log napísal:
Tomáš Plechatýý napísal: ↑17 Máj 2018, 16:17
Prostě přijde paradox, že had řekne něco jiného, než předtím Bůh a najednou se musí lidé vypořádat s protichůdnými tvrzeními - tedy s tím, že jeden nemluví pravdu, není hoden důvěry.
A vybrali si hada, ne svého tvůrce.
Tvrdit, že mýtus o ráji popisuje přechod /evoluci lidí ze zvířat, neboli vznik duše, znamená vlastně považovat ten čin za dobrý, lidstvu a rozvoji prospěšný a tedy ho vlastně hájit. To vede k tomu, že Bůh je vlastně ten malicherný, kdo nechce lidem dopřát a když už prozřeli tak jim to aspoň okořenil těmi zlořečeními (porodní bolesti, prokletí země, smrtelnost atd.)
Jeden nehovori pravdu. Ale ktory ? Had alebo Boh ? Boh hovori - v tu chvilu ako sa dotknete toho stromu, zomriete. A had hovori, urcite nezomriete, ale sa vam otvoria oci a rozsiri sa vase poznanie.
Kto cita text dalej, docita sa, kto klamal a kto mal pravdu.
Z pribehu o strome poznania na nas dychaju velmi stare casy, velmi davna doba.
Grecki bohovia priputali Prometea na skalu a orol mu kazdy den vyzieral pecen za to, ze dal ludom dar ohna.
Znie to povedome ?
Ani jeden nehovori uplnu pravdu.
Bůh říká, že v den kdy z něho pojíte, jistě zemřete (ČSP) propadnete smrti (ČEP) trochu ČEP podezírám z nadržování Bohu a očekávám od studijního překladu větší důslednost při překladu, takže ano z tohoto pohledu Adam a Eva nezemřeli v den, kdy z něho pojedli, stihli mít děti vnoučata atd. atd. až Adam zemřel až po 900 letech života.
V tomto měl had pravdu, že nezemřeli okamžitě. Stejně tak měl pravdu, že se jim rozšířilo poznání a poznali i zlé a v tom byli potom jako Bůh.
Ale i had lhal. Neříkal pravdu a celou pravdu.
Had nejprve podsouvá Bohu do úst překroucená slova - Bůh sice zakázal jíst ovoce z jednoho stromu nikoliv však ze všech, dokonce řekl protiklad - ze všech stromů jíst smíte JEN z tohoto jednoho nejezte.
Takže první lež / smíchání kusu pravdy se lží.
A když mu to Eva vysvětlí, tak had řekne lež/polopravdu podruhé!!
,,Nikoliv nezemřete / nepropadnete smrti."
To je přece úplná lež. Sice nezemřeli na místě, ale nakonec zemřeli tedy propadli smrti.
Takže zatímco Bůh říká polopravdu - lidí nezemřeli doslovně fyzicky (tedy podle našich měřítek) v den kdy pojedli, ale nakonec má Bůh pravdu. Proto lze říci, že Bůh nakonec neměl špatné úmysly. Chtěl člověka chránit.
Tak Had říká sice úvádí na pravou míru tu po našem způsobu/fyzickou smrt, že není okamžitá, ale jinak lže jako když tiskne. Bohu cpe do úst úplné nesmysly. (prý zakázal jíst ze všech stromů v zahradě - bych mu odpověděl být Evou - No jasně ty kreténe, před chvílí nás tvořil, dal nám hlad a chuť a pak nám řekl ,že se máme jen dívat a umírat hlady si upad ne?!) A druhá odpověď je také pěkně podrazácká.
Ano lidé nezemřeli na místě a ano lidé poznali dobré i zlé jako Bůh.
ALE
Lidé propadli smrti a jistě zemřeli a za druhé lidé se nestali ve všem stejní jako Bůh.
Ve svých důsledcích je ovšem tato lež mnohem více zdrcující!
Divím, se že ti to vůbec musím vysvětlovat jako malému dítěti.
............
Když tě pozvu na návštěvu a budu tam mít ampulku s jedem a omamnou drogou a řeknu ti jez si tu co chceš, ale té ampulky se ani nedotýkej, protože když jí vypiješ, tak umřeš.
Odejdu přijde franta a řekne Ti - Hele on tě tu nechal hladovět? Ne můžu jíst všechno krom ampulky abych neumřel.
A franta na to - Tomáš kecal, neumřeš když jí vypiješ, ale bude ti nádherně - jako jemu.
Poslechneš frantu a bude ti nádherně - pár hodin.
Ale do týdne tě ten jed paralyzuje a zabije.
Na koho se nakonec budeš víc zlobit, že ti lhal?
