otec, padá arminianizmus.

Ján6 65A vravel: Preto som vám povedal, že nikto nemôže prijsť ku mne, keby mu to nebolo dané od môjho Otca.

Môžeš si všimnúť, že práve po týchto slovách mnohí učeníci odišli a nechodili viacej s ním: 66Od tej chvíle odišli mnohí z jeho učeníkov nazad a nechodili viacej s ním.

Dokonca aj tí, čo ostali sebachválne povedali: 69a my sme uverili a poznali, že si ty Kristus, ten Syn živého Boha.

Ježiš im na to odpovedá, prečo práve oni uverili a na ich sebachválu odpovedá: 70Ježiš im odpovedal: Či som si ja nevyvolil vás dvanástich? A jeden z vás je diabol.

A dokonca, že jeden z nich ostane , ktorý v neho neverí a jeho pohnútky prečo ostal sú iné - má ho zradiť. Ako vidíme, aj to je dané!

Ján 6:37 Všetko, čo mi dáva Otec, prijde ku mne, a toho, kto prijde ku mne, nevyženiem von.

Ján 6:44 Nikto nemôže prijsť ku mne, keby ho nepritiahol Otec, ktorý ma poslal, a ja ho vzkriesim v posledný deň


Príjde niekto k pravému Kristu a to bez toho, aby ho nepritiahol Otec na nebesiach? Ježiš hovorí, že nikto! Odmietne niekto priťahovanie Otcom na nebesiach a to nejako svojou vôľou? Ježiš hovorí, že všetko, čo mu dáva Otec príde k nemu. Ignorovať slová Ježiša Krista a zbožčiť ľudskú vôľu je pridávanie zásluh človeku. No všetky zásluhy a chvála patrí jedine Bohu!

Ján 14:6 A Ježiš mu povedal: Ja som cesta i pravda i život; nikto neprijde k Otcovi, len skrze mňa
Naposledy upravil/-a Viktorrealita v 29 Apr 2020, 06:54, upravené celkom 1 krát.

ambassador
Príspevky: 2689
Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
Kontaktovať používateľa:

Re: BOŽIE MENO

Neprečítaný príspevok od používateľa ambassador »

Viktorrealita napísal: 29 Apr 2020, 06:00
ambassador napísal: 29 Apr 2020, 05:37
Viktorrealita napísal: 28 Apr 2020, 11:36 To ale hrubo protirečí slovám Ježiša Krista, ktorý jasne tvrdí niečo iné a hovorí, že iba ten príde k nemu, komu je to dané od Otca v nebesiach? .
Zajímá mě, kde je napsáno v Bibli to co tvrdíš? To tučně zvýrazněno.

iba ten príde k nemu, komu je to dané od Otca v nebesiach? .
Toľko krát som to tu citoval z Písma

Ak Ježiš povedal, že nikto, tak nikto. Ja som uveril slovám Ježiša Krista! Na tom slove NIKTO a VŠETKO príde, čo mu dá Otec, padá arminianizmus.

Ján6 65A vravel: Preto som vám povedal, že nikto nemôže prijsť ku mne, keby mu to nebolo dané od môjho Otca.

Môžeš si všimnúť, že práve po týchto slovách mnohí učeníci odišli a nechodili viacej s ním: 66Od tej chvíle odišli mnohí z jeho učeníkov nazad a nechodili viacej s ním.

Dokonca aj tí, čo ostali sebachválne povedali: 69a my sme uverili a poznali, že si ty Kristus, ten Syn živého Boha.

Ježiš im na to odpovedá, prečo práve oni uverili a na ich sebachválu odpovedá: 70Ježiš im odpovedal: Či som si ja nevyvolil vás dvanástich? A jeden z vás je diabol.

A dokonca, že jeden z nich ostane , ktorý v neho neverí a jeho pohnútky prečo ostal sú iné - má ho zradiť. Ako vidíme, aj to je dané!

Ján 6:37 Všetko, čo mi dáva Otec, prijde ku mne, a toho, kto prijde ku mne, nevyženiem von.

Ján 6:44 Nikto nemôže prijsť ku mne, keby ho nepritiahol Otec, ktorý ma poslal, a ja ho vzkriesim v posledný deň


Príjde niekto k pravému Kristu a to bez toho, aby ho nepritiahol Otec na nebesiach? Ježiš hovorí, že nikto! Odmietne niekto priťahovanie Otcom na nebesiach a to nejako svojou vôľou? Ježiš hovorí, že všetko, čo mu dáva Otec príde k nemu. Ignorovať slová Ježiša Krista a zbožčiť ľudskú vôľu je pridávanie zásluh človeku. No všetky zásluhy a chvála patrí jedine Bohu!

Ján 14:6 A Ježiš mu povedal: Ja som cesta i pravda i život; nikto neprijde k Otcovi, len skrze mňa
Nežádal jsem tě o výklad! Pouze jsem chtěl uvést texty o které svá tvrzení opíráš.

Viktorrealita
Príspevky: 1376
Dátum registrácie: 30 Sep 2018, 10:46
Kontaktovať používateľa:

Re: BOŽIE MENO

Neprečítaný príspevok od používateľa Viktorrealita »

ambassador napísal: 29 Apr 2020, 06:54 Nežádal jsem tě o výklad! Pouze jsem chtěl uvést texty o které svá tvrzení opíráš.
Tie texty sú známe. Keď tieto slová Ježiša Krista mnohí počujú, odchádzajú od pravého Krista, ako odišli mnohí učeníci po týchto slovách Ježiša Krista a nechodili viacej s ním. Takto odchádzajú mnohí k náboženstvám a falošným pastierom.

log
Príspevky: 1712
Dátum registrácie: 06 Nov 2017, 06:51
Kontaktovať používateľa:

Re: BOŽIE MENO

Neprečítaný príspevok od používateľa log »

Viktor ma pravdu. Polognosticke evanjelium Jana skutocne obsahuje zaujimave nauky, okrem ineho to, ze nikto nepride k Jezisovi ak to neda Otec a zaroven nikto nepride k Otcovi, ak neuveri v Jezisa.

Este stastie ze sa toho nedozili patriarchovia a proroci lebo by zozeleneli zavistou keby videli ako si Jezis jedneho dna sprivatizoval pristup k Bohu. Uz to vyvrcholilo ked Jezis prehlasil o sebe:
" Kto mna miluje, toho si iste zamiluje Otec."

mikim
Príspevky: 2261
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44

Re: BOŽIE MENO

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

log napísal: 29 Apr 2020, 07:22 Viktor ma pravdu. Polognosticke evanjelium Jana skutocne obsahuje zaujimave nauky, okrem ineho to, ze nikto nepride k Jezisovi ak to neda Otec a zaroven nikto nepride k Otcovi, ak neuveri v Jezisa.

Este stastie ze sa toho nedozili patriarchovia a proroci lebo by zozeleneli zavistou keby videli ako si Jezis jedneho dna sprivatizoval pristup k Bohu. Uz to vyvrcholilo ked Jezis prehlasil o sebe:
" Kto mna miluje, toho si iste zamiluje Otec."
..."Viktor má pravdu"...
...Děláš si prdel? :) Jinak to evangelium Jana je fakt dost ovlivněné gnosticcismem, ale mnohem horší jsou podle mnohé bajky ap. Pavla, které se staví přímo proti tvrzení Ježíše a které nasbíral na svých cestách a pak je prezentoval jako "pravdu boží".

K jedinému pravému Bohu přicházíme skrze Ježíše, ale můžeme k němu svobodně přistupovat třeba i napřímo bez Ježíše (když ho třeba neznáme), protože i tak nás uslyší viz modlitba Kornéliuse přímo k Bohu Otci JHVH a potvrzení andělem, že tuto modlitbu Bůh JHVH vyslyšel.

Je dobré si prostudovat čemu věří Arminiáni (jedni kalvinisté) a Kalvinisté (jiní kalvinisté) ti jiní jsou podle mně totálně praštěni:
https://www.apologet.cz/?q=articles/id/ ... us-prehled

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní