Klastorny zivot

Diskusia o všetkom ostatnom.
log
Príspevky: 1712
Dátum registrácie: 06 Nov 2017, 06:51
Kontaktovať používateľa:

Re: Klastorny zivot

Neprečítaný príspevok od používateľa log »

Hosťujúci napísal: 16 Sep 2018, 21:50
Fakt ma to nikdy nenapadlo že Adventizmus je vlastne kláštorný život bez kláštora. Vlastný deň, vlastná strava, vlastných 28 vieroučných bodov, vlastná dovolenka (biblický týžden a pod.) A už pár týždnov ma volá Ludo Činčala na stretnutie na Štrbskom Plese, bude sa preberať dobrá téma "Hľadá sa otec" http://www.domadobre.eu/ ale pravdu povediac masochista nie som aby som v uzavretom priestore strávil s adventistami 4 dni, stačí mi sobota 4 hodiny. Potom ideme zo synom na hríby aby sme prišli aj na iné myšlienky.
No ak bol syn pocaty sexualnym sposobom, potom to velmi klastorne s Tebou nevyzera.
Lebo v klastore sa krizia iba bylinky (ine-f8/klastorny-zivot-t849-20.html#p9520), deti nie.

Lída Rohalová
Príspevky: 911
Dátum registrácie: 10 Jan 2017, 10:40
Kontaktovať používateľa:

Re: Klastorny zivot

Neprečítaný príspevok od používateľa Lída Rohalová »

Klášterní život je možné brát jako omezení, nebo jako naplnění.
Do kláštera se dá utéci před "světem", nebo se v něm dá prohloubit vztah s Bohem.
V klášteře je možné být nešťastný, či radostný.

Vše záleží na úhlu pohledu.

Mám možnost jezdit často ve vlaku s řeholními sestrami.
Co mě vždycky na nich fascinovalo, že z nich vyzařovala duševní pohoda a radost.
Je to i ve chvílích, kdy si před nimi mládež odplivne a paroduje modlitbu.

Četla jsem nějaký článek, jak sestra popisovala krizi víry, když se dostala do kláštera. Krizi překonala a teď je za to vděčná.
Novic/novicka se mají možnost s životem řádu nejprve seznámit v tzv. noviciátu. Kdo se rozhodne, že to pro něho není, může svobodně odejít. Jedna ze sester prohlásila, že to není žádná ostuda, když člověk odejde. Ale ten člověk si to zkusil a ví zcela jistě, že to pro něho není, nemusí se již trápit pochybnostmi, že to zkusit měl.

Některé sestry pracují, to záleží na řádu.

Nevnímám lidi v klášterech jako nedospělé jedince, vnímám je přesně naopak. Rozhodnutí pro klášter musí být zralé rozhodnutí a ten člověk prochází dlouhým procesem rozhodování. Do kláštera se nemůže nikdo povolat sám, to by nemělo dlouhého trvání.
Za mnohými sestrami docházejí obyčejní lidé z vesnice, zejména když prožívají nějakou krizi, a ony tam jsou pro ně. Některé kláštery umožňují veřejnosti na chvíli tam pobýt a účastnit se jejich života, pokud to tito lidé chtějí.

To, že je to na sestrách/mniších vidět, že jsou jiní, může být výhodou i nevýhodou.
Kláštery nám mohou umožnit vidět, že na světě není jen konzum a mamon, ale i jiné věci, a jsou lidé, kteří je praktikují.
To samozřejmě nejsou jen katolické řády, ale mluvím o tom, protože ty jsou vidět.

Myšlenku klášterů bych podpořila. Nemyslím si, že by se tato myšlenka v protestantských círvích uchytila, a jestli, tak to bude hudba daleké budoucnosti. Podpořila bych to proto, že věřím, že do kláštera povolává Bůh, a je jedno, jaký je to řád - https://www.cirkev.cz/cs/rady. Někteří lidé jsou pro tento život jako stvoření.
Řeholníci mohou být užitečnější než mnohý vlažný křesťan, na němž nikdo nepozná, že křesťanem je.

Vykládejte někomu, koho povolal Bůh k takovému životu a on na to kladně odpověděl, že má chybné pojetí své zbožnosti a že je nedospělým jedincem. Vždy záleží na pohnutkách, proč tam člověk je a od toho se vše odvíjí. Stejně tak jako u členů CASD, záleží vše na pohnutkách, proč tam jsou.

Když jsem ještě byla na Teologickém semináři, někteří studenti špatně nesli umístění budovy mimo prostředí lidí. Připadali si tam jako v ponorce, ze které jsme jednou týdně vypluli sloužit do sboru. Někteří říkali, že je to tam jako v klášteře. A to do jisté míry asi bylo, protože ženy jsme tam byly jen dvě (aspoň), tehdy tam bylo převážně jen mužské osazenstvo. Ty ženy, co docházely učit, se nepočítaly. Někteří studenti takové prostředí těžko nesli, ale ti, co vstupují do klášterů, jsou tam dobrovolně. Pokud tam jsou nedobrovolně, je to tristní. Neznám takový případ, ale to neznamená, že neexistuje, i kláštery mají svou temnou historii.

Mám za to, že Ježíš byl ve své službě "úspěšný", protože měl neustálé spojení s Otcem, ať už v samotě, nebo mezi lidmi.
Duchovně ztišit se nemusí člověk jen v klášteře, lze to všude. Ale klášter je na toto dobrým místem. Když se bavím s bývalými katolíky, schází jim v protestantských církvích liturgie a rádi vzpomínají na svou bývalou denominaci. To je pro mě poměrně zajímavé ve srovnání např. s bývalými adventisty, SJ a s bývalými členy menších církví. Samozřejmě, neplatí to paušálně.

Když jsem měla období a cítila jsem se sama, napadlo mne, že si zajdu do kostela pohovořit s knězem. Nakonec jsem to neudělala, ale toto mne napadlo jako první. Jako protestantku mě asi mělo napadnout, že bych si promluvila s kazatelem. Ale v té hlavě to bylo jinak a bylo to pro mě tak přirozené. Jednou jsem si u ohně povídala s bývalým katolíkem a byl to pro obě strany obohacující rozhovor. Ty mám i s ateisty, protestanty, ale chci vyzdvihnout, že i mezi katolíky takoví lidé existují.

Neregistrovaný

Re: Klastorny zivot

Neprečítaný príspevok od používateľa Neregistrovaný »

Klášterní život je možné brát jako omezení, nebo jako naplnění.Do kláštera se dá utéci před "světem", nebo se v něm dá prohloubit vztah s Bohem.V klášteře je možné být nešťastný, či radostný.
Kláštery byly zakládány s nesprávnými úmysly, ale Bůh je i uvnitř těchto budov. Vždy je to omezení, protože ve zdi je brána, která se zamyká. Kristus nevedl k útěku před světem a budováním klášterů.
Nevnímám lidi v klášterech jako nedospělé jedince, vnímám je přesně naopak. Rozhodnutí pro klášter musí být zralé rozhodnutí a ten člověk prochází dlouhým procesem rozhodování.
Nejvíce záleží na motivaci, proč vstupuji, tam se může ukázat, že dotyčný má nesprávné představy o Bohu. Klášter většinu "energie" spotřebuje pro sebe, jedinci se soustřeďují na svoji víru více, než na službu, čest vyjímkám. Často jde o útěk před sebou samým s nadějí, že klášter naplní jejich život.
Kláštery nám mohou umožnit vidět, že na světě není jen konzum a mamon, ale i jiné věci, a jsou lidé, kteří je praktikují.
To samozřejmě nejsou jen katolické řády, ale mluvím o tom, protože ty jsou vidět.
Na to, abych viděl, že svět není pouze konzum, klášter nepotřebuji. Lidé v klášterech nejsou "duchovnější", protože se odřekli mamonu světa, utekli před realitou namísto, aby se s ní naučili žít. Tím nemyslím ztotožnit se s ní.
Oni jsou i jiné, než katolické řády? Snad je tím myšleno pravoslavné, ovšem to je také "katolicismus", jen východního typu.
Podpořila bych to proto, že věřím, že do kláštera povolává Bůh, a je jedno, jaký je to řád
Bůh do řádu nepovolává, řády nebyly v SZ, ani v prvotní církvi. Navíc je zřejmé, že jsou mezi řády veliké rozdíly - jistě je rozdíl řádu dona Bosca a jezuitů, inkvizitoři byli hlavně dominikáni, zatímco františkáni žebrali...kdyby nepřišly společenské změny, byli bychom pod mocí řádů dodnes. Proč by měly řády, s kterými měla společnost hroznou zkušenost, znova růst a působit? Možná se někteří ještě dožijeme, že se budeme muset znovu zpovídat nějakému členu Tovaryšstva Ježíšova.
Vykládejte někomu, koho povolal Bůh k takovému životu a on na to kladně odpověděl, že má chybné pojetí své zbožnosti a že je nedospělým jedincem. Vždy záleží na pohnutkách, proč tam člověk je a od toho se vše odvíjí. Stejně tak jako u členů CASD, záleží vše na pohnutkách, proč tam jsou.
Je to o poznání, pokud člověk nemá základ Písmo a nemá zkušenost s vedením Ducha, myslí si, že ho k tomu Bůh povolal.V Písmu o tom nic není, spíše varování o lidech, kteří třeba budou zakazovat ženit se a jíst pokrmy, které Bůh stvořil..prostě snaha druhé ovládat.A ještě dobrovolně do takového zařízení vstoupit? Většinou také chybí kritická zkušenost a poučení z historie. Na pohnutkách skutečně záleží nejvíce, to je pravda, na to je třeba se ptát.

Tomáš Plechatýý

Re: Klastorny zivot

Neprečítaný príspevok od používateľa Tomáš Plechatýý »

V SZ byl řád Nazírů, jehož nejznámějším zasvěcencem byl asi Samson, který ale všechna pravidla porušoval.

Dalším zasvěcencem byl Jan Křtitel.

Nás na Teologickém semináři na sázavě v církevních dějinách učili pokud si dobře pamatuji, že Rozmachem křesťanství které začalo být najednou ,,cool" pro římské pohany (poté co přestalo být pronásledováno a naopak bylo státem odškodněno) a jak do církve začal přibývat velký počet lidí, často ne zcela obrácených, tak do církve začaly pronikat i dřívější zvyky těchto lidí, které ale neměli s křesťanským životem co dělat.

Původní křesťané, kteří se k té víře hlásili i v době útlaku byli najednou v menšině a časem jejich pojetí zbožnosti bylo v nesouladu s ,,většinou".

A tak aby nevznikaly neshody, odsunula se část těchto zbožných křesťanů na odlehlejší místa, kde dál žili a uchovali si svůj křesťanský styl života.

Svým způsobem podobné jednání jako když David odešel z Izraele po dobu Saulova pronásledování nebo když Byl Eliáš povolán po jistou dobu pryč z Izraele.

Pokud má jít o dočasný exil po dobu více generací pak ovšem nechápu celibát.

ambassador
Príspevky: 2689
Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
Kontaktovať používateľa:

Re: Klastorny zivot

Neprečítaný príspevok od používateľa ambassador »

Log "Nikto nespochybnuje existenciu cirkevneho radu. Ale mnissky rad je velmi odlisny":
- nemas rodinu rodina je daný řád
- nemas manzela "manželem" je řád
- zdielas klastor s inymi mnichmi sdílíš církev s jinými členy
- zdielas majetok a peniaze s inymi mnichmi podílíš se na společném "majetku" církve desátky a dary
- pracujes v charitativnej sfere alebo ucis alebo varis pivo i v církvi se pracuje v různých oblastech života jen vařit pivo je
zakázané
- zriekas sa svetskeho prostredia zříkáš se světského života
- zijes v komunite také žiješ v (křesťanské) komunitě
- riadi ta nejaky mnissky otec/matka také jsou v církvi "ředitelé"
- vela sa modlis jsi vyzýván k modlitbám a k návštěvám modlitebním
shromážděním
- byvas v klastore býváš doma a docházíš do klášterního prostředí, podle toho
vytváříš malý domácí klášter

log
Príspevky: 1712
Dátum registrácie: 06 Nov 2017, 06:51
Kontaktovať používateľa:

Re: Klastorny zivot

Neprečítaný príspevok od používateľa log »

ambassador napísal: 18 Sep 2018, 06:46 Log "Nikto nespochybnuje existenciu cirkevneho radu. Ale mnissky rad je velmi odlisny":
- nemas rodinu rodina je daný řád
- nemas manzela "manželem" je řád
- zdielas klastor s inymi mnichmi sdílíš církev s jinými členy
- zdielas majetok a peniaze s inymi mnichmi podílíš se na společném "majetku" církve desátky a dary
- pracujes v charitativnej sfere alebo ucis alebo varis pivo i v církvi se pracuje v různých oblastech života jen vařit pivo je
zakázané
- zriekas sa svetskeho prostredia zříkáš se světského života
- zijes v komunite také žiješ v (křesťanské) komunitě
- riadi ta nejaky mnissky otec/matka také jsou v církvi "ředitelé"
- vela sa modlis jsi vyzýván k modlitbám a k návštěvám modlitebním
shromážděním
- byvas v klastore býváš doma a docházíš do klášterního prostředí, podle toho
vytváříš malý domácí klášter
Slova maju vyznamy. Mozes ich prevracat naruby a mat pocit ze si velky filozof. Mozes dokonca ist na ulicu a pozerat na asfalt, na ludi, na auta, na semafory, na vtaky, na krysy, na odpadkove kose a pritom si stale omielat to svoje - toto nie je odpadkovy kos, ale klastor, toto nie je asfalt ale rad. Ak to pojde len v Tvojej hlave, je to fajn, ak to zacnes ale hovorit nahlas, mozno Ta skor ci neskor niekam odvezu.

Jiří Kupka
Príspevky: 123
Dátum registrácie: 24 Sep 2016, 21:26
Kontaktovať používateľa:

Re: Klastorny zivot

Neprečítaný príspevok od používateľa Jiří Kupka »

V katolické církvi existuje něco, čemu se říká "třetí řád". Jsou to ženáči, vdovy ... , kteří žijí běžným životem, ale jsou členy některého řeholního společenství. V podstatě se ve svém životě snaží naplňovat ideály, kterými žije i řeholní společenství, jehož jsou členy.

Ambasador má pravdu v tom, že CASD (tradiční) je podobná ŘÁDU - věroučné články (pravidla), křestní slib ... to je řehole se vším všudy. Ale není to KLÁŠTERní život, v tom dávám za pravdu Logovi. Je to jen třetí ŘÁD, první (mužský) a druhý (ženský) řád nemá uvnitř CASD analogii.

Lída Rohalová
Príspevky: 911
Dátum registrácie: 10 Jan 2017, 10:40
Kontaktovať používateľa:

Re: Klastorny zivot

Neprečítaný príspevok od používateľa Lída Rohalová »

LR napísal:Klášterní život je možné brát jako omezení, nebo jako naplnění.Do kláštera se dá utéci před "světem", nebo se v něm dá prohloubit vztah s Bohem.V klášteře je možné být nešťastný, či radostný.
H napísal:Kláštery byly zakládány s nesprávnými úmysly, ale Bůh je i uvnitř těchto budov. Vždy je to omezení, protože ve zdi je brána, která se zamyká. Kristus nevedl k útěku před světem a budováním klášterů.
Omezení, nebo naplnění? Mám za to, že záleží na jedinci, jak to bere. Uzamknutá brána nebrání vnitřní svobodě. Doma se také zamykám. Na semináři nás v budobě v 22:00 zakódovali a bylo. Chlapci na chatkách měli volnější režim :). Ale nic jsme nenamítaly, jelikož jsme tam byly dobrovolně.

Pán Ježíš působil "ve světě" mezi lidmi. Samotu však nutně potřeboval, protože v samotě se rodí to, co mohu předat jiným. Nedostatek samoty způsobuje "vyhoření" ve službě. Souhlasím, že Ježíšovým posláním nebylo zakládat kláštery. Katolické kláštery jsou pozdějšího data a jsou spojeny s tradicí církve. Je možná nesprávná pohnutka založení kláštera důvodem pro jeho zrušení, nebo je lepší koncept kláštera transformovat?

Církev CASD vznikla na teologickém omylu, ale Bůh je i uvnitř této církve. Je tento teologický omyl důvodem pro zrušení CASD, nebo je lepší koncept CASD transformovat?

To není provokace, to je příměr, který mě napadl, protože tuto otázku si kladu delší dobu.
LR napísal:Nevnímám lidi v klášterech jako nedospělé jedince, vnímám je přesně naopak. Rozhodnutí pro klášter musí být zralé rozhodnutí a ten člověk prochází dlouhým procesem rozhodování.
H napísal:Nejvíce záleží na motivaci, proč vstupuji, tam se může ukázat, že dotyčný má nesprávné představy o Bohu. Klášter většinu "energie" spotřebuje pro sebe, jedinci se soustřeďují na svoji víru více, než na službu, čest vyjímkám. Často jde o útěk před sebou samým s nadějí, že klášter naplní jejich život.
Je pouze dobře, pokud se i pomocí kláštera rozkryjí nesprávné představy o Bohu. Poznání sebe sama je nejcennější poznání, které existuje. Člověk pak zjistí, jak na tom skutečně je, a že potřebuje pomoc. Má motivace vstupu do CASD také nebyla ok a jsem ráda, že jsem si to už dávněji dokázala s Boží pomocí zanalyzovat. Tomáš to tu někde výstižně popsal, jak EGO jásá. Přesto nepodsouvám mým učitelům špatné pohnutky (a ani Tomáš ne), učili, čemu věřili. Je ale pravdou, že učitelé mají větší zodpovědnost než běžní členové.

Někdy může jít i útěk před sebou samým, ale na tom místě by to měl člověk rozpoznat, poněvadž času na to má dost. Pokud člověk není naplněn Bohem, nenaplní ho ani manžel/manželka, dítě, nový mobil, zaměstnání, ba ani služba - práce pro Boha - ne. Cílem musí být Bůh sám a to u řeholníků vidím.

Výsledkem tohoto "manželství s Bohem" je i služba, která je vidět na veřejnosti. Některé řády v tomto působí více, jiné se více věnují modlitbě a vnitřnímu životu. Dnes už řády nacházejí nové formy uplatnění, protože i společnost se mění a řády na to reagují. Dnes už řeholníci mohou vést např. prodejny nebo restaurace, kromě toho se starají o mládež či pečují o nemocné.
LR napísal:Kláštery nám mohou umožnit vidět, že na světě není jen konzum a mamon, ale i jiné věci, a jsou lidé, kteří je praktikují.
To samozřejmě nejsou jen katolické řády, ale mluvím o tom, protože ty jsou vidět.
H napísal:Na to, abych viděl, že svět není pouze konzum, klášter nepotřebuji. Lidé v klášterech nejsou "duchovnější", protože se odřekli mamonu světa, utekli před realitou namísto, aby se s ní naučili žít. Tím nemyslím ztotožnit se s ní.
Také nepotřebuji klášter na to, abych viděla, že svět není pouze konzum. To člověk pozná ve svém srdci, pokud ho jen trochu poslouchá. Člověk je stvořen k uctívání. Může uctívat Boha nebo sebe nebo něco jiného.

Nemusí být duchovnější člověk, který v každé větě používá slovo Pán, Bůh či Ježíš. Nemusí být duchovnější ani člověk v klášteře, ani ten, který se zřekne pro království Boží sexuality. Já pouze poukazuji, že i klášter nám může poukázat na to, co je důležité. V jistém smyslu může být i klášter určitou formou "provokace" konzumní společnosti.

Nemyslím si, že všichni lidé v klášteře utekli před realitou. Řada z nich se jich právě tam s realitou střetla. Vidím jako důležité i trochu poznat "katolickou spiritualitu", ač se s ní nemusím ztotožnit.
LR napísal:To samozřejmě nejsou jen katolické řády, ale mluvím o tom, protože ty jsou vidět.
H napísal:Oni jsou i jiné, než katolické řády? Snad je tím myšleno pravoslavné, ovšem to je také "katolicismus", jen východního typu.
Tím jsem myslela, že nejen katolické řády ukazují na podstatné věci. Takže na podstatné věci může ukazovat i křesťan protestant. Pokud tím žije, bude to na něm vidět. Katolický řád je pouze jen viditelnější ve zhmotněné budově a možná povědomí veřejnosti.
LR napísal:Podpořila bych to proto, že věřím, že do kláštera povolává Bůh, a je jedno, jaký je to řád
H napísal:Bůh do řádu nepovolává, řády nebyly v SZ, ani v prvotní církvi. Navíc je zřejmé, že jsou mezi řády veliké rozdíly - jistě je rozdíl řádu dona Bosca a jezuitů, inkvizitoři byli hlavně dominikáni, zatímco františkáni žebrali...kdyby nepřišly společenské změny, byli bychom pod mocí řádů dodnes. Proč by měly řády, s kterými měla společnost hroznou zkušenost, znova růst a působit? Možná se někteří ještě dožijeme, že se budeme muset znovu zpovídat nějakému členu Tovaryšstva Ježíšova.
Nesouhlasím s tím, že Bůh do řádu nepovolává, protože to není v Písmu.

Bůh nesouhlasil s tím, aby měli Izraelci krále, ale přesto jde s nimi v této situaci dál a "přizpůsobuje" se jim. Vydává jim pravidla pro fungování krále. Optimálním systémem měla být teokracie, Izrael si zvolil krále podle zvyků okolních národů. Vláda špatného krále přinesla pohromu, vláda dobrého požehnání.

Když Pán Ježíš vyslal učedníky na cesty, měli křísit mrtvé, uzdravovat nemocné, očišťovat malomocné, vyhánět démony. Někteří misionáři to tak dále dělají, ale např. v adventismu se hlavní misie děje prodejem knih. Pán Ježíš neříkal, že máme jít a prodávat knihy. Přesto, ač nerada, musím říct, že i tuto službu si Pán někdy použije k dobrému, i když to není Jeho původní plán. Pán Ježíš ani neříká - běžte, založte tam sanatorium. A přesto služeb sanatorií dnes rádi využíváme.

A tak dále.

Mezi řády jsou rozdíly, jistě. Některé jsou více zaměřené na službu, jiné na modlitbu. Salesiáni jsou pověstní péčí o mládež na okraji společnosti, Milosrdní bratři se starají o nemocné, jezuité mají na starosti pastorační péči o studující mládež. Myslím, že v současnosti jsou jezuité největším mužským řeholním řádem. Současný papež František pochází z Tovaryšstva Ježíšova. Zdá se, že tento řád stále roste navzdory skutečné minulosti i mýtům o něm panujícím.

Pro odlehčení: Tento řád vznikl také jako reakce na reformaci. Přesto jezuité v reformaci sami pokračují, viz níže :)

http://www.jesuit.cz/clanek.php?id=1626
LR napísal:Vykládejte někomu, koho povolal Bůh k takovému životu a on na to kladně odpověděl, že má chybné pojetí své zbožnosti a že je nedospělým jedincem. Vždy záleží na pohnutkách, proč tam člověk je a od toho se vše odvíjí. Stejně tak jako u členů CASD, záleží vše na pohnutkách, proč tam jsou.
H napísal:Je to o poznání, pokud člověk nemá základ Písmo a nemá zkušenost s vedením Ducha, myslí si, že ho k tomu Bůh povolal.V Písmu o tom nic není, spíše varování o lidech, kteří třeba budou zakazovat ženit se a jíst pokrmy, které Bůh stvořil..prostě snaha druhé ovládat.A ještě dobrovolně do takového zařízení vstoupit? Většinou také chybí kritická zkušenost a poučení z historie. Na pohnutkách skutečně záleží nejvíce, to je pravda, na to je třeba se ptát.
Nemyslím si, že všichni členové a členky řádu neznají Písmo či nemají zkušenost s Duchem Svatým. Možná to může být právě naopak, protože v době rozhodování o procesu začlenění se do řádu tyto věci mají pro zúčastněné mnohem větší váhu. Je třeba též vzpomenout, že katolík se neřídí systémem Sola scriptura, ale má též úctu k tradici, kterou protestatné často úplně opomíjejí a svádějí vše na ŘKC. Ale dějiny ŘKC jsou i našimi dějinami, ač se hlásíme k protestantismu, který má též své kostlivce ve skříni. Martin Luther si kdysi posteskl, že kdyby věděl, k čemu reformace povede, snad by se býval vrátil ke koncilům.

Dále je třeba též nezapírat mocenské snahy katolické církve.

Vsuvka - co se týče celibátu - tak primární problém s jeho opuštěním je ten, že katolíci nechtějí mít rozvedené faráře :).
Skandály katolické církve se zneužitými dětmi jsou tristní a jsou neomluvitelné. Na druhé straně je též třeba říct, že do médií se už často nedostanou procesy očištěného kléru od falešných obvinění a že tento problém mají i protestantské církve. Ale o tom už nám protestantské církve mlčí.

Pokud někdo vstupuje do zařízení kláštera, zná interní předpisy a souhlasí s nimi, to je dobrovolný proces.

Co se týče historie, souhlasím s tím, že je třeba se jí zabývat, aby se neopakovaly špatné zkušenosti. Vždy budeme mít možnost se dovzdělávat (i díky mnichům, díky kterým se zachovala cenná literatura). Je ale lepší čerpat z protestantského nebo katolického zdroje? Který je objektivnější a méně nestranný?

Slovo na závěr: Děkuji, Hoste, za slušnou argumentaci. Proto odpovídám. Ráda budu pokračovat i dál, ale nebudu teď nějakou dobu k dispozici. Fórum na cestách sleduji, a dáli Pán, vrátím se.

ambassador
Príspevky: 2689
Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
Kontaktovať používateľa:

Nikdy neříkej nikdy.... dokud jsi nepřeskočil.

Neprečítaný príspevok od používateľa ambassador »

Snad mysl každého člověka je poznamenaná nebo deformovaná profesí. To se následně projevuje
stylem našich poznámek, myšlenek nebo nějakou "potřebou".
Logos: "Měl jsem známého, který byl tělem i duší strojař. O nich je známo, že se pohybují
v přísné tolerancí velmi odlišné od tolerance stavařů":
Jednou přišel do práce a postěžoval si: "Ti zedníci jsou fušeři dělali mě potěr podlahy a na jedné straně ho mají o desetinu propadlý....... " To není vymyšlené, je to skutečný příběh.

Jinými slovy: "Klášterní život se v diskuzi nemůže pohybovat ve strojní toleranci."
Jsou určité nápadné rysy, které nastiňují, že je tu určitá míra podobnosti.
Zaseknout se na budově a rezolutně odmítat hrubé črty životního stylu je poněkud zvláštní.
V nadsázce řečeno: "Komunismus v Číně není komunismus, protože pravý komunismus může být jen na území rozkládajícím se v nějaké přesně definované zeměpisné poloze.
Nejsem si jistý, jestli je možné ideovou myšlenku uzavřít do přesně ohraničeného prostoru -kláštera.
Za mě je docela možné provozovat ideu klášterního života bez přesně definované budovy.
V nadsázce několik otázek pro "klášterní strojaře":
Kolik oken může mít klášter, aby v něm ještě mohl být klášterní život?
Jakou velikost oken volit, aby nedošlo k oční kontaminaci se zlem?
Jak silné zdi kláštera postavit, aby dovnitř nepronikl hluk hříšného světa, který by narušil svatost
dobrovolných "vězňů" kláštera?
V případě vyjití z kláštera je zřejmě nutná chemická očista duše. Má to už někdo promyšleno, jak by taková očistná kabinka měla vypadat?

log
Príspevky: 1712
Dátum registrácie: 06 Nov 2017, 06:51
Kontaktovať používateľa:

Re: Nikdy neříkej nikdy.... dokud jsi nepřeskočil.

Neprečítaný príspevok od používateľa log »

ambassador napísal: 19 Sep 2018, 06:44 Kolik oken může mít klášter, aby v něm ještě mohl být klášterní život?
Jakou velikost oken volit, aby nedošlo k oční kontaminaci se zlem?
Jak silné zdi kláštera postavit, aby dovnitř nepronikl hluk hříšného světa, který by narušil svatost
dobrovolných "vězňů" kláštera?
V případě vyjití z kláštera je zřejmě nutná chemická očista duše. Má to už někdo promyšleno, jak by taková očistná kabinka měla vypadat?
Pytas sa akoby si chcel vymysliet klastor po prvy krat v historii ludstva. V Tvojej krajine i na svete uz ale existuju tisice klastorov. Nevymyslaj uz vymyslene. Urob si niekedy cas a pekny vylet a chod sa pozriet nazivo na niektore z nich. Odpovede na Tvoje otazky sa Ti budu vynarat rovno pred ocami.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 6 neregistrovaných