Jeden prostředník

Založte diskusiu o kázni, ktorú ste si vypočuli. (Bolo by dobre, ak by názov obsahoval meno kazateľa a názov kázne, príp. dátum a miesto, kde bola prednesená. Dôležité je, aby bol v príspevku uvedený aj odkaz, kde sa dá kázeň vypočuť - archív na zborových stránkach, youtube, vimeo, ...)
mikim
Príspevky: 2261
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44

Jeden prostředník

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

Jeden
prostředník


1 Tim 2:5 Jeden je
zajisté Bůh, jeden také i prostředník Boží a lidský, člověk Kristus Ježíš.

Nikdo nepopírá pravdivost výroku ap. Pavla v dopise Timoteovi. Je s podivem, že přesto se vyskytují lidé a
celé církve, které budou tvrdit, že Pán Ježíš je bůh nebo bohočlověk.
Nevím, jak si to představují? Někdo říká 100% bůh a 100% člověk. Tento slovní
obrat nikde nenajdeme. Když je něco 100% tak je to úplné a nemůže být ještě
něco jiného 100%.
Je naprosto nemožné, aby Ježíš byl bohem a současně člověkem.
Takovou možnost v Bibli nenajdeme a je proto nebiblická. Ježíš se narodil jako člověk
z ženy (Gal 4.4). Nikde v Bibli nenajdeme, že bůh se může zrodit.

Mnoho zmatků vzniklo chybným výkladem evangelia Jana, kde jsou tři texty, které by svědčily o
soupodstatnosti Pána Ježíše se svým Otcem. Jan 10,30 Já a Otec jedno jsme; Jan 14,9.10 Kdo vidí mne,
vidí Otce, já jsem v Otci a otec ve mně. Kdybychom z těchto veršů usoudili na totožnost Ježíše se svým Otcem, tak by bylo nutné připustit, že Syn může být svým otcem. To je nesmyslné. Proto je třeba verše chápat jako duchovní jednotu.

Spor o soupodstatnostj. božství Ježíše Krista vedený ne vždy křesťanskými způsoby (viz rané dějiny křesťanství) vyústil
pod nátlakem císaře Konstantina v Atanášovo vyznání víry (Nikajský koncil 325), které potvrdilo božství Ježíše Krista, ale v Bibli to
není. Jak vyplývá z našeho úvodního verše, ani apoštolové takovou možnost nepřipustili.

V izraelské kultuře bylo obvyklé, že synové byli naprosto poslušní svým otcům. Způsob jakým uvažoval a myslel otec
bylo synům naprosto vlastní. Tak lze ony verše pochopit. Naproti tomu máme mnoho veršů, z kterých je patrné, že Bůh, otec Pána Ježíše a Ježíš sám jsou dvě rozdílné osobnosti. Např. Mat 10,32;11,25.27; 20,23; 23,9; Jan 6,57;8,41;14,28.

Někteří myslitelé a teologové chtěli vyřešit problém Ježíšova božství inkarnací tj. vtělením Syna Božího, který měl
preexistenci v nebi a vtělil se do své matky. Myšlenka inkarnace je pohanského původu a nikde v Bibli nemáme zmínku o tom, že by taková možnost existovala. Není rovněž známé v jaké podobě Pán Ježíš měl mít preexistenci v nebi před svým narozením.

Jiní opět chtěli vyřešit problém tvrzením, že Pán Ježíš byl od narození dokonalý a nemohl hřešit. Nezdědil Adamovu přirozenost.
To sice souhlasí, ale jen zčásti, protože se narodil jako člověk z Marie a z ní také získal podobu a přirozenost člověka zároveň se svobodnou vůli. Kdyby nemohl zhřešit, tak by ho satan nemohl pokoušet. A nebyla to jediné pokušení na poušti. Přečtěte si urážky přihlížejících ukřižování. Pán Ježíš si byl vědom toho, že by mohl podlehnout a proto se v předvečer své mučednické smrti
úpěnlivě modlil k svému Otci, aby mu dal sílu, aby nepodlehl výsměchu satana a pokušení vyhnout se nebo zkrátit své utrpení. Byl si
vědom, že kdyby podlehl, celý plán záchrany člověka by byl vniveč. Z lásky k svému Otci a k lidem trpěl za nás, abychom my mohli v jeho síle, moci a lásce zvítězit.

Je třeba znovu všem připomenout, že Ježíš se narodil jako člověk, žil jako člověk, modlil se k svému nebeskému Otci, podstoupil mučivou smrt jako člověk. Za svůj čin a ke splnění Božího slibu záchrany člověka byl vzkříšen a jeho Otec mu dal veškerou moc na
nebi a na Zemi, aby k vítězství dovedl všechny, kteří mu odevzdají svůj život.
Jako bůh by to nebyl mohl splnit a jako bůh by moc, kterou dostal po svém vzkříšení v OSLAVENÉM LIDSKÉM TĚLE nebyl potřeboval.

Prostřednická služba Pána Ježíše spočívá jednak v úloze velekněze, který prosí o milost Boha za svůj lid, jednak v péči, kterou Duchem Božím a svým Duchem (kdo nemá Ducha Otcova a Ducha Kristova není jeho (Řím 8,9) věnuje svým věrným, aby je připravil na svůj slavný návrat.

Pán Ježíš nám otevřel cestu do Božího království a každý, kdo ho přijme jako svůj vzor, svého učitele, Mistra, Pána a krále a svého bratra uslyší jeho pozvání. Milí přátelé, z celého srdce přeji každému z nás, abychom z jeho úst slyšeli: Pojďte požehnaní Otce
mého, přijměte v dědictví království připravené pro vás od ustanovení světa.

Kurt Müller

Svatá pravda Kurte M., kéž by si to uvědomila většina adventistů věřících na řk. či adv. nebiblickou trojici a také většina jiných křestanů, který blud o trojici přijali a učí také.

Viktorrealita
Príspevky: 1376
Dátum registrácie: 30 Sep 2018, 10:46
Kontaktovať používateľa:

Re: Jeden prostředník

Neprečítaný príspevok od používateľa Viktorrealita »

mikim napísal: 01 Aug 2020, 12:22
Ak sa ťa opýtam - klaniaš sa a uctievaš nejakého anjela, alebo človeka? Predpokladám, že odpovieš nie, lebo sa máme klaniať a máme uctievať jedine Boha.

OK

Ján 10: 33 Židia mu odpovedali: Za dobrý skutok ťa nekameňujeme, ale za rúhanie sa a preto, že ty súc človek robíš sa Bohom.
34 Ježiš im odpovedal: Či nie je napísané vo vašom zákone: Ja som povedal: Bohovia ste? 35 Ak tedy tých nazval bohmi, ku ktorým sa stalo slovo Božie, - a Písmo nemožno zrušiť

Poprel snáď Ježiš týmito slovami to, za čo ho chceli kameňovať? Tvrdili a to presne to, čo tvrdíš ty Mikim, že Ježiš, je iba človek, čo nie je pravda. No a dvíhali kamene preto, že sa robil Bohom. No ako vidíme z Písma, tak Ježiš nepoprel to, že je Bohom. Čo to znamená, že na svoju obhajobu pred kameňovaním im neodpovedal jasne – ja sa nerobím Bohom?! Prečo to nepovedal Mikim? Predsa preto, lebo Ježiš sa nerobil Bohom, ale on je Bohom a cituje im z Písma – “35 Ak tedy tých nazval bohmi, ku ktorým sa stalo slovo Božie, - a Písmo nemožno zrušiť “ . Poprel snáď Ježiš týmito slovami to, že je Bohom? Tak odpovedz, prečo nepovedal, že nie je Bohom!
Ty by si tiež dvíhal kameň?

Odcituj mi z Písma, kde je výzva Ježiša Krista, aby sme sa mu neklaňali? Ani náznak. No je výzva, že sa máme klaňať jedine Bohu. Čo to znamená? Ježiš nikde nepopiera, že je Bohom. Naopak, tvrdí, že On a Otec sú jedno a že Otec v ňom prebýva. On sa nerobil Bohom, za čo ho chceli kameňovať, ale on je Bohom – Silným Bohom, Otcom Večnosti. Poprieš snáď, že je Silným Bohom a to aj napriek tomu, čo o ňom hovorí prorok Izaiáš v Písme? No a Písmo nemožno zrušiť!

