Bludiště omylů a chyb lidského myšlení.

Diskusia o všetkom ostatnom.
ambassador
Príspevky: 2689
Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
Kontaktovať používateľa:

Re: Bludiště omylů a chyb lidského myšlení.

Neprečítaný príspevok od používateľa ambassador »

Kdo tě nutí číst mé komentáře? Kdo tě nutí odpovídat na mé myšlenky?

ambassador
Príspevky: 2689
Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
Kontaktovať používateľa:

Re: Bludiště omylů a chyb lidského myšlení.

Neprečítaný príspevok od používateľa ambassador »

V čase se později ukáže jestli jsi se přidal na správnou
či nesprávnou stranu a nebo jestli by bylo moudřejší mlčení, případně.........
Prílohy
img.obrazky.jpg

Lída Rohalová
Príspevky: 911
Dátum registrácie: 10 Jan 2017, 10:40
Kontaktovať používateľa:

Re: Bludiště omylů a chyb lidského myšlení.

Neprečítaný príspevok od používateľa Lída Rohalová »

Pokání je důležitější než matematika tzv. "prorockých výpočtů".
Kdo příliš počítá, může mu uniknout potřeba vyznávat své hříchy a prosit za odpuštění.

Všimněme si, že všichni proroci, včetně Daniele (ač není zařazen do Proroků, ale Ježíš o něm mluví jako prorokovi), volají lidi k pokání a vyznávají hříchy.
Kolik debat jste ve sboru slyšeli ohledně roku 1844 a kolik debat ohledně vyznávání hříchů?

9. kapitola Daniele je inspirativní, ale začíná vyznáváním hříchů, končí návštěvou anděla s vysvětlením poselství.
Chceme-li (nejen) v době koronaviru zažívat "návštěvy andělů", pokání je vstupní brána do nebeského království, nikoli matematika.

log
Príspevky: 1712
Dátum registrácie: 06 Nov 2017, 06:51
Kontaktovať používateľa:

Re: Bludiště omylů a chyb lidského myšlení.

Neprečítaný príspevok od používateľa log »

Lída Rohalová napísal: 16 Mar 2020, 11:56 Pokání je důležitější než matematika tzv. "prorockých výpočtů".
Kdo příliš počítá, může mu uniknout potřeba vyznávat své hříchy a prosit za odpuštění.

Všimněme si, že všichni proroci, včetně Daniele (ač není zařazen do Proroků, ale Ježíš o něm mluví jako prorokovi), volají lidi k pokání a vyznávají hříchy.
Kolik debat jste ve sboru slyšeli ohledně roku 1844 a kolik debat ohledně vyznávání hříchů?

9. kapitola Daniele je inspirativní, ale začíná vyznáváním hříchů, končí návštěvou anděla s vysvětlením poselství.
Chceme-li (nejen) v době koronaviru zažívat "návštěvy andělů", pokání je vstupní brána do nebeského království, nikoli matematika.
On ale nevyznava vlastne hriechy, ale hriechy naroda proti Mojzisovmu zakonu. Aj vo vasom zbore tak vyznavate hriechy? Alebo ste si vymysleli nieco ine? Myslel som ze ste paulisti a ziaden zakon neuznavate, uz vobec nie ten Mojzisov. Predsa paulisti nie su pod ziadnym zakonom tak z coho cinite pokanie ?

Lída Rohalová
Príspevky: 911
Dátum registrácie: 10 Jan 2017, 10:40
Kontaktovať používateľa:

Re: Bludiště omylů a chyb lidského myšlení.

Neprečítaný príspevok od používateľa Lída Rohalová »

log napísal: 16 Mar 2020, 12:15
Lída Rohalová napísal: 16 Mar 2020, 11:56 Pokání je důležitější než matematika tzv. "prorockých výpočtů".
Kdo příliš počítá, může mu uniknout potřeba vyznávat své hříchy a prosit za odpuštění.

Všimněme si, že všichni proroci, včetně Daniele (ač není zařazen do Proroků, ale Ježíš o něm mluví jako prorokovi), volají lidi k pokání a vyznávají hříchy.
Kolik debat jste ve sboru slyšeli ohledně roku 1844 a kolik debat ohledně vyznávání hříchů?

9. kapitola Daniele je inspirativní, ale začíná vyznáváním hříchů, končí návštěvou anděla s vysvětlením poselství.
Chceme-li (nejen) v době koronaviru zažívat "návštěvy andělů", pokání je vstupní brána do nebeského království, nikoli matematika.
On ale nevyznava vlastne hriechy, ale hriechy naroda proti Mojzisovmu zakonu. Aj vo vasom zbore tak vyznavate hriechy? Alebo ste si vymysleli nieco ine? Myslel som ze ste paulisti a ziaden zakon neuznavate, uz vobec nie ten Mojzisov. Predsa paulisti nie su pod ziadnym zakonom tak z coho cinite pokanie ?
Mé komentáře píšu jen za sebe, nereprezentuji žádnou církev, jsou to jen mé osobní názory.

Jako věřící si mezi sebou vyznáváme hříchy. Pokud se to vyznávání děje v rámci sboru či skupinky, nebudu to psát přeci na internet :)

Jinak obecně v globále vyznávání hříchů myslím nepatří mezi nejsilnější "křesťanské disciplíny", ač je to "disciplína" základní. Tuto "disciplínu" na mnoha místech vytlačily jiné formy suplující vztah s Bohem např. představa "chození do sboru" jako základ spasení. Už jsem psala, že v evangelikálním prostředí je tato myšlenka častá, ale neříká se nahlas. Jen může být hluboce "vrytá" do osobního přesvědčení. Samozřejmě to tak není všude, avšak není to ani ojedinělá myšlenka.

Osobně si myslím, že např. v tomto mají katolíci trochu výhodu, protože se umějí osobně ztišit a být "v samotě s Bohem". A opět to neznamená, že to umějí jen katolíci, to umí i řada protestantů. Ale u katolíků je to, zdá se mi, výraznější. Ber to tak, že píšu jen svůj pohled, někdo jiný na to může mít jiný názor, protože žije v jiném prostředí. Takže i když jsou bohoslužby "zavřené", církev to přežije a může dojít i k "renesanci" protestantismu, který se příliš upnul na "budovy".

Mojžíšův zákon vnímají křesťané různě. Ani Pavel ho nezavrhoval, ale vysvětloval jeho funkci, že vede k cíli a tím je Kristus. V "prvotní" církvi existovalo hodně frakcí, které měly k zákonu odlišný vztah. V křesťanství i dnes taktéž existuje mnoho "tradic". K žádné jsem se doposud nepřihlásila, protože si z mnoha z nich beru to dobré a podle mého soudu podstatné. Každá má své silné a slabé stránky. Pokud se přihlásím k nějakému proudu, bude to proud, který v sobě obsahuje nejvíc prvků, se kterými souhlasím. Mám to tak, že ty tradice vnímám jako projevy zbožnosti a něco, co se osvědčilo v průběhu časů, ale něco může časem zastarávat.

Přihlášení se k nějakému proudu v současnosti blokuje pár věcí a uvidím, jak se vyřeší. Zatím je čas. Já se hlásím k Ježíši Kristu, který je nad všemi tradicemi, ale v řadě z nich je schopen působit a nějak se projevovat i v dílčích projevech zbožnosti. Zmiňoval jsi paulismus, s tím nemám problém. Církev, kde jsem zatím tak jaksi "nejvíc doma" a mám tam zázemí (jenže to i v jiných, tak babo raď :)), je různorodá. Jeden sbor vede k milosti, druhý spíše k mojžíšovskému zákonu.

Z čeho činit pokání? Pokání činí člověk celý život, Duch Svatý mu objasňuje, co je třeba napravit a kde to nebylo OK. Můžou to být i ty samé věci, které vyznával Daniel. Život ve svobodě totiž není životem v "neřesti", Ježíš své požadavky na "morální" život ještě více zpřísňuje než jak tomu bylo v SZ.

Daniel byl vůbec obdivuhodný muž. Byl přemístěn do cizí země a za jeho neústupností vůči cizím modlám bylo Danielovo rozhodnutí ctít Hospodina v každé situaci. Dále jeho modlitební zvyky, protože to byl muž modlitby.

V 9. kapitole Daniel vyznává hříchy lidu, ale také svůj:

20 Ještě jsem rozmlouval a modlil se, vyznával hřích svůj i hřích Izraele, svého lidu, a předkládal Hospodinu, svému Bohu své prosby o smilování za svatou horu Boží,


Na Danielovi je sympatické, že do toho "lidu" zahrnuje i sebe, protože mluví v množném čísle - zhřešili jsme, páchali jsme zlo atd.
Jej, a teď bych psala litanie, ale nemám na to čas, tak jen shrnu, jak jsem viděla knihu Daniel dříve a jak ji vidím teď.

Kdysi jsem se soustředila na ty výpočty, které tvořily jádro této knihy i v rámci tzv. vyučování církve. Dále jsem se soustředila na tu sochu, na ty říše a na to KDO, CO, JAK, KDY. Jsou to legitimní otázky a ani ty výpočty tam nejsou jen tak, ale nejsou to otázky podstatné.
Podstatné je, že Daniel vidí v Božím soudu Boha jako toho, který je milosrdný a toho se dovolává v 9. kapitole v 18. verši:

18 Nakloň, můj Bože, své ucho a slyš, otevři své oči a viz, jak jsme zpustošeni my i město, které se nazývá tvým jménem. Vždyť ne pro své spravedlivé činy ti předkládáme své prosby o smilování, ale pro tvé velké slitování.


Další věcí je, že při těžkých situacích se Daniel okamžitě modlí. Nepanikaří, ale modlí se. On dělá jen to, na co byl zvyklý a je to pro něj úplně přirozené. Takže můj výtěžek z knihy Daniel je ten, že Bůh je milosrdný soudce a slyší modlitby nejen svého lidu, ale i modlitby jednotlivců. Pokání je naprostý základ života i v době křesťanské církve, nejen v dobách Danielových, věrného židovského mládence.

A nyní Tě Bůh ochránil od mých litanií, neboť již musím jít "po svém" :)

ambassador
Príspevky: 2689
Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
Kontaktovať používateľa:

Re: Bludiště omylů a chyb lidského myšlení.

Neprečítaný príspevok od používateľa ambassador »

Říká se, že smích je koření života.

Přesto je radikální rozdíl mezi smíchem a výsměchem.

Dokonce se říká:
"Kdo se směje naposled, ten se směje nejlépe (nejdéle)."

Kdo se to jen bude smát naposled?

Kdo si počká, ten se dočká.

Hosť

Re: Bludiště omylů a chyb lidského myšlení.

Neprečítaný príspevok od používateľa Hosť »

ambassador napísal: 21 Mar 2020, 07:47Kdo se to jen bude smát naposled?
Septik CASD.

ambassador
Príspevky: 2689
Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
Kontaktovať používateľa:

Re: Bludiště omylů a chyb lidského myšlení.

Neprečítaný príspevok od používateľa ambassador »

Hosť napísal: 21 Mar 2020, 13:11
ambassador napísal: 21 Mar 2020, 07:47Kdo se to jen bude smát naposled?
Septik CASD.
Dobrý septik je velmi užitečné zařízení, zabraňuje znečištění pitné vody.
Jen jsem nepochopil tu spojitost s casd.

Neregistrovaný

Re: Bludiště omylů a chyb lidského myšlení.

Neprečítaný príspevok od používateľa Neregistrovaný »

Septik alebo skeptik?

ambassador
Príspevky: 2689
Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
Kontaktovať používateľa:

Re: Bludiště omylů a chyb lidského myšlení.

Neprečítaný príspevok od používateľa ambassador »

Hosť napísal: 21 Mar 2020, 18:58Septik alebo skeptik?
Tak nevím jestli je potřeba vysvětlovat rozdíl mezi septikem a skeptikem?
Zde nejde jen o jedno písmenko navíc a nebo méně.
Nebylo by to jen maření času a nošení dříví do lesa?

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Google [Bot] a 4 neregistrovaní