mikim napísal: ↑02 Mar 2020, 12:50
No třeba u nás mladí Slováci a Češi budou v našem městě i ve vedlejším dělat v létě evangelizaci cca 70-100 lidí, byli se ve všech třech sborech představit spolu s Fr. Kolesárem, který měl u nás v sobotu kázání, každopádně nadšení jim nechybí, akorát je může zastavit nějaký virus a tím pádem i uzavřená města. Já osobně bych do toho v našem nejateističtějším městě v ČR asi nešel. Ale kdo ví, svědkové J. stojící na každém rohu jsou celkem neškodní, spíše si myslím, že budou mladí dostávat tvrdé rány od ateistů
Které město v ČR je nejateističtější a podle čeho jsi to zhodnotil?
K evangelizaci:
Řada měst již dnes neumožňuje chození po barákách, není možný tento typ oslovování veřejnosti.
U vás je to pořád možné?
Jen tak přemýšlím nad tím, že církve, mezi kterými si vybírám, která je víc bližší mé víře, nepotřebovaly k mému oslovení žádnou evangelizaci, protože evangelizují přirozeně. To jest osobním kontaktem, životem. To se šíří dál a konverze jsou přirozené.
Nechci říct, že evangelizace jsou špatné, to určitě ne. Mladé to může naučit, tak jako nás, zodpovědnosti před Bohem, vědomí, že tu nejsme pro sebe, ale pro Boha, a můžou díky ní patřit do určité party, která se spolu modlí. My jsme byli jako parta. Na akcích byli velmi často stejní lidé plus nově příchozí a byly to krásné doby. Měli jsme pěkné mládí a nemuseli se potácet ulicemi bez náplně.
Veřejná evangelizace (pojmenujte to jinak, jinak si veřejnost bude myslet, že ji chcete někam lanařit

) je asi dobrá, ale myslím si, že její úspěšnost nedosahuje úspěšnosti obyčejných každodenních lidských kontaktů. V historii mého "pobytu" v CASD byla asi nejúspěšnější veřejnou evangelizací NET 98. Ovšem nestačím se divit, když někoho potkám po delší době nebo mi někdo napíše, že už v CASD není. To procento je velké. Někteří zůstali, ale již nevyznávají "pilíře", na kterých byla tato evangelizace založena. Navíc se mi zdají i svobodnější a radostnější než kdysi.
Pokud 70-100 lidí vyběhne do ulic a bude hlásat Krista, tak OK, amen. Ono je to totiž jediné, co funguje. Pokud to bude jen pozvánka k následování adventistických doktrín, čeká vás stejný osud jako před lety. Chvíle slávy, a pak pád na dno. Přejme CASD, aby hlásala Krista bez ALE JEŠTĚ. Aby byli adventisté známí jako "kristovci", a ne jako ti, co nejedí vepřové. Pár osvícených kazatelů už mezi sebou máte.
K SJ: Minulý rok jsem byla v turistickém městě, kde je průnik lidí různých národností. Potkala jsem i dvě muslimské skupiny. Před bránou do zámku stáli 3 SJ tří národností. Protože nesmějí aktivně oslovovat, měli tam nápisy ve třech řečech (angličtina, čínština a ještě jedna). Aniž by oslovovali, vždycky u nich někdo stál a bavil se s nimi a oni aktivně rozdávali ty časopisy, které tam měli snad ještě ve více řečech. To musí být docela zajímavá služba na rozdíl od našich menších měst a vesnic, kdy tam stojí v mrazu a zimě a nikdo si jich tak moc nevšímá.
K ateistům: Pokud mladým vezme "vítr z plachet" nějaký ateista, je to dobře. Nejen mladí se musejí zamýšlet, proč jsou křesťané. Je důležité znát své pozadí (proč jsem adventista, baptista, katolík a tak), ale tomu všemu je nadřazena otázka Proč jsem křesťan. A toto je možné v rozhovorech prezentovat nenásilnou formou.
Když jsme evangelizovali my, ateisté byli většinou slušní lidé a pokud odmítli, tak slušně. Řekli, že děkují, ale že nemají zájem. Občas jsme natrefili na jakési neurvalce, ale to byly výjimky. Tehdy ta zdravotní reforma ještě fungovala, lidé na to slyšeli. Jen málo z nich si všimlo našich kufrů, že jim pak budeme něco nabízet

). Jinak já jsem často využívala možností s lidmi se modlit, neodmítali ani ateisté.
Obecně platí, že je snadnější konvertovat k ateismu, než konvertovat do církve. Křesťané jsou často skupinou lidí, která se dá velice rychle znejistit. Je to právě kvůli tomu, že člověk neví, proč je křesťan a jestli křesťan vůbec je. Dále podceňuje intelekt ateisty. Průměrný křesťan vidí často (naštěstí nejsou takoví všichni) ateistu jako jakési nedochůdče, kterému je třeba otcovsky vysvětlit, že "pochopí až časem". No a dále křesťan třeba nevěří tomu, co hlásá, tak proč by tomu měl věřit ateista?
Nevyzdvihuji zde ateismus, byla bych ráda, kdyby všichni ateisté uvěřili. Popisuji jen některé z hlavních faktorů, které hrají roli. Takový kecy si můžu dovolit, protože jsem ateistkou byla a jeden čas jsem přemýšlela, že se k tomu vrátím. Ale došla jsem k závěru, že křesťanství mi dává větší smysl a nic lepšího než Ježíš není. A samozřejmě věřím tomu, že určující slovo má Duch Svatý, který mění nezměnitelné a ani lidský intelekt pro Něj nemusí být překážkou.
Tak nechť je ta evangelizace k oslavě Boží