Pokloníš sa Kristu, ako svojmu Pánu? Ak povieš že nie, tak prečo Ježiša voláš svojím Pánom? Ak hovoríš, že je tvojím Pánom, tak prečo by sme sa svojmu Pánu nemali klaňať, kedže jedine skrz uctievanie Krista, ako svojho jediného Pána poznáme Otca a to jedine v Kristu v ktorom prebýva Otec.

No ak u teba je Ježiš Kristus iba človekom a toľko sa snažíš, aby si aj ostatných o tom presvedčil, tak potom je jasné, že s uctievaním a klaňaním sa Ježišovi, ako svojmu jedinému Pánu máš problém. No v mene Ježiša sa skloní každé koleno, lebo iba tak sa môžeme pokloniť Otcu a to v Ježišovi Kristovi a teda jedine skrz Ježiša Krista na slávu Boha.

Flp 2, 9 9 Preto aj Bôh jeho povýšil nad všetko a dal mu z ľúbosti meno, ktoré je nad každé meno, 10 aby sa v mene Ježiša sklonilo každé koleno bytostí ponebeských a pozemských i podzemských, 11 a každý jazyk aby vyznal, že Ježiš Kristus je Pánom, na slávu Boha Otca.

Mikim, nazveš Ježiša Krista Silným Bohom? Ak povieš, že nie, tak prečo, ak prorok Izaiáš o ňom takto prorokuje:
Kniha proroka Izaiáša 9:6 Lebo dieťa sa nám narodilo, syn nám je daný, a kniežatstvo bude na jeho pleci, a nazovú jeho meno: Predivný, Radca, Silný Bôh, Udatný Hrdina, Otec Večnosti, Knieža Pokoja

Môžes sa Kurta M. opýtať, či sa skloní jeho koleno pred Pánom Ježisom Kristom, keď ako tvrdí, že je iba človekom.
List Rimanom 14:11 Lebo je napísané: Jako že ja žijem, tak isté je, hovorí Pán, že mne sa skloní každé koleno, a každý jazyk bude oslavovať Boha
Kto to hovorí Mikim?

Áno, jeho meno je nad každé meno

Ak niekto učí, že Ježiš Kristus je iba človekom, tak cieľ je jasný. Zabrániť, aby niekto sa klanial a uctieval Ježiša Krista, ako svojho jediného Pána, čo je to isté ako zabrániť spáse. Spása je totiž jedine skrz Krista.

No a z akého ducha hovoria tí, čo toto učia? Biblia pozná z akého sú ducha - z ducha antikrista. Buď sa antikrist snaží poprieť Ježišové božstvo a urobiť z neho iba človeka a prekrútiť slová Písma, alebo dokonca ho nahradiť človekom – vidz úrad pápeža a osoba pápeža, ako námestníka Krista na zemi. Z toho vychádza aj úplne iné evanjelium – evanjelium podľa človeka.

Dokonca aj Korán toto učí. Je to zmes heretických bludov. Vysporiadal sa z menom Ježiša Krista tak, že Ježiša nazýva synom Márie a Boh je vraj povznesený nad to, aby mal syna. Ježiš je v Koráne iba človekom, síce zázračne počatý, no v isláme je iba človekom - prorokom, no Mohamed je väčší. Popierajú, že sa obetoval za naše hriechy a to raz a navždy. V Koráne mu dali prívlastok – syn Márie, aby popreli to, že je Synom Božím. No Mária nemohla mať sama od seba semeno, ale to semeno je zo Svätého Ducha - Božie semeno, čo je Slovo Božie. A to Slovo sa stalo telom a skrz Máriu sa vtelil Syn Boží. Korán nehovorí, ako bol Ježiš počatý, ani z akého semena bol počatý, aby zamlčal to, že je On je to semeno Ducha Svätého - Slovo Božie, čo sa stalo telom. Ježiš jasne zdôrazňuje hlavne to, že Otec ho poslal, prišiel z hora - z neba. Naopak nezdôrazňuje to, že sa narodil z Márie, hoci aj to je skutočnosť, čo sa týka tela.

Aj démoni vedeli kto je Ježiš, že je Synom Božím a Mohamed práve to, ako vidíme nevedel?

Evanjelium podľa Matúša 8:29 A hľa, kričali a hovorili: Čo máme s tebou, Ježišu, Synu Boží? Prišiel si sem pred časom nás trápiť?

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný