Proč věříme v kánon?

Rozsiahlejšie články s diskusiou.
Viktorrealita
Príspevky: 1420
Dátum registrácie: 30 Sep 2018, 10:46
Kontaktovať používateľa:

Re: Proč věříme v kánon?

Neprečítaný príspevok od používateľa Viktorrealita »

ambassador napísal: 23 Júl 2019, 07:53 Viktore domnívám se, že si některé věci pleteš a máš zvláštní slovník. Co se týká spasení pouze
z milosti, tak zřejmě většina s tebou bude souhlasit. Problém je podle mě v tom, že ty do té milosti
zamontováváš nesouvisející svůj výklad a pokládáš ho za řeč Ducha Svatého.

Písmo není na "podkládání".
Používam takýto slovník - ako sa hovorí po lopate, kvôli lepšiemu pochopeniu. Je to lepšie ako používať komlikované teologické zdôvodnenia.

No a čo sa týka spásy jedine z milosti, tak s tým súhlasia mnohí a teda aj katolíci, len maju to - " áno, ale aj". A práve to - "ale aj - aj zo skutkov" je iné evanjelium, ktoré si prisvojila padlá cirkev a teda sú pod prekliatím.

Viktorrealita
Príspevky: 1420
Dátum registrácie: 30 Sep 2018, 10:46
Kontaktovať používateľa:

Re: Proč věříme v kánon?

Neprečítaný príspevok od používateľa Viktorrealita »

ambassador napísal: 11 Júl 2019, 19:34 Ve Zjevení jsou církev-nevěsta a Duch Svatý jmenováni odděleně, proto není dobré ztotožňovat církev - symbolicky ženu s Duchem Svatým.
Kniha Zjevení je psána do těžké doby prvních křesťanů v době vlády římských císařů. Jsou tam pod symbolikou ukryty některé projevy pohanského uctívání, proto i ta druhá žena může mít pohanský rys zvláště té doby.
Neviem, či tvojím dôvodom dobre rozumiem. Predsa cirkev tvoria tí, ktorí sa narodili z Ducha Svätého.

Ján 1:13 ktorí nie z krví ani z vôle tela ani z vôle muža, ale z Boha sú splodení.
1Pet 1:23 znova splodení súc nie z porušiteľného semena, ale z neporušiteľného živým slovom Boha a zostávajúcim na veky


No a prvorodený je Kristus.

Rim 8:29 Lebo ktorých predzvedel, tých aj predurčil za súpodobných obrazu svojho Syna, aby on bol prvorodeným medzi mnohými bratmi

To, že cirkev je nazvaná Nevestou Baránkovou neznamená, že je tou ženou odiatou slnkom zo Zjavenia Jána. No a ja to predsa nespájam. Cirkev ešte nebola, keď sa narodil Kristus. To je obraz narodenia Krista z Ducha Svätého a vtelenie skrz Máriu. Potom je jasné, že tá žena odiatá sĺnkom nie je ani cirkev ani fyzická žena - Mária, ale symbolizuje Svätého Ducha a jeho semeno - Slovo Božie.

mikim
Príspevky: 2261
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44

Re: Proč věříme v kánon?

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

Viktorrealita napísal: 23 Júl 2019, 08:17
ambassador napísal: 23 Júl 2019, 07:53 Viktore domnívám se, že si některé věci pleteš a máš zvláštní slovník. Co se týká spasení pouze
z milosti, tak zřejmě většina s tebou bude souhlasit. Problém je podle mě v tom, že ty do té milosti
zamontováváš nesouvisející svůj výklad a pokládáš ho za řeč Ducha Svatého.

Písmo není na "podkládání".
Používam takýto slovník - ako sa hovorí po lopate, kvôli lepšiemu pochopeniu. Je to lepšie ako používať komlikované teologické zdôvodnenia.

No a čo sa týka spásy jedine z milosti, tak s tým súhlasia mnohí a teda aj katolíci, len maju to - " áno, ale aj". A práve to - "ale aj - aj zo skutkov" je iné evanjelium, ktoré si prisvojila padlá cirkev a teda sú pod prekliatím.
...No a čo sa týka spásy jedine z milosti, tak s tým súhlasia mnohí a teda aj katolíci, len maju to - " áno, ale aj". A práve to - "ale aj - aj zo skutkov" je iné evanjelium, ktoré si prisvojila padlá cirkev a teda sú pod prekliatím.

Viktor, takže Ježíš nám hlásá jiné evangelium o spasení na základě skutků a nikoliv o milosti o které se snad nezmínil jako, že jsme spasení milostí ani 1X!!!. Takže podle Tebe i sám Ježíš musí být pod prokletím, protože hlásá spásu na základě skutků k bližnímu svému a zachovávání přikázání Desatera. My, kteří věříme ve všem Ježíšovi na rozdíl od Tebe, který nevěří tomu co učil Ježíš, ale udělal sis "boha" z ap. Pavla, který učí v mnohém opak než Ježíš, v tom máme jasno:

Matouš 25:31  A když přijde Syn člověka v slávě své, a všickni svatí andělé s ním, tedy se posadí na trůnu velebnosti své,
32  A shromážděni budou před něj všickni národové. I rozdělí je na různo, jedny od druhých, tak jako pastýř odděluje ovce od kozlů.
33  A postavíť ovce zajisté na pravici své, kozly pak na levici.
34  Tedy dí Král těm, kteříž na pravici jeho budou: Pojďte požehnaní Otce mého, dědičně vládněte královstvím, vám připraveným od ustanovení světa.
35  Nebo jsem lačněl, a dali jste mi jísti; žíznil jsem, a dali jste mi píti; hostem jsem býval, a přijali jste mne;
36  Nah jsem byl, a přioděli jste mne; nemocen jsem byl, a navštívili jste mne; v žaláři jsem seděl, a přicházeli jste ke mně.
37  Tedy odpovědí jemu spravedliví, řkouce: Pane, kdy jsme tě vídali lačného, a krmili jsme tebe, žíznivého, a dávaliť jsme nápoj?
38  Aneb kdy jsme tě viděli hostě, a přijali jsme tebe, anebo nahého, a přioděli jsme tebe?
39  Aneb kdy jsme tě viděli nemocného, aneb v žaláři, a přicházeli jsme k tobě?
40  A odpovídaje Král, dí jim: Amen pravím vám: Cožkoli jste činili jednomu z bratří těchto mých nejmenších, mně jste učinili.
41  Potom dí i těm, kteříž na levici budou: Jděte ode mne zlořečení do ohně věčného, kterýž jest připraven ďáblu i andělům jeho.
42  Neboť jsem lačněl, a nedali jste mi jísti; žíznil jsem, a nedali jste mi píti;
43  Hostem jsem byl, a nepřijali jste mne; nah, a neodívali jste mne; nemocen a v žaláři jsem byl, a nenavštívili jste mne.
44  Tedy odpovědí jemu i oni, řkouce: Pane, kdy jsme tebe vídali lačného, neb žíznivého, aneb hostě, nebo nahého, neb nemocného, aneb v žaláři, a neposloužili jsme tobě?
45  Tedy odpoví jim, řka: Amen pravím vám: Čehož jste koli nečinili jednomu z nejmenších těchto, mně jste nečinili.
46  I půjdou tito do trápení věčného, ale spravedliví do života věčného.

Lukáš 10:25  A aj, jeden zákoník vstal, pokoušeje ho, a řka: Mistře, co čině, život věčný dědičně obdržím?
26  A on řekl k němu: V Zákoně co jest psáno? Kterak čteš?
27  A on odpověděv, řekl: Milovati budeš Pána Boha svého ze všeho srdce svého, a ze vší duše své, a ze vší síly své, i ze vší mysli své, a bližního svého jako sebe samého.
28  I řekl mu Ježíš: Právě jsi odpověděl. To čiň, a živ budeš.

Lukáš 18:18  I otázalo se ho jedno kníže, řka: Mistře dobrý, co čině, život věčný obdržím?
19  I řekl jemu Ježíš: Co mne nazýváš dobrým? Žádný není dobrý, než sám toliko Bůh.
20  Však umíš přikázání: Nezcizoložíš, nezabiješ, nepokradeš, nepromluvíš křivého svědectví, cti otce svého i matku svou.
21  On pak řekl: Toho všeho ostříhal jsem od své mladosti.
22  Slyšav to Ježíš, řekl mu: Ještěť se jednoho nedostává. Všecko, což máš, prodej, a rozdej chudým, a budeš míti poklad v nebi, a pojď, následuj mne.
23  On pak uslyšav to, zarmoutil se; byl zajisté bohatý velmi.

Milan
Príspevky: 434
Dátum registrácie: 07 Aug 2016, 05:26
Kontaktovať používateľa:

Re: Proč věříme v kánon?

Neprečítaný príspevok od používateľa Milan »

Ak to, čo píšem by bolo zo mňa, tak všetko, čo vyprodukuje človek je vždy na chválu človeka - národa, rasy, nejakého vodcu, náboženstva, rôzných izmov atd., alebo na vlastnú chválu. V tomto duchu by som písal aj ja. No ja nepíšem zo seba a preto všetky zásluhy a chválu za našu spásu dávam Bohu. To, čo je z Boha je vždy na chválu Boha a nič sa nepridáva človeku. Môžeš si všimnúť priepastný rozdiel v učení Ježiša Krista, od všetkých ostatných učení, rôzných politických a filozofických smerov a náboženstiev. Ježiš na rozdiel od nich apeluje na sebazaprenie, čo je opakom preferovania rozumu a ľudskej vôle, ako rozhodujúcej pri účinnosti spásy. Ide teda o odovzdanosť do moci Svätého Ducha: Mat1920Lebo nie ste to vy, ktorí hovoríte, ale vašeho Otca Duch, ktorý hovorí vo vás
Mám za to, že autor se mýlí, pokud dává dosahu svých slov takový význam.
Vždy to budou jeho slova, ať se je snaží zabalit jakýmkoliv pláštěm. Svědectví, které se snaží vydávat sám o sobě, není (ani podle Ježíšových slov) platné. Praktická zkušenost nám říká, že když někdo svou řeč halí do „svatých slov“, (čím více, tím lépe), neznamená to ještě, že smysl projevu a jeho působení má punc svatosti nebo Boží promluvy.
Ani citace Písma totiž není Božím slovem, ale jen odkazem. Na příkladu Kristových pokušení vidíme, že „Odpůrce“ má citace v malíčku, jeho záměr je však ďábelský.
Text evangeli (Mt 10:19 nn) je autorem použit v jiné souvislosti-Ježíš jej říká učedníkům, které posílá se zvěstí evangelia. Ne každá zvěst je inspirována Duchem, ani každé jednání.
Při argumentaci, týkající se spasení si buďme vědomi toho, že poslední slovo není v naší moci. Věříme totiž, že poslední slovo má Hospodin. V posledku nejde o teologické učení (jakkoliv je důležité), ale o vůli a jednání, zasvěcené Bohu (o následování Pana Ježíše Krista). A záleží na tom jediném-lásce a podřízení se Pánu.

ambassador
Príspevky: 2689
Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
Kontaktovať používateľa:

Re: Proč věříme v kánon?

Neprečítaný príspevok od používateľa ambassador »

Viktorrealita napísal: 23 Júl 2019, 12:02
Neviem, či tvojím dôvodom dobre rozumiem. Predsa cirkev tvoria tí, ktorí sa narodili z Ducha Svätého.

Verš, který jsi použil ve svůj prospěch, je součástí nějakého děje a výhledový důsledek následování Krista spojený s perzekucí. Není univerzální pro všechny případy a zvláště ne pro tuto diskuzi. Představuješ sebe sama, jako toho skrze kterého mluví Duch Svatý, tak to je dost odvážné.
Nejsi zde pronásledovaný, nikdo tě nikam nevydává k soudu. Uvedená myšlenka v ev. Mat. 10, 20.cílí k povzbuzení učedníků. aby se oprostili od starosti, která vede ke strachu.
Nejsi sám, kdo takto zneužívá jednotlivé texty z Bible. Prosáklo to do celého křesťanství a nejen tam.
To, že jsi uvěřil v Krista a svědčíš o Kristu může být dobře. Znovuzrozený křesťan nemusí mít nutně vykladačský dar. Všichni můžeme svědčit, ale samotné dary rozděluje D.S. Když jedinec o sobě (i nepřímo) tvrdí, že má nějaký konkrétní dar, tak to je na pováženou a spíše se může jednat o nezdravou představu o sobě samém.
Působení Ducha Svatého v jedinci nám může způsobovat potíže, ON nepracuje s lidmi přes kopírák
Jako příklad na pochopení je možné uvést spor mezi Pavlem a Barnabášem. Rozešli se a přece D.S. působil i nadále přes oba dva. (Sk. 15, 36-41)
Duch Boží pracuje se všemi lidmi a podle toho, jak ON chce. To znamená, že je dobré být opatrný k myšlenkám druhých, když jsou "odlišné".

Viktorrealita
Príspevky: 1420
Dátum registrácie: 30 Sep 2018, 10:46
Kontaktovať používateľa:

Re: Proč věříme v kánon?

Neprečítaný príspevok od používateľa Viktorrealita »

ambassador napísal: 24 Júl 2019, 19:52
Ambassador napísal: Verš, který jsi použil ve svůj prospěch, je součástí nějakého děje a výhledový důsledek následování Krista spojený s perzekucí. Není univerzální pro všechny případy a zvláště ne pro tuto diskuzi. Představuješ sebe sama, jako toho skrze kterého mluví Duch Svatý, tak to je dost odvážné.
Vo svoj prospech? Absurdné! Tu vidíme a nie len na tebe Ambassador, ako sa bráni ego človeka sebazapretiu a prijatiu toho, že vykúpený v Kristu je jedine Božím dielom. Ef 2:10 Lebo sme jeho dielom, stvorení v Kristu Ježišovi nato, aby sme konali dobré skutky, ktoré Bôh vopred prihotovil, aby sme v nich chodili.

Dobré skutky sú samozrejmosťou u vykúpenom a na samozrejmosti nie je nič záslužné, čo sa týka spásy. To znamená, že aj za tie dobré skutky, čo vychádzajú z vykúpeného, ktorý je teda dielom Boha a jeho milosti, dáva vykúpený chválu jedine Bohu, lebo iba z Božej milosti a moci, teda na jeho chválu sú. “Ale milosťou Božou som, čo som, a jeho milosť mne preukázaná nebola nadarmo, ale som hojnejšie pracoval než oni všetci, avšak nie ja, ale milosť Božia, ktorá je so mnou" (I. Kor. 15 : 10).

Teda všetko, čím vykúpený je a všetka práca, ktorú v láske koná je výsledkom milosti Božej. Oddelene od Jeho milosti sa pre Boha nemôže konať nič. Boh to neprijíma, ak sa čokoľvek koná mimo jeho milosť, lebo to nie je na Božiu chválu . No a to si zapamätaj!

Vystáva otázka, prečo sa tomu tak mnohí bránia a to dať všetky zásluhy a chválu za našu spásu jedine Bohu a nebrať ohľad na seba a záslužné skutky? Či snáď nemáme dať všetky zásluhy a chválu za našu spásu jedine Bohu? No a v pravde si je potrebné odpovedať: Čo máme, čo by sme nedostali od Boha? Či je to náš život ako dar, zem po ktorej chodíme, vzduch, ktorý dýchame, celú tú prírodu, vieru ako dar aj rôzne dary toho istého Ducha – Svätého Ducha. Už len z tohto pohľadu je učenie o spasení zo skutkov nezmyslom, teda vo svetle pravého evanjelia Ježiša Krista.

Ak vidím pokusy ma obviniť, že píšem zo seba a na prezentáciu seba, tak si polož jednoduchú a logickú otázku a v pravde si na ňu odpovedz: V ktorom učení vyznieva sebachvála človeka a v ktorom učení je vylúčená?

No a ja zvestuje pravé evanjelium, kde je vylúčená chvála človeka – teda spása je jedine z viery, ktorá je darom od Boha a ktorou prijímame Božiu milosť , teda jeho dokonalé dielo milosti. Spása skrze vieru v Božie Slovo a teda jedine z milosti Božej vylučuje chválu človeka.

Môžem to vysvetliť s mojím obľúbeným - väzňom.

Ak je väzeň prepustený za dobré správanie, tak má sa čím chváliť – “dobrým“ správaním. Povie si, dostal som sa z väzenia za dobré správanie a to bolo rozhodujúce pri mojom prepustení. Nepotrebujem teda milosť prezidenta, aby som sa dostal na slobodu. Týmto na vrchol v jeho srdci vystupuje sebachvála.

Ak je väzeň prepustený jedine z milosti prezidenta, tak ďakuje prezidentovi a jeho milosti. Správanie väzňa s tým nič nemá, lebo je prepustený jedine z milosti prezidenta. Teda to, že bol prepustený jedine z milosti prezidenta, tak je jasné, že sebachvála je týmto vylúčená. No a na vrchol v jeho srdci už vystupuje chvála za všetko jedine prezidentovi a jeho milosti.

No a teraz si predstav, že človek je ako tí väzni uväznený v hriechu a odsúdení na smrť. Ak niekomu sú dané uši na to, aby počul a porozumel evanjeliu Ježiša Krista, tak mu uverí a ide s radosťou na slobodu v Kristu, ďakujúc z lásky, ktorá sa preniesla skrze vieru do jeho srdca za všetko Bohu a jeho milosti.

Namyslenosť - sebachvála - pýcha by bola, keby som si myslel, že sa spasím z vlastnej sily - sám svojimi záslužnými skutkami a milosť Božiu by som považoval len ako nejakú pomocnú barlu pre vyzdvihovanie svojich vlastných zásluh. V podstate by som týmto poprel milosť Božiu, ako rozhodujúci faktor pri účinnosti spásy. Týmto by som svedčil, že obeť Ježiša Krista je nedostatočná a poprel by som moc evanjelia znovuzrodiť človeka z Boha.

Sebachvála a pýcha je predsa v samospasiteľnosti a teda v samospravedlivosti, ak sa teda vyzdvihujem vlastné "spásonosné ego" a svoju vôľu ako rozhodujúci faktor pre účinnosť spásy. No kde je potom sebazaprenie, na ktoré Ježiš tak apeluje?

No ak ja vyzdvihujem nado všetko Krista a jeho dokonalé dielo milosti, tak často sa stáva, že mi práve to vyčítajú. Ak by som vyzdvihoval ego človeka a jeho záslužné skutky, tak všetko by bolo v poriadku? Ak napíšem – nech som ničím, aby Božie Slovo bolo pre mňa všetkým, tak čo vyzdvihujem? Svoje ego, alebo Boha – Božie Slovo?

Mat10 20Lebo nie ste to vy, ktorí hovoríte, ale vašeho Otca Duch, ktorý hovorí vo vás

Prečo by to nemalo platiť vo všeobecnosti u vykúpených v Kristu? Niečo ti v tom vadí? Lebo ak Ježiš vyzýva k sebazapretiu, tak jediné, čo z toho vyplýva je to, že naše ego bráni pôsobeniu Svätého Ducha v srdci človeka. Ak človek nemyslí na seba a na vlastnú sebazáchovu, tak začne pôsobiť v jeho srdci Svätý Duch, ktorého prijal vierou v to Božie Slovo.

No a ja viem o čom sa píše vo verši a v akej súvislosti. Aký svoj prospech, ak vyzdvihujem nado všetko Krista? No v Písme sa o tom nepíše, len v tejto súvislosti. Ale práve tento verš to krásne ukazuje, ako to je, ak človek zaprie seba samého a nechá pôsobiť Svätého ducha, ktorý je v srdci vykúpeného.

1Kor 6:19 Alebo či neviete, že vaše telo je chrámom Svätého Ducha, ktorý je vo vás, ktorého máte od Boha, a že nie ste sami svoji?

Tak si sám svoj, alebo nie si?

Ambassador napísal: Duch Boží pracuje se všemi lidmi a podle toho, jak ON chce. To znamená, že je dobré být opatrný k myšlenkám druhých, když jsou "odlišné".
A to máš skade, že Svätý Duch pracuje so všetkými ľuďmi? Máš to podložené Písmom? Svätý Duch sa identifikuje v Slove a skrz Slovo. Nemôže ten istý Duch učiť niečo, čo je navzájom v rozpore. Potom je to učenie v inom duchu.
Dary Svätého Ducha sú rôzne no vždy sa pritom identifikuje Svätý Duch svojím Slovom, ktoré je Božie Slovo, je nemenné a večné. Odlišnosť darov Svätého Ducha netreba zamieňať s rôznosťou učení na svete, ktoré sú produktom démonských učení a učení antikristov.

ambassador
Príspevky: 2689
Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
Kontaktovať používateľa:

Re: Proč věříme v kánon?

Neprečítaný príspevok od používateľa ambassador »

Někdo tu už napsal, že se mýlíš.
Nerozumím tomu proč mi to tu vysvětluješ. Mám zato, že jsem se dostatečně vyjádřil a přesto komunikace nefunguje. Ty si trváš na všeobecnosti uvedeného textu. Já jsem ten text pochopil tak, jak jsem to již popsal. Už to, že mě podsouváš to co jsem nikdy netvrdil je pro mě jakýmsi signálem.
Absurdní je o mě prohlašovat, něco co jsem nikdy nenapsal. Většina témat (která jsem založil) se točí kolem spasení z Milosti.
Absurdní je obviňovat někoho kdo je závislý zcela na Milosti v Kristu. To je už zaujatost a zahleděnost
do vlastní teologie, byť v ni figurují texty Bible.
Sebechvála může být i z tzv. používání Bible..
V Bibli jsou příběhy kde Bůh pracuje s různými lidmi. Duch Svatý pracuje s člověkem až do konce života
a to je o té Milosti.
Vyzdvihovat je možné Krista i egoisticky. Přistupuješ k Bibli jako k lexikonu z něhož si vybereš hodící se.

Viktorrealita
Príspevky: 1420
Dátum registrácie: 30 Sep 2018, 10:46
Kontaktovať používateľa:

Re: Proč věříme v kánon?

Neprečítaný príspevok od používateľa Viktorrealita »

ambassador napísal: 25 Júl 2019, 20:30 Někdo tu už napsal, že se mýlíš.
Nerozumím tomu proč mi to tu vysvětluješ. Mám zato, že jsem se dostatečně vyjádřil a přesto komunikace nefunguje. Ty si trváš na všeobecnosti uvedeného textu. Já jsem ten text pochopil tak, jak jsem to již popsal. Už to, že mě podsouváš to co jsem nikdy netvrdil je pro mě jakýmsi signálem.
Absurdní je o mě prohlašovat, něco co jsem nikdy nenapsal. Většina témat (která jsem založil) se točí kolem spasení z Milosti.
Absurdní je obviňovat někoho kdo je závislý zcela na Milosti v Kristu. To je už zaujatost a zahleděnost
do vlastní teologie, byť v ni figurují texty Bible.
Sebechvála může být i z tzv. používání Bible..
V Bibli jsou příběhy kde Bůh pracuje s různými lidmi. Duch Svatý pracuje s člověkem až do konce života
a to je o té Milosti.
Vyzdvihovat je možné Krista i egoisticky. Přistupuješ k Bibli jako k lexikonu z něhož si vybereš hodící se.
V čom konkrétne sa mýlim, to nenapísal, že.

Mne sa hodí v Biblii všetko a Písmom aj argumentujem. Čo máš proti tomu? To čím mám argumentovať, ak nie Písmom? Ak by som to nerobil, tak by si ma obvinil, že to mám zo seba. Máš problém uznať autoritu Biblie?

No a čo ti podsúvam, to nenapíšeš. Píšeš neurčito a tak sa nečuduj. Prečo mi nenapíše jasne, ako chápeš tú radostnú správu od Boha a teda definuj o čom je a čo je jadrom evanjelia Ježiša Krista? Prečo tu nenapíše jasne, ako chápeš ospravedlnenie Božou milosťou? Ak mi niekto oznámi, že verí v ospravedlnenie Božou milosťou a to skrze vieru, tak potom ďalšie objasňovanie toho, čo sa pod ospravedlnením myslí je už nepodstatné? Ako to chápeš? Je ospravednenie proces, ako to chápu katolíci, alebo je to vyhlásenie za spravedlivého v momente, ak človek uverí a to raz a navždy?

A čo sa týka toho verša

Predsa som ti argumentoval aj iným veršom, kde je to jasné. 1Kor 6:19 Alebo či neviete, že vaše telo je chrámom Svätého Ducha, ktorý je vo vás, ktorého máte od Boha, a že nie ste sami svoji?

To si akosi odignoroval a nespojil s predošlým veršom, alebo ako? Predsa, ak je telo vykúpeného chrámom Svätého Ducha, tak je samozrejme, že aj pôsobí – zjavuje Pravdu Božieho , učí, hovorí skrze to telo, vystríha, napomína, dáva dary atd. Teda nie sú sami svojí. Sebazaprenie je podstatné pri pôsobení Svätého Ducha.

Ten text síce hovorí o tom, ako sa majú veriací v Krista zachovať pri prenasledovaní. Teda aby nerozmýšľali dopredu, čo budú hovoriť, lebo to im bude dané v tú hodinu, čo budú hovoriť. „20Lebo nie ste to vy, ktorí hovoríte, ale vašeho Otca Duch, ktorý hovorí vo vás.“

No ak zoberieme fakt, že telo vykúpeného je chrámom Svätého Ducha, ktorý prebýva v nich a teda pôsobí - zjavuje pravdu, učí, hovorí, napomína atd. a keď zoberieme fakt, že prenasledovanie skutočných kresťanov stále vo svete existuje a to v rôznych formách, tak prečo by to nemalo platiť aj vo všeobecnosti? Nejde predsa len o jeden verš, ale je ich viacej, ktoré poukazujú na podstatnú vec: Ef 1:13 v ktorom aj vy počujúc slovo pravdy, evanjelium svojho spasenia, v ktorom aj, uveriac, zapečatení ste Svätým Duchom zasľúbenia,

ambassador
Príspevky: 2689
Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
Kontaktovať používateľa:

Re: Proč věříme v kánon?

Neprečítaný príspevok od používateľa ambassador »

Napsal, ale pokud jsi slepý tak je na čase zařadit tě do kategorie s nimiž se už dále nediskutuje. Pocit diskuzního vítězství je sladký, ale hodně klamný.
Na slepotu je jen symbolicky popsaná oční mast ze Zjevení.
V tobě se navzájem bijí různé teologie reformátorů.
Bible nebyla napsána pro potřebu diskuzní argumentace.
Sdílel jsem tu "stovky" myšlenek v různých vláknech, že jsem spasen pouze z Milosti. Nemíním tu tapetovat.

Viktorrealita
Príspevky: 1420
Dátum registrácie: 30 Sep 2018, 10:46
Kontaktovať používateľa:

Re: Proč věříme v kánon?

Neprečítaný príspevok od používateľa Viktorrealita »

ambassador napísal: 26 Júl 2019, 05:59 Napsal, ale pokud jsi slepý tak je na čase zařadit tě do kategorie s nimiž se už dále nediskutuje. Pocit diskuzního vítězství je sladký, ale hodně klamný.
Na slepotu je jen symbolicky popsaná oční mast ze Zjevení.
V tobě se navzájem bijí různé teologie reformátorů.
Bible nebyla napsána pro potřebu diskuzní argumentace.
Sdílel jsem tu "stovky" myšlenek v různých vláknech, že jsem spasen pouze z Milosti. Nemíním tu tapetovat.
A to prečo to tu nenapíšeš, čo si pod tým vlastne predstavuješ , že si spasený jedine z milosti.
Je to aj skrz samotnú vieru, alebo to chápeš ináč? Je to trvalé a teda máš istotu spásy v Kristu, alebo pochybuješ o zasĺúbení Božom?

Zdieľaš tu "stovky"myšlienok a keď ťa požiadám o to najpodstatnejšie zo všetkého, teda aby si tu jasne napísal, čo myslíš pod tým, že je niekto ospravedlnený milosťou Božou skrze vieru a teda čo je to evanjelium, tak mi napíšeš, že tu nemieniš tapetovať?

Čo je evanjelium, by malo vysieť napísané všade naokolo, lebo mnohí nevedia, čo to je. Ak si to tu niekde napísal, tak je ťažké dať odkaz, alebo citáciu? Aj katolík mi takto povie, že je spasený jedine z milosti. No keď ideme k jadru vecí, tak ma vždy nejaké - ale, aj. Katolík verí, že keď zhreší tak stráca milosť ospravedlnenia a znova ho získava cez ich sviatosti a úkony a to ako na hojdačke. A o to tu ide, aby sme mali jasno v tom najpodstatnejšom zo všetkého.

Tak tu napíš, alebo daj odkaz na to podstatné, čo je to ospravedlnenie milosťou skrze vieru a teda čo je to evanjelium Ježiša Krista, aby som vedel ako to chápeš. Iba tak sa vyjasní, prečo sme v rozpore.

Evanjelium Ježiša Krista je totíž len jedno. Hovorí o spasení jedine z milosti Božej a to skrze samotnú vieru v to, čo nám oznamuje - v to Slovo. No a to Slovo, nám oznamuje, čo všetko urobil Boh pre našu spásu a dokončil to dokonalé dielo milosti. Je to teda hotové spasenie vybojované samotným Bohom, ktoré prijímame vierou do svojho srdca ako dar. Spasenie je teda bez zasluh a zdarma . Istota spásy v Kristu vychádza z viery v slovo Božieho zasĺúbenia, aby sme teda vedeli že máme večný život v Kristu, aby sme mali pokoj a radosť v Kristu a svojím novým životom z nekonečnej vďačnosti oslavovali Boha.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 10 neregistrovaných