Sobotní škola
Re: Sobotní škola
Ambassador v tomto vlakne som Ti tento tyzden polozil niekolko zaujimavych otazok. Naozaj nepoznas odpoved ani na jednu z nich ?
-
- Príspevky: 2689
- Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
- Kontaktovať používateľa:
Re: Sobotní škola
Ten kdo čte celistvou knihu Daniel zřejmě mohl pochopit myšlenku, která je vyjádřena krátce ON dal.
Všechno co je psáno v knize Daniel je spjato s myšlenkou, že Bůh dává porozumění i snům a prorockým
obrazům.
Nabukadnezar se trvale vnímá vládcem jehož rozhodnutí nemůže nikdo změnit. V případě ohnivé pece
otázkou presentuje svou neomezenou moc : ".....A kdo je bůh, že by vás vysvobodil z mé ruky?
Jak to dopadlo tak o tom se můžeme přesvědčit při četbě v 3 kapitole.
Všechno co je psáno v knize Daniel je spjato s myšlenkou, že Bůh dává porozumění i snům a prorockým
obrazům.
Nabukadnezar se trvale vnímá vládcem jehož rozhodnutí nemůže nikdo změnit. V případě ohnivé pece
otázkou presentuje svou neomezenou moc : ".....A kdo je bůh, že by vás vysvobodil z mé ruky?
Jak to dopadlo tak o tom se můžeme přesvědčit při četbě v 3 kapitole.
-
- Príspevky: 1376
- Dátum registrácie: 30 Sep 2018, 10:46
- Kontaktovať používateľa:
Re: Sobotní škola
Áno, aj porozumenie, kto je to Boh.ambassador napísal: ↑31 Jan 2020, 05:29
Všechno co je psáno v knize Daniel je spjato s myšlenkou, že Bůh dává porozumění i snům a prorockým obrazům.
Ako vtedy, tak aj teraz. Nikto nepríde k pravému Kristu, ak mu to nezjaví Otec v nebesiach.
-
- Príspevky: 2689
- Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
- Kontaktovať používateľa:
Re: Sobotní škola
V knize Daniel jsme si mohli všimnout náhlých emotivních projevů Nabukadnezara, když někdo vybočil z jeho předepsaných směrnic. Výkyvy od spokojenosti k hrozivému hněvu. Důsledky těchto náhlých změn se mohli projevit
na jeho zdravotním stavu.
I v dnešní době je možné vnímat nebezpečnost náhlých náladových změn u lidí zahleděných do sebe, vyvolaných jednáním jiných lidí.
na jeho zdravotním stavu.
I v dnešní době je možné vnímat nebezpečnost náhlých náladových změn u lidí zahleděných do sebe, vyvolaných jednáním jiných lidí.
-
- Príspevky: 2689
- Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
- Kontaktovať používateľa:
Re: Sobotní škola
Možná jste si všimli v knize Daniel podobných myšlenek ve dvou snech v druhé a čtvrté kapitole vyjádřené rozdílnými obrazy.
1. Oba sny jsou určeny králi, aby poznal. Nejsou určeny široké veřejnosti.
2. Aby poznal Hospodina a Jeho moc - Bůh je Soudce.
3. Oba sny cílí proti Nabukadnezarově jeho vlastní představě.
4. Babylonští mudrci jsou bezradní.
5. V obou případech přichází na scénu Daniel.
6. V Nabukadnezarově příběhu je pomalý, ale znatelný posun v osobním poznání živého Boha.
7. Po dvakrát je vyvýšen Hospodin.
Je docela možné, že je tam více podobností a něco z těch dalších podobností vás oslovilo.
Pokud v tvém životě dochází k postupnému osobnímu poznaní , pak jsi stále na dobré cestě.
Jdi v klidu dál.
Existuje poznání, které je jen vědomostní, ale to není živé poznání, je to jen podpůrná aktivita.
Je však také možné, že jsi doposud neměl možnost prožívat živé poznávání živého Boha.
1. Oba sny jsou určeny králi, aby poznal. Nejsou určeny široké veřejnosti.
2. Aby poznal Hospodina a Jeho moc - Bůh je Soudce.
3. Oba sny cílí proti Nabukadnezarově jeho vlastní představě.
4. Babylonští mudrci jsou bezradní.
5. V obou případech přichází na scénu Daniel.
6. V Nabukadnezarově příběhu je pomalý, ale znatelný posun v osobním poznání živého Boha.
7. Po dvakrát je vyvýšen Hospodin.
Je docela možné, že je tam více podobností a něco z těch dalších podobností vás oslovilo.
Pokud v tvém životě dochází k postupnému osobnímu poznaní , pak jsi stále na dobré cestě.
Jdi v klidu dál.
Existuje poznání, které je jen vědomostní, ale to není živé poznání, je to jen podpůrná aktivita.
Je však také možné, že jsi doposud neměl možnost prožívat živé poznávání živého Boha.
Naposledy upravil/-a ambassador v 01 Feb 2020, 20:52, upravené celkom 1 krát.
-
- Príspevky: 911
- Dátum registrácie: 10 Jan 2017, 10:40
- Kontaktovať používateľa:
Re: Sobotní škola
Shodou okolností jsem dnes posílala kamarádce dva verše z Daniele 2. kapitoly z různých míst, a tak se mi Tvůj komentář velice hodí.ambassador napísal: ↑01 Feb 2020, 18:18 Možná jste si všimli v knize Daniel podobných myšlenek ve dvou snech v druhé a čtvrté kapitole vyjádřené rozdílnými obrazy.
1. Oba sny jsou určeny králi, aby poznal. Nejsou určeny široké veřejnosti.
2. Aby poznal Hospodina a Jeho moc - Bůh je Soudce.
3. Oba sny cílí proti Nabukadnezarově jeho vlastní představě.
4. Babylonští mudrci jsou bezradní.
5. V obou případech přichází na scénu Daniel.
6. V Nabukadnezarově příběhu je pomalý, ale znatelný posun v osobním poznání živého Boha.
7. Po dvakrát je vyvýšen Hospodin.
Je docela možné, že je tam více podobností a něco z těch dalších podobností vás oslovilo.
Pokud v tvém životě dochází k postupnému osobnímu poznaní , pak jsi stále na dobré cestě.
Jdi v klidu dál.
Existuje poznání, které je jen vědomostní, ale to není živé poznání, je to jen podpůrná aktivita.
Je však také možné, že jsi doposud neměl možnost prožívat živé poznávání živého Boha.
Zaujalo mne, že když se Nebúkadnesar rozlítil a dal pobíjet babylonské mudrce včetně Daniela, Daniel nezpanikařil, ale udělal to, na co byl ZVYKLÝ. Vyjednal si u krále odklad výkladu snu a šel se modlit. Řekl o tom i svým přátelům, nezůstal v tom sám. Bůh Danielovi výklad snu zjevil.
Daniel byl zvyklý se pravidelně modlit a proto ani v této ošklivé situaci s tím nepřestal.
Jen Bůh nebes zjevuje tajemství.
Nebúkadnesar poznal, že pravý Bůh je jeden, dokud nedostal další nápady...
Proroctví-výklad snu sloužil k vyvýšení Boha. Smrtelník král poznal, že pravý Bůh je jeden.
Proroctví slouží k tomu, aby ostatní poznali živého Boha, nikoli k vlastní sebeprezentaci, kterou Daniel důrazně odmítl.
-
- Príspevky: 2689
- Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
- Kontaktovať používateľa:
Re: Sobotní škola
V sobotní škole je možné nebo není možné přinášet nové myšlenky. Je možné, že jste si všimli v 7 kapitole některých jiných myšlenek,
které nezapadají až tak do našeho výkladu.
Je zřejmé, že kniha Daniel nemá přesné řazení událostí.
V předcházející kapitole popisuje události v médoperském království, ale v 7 kapitole se vrací do prvního roku babylonského krále Belšasara.
Šelmy a souvislosti? Překlady Bible pro běžného člověka nejsou psány, tak jako je psaný hebrejský kánon, ten má věty vícevrstvé.
To chybí našim překladům. Překladatel to tedy nějak přeloží a většinou nevíme proč to přeložil tak jak to přeložil. Proto není dobré spoléhat se na jeden překlad.
Nedávno jsem zaznamenal na fb. požadavek jednoho bratra, který hledá společenství, kde se studuje jen kralická Bible.
Vzhledem k tomu, že kniha Daniel je o Bohu soudci, tak je dobré neztratit ze zřetele tuto prioritu textu. Proto je dobré vnímat negativní postavy, které mohou být nástrojem Božího soudu.
8 kapitola nás zavádí časově do pozdější doby než to co je zaznamenáno v 7 kapitole.
Nacházejí se tam jiné zajímavosti. Vidění se odehrává v Šúšanu v provincii Élamu. Přesnější umístění je ....... Ulaj. Některý překlad uvádí u řeky jiný u brány. To je velmi zajímavé. V bráně se konali soudní rozhodnutí. Znalci hebrejštiny, ale uvádějí, že ten výraz "Ulaj" může znamenat i "snad". Snažíme-li se ty části za každou cenu vysvětlit, pak to může být i na škodu. Někdy je dobré
neříkat více než je psáno. Samozřejmě že početní výrazy vždy přitahovali a plnili současně dobrou i negativní úlohu. Přinášeli probuzení a současně vedli k odtržení¨ od běžného života.
CSP "Vidění o večeru a jitru a co řečeno, je pravda. Ty ale to vidění uzavři, je totiž na velmi dlouho."
Co je to dlouho" Vše co přesáhne naši vlastní délku života je v podstatě dlouhá doba.
Na kolik výraz večer a jítro cílí pouze na den, tak to může být diskutabilní. Žel, jak my lidé něco vypočítáme, většinou máme problém připustit, že by to mohlo být i jinak. Z textu v knize Daniel na nás zaznívá v "kraličtině" i termín "ustavičná".
Nějak nás vede do pravidelnosti, která se konala v chrámě. Převod dnů na roky? Nikde v knize Daniel nenacházíme pokyn k převodu. Pokud bychom měly univerzální klíč převodu, pak by to mohlo vést k lidskému výběru co se převádí a co se nepřevádí.
Ten drzý .....porovnejte překlady.
CSP "Jeho síla bude mocná, ne však v jeho síle, ..."
Jak to prožíval Daniel? Setkání s Bohem je velmi silný zážitek.
Čtěte Bibli a nechte některé záležitosti otevřené. Když je uzavřete,pak se může stát, že vás již Bůh skrze Bibli neosloví.
které nezapadají až tak do našeho výkladu.
Je zřejmé, že kniha Daniel nemá přesné řazení událostí.
V předcházející kapitole popisuje události v médoperském království, ale v 7 kapitole se vrací do prvního roku babylonského krále Belšasara.
Šelmy a souvislosti? Překlady Bible pro běžného člověka nejsou psány, tak jako je psaný hebrejský kánon, ten má věty vícevrstvé.
To chybí našim překladům. Překladatel to tedy nějak přeloží a většinou nevíme proč to přeložil tak jak to přeložil. Proto není dobré spoléhat se na jeden překlad.
Nedávno jsem zaznamenal na fb. požadavek jednoho bratra, který hledá společenství, kde se studuje jen kralická Bible.
Vzhledem k tomu, že kniha Daniel je o Bohu soudci, tak je dobré neztratit ze zřetele tuto prioritu textu. Proto je dobré vnímat negativní postavy, které mohou být nástrojem Božího soudu.
8 kapitola nás zavádí časově do pozdější doby než to co je zaznamenáno v 7 kapitole.
Nacházejí se tam jiné zajímavosti. Vidění se odehrává v Šúšanu v provincii Élamu. Přesnější umístění je ....... Ulaj. Některý překlad uvádí u řeky jiný u brány. To je velmi zajímavé. V bráně se konali soudní rozhodnutí. Znalci hebrejštiny, ale uvádějí, že ten výraz "Ulaj" může znamenat i "snad". Snažíme-li se ty části za každou cenu vysvětlit, pak to může být i na škodu. Někdy je dobré
neříkat více než je psáno. Samozřejmě že početní výrazy vždy přitahovali a plnili současně dobrou i negativní úlohu. Přinášeli probuzení a současně vedli k odtržení¨ od běžného života.
CSP "Vidění o večeru a jitru a co řečeno, je pravda. Ty ale to vidění uzavři, je totiž na velmi dlouho."
Co je to dlouho" Vše co přesáhne naši vlastní délku života je v podstatě dlouhá doba.
Na kolik výraz večer a jítro cílí pouze na den, tak to může být diskutabilní. Žel, jak my lidé něco vypočítáme, většinou máme problém připustit, že by to mohlo být i jinak. Z textu v knize Daniel na nás zaznívá v "kraličtině" i termín "ustavičná".
Nějak nás vede do pravidelnosti, která se konala v chrámě. Převod dnů na roky? Nikde v knize Daniel nenacházíme pokyn k převodu. Pokud bychom měly univerzální klíč převodu, pak by to mohlo vést k lidskému výběru co se převádí a co se nepřevádí.
Ten drzý .....porovnejte překlady.
CSP "Jeho síla bude mocná, ne však v jeho síle, ..."
Jak to prožíval Daniel? Setkání s Bohem je velmi silný zážitek.
Čtěte Bibli a nechte některé záležitosti otevřené. Když je uzavřete,pak se může stát, že vás již Bůh skrze Bibli neosloví.
-
- Príspevky: 2689
- Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
- Kontaktovať používateľa:
Re: Sobotní škola
Prorocké části Bible přestanou plnit svou funkci, když najdete přesnou matematickou odpověď a uzavřete ji do neomylnosti. Aby prorocké části oslovili člověka v jeho době a místě, pak je potřeba některé pasáže textu nechat výkladově neuzavřené. Velkým nebezpečím je nahlas vyslovovat a psát o tom kdo je negativní konkrétní postavou v dnešní době. To nebezpečí nespočívá ve strachu, ale v převzetí nějakého výkladu, který nepochází z "hůry" a přesto se dál traduje. Jedna věc je být obeznámen s takovými výklady a druhá dávat jim neomylnost..
V samotných prorockých částech výklad poskytuje postava z jiného světa. Takový postup je zřetelně viditelný třeba v současně "studované" knize Daniel.
V samotných prorockých částech výklad poskytuje postava z jiného světa. Takový postup je zřetelně viditelný třeba v současně "studované" knize Daniel.
-
- Príspevky: 2689
- Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
- Kontaktovať používateľa:
Re: Sobotní škola
V deváté kapitole Daniele je zajímavá a poučná hlavně ta naléhavě pokorná modlitba, která se dříve vzpomínala jen okrajově.
Zdůrazňovali jsme rychlost odpovědi na danou modlitbu a samozřejmě počty. To je jen krůček
ke grafu v kterém jsme se usadili/panovali a je nám tam dobře? Přece jsme tu rovnici správně vypočítali.
Co nám jen může scházet? Už jen to, aby Hospodin "běhal" podle našeho grafu.
Co tak modlit se, aby nám Bůh odpustil tu troufalost stanovit mu denní/roční pracovní program?
Zdůrazňovali jsme rychlost odpovědi na danou modlitbu a samozřejmě počty. To je jen krůček
ke grafu v kterém jsme se usadili/panovali a je nám tam dobře? Přece jsme tu rovnici správně vypočítali.
Co nám jen může scházet? Už jen to, aby Hospodin "běhal" podle našeho grafu.
Co tak modlit se, aby nám Bůh odpustil tu troufalost stanovit mu denní/roční pracovní program?
-
- Príspevky: 2689
- Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
- Kontaktovať používateľa:
Re: Sobotní škola
Nám adventistům se stává, že se v těch počtech nedostaneme k Hospodinu, který je Počátkem všeho. Začátek naplnění prorockých výpočtů dáváme do rukou lidského panovníka. Kdykoliv se znovu a znovu probírá tématika proroctví v sobotní škole, tak vždy je tam velmi malý, ne-li žádný důraz na Hospodinovo slovo. Dost často se ještě stává, že se zeptáte: Kdo rozhodl o návratu Židů a stavbě Jeruzaléma? Téměř vždy, až na nějaké výjimky je slyšet trvalá a stálá odpověď: "No přece to je jasné , přece ten panovník té říše v tom roce..... vyniká v tom důrazu na lidský výnos. Přesto, že sám Daniel pročítal Jeremiášův svitek o Hospodinově výroku v souvislosti sedmdesáti let. Hospodin dopředu určuje za jak dlouho se to stane, až si země "také" odpočine.
Tak kdo vlastně rozhodl o návratu Židů, samozřejmě vám potom namítnou: "To je přece jasné, že to bylo prorokováno,"
Důraz tedy dáváme na lidské rozhodnutí a výnosy. Ceněny jsou tedy lidské činy. Kdo za to může?
Tak kdo vlastně rozhodl o návratu Židů, samozřejmě vám potom namítnou: "To je přece jasné, že to bylo prorokováno,"
Důraz tedy dáváme na lidské rozhodnutí a výnosy. Ceněny jsou tedy lidské činy. Kdo za to může?
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný