"Hoste" předesílám, že pokud nezačneš poctivě reagovat na mé odpovědi a podněty, považuji jakoukoliv vzájemnou debatu za marnění času a nebudu v ní pokračovat.
Hosť napísal: ↑04 Apr 2020, 14:38
Zdá se, že se za ty 3-4 lety posunul, připomenu některé jeho starší příspěvky:
Stále se posunuji, pozná(vá)ní je u mě neukončený proces.
Hosť napísal: ↑04 Apr 2020, 14:38
Je zajímavé, že plně se ke gnosi přihlásil teď.
Pochop "hoste", pokud v gnosi nalézám pravdivé myšlenky a ideje, nedělá to ze mě člena nějakého hnutí, nebo snad "neognostika". Nemusím se k ničemu hlásit, jsem svobodný, to je podstata gnose.
Hosť napísal: ↑04 Apr 2020, 14:38
To samozřejmě pravda není, je to lež. Člověk byl stvořen jako rozumná bytost
Když už jsi začal vytrhávat některé mé starší příspěvky, tak by sis je mohl alespoň pořádně přečíst:
Realista napsal: To je ale v protikladu s dalším křesťanským předpokladem, že člověk byl stvořen Bohem jako rozumná bytost.
Hosť napísal: ↑04 Apr 2020, 14:38
Fyzické zlo je údajně iluzí, no, snad se tedy nebude Realista rmoutit, když opilý řidič porazí jeho děti-vždyť stvořený svět je iluze a zlo taky.
Možná jsem se v lecčem posunul, ale to co jsem napsal před lety, stále platí. Ve
vztahu k duchovní podstatě světa je vše hmotné iluzí. Veškerá hmota podléhá změnám, je pomíjivá, bezpodstatná. Vztah ducha ke hmotě je asi takový jako vztah věčnosti k časnosti. Nejde o iluzi ve smyslu kouzelnického triku. Mám tělo, nejsem však tělem, vztahuji sebe k duchu. Jsi darebák "hoste", pokud do této debaty zatahuješ mé děti.
Hosť napísal: ↑04 Apr 2020, 14:38
A gnoze není rozhodně zdroj křesťanství, naopak, je namířena naprosto proti křesťanství, snaží se dát "poznání" na místo Ježíše, člověka na místo Boha.
Gnose tu byla už před křesťanstvím. Jak postupně došlo k adopci gnostických myšlenek do vznikajícího křesťanství ukazují už jen spisy samotných církevních otců a jejich zlomyslné, nesmyslné a protiřečící si pomluvy gnostiků (nemravnost, tajné zasvěcenectví), ze kterých křesťanská apologetika dodnes čerpá. Tím není vyloučeno, že se nikdy nevyskytly nebo nevyskytují upadlé formy "gnose" jako mix gnose a křesťanství nebo judaismu. Neodpověděl jsi "hoste", zda jsi pročetl protikacířské spisy Ireneje, Klementa Alexandrijského nebo Hyppolyta... Mimochodem po celé dějiny křesťanství byla gnose brutálně potírána a byla zde snaha ji vykořenit a zcela zničit.
Hosť napísal: ↑04 Apr 2020, 14:38
Píšeš o mravním zákonu v sobě samém-co to je? je-li to zákon, jaká má podobu, jak rozlišíš, co se dobré a co ne?
Kdyby si pozorně a poctivě četl mé odpovědi, tak bys to již věděl:
Dobro je vše co buduje mír a pokoj mezi lidmi a vytváří harmonický životní prostor. Je úkolem člověka vytvářet prostor pro mír uprostřed přírodního boje o přežití, neboť původ člověka je nebeský (shora). Pravda je shoda tvrzení se skutečností, v širším smyslu skutečnost sama o sobě. Láska v nejvyšším smyslu je nesobeckost, vyjadřuje vztah k sobě a ke světu nezakalený potřebami ega a jeho gravitací. Měřítka pro dobrého člověka jsem popsal jasně. Vztahuje sám sebe k dobru, pravdě a lásce ne ke zlu, lži a nenávisti - tedy ke kriminalitě.
Budoval snad nacismus mír a pokoj mezi lidmi? Co to používáš za argumenty "hoste"? Pokud nemáš srdce "na pravém místě", tak Ti zákony k ničemu nepomohou. Zloděj snad nezná zákony? Neví, že krádež je proti zákonu? Člověk, který vztahuje sám sebe k dobru, rozpozná bez váhání, že krádež není prostředkem pro budování míru a pokoje mezi lidmi aniž by musel kdy zákony studovat. Tak ostatně zákony vznikly, totiž jako vnější kodifikace vnitřních kvalit dokonalého člověka.
Hosť napísal: ↑04 Apr 2020, 14:38
prakticky všechny falešné nauky tvrdí, že se člověk může stát bohem a mít nesmrtelnost, to provází lidstvo od počátku.
Klasické nepochopení gnose a východní školy, která vůbec nemá představu nějakého Boha jako hybatele dění, tak se těžko může gnostik chtít takovým Bohem stát. Vždyť to vůbec nedává smysl, bylo by to zcela proti podstatě gnose. Gnostik vede pravý život tady a teď - v tom je jeho "nesmrtelnost", neboť vztahuje sám sebe k věčně jsoucím hodnotám ducha a tak může stát rovně, na rozdíl od světského člověka, který je vždy natočený po směru převládajícího větru ve společnosti! Gnostik netouží po nesmrtelnosti těla, vždyť by to byla věčná tortura, je nesmrtelný duchem. Spasení, vzkříšení těla a podobné nápady - to je váš problém, tím se gnostik nezaobírá.