Fero napísal: ↑07 Mar 2018, 00:09
mikim napísal: ↑10 Feb 2018, 15:48
ambassador napísal: ↑10 Feb 2018, 15:08
Následovníci Ježíše Krista se mohou stávati pokornější a laskavější, dá se říci, že v nich přebývá Duch Kristův. Jen když je pro ně
jediným vzorem Kristus. V mysli jim zní Kristova slova vůči odpůrcům, kteří ho přivedli ke kříži.
Přes otevřenou řeč zůstal Kristus důstojným představitelem Boha. Štěpán jednal podobně, modlil se v závěru za ty, kteří na něm vykonali ukamenování. Jestliže v době míru se nedovedeme ovládat, jak by to mohlo být v kritických a vyhrocených situacích a zde je jen diskuze. Nenávist vůči druhým zatemní pohled na vlastní stav srdce, které zůstane nedotčeno láskou Ježíše Krista. Zdá se, že boj za doktríny je spalující a přináší adrenalin do života, to je jediné co možná naplňuje bojovníky za "pravdu". Ap. Pavel byl jedním z takových bojovníků v první fázi svého života. V druhé fázi došlo k radikální změně, zastánce doktrin se stal misionářem Ježíše Krista.
Kde je stálá potřeba jakékoliv téma dokazovat citáty z písemností EGW, tam je něco nezdravé a hraničí to s kultem osobnosti.
...Zdá se, že boj za doktríny je spalující a přináší adrenalin do života, to je jediné co možná naplňuje bojovníky za "pravdu".
Žalmy 36:6 Hospodine, až do nebes milosrdenství tvé, pravda tvá až do nejvyšších oblaků.
Žalmy 40:11 Spravedlnosti tvé neukryl jsem u prostřed srdce svého,
pravdu tvou a spasení tvé vypravoval jsem, nezatajil jsem milosrdenství tvého a pravdy tvé v shromáždění velikém.
Žalmy 119:86
Všecka přikázaní tvá jsou pravda; bez příčiny mi se protiví, spomoziž mi.
Žalmy 119:142 Spravedlnost tvá jest spravedlnost věčná,
a zákon tvůj pravda.
Žalmy 119:151 Ty blíže jsi, Hospodine;
nebo všecka přikázaní tvá jsou pravda.
Přísloví 8:7 Jistě žeť pravdu zvěstují ústa má, a ohavností jest rtům mým bezbožnost. (např. zachovávání neděle)
Přísloví 12:22 Ohavností jsou Hospodinu rtové lživí,
ale ti, jenž činí pravdu, líbí se jemu.
Zacharjáš 8:16 Tyto pak věci jsou, kteréž činiti budete:
Mluvte pravdu každý s bližním svým, pravý a pokojný soud vynášejte v branách svých.
Jan 8:32 A poznáte pravdu, a pravda vás vysvobodí.
Římanům 1:18
Zjevuje se zajisté hněv Boží s nebe proti každé bezbožnosti a nepravosti lidí, pravdu Boží v nepravosti zadržujících.
Pevný základ
„Ale však pevný základ Boží stojí, maje znamení toto: Znáť Pán ty, kteříž jsou jeho, a: Odstup od nepravosti každý, kdož vzývá jméno Kristovo.“ (2Tim 2,19)
Pán bude mít lid ryzí jako ocel a s vírou pevnou jako žulová skála. Mají být na světě Jeho svědky, Jeho zástupci ke konání zvláštního, slavného díla v den Jeho přípravy. …
Kazatelé, kteří se vší horlivostí a opravdovostí kázali pravdu, mohou odpadnout a připojit se k řadám našich nepřátel, ale obrátí se tím Boží pravda v lež? „Ale však,“ praví apoštol, „pevný základ Boží stojí.“ Víra i pocity lidí se mohou měnit, ale Boží pravda nikdy. …
To, že máme pravdu, je stejně jisté, jako že Bůh žije; a satan s celým svým uměním a ďábelskou mocí nemůže Boží pravdu změnit v lež. Zatímco tento veliký nepřítel se bude ze všech sil pokoušet zbavit Slovo Boží jeho moci, pravda musí vzejít jako hořící pochodeň.
Pán nás vyvolil a učinil nás předmětem svého předivného milosrdenství.
Máme být okouzleni žvaněním odpadlíků? Rozhodneme se stanout po boku satana a jeho zástupů? Máme se připojit k přestupníkům Božího Zákona? Nechť je raději naší modlitbou: „Pane, polož nepřátelství mezi mne a hada!“ Nejsme-li v nepřátelství s jeho skutky temna, ovíjí se kolem nás mocnými smyčkami svého hadího těla a jeho jedovatý zub je každou chvíli připraven uštknout naše srdce. Měli bychom ho pokládat za úhlavního nepřítele. Musíme se mu postavit ve jménu Kristově. Naším úkolem je stále vpřed. … Nechť se všichni, kdož vzývají jméno Kristovo, odějí zbrojí spravedlnosti. …
Nastal čas, kdy musíme každý vědět, proč věříme tak, jak věříme. … Položme si pro sebe dobrý základ pro budoucí čas, abychom se mohli pevně chopit věčného života. Nemusíme pracovat ve své vlastní síle, ale v síle našeho zmrtvýchvstalého Pána. Co učiníme a k čemu se odvážíme pro Ježíše? (4T 594-597).
http://www.ellenwhiteova.cz/maranatha-p ... ad/search/
mikim...zákon platí, ale keby nás pred ním nechránila Kristova obeť, ktorá bola pripravená už pred založením sveta, tak sme všetci mŕtvi...pretože nie sme schopní dodržať zákon...ak ty si schopný dodržať zákon, tak Ježiš umrel zbytočne
Fero "nelži", to, že Ty nedokážeš zachovávat ani ten základ Desatera přikázání ještě neznamená, že ho nedokážou zachovávat ostatní křesťané, kteří jej z lásky a protože milují Boha a Písmo, které nás k zachovávání Božích přikázání vybízí, zachovávají po vzoru Ježíše Krista a díky moci Boží, která je s nimi a pomáhá jim přikázání zachovávat, protože sám ve své síle člověk nezmůže podle Písma nic udělat a zachovat dokonale.
Ježíš nezemřel kvůli tomu, že my jsme nebo nejsme schopni zachovávat Desatero. To je úplný nesmysl.
A pokud ho zachováváme (i když můžeme samozřejmě občas klopýtnout, ale to neznamená, že se nebudeme snažit ho zachovávat, protože to
má vliv na naše spasení milostí, které je i tímto zachováváním přikázání zcela bez debat podle Písma podmíněno a budeme jimi souzeni), tak zachováváme
všech deset přikázání + další přidaná Ježíšova přikázání "povinně z lásky k Bohu" a další z Mojžíšova zákona, které platí dodnes a je vhodné je zachovávat, zachováváme nepovinně, resp. jejich zachovávání nemá nejspíše vliv na naše spasení.
[CEP2001] Jk 2:10 Kdo by totiž zachoval celý zákon, a jen v jednom přikázání klopýtl, provinil se proti všem.
Zákon Desatera přináší také úžitek znovuzrozeným tak, že drží na uzdě jejich zkaženost tím, že zakazuje hřích.
[KB1613] Jk 2:11 Ten zajisté, kterýž řekl: Nesesmilníš, takéť řekl: Nezabiješ. Pakli bys nesesmilnil, ale zabil bys, učiněn jsi přestupníkem zákona.
[KB1613] Jk 2:12 Tak mluvte, a tak čiňte, jako ti, kteříž podlé zákona svobody souzeni býti máte.
Ať se nám neztratí ze zřetele jasná pravda, která je obsažená v těchto verších.
Toto je ten zákon, podle kterého budeme souzeni! Jakub nezanechává prostor pro pochybnosti o tom, o jaký zákon se jedná. Cituje dvě z desatera přikázání. A všimněte si, jak definuje tento zákon jako celek. Konstatuje, že jsme odpovědní za zachovávání celého zákona. A kolik přikázání je obsaženo v „celém zákoně“? Deset! Čeho se dopustíme, když porušíme jediné z těchto deseti? Jakub jasně odpovídá – přestoupíme zákon. A právě tak je hřích charakterizován v Bibli (1 J 3x4).
Boží zákon je měřítkem pro občany jeho království a chování člověka k tomuto zákonu rozhoduje, bude-li Bohem přijat, anebo zavržen.
[KB1613] 1 J 5:3 Nebo toť je láska Boží, abychom přikázaní jeho ostříhali; a přikázaní jeho nejsou těžká.
[NBK] Zj 11:19 Tehdy se otevřel Boží chrám v nebi a v jeho chrámu byla vidět truhla jeho smlouvy. A nastalo veliké blýskání, hlasy a hromobití, zemětřesení a veliké krupobití.
Přemýšlejte o tom chvíli. Jan tu píše o reálném místě, které bylo vzorem pro starozákonní systém (Ex25x21,22). Tady je skutečný Kněz, skutečný Prostředník a v truhle smlouvy skutečné desatero přikázání. Zamysleme se nad tím. Pokud byl zákon, který je v truhle smlouvy, zrušen, Ježíš se přimlouvá za přestoupení neplatného zákona! Pamatujte, že Jan viděl tuto nebeskou scénu mnoho let po Ježíšově ukřižování. Ta truhla je tam i teď! Je v trůnní místnosti samotného Boha, nad ní je trůn milosti, kde Ježíš slouží svou krví, aby mohly být vymazány naše hříchy. Hřích je stále tím, čím byl vždy (přestoupením zákona). Není divu, že trůn milosti je umístěn právě nad porušeným zákonem.
Pokud odstraníme truhlu smlouvy obsahující Boží zákon, odejmeme základ Božího trůnu, Boží vlády. Odňali bychom i zákon, kterým je definován a souzen hřích. Pokud by nebyl i dnes platný zákon Desatera, nebylo by přestoupení a nebyla by tedy ani potřeba Spasitele!
Pokud je truhla smlouvy obsahující desatero v nebeské svatyni, pokud se právě nad ní klene trůn milosti, nezbývá ani kousek důkazu proti platnosti Božího zákona. Pravda je, že každý člověk bude souzen na základě tohoto věčného zákona, který tvoří základ Boží vlády.
V první zmínce o sobotě v Ex 16 je sobota nazvána zkouškou, testem. Klíčové slovo posledního konfliktu ve zjevení je „uctívání“. První válka na světě byla o uctívání a stejně tak bude i poslední (srov Gn 4. kap a Zj 16. kap). Ze Zj. 13. kap lze vidět, že první čtyři přikázání budou v centru závěrečného konfliktu: svět uctívá šelmu (1. přikázání), vytváří obraz šelmy (2. přikázání), rouhá se Božímu jménu (3. přikázání) a vzdává čest stvoření (šelmě) místo Stvořiteli (4. přikázání). Proto ti, kteří jsou věrní, zachovávají Boží přikázání i víru Ježíšovu. Proto je 4. přikázání citováno ve Zj 14,7. Poslušnost Boží vůli zjevené v Písmu bude důkazem loajality k evangeliu.
Pečetí šelmy je charakter satana a pečetí Boha je charakter Krista (viz Zj 14,1), ale každá pečeť bude mít své pozemské znamení. Opakovaně je v Písmu jako toto znamení deklarována sobota (viz Ex 31 a Ez 2),(D. Ford)
KB1613] Ř 13:8 Žádnému nebývejte nic dlužni, než to, abyste se vespolek milovali. Nebo kdož miluje bližního, zákon naplnil.
[KB1613] Ř 13:9 Poněvadž to přikázaní: Nesesmilníš, nezabiješ, neukradneš, nepromluvíš křivého svědectví, nepožádáš, a jestli které jiné přikázaní, v tomto slovu se zavírá: Milovati budeš bližního svého jako sebe samého.
[KB1613] Ř 13:10 Láska bližnímu zle neučiní, a protož plnost zákona jest láska.
Bůh, jelikož je Bůh lásky, vytvořil zákon na lásce založený.
Když dodržujeme Jeho přikázání, skrze moc Svatého Ducha konajícího v nás, dokazujeme tím naši lásku k Bohu (dodržováním prvních čtyř přikázání) a k našemu bližnímu (dodržováním posledních šesti). U čtvrtého lásku Bohu i lásku bližnímu, protože ho nenutí pracovat v sobotu.
Bez elektřiny, plynu se v sobotu obejdu, klidně budu ohřívat jídlo na příručním plynovém vařiči nachystaném dopředu, pokud bych musel.
Takže nikoho nenutím, aby kvůli mne v sobotu nutně pracoval. To, že někdo v sobotu pracuje ve službách je jen jeho vlastní rozhodnutí, pokud chce porušovat Desatero a já s tím nemám nic společného, i když jsem spotřebitel elektřiny a plynu v sobotu, ale tu si umím klidně vypnout či zastavit přímo v bytě a její dodávky nutně nepotřebuji na ten jeden sobotní svatý den, takže rozhodně nenutím nikoho se svých bližních v sobotu pracovat, je to jen jeho rozhodnutí v tento den pracovat za peníze jako jakýkoliv jiný den a já za něj nenesu žádnou zodpovědnost a 4. přikázání neporušuji.
Ale to jsme tady v jiných diskuzích už několikrát vše rozebírali.