Bludiště omylů a chyb lidského myšlení.
-
- Príspevky: 2689
- Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
- Kontaktovať používateľa:
Re: Bludiště omylů a chyb lidského myšlení.
Školní známky nemusí být vždy známkou vědomostí. Ne každý učitel snáší a uznává žáka, který by ho mohl převyšovat.
Dobrým příkladem by mohl být i Albert Einstein.
Dobrým příkladem by mohl být i Albert Einstein.
Re: Bludiště omylů a chyb lidského myšlení.
Souhlasím že, ne každý zkousne, když ho předčí žák, ale Einstein není dobrý příklad.
Jeho jméno je synonymem génia. Zároveň se o nejslavnějším fyzikovi všech dob říká, že ve škole nebyl žádný premiant a že dokonce propadal z matematiky. Jaký ve skutečnosti byl Albert Einstein student?
..............................
Jedničky z fyzikálního praktika, šestky z algebry
Vraťme se ale k raným létům Einsteinova života a otázce, jaký byl žák a student. Není pravda, že by Einstein měl ve škole pětky, tedy rozhodně ne tak, jak je chápeme my. Ve švýcarském klasifikačním systému je totiž nejlepší známkou 6 a nejhorší naopak 1. Einsteinovy známky byly vždy vysoké, a to i přesto, že se nerad učil. Vadilo mu memorování látky a kázeň, kterou učitelé vyžadovali.
V roce 1895, když bylo Einsteinovi 16 let, přihlásil se na švýcarskou univerzitu ETH v Curychu, u přijímací zkoušky ale neuspěl. Nutno však podotknout, že se na univerzitu hlásil ještě v době, kdy studoval střední školu, tedy o rok a půl dříve, než bylo běžné. Poté, co řádně dokončil celé středoškolské studium, byl na univerzitu přijat bez přijímací zkoušky.
Na posledním středoškolském vysvědčení Alberta Einsteina najdeme z algebry, geometrie i fyziky známku 6, tedy nejvyšší možnou klasifikaci. Nejhůř mu šla francouzština, ze které dostal za 3. I na vysoké škole si vedl velmi dobře. V půlce studia měl v porovnání s ostatními spolužáky nejlepší studijní průměr. Není tedy pravda, že by Einsteinovi nešla matematika. Existuje ale předmět, se kterým měl během vysokoškolského studia problémy. A to je fyzikální praktikum. Ve výpisu Einsteinových známek dokonce najdeme poznámku profesora, že praktikum nenavštěvuje, a proto získal vůbec nejhorší možnou známku 1.
Zdroj:
https://www.matfyz.cz/clanky/einsteinovo-vysvedceni
Jeho jméno je synonymem génia. Zároveň se o nejslavnějším fyzikovi všech dob říká, že ve škole nebyl žádný premiant a že dokonce propadal z matematiky. Jaký ve skutečnosti byl Albert Einstein student?
..............................
Jedničky z fyzikálního praktika, šestky z algebry
Vraťme se ale k raným létům Einsteinova života a otázce, jaký byl žák a student. Není pravda, že by Einstein měl ve škole pětky, tedy rozhodně ne tak, jak je chápeme my. Ve švýcarském klasifikačním systému je totiž nejlepší známkou 6 a nejhorší naopak 1. Einsteinovy známky byly vždy vysoké, a to i přesto, že se nerad učil. Vadilo mu memorování látky a kázeň, kterou učitelé vyžadovali.
V roce 1895, když bylo Einsteinovi 16 let, přihlásil se na švýcarskou univerzitu ETH v Curychu, u přijímací zkoušky ale neuspěl. Nutno však podotknout, že se na univerzitu hlásil ještě v době, kdy studoval střední školu, tedy o rok a půl dříve, než bylo běžné. Poté, co řádně dokončil celé středoškolské studium, byl na univerzitu přijat bez přijímací zkoušky.
Na posledním středoškolském vysvědčení Alberta Einsteina najdeme z algebry, geometrie i fyziky známku 6, tedy nejvyšší možnou klasifikaci. Nejhůř mu šla francouzština, ze které dostal za 3. I na vysoké škole si vedl velmi dobře. V půlce studia měl v porovnání s ostatními spolužáky nejlepší studijní průměr. Není tedy pravda, že by Einsteinovi nešla matematika. Existuje ale předmět, se kterým měl během vysokoškolského studia problémy. A to je fyzikální praktikum. Ve výpisu Einsteinových známek dokonce najdeme poznámku profesora, že praktikum nenavštěvuje, a proto získal vůbec nejhorší možnou známku 1.
Zdroj:
https://www.matfyz.cz/clanky/einsteinovo-vysvedceni
-
- Príspevky: 2689
- Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
- Kontaktovať používateľa:
Re: Bludiště omylů a chyb lidského myšlení.
Mezi "je dobrým příkladem" a "mohl by být ..." bude asi nějaký rozdíl. Ta druhá verze není kategorická, vede k tomu, že v jeho životě nějaké drobné stopy mohou být. Každopádně doslovnost je vždy ke škodě, může nám uniknout to jádro. Ne vždy jsou nadaní jedinci oceněni ve své době. Někdy se tak stane, ale jindy je to jen posmrtné ocenění. Někdy je otázkou, který životopis je blíže pravdivějšímu popisu.
-
- Príspevky: 2689
- Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
- Kontaktovať používateľa:
13 komnata
Mladý muž oslovil na ulici starého učitele mezi kolemjdoucími.
Přistoupil ke staříkovi a zeptal se:
- Pane učiteli, pamatujte si na mě? Byl jsem Vašim studentem.
- Ano, pamatuji si tě jako třeťáka. A co teď vlastně děláš?
- Učím.
- Zajímavé! A co tě vedlo k volbě této profese?
- Ne co, ale kdo. Byl jste to právě Vy.
- Zajímalo by mě tedy, čim jsem tě vlastně ovlivnil?
- Opravdu nevíte? Dovolte mi, abych Vám to připomenul. Jednou přišel můj spolužák do třídy s krásnými hodinkami na ruce, které mu dali rodiče. Sundal si je a dal do šuplíku pod stolem. Vždycky jsem snil o tom, že budu mít jednou taky takové hodinky. Neodolal jsem proto a rozhodl jsem se mu je sebrat z jeho stolku. Ten kluk si brzy k Vám přišel v slzách a stěžovat, že mu hodinky ze stolku zmizely. Všechny jste nás tehdy vyzval se slovy: ′′ Kdokoliv jste vzal hodinky patřící tomuto chlapci, ať je prosím ihned vrátí".
Cítil jsem se hodně trapně, ale nechtěl jsem se rozloučit s hodinkami, tak jsem se nepřiznal. Zamířil jste potom ke dveřím, zamkl jste je a řekl nám všem, abychom se postavili podél zdi a čelem ke zdi. Řekl jste pak: ′′Musím nyní zkontrolovat všechny vaše kapsy, pokud je budu kontrolovat, zavřete prosím oči." Poslechli jsme Vás a já jsem cítil, že je to ten nejtrapnější okamžik za dobu mého krátkého života. Chodil jste od studenta ke studentu, z kapsy do kapsy a když jste vytáhl hodinky z mé kapsy, pořád jste se ještě posunoval dál až na úplný konec řady. Potom jste řekl: ,, Tak už je to v pořádku, můžete nyní zase otevřít oči a vrátit se zpět do lavic. Hodinky se už našly a já je nyní vracím jejich majiteli a na tento smutný incident prosím zapomeňme.
Takže jste toho dne zachránil mou čest i mou duši. Neposkvrnil jste mě jako zloděje, lháře nebo darebáka. Dokonce jste se mnou o téhle epizodě ani nikdy nemluvil. Časem jsem pochopil proč. Protože jste opravdový učitel a nechtěl jste tak pošpinit důstojnost, někoho kdo se teprve všechno učí a tak dělá chyby. Proto jste mě motivoval, abych se stal také pedagogem. Chtěl jsem být jednou stejný jako Vy.
. Mladý učitel se poté zeptal:
- Vzhledem k tomu, že jste mě hned poznal, vzpomněl jste si nyní na tuto mou trapnou epizodu?
Starý učitel odpověděl:
- Nevzpomněl, faktem je, že když jsem tenkrát zkoumal ty kapsy, měl jsem oči zavřené taky.
(zdroj Fb)
Přistoupil ke staříkovi a zeptal se:
- Pane učiteli, pamatujte si na mě? Byl jsem Vašim studentem.
- Ano, pamatuji si tě jako třeťáka. A co teď vlastně děláš?
- Učím.
- Zajímavé! A co tě vedlo k volbě této profese?
- Ne co, ale kdo. Byl jste to právě Vy.
- Zajímalo by mě tedy, čim jsem tě vlastně ovlivnil?
- Opravdu nevíte? Dovolte mi, abych Vám to připomenul. Jednou přišel můj spolužák do třídy s krásnými hodinkami na ruce, které mu dali rodiče. Sundal si je a dal do šuplíku pod stolem. Vždycky jsem snil o tom, že budu mít jednou taky takové hodinky. Neodolal jsem proto a rozhodl jsem se mu je sebrat z jeho stolku. Ten kluk si brzy k Vám přišel v slzách a stěžovat, že mu hodinky ze stolku zmizely. Všechny jste nás tehdy vyzval se slovy: ′′ Kdokoliv jste vzal hodinky patřící tomuto chlapci, ať je prosím ihned vrátí".
Cítil jsem se hodně trapně, ale nechtěl jsem se rozloučit s hodinkami, tak jsem se nepřiznal. Zamířil jste potom ke dveřím, zamkl jste je a řekl nám všem, abychom se postavili podél zdi a čelem ke zdi. Řekl jste pak: ′′Musím nyní zkontrolovat všechny vaše kapsy, pokud je budu kontrolovat, zavřete prosím oči." Poslechli jsme Vás a já jsem cítil, že je to ten nejtrapnější okamžik za dobu mého krátkého života. Chodil jste od studenta ke studentu, z kapsy do kapsy a když jste vytáhl hodinky z mé kapsy, pořád jste se ještě posunoval dál až na úplný konec řady. Potom jste řekl: ,, Tak už je to v pořádku, můžete nyní zase otevřít oči a vrátit se zpět do lavic. Hodinky se už našly a já je nyní vracím jejich majiteli a na tento smutný incident prosím zapomeňme.
Takže jste toho dne zachránil mou čest i mou duši. Neposkvrnil jste mě jako zloděje, lháře nebo darebáka. Dokonce jste se mnou o téhle epizodě ani nikdy nemluvil. Časem jsem pochopil proč. Protože jste opravdový učitel a nechtěl jste tak pošpinit důstojnost, někoho kdo se teprve všechno učí a tak dělá chyby. Proto jste mě motivoval, abych se stal také pedagogem. Chtěl jsem být jednou stejný jako Vy.
. Mladý učitel se poté zeptal:
- Vzhledem k tomu, že jste mě hned poznal, vzpomněl jste si nyní na tuto mou trapnou epizodu?
Starý učitel odpověděl:
- Nevzpomněl, faktem je, že když jsem tenkrát zkoumal ty kapsy, měl jsem oči zavřené taky.
(zdroj Fb)
-
- Príspevky: 2689
- Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
- Kontaktovať používateľa:
Re: Bludiště omylů a chyb lidského myšlení.
Lidé, kteří jsou urputně přesvědčeni, že jsou vedeni Duchem Božím lépe než jiní se mohou snadno mýlit. Přirovnávat se v tomto směru ke Kristu je velmi nebezpečná pyšná představa o sobě samém. Je to typ lidí, kteří sobě nepřipouští nějaký omyl. Čím více jim ukazujete zrcadlo jejich způsobu myšlení, tím více se snaží slovně přesvědčit své okolí o vlastním obsorbování Ducha Svatého do svého nitra, jakoby to byla vlastní iniciativa zvednout "sklenici nápoje se 100% obsahem D.S".
-
- Príspevky: 2689
- Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
- Kontaktovať používateľa:
Re: Bludiště omylů a chyb lidského myšlení.
Sypání veršů z Bible nemusí být ještě známkou moudrosti a porozumění smyslu textu. Možná je to známkou paměti, ale v dnešní elektronické době to nemusí být těžké ani pro zapomětlivé.
I ve škole se někteří žáci nabiflovali daným učivem, ale v praxi tomu nerozuměli.
I ve škole se někteří žáci nabiflovali daným učivem, ale v praxi tomu nerozuměli.
- Prílohy
-
- img.obrazky.jpg (17.14 KiB) 3719 zobrazení
-
- Príspevky: 2689
- Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
- Kontaktovať používateľa:
Re: Bezpáteřní právo o právu ......
Vždy se najdou bezpáteřní jedinci, kteří se ohánějí svým právem a přitom okázale pošlapávají práva těch druhých.
-
- Príspevky: 2689
- Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
- Kontaktovať používateľa:
Kdo bude vítěz a kdo poražený?
Diskuze nebo hádka?
Někdy je dobré déle naslouchat/číst diskuzi a pak se vám může vyjasnit, proč si "dva kohouti"
nemohou aspoň v základech porozumět.
Několik myšlenek k diskuzím.
1. Nenaslouchají (nečtou) si pozorně myšlenky partnera v diskuzi.
2. Počáteční negativní zařazení/hodnocení diskuzního partnera.
3. Hned na začátku přicházejí s jasným cílem - usvědčit/přesvědčit partnera.
4. Obcházení některých historických skutečností s nimiž je text Bible silně propojen.
5. Přehlížejí detaily - zbrkle finišují k výsledku a ten je podhoubím nepřátelství.
6. Neuznání dílčí pravdivé myšlenky protistrany.
7. Posledním podpásovým úderem bývá upírání spasení diskuznímu příteli a udělat z něho nepřítele..
8. Horké hlavy nadělají víc škody než užitku.
9. Ze svého výkladu snadno udělají Slovo Boží.
10. Chtějí mít všechno rychle vyřešeno a stanout na prvním stupni vítězů.
Někdy je dobré déle naslouchat/číst diskuzi a pak se vám může vyjasnit, proč si "dva kohouti"
nemohou aspoň v základech porozumět.
Několik myšlenek k diskuzím.
1. Nenaslouchají (nečtou) si pozorně myšlenky partnera v diskuzi.
2. Počáteční negativní zařazení/hodnocení diskuzního partnera.
3. Hned na začátku přicházejí s jasným cílem - usvědčit/přesvědčit partnera.
4. Obcházení některých historických skutečností s nimiž je text Bible silně propojen.
5. Přehlížejí detaily - zbrkle finišují k výsledku a ten je podhoubím nepřátelství.
6. Neuznání dílčí pravdivé myšlenky protistrany.
7. Posledním podpásovým úderem bývá upírání spasení diskuznímu příteli a udělat z něho nepřítele..
8. Horké hlavy nadělají víc škody než užitku.
9. Ze svého výkladu snadno udělají Slovo Boží.
10. Chtějí mít všechno rychle vyřešeno a stanout na prvním stupni vítězů.
Re: Bludiště omylů a chyb lidského myšlení.
Logův duch?
Toho může mít i křesťan. Jsme stále sváděni ukazovat prstem, i když kážeme opak.
Toho může mít i křesťan. Jsme stále sváděni ukazovat prstem, i když kážeme opak.
-
- Príspevky: 2689
- Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
- Kontaktovať používateľa:
Re: Bludiště omylů a chyb lidského myšlení.
Nepřihlášení mají jeden zásadní omyl v každém komentáři, nemohou ho napravit a jejich
chybná reakce v jakémkoliv vlákně tady zůstane "ne věky".
chybná reakce v jakémkoliv vlákně tady zůstane "ne věky".
- Prílohy
-
- img.obrazky.jpg (20.12 KiB) 3518 zobrazení
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Google [Bot] a 2 neregistrovaní